abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76859559
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?

Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:02:57 #252
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76860133
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
he bah wat vervelend Sorboo... ik wens je sterkte en beterschap..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76860263
Sorbootje
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.

Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachen en praten en slapen wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij
Aha!!

En wat super dat de medicijnen zo goed aanslaan!
Wij merken ook echt verschil: Niels slaapt door, slaapt sinds vandaag in zijn eigen bedje en wil nu ook wel eens rustig op schoot zitten/liggen/in slaap vallen

Wij moeten toch steeds wat we overhebben aan medicijn weggooien?? Nou, een collega van ML die zelf Nexium gebruikt moet van de verzekeraar op een ander medicijn overstappen omdat het te duur is
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
Klinkt wel als krampjes ja, of omhoog komende voeding.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76860518
Beterschap Sorbo

Beessie, wat fijn dat Evie zo groeit, ze ziet er echt heel goed uit!

Karin, Ik vind het zo geweldig dat het met Lars steeds beter gaat! Heerlijk!

En er werd gejompeld voor Amelie's hoofd! Super!

En verder gaan jullie veels te snel en vind ik het moeilijk om steeds op iedereen te reageren Ik moet er hier nog steeds even 'inkomen'

Hier gaat het wel aardig..
Rienk slaapt steeds beter, (minimaal 2.5 uur) al huilt hij zich nog steeds in slaap. Gewoon rustig in slaap vallen terwijl hij toch echt moe is zit er echt niet in
Hij slaapt ook vreselijk onrustig, de babyfoon is continu met geluid omdat hij zo raar slaapt.. Hij huilt wat en geeft geluidjes en als je gaat kijken slaapt hij gewoon. Het went, maar ik vind het wel wat vreemd hoor.
Hij drinkt wel stukken beter. Maar hij slaapt nu ingebakerd en dat gaat goed. We doen nu aan blokvoeden en dat gaat ook goed.

En een speen weigert Rienk ook, ik heb er 5 (allemaal verschillende merken en allemaal gekregen) geprobeerd en de ronde drifax en een nuby pakt hij het beste, maar de vinger wint het elke keer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76860697
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?

Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he

Over katten gesproken, die van ons haart echt het hele jaar door verschrikkelijk veel... overal haar bah! Ik kook de fopspenen elke dag uit. flesjes elke keer na gebruik dop erop en wassen in heel heel water en dan de koelkast in, maar alsnog zie ik overal haren in de spuugdoekjes, in zn bedje bah! Maarja met dieren kun je dat nooit helemaal voorkomen vrees ik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76860855
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:16 schreef Poppejans het volgende:
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?

Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden

Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken )
pi_76861002
Beterschap Sorbootje Ik doe gezellig met je mee, ik ben ook ziek. En mijn lieftallige dochter heeft vandaag besloten dat slapen voor watjes is, dus moe maar niet slapen => veel gekrijs. Precies wat ik echt niet kan hebben vandaag, muhhh.

Vlindur, Willow had dat in het begin ook heel erg, die moest echt even tien minuutjes huilen voor ze ging slapen. Dat werd later een stuk beter! Met uitzondering van vandaag dan

Karin, fijn, zo'n goede dag! Dat er nog maar heel veel van mogen volgen

Claudia, als je vingers te koud zijn, kan je ook een klein spiegeltje gebruiken en dat onder z'n neus houden. Scheelt weer een hartaanval
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76861005
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden

Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken )
Wolf deed dit allebei vorige week ongeveer voor het eerst, bij 4,5 week dus, maar die kijkt ook nog heel veek scheel en dan met zn mond open in een poging tot lachen maar hij kan het al wel, en ook al met huh huh geluidjes erbij, zo schetig
Ik heb erop gegoogled en bij 6 weken gaan de meeste babys echt lachen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76861020
edit: 1x is wel genoeg
pi_76861459
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaat Jammer dat het vandaag niet meezit

Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:42:24 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76861696
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:36 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaat Jammer dat het vandaag niet meezit

Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
6 weken na de uitgerekende datum

we hebben de grammengestapo overleefd! aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent (nah, zo erg is het niet, hoor!)

verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!

kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76862284
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:42 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

6 weken na de uitgerekende datum

we hebben de grammengestapo overleefd! aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent (nah, zo erg is het niet, hoor!)

verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!

kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
Oh, dan hebben we zelfs nog anderhalve week extra!

En wat klink je heerlijk gelukkig
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:22:38 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76863471
jeetje dan hebben wij nu nog 2 weken de tijd???

Maar Evie kijkt soms wel al echt naar ons hoor... en grijnzen idd ook..
maar gericht lachen nog niet...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:24:09 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76863539
Ik heb ook het idee dat Fabian ons weleens aankijkt. Maar ik denk eerder dat hij zn gezicht naar het geluid draait dan dat hij ons echt aankijkt.
pi_76864136
Hier hetzelfde hoor, ik denk ook dat Minke al echt wel door heeft waar ik ben en wat mijn gezicht is. Ook zit ze al echt naar de beestjes aan de wipper te kijken (als ze bewegen).
Net na het voeden vond ik dat ze wel heel erg stonk, ondanks alle scheetjes, dus toch nog even een luiercheck... nou was niet nodig, het pakje over de riomper zat zelfs onder gebaggerd... dus snel in badje gedaan met zijn 2-en (lief kwam net thuis, en terwijl ik bezig was het bad te vullen, moest mevrouw ook nog even haar blaas legen over de commode.,... heel fijn ) en nu ligt ze volledig opgelucht en voldaan in de box te snurken. Rustig avondje voor de boeg dus.
pi_76866178
Foto van Isa gemist wel foto van Evie gezien Vrolijk truitje hoor
Drukke dag achter de rug. Vannacht 2 keer Claire uit bed getrokken om te drinken, wel sneu want ze sliep zo lekker maar ik heb gewoon een productieprobleem dus dan kan ze het beste maar regelmatig drinken (vooral 's nachts). Overdag ook regelmatig aangelegd. Iedere 2 uur aan de probleemkant, iedere 4 uur beide kanten. En toen besloot ze zelf dat ze nog vaker wilde, pffff.

Ziekenhuis geweest, dokter was een beetje vaag. Het zag er allemaal goed uit met de fontanellen, maar ipv dat ze enthousiast was dat er niets vreemds was, leek het meer zo te zijn dat ze zich afvroeg wat we eigenlijk kwamen doen en wat die vorige dokter dan geconstateerd had. Nouja, ik ben blij met de uitslag, maar voor de zekerheid moeten we over 4 weken nog een keer langs komen. (onthouden voor de volgende keer, luiers en doekjes mee. Kom voor het hoofdje en moet d'r geheel uitkleden om te wegen en te meten etc. Natuurlijk een volle poepbroek. Kon vriendlief nog even bellen omdat die de auto nog aan het parkeren was om spullen mee te nemen )

Claire kan nog niet lachen, wel lieve lachstuipjes bij het in slaap vallen Volgen doet ze wel met d'r ogen. De cb miep van gisteren zei al dat ze mij de hele tijd aan het volgen was, en vanavond volgde ze de hele tijd m'n vriend die de vaatwasser aan het uitruimen was. (nieuwe vaatwasser vandaag bezorgd vorige had het 2 dagen voor de geboorte begeven, zeer onhandig tijdstip. En of dat nog niet genoeg was, deed de cv het vandaag ook niet meer maar dat is ook weer gerepareerd).

Pfff moe, even thee drinken en relaxen en dan naar bed.
pi_76869551
Nou ja, onbeschaafde dokter of niet, Sidney, dat is natuurlijk een fijne uitslag!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:26:24 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76882714
goedemorgen!

@Sidney; wat fijn dat er niets aan de hand is met de fontanelletjes van Claire! wat zal je opgelucht zijn?

@Sorboo; hoe is het nu met je? ik hoop dat je een beetje opknapt??

@Vlindur; wat fijn dat het wat beter gaat met Rienk. En dat in slaap huilen lijkt me best vervelend inderdaad. Maar de meeste kindjes leren dat vanzelf weer af hoorde ik laatst ergens???

Ik zit weer eens te kolven; gisteren was Evie ineens nogal hongerig; wilde elke 2 uur drinken!
Maar uiteindelijk heeft ze van8 wel vrij goed geslapen; dus als ze dat ritme vasthoudt vind ik het allemaal prima. (0:15/ 4:00/ 7:00/10:30/14:00/16:30/19:30/22:00) want van8 melde ze zich dus om 2 uur en daarna pas om bijna 7 uur! dus dat is wel keurig.

ze maakte net al aanstalten om wakker te worden; maar inmiddels is het weer stil boven. Wacht het wel ff af.

en o ja vergeet ik ff: mijn meisje is vandaag alweer 6 weken!!!
pi_76882920
Woehoe BJ, fijn dat ze zo goed geslapen heeft vannacht! (en wat veel voedingen... maar ik moet natuurlijk niet vergelijken want bij jullie is het bv, dan mag dat) En alweer 6 weken, damn time flies!

Sorbootje, wat irritant dat jij nu ook ziek bent geworden, maar wel fijn te weten dat dit ook bij Isabeau het geval was ipv iets met haar slokdarm. voor jullie!

Sidn3y wat een opluchting (maar ook een rare arts )... Fijn voor Claire en jullie zelf natuurlijk.

Wij hebben een lange nacht achter de rug... Minke had er geen zin in en bleef maar jengelen. Uiteindelijk om 2 uur flesje aangeboden, maar toen was het na 3 slokken genoeg en sliep ze half, dus weer in de mand gelegd... ook niet goed, kwartier later weer geprobeerd fles te geven en uiteindelijk was die om half 4 op en mevrouw klaar om te slapen... tot 8 uur Mijn ogen hangen nu wel op mijn wallen, maar goed. Ze is ook een beetje verkouden, net heel wat snot uit dat kleine neusje zitten poeren.... lekker!
pi_76885873
Zo... ik ben weer onder de levenden. Pfff ik heb gisteren echt zeker wel 12 keer de wc pot van heeeel dichtbij gezien. Maar nu is het over. En Isabeau is ook weer helemaal de oude. Gelukkig maar.

Gisteravond had ze besloten dat ze na al dat spugen wat in te halen had. Ze bleef maar bij me drinken en vooral niet slapen en dat terwijl ik stond te tollen op mijn benen. Niet echt leuk. Maar nu ligt ze lief te pitten.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:29:23 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76886205
wat fijn dat het wat beter met je gaat Sorboo; maar wat ene helse nacht...
ik hoop dat je vandaag een beetje bij kunt tanken???

@lijnloos; 8 voedingen is idd wel een beetje veel; ze deed steeds 7; maar de laatste 2 dagen is ze volgens mij aan het regelen ofzo...

Evie drinkt dus momenteel 1120 ml! op een dag!
(maar inderdaad met BV mag dat he??)

wij gaan na de volgende voeding eens ff met zijn 3tjes op stap; ff centrum in en eventjes langs sporthal.
verder lekker niets vandaag.

Regeldagen
Waarschijnlijk zul je rond de tiende dag na de geboorte merken dat je baby plotseling zijn voedingsritme verandert: hij wil ineens op andere tijden en met een andere frequentie gevoed worden dan voorheen. Bij zes weken herhaalt deze situatie zich en bij drie maanden nog eens. Deze perioden worden de regeldagen van je baby genoemd. Tijdens deze dagen geeft je kindje aan dat hij toe is aan grotere porties voeding.
.

ik denk dat we de fles maar naar 150 ml doen en kijken wat ze drinkt... wel heeeeel toevallig dat ze vandaag ook precies 6 weken is
pi_76895506
8 voedingen is toch niet zo heel veel voor een jonge baby? Ivan drinkt minimaal 7 keer per dag, vaak ook 8 keer. Ik moet zeggen dat ik daar zelf ook wel heel makkelijk mee omga. Ik voed hem meestal als hij wakker wordt (en daarna is hij een tijdje actief, tot hij weer gaat slapen) en als hij kort heeft geslapen ga ik zijn voeding niet rekken. Ik ga er vanuit dat hij vanzelf langer zal slapen overdag (daar is hij nu al mee bezig), dat hij langer actief zal zijn en dat er dus automatisch meer tijd tussen de voedingen in zal zitten. En als dat niet zo is dan vind ik dat ook prima. Het is alleen fijn als hij 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat en maar één keer drinkt.

Fijn dat het weer beter gaat, Sorbootje. Dat lijkt me zo zwaar, zelf ziek zijn en dan toch nog voeden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76895581
Baby's zijn mijn ervaring nu die zijn net kleine hongerige biggetjes die om de sec iets in hun mond willen hebben. Echt aandoenlijk. Je lijkt zo net een lopende tankwagen die die kleine moet bijvullen.
75 topics = FIN
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:38:33 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76895650
Oscar rolt! Met een heleboel gepuf en gekreun en het resultaat wordt begroet met blij gekraai en commentaar van Oscar zelf.
Nu nog terug leren rollen. En leren dat je beter niet kan rollen als je dicht bij de rand van je box ligt.

We hebben nu vandaag al 2 keer met alleen een slaapzakje ipv de bakerzak in bed gelegd en hij slaapt wel onrustiger, maar het valt me alleszins mee. We gaan het maar meteen vannacht ook proberen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 17:53:54 #275
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76896077
hoe is het nu met zijn hoofdje BE?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')