abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69895692
Hallo allemaal,

Onze zoon is vandaag precies een week oud. Sinds 2 dagen heeft hij continue last van darmkramp. Hij laat onzettend veel windjes, en is continue aan het krijsen. Tijdens het krijsen strekt hij continue zijn beentjes ver uit. Dit begint vroeg in de avond en houdt diep in de nacht ergens op (vanacht half 5 :S ). We hebben van alles gedaan, op zijn buik gelegd/warme kruik/speen/etc., niets helpt. Onze verloskundige geeft aan dat het vanzelf over zal gaan... Ondertussen mag ik volgende week weer gewoon gaan werken, en lijkt het een onmogelijke situatie te worden.

Hebben meer mensen ervaring met baby's met darmkrampjes? Zijn jullie toch naar een huisarts gegaan? Of naar een osteopaat? Of kennen jullie goeden (snelwerkende) middeltjes om kramp tegen te gaan?

bvd,
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  Jubileum moderator woensdag 10 juni 2009 @ 13:34:58 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69896108
Even een kleine disclaimer voordat iedereen weer begint te mekkeren:
[nee deze post hoeft niet perse in het kleine babietjestopic, aparte topics zijn ook oke]

Heel veel ervaring mee webbyplus en, hoe vervelend het ook klinkt, alleen de tijd helpt. Als de baby eenmaal een maand of 3-4 is is het over. Ik weet hoe frustrerend het is, en hoezeer je een oplossing wilt maar die is er gewoon niet. Je kunt wel verlichten met warme kruikjes, warme baden en veel troost maar meer kun je eigenlijk niet doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:37:42 #3
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_69896204

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 10-06-2009 13:38:07 (kleuteren doen we in ONZ niet in OUD) ]
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_69896308
Dit vond ik echt het meest kloterige aan de hele kleine-baby-periode.

Wat bij ons (even) leek te helpen waren die cinababydruppels, en als je bv geeft wellicht letten op wat je zelf eet en drinkt maar om nou te zeggen dat we een wereld van verschil hebben gemerkt.

Tijd is idd de beste remedie... Sterkte!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:50:13 #5
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69896625
Hier hielpen alle goed bedoelde adviezen ook niet. Wat wij op een bepaald moment deden, was de nacht opsplitsen. Ik bleef tot half 2/ 2uur met de kleine beneden, beetje TV kijken, internetten, rondlopen etc. Dan gaf ik de hem/haar (ze hadden het allebei...) af aan mijn vrouw die al vanaf een uurtje of half 10 had kunnen slapen. Rond 4 uur werd het meestal stil en kwam mijn vrouw weer in bed, en zij gebruikte ook nog een deel van de ochtend om bij te slapen. Mijn nachten duurden van 2 tot 7, en dat kun je best een tijdje volhouden.

Kleine tip mijnerzijds: Ik denk dat iedereen wel eens in de nacht een moment van onmacht kent. Als je het gevoel hebt van "ik plak je nu achter het behang, klein stuk lawaai", laat je partner het dan even overnemen. Anders wordt je steeds gefrustreerder.

Wat bij ons na een paar weken hielp was een pink in de mond. Benen op tafel, kindje op je benen leggen, pink in de mond en dan vielen ze soms zelfs in slaap.

Sterkte, het wordt echt beter/leuker/mooier.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:51:37 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_69896681
Wij gaven flesvoeding en zijn overgestapt op Friso omfort, dat hielp bij ons. En cinababy ook.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_69896850
Och, heel herkenbaar, vooral het verhaal van Coelho over ook de machteloosheid en ook irritatie die je kunt voelen.

Zoals al gezegd; helaas zijn er weinig wondermiddelen.
Inderdaad rekening houden met haar voeding als je vrouw borstvoeding geeft. Cinababy hielp bij ons niet echt, ABCdophilus (ofzo iets) een klein beetje.
Ik geloof niet dat een osteopaat kan helpen bij darmkrampjes, heb dat zelf tenminste nog niet gehoord.
Probeer allebei je rust toch te pakken en probeer het een beetje te accepteren als in "hoort er bij"....
Het gaat echt over en dan wordt het weer genieten!
Sterkte er mee!
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:55:51 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_69896861
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:50 schreef Coelho het volgende:Kleine tip mijnerzijds: Ik denk dat iedereen wel eens in de nacht een moment van onmacht kent. Als je het gevoel hebt van "ik plak je nu achter het behang, klein stuk lawaai", laat je partner het dan even overnemen. Anders wordt je steeds gefrustreerder.

Wat bij ons na een paar weken hielp was een pink in de mond. Benen op tafel, kindje op je benen leggen, pink in de mond en dan vielen ze soms zelfs in slaap.

Sterkte, het wordt echt beter/leuker/mooier.
Herkenbaar. Of een paar druppels cinababy op een speen en die erin, waren ze (ook een J/M tweeling) ook stil. Mijn zoontje had het trouwens erger dan m'n dochtertje.
En inderdaad het gaat over, wij gingen af en toe bij opa en oma bijslapen, zorgden zij voor de kleintjes gingen wij overdag naar bed
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:17:35 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69897682
ABC Dophilus deed voor mijn krijsende kinders niks. Cinababy hielp dan wel iets. Mij is verteld dat baby's ook kramp kunnen krijgen van teveel prikkels. Of dat ook zo is durf ik niet te zeggen. Ik gaf ook venkelwater maar ik geloof dat dit tegenwoordig niet meer mag. Venkelthee, een paar lepeltjes... Ik had het idee dat het werkte. Maar dat kan ook het gevoel dat je tenminse iets deed zijn geweest hoor.

Middelste heeft ook veel baat gehad bij babymassage. Nog heeft hij wel eens kramp en nog steeds helpt het masseren van zijn buik heel goed. Misschien alleen de warmte van je hand al hoor.

Iig heel veel sterkte, het is erg slopend en je kan je heel onmachtig voelen. Maar écht waar, het wordt beter. En dan vergeet je het ook weer snel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:20:47 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_69897800
Ik weet dat ik eigenlijk niet in OUD post maar ik heb de oplossing.

Sinds wij Infacol geven VOOR elke voeding is er geen krampje meer langs geweest.

http://www.infacol.nl/
pi_69897811
Oh en trouwens: nog van harte gefeliciteerd met je zoon!!

Een beetje masseren hielp bij ons inderdaad ook (een beetje.. ).
En inderdaad: je kunt het je nu vast niet voorstellen maar je bent het ook allemaal weer snel vergeten.
pi_69897822
hallo, bedankt voor de reacties. Zojuist heb ik nog een tip gekregen via via: Infacol. (infacol.nl).
Dat zal ik eens gaan uitproberen. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Ik laat het weten hoe het gaat. Thanks
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:22:09 #13
2964 Armageddon
pi_69897856
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:21 schreef webbyplus het volgende:
hallo, bedankt voor de reacties. Zojuist heb ik nog een tip gekregen via via: Infacol. (infacol.nl).
Dat zal ik eens gaan uitproberen. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Ik laat het weten hoe het gaat. Thanks
Dat zeg ik net en het werkt als een trein.
pi_69897961
dat ik dat nog mee mocht maken, Arma in OUD... nu kan ik gelukkig sterven...

Fijn dat Celine niet meer zo'n last heeft van krampjes Arma!
pi_69897999
Ik krijg net door dar Infacol wel aardig lijkt te werken.

Ik denk, ik meld het ff!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:26:34 #16
2964 Armageddon
pi_69898011
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:25 schreef mijsje het volgende:

Fijn dat Celine niet meer zo'n last heeft van krampjes Arma!

Maak er maar een foto van.
pi_69898230
done, meteen een print screen gemaakt...
  Jubileum moderator woensdag 10 juni 2009 @ 14:49:31 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69898777
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:25 schreef mijsje het volgende:
Hee dat is mijn tekst

Armabeeb
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_69898877
De eerste infocol zit er in! Eens kijken hoe hij deze week er op reageert.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:55:06 #20
2964 Armageddon
pi_69898951
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef webbyplus het volgende:
Werkt vandaag al. Eindelijk rust.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:55:21 #21
2964 Armageddon
pi_69898959
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:49 schreef Lois het volgende:

[..]

Hee dat is mijn tekst

Armabeeb
Loisbeeb!
pi_69899034
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef webbyplus het volgende:
helaas, je hebt het verkeerde middel gekocht. het moest infAcol zijn!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:00:25 #23
2964 Armageddon
pi_69899106
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:58 schreef bixister het volgende:

[..]

helaas, je hebt het verkeerde middel gekocht. het moest infAcol zijn!
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2009 @ 15:54:30 #24
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69900793
Buik aan buik dragen in een draagdoek verlicht de pijn door de lichte masserende beweging. (En de geruststellende nabijheid en het geluid van de hartslag van de ouder werken kalmerend.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69901603
Nu ben ik wel erg benieuwd naar dat wondermiddel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')