abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76781961
Lars zit ook nog op 5 flessen, en ik heb hetzelfde als Takkembah, bang dattie snachts wakker wordt als ik hem niet om 23.00 uur nog een fles geef.
Doorslapen is echt zo fijn! Fruit beginnen we hier voorlopig niet aan, helemaal omdat Lars koemelkallergie heeft wil ik pas echt met 6 maanden beginnen en dan heel voorzichtig. Bij Meike ben ik wel eerder begonnen maar dat was toen niet zo'n goed idee. Ze kreeg onwijs last van de darmpjes. Ik vind 4 maand ook nog wel heel vroeg hoor.

Mefke, wat zielig dat Driekus zo'n last van de prikken heeft!
Hopelijk is het 1 dagje.
En voor jou ook, het gaat wel heel erg rond, ziek zijn. Bij ons op het werk vallen ze met bosjes uit.
De een na de ander rent naar de wc.....
En hoe ik mij werk weer vind?? helemaal top! Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn, uit het kleine wereldje, en weer wat betekenen voor anderen, fijn! Hoewel ik er nu wel weer tegenop zie dat ik zo vroeg eruit moet, en dan door die prutsneeuw ploeteren om bij mijn werk te komen, maar ja.

Senna zelf de fles vasthouden! Je moet de leidsters wel aan het werk zetten hoor!
Maar wel knap! En zoveel gedronken, super!

Ssserpente ook weer aan de arbeid.....fijn dat het goed ging met Lente, hopelijk is dat vrijdag ook zo. ik ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan.

En Xeentje die iedereen om haar vingertje windt, lief!
Fijn dat het zo goed ging.

Stiemie, irritant is dat he, dat die kleintjes zo vasthouden aan een vast ritme... ik herken het helemaal.
Morgen weer babymassage, dan is Lars daarna ook op de hobbel omdat zijn regelmaat naar de maan is.
Ik probeer het morgen voor de laatste keer, is hij daarna weer zo onrustig dan laat ik de 3 lessen die er nog volgen schieten.

Lars is vandaag ineens behoorlijk aan het spugen geslagen....
Waar dat nou weer vandaan komt....?
Vanavond kwam de kapster ons allemaal knippen (behalve Lars) en Lars vond het maar boeiend allemaal.
Keek van de een naar de ander, en mooi lachen tussendoor, klein vriendje!
En toen hij in de box lag had hij grote verhalen en even laten lag hij ineens 180 graden gedraaid!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:35:42 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76795981
Oscar krijgt ook nog 5 flessen, waarvan de laatste om 22/23 uur met rijstebloem, maar gisteren weigerde hij die absoluut. Na een half uurtje nog eens geprobeerd (want idd, ik was bang dat hij anders om 3 uur zou komen ofzo) maar ook toen hoefde hij niet. Dus maar gaan slapen en hij heeft de hele nacht doorgeslapen! F. is halverwege de nacht even gaan luisteren of hij het nog wel deed. Die lag ook te wachten tot hij wakker werd.
Ik niet. Ik had oordoppen in vanwege F. en zijn 'vreselijke' verkoudheid en heb dus heerlijk geslapen.

Vandaag is hij op de creche dus maar eens zien hoe het gaat en anders kijken of we idd om gaan bouwen naar 4 wat grotere flessen overdag, of mss 5 flessen om de 3 uur ofzoiets.
pi_76796141
goedemorgen

Evie heeft gister 8 (!!) flessen gehad.... en blijft ook darmkrampen houden... zo sneu om te zien. Ik heb inmiddels venkelthee gehaald en aangezien ik alle voeding kolf; ga ik zelf maar aan de thee; zodat ons meisje er misschien een klein beetje baat bij heeft.
Ik heb al flink op google gezocht op darmkrampjes; maar hebben jullie nog adviezen wat jullie het beste heeft geholpen?
Ik laat haar tijdens het voeden regelmatig boeren; masseer haar buikje; laat haar na de voeding eerst een poosje rechtop tegen me aan zitten (en daarbij het rugje masseren)...
nog meer tips?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:55:50 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76796237
Over venkelthee zijn de meningen geloof ik nog wat verdeeld of het nu wel of niet goed is.
Er zijn mensen die zweren bij Cinababy van VSM en anderen zijn heel goed te spreken over Infacol, dat schijnt echt heel snel en goed te helpen.

Een tijdje terug was er een heel topic over darmpkrampjes: Darmkrampjes
Mss kan je daar nog wat uit halen.
pi_76796360
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Over venkelthee zijn de meningen geloof ik nog wat verdeeld of het nu wel of niet goed is.
Er zijn mensen die zweren bij Cinababy van VSM en anderen zijn heel goed te spreken over Infacol, dat schijnt echt heel snel en goed te helpen.

Een tijdje terug was er een heel topic over darmpkrampjes: Darmkrampjes
Mss kan je daar nog wat uit halen.
bedankt BE; ik ga direct even lezen.
pi_76796423
Hier nog 5 flessen, laatste tussen 22.00 en 23.00u. Ze is 5,5 maand ongeveer.
Soms wordt ze zelf wakker voor de laatste fles, maar soms moeten we haar wakker maken... maar zolang ze die leegdrinkt heb ik zelf zoiets van, ze zal het wel nodig hebben nog...
Zeker omdat ze ook nog wel spookt 's nachts soms ga ik die laatste fles denk ik nog maar even niet laten vervallen.
Fake it till you make it...
pi_76796509
heb vriendlief zijn voicemail al even ingesproken; gaan Infacol maar eens proberen...
pi_76796742
Ik gebruik ook infacol bij Leah.
Hier werkt het goed...
pi_76796754
Komt even binnenvallen! Druk hoor, zo'n kleintje ! Daarom lees ik wel veel mee, maar post niet zoveel!

Vervelend die darmkrampjes BJ! Wij hebben ook Infacol gehaald omdat Isa ook eerst wat krampjes had, maar hebben het nog niet gebruikt omdat het een stuk minder is nu!

Gisterenavond heeft Isa haar fles van 23.00 uur pas om 1.30 gehad!! Ze had om 20.30 een fles gehad en wij waren alvast in bed gaan liggen, om te wachten op haar laatste fles. Ze wordt normaal wakkeer rond 23.00 - 23.30 uur, maar wij zijn in slaap gevallen en werden wakker van een huilende Isa om 1.30 uur!! In principe heeft ze dus 'doorgeslapen', alleen op het verkeerde tijdstip! Stom van ons! Nu is haar schema van vandaag eigenlijk helemaal in de war (ze wilde om 5.00 uur weer een fles), maar dat trekt zich hopelijk zelf wel recht!
pi_76798010
Karin wat klink je blij
Als Lars er geen last van had is dat spugen niet zo erg toch? Niels spuugt ook nog heel veel en de arts zei dat het ook wel zo blijft tot hij zelf rechtop kan zitten en vastere voeding krijgt. Alleen jammer voor de energierekening die twee wassen per dag!

BJ wat rot dat je meisje zo'n last van krampjes heeft. Hier hielp het het beste als ik zijn buikje masseerde: met de klok mee en de meeste druk van linksboven naar beneden (voor Evie links), daar is de dikke darm makkelijk bereikbaar. Daarna de knietjes in de buik duwen tot er windjes komen en weer overnieuw beginnen tot er geen windjes meer komen. En zuigen helpt ook goed. Kijkt ze jou ook zo zielig aan?

Niels heeft weer doorgeslapen Ik vind het zo knap! En ik slaap nog steeds niet door Moet nog steeds kolven ivm ploftiet!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76798334
BE wat goed van Oscar! Ik ken het gevoel wel, ik lag zelf ieder uur met een half oog open te luisteren de eerste paar nachten maar hier zit Amélie ook op zo'n vier voedingen per dag.

BJ naar hè die krampjes het is een cliché maar het hoort er toch echt ook een beetje bij, in die zin dat de krampjes komen door de onrijpheid van de darmpjes. Dus ondanks dat het heel rot is om je kleintje zo te zien kun je er niet altijd iets aan doen om het te voorkomen. (die gedachte hielp mij wel aangezien ik me altijd erg schuldig voelde als ze kramp had en ik dan helemaal in mn hoofd ging terug denken wat ik gegeten had die dag en dergelijke...)

Twinkly wat goed van Niels!

Hier gaat alles zn gangetje, mevrouw maakt ons tegenwoordig wakker 's morgens door door de babyfoon te herriebakken heel gezellig wakker worden is dat
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76798394
Brrrr, krampjes.... Wat ben ik blij dat we die fase voorbij zijn, zo naar is dat!! Sterkte ermee dames

En ineens had ik het door: mijn baby heeft wel degelijk een ritme
Hij houdt gewoon het ritme aan dat hij in mijn buik ook al had. Oftewel: geen verschil maken tussen dag en nacht, doorlopend kleine beetjes drinken, af en toe eventjes indommelen (buiten de draagdoek slaapt hij nooit langer dan 3 kwartier achter elkaar) en lekker warm en geborgen willen zijn. Oftewel: gedragen en vastgehouden willen worden.
Eerst vond ik het normaal, lief, schattig en deed het me goed te zien dat hij me zo nodig heeft. Maar ik krijg er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee om zo geclaimd te worden, kom haast nergens meer aan toe met Toby steeds in mijn armen. Maar vooral de nachten beginnen me op te breken, het is van kwaad tot erger gegaan lijkt wel. Waar hij de eerste paar weken 'n keer of 2 per nacht kwam is het nu al een poosje steeds heeeeel even wegdommelen tussen het drinken/zuigen door. De speen of mijn man accepteert hij dan niet, hij moet echt mij hebben.
.... met gevoel voor drama....
pi_76798427
BJ, wat rot voor Evie, dat ze zo'n last heeft van die krampjes... Masseren probeer ik ook altijd wel, maar ik ben altijd bang dat ik te hard duw, waardoor het niet echt helpt. Ik ben inderdaad ook op zoek gegaan naar Infacol, maar dat hadden ze niet bij de apotheek, dus heb toen Cinebaby van VSM meegekregen. Dat helpt ook goed

NieuweUser, wat grappig dat ze heeft doorgeslapen op het verkeerde moment (herkenbaar).. Wellicht binnenkort op het juiste moment.

Niels ook weer doorgeslapen Twinkly, woehoe! Nu jij nog, dan komt het helemaal goed met de nachtrust.

Minke heeft vannacht ook weer een flinke ruk gemaakt. 12 uur laatste fles (iets eerder dan de bedoeling was, maar ik viel tijdens het voeden al bijna in slaap, dus wel goede timing), en om half 6 begon ze wat te pruttelen, vergezeld met een putlucht uit de bak... mevrouw had haar darmen goed geleegd in de luier. Dus verschonen en om 6 uur sliepen we allebei weer lekker verder.
Ik moet nog wel wennen aan het "vroege" opstaan wat dan daarna volgt, maar mijn kind heeft ook een snooze-knop (die noemen we speen), en dan kan ik het altijd nog even rekken tot 9 uur en dan moet het ochtendritueel echt beginnen.
pi_76798991
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:33 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft vannacht ook weer een flinke ruk gemaakt. 12 uur laatste fles (iets eerder dan de bedoeling was, maar ik viel tijdens het voeden al bijna in slaap, dus wel goede timing), en om half 6 begon ze wat te pruttelen, vergezeld met een putlucht uit de bak... mevrouw had haar darmen goed geleegd in de luier. Dus verschonen en om 6 uur sliepen we allebei weer lekker verder.
Ik moet nog wel wennen aan het "vroege" opstaan wat dan daarna volgt, maar mijn kind heeft ook een snooze-knop (die noemen we speen), en dan kan ik het altijd nog even rekken tot 9 uur en dan moet het ochtendritueel echt beginnen.
Wauw, wat heerlijk zo klein en al zo goed doorslapen, heerlijk! En hier echt exact hetzelfde om 0.00 laatste fles, meestal meld hij zich dan tussen 5/6.00 en dan effe verschonen na de fles en samen nog even heerlijk verder slapen tot een uur of 9.00 en daarna ga ik hem pas aankleden enzo, ZALIG!

Volgens mij duurt hier de 5 weken ''sprong'' echt meerdere dagen ofzo, 's nachts slaapt hij heerlijk maar momenteel overdag echt zeer weinig, of dan slaapt hij even en is binnen half uurtje weer wakker en hard aan het huilen. Zo zielig voor hem dat ik niet goed weet of er nou wat is of niet...
In zn eigen ledikantje slapen was ik sinds het weekend aan het proberen overdag, maar dat wil nog niet lukken, maar dat zal vast wel eens goed komen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76799254
Kersjes dat klinkt inderdaad heel zwaar. Kan je het zo wel een beetje combineren met Devin op de dagen dat je alleen met ze bent?
pi_76799324
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:22 schreef lily het volgende:
Ik gebruik ook infacol bij Leah.
Hier werkt het goed...
Ik heb veel positieve verhalen gelezen over Infacol, maar hier werkt het voor geen meter. Ik vind het ook moeilijk om vast te stellen of zoiets werkt. De enige dag zijn de krampen erger dan de andere dag, en over het algemeen heb ik het idee dat hij er steeds minder last van heeft (maar ook dat vind ik lastig met zekerheid te zeggen).

Krampen zijn hier de voornaamste reden dat hij nog niet echt doorslaapt. Ze zitten hem erg dwars. Het is gewoon even doorbijten, en ik hoop dat ze rond 3 maanden verdwenen zijn. Toch gaat het wel beter. Vannacht heeft hij gedronken om 22:45 uur, 03:15 uur en 08:00 uur. Ik was zelf om 7 uur al klaarwakker en heb echt op hem zitten wachten. Hij drinkt 's nachts ook sneller. Ik heb het idee dat hij nu ongeveer 20 minuten over een voeding doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Frontpage donderdag 14 januari 2010 @ 11:16:17 #142
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_76799738
Jochem vond Infacol helemaal niets, hij moest dat echt niet hebben. Cinababy daarentegen wilde hij volgens mij wel gewoon uit het flesje lurken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76799774
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef martine1984 het volgende:
Chan, jouw kleine baby is in eens een grote baby. Gefeliciteerd en veel plezier in het volgende topic
Mijn baby is nog heul klein hoor Duurt nog twee weken voordat ie ineens een grote baby is..

voor doorslapende Oscar

Kersjes wat zwaar zeg. Verder heb ik er eigenlijk niks zinnigs op te zeggen

Timo en ik maken er hier 's nachts echt een potje van de meeste nachten, hij wil telkens uit zn bed en dan drinkt hij een paar slokken en dan ben ik alweer in slaap gevallen en slaapt hij dus ook weer bij mij in bed. Heel gezellig, maar ik slaap dan heel slecht en ik wil gewoon dat hij in zn eigen bedje ligt.
pi_76799993
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:16 schreef Troel het volgende:
Jochem vond Infacol helemaal niets, hij moest dat echt niet hebben. Cinababy daarentegen wilde hij volgens mij wel gewoon uit het flesje lurken
Heel herkenbaar... Minke zit altijd erg te wurmen voor de eerste drup erin gaat, maar zodra die haar lippen raakt is het echt smakken en doen voor de volgende...

Claudia, wat vervelend dat Ivan er zo'n last van heeft dat hij er zelfs niet van kan slapen...

Chan, da's niet handig inderdaad als Timo na een paar slokken alweer klaar is, zo blijf je bezig natuurlijk. Hoop voor jullie dat het snel in een ritme komt.

Kersjes, niet fijn hoe dat gaat natuurlijk... Toby heeft dus erge mama-honger, kan me voorstellen dat je dat ontzettend opbreekt. Heeft ie dat niet met papa? Anders kunnen jullie het nog een beetje verdelen, maar handig is anders natuurlijk. Wel fijn dat je in elk geval de draagdoek nog kunt gebruiken om een beetje je handen vrij te krijgen.

BE, geweldig dat Oscar zo doorslaapt joh! En jullie dus ook...
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:11:45 #145
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76801644
Thanks voor de tips, we zullen eens zien, misschien inderdaad van het weekend eens proberen. Hoe laat geven jullie dan die vierde fles?? (aaaahgrrr en ik ben zo'n nitwit, moest googlen op "rijstebloem" )....

Mefke, hopelijk drinkt Driekus inmiddels wat beter???

BE, haha Oscar slapen, manlief kijken en jij lekker maffen met je oordopjes

voor alle beebs met krampjes, hier was het ook een tijdje een ellende zo zielig dat je dan bijna niks kan doen maar goed, uiteindelijk went dat kleine gestel van ze er wel aan....

Kersjes , mijn zus had er ook zo een. Zij kon bij wijze van spreken niet eens rustig naar de wc. ... Ik heb helaas geen tips voor je. Alexa heeft dat maar een week of 4 gehad en toen ging het beter
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76802852
O Chan; wat zal jij moe zijn na die nachten! Ik moet ook sowieso snachts eruit hoor; en dan na de fles nog kolven; maar ik kan tussendoor nog wel wat slapen....

Evie haar schema van gisteren:
0:30 uur fles (KV)
4:00 uur fles
7:30 uur fles
10:30 uur fles
13:00 uur fles
16:30 uur fles
19:30 uur fles
22:00 uur fles

8 flessen dus! beetje veel; maar ik voed op aanvraag; en ze krijgt inmiddels 135 ml per fles ...
ik kolf 6 keer per dag. Dus Evie krijgt elke nacht 1 fles met KV.
(produceer net niet genoeg voor die laatste fles... komt ook doordat ik 1 voeding slaap; want de laatste fles doet vriendlief; zodat ik ook nog wat slaap krijg... )

Jeuj voor Niels en Twinkly! wat heerlijk dat hij zo goed slaapt! alleen jammer dat jij wel al om 7 uur klaarwakker was....

@NieuweUser: ik ben benieuwd of het bij jullie ook doorzet met het doorslapen...

En Minke slaapt ook al goed zeg lijnloos! wat heerlijk! Evie heeft nog maar 2 keer meer dan 4 uur achter mekaar geslapen...
maja dat is ook al best netjes vind ik hoor.

Claudia, Ivan heeft dus ook al last van darmkrampen?? Ik vind het echt zoooo zielig...

Toby wil dus graag bij mama zijn... ik snap dat dat uiteindelijk best lastig/ vervelend kan zijn... vooral als je dingen wil/ moet doen...

Nog even weer over de krampjes: vriendlief gaat dus de infacol halen vanavond. Dus ik hoop dat dat bij Evie ook een beetje gaat helpen. Het is in elk geval het proberen wel waard.
En dat masseren dat helpt idd ook wel hoor. Dat doe ik ook al een paar dagen. maar soms zijn ze krampjes ineens zo venijnig dat ze onder het drinken ineens moet huilen en heeeeeel verdrietig is... en dat vind ik zoooooo zielig.. Gelukkig ging de fles net een stukje beter en heeft ze redelijk rustig kunnen drinken en viel ze ook vrij snel daarna in slaap...
misschien gaat het dan nu wat beter....

en jullie hebben het steeds over sprongetjes?? wat is dat?

.
pi_76804351
BJ, sprongetjes.... Volgens het oei ik groei boek ontwikkelen baby zich in mentale stappen. Iedere stap is een sprongetje. Geloof dat er iedere 4 weken 1tje komt geteld van de uitgerekende datum. Dan hebben ze een dag of een paar dagen last van de 3 H's ( huilen, hongerig, hangerig) Hierna kunnen ze nieuwe dingen leren die ze daarvoor niet konden leren. En hier kloppen die sprongetjes precies. Het boek is leuk en leerzaam. Je kan je ook nog inschrijven op de website voor de gratis sprongenwekker.

Wie had ook al weer een snoosknop zn kindje zitten??? Moest er wel om lachen, dacht wij de enige idioten waren die dat zo noemden... maar gelukkig er zijn nog meer mensen

Oeps Chan, dacht ergens gelezen te hebben dat jullie een topic verder gingen. Ik denk doe ook eens atent, heb ik weer niet goed opgelet

Jamie is vandaag bij mn schoonmoeder, en die heeft dr hele kennissenkring uitgenodigd om d'r kleinzoon te showen. Op zich wel leuk dat ze zo trots is, maar ik ben er niet zo blij mee. Ze heeft er namelijk een handje van om andere mensen mn kind vast te laten houden zonder het met mij te overleggen. Vaak zit er dan gewoon naast en dan geeft ze zomaar mn kind aan iemand anders.... ik vind het niet erg als hij bij iemand anders op schoot zit maar ik ben van mening dat het nog altijd mijn beslissing is. Nu zit ik waarschijnlijk vanacht weer met een huilend kind omdat hij te veel prikkels heeft gehad. * martine stopt het hormoonmonster weer terug in zn kooi

Jamie zit nog op 5 flessen, maar moet hem voor de laaste voeding ook altijd wakker maken. Doe dan vaak eerst zn luier verschonen tegen tijd dat de schone er om heen gaat wordt hij langzaam wakker. En halverwege zn fles valt hij bijna weer in slaap zodat hij zich verslikt. Maar de laaste fles laten vervallen durf ik nog niet aan... ben bang dat hij dan halverwege de nacht komt. Morgen maar eens overleggen op het cb
pi_76804736
Even geen blij berichtje van mij...

Vannacht om 3 uur Isabeau gevoed, maar na de voeding kwam alles er in grote golven weer uit. En haar bedje was drijfnat, dus het was niet de eerste keer. Droog bedje gegeven en weer laten slapen, vanochtend om 7 uur gevoed, en twee seconden na het voeden weer alles in een soort tsunami naar buiten. Isabeau had vreselijke honger en bleef maar huilen. Uiteindelijk even na achten heel voorzichtig kleine beetjes gevoed tot ze stopte met huilen (dat bleef er in) en toen naar de huisarts. Van de huisarts moet ik nu thuis blijven bij haar en gewoon voeden op verzoek, om uit te sluiten dat het een (slok)darm probleem is (hij dacht van niet). Ze heeft geen koorts oid.. maar ben zo bang dat het komt doordat ze overdag als ik werk niet drinkt Straks heb ik dit allemaal veroorzaakt, omdat ik zonodig moet werken.

Net BV gegeven en ook dat bleef er in en daarna nog plusminus 15ml uit de fles.. (da's best veel voor haar doen) Ik weet gewoon niet of we nou onze aanpak vol kunnen houden...
pi_76804760
Jeumig he Kersjes, ik had je verhaal over het hoofd gezien. Wat moet dat ongelovelijk zwaar zijn zeg! Wat slaapt hij dan weinig, en daardoor is hij ws ook weer huilerig en hangerig...
Natuurlijk begint je dat een keer op te breken tips heb ik helaas niet, hij wordt dus ook niet voor langere tijd moe na de borstvoeding?
Sterkte hoor

Niks mis met dat flesschema denk ik BJ, Wolf heeft 6 flessen op een dag (alleen maar omdat hij 's nachts slaapt hoor) en die drinkt eigenlijk heel wisselend, we bieden nu 165 aan en zien wel wat hij daarvan opdrinkt, heeeel soms drinkt hij de fles van 0.00 helemaal leeg, meestal iets van 140 cc
Vamorgen kwam hij trouwens na 2 uur alweer
Bij die kleintjes wisselt het zo erg qua ritme, die kunnen best naar behoefte drinken, vind ik dan.

Wolf slaapt zowaar voor het eerst nu al 35 min in zn eigen ledikantje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76804825
Sorbootje, wat ontzettend zielig maar je moet jezelf dit niet verwijten hoor, wellicht moet ze inderdaad heel erg wennen aan de fles, maar duurt dit maar tijdelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')