abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76804925
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:39 schreef Poppejans het volgende:
Jeumig he Kersjes, ik had je verhaal over het hoofd gezien. Wat moet dat ongelovelijk zwaar zijn zeg! Wat slaapt hij dan weinig, en daardoor is hij ws ook weer huilerig en hangerig...
Natuurlijk begint je dat een keer op te breken tips heb ik helaas niet, hij wordt dus ook niet voor langere tijd moe na de borstvoeding?
Sterkte hoor

Niks mis met dat flesschema denk ik BJ, Wolf heeft 6 flessen op een dag (alleen maar omdat hij 's nachts slaapt hoor) en die drinkt eigenlijk heel wisselend, we bieden nu 165 aan en zien wel wat hij daarvan opdrinkt, heeeel soms drinkt hij de fles van 0.00 helemaal leeg, meestal iets van 140 cc
Vamorgen kwam hij trouwens na 2 uur alweer
Bij die kleintjes wisselt het zo erg qua ritme, die kunnen best naar behoefte drinken, vind ik dan.

Wolf slaapt zowaar voor het eerst nu al 35 min in zn eigen ledikantje
misschien dat ik ook zo eens iets meer in haar flesje doe.. ze drinkt de 135 ml bijna elke voeding op..
dus misschien kan ze nog wel iets meer..
zal dr eens 140 indoen en kijken wat ze dan doet.

en bedankt voor het uitleggen van die sprongetjes.. Maar aangezien Evie 4 weken te vroeg is kan ze nog geen sprongetjes maken dus?

(pas als ze 8 weken is?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76804945
Jeetje Sorbootje, wat naar! Dikke voor zowel jou als Isabeau. En wat Poppejans zegt, dit is niet jouw schuld hoor, ga jezelf dat niet verwijten. Ik neem aan dat het een samenloop van omstandigheden is, die ook wel waren geweest als jij niet was gaan werken. Isabeau moet ook nog even wennen aan het hele veranderen van de situatie, maar dat zal toch echt niet als enige de oorzaak zijn van dit probleem. Sterkte meid en lekker knuffelen met je meisje!
pi_76805100
o ja; vergeet ik zo te reageren...

wat naar dat Isabeau zo aan het spugen is Sorboo.. ik hoop dat het snel wat beter gaat..
en maak jezelf vooral geen verwijten meid!
pi_76806487
Thanks. Het lijkt nu echt beter te gaan, maar ben enerzijds bang dat het door het weinige drinken overdag komt, anderzijds snap ik niet waarom ze daar van zou gaan spugen. Misschien een bacterie oid? .. Ze slaapt nu lekker.
pi_76806631
Sorbo wat rot! Beterschap voor Isabeau

BJ 8 voedingen is heel normaal voor een borstvoedingskindje he Ik vind het echt knap van je dat je zo'n productie hebt met kolven

Na die rampdag van gisteren heb ik nu weer een zonnetje. Kunnen ze niet opgroeien zonder sprongetjes? Gewoon baby blijven, ook leuk
pi_76807097
* Sidn3y komt hier heel stiemem een beetje meelezen met Claire
Claire is nu 2 weken oud (net 2 fotootjes geplaatst in het Z&G topic). Gisteren de overdracht gehad met het consultatiebureau en morgen moeten we helaas even langs de kinderarts om de fontanellen te laten bekijken (die lijken al te ver vastgegroeid te zitten, maar daar horen we morgen dus meer over!). Maandag gehoortest. Het schiet allemaal niet echt op als je tussen de feestdagen geboren wordt. Gelukkig doet Claire de dingen die ze moet doen verder allemaal goed (slapen, drinken en poepen ).
pi_76807250
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:23 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Het lijkt nu echt beter te gaan, maar ben enerzijds bang dat het door het weinige drinken overdag komt, anderzijds snap ik niet waarom ze daar van zou gaan spugen. Misschien een bacterie oid? .. Ze slaapt nu lekker.
Wat rot Sorbootje
Ik kan me eigenlijk neit voorstellen dat het van het weinige drinken overdag komt. Senna tenmisnte geen last van gehad en die dronk vrijwel niets de eerste tijd dat ik werkte. Ik hoop dat ze gauw weer helemaal opknapt en het beste medicijn is bij mama zijn en lekker bv drinken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76807415
niet helemaal wakker....

[ Bericht 95% gewijzigd door Sidn3y op 14-01-2010 14:52:24 ]
pi_76807536
Sidn3y en Claire welkom
Jammer dat jullie naar de kinderarts moeten, hopelijk is alles goed. Fijn dat het verder goed gaat!
pi_76807570
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat rot Sorbootje
Ik kan me eigenlijk neit voorstellen dat het van het weinige drinken overdag komt. Senna tenmisnte geen last van gehad en die dronk vrijwel niets de eerste tijd dat ik werkte. Ik hoop dat ze gauw weer helemaal opknapt en het beste medicijn is bij mama zijn en lekker bv drinken
't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'
pi_76807633
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:48 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'
Een huisarts is geen expert als het om kleine babietjes en borstvoeding gaat
Zijn advies om lekker veel aan te leggen is dan wel weer erg goed, want als ze wat ziekjes is, dan is bv het beste medicijn! Bovendien kan ze dan niet uitdrogen omdat ze toch telkens, al is het maar kleine beetjes, vocht binnenkrijgt.
pi_76807732
Dat zei ik ook al tegen mijn man: "Volgens mij heeft hij helemaal niet zo veel verstand van babies." (hij deed overigens tot 1 januari vorig jaar wel de bevallingen hier in de omgeving )
pi_76808541
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Huup en Innepin, volgens mij zit mijn manneke qua groei redelijk gelijk aan jullie meiden toen die zo oud waren als Driekus nu. Welke maat hebben zij nu? Wij gaan namelijk eind maart naar Tenerife en ik heb helemaal geen zomerkleding en nou wil ik wat gaan zoeken op mp en in de opruiming enzo, maar zou ik dan 74 of 68 moeten halen? Ik heb net de eerste Hema (=klein) shirtjes 62 weggelegd, die passen niet meer. Maar de meeste 68 is nog echt te groot.
Hier gewoon 68, sommige dingetjes in 62 passen ook nog wel. Willow is wel wat kleiner dan Amélie, zo'n 64 cm denk ik en krap 7 kilo.

Roy bronchitis, ach wat sneu. Beterschap

Nijna leuk he dat pffrrrwwww gepruttel
Ssserpente, fijn dat je eerste werkdag geslaagd is!
Takkembah, dat dilemma van 4 of 5 voedingen hadden wij ook, maar ik heb niet echt tips. Wij zijn met wat geklooi maar half overgestapt naar vier flessen, omdat ze anders de laatste om 00.45u ofzo kreeg en dan uitsliep tot 11 uur 's ochtends, en probeer dan maar eens vijf flessen in een dag te proppen Nu slaapt ze van 10 tot 10 ongeveer, dus het gaat prima, maar ik zou wel rekenen op een paar nachten drama
Hoewel, vijftien weken is nog wel erg jong denk ik, om over te stappen naar 4 flessen...
maw bespreek het even met het cb

Poeh Kersjes wat vermoeiend lijkt me dat

Och Isabeautje toch

Sidney & Claire welkom Hoop dat het meevalt met de fontanel

Zo. Pffrt. Dat bijlezen gaat echt niet meer
Dan maar even kort melden dat mijn kind een propellortje is geworden. Blijft wel ongeveer op dezelfde plaats, maar draait de hele tijd rondjes
Zou me niets verbazen als ze al heeeeel gauw begint met tijgeren, zo graag als ze achter de katten aan wil racen. Waar is mijn kleine baby'tje?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76808771
Welkom Sidney en Claire!
ik ga direct die foto;s ff bekijken...

moooooooooooi Sidney; mooi meisje!
en ook en borstontsteking achter de rug lees ik? dat is niet niets... ik voelde me echt dood en doodziek....
gelukkig heb ik vrij snel antibiotica gekregen toen de huisarts kwam...

ik krijg zo bezoek van een andere mama met een klein kindje zo leuk!
(van de zwangerschapsgym)
Ben benieuwd hoe groot haar mannetje inmiddels is!
pi_76808997
Sidn3y en Claire Welkom allebei! Maar wat een schrik denk ik met die fontanellen?! Hopelijk goed bericht van de kinderarts en anders ook een dikke voor jullie.
pi_76812688
Kersjes wat zwaar Helpt het ook niet als je hem verschoont wanneer hij indommelt tijdens het voeden en dan langer laat slapen in de doek? Maar dat heb je vast allang allemaal geprobeerd...

Innepin een propellortje

Och arme misselijke goudlokje Isabeau Hopelijk knapt ze snel op!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76818193
Oh dames wat schrijven jullie veel in een dagje, dat kan ik toch niet bijhouden?
Kersjes, dat klinkt zwaar. Trek je het nog een beetje?
Sorbo, het is vast gewoon een virusje, als ze echt iets met haar slokdarm had, dan had je dat wel eerder gemerkt.
Claire en ook Sydn3y welkom!
Innepin, dan zijn ze even groot! Hier ook een 64 cm en ongeveer 7 kilo!
Takkembah, hij heeft gisteravond enorm lopen klooien met zijn fles (lachen en drinken tegelijk werkt niet) en daarna goed geslapen. Vandaag moest ie naar het kdv en daar heeft ie keurig zijn flessen leeggedronken en we zitten nu ineens op een vier flessen schema. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat.
En wij zijn vandaag bij de fysio geweest. Er blijft een restje voorkeur, maar hij gaat goed vooruit. Ze heeft niet gemeten, maar zei wel dat ze inschat dat het wel goed komt. Juh!
En nu ga ik als de sodemieter aan een sollicitatiebrief beginnen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76818564
Mefke, mijn huisarts zei dat het wel een enkele keer voorkwam dat het zich pas na een paar maanden openbaarde. Eerlijk gezegd geloof ik dat ook niet echt... (wat neem ik toch weinig van mijn huisarts aan )

Gelukkig lijkt het nu heel goed te gaan. Ze is de hele dag al heel gezellig. Misschien is ze wel een soort plaatsvervangend schoolziek, zodat ik thuis zou blijven
pi_76819746
haha, Soorbootje, dat zou zomaar kunnen Nou, dan hoop ik maar dat jullie daar allebei van genoten hebben

innepin, Willow en Senna zijn dan ongeveer even lang en even zwaar, denk ik. Ook dezelfde maat nog. Leuk zo'n propellortje

Fijn dat Driekus zijn voorkeur zo goed verdwijnt mefke!
pi_76825982
Nou ja zeg...pas twee weken naar het kdv en nou al streken...ons manneke heeft geleerd om zijn fles weg te duwen. Twee van die kleine handjes, aan beide kanten van de fles 1, en dan duwen. Om daarna lief te lachen "mam ik wil niet meer"... Tja, wat doe je er aan?
Ben erg benieuwd, hij heeft vandaag maar 4 flessen op. Gelukkig mag mijn man er vannacht uit want ik vrees het ergste.

Sorbo, mijn man is dus geboren met zo'n slokdarmafwijking en die was echt vanaf dag 1 zichtbaar. Met de dag werd de spuugafstand groter en groter.
pi_76827100
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
pi_76828771
Wat gaan jullie hard. Morgen ga ik proberen bij te lezen.
pi_76829058
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
Arme meid...
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:08:59 #174
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76829749
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Yuk, beterschap
en terwijl ik het typ word ikzelf ook effe ondergekwarkt Niks geen ziek hier hoor. Gewoon, hij is te druk aan het doen denk ik (lachen, gieren en babbelen en vooral met heel zijn lijfje )

Innepinne, ik denk dat mijn kleine pipo de jouwe ingehaald heeft (7,6kg ong. en maatje 68 qua kleertjes)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76836426
Zoooo nachtbraken, da's lang geleden! (toen ik zwnager was)

Ik voed maar even hier achter de computr.. om te voorkomen dat mijn bed weer natgekotst wordt...

Het lijkt binnen te blijven (afkloppen)_
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:24:00 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76836524
heeeey Sorboo *zwaait*

wat naar dat Isabeau nog steeds ziek is...

Ik zit ook weer in de kolfmodus: Evie is halfwakker; dus ik hoop dat ik het einde van de kolfsessie haal voordat ze echt wakker wordt...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:52:09 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76836731
Gezellig hier!!! Ik ben erg blij! 22.00 uur tot zonet !
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:53:56 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76836739
Sorbo, hoop dat z het nu wel binnen houdt! Is zo zielig anders
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:56:17 #179
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76836758
Heej, feestje hier?

Sorbootje, dikke voor jou en dat arme meisje van je, wat sneu!

Amaranta, dat is fijn zeg! Stef nu van 9 tot nu De afgelopen dagen is hij daar erg consequent in trouwens, ik raak nog in gevaar uitgeslapen te raken
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:57:45 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76836768
Go Stef !!! Zo gaat ie goed!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:00:29 #181
95408 Incantrix
pi_76836797
Oh, en woah, Senna, wat cool dat je je eigen fles vasthoudt! Miss, volgens mij ziet dat er echt súperschattig uit, kunnen ze er eens een foto van maken?

En driekus ook al lollig doen met zijn fles, haha!

(sorry, ik heb bijgelezen, maar met moeie lodder-ogen blijft er niet genoeg hangen )
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:01:58 #182
95408 Incantrix
pi_76836812
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 03:57 schreef amaranta het volgende:
Go Stef !!! Zo gaat ie goed!
looks like we're the lucky ones he?
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:14:29 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76836917
Mja, lucky ben ik echt als hij tot 6 of 7 slaapt ha.
Eens kijken of hij van borst wil wisselen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:17:57 #184
95408 Incantrix
pi_76836946
Haha, moah, ik klaag niet op deze manier, onze kinders zijn hard op weg zo

Verkeerd topic, ik weet het, maar hoe is het met je kloof?
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:23:18 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76836993
Steeds kleiner. Denk dat k met een paar dagen van de tepelhoedjes af kan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:25:49 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76837011
Denk da we weer gaan slapen, tot ' straks '
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:31:01 #187
95408 Incantrix
pi_76837054
Mooi, ben blij voor je! En welterusten, ik ga even kolven en dan ook snel weer pitten
3!
pi_76837076
truste.... Isabeau is weer wakker.. dus ik mag weer...
pi_76837087
maarrrr nog niet gespuugd... da's ook wat waard.
pi_76837108
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:17 schreef Incantrix het volgende:
Haha, moah, ik klaag niet op deze manier, onze kinders zijn hard op weg zo

Verkeerd topic, ik weet het, maar hoe is het met je kloof?
wat klinkt dat gezellig! hoe is het met je kloof
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:44:39 #191
95408 Incantrix
pi_76837156
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 04:35 schreef Sorbootje het volgende:
maarrrr nog niet gespuugd... da's ook wat waard.
Woohoo! Fijn!

En haha, euhm, gezellig?
3!
pi_76837542
Hé jammer, feestje gemist hier... Of zijn wij gewoon fashionably late Ik geloof dat ik hier na 3dagen op rij best van ritme mag spreken en dat Minke dus gewoon lekker van 12 tot 5 doorslaapt !

Sorbootje, is het binnengebleven? nogmaals...
Trix, Stef slaapt ook lekker door zeg! Heerlijk voor je, kun je idd een beetje uitrusten.
Amaranta, jij ook hier (geweest)? Hoest met Fabi? Gaat het goed? (afgezien van de kloof.. )

Truste!
pi_76837818
Ja het is binnengebleven en de verhoging is weg... maar nu wordt ze om het uur wakker.... da's wennen voor iemand die gewend is hóóguit 1 keer per nacht te voeden... ik mag weeeeeer Maar ben allang blij dat ze wat binnenhoudt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 07:12:27 #194
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76838213
Joepie Sorbo!!

En ze heeft ook wat in te halen van het spugen he, dan mag je wat vaker komen toch? Hopelijk houden jullie het zo!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 07:37:42 #195
5428 crew  miss_sly
pi_76838401
Al die nachtsessies
Fijn dat het beter gaat met Isabeau! En idd heeft ze wat in te halen, dus gewoon lekker aanlegen

Kersjes, hoe is het met jou en je mannen? Aan de beterende hand? En hoe is het met je aanhankelijke kereltje?
pi_76839736
Isabeau, fijn dat het binnenblijft Sorbo. (hopelijk komen de nachten met hooguit 1 keer ook weer gauw terug , maar dat komt vast als ze weer een beetje bijgetankt is...

Iris rochelt een beetje, maar ze hoest goed, het zit niet vast gelukkig. En ze is verder lekker haarzelf.
2 nachten veel wakker geweest, maar afgelopen nacht was het ineens weer 6 uur dat ik wakker werd .
Fake it till you make it...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:59:06 #197
190853 RockabeIIa
pi_76840893
Nijna, ik ben zo benieuwd naar je kleine gezusters Mag ik es zien?

ik moet geloof ik nog een heel stuk terug lezen, waarvoor sorry!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:00:18 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76840928
Zoooo het is hier druk geweest vannacht!!! Maar ik zie dat sommige beebs toch al langer slapen

Alexa heeft weer een nieuwe verkoudheid. Zelfs lijkt ze er weinig last van te hebben, maar ik vind het dan zo zielig. Ze ligt dan te hoesten als een zeehond en te knorren als een varken, maar slaapt ondertussen gewoon door. En ik ben dan iedere keer wakker omdat ik dan zo;'n medelijden heb
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_76841577
Ik begrijp niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen, posten tijdens nachtelijke voedingssessies. Ik doe juist mijn uiterste best om zo min mogelijk wakker te worden. Als het even kan schuif ik Ivan naar me toe, doezel ik door, verwissel ik van kant, doezel ik nog wat verder, schuif hem weer terug en val als een blok in slaap (tenzij lief snurkt, want dan geef ik hem eerst een paar douwen).

Vannacht moest ik er wel uit omdat Ivan ontzettend had zitten poepen. Ik wilde zo snel mogelijk weer in bed liggen, dus ik liet hem half in zijn Puckababy zitten tijdens het verschonen. Grote fout - hij ging plassen en toen werd ik pas écht wakker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76841657
Wat gezellig hier vannacht zeg! Ik had ook wel even kunnen inloggen Timo heeft vannacht voor het eerst in zijn eigen bedje op zn kamertje geslapen, wat erg goed ging op zich. Beetje jammer dat ik wakker werd van de babyfoon om iets over 3en omdat de batterij leeg was En toen ik nét weer sliep wilde Timo zn speen, wat is dat ineens ver lopen zeg, normaal hoefde ik mn bed niet uit! En weer een uur later wilde hij drinken, toen ik hem uit bed pakte moest ik echt uitkijken dat ik niet omviel van de slaap, is toch nog best onhandig, zo slaperig met een baby op je arm lopen Nu moet ik mezelf nog zo ver krijgen dat ik hem na het drinken weer in zijn bed leg, maar ik was alweer in slaap gevallen dus dat is niet gelukt..

Sorbo gelukkig is het binnengebleven en hopelijk blijft het allemaal ook binnen vandaag!
pi_76842357
Die nachtsessies hihi

Oooh Chan herkenbaar wat heb ik die babyfoon toch vervloekt ooit Amélie heeft toen de hele nacht doorgeslapen maar de babyfoon ging eerst een hele tijd af wegens lage batterij, en toen we de lader hadden gevonden ging het kreng na een uur weer af wegens lage temperatuur en toen hadden we nog geen idee dat je die pieptoon ook uit kon doen... grom.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76842447
Hallelujah.. ik ga me es even richten op t bijlezen.. is er al even niet van gekomen door drukke werkdagen helaas.. maar we zijn net weer wezen zwemmen en mn deerntje ligt uitgeput bij te tanken, ik heb weer effies tijd dus

alvast een dikek kus voor die zieke kindjes en de nachtbrakende mama's en een hele dikke voor de beginnende doorslapers!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76842881
even snel via de telefoon, rocker heeft driekus ook al ingehaald!
pi_76843312
Claudia, ik word meestal ook maar half wakker, maar omdat Isabeau zo spuugde, wilde ik haar niet in bed voeden. Want als je midden in de nacht je bed moet verschonen word je pas écht wakker!

Uiteindelijk is vannacht alles keurig in haar buikje gebleven. En ze had ook weer plasluiers. Wat ene opluchting. En als klap op de vuurpijl was de fysio hier net en die was zo tevreden over haar (nauwelijks meer aanwezige) voorkeur dat ze niet meer terugkomt! En Isabeau maar stralende glimlachen werpen terwijl ze haar hoofd steeds de goede kant op draaide. Mijn dag is weer goed!
pi_76843377
Dan heeft Rocker Lars ook ingehaald!
Rocker rocks!

Babymassage ging goed gister, Lars had het alleen heel druk met rollen steeds. Elke keer moest ik hem weer ergens vandaan plukken haha
Thuis gekomen viel hij in slaap, en we vonden het zielig om hem wakker te maken, dus maar es proberen om de laatste fles te skippen, geen goed idee.
Hij had om 19.45 uur de fles gehad en meldde zich om 3 uur... Oeh dat zijn we niet meer gewend, nachtvoedingen.
Toen weer geslapen tot 8 uur. Vanmorgen even weer lekker in de tub.

En nu ga ik mijn peuter achter het behang plakken
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76843435
En dan ga ik nu even de foto's van Claire opzoeken
pi_76843555
Ze zijn weg
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:29:54 #208
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76844122
ooo Sorboo wat fijn dat het met je meisje vandaag wat beter gaat!

en ik was van8 net weer offline toen het hier gezellig werd... jammer!

Evie haar darmkrampjes lijken al wat te verbeteren; ik drink dus wat venkelthee en Evie krijgt sinds gisteravond voor elke voeding de Ifancol. Sindsdien geen huilbuien meer tijdens de fles gehad en ook na de fles gaat het al wat beter.... Hopen dat het zo doorzet...
en o ja: het ophogen naar 140 ml is ook goed gegaan.. ze drinkt nog steeds de flesjes leeg..
pi_76844190
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ze zijn weg
neem dan maar van mij aan dat Claire een ontzettend mooi poppetje is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:35:35 #210
95408 Incantrix
pi_76844365
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen, posten tijdens nachtelijke voedingssessies. Ik doe juist mijn uiterste best om zo min mogelijk wakker te worden. Als het even kan schuif ik Ivan naar me toe, doezel ik door, verwissel ik van kant, doezel ik nog wat verder, schuif hem weer terug en val als een blok in slaap (tenzij lief snurkt, want dan geef ik hem eerst een paar douwen).

Vannacht moest ik er wel uit omdat Ivan ontzettend had zitten poepen. Ik wilde zo snel mogelijk weer in bed liggen, dus ik liet hem half in zijn Puckababy zitten tijdens het verschonen. Grote fout - hij ging plassen en toen werd ik pas écht wakker.
Wakker word ik toch wel, omdat ik na het voeden nog moet kolven omdat ik 's-nachts erge stuwing heb. Als ik zodadelijk mijn elektrische kolf heb kan ik waarschijnlijk voeden en kolven tegelijk, maar met een handkolf werkt dat niet, dus dan is het eerst verschonen, dan voeden, dan kolven, kolfsel in de koelkast en dan weer bed in.. Ik post alleen bijna nooit omdat ik dan bijlees op de telefoon en dan is posten lastig, maar vannacht waren er zo veel mensen tegelijk met mij op dat ik het niet laten kon

Even on-bijgelezen (tenminste, nauwelijks): weer terug van een rondje huisarts-apotheek-ziekenhuis en Stef heeft zich weer zó keurig gedragen, overal waar ik kwam waren mensen helemaal vertederd van hoe lief hij wel niet lag te slapen Tegen de tijd dat we naar huis gingen was het eigenlijk tijd voor zijn voeding en was hij wel huilerig, maar tot ik hem daadwerkelijk aanlegde is hij niet overstuur geraakt of wat ook, zo lief! Hij bleek nog door zijn luier heengelekt te zijn ook, dus ik vind het echt wat dat hij zo rustig bleef, bijna alsof hij begreep dat het even niet anders kon..

Sorbootje, ik heb wel gezien dat Isabeau niet meer heeft gespuugd, daar doe ik een voor!
3!
pi_76844415
Zo Evie is goed bezig hoor BJ, grote flessen en de krampjes wat beter onder controle. Fijn om te horen...

Sorbootje, fijn dat het beter gaat met Isabeau. Misschien toch een kwestie van schoolziek om bij mama te zijn? In elk geval weer de goede kant op nu. Vandaag en het weekend weer lekker knuffelen, dan komt het vast weer helemaal goed.

Karin, ook met Lars gaat het dus lekker. Top joh!

Oh Claudia, ik post hier 's nachts altijd als ik op de boer lig te wachten met Minke... daar kan ze nog wel eens even over doen. En dan laat ik haar lekker een beetje indommelen als ze op mijn borst/schouder ligt voor ze weer haar mandje in gaat. Dus wakker ben ik dan toch wel... (ook door verschonen en flesje klaar maken)

Mijn kleine draakje is ook weer lekker wakker nu. We waren even gaan wandelen, dus zij lekker slapen en dat hield terug thuis nog heel even stand, maar toen was ze wakker en heeft nog geen tekenen te willen slapen vooralsnog. Dus nu ligt ze lekker in de wipper naast me, te hikken
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:47:23 #212
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76844876
ik ben ook snachts meer dan een uur uit bed. Dus eerst voeden; boertje; lui maken
en dan kopje thee, kolven, fokken...
en dan weer naar bed...

en soms andersom; als ik eerder wakker ben dan mijn meisje...

pi_76845470
Haha Chan, erg he dat in slaap vallen. Ik neem me ook iedere keer weer voor om nu écht wakker te blijven tot einde voeding... en dan ineens meldt ze zich alweer voor de volgende

Ik wilde Isabeau beterschap wensen, maar ik lees dat het alweer goed gaat! Gelukkig!

Fijn BJ dat de infacol en venkelthee werken

Gezellig Lijnloos
pi_76846727
Het was hier gezellig vannacht zo te zien!

Hier heeft Isa zich vannacht weer rond 3.00 uur gemeld (laatste fles tegen 23.00), de tijd waarop ze zich normaal gesproken ook meld. Daarna weer om 6.30 uur! Ik ben wel tevreden! Mijn kleine slaapkoppie ligt nu nog te slapen, maar zal zo wel weer honger krijgen.

Even een foto'tje, haal ik zo weer weg.

Edit: weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door NieuweUser op 15-01-2010 16:35:09 ]
pi_76846914
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Innepinne, ik denk dat mijn kleine pipo de jouwe ingehaald heeft (7,6kg ong. en maatje 68 qua kleertjes)
Woei, grote pipo Wat gaat ie hard zeg! Doe nog es een fotootje?
En hoe gaat het verder met je mannen?

Sorbootje, beterschap voor je ukje

voor alle nachtbrakers. Ik gun jullie allemaal doorslapende kindjes
pi_76847269
NieuweUser, wat een mooi moppie is jouw Isa (mooi shirtje oook)...
pi_76848197
NieuweUser wat een mooi meisje!!

Ik heb hetzelfde als jij Icantrix, 's nachts moeten kolven door de stuwing. Ik heb net een orexine spray aangevraagd bij de huisarts want het duurt vaak zo lang.

Ik erger me zo aan het typen op mijn mobiele telefoon dat ik nooit post 's nachts, maar ik lees vaak wel.
Vallen jullie in slaap tijdens het voeden omdat jullie liggend voeden? Het is mij een keer gebeurd toen ik Niels uit liet buiken maar toen zat ik. Ik kan niet liggend voeden Niels krijgt de tepel dan niet goed te pakken.

Ik ben net terug van de diëtiste, vanaf morgenochtend gaan we beginnen met provoceren. Ik moet beginnen met melkprodukten, soja en ei moet ik nog laten staan. Pfoeh ik vind het helemaal niet leuk, straks krijgt hij weer zulke krampen dat hij het uitgilt van de pijn Na 6 tot 24 uur kan ik een reactie verwachten en dan moet ik nog een dag doorgaan. Dan 2 weken geen melk meer en dan weer opnieuw proberen of hij erop reageert.
Niels ligt al een uur in zijn bedje in zijn eigen kamertje!! Op zijn buik!! Hij is een keer wakker geworden maar ik kon hem heel snel weer troosten. We hebben een aerosleep-dekmatrasje gekocht zodat hij op zijn buik kan liggen, tip van het kinderdagverblijf.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76848247
Mooi, Isa!

Sorbootje, misschien had ze dan wel een virus te pakken, het gaat hier in ieder geval heel erg rond. 1 dag enorm overgeven. Veel kinderen en collega's waren ziek deze week ( 11 collega's van de 60)

BJ, mooi dat het beter gaat nu je Infacol gebruikt, wel zielig he, krampjes. Ben blij dat we die hier niet meer hebben.
pi_76848302
He bah Twinkly, dat provoceren.....
Waarom ga je dat doen eigenlijk?
Wij deden dat hier zodat we de machtiging voor de pepti kregen, maar daar heb jij met bv natuurlijk geen last van.
Succes, ik hoop dat het goed gaat.....
pi_76848313
een virus is, want ik hing net ook boven de wc pot

en ga nu weer
pi_76848662
Hihi Karin, lekker aan het rollen die Lars
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
He bah Twinkly, dat provoceren.....
Waarom ga je dat doen eigenlijk?
Wij deden dat hier zodat we de machtiging voor de pepti kregen, maar daar heb jij met bv natuurlijk geen last van.
Succes, ik hoop dat het goed gaat.....
Omdat ik anders misschien iets uit mijn voeding laat wat niet nodig is. Ik eet vegetarisch met af en toe vis en de dietiste maakt zich zorgen dat ik anders niet genoeg eiwit en calcium binnenkrijg (maak ik me minder druk om dan zij maar goed...) Als het inderdaad melk is waar Niels op reageert, dan kan zij pepti voorschrijven die ik dan zelf moet drinken.
Aan de ene kant heb ik heel veel zin in gele vla ( ) maar aan de andere kant vind ik het doodeng. Zo zielig als hij zich weer zo rot gaat voelen. Maar ik ben ook bang dat zijn hele ritme foetsie raakt. Gisteren ging ik sporten en maakte ik hem wakker voor een voeding, daar is hij de hele avond van van slag geweest.

Och Sorbootje, bah zeg! beterschap!!!
pi_76848749
Jij moet dan pepti drinken....????juk! het meurt een eind in de rondte.....
En volgens mij hebben Niels en Lars dezelfde gebruiksaanwijzing, dat uit het ritme verhaal is hier net zo!
Alleen hoop ik voor je dat het provoceren dan wel beter gaat als bij ons, succes!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:33:27 #223
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76848796
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef NieuweUser het volgende:
Het was hier gezellig vannacht zo te zien!

Hier heeft Isa zich vannacht weer rond 3.00 uur gemeld (laatste fles tegen 23.00), de tijd waarop ze zich normaal gesproken ook meld. Daarna weer om 6.30 uur! Ik ben wel tevreden! Mijn kleine slaapkoppie ligt nu nog te slapen, maar zal zo wel weer honger krijgen.

Even een foto'tje, haal ik zo weer weg.

[ afbeelding ]
heeeey dat shirtje heeft Evie vandaag ook aan zal straks eens een foto maken..
en wat een mmoooooooooooooooooiii meisje is Isa!

Ik heb net de woonkamer en de wc gesopt en de kamer stofgezogen en gedweild. Voor het eerst dat dat me echt is gelukt! En Evie sliep er gelukkig gewoon doorheen. Voeding is nu 3 uur geleden en ze wordt al wat wakker. Ik zit vast even te kolven; want wil straks ff lekker loungen met mijn meisje...
pi_76848885
Isa is mooi!!
pi_76848958
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jij moet dan pepti drinken....????juk! het meurt een eind in de rondte.....
En volgens mij hebben Niels en Lars dezelfde gebruiksaanwijzing, dat uit het ritme verhaal is hier net zo!
Alleen hoop ik voor je dat het provoceren dan wel beter gaat als bij ons, succes!
Inderdaad! Dat wat jij zei over dat hij zo gaat huilen wanneer je een truitje aantrekt heeft Niels ook. Hij past nog wel in maat 62 maar ik ben toch nu op zoek naar kleinvallende maat 68 want de mouwtjes zijn steeds meer een marteling.

En de pepti moet ik dan in een keer wegklokken, de dietiste zei idd dat het heel vies is
pi_76849134
Wat fijn dat Isabeau een goede nacht heeft gehad!

Jemig, wat een handelingen moeten jullie 's nachts verrichten. Ik kan me voorstellen dat je dan extra dankbaar bent voor een doorslapende baby! Vooral voor jou ben ik erg blij, Twinkly. Hoe heb je het voeden 's nachts in hemelsnaam zo lang volgehouden? Niels meldde zich toch best vaak? - Edit - Ik lees nu pas dat hij in zijn eigen bed heeft geslapen op zijn eigen kamer. Hoera! Is er een reden dat je hem daar graag wilde hebben?

Ik doe de laatste avondvoeding en de nachtvoedingen liggend. Vanochtend vroeg ben ik daarbij in slaap gevallen. Ik werd na een uurtje wakker toen mijn lief de deur uit ging; Ivan lag tegen mijn borst te tukken.

Als ik erover nadenk vind ik het best eng dat ik soms in slaap val tijdens het voeden, vooral omdat overal gewaarschuwd wordt voor het smoren van je baby, met name in bed. Maar ik beweeg niet als Ivan naast me ligt, hij ligt nooit onder het dekbed en hij is sterk genoeg om zijn hoofd weg te bewegen. Doen jullie dat helemaal nooit, met je baby in bed slapen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 15-01-2010 13:48:07 ]
pi_76849196
Wow, Isa.
pi_76849422
Heb ik ook weleens gedaan hoor Claudia, dan lag Lars zo lekker op mijn borst te slapen dat ik hem lekker wilde laten liggen. Zelf dommelde ik dan ook vaak weg.
De laatste tijd is het niet meer gebeurd, en slaapt Lars altijd in zijn eigen wiegje. Maar nu geef ik ook geen bv, dus dat is ook wel een verschil.
Het is wel supersuperknus, zo'n klein lijfje tegen je aan gekruld....
Maar inderdaad toch ook wel gevaarlijk.
pi_76849638
Ik vind het zo eng dat Niels zo stil ligt te slapen! Ik ga steeds kijken. * Twinkly de zenuwpees Maar hij ligt heerlijk op zijn knuistje te sabbelen.
pi_76850966
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem

Isa Mooi moppie
pi_76851273
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef innepin het volgende:
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem
Zijn ze 18, doen we het nog steeds
pi_76851303
Dankjullie!

Ik hang hier ook regelmatig over het bedje om te kijken of ik nog beweging zie!
pi_76851597
Ik heb dat ook vooral bij het wandelen... om de paar minuten even kijken of ze het nog wel doet. Maar ze slaapt ook zo lekker in de wandelbak (tevens haar bedje 's nachts).
pi_76851782
Isa valt meestal na het eten direct in slaap en slaapt dan door tot de volgende voeding. Af en toe lukt het haar niet om in slaap te komen, terwijl ze zichtbaar moe is. Dan is zuigen op mijn pink de uitkomst, dat wil ze dan het liefst (uren achter elkaar ). Ik probeer nu om haar te wennen aan een speentje, zodat ze daar dan op kan zuigen, maar ze wil nog geen speentje! Zodra ik deze in haar mondje stop houdt ze haar mondje wijdt open en gaat heen en weer met haar hoofdje. Iemand nog tips?
pi_76851882
Over haar wangetje aaien zodra je de speen in haar mond doet... dan effe wachten tot het sabbelen begint. Dat werkt hier echt als een tierelier. Minke wilde eerst ook niks van haar speen weten maar deze truuk hielp. Moet wel zeggen dat we een andere speen hebben dan in het begin geprobeerd hebben (nu een van avent, die bij de flesjes zat).
pi_76851905
Wij deden in het begin als hij op de pink zoog nog weleens snel de wisseltruc, pink eruit, speen erin
Welke speen heb je? Want ik hoor hier wel veel kids die de difrax speen weigeren en zweren bij de bibi speen. Hier al net zo.
pi_76852189
die bibi ging er bij ons dus niet in... maar binnenkort toch nog maar es proberen, hoewel we nu 2 avent-spenen hebben en die kunnen we dus ook mooi afwisselen (ivm hygiene).
pi_76852488
2 spenen....wij hebben er wel 10 ofzo
1 bij opa en oma, standaard 2 in de luiertas, 3 in de koelkast, 2 in zijn bed.....ga zo maar door.
Op uitkookdag moet ik eerst op spenenjacht!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:57:29 #239
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76852585
bij ons gaat juist de Difraxspeen goed..
(dental -2/2 maand)
Ik heb Evie boven in haar wiegje gelegd en ga zo zelf ook ff proberen een dutje te doen..
(ben toch stiekem best moe van al die gebroken nachten; maar jeuj het is weekend en dan doet papa de nachtfles!! en mama de vroege ochtend... heeeeeerlijk)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:58:50 #240
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76852646
ow en Evie heeft nu ook 3 van die spenen in gebruik
maaaaar ik heb dr nog 6 in de kast liggen in 0-6 maand
haha

@nieuweuser:
kijk Evie heeft dat shirtje ook aan:

hip joh!

foto gaat straks weer weg...

[ Bericht 25% gewijzigd door Beessie-Jen op 15-01-2010 15:16:48 ]
pi_76853611
Evie Schattig profieltje!

Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
pi_76853666
Leuke foto BJ!! Hip shirt inderdaad!

Wij hebben eerst een speen van Difrax geprobeerd, die leek ze niet te willen, dus nu ben ik met een bibi aan het proberen. De wisseltruck ook aleens geprobeerd, nu ook en ze pakt de speen en sabbelt!!! Hopelijk blijft ze even sabbelen!! Ze heeft wel eerder gesabbeld maar dan stopt ze na een minuut. Ze is alweer gestopt.., haha!

Misschien heeft het ook te maken met de fles die we gebruiken, een Breastflow? Dat is natuurlijk een andere speen dan op andere flessen zit..
pi_76854418
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
pi_76855051
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:21 schreef Twinkly het volgende:
Evie Schattig profieltje!

Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
De onderdelen van de borstkolf deed de kraamhulp apart, dus dat doe ik met flesjes ook.
quote:
En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
Ik ook niet. Waarom is dat zo? Ik leg wel braaf elke keer de onderdelen van de borstkolf in een bakje in de koelkast omdat de kraamhulp dat deed. Ik heb nooit kunnen vragen waarom ze dat deed omdat ik er pas achter kwam toen ze alweer weg was.
pi_76855057
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers

Ik voed 's nachts inderdaad liggend. Bedlampje aan, kind uit co-sleeper trekken en op borsthoogte neerleggen en dan proberen wakker te blijven. Ik heb 's nachts expres een shirt met lange mouwen aan, zodat ik de dekens niet over me heen trek. Daarnaast lig ik een soort van gekromd om Emma heen en is het lampje dus aan als we in slaap vallen. Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
pi_76855175
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:40 schreef NieuweUser het volgende:
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
Dat gaat hier aan de lopende band zo, terwijl hij dol is op sabbelen. Erg frustrerend. Tegenwoordig slaat hij de speen ook uit m'n hand (zie 00:17).

Ik houd de speen erin gedrukt tot ik voel dat hij goed aanzuigt en doorsabbelt.
pi_76855430
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
Same here. Ik slaap dan met één arm in een hoek van 90 graden en de rest van mijn lijf om hem heen gekruld. Dat is niet bepaald comfortabel, en als ik wakker word lig ik nog precies zo. Alleen al om die reden leg ik hem vrijwel altijd terug in de co-sleeper. Helaas slaapt hij daar minder lekker dan bij mij.

Ivan is nu al 3 uur aan het slapen in zijn eigen bed en ik ben al minstens 10 keer wezen controleren of hij nog leeft, alleen zijn mijn vingers te koud voor de ademproef en heb ik dus al een paar keer bijna een hartstilstand gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 15-01-2010 16:11:25 ]
pi_76856005
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.

Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachen en praten en slapen wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij

[ Bericht 59% gewijzigd door XXXKarinXXX op 15-01-2010 16:38:58 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:07:30 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76858218
hmmm borstkolf in de koelkast weet ik dan weer niet? dat hoefte in het ziekenhuis ook niet?
Ik bewaar dan wel weer mijn flesjes in de koelkast....
(en die kook ik niet elke dag; maar 2 keer per week ofzo)
(heb er 3)

Evie had honger vanmiddag; wilde dus een dutje doen; lag net een kwartiertje te dommelen; Evie klaarwakker en wil NU eten Dus ik weer bed uit...
(was nog geen 2 uur geleden dat ze 140 ml ophad )
dus net weer 140 ml op.... en ik weer aan het kolven... heb zo;n vermoeden dat ze van8 een flesje kunstvoeding gaat krijgen..
(jeetje zoveel kan ik dus echt niet kolven...)
Hoop dat ze nu in elk geval 3 uur wacht... *fingers crossed*

@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?

@Mefke: hoe is het bij jullie? zijn jullie inmiddels weer helemaal fit??

@Karin; wat fijn dat je mannetje het zo goed doet!!! heeeeeeerlijk!
pi_76858275
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers
Haha, mijn vingers zijn soms ook helemaal verweekt!

Lekker zo'n goede dag, Karin!!

Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
pi_76859559
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?

Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:02:57 #252
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76860133
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
he bah wat vervelend Sorboo... ik wens je sterkte en beterschap..
pi_76860263
Sorbootje
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.

Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachen en praten en slapen wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij
Aha!!

En wat super dat de medicijnen zo goed aanslaan!
Wij merken ook echt verschil: Niels slaapt door, slaapt sinds vandaag in zijn eigen bedje en wil nu ook wel eens rustig op schoot zitten/liggen/in slaap vallen

Wij moeten toch steeds wat we overhebben aan medicijn weggooien?? Nou, een collega van ML die zelf Nexium gebruikt moet van de verzekeraar op een ander medicijn overstappen omdat het te duur is
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
Klinkt wel als krampjes ja, of omhoog komende voeding.
pi_76860518
Beterschap Sorbo

Beessie, wat fijn dat Evie zo groeit, ze ziet er echt heel goed uit!

Karin, Ik vind het zo geweldig dat het met Lars steeds beter gaat! Heerlijk!

En er werd gejompeld voor Amelie's hoofd! Super!

En verder gaan jullie veels te snel en vind ik het moeilijk om steeds op iedereen te reageren Ik moet er hier nog steeds even 'inkomen'

Hier gaat het wel aardig..
Rienk slaapt steeds beter, (minimaal 2.5 uur) al huilt hij zich nog steeds in slaap. Gewoon rustig in slaap vallen terwijl hij toch echt moe is zit er echt niet in
Hij slaapt ook vreselijk onrustig, de babyfoon is continu met geluid omdat hij zo raar slaapt.. Hij huilt wat en geeft geluidjes en als je gaat kijken slaapt hij gewoon. Het went, maar ik vind het wel wat vreemd hoor.
Hij drinkt wel stukken beter. Maar hij slaapt nu ingebakerd en dat gaat goed. We doen nu aan blokvoeden en dat gaat ook goed.

En een speen weigert Rienk ook, ik heb er 5 (allemaal verschillende merken en allemaal gekregen) geprobeerd en de ronde drifax en een nuby pakt hij het beste, maar de vinger wint het elke keer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76860697
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?

Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he

Over katten gesproken, die van ons haart echt het hele jaar door verschrikkelijk veel... overal haar bah! Ik kook de fopspenen elke dag uit. flesjes elke keer na gebruik dop erop en wassen in heel heel water en dan de koelkast in, maar alsnog zie ik overal haren in de spuugdoekjes, in zn bedje bah! Maarja met dieren kun je dat nooit helemaal voorkomen vrees ik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76860855
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:16 schreef Poppejans het volgende:
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?

Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden

Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken )
pi_76861002
Beterschap Sorbootje Ik doe gezellig met je mee, ik ben ook ziek. En mijn lieftallige dochter heeft vandaag besloten dat slapen voor watjes is, dus moe maar niet slapen => veel gekrijs. Precies wat ik echt niet kan hebben vandaag, muhhh.

Vlindur, Willow had dat in het begin ook heel erg, die moest echt even tien minuutjes huilen voor ze ging slapen. Dat werd later een stuk beter! Met uitzondering van vandaag dan

Karin, fijn, zo'n goede dag! Dat er nog maar heel veel van mogen volgen

Claudia, als je vingers te koud zijn, kan je ook een klein spiegeltje gebruiken en dat onder z'n neus houden. Scheelt weer een hartaanval
pi_76861005
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden

Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken )
Wolf deed dit allebei vorige week ongeveer voor het eerst, bij 4,5 week dus, maar die kijkt ook nog heel veek scheel en dan met zn mond open in een poging tot lachen maar hij kan het al wel, en ook al met huh huh geluidjes erbij, zo schetig
Ik heb erop gegoogled en bij 6 weken gaan de meeste babys echt lachen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76861020
edit: 1x is wel genoeg
pi_76861459
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaat Jammer dat het vandaag niet meezit

Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:42:24 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76861696
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:36 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaat Jammer dat het vandaag niet meezit

Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
6 weken na de uitgerekende datum

we hebben de grammengestapo overleefd! aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent (nah, zo erg is het niet, hoor!)

verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!

kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76862284
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:42 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

6 weken na de uitgerekende datum

we hebben de grammengestapo overleefd! aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent (nah, zo erg is het niet, hoor!)

verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!

kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
Oh, dan hebben we zelfs nog anderhalve week extra!

En wat klink je heerlijk gelukkig
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:22:38 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76863471
jeetje dan hebben wij nu nog 2 weken de tijd???

Maar Evie kijkt soms wel al echt naar ons hoor... en grijnzen idd ook..
maar gericht lachen nog niet...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:24:09 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76863539
Ik heb ook het idee dat Fabian ons weleens aankijkt. Maar ik denk eerder dat hij zn gezicht naar het geluid draait dan dat hij ons echt aankijkt.
pi_76864136
Hier hetzelfde hoor, ik denk ook dat Minke al echt wel door heeft waar ik ben en wat mijn gezicht is. Ook zit ze al echt naar de beestjes aan de wipper te kijken (als ze bewegen).
Net na het voeden vond ik dat ze wel heel erg stonk, ondanks alle scheetjes, dus toch nog even een luiercheck... nou was niet nodig, het pakje over de riomper zat zelfs onder gebaggerd... dus snel in badje gedaan met zijn 2-en (lief kwam net thuis, en terwijl ik bezig was het bad te vullen, moest mevrouw ook nog even haar blaas legen over de commode.,... heel fijn ) en nu ligt ze volledig opgelucht en voldaan in de box te snurken. Rustig avondje voor de boeg dus.
pi_76866178
Foto van Isa gemist wel foto van Evie gezien Vrolijk truitje hoor
Drukke dag achter de rug. Vannacht 2 keer Claire uit bed getrokken om te drinken, wel sneu want ze sliep zo lekker maar ik heb gewoon een productieprobleem dus dan kan ze het beste maar regelmatig drinken (vooral 's nachts). Overdag ook regelmatig aangelegd. Iedere 2 uur aan de probleemkant, iedere 4 uur beide kanten. En toen besloot ze zelf dat ze nog vaker wilde, pffff.

Ziekenhuis geweest, dokter was een beetje vaag. Het zag er allemaal goed uit met de fontanellen, maar ipv dat ze enthousiast was dat er niets vreemds was, leek het meer zo te zijn dat ze zich afvroeg wat we eigenlijk kwamen doen en wat die vorige dokter dan geconstateerd had. Nouja, ik ben blij met de uitslag, maar voor de zekerheid moeten we over 4 weken nog een keer langs komen. (onthouden voor de volgende keer, luiers en doekjes mee. Kom voor het hoofdje en moet d'r geheel uitkleden om te wegen en te meten etc. Natuurlijk een volle poepbroek. Kon vriendlief nog even bellen omdat die de auto nog aan het parkeren was om spullen mee te nemen )

Claire kan nog niet lachen, wel lieve lachstuipjes bij het in slaap vallen Volgen doet ze wel met d'r ogen. De cb miep van gisteren zei al dat ze mij de hele tijd aan het volgen was, en vanavond volgde ze de hele tijd m'n vriend die de vaatwasser aan het uitruimen was. (nieuwe vaatwasser vandaag bezorgd vorige had het 2 dagen voor de geboorte begeven, zeer onhandig tijdstip. En of dat nog niet genoeg was, deed de cv het vandaag ook niet meer maar dat is ook weer gerepareerd).

Pfff moe, even thee drinken en relaxen en dan naar bed.
pi_76869551
Nou ja, onbeschaafde dokter of niet, Sidney, dat is natuurlijk een fijne uitslag!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:26:24 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76882714
goedemorgen!

@Sidney; wat fijn dat er niets aan de hand is met de fontanelletjes van Claire! wat zal je opgelucht zijn?

@Sorboo; hoe is het nu met je? ik hoop dat je een beetje opknapt??

@Vlindur; wat fijn dat het wat beter gaat met Rienk. En dat in slaap huilen lijkt me best vervelend inderdaad. Maar de meeste kindjes leren dat vanzelf weer af hoorde ik laatst ergens???

Ik zit weer eens te kolven; gisteren was Evie ineens nogal hongerig; wilde elke 2 uur drinken!
Maar uiteindelijk heeft ze van8 wel vrij goed geslapen; dus als ze dat ritme vasthoudt vind ik het allemaal prima. (0:15/ 4:00/ 7:00/10:30/14:00/16:30/19:30/22:00) want van8 melde ze zich dus om 2 uur en daarna pas om bijna 7 uur! dus dat is wel keurig.

ze maakte net al aanstalten om wakker te worden; maar inmiddels is het weer stil boven. Wacht het wel ff af.

en o ja vergeet ik ff: mijn meisje is vandaag alweer 6 weken!!!
pi_76882920
Woehoe BJ, fijn dat ze zo goed geslapen heeft vannacht! (en wat veel voedingen... maar ik moet natuurlijk niet vergelijken want bij jullie is het bv, dan mag dat) En alweer 6 weken, damn time flies!

Sorbootje, wat irritant dat jij nu ook ziek bent geworden, maar wel fijn te weten dat dit ook bij Isabeau het geval was ipv iets met haar slokdarm. voor jullie!

Sidn3y wat een opluchting (maar ook een rare arts )... Fijn voor Claire en jullie zelf natuurlijk.

Wij hebben een lange nacht achter de rug... Minke had er geen zin in en bleef maar jengelen. Uiteindelijk om 2 uur flesje aangeboden, maar toen was het na 3 slokken genoeg en sliep ze half, dus weer in de mand gelegd... ook niet goed, kwartier later weer geprobeerd fles te geven en uiteindelijk was die om half 4 op en mevrouw klaar om te slapen... tot 8 uur Mijn ogen hangen nu wel op mijn wallen, maar goed. Ze is ook een beetje verkouden, net heel wat snot uit dat kleine neusje zitten poeren.... lekker!
pi_76885873
Zo... ik ben weer onder de levenden. Pfff ik heb gisteren echt zeker wel 12 keer de wc pot van heeeel dichtbij gezien. Maar nu is het over. En Isabeau is ook weer helemaal de oude. Gelukkig maar.

Gisteravond had ze besloten dat ze na al dat spugen wat in te halen had. Ze bleef maar bij me drinken en vooral niet slapen en dat terwijl ik stond te tollen op mijn benen. Niet echt leuk. Maar nu ligt ze lief te pitten.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:29:23 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76886205
wat fijn dat het wat beter met je gaat Sorboo; maar wat ene helse nacht...
ik hoop dat je vandaag een beetje bij kunt tanken???

@lijnloos; 8 voedingen is idd wel een beetje veel; ze deed steeds 7; maar de laatste 2 dagen is ze volgens mij aan het regelen ofzo...

Evie drinkt dus momenteel 1120 ml! op een dag!
(maar inderdaad met BV mag dat he??)

wij gaan na de volgende voeding eens ff met zijn 3tjes op stap; ff centrum in en eventjes langs sporthal.
verder lekker niets vandaag.

Regeldagen
Waarschijnlijk zul je rond de tiende dag na de geboorte merken dat je baby plotseling zijn voedingsritme verandert: hij wil ineens op andere tijden en met een andere frequentie gevoed worden dan voorheen. Bij zes weken herhaalt deze situatie zich en bij drie maanden nog eens. Deze perioden worden de regeldagen van je baby genoemd. Tijdens deze dagen geeft je kindje aan dat hij toe is aan grotere porties voeding.
.

ik denk dat we de fles maar naar 150 ml doen en kijken wat ze drinkt... wel heeeeel toevallig dat ze vandaag ook precies 6 weken is
pi_76895506
8 voedingen is toch niet zo heel veel voor een jonge baby? Ivan drinkt minimaal 7 keer per dag, vaak ook 8 keer. Ik moet zeggen dat ik daar zelf ook wel heel makkelijk mee omga. Ik voed hem meestal als hij wakker wordt (en daarna is hij een tijdje actief, tot hij weer gaat slapen) en als hij kort heeft geslapen ga ik zijn voeding niet rekken. Ik ga er vanuit dat hij vanzelf langer zal slapen overdag (daar is hij nu al mee bezig), dat hij langer actief zal zijn en dat er dus automatisch meer tijd tussen de voedingen in zal zitten. En als dat niet zo is dan vind ik dat ook prima. Het is alleen fijn als hij 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat en maar één keer drinkt.

Fijn dat het weer beter gaat, Sorbootje. Dat lijkt me zo zwaar, zelf ziek zijn en dan toch nog voeden!
pi_76895581
Baby's zijn mijn ervaring nu die zijn net kleine hongerige biggetjes die om de sec iets in hun mond willen hebben. Echt aandoenlijk. Je lijkt zo net een lopende tankwagen die die kleine moet bijvullen.
75 topics = FIN
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:38:33 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76895650
Oscar rolt! Met een heleboel gepuf en gekreun en het resultaat wordt begroet met blij gekraai en commentaar van Oscar zelf.
Nu nog terug leren rollen. En leren dat je beter niet kan rollen als je dicht bij de rand van je box ligt.

We hebben nu vandaag al 2 keer met alleen een slaapzakje ipv de bakerzak in bed gelegd en hij slaapt wel onrustiger, maar het valt me alleszins mee. We gaan het maar meteen vannacht ook proberen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 17:53:54 #275
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76896077
hoe is het nu met zijn hoofdje BE?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:01:03 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76896251
Nou ja, hetzelfde nog. Toevallig zei ik net nog tegen F. dat ik stiekem toch wel hoop dat de arts het er mee eens is, want ik vind zijn hoofd nu echt raar gevormd. Het lijkt wel een beetje een diamant ofzo, met allerlijk vlakken. Helemaal niet mooi rond meer.
Volgende week maandag gaan we weer meten zodat we een zo recent mogelijke meting hebben voor we op 1 feb naar het ziekenhuis gaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik moet wel even heel diep zuchten als ik bedenk dat knuffelen straks een stuk minder knus is met zo'n harde plastic helm er tussenin, maar ik vind het echt heel rot dat zijn oortjes zo raar staan. Je ziet dat weliswaar niet als je van voren naar hem kijkt, maar het klopt gewoon toch niet.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:14:41 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76896600
Oh en ik heb net de enorme stapel 'te klein' uitgezocht. *slik* Wat gaat het toch veel te hard.
Ik kan tussen de commode en de verwarming in precies een doos kwijt dus daar stortte ik steeds dat wat te klein was in. De stapel kwam nu bijna boven de commode uit. Hoog tijd om uit te zoeken.
pi_76896833
Emma drinkt zo'n 10-12 keer

BE wat leuk! voor rollende Oscar
pi_76897371
BE Go Oscar!
En een voor z'n koppie. En voor jou, omdat ik snap dat je het er best moeilijk mee kan hebben.

Willow heeft net een soort van bewust van buik naar rug gerold! Ze had het al een paar keer gedaan, maar steeds min of meer per ongeluk en met een paar weken ertussen. En nu zomaar floep!
En ze is helemaal blij als je haar vasthoudt ter hoogte van je hoofd. Want dan kan ze in je oor/wang/haar knijpen/trekken, en tegelijkertijd op je neus kauwen. Nee echt
Ik heb nu een hele rode wang van madame d'r sterke handjes en kaken.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:10:10 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76898357
Het klinkt wel heel lief!
pi_76898533
Ik lees echt maar half mee op het moment, ik mis mn computertje best wel...
Maar goed, nu is wederhelft de dames naar bed brengen dus ik kon even, hahaha.
Iris rolt nu ook van buik weer terug naar rug, alleen af en toe komt ze dan iets te hard met haar koppie op de grond. Ze deed het net ook, zegt lief: nog even en ze kan overal komen... (Mirte heeft niet zoveel gekropen die deed zo ongeveer alles rollend) en om even te demonstreren dat ze inderdaad ergens anders kan komen rolde mevrouwtje naar het speeltafeltje van grote zus om te proberen of ze de kussens van de stoel kon plukken (was nog net te hoog...).

voor de andere rollende kindjes!
Fake it till you make it...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:30:03 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76900879
Ynske, je kan op de eerste foto goed zien dat zijn hoofdje aan de zijkant plat is, net of hij een blokhead heeft, maar dan zonder haar.

En op de 2e foto kan je goed zien dat zijn oortjes dus niet gelijk staan en onderin, net rechts van zijn oortje lijkt een soort bobbel op zijn koppie te zitten terwijl het dus aan de bovenkant bij zijn oortje, links daarvan juist plat is. En je ziet goed dat die platting aan de zijkant achter, evenwijdig loopt met eenzelfde afplatting aan de voorkant.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 20:31:19 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76900917
das idd behoorlijk BE. hoop dat ze jullie snel kunnen helpen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76902234
Las hier net over de eerste lachjes. Dyon lachtte al bij 2,5 week.....maar ik vermoedde dus al dat dat kwam doordat hij een 'overtijdbaby' is Eigenlijk is hij dus bij 4 weken gaan lachen dan hihi.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 16-01-2010 21:20:00 ]
pi_76902384
Duidelijke foto's BE. Ik denk dat k wel begrijp wat je erbij voelt, dat een helm nu gewoon beter is en de enige oplossing om het geheel weer goed te krijgen. Meten ze dan niet in het ziekenhuis nogmaals in procenten zeg maar voordat ze gaan aanmeten?

Bij amélie staan de oortjes trouwens nog nagenoeg gelijk, het scheelt een millimeter ongeveer, daar was ik wel verbaasd over, en ook wel blij natuurlijk.

Willow & Oscar aan de rol woehoe! mijn dametje blijft nog steeds liggen waar ze ligt maar inmiddels trekt ze zichzelf wel omhoog tot zit... dat dan weer wel. Mafkeesje.

Willow grijpgraag proppellor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:24:21 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76902770
Ze gaan iig een rontgenfoto van de schedel maken Huup, dus naar aanleiding daarvan zullen ze ook wel iets berekenen. Maar iig hebben we dan bij het gesprek meteen de cijfers ipv dat het dan gemeten en berekend moet worden.
Maar ik had dat al wel bedacht ook, ik zou geloof ik als arts zelf willen meten om zeker te zijn dat de ander het goed gedaan had.
pi_76902927
Willow en Oscar rollen! Gaaf. Driekus doet verwoede pogingen om van rug op zij te komen, dat lukt soms en van zij op buik ook, maar alles achter elkaar, ho maar.
We waren hier naar 4 flessen. Waren ja, want meneer vond het vannacht nodig om om half vier, half zes en half acht te komen voor drinken, dus we zijn maar weer naar 5 flessen. Maakt niks uit in hoeveelheid, maar het lijkt beter te werken in 5 delen dan in 4.
Driekus is ook weer bijna helemaal beter, hij hoest nog wel, maar het is niet meer dramatisch. En ergens tussen verkoudheid en prikken door heeft ie ook nog tijd gevonden om flink te groeien. Dus toen we vandaag gingen shoppen is ie door mij, mijn zus en mijn moeder flink verwend met nieuwe kleren.
Be, je ziet het inderdaad heel goed aan dat koppie. Logisch hoor dat je dan voor een helm kiest, hoe vervelend het ook is.

Trouwens, het gaat echt snel ineens. Zo sta je met een positieve test in de hand (een jaar en een week geleden) en zo sta je al naar de volgende autostoel te kijken (niet dat ie daar al in kan, maar he, ze waren maar 100 euro bij de baby dump)
pi_76903708
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ze gaan iig een rontgenfoto van de schedel maken Huup, dus naar aanleiding daarvan zullen ze ook wel iets berekenen. Maar iig hebben we dan bij het gesprek meteen de cijfers ipv dat het dan gemeten en berekend moet worden.
Maar ik had dat al wel bedacht ook, ik zou geloof ik als arts zelf willen meten om zeker te zijn dat de ander het goed gedaan had.
Okay, ja ik vroeg het me af

huuu verkeerde smiley
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:14:55 #289
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76904607
BE; dat is idd wel goed te zien op die foto's...
is het al zeker dat Oscar een helmpje krijgt?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:34:55 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76905366
Nee nog niet BJ, de afwijking was bij de vorige meting 111%. Dat betekent dat je in aanmerking komt voor een helmpje volgens de criteria.
Maar het was een meting van de fysio en nu gaan we dus op 1 feb naar een revalidatie-arts en die moet neem ik aan ook nog akkoord gaan.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:04:40 #291
190853 RockabeIIa
pi_76906378
Maar het is nog steeds een heerlijkheid om naar te kijken, BE.
Mijn beide kinderen hebben ene voorkeurshouding (gehad) en hebben beiden eenzelfde bultje op het voorhoofd. Op het CB hechten ze er weinig aandacht aan, en ik probeer die voorkeur te doorbreken maar het is wel hardnekkig. Volgende keer maar weer eens vragen hoe en wat...
pi_76906469
Ja hee Willow rolde al hè. Van rug naar buik. Maar nu ook terug. Nog even oefenen en ze kan de hele kamer door

Heftig BE. Je ziet het idd best wel. Succes 1 februari, wat er ook uitkomt, Oscar is er vast erg bij gebaat
pi_76906621
Wauw, wat wordt Oscar groot zeg, echt alweer zo veranderd! Op die foto's is het inderdaad wel te zien, hopelijk is toch een helmpje niet nodig.
Wat knap dat hij aan het omrollen is

En Willow ook al aan het omrollen, knappe meid hoor

Wolf drinkt zometeen zn 5e flesje , dan heeft hij 5x 165cc gedronken, tot nu toe ging het schoon op vandaag hij zit/heeft een groeispurt volgens mij, zit nu ook ineens binnen een paar dagen zomaar in mt 62 en was van de week best wel ''zwaan-kleefaan'' huilerig, wie weet wel door het groeien dattie daar moe van werd
pi_76906713
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Las hier net over de eerste lachjes. Dyon lachtte al bij 2,5 week.....maar ik vermoedde dus al dat dat kwam doordat hij een 'overtijdbaby' is Eigenlijk is hij dus bij 4 weken gaan lachen dan hihi.
Wauw, das vroeg! Echt al gericht lachen dat hij je aankijkt? Ze hebben ook wel eens lachstuipjes he
Is het nou serieus zo dat je die 6 weken moet rekenen met aftrek van overtijd gaan?! vaag dan maar dan zou Wolf inderdaad bij 6 weken echt gericht zijn gaan lachen.
pi_76907249
Ow dat kun je inderdaad wel goed zien zo bij Oscar
Voor hoe lang moet hij dan evt een helmpje?
Maar wel een dikke voor het rollen!

En ook een rollende Willow en Iris, echt, rollen is zo 2010!

Poppejans, wat groeit Wolf dan lekker zeg!
  zondag 17 januari 2010 @ 06:35:21 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76915051
Willow en Oscar beide aan de rol!

en Wolf al in maat 62! Gaat snel zeg! en wat heerlijk dat hij maar zo weinig voedingen nodig heeft!

Ik zit weer te kolven; en is ook wel hard nodig... had 1 ronde overgeslagen; maar Evie sliep de 1e ronde 5 uur! (en de 2e 3 uur).. dus mijn borsten zijn overvol... ff goed leeg kolven nu dan.

Gister weer naar nieuws hier: een goede vriendin van mij is bevallen van een zoontje; en nu blijkt hij een scheurtje in het middenrif te hebben... ws wordt hij vandaag geopereerd...(en deze vrienden hebben ook een aantal jaar geleden een voldragen babietje verloren...) Vind het zo zielig dat dit juist hen weer moet overkomen...

(en o ja detail; hun zoontje was bij de geboorte 4100 gram! Evie is inmiddels 6 weken en haalt dat niet eens... )
pi_76916610
Oy wat eng BJ. Hoop dat het goedkomt met dat jochie!
Even een waarschuwing voor gebrek aan tact hier, want ik ben een beetje chagrijnig, maar ik vind wel dat ondanks dat dit topic gewoon voor lekker kletsen over onze baby's is het totaal niets toevoegt als je el-ke-keer-weer dat je zit te kolven dat even moet mededelen. Lekker belangrijk.

Zo. Excuses voor de lompheid.

BE, hoe is 't eigenlijk met Oscars tandje? Is ie al echt door enzo?
pi_76916898
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:16 schreef innepin het volgende:
Oy wat eng BJ. Hoop dat het goedkomt met dat jochie!
Even een waarschuwing voor gebrek aan tact hier, want ik ben een beetje chagrijnig, maar ik vind wel dat ondanks dat dit topic gewoon voor lekker kletsen over onze baby's is het totaal niets toevoegt als je el-ke-keer-weer dat je zit te kolven dat even moet mededelen. Lekker belangrijk.

Zo. Excuses voor de lompheid.
Dat had ik ook al een paar dagen en dacht, post ik t wel of post ik t niet........
Kwam op mij iedere keer over van kijk eens wat ik wel niet doe of goed bezig ben ofzo, miss. niet zo bedoeld maar er zijn er meerderen die fulltime kolfden en daarna gingen flessen.

Verder succes met de voorkeurshoudingen, hier word het gelukkig niet erg door o.a. het stabiliteitskussen etc.

Lachen word hier ook schaterlachen geregeld en hij is gewoon zo veranderd sinds de maagzuurremmers.
Donderdag weer prikjes.
Verder een vrolijk kind die weinig slaapt! haha, zo ongeveer 3 a 4 uur overdag tussen 10:00 - 19:00.

Ik was een blad aan het lezen van kinderen, groter groeien ofzo waarin iets stond over voorlezen, vroeg ik me toevallig van de week af.
Lezen jullie al voor aan de kleintjes?
pi_76917012
oh Het Is Mij hebben jullie zo'n kussen ja? Bluh ik ben echt verpest nu, bij een volgende weet ik zeker dat ik er bovenmatig op ga letten en me er bovenmatig druk over ga maken

wat fijn zeg dat dankzij die maagzuurremmers er zo'n ommezwaai is! en hier wordt ook ongeveer zoveel geslapen

En voorlezen, tsja, ik weet het niet. Ik lees niet echt bewust een verhaaltje voor maar ik pak wel vaak een boekje als ze bij mij op schoot zit en dan ga ik alles benoemen zeg maar. Dus het knisperboekje van de Hema en dan de figuurtjes omschrijven, welke kleuren ze hebben enzo en dat is de neus en kijk zn oortjes! Dat soort dingen Maar we praten sowieso heel erg veel met Amélie eigk, ik maak heel vaak rondjes door het huis om alles ns goed te bekijken en te benoemen met haar vind ze prachtig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76917014
Het-is-mij, ik lees heel af en toe wel voor aan Willow, maar 't is zo'n druk monstertje dat ze liever de boekjes in haar mond stopt dan dat ze luistert Echt een groot succes is het dus niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')