misschien dat ik ook zo eens iets meer in haar flesje doe.. ze drinkt de 135 ml bijna elke voeding op..quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:39 schreef Poppejans het volgende:
Jeumig he Kersjes, ik had je verhaal over het hoofd gezien. Wat moet dat ongelovelijk zwaar zijn zeg! Wat slaapt hij dan weinig, en daardoor is hij ws ook weer huilerig en hangerig...
Natuurlijk begint je dat een keer op te brekentips heb ik helaas niet, hij wordt dus ook niet voor langere tijd moe na de borstvoeding?
Sterkte hoor
Niks mis met dat flesschema denk ik BJ, Wolf heeft 6 flessen op een dag (alleen maar omdat hij 's nachts slaapt hoor) en die drinkt eigenlijk heel wisselend, we bieden nu 165 aan en zien wel wat hij daarvan opdrinkt, heeeel soms drinkt hij de fles van 0.00 helemaal leeg, meestal iets van 140 cc
Vamorgen kwam hij trouwens na 2 uur alweer![]()
Bij die kleintjes wisselt het zo erg qua ritme, die kunnen best naar behoefte drinken, vind ik dan.
Wolf slaapt zowaar voor het eerst nu al 35 min in zn eigen ledikantje
Wat rot Sorbootjequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:23 schreef Sorbootje het volgende:
Thanks. Het lijkt nu echt beter te gaan, maar ben enerzijds bang dat het door het weinige drinken overdag komt, anderzijds snap ik niet waarom ze daar van zou gaan spugen. Misschien een bacterie oid? .. Ze slaapt nu lekker.
't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot Sorbootje
Ik kan me eigenlijk neit voorstellen dat het van het weinige drinken overdag komt. Senna tenmisnte geen last van gehad en die dronk vrijwel niets de eerste tijd dat ik werkte. Ik hoop dat ze gauw weer helemaal opknapt en het beste medicijn is bij mama zijn en lekker bv drinken
Een huisarts is geen expert als het om kleine babietjes en borstvoeding gaatquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
't Klinkt ook niet logisch.. Komt denk k door de blik van de huisarts toen ik vertelde dat ze overdag bijna niks drinkt als ik werk.. Alsof ik haar in haar blootje aan de waslijn gehangen had ofzo... Ben wel heel blij met jouw 'voorbeeldverhaal'
Hier gewoon 68, sommige dingetjes in 62 passen ook nog wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Huup en Innepin, volgens mij zit mijn manneke qua groei redelijk gelijk aan jullie meiden toen die zo oud waren als Driekus nu. Welke maat hebben zij nu? Wij gaan namelijk eind maart naar Tenerife en ik heb helemaal geen zomerkleding en nou wil ik wat gaan zoeken op mp en in de opruiming enzo, maar zou ik dan 74 of 68 moeten halen? Ik heb net de eerste Hema (=klein) shirtjes 62 weggelegd, die passen niet meer. Maar de meeste 68 is nog echt te groot.
Arme meid...quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
Yuk, beterschapquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Sorbootje het volgende:
Net weer d'r complete maaginhoud over me heen gekregen. en ze heeft verhoging.. arm meisje.
looks like we're the lucky ones he?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 03:57 schreef amaranta het volgende:
Go Stef !!! Zo gaat ie goed!
wat klinkt dat gezellig! hoe is het met je kloofquote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:17 schreef Incantrix het volgende:
Haha, moah, ik klaag niet op deze manier, onze kinders zijn hard op weg zo
Verkeerd topic, ik weet het, maar hoe is het met je kloof?
Woohoo!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:35 schreef Sorbootje het volgende:
maarrrr nog niet gespuugd... da's ook wat waard.
Wakker word ik toch wel, omdat ik na het voeden nog moet kolven omdat ik 's-nachts erge stuwing heb. Als ik zodadelijk mijn elektrische kolf heb kan ik waarschijnlijk voeden en kolven tegelijk, maar met een handkolf werkt dat niet, dus dan is het eerst verschonen, dan voeden, dan kolven, kolfsel in de koelkast en dan weer bed in.. Ik post alleen bijna nooit omdat ik dan bijlees op de telefoon en dan is posten lastig, maar vannacht waren er zo veel mensen tegelijk met mij op dat ik het niet laten konquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen, posten tijdens nachtelijke voedingssessies. Ik doe juist mijn uiterste best om zo min mogelijk wakker te worden. Als het even kan schuif ik Ivan naar me toe, doezel ik door, verwissel ik van kant, doezel ik nog wat verder, schuif hem weer terug en val als een blok in slaap (tenzij lief snurkt, want dan geef ik hem eerst een paar douwen).
Vannacht moest ik er wel uit omdat Ivan ontzettend had zitten poepen. Ik wilde zo snel mogelijk weer in bed liggen, dus ik liet hem half in zijn Puckababy zitten tijdens het verschonen. Grote fout - hij ging plassen en toen werd ik pas écht wakker.
Woei, grote pipoquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Innepinne, ik denk dat mijn kleine pipo de jouwe ingehaald heeft(7,6kg ong. en maatje 68 qua kleertjes)
Omdat ik anders misschien iets uit mijn voeding laat wat niet nodig is. Ik eet vegetarisch met af en toe vis en de dietiste maakt zich zorgen dat ik anders niet genoeg eiwit en calcium binnenkrijg (maak ik me minder druk om dan zij maar goed...) Als het inderdaad melk is waar Niels op reageert, dan kan zij pepti voorschrijven die ik dan zelf moet drinken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
He bah Twinkly, dat provoceren.....
Waarom ga je dat doen eigenlijk?
Wij deden dat hier zodat we de machtiging voor de pepti kregen, maar daar heb jij met bv natuurlijk geen last van.
Succes, ik hoop dat het goed gaat.....
heeeey dat shirtje heeft Evie vandaag ook aanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef NieuweUser het volgende:
Het was hier gezellig vannacht zo te zien!![]()
Hier heeft Isa zich vannacht weer rond 3.00 uur gemeld (laatste fles tegen 23.00), de tijd waarop ze zich normaal gesproken ook meld. Daarna weer om 6.30 uur! Ik ben wel tevreden! Mijn kleine slaapkoppie ligt nu nog te slapen, maar zal zo wel weer honger krijgen.
Even een foto'tje, haal ik zo weer weg.
[ afbeelding ]
Inderdaad! Dat wat jij zei over dat hij zo gaat huilen wanneer je een truitje aantrekt heeft Niels ook. Hij past nog wel in maat 62 maar ik ben toch nu op zoek naar kleinvallende maat 68 want de mouwtjes zijn steeds meer een marteling.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jij moet dan pepti drinken....????juk! het meurt een eind in de rondte.....
En volgens mij hebben Niels en Lars dezelfde gebruiksaanwijzing, dat uit het ritme verhaal is hier net zo!
Alleen hoop ik voor je dat het provoceren dan wel beter gaat als bij ons, succes!
Zijn ze 18, doen we het nog steedsquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef innepin het volgende:
hihi Twinkly volgens mij gaat dat echt nooit meer over, dat "zou hij/zij nog wel..." als ze heel stil zijn. Daarm ook de vinger-onder-de-neus-truc he, dan voel je de adem![]()
De onderdelen van de borstkolf deed de kraamhulp apart, dus dat doe ik met flesjes ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:21 schreef Twinkly het volgende:
EvieSchattig profieltje!
Hoe steriliseer je een fles in de magnetron? Eerst in elkaar zetten of alle onderdelen apart?
Ik ook niet. Waarom is dat zo? Ik leg wel braaf elke keer de onderdelen van de borstkolf in een bakje in de koelkast omdat de kraamhulp dat deed. Ik heb nooit kunnen vragen waarom ze dat deed omdat ik er pas achter kwam toen ze alweer weg was.quote:En ik wist helemaal niet dat je speentjes in de koelkast moet bewaren Karin
Dat gaat hier aan de lopende band zo, terwijl hij dol is op sabbelen. Erg frustrerend.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:40 schreef NieuweUser het volgende:
Joehoe! Ze sabbelt er nu al zo'n 10 min op! Ik moest hem wel eerst goed vasthouden anders spuugde ze hem direct weer uit!
Same here. Ik slaap dan met één arm in een hoek van 90 graden en de rest van mijn lijf om hem heen gekruld. Dat is niet bepaald comfortabel, en als ik wakker word lig ik nog precies zo. Alleen al om die reden leg ik hem vrijwel altijd terug in de co-sleeper. Helaas slaapt hij daar minder lekker dan bij mij.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
Echt lekker slaapt het overigens niet, ik word dan echt wel stijf wakker. Maar wel knus en Emma slaapt dan juist heel goed
Haha, mijn vingers zijn soms ook helemaal verweekt!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:
NieuweUser, Emma wilde de speen ook niet in de eerste 4 weken. Dus we hebben nu heel zachte vingers
Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer inquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sorboo: hoe is het nu met je meisje?
he bah wat vervelend Sorboo... ik wens je sterkte en beterschap..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Met Isabeau is het nu goed, maar ik kan zelf nog geen slok water binnenhouden. Duik gelijk mijn bed weer in
Aha!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Speentjes hoeven niet in de koelkast hoor, maar wij hebben hier een kat rondlopen, en die komt in ieder geval niet in de koelkast. Dus een veilige plek. De flessen staan er ook altijd.
Mijn kleine vriendje heeft zo'n goeie dag, hij is de hele dag al aan het lachenen praten
en slapen
wat toch een verschil met hoe het was! Ik ben zo blij
![]()
Klinkt wel als krampjes ja, of omhoog komende voeding.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt alsof Isa soms ook wat last heeft van krampjes. Vanmiddag viel ze bij mij in slaap, en dan schrikt ze soms ineens wakker en begint direct te huilen en naarstig te sabbelen, en dan is het huilen met een minuutje ook weer over. Misschien toch maar eens Infacol proberen.
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehoudenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:16 schreef Poppejans het volgende:
Beterschap voor jou Sorbootje! Fijn dat het alweer beter gaat met Isabeau, misschien hebben jullie elkaar wel aangestoken met ziek zijn?
Wat sneu dat Rienk moeite heeft met in slaap komen, als ze zo huilen kun je je zo radeloos voelen soms he
Wolf deed dit allebei vorige week ongeveer voor het eerst, bij 4,5 week dus, maar die kijkt ook nog heel veek scheel en dan met zn mond open in een poging tot lachenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het is dat hij gemiddeld met 5 minuten slaapt, anders had ik het nooit volgehouden![]()
Wanneer gaan baby's je gericht aankijken? Rienk doet zn best wel, maar eindigt dan met scheel kijken, het kost hem zichtbaar nog erg veel moeite
En lachen dan? Hij lacht wel es met van die grijzen, maar echt gericht lachen kan/doet hij ook nog niet. (Maar ik loop op de feiten vooruit, Rienk is net 4 weken)
6 weken na de uitgerekende datumquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:36 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, Blij te horen dat het steeds beter gaatJammer dat het vandaag niet meezit
![]()
Poppejans, Ooh, 6 weken pas! Dan heeft ie nog wel ff
Oh, dan hebben we zelfs nog anderhalve week extra!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
6 weken na de uitgerekende datum
we hebben de grammengestapo overleefd!aviva was vandaag weer 60g aangekomen, dus dat was helemaal goed, nu kunnen we zowaar zonder extra wegen of bijkolven gaan leven
![]()
alleen laat ze steeds los op de 3e toeschietreflex, van "ik ben klaar" ja, fijn, dan kan ik gaan dweilen omdat jij klaar bent(nah, zo erg is het niet, hoor!)
verder gaat het heel goed hier! eerste dag alleen met aviva, en het ging prima.
heb al om 2 uur geluncht!![]()
geboortekaartjes in enveloppen egdaan en weggebracht, ja nuttig dagje gehad!
kga binnenkort weer beter bijlezen en zo!
Okay, ja ik vroeg het me afquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ze gaan iig een rontgenfoto van de schedel maken Huup, dus naar aanleiding daarvan zullen ze ook wel iets berekenen. Maar iig hebben we dan bij het gesprek meteen de cijfers ipv dat het dan gemeten en berekend moet worden.
Maar ik had dat al wel bedacht ook, ik zou geloof ik als arts zelf willen meten om zeker te zijn dat de ander het goed gedaan had.
Wauw, das vroeg! Echt al gericht lachen dat hij je aankijkt? Ze hebben ook wel eens lachstuipjes hequote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:10 schreef Meimeltje het volgende:
Las hier net over de eerste lachjes. Dyon lachtte al bij 2,5 week.....maar ik vermoedde dus al dat dat kwam doordat hij een 'overtijdbaby' isEigenlijk is hij dus bij 4 weken gaan lachen dan hihi.
Dat had ik ook al een paar dagen en dacht, post ik t wel of post ik t niet........quote:Op zondag 17 januari 2010 11:16 schreef innepin het volgende:
Oy wat eng BJ. Hoop dat het goedkomt met dat jochie!
Even een waarschuwing voor gebrek aan tact hier, want ik ben een beetje chagrijnig, maar ik vind wel dat ondanks dat dit topic gewoon voor lekker kletsen over onze baby's is het totaal niets toevoegt als je el-ke-keer-weer dat je zit te kolven dat even moet mededelen. Lekker belangrijk.
Zo. Excuses voor de lompheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |