Voor het eerst in POL ofzo?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:25 schreef BountyHunter340 het volgende:
Ik ken het voorgaande topic niet... iets meer achtergrond info ?
Nou had je eindelijk weer een kans om dit draadje een zachte dood te laten sterven, maar je kan het niet laten, he?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:14 schreef DS4 het volgende:
EG heeft het in deel 46 toegegeven: hij heeft geen flauw benul van de cijfers, maar weet wel dat het helemaal fout zit...
Kortom: zeiken om het zeiken.
Edit: Game on!
Nee, het kan moet beter. De verhoudingen wel te verstaan.quote:
quote:Welkom in de wondere klaagwereld van EG...
quote:Op zondag 10 januari 2010 18:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De openingspost is alvast wel ongenuanceerd.
quote:AMSTERDAM - Bankier Kilian Wawoe verlaat ABN Amro uit onvrede over de bonuscultuur in de financiële sector. Als senior personeelsmanager heeft hij het afgelopen jaar geen verandering gezien in de wijze waarop financiële instellingen omgaan met bonussen.
Dat zegt Wawoe in een interview met de Volkskrant. ‘Ik ben ervan overtuigd dat je bonussen moet verbieden. Dan kan ik niet nog een jaar aan het circus meedoen, als ik mezelf serieus neem tenminste.’
Onjuiste prikkels
Wawoe constateerde na onderzoek dat de bonussen vaak onjuiste prikkels geven. Hij wil met zijn bevindingen proberen buiten de bank een nieuw beloningsmodel te ontwikkelen. Bij ABN Amro was hij verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van diverse buitenlandse vestigingen.
Bankiers spreken zich zelden openlijk uit tegen bonussen. Ook na de maatschappelijke ophef, verdedigen banken het nut van bonussen. Banken hebben soms bonussen tijdelijk geschrapt of verlaagd, maar nooit afstand willen doen van variabele beloningen.
Zelfregulering niet afdoende
De Nederlandse banken vinden dat ze door zelfregulering de ernstige uitwassen van bonussen kunnen voorkomen. Wawoe vindt zelfregulering niet afdoende. ‘Mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt voor zelfkritiek, bankiers ook niet.’ Verandering is daarom nodig van buitenaf, meent Wawoe. De overheid heeft haar kans na het uitbreken van de kredietcrisis echter verspeeld, bang om het aandelenbelang in de banken te schaden.
Zie het mooie grafiekje hier. Als DS4 zijn zin had moeten krijgen, dan had de schaal nb. zo ongeveer logaritmisch moeten zijn (of lineair maar dan had de grafiek op een behangrol gemoetenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
EG betoogt al enige tijd dat de topsalarissen de complete maatschappij ontwrichten, waarbij hij nimmer een vinger heeft weten te leggen op wat nu exact een topsalaris is en hoe e.e.a. dan in elkaar steekt.
Voorts is het steeds klagen over bonussen, maar als je dan vraagt hoe hoog die is moet hij het antwoord schuldig blijven, maar aangezien de verhoudingen niet kloppen is iedere bonus fout.
Maar verder: even zoeken, onderaan kun je de gesloten draadjes terugvinden...
Ik had ook al een linkje gepost, maar volgens mij gaat DS4 hier niet op in. Eentje die wroeging krijgt. Waren er maar meer.quote:
EG, je slaagt er al 46 delen niet in om nou echt aan te tonen wat er mis is, waarom dat een probleem is, wat de gevolgen er van zijn etc.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Klopt. Hij onderbouwd het niet.
Maar ik maak wel gehakt van zijn verdediging dat topmanagers grenzeloos beloond mogen worden voor vele magere of soms zelfs negatieve prestaties.
DS4 heeft mij nog nooit kunnen overtuigen dat de beloningen in verhouding staan met de geleverde prestaties. Waarom Jan de Man steeds moet matigen qua beloning, maar een topmanager mag per jaar gerust 10, 20, 30 % of nog meer erbij krijgen.
Ik heb het onredelijke al meer dan eens aangetoond. Met een mooie grafiekje, maar DS4 vind het grafiekje gezichtsbedrog, wat feitelijk onjuist is. Er wordt gewoon een lineaire verticale Y-as gebruikt.
DS4 verdedigt deze ongegeneerde topsalarissen, wellicht omdat hij (semi) tot diezelfde gilde behoort. DS4 is welgesteld, en heeft bestuurlijke ambities.
Precies. Maar DS4 heeft mij nooit kunnen uitleggen, waaronder dit zo redelijk is in zijn ogen. Het is ook niet uit te leggen, ja zelfs niet door DS4 als advocaat.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik ben niet tegen topsalarissen, maar heb al eerder uitgelegd dat het (wmb) te gortig wordt wanneer men uit bedrijfseconomische overwegingen mensen loost maar ondertussen zelf weer een x percentage méér pakt.
Maar de basis, de redelijkheid, de verhoudingen tov andere prestaties is ver te zoeken.quote:Ik ben het in zoverre met EG eens dat dit de maatschappij uiteindelijk ontwricht. 'Recht' is namelijk niets meer dan wat de ander je gunt.
Het is niet een kwestie van of de bom barst, maar wanneer.quote:Komen we daar niet uit dan raken we in conflict. Hoe langer dat voortsuddert, hoe groter de barsten.
Dat is waar. Maar de top zou toch het goede voorbeeld moeten geven. Maar dat doen ze niet, integendeel! Ze geven zelf het voorbeeld van ene enorme verharding!quote:Maar het is natuurlijk wat simplistisch om slechts één groep aan te spreken op de maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Misbruik moet onder en boven worden aangepakt. Dat is wat anders dan de VVd bepleit, nl alle uitkeringsgerechtigden het leven zuur maken maar niets vragen van de bovenkant.quote:Dus als je hier iets aan gaat doen kun je ook niet anders dan strenger om te gaan met bv de ww en de bijstand.
Leuk dat je weer terug bent. Ik dacht even dat je gereïncarneerd was als Justanick.quote:
Jawel hoor. Iemand die onafhankelijk kan kijken naar mijn relaas zal dat wellicht anders beoordelen.quote:EG, je slaagt er al 46 delen niet in om nou echt aan te tonen wat er mis is, waarom dat een probleem is, wat de gevolgen er van zijn etc.
Nou dat is in de 46 delen wel vaker uitgelegd. En maatregelen, 7 stuks meen ikquote:Ook kom je al 46 delen niet met een concreet en onderbouwd voorstel met wat dan wel goede verhoudingen zouden zijn en volgens welke norm je dat meet.
Klopt. De grafiek geeft het absolute verloop weer. Maar jokt niet. En dat is wat DS4 wel suggereert.quote:En wat betreft de grafiek:
procentuele stijgingen behoor je niet op een lineaire as weer te geven.
tevens tvp
Want jij had het draadje niet heropend natuurlijk...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou had je eindelijk weer een kans om dit draadje een zachte dood te laten sterven, maar je kan het niet laten, he?![]()
![]()
Vertel eens:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het kan moet beter. De verhoudingen wel te verstaan.
Zou ook niet nodig zijn, want wat valt er te winnen als jij mij niet kan verslaanquote:Op zondag 10 januari 2010 20:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want jij had het draadje niet heropend natuurlijk...
Dat is gewoon een feit hoor. Wettelijk mag dat.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik maak wel gehakt van zijn verdediging dat topmanagers grenzeloos beloond mogen worden voor vele magere of soms zelfs negatieve prestaties.
Wie zegt dat ik dat van mening ben? Om te beginnen zou het erg sterk zijn als dat altijd zo zou zijn. Daarnaast heb ik dat helemaal niet getoetst. Dat heb ik je meermaals verteld.quote:DS4 heeft mij nog nooit kunnen overtuigen dat de beloningen in verhouding staan met de geleverde prestaties.
Ik las ergens dat 2009 voor de topmanager 20% minder betekende... even niet meer op het netvlies waar. Dus je staat weer eens wat te verzinnen.quote:Waarom Jan de Man steeds moet matigen qua beloning, maar een topmanager mag per jaar gerust 10, 20, 30 % of nog meer erbij krijgen.
Waarbij een verdubbeling van het salaris van de een een niet zichtbare stijging geeft en bij de ander een zeer zichtbare. De beginverhoudingen worden genegeerd.quote:Ik heb het onredelijke al meer dan eens aangetoond. Met een mooie grafiekje, maar DS4 vind het grafiekje gezichtsbedrog, wat feitelijk onjuist is. Er wordt gewoon een lineaire verticale Y-as gebruikt.![]()
Ik heb nooit de salarissen verdedigd. Ik heb het recht verdedigd van bedrijven om het salaris vast te stellen op de hoogte die hen goed dunkt. Net zo goed als jij mag kiezen om een rotte opel corsa uit 1985 te koper voor ¤ 4.000.quote:DS4 verdedigt deze ongegeneerde topsalarissen, wellicht omdat hij (semi) tot diezelfde gilde behoort. DS4 is welgesteld, en heeft bestuurlijke ambities.
Zoiets zeg je niet van jezelf en als je zoals jij inmiddels tientallen keren doet is het bijzonder kinderachtig.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik mag van DS4 weer niet zeggen dat ik de discussie al lang en breed gewonnen heb.![]()
Hieronder las ik stiekum al dat Xtreem het prima begrijpt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Zie het mooie grafiekje hier. Als DS4 zijn zin had moeten krijgen, dan had de schaal nb. zo ongeveer logaritmisch moeten zijn (of lineair maar dan had de grafiek op een behangrol gemoeten) . Want anders kan je de ontwikkeling van de bijkans flatline (Jan Lulloon) niet zien
![]()
Jaja.
http://www.topsalaris.nl/data.php
Dat kun je in die grafiek dus niet zien!quote:Het is heel simpel: je ziet de salarissen van topmanagers met tientallen % per jaar stijgen terwijl die van "gewone" werknemers hooguit met een paar % moeten doen. Jaar in jaar uit.
Die zitten er gewoon in, het gaat om het totaal (anders klopt de stijging nl. niet).quote:Heb ik het nog niet over decadente bonussen , zoals retentiebonussen, exorbitante vertrekpremies en vage prestatiebeloningen.
Die twee zaken staan los van elkaar. Overbodige mensen moeten er gewoon uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik ben niet tegen topsalarissen, maar heb al eerder uitgelegd dat het (wmb) te gortig wordt wanneer men uit bedrijfseconomische overwegingen mensen loost maar ondertussen zelf weer een x percentage méér pakt.
Natuurlijk niet, want waar de een wat krimpt, daar groeit de ander. Juist efficiëntie is wat onze welvaart heeft doen groeien en daar hebben de minder bedeelden relatief gezien meer van geprofiteerd dan de elite.quote:Ik ben het in zoverre met EG eens dat dit de maatschappij uiteindelijk ontwricht.
Het is gewoon iemand die meent dat zijn inbreng bij het bedrijf niet ten goede wordt genomen en die dus vertrekt. Tot zover hulde. Ergens niet passen en dan de eer aan jezelf houden is zonder meer bewonderingswaardig.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik had ook al een linkje gepost, maar volgens mij gaat DS4 hier niet op in. Eentje die wroeging krijgt. Waren er maar meer.![]()
Hierboven al uitgelegd en meermaals uitgelegd. Dat jij de uitleg niet accepteert is een tweede.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Precies. Maar DS4 heeft mij nooit kunnen uitleggen, waaronder dit zo redelijk is in zijn ogen. Het is ook niet uit te leggen, ja zelfs niet door DS4 als advocaat.
Teksten zonder inhoud.quote:Maar de basis, de redelijkheid, de verhoudingen tov andere prestaties is ver te zoeken.
Kletskoek. Meer dan 9 vd 10 Nederlanders zijn hardstikke tevreden over hun leven.quote:Het is niet een kwestie van of de bom barst, maar wanneer.
Want?quote:Maar de top zou toch het goede voorbeeld moeten geven.
Jij wil helemaal niemand aan de onderkant aanpakken. Alleen lipservice, maar alle mogelijke daden wijs je af, of je roept: eerst de top alles afpakken.quote:Misbruik moet onder en boven worden aangepakt. Dat is wat anders dan de VVd bepleit, nl alle uitkeringsgerechtigden het leven zuur maken maar niets vragen van de bovenkant.
Doe even een korte samenvatting, want gek genoeg heb ik het ook gemist.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dat is in de 46 delen wel vaker uitgelegd. En maatregelen, 7 stuks meen ik![]()
Ik heb gezegd dat hij jokt in de zin van dat men de grafiek verkeerd gebruikt. Wat je duidelijk ziet is dat absoluut gezien het topsalaris veel meer toe neemt. Ja, dank je de koekoek! Natuurlijk neemt dat absoluut gezien veel meer toe.quote:Klopt. De grafiek geeft het absolute verloop weer. Maar jokt niet. En dat is wat DS4 wel suggereert.
Ja, dit soort teksten rollen makkelijk uit jouw pc. Nu even antwoord op gestelde vragen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zou ook niet nodig zijn, want wat valt er te winnen als jij mij niet kan verslaan
Mwah. Ik vind het een beetje vermoeiend. Eerlijk gezegd snap ik niet waar DS4 en EG de energie vandaan halen. Uit overtuiging, denk ik dan. Klaar zijn we.quote:
Dit soort loze kreten zijn zo vermoeiend. Dat kan iedereen zeggen, en iedereen heeft gelijk. Over 10 miljard jaar is de aarde weg.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is niet een kwestie van of de bom barst, maar wanneer.
Maakt niet uit welk onderwerp ze aansnijden. Uiteindelijk wordt het toch een homo-erotisch gesprek over auto's of over de huizen van DS4.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:00 schreef waht het volgende:
Is er geen fundamenteler onderwerp waarover jullie kunnen discussiëren?
Niet alles wat mag moet. Ik hoop dat dit de uitspraak van het jaar wordt.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit hoor. Wettelijk mag dat.
[..]
Nou laten we eens gewoon een keer eerlijk zijn: ik ben nog nooit tegengekomen dat je een gevalletje heeft afgekeurd. Dat geeft toch best te denken.quote:Wie zegt dat ik dat van mening ben? Om te beginnen zou het erg sterk zijn als dat altijd zo zou zijn. Daarnaast heb ik dat helemaal niet getoetst. Dat heb ik je meermaals verteld.
[..]
Nou toon dat maar even aan. Dan geloof ik hetquote:Ik las ergens dat 2009 voor de topmanager 20% minder betekende... even niet meer op het netvlies waar. Dus je staat weer eens wat te verzinnen.
[..]
Beginverhoudingen? Waarom zo ingewikkeld, DS4?quote:Waarbij een verdubbeling van het salaris van de een een niet zichtbare stijging geeft en bij de ander een zeer zichtbare. De beginverhoudingen worden genegeerd.
[..]
Dat is te gemakkelijk. Je maakt de fout dat het contract een bredere uitwerking heeft dan op de twee rechtspersonen.quote:Ik heb nooit de salarissen verdedigd. Ik heb het recht verdedigd van bedrijven om het salaris vast te stellen op de hoogte die hen goed dunkt.
Heel wat anders.quote:Net zo goed als jij mag kiezen om een rotte opel corsa uit 1985 te koper voor ¤ 4.000.
Maar al te goed, ik verwijs je naar de vier alternatieven en duiding van de grafiek.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hieronder las ik stiekum al dat Xtreem het prima begrijpt.
Jij als beta niet en dat is toch vreemd.
[..]
Dat heb ik dan ook nimmer beweerd.quote:Dat kun je in die grafiek dus niet zien!
[..]
Het zal ongetwijfeld in de gemiddelden zijn meegenomen, echter dat maakt het allemaal niet minder erg.quote:Die zitten er gewoon in, het gaat om het totaal (anders klopt de stijging nl. niet).
Mooier kan ook niet.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:10 schreef Dunckie het volgende:
Prachtige reeks dit.
1 Ik begrijp de frustraties van de medewerker maar al te goed. Eentje die zoveel ballen heeft en dit (intern) aan de kaak te stellen. De ellende is dat het virus zo ongeveer over alle bedrijven is uitgewaaid. Een ziekte.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is gewoon iemand die meent dat zijn inbreng bij het bedrijf niet ten goede wordt genomen en die dus vertrekt. Tot zover hulde. Ergens niet passen en dan de eer aan jezelf houden is zonder meer bewonderingswaardig.
Maar om er dan weer in de krant over te gaan janken komt mij weer wat apart over. Wat daar ook van moge zijn: van mij mag iedereen vinden dat de salarissen te hoog zijn. Als je maar niet komt aan het recht op vrije prijsbepaling tussen twee onafhankelijken.
Ik proef toch beetje een jaloezie bij je.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt niet uit welk onderwerp ze aansnijden. Uiteindelijk wordt het toch een homo-erotisch gesprek over auto's of over de huizen van DS4.
Je moet in dat geval toch van steen zijn, als je het kan rijmen dat jouw salaris an de top de de hemel knalt...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die twee zaken staan los van elkaar. Overbodige mensen moeten er gewoon uit.
[..]
Ik vrees dat we sowieso wat moeite hebben om elkaar uitleg te accepteren. Daar liggen onze opvattingen aangaande dit onderwerp tever uit elkaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hierboven al uitgelegd en meermaals uitgelegd. Dat jij de uitleg niet accepteert is een tweede.
Maar lieg niet dat ik het je niet kan uitleggen, want je wil het gewoon niet horen!
[..]
Zie hierboven.quote:Teksten zonder inhoud.
[..]
Aan de oppervlakje. Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Vergelijk het met een veenbrand die zomaar kan uitslaan.quote:Kletskoek. Meer dan 9 vd 10 Nederlanders zijn hardstikke tevreden over hun leven.
[..]
Ik meer dan eens aangegeven dat fraude door mensen aan de onderkant net zo goed moet worden aangepakt.quote:Jij wil helemaal niemand aan de onderkant aanpakken. Alleen lipservice, maar alle mogelijke daden wijs je af, of je roept: eerst de top alles afpakken.
Het is ook een morele discussie. Die is nooit door iemand te winnen.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:00 schreef waht het volgende:
[..]
Dit soort loze kreten zijn zo vermoeiend. Dat kan iedereen zeggen, en iedereen heeft gelijk. Over 10 miljard jaar is de aarde weg.Of dichter bij huis: binnen honderdduizend jaar is er weer oorlog in Europa.
En over die 'redelijkheid'. Dat is een gevoelskwestie. Jij en DS4 willen overduidelijk niet dezelfde samenleving. Wat dat betreft gaat het niet over wie er gelijk heeft maar over een simpel meningsverschil.
quote:Is er geen fundamenteler onderwerp waarover jullie kunnen discussiëren?
Ik vind DS4 een beetje dubbel hierin. Nog geen twee weken geleden nam hij het mij zeer kwalijk toen ik na lange tijd het topic wakker maakte. Hij gaf meerder keren aan dat beter gestopt kon worden.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind het een beetje vermoeiend. Eerlijk gezegd snap ik niet waar DS4 en EG de energie vandaan halen. Uit overtuiging, denk ik dan. Klaar zijn we.
Wanneer zijn mensen overbodig? Bij verlies of bij winstdaling?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die twee zaken staan los van elkaar. Overbodige mensen moeten er gewoon uit.
[..]
Er zijn grenzen....quote:Natuurlijk niet, want waar de een wat krimpt, daar groeit de ander. Juist efficiëntie is wat onze welvaart heeft doen groeien en daar hebben de minder bedeelden relatief gezien meer van geprofiteerd dan de elite.
Was ook plagerig bedoeld. Natuurlijk weet ik net zo goed als jij dat het een morele kwestie is. Kan nooit door iemand worden gewonnen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoiets zeg je niet van jezelf en als je zoals jij inmiddels tientallen keren doet is het bijzonder kinderachtig.
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #26quote:Op zondag 10 januari 2010 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doe even een korte samenvatting, want gek genoeg heb ik het ook gemist.
[..]
Wat een vreemde associatie in dezen... Daar zou Freud wel het e.e.a. mee kunnen!quote:Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Uiteindelijk wordt het toch een homo-erotisch gesprek
Nee, ik ken de feiten niet. Als jij eens een keer met feiten aan kwam zetten, maar als ik die aan jou vraag is het: "geen idee, maar het oordeel heb ik al klaar". En EG... DAT geeft wel te denken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou laten we eens gewoon een keer eerlijk zijn: ik ben nog nooit tegengekomen dat je een gevalletje heeft afgekeurd. Dat geeft toch best te denken.
Waarmee het een onzinnig plaatje is, omdat als je topsalarissen gaat afzetten tegen modaal je altijd zoiets krijgt.quote:Het plaatje geeft de absolute waarden aan.
Nee, die fout maak jij. Het is een contract met slechts twee partijen, zonder derdenwerking.quote:Dat is te gemakkelijk. Je maakt de fout dat het contract een bredere uitwerking heeft dan op de twee rechtspersonen.
Leg uit.quote:Heel wat anders.
Het een staat los van het ander. Punt.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Je moet in dat geval toch van steen zijn, als je het kan rijmen dat jouw salaris an de top de de hemel knalt...
Ik begrijp dat jij het beter weet dan die mensen zelf...quote:Op maandag 11 januari 2010 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Aan de oppervlakje. Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Vergelijk het met een veenbrand die zomaar kan uitslaan.
Lipservice.quote:Ik meer dan eens aangegeven dat fraude door mensen aan de onderkant net zo goed moet worden aangepakt.
Onzinnig. Klaar.quote:
Als er niet genoeg werk voor ze is.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Wanneer zijn mensen overbodig? Bij verlies of bij winstdaling?
Klopt. Ik ga er morgen enkelen over!quote:Er zijn grenzen....
Ik lees nog steeds niet wat nu een goede verhouding is...quote:Op maandag 11 januari 2010 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #26
Je zou ook kunnen denken dat dir soort politieke onderwerpen geen exacte wetenschappen zijn, maar een mengeling van feiten en politieke keuze's zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo zie je weer, hoe genuanceerd ik ben, maar DS4 al in de TT het topic wel erg ongenuanceerd opent![]()
Maar ik mag van DS4 weer niet zeggen dat ik de discussie al lang en breed gewonnen heb.![]()
Hij opent deeltje 47 omdat hij hij niet wilt opgeven. Dat waardeer ik dan weer wel
Jaloezie laat ik helemaal aan jou over.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik proef toch beetje een jaloezie bij je.
Jammer dat hij niet BA niet bij hem kan melden.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een vreemde associatie in dezen... Daar zou Freud wel het e.e.a. mee kunnen!
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:
Waarmee het een onzinnig plaatje is, omdat als je topsalarissen gaat afzetten tegen modaal je altijd zoiets krijgt.
[..]
Zullen we de inkomens ontwikkeling van de gemiddelde Nederlander naast die van de gemiddelde Zimbabwaan zetten?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.
Sinds wanneer zijn absolute plaatjes onzinnig?
Waarheid ongemakkelijk?
Kun je niet even een plaatje maken op index? Buiten de discussies over hoeveel meer een bestuurder mag verdienen, is het interessanter (voor mij) om te zien hoeveel beide groep relatief gestegen zijn in die periode. Dan kunnen we zien of de situatie erger of minder erg wordt (ik laat achterwege welke beweging al dan niet "erger" is).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.
Sinds wanneer zijn absolute plaatjes onzinnig?
Waarheid ongemakkelijk?
Nou ja, het plaatje laat voornamelijk zien hoe groot het verschil wel niet is. Jammer genoeg laat het niet zien of dit verschil verhoudingsgewijs groeit of krimpt, dat zou interessant zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het plaatje is vertekenend omdat ze niet de jaren 60 en 70 meenemen. Pas als je dat doet dan valt op hoe achterlijk debiel de beloningen zijn gestegen. Maar ik zeg voor de zoveelste keer tegen EchtGaaf: het is geen ultragroot probleem en de wereld wordt echt niet veel fijner wanneer je dit tegen gaat. Ik zie het veel meer als een symptoom dan een oorzaak of gevolg van iets.
Het plaatje heeft op zijn minst aan hoe de inkomens in de absolute zin disproportioneel uit elkaar zijn gegroeid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kun je niet even een plaatje maken op index? Buiten de discussies over hoeveel meer een bestuurder mag verdienen, is het interessanter (voor mij) om te zien hoeveel beide groep relatief gestegen zijn in die periode. Dan kunnen we zien of de situatie erger of minder erg wordt (ik laat achterwege welke beweging al dan niet "erger" is).
?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje heeft op zijn minst aan hoe de inkomens in de absolute zin disproportioneel uit elkaar zijn gegroeid.
De verschillen worden gewoon veel te groot.
Het is een groot graaikapitalisme geworden.
Waarom zouden ze wat leren als de overheid ze toch wel redt? Ze hoeven niets te leren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is de gotspe ten top. Er is niets geleerd. Ze gaan op de oude voet verder, nee nog erger dan dat.
Eens. Een economisch systeem met als basis het gedachtegoed van Keynes komt zichzelf tegen.quote:Dit komt niet meer goed. Je kan op wachten dat het hele systeem gaat instorten. En terecht.
daar zit helaas veel in.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze wat leren als de overheid ze toch wel redt? Ze hoeven niets te leren.
[..]
Juist niet.quote:Eens. Een economisch systeem met als basis het gedachtegoed van Keynes komt zichzelf tegen.
Dat heeft grote voordelenquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Fok is net een soap... al kijk je dagenlang niet, je kan er zo weer in vallen...
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?quote:Vandaag heerlijk in Cortina op de latten gestaan (helaas wel een gesloten weltcupafdaling...).
Een maximale bandbreedte. Wmb een soort CAO, want waarom zouden voor hen CEO andere voorwaarden moeten gelden als werknemer?quote:Blijf me daar nog enkele dagen op concentreren en wens EG in de tussentijd toe dat hij eindelijk het antwoord vindt op de vraag: wat is een redelijk verschil in salaris tussen CEO en onderknuppel.
Werkse.quote:Het ga jullie goed, ik ga weer aan het werk!
Dus een CEO die ontslagen wordt, heeft ook recht op vergoeding conform de kantonrechtersformule? Mooi. Fijn dat je dat eindelijk toegeeft!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat heeft grote voordelen![]()
[..]
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?![]()
[..]
Een maximale bandbreedte. Wmb een soort CAO, want waarom zouden voor hen CEO andere voorwaarden moeten gelden als werknemer?
[..]
Niks mis mee, zolang de beloningen en jaarlijkse stijgingen in dezelfde proporties worden teruggebracht als die van Jan Lul de gewone werknemer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dus een CEO die ontslagen wordt, heeft ook recht op vergoeding conform de kantonrechtersformule? Mooi. Fijn dat je dat eindelijk toegeeft!
Een kredietcrisis verroorzaken is ook een prestatie op zich.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
De bonussen worden weer riant uitgekeerd in de VS.
niet minder dan zo'n 100 miljard bij 38 banken. Wellicht nog veel meer dan voor de kredietcrisis.
Dat sowieso en die lui worden er nog voor beloond ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:28 schreef Motorist het volgende:
[..]
Een kredietcrisis verroorzaken is ook een prestatie op zich.
Zalm. Arghhhhhhhhhhh.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Je zou willen dat mensen zouden kunnen aanvoelen of je met een bankier te maken hebt. Dan zullen ze zich wel inhouden want anders lopen ze het risico dat er niet geremd wordt bij rood
Wil je afspreken? Trouwens, in Londen kun je ze op straat er ook wel zo uitpikken, dus blijkbaar is niet iedereen zo gewelddadig in zijn dromen als jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Je zou willen dat mensen zouden kunnen aanvoelen of je met een bankier te maken hebt. Dan zullen ze zich wel inhouden want anders lopen ze het risico dat er niet geremd wordt bij rood
Nou, voor deze wedstrijd moet je om te beginnen vrouw zijn...quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?![]()
Concreet? 1.000.000 : 1?quote:Een maximale bandbreedte.
CAO is geen plafond, maar een bodem vanuit de werknemer gezien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is natuurlijk gewoon raar dat ze niet onder een CAO hoeven te vallen. Het zijn toch ook werknemers?![]()
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze horen op een plaats thuis en dat is achter de tralies. Voor heel lang...
Graaidaden tegen de menselijkheidquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?
Gek genoeg mij niet bekend. Welk wetsartikel hebben we het over?quote:
Owwww. Maar vind jij damesschaatsen dan ook leuk om te zien?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, voor deze wedstrijd moet je om te beginnen vrouw zijn...
[..]
Zullen we eens beginnen met max 1:10?quote:Concreet? 1.000.000 : 1?
Vind jij een CEO een normale werknemer?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
CAO is geen plafond, maar een bodem vanuit de werknemer gezien.
Ontwrichting maatschappelijke verhoudingen. ALs dat wetsratikel niet bestaat, dan maar in het leven roepen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik trouwens altijd raar gevonden waarom iemand met 100 talenten 100 x zoveel moet verdienen dan iemand die 1 talent heeft gekregen en net zo hard werkt...... Zeer krom.
Achterlijk systeem, dat het ene talent meer beloont dan het andere. Waarom mag een zanger (die amper kan zingen, voorbeeld hoef ik niet lang te zoeken, wordt zelfs door Balkenende als god vereerd) tonnen verdienen met amper moeite ervoor doen en een gewone werknemer met een tientje per uur zwaar werk moet doen?
Het beloningssysteem is fundamenteel fout.
Niet dat ik de relevantie van de vraag begrijp, maar desondanks: als het om een lekker wijf gaat uiteraard wel!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Owwww. Maar vind jij damesschaatsen dan ook leuk om te zien?
Heb je daar nog een onderbouwing voor?quote:Zullen we eens beginnen met max 1:10?
Ik gaf gewoon even aan dat jouw opmerking niet heel kundig is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind jij een CEO een normale werknemer?
Een open norm is ongeschikt als strafbepaling.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Ontwrichting maatschappelijke verhoudingen. ALs dat wetsratikel niet bestaat, dan maar in het leven roepen.
Dat 'toon' jij aan middels een persoon die gewoon zijn talenten als ondernemer te gelde maakt?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Het beloningssysteem is fundamenteel fout.
Wat moet je met beloning van meer dan anderhalve ton per jaarquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is overigens een lachwekkende verhouding natuurlijk.
Graag antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik gaf gewoon even aan dat jouw opmerking niet heel kundig is.
Zou voor juristen toch mogelijk zijn oid te formuleren. Rechter houdt bij strafzaken bijvoorbeeld ook met dergelijk factoren rekening. Dus heel raar is dat niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een open norm is ongeschikt als strafbepaling.
Probeer het nog eens.
Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net zo hard of zelfs harder werkt........quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat 'toon' jij aan middels een persoon die gewoon zijn talenten als ondernemer te gelde maakt?
Dat is wel een enorm domme redenatie als je het mij vraagt.
Niets? Maar is dit voortschrijdend inzicht? Jij en Klopkoek wilden toch altijd een lekker hoog tarief zodat het geld weer herverdeeld kon worden?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net hard werkt?
Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag DS4 van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan DS4 en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?quote:
Ik mag het hopen van wel, want dat zou ene begin van een correctie kunnen zijn.quote:Maar is dit voortschrijdend inzicht?
Ik ben voor veel kleinere verschillen. Ik bestrijdt liever het kwaad bij de bron, dan repressie..... Maar als het niet naders kan....quote:Jij en Klopkoek wilden toch altijd een lekker hoog tarief zodat het geld weer herverdeeld kon worden?
Yep!quote:Op zondag 24 januari 2010 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik, en volgens mij ook EchtGaaf maar dat moet hij zelf maar zeggen, willen niet zo zeer meer HERverdeling maar een betere verdeling.
Ik constateer dat excessen vooral bij de top plaatsvinden. Maar je ziet excessen ook op andere gebieden. Het is toch werkelijk belachelijk wat voetballers en zangers/entertainers krijgen !?!?quote:Mijn verschil met EchtGaaf is dat ik mij daarbij niet alleen op de top richt hoewel bepaalde dingen (zoals dat beloningen voor de belastingen voordelig zijn, vanuit de onderneming gezien) ronduit belachelijk zijn. Dat geeft aan in wat voor aristocratie wij leven.
Maar als men dat bereid is te betalen is het toch gewoon een kwestie van de markt? Of moet de overheid overal een prijs opplakken die maximaal betaald mag worden? Want als dat is wat je wil dan hebben we een fundamenteel verschil van mening en heeft een discussie ook geen zinquote:Op zondag 24 januari 2010 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep!
[..]
Ik constateer dat excessen vooral bij de top plaatsvinden. Maar je ziet excessen ook op andere gebieden. Het is toch werkelijk belachelijk wat voetballers en zangers/entertainers krijgen !?!?
Omdat ze toevallig een kunstje kunnen? Belachelijk gewoon.
Ik stel vast dat "markt" geen goed beloningssysteem is. Het maakt dat het een talent met goud wordt betaald en het andere met amper iets...quote:Op zondag 24 januari 2010 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar als men dat bereid is te betalen is het toch gewoon een kwestie van de markt? Of moet de overheid overal een prijs opplakken die maximaal betaald mag worden? Want als dat is wat je wil dan hebben we een fundamenteel verschil van mening en heeft een discussie ook geen zin
Dat ga ik je nog laten zien... Ik zou er niet meer naar terug willen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat moet je met beloning van meer dan anderhalve ton per jaar
Open normen in het strafrecht zijn zeer discutabel en tav gevangenisstraf gewoon een grove schending van mensenrechten. Het geeft de overheid een kapstok om onwelgevalligen op te sluiten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Zou voor juristen toch mogelijk zijn oid te formuleren. Rechter houdt bij strafzaken bijvoorbeeld ook met dergelijk factoren rekening. Dus heel raar is dat niet.
Dat is inderdaad niet eerlijk, maar ik weet niet waar en of het wordt toegepast.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net zo hard of zelfs harder werkt........
Toen ik nog op de middelbare school zat kon ik de mooiste meiden krijgen omdat ik toevallig bij een bvo in de jeugd speelde. Eerlijk? Misschien niet, maar sinds wanneer is alles eerlijk verdeeld als de lonen gelijk liggen? Er is veel meer... Zo'n Bill Gates zou in jouw communistische systeem een menselijke versie van een nijlpaard hebben vermoed ik (ik ken zijn vrouw overigens niet, maar iig maakt hij nu kans op een enorm lekker wijf).quote:Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag DS4 van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan DS4 en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?
Jij stelt niets vast... jij bent die mening (rammelend van hier tot Tokio, weet je het voorbeeld van de techneut nog?) toegedaan.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik stel vast dat "markt" geen goed beloningssysteem is. Het maakt dat het een talent met goud wordt betaald en het andere met amper iets...
Gewoon niet eerlijk dus.
Bepaald niet alle vrouwen, nog afgezien van het feit dat EG die stelling niet bezigt.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
Vrouwen vallen op geld.... daarmee bevestig je EG's stelling
De markt is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij stelt niets vast... jij bent die mening (rammelend van hier tot Tokio, weet je het voorbeeld van de techneut nog?) toegedaan.
De markt is de enige objectieve maatstaf.
Waarom zou EG van alle luxe mogen genieten, terwijl half (oost) Europa en heel Afrika minstens net zo hard werken, en toch maar een fractie verdienen van wat EG verdient!? Wat is daar nou eerlijk aan!?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag EG van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan EG en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?
Dat zegt toch veel over een beloningssysteem dat van alle kanten rammelt?
Heb ik het nog niet over mensen met ene handicap....
[..]
Ik mag het hopen van wel, want dat zou ene begin van een correctie kunnen zijn.
[..]
Ik ben voor veel kleinere verschillen. Ik bestrijdt liever het kwaad bij de bron, dan repressie..... Maar als het niet naders kan....
De overheid is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De markt is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.
quote:Op zondag 24 januari 2010 18:43 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De overheid is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.
Verschil:
Bij de overheid zijn er een paar mensen die het bepalen, en anderen daarvoor kunnen laten betalen.
Bij de markt zijn er heel veel mensen die ieder voor zich de afweging kunnen maken.
Mooi huisje.quote:
Ik zou maar blij zijn als ik het ooit kon krijgen.....quote:Ik zou er niet meer naar terug willen eerlijk gezegd.
Ik kan mij voorstellen dat eea discutabel is. Toch gebeurd het bmw het regelmatig in het strafrecht.... Volgens mij bij het gevalletje van Theo van Gogh en Fortuynquote:Op zondag 24 januari 2010 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Open normen in het strafrecht zijn zeer discutabel en tav gevangenisstraf gewoon een grove schending van mensenrechten.
Dat is dan onvermijdelijk. In zoverre dat rechters incapabel zijn. Het vraagt om een grote verantwoordelijkheid van rechters.quote:Het geeft de overheid een kapstok om onwelgevalligen op te sluiten.
Dat laatste betwist ik. Ik denk als de verschillen zo groot worden dat een punt wordt bereikt dat het draagvlak ontvalt.... (gevolg: volksopstand etc.)quote:Maatschappelijk vele malen destructiever dan b.v. een maffia. Laat staan goedverdienenden... aangezien die maatschappelijk helegaar niet destructief zijn.
Ik ben blij dat je zo eerlijk bent dat je het toegeeft dat het niet eerlijk is. Geloof me dat er zelfstandigen zijn die lange werkweken maken, keihard werken en amper wat overhouden. Genoeg minimumloners die allerlei bijbanen moeten nemen om rond te komen. Werken dus heel hard, maar waarom worden ze zo slecht beloond? Verder voorbeelden genoeg in de tuinbouw die dankzij MOELANDERs op het WML blijven hangen en geen kansen hebben om meer te verdienen.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet eerlijk, maar ik weet niet waar en of het wordt toegepast.
Het punt is nu net dat de output van zangers veel beter wordt beloond dan die WML-ers in de tuinbouw. Waarom? Waarom?quote:In de westerse wereld kijken we naar output. Bijzonder eerlijk!
Dit is voorwaar geen slimme post. Een enkeling is idd subjectief, maar als geheel vormt het objectief.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
De markt is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.
?quote:Op zondag 24 januari 2010 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat eea discutabel is. Toch gebeurd het bmw het regelmatig in het strafrecht.... Volgens mij bij het gevalletje van Theo van Gogh en Fortuyn![]()
Er zijn altijd kansen.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou maar blij zijn als ik het ooit kon krijgen.....
Waarom niet? Veel meer mensen kunnen daar gelijktijdig van genieten.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Het punt is nu net dat de output van zangers veel beter wordt beloond dan die WML-ers in de tuinbouw. Waarom? Waarom?
Dat blijft subjectief. Iets wat afgesproken is. Net zoals men daarvoor de woorden 'links' en 'rechts' gebruikt. Net zoals het woord 'links' in veel landen 'het foute' betekent en 'rechts' een synoniem is voor 'het goede' of 'het juiste'. Waarom rijden we rechts? En noemen we dat 'rechts'? Juist.... subjectief...quote:Op maandag 25 januari 2010 08:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is voorwaar geen slimme post. Een enkeling is idd subjectief, maar als geheel vormt het objectief.
Zo spraken we ooit met zijn allen af dat links een bepaalde kant op was en dat is, ook al is het door mensen bedacht heel objectief bepaalbaar wat links en rechts is.
Dan is de wetenschap dat de aarde om de zon draait, of dat een appel altijd naar het oppervlak van de aarde valt en nooit omhoog schiet in de ruimte ook allemaal 'subjectief'. Allemaal iets wat we 'afgesproken' hebben volgens jouw theorie.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat blijft subjectief. Iets wat afgesproken is. Net zoals men daarvoor de woorden 'links' en 'rechts' gebruikt. Net zoals het woord 'links' in veel landen 'het foute' betekent en 'rechts' een synoniem is voor 'het goede' of 'het juiste'. Waarom rijden we rechts? En noemen we dat 'rechts'? Juist.... subjectief...
Dat het geheel stabiel is en het bestudeerbaar maakt is iets anders.
VOLHOUDEN!quote:Op maandag 25 januari 2010 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dat blijft subjectief. Iets wat afgesproken is. Net zoals men daarvoor de woorden 'links' en 'rechts' gebruikt. Net zoals het woord 'links' in veel landen 'het foute' betekent en 'rechts' een synoniem is voor 'het goede' of 'het juiste'. Waarom rijden we rechts? En noemen we dat 'rechts'? Juist.... subjectief...
Dat het geheel stabiel is en het bestudeerbaar maakt is iets anders.
Krom. Probeer het weer eens een keertje.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:41 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarom zou EG van alle luxe mogen genieten, terwijl half (oost) Europa en heel Afrika minstens net zo hard werken, en toch maar een fractie verdienen van wat EG verdient!? Wat is daar nou eerlijk aan!?
Dat klopt. Uiteindelijk vinden een deal plaats tussen een zeer beperkt aantal partijen....quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vreemd waarom er dan zulke verschillen zijn....Iets werkt er dan toch niet helemaal goed....quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij stelt niets vast... jij bent die mening (rammelend van hier tot Tokio, weet je het voorbeeld van de techneut nog?) toegedaan.
De markt is de enige objectieve maatstaf.
Schokken van de maatschappij is niet strafbaar. Jij zit nu strafbare feiten te verwarren met methoden om de strafmaat vast te stellen. Dat laatste is enigszins subjectief, maar vooraf weet je dat als je X doet je maximaal Y straf kan krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wel of de maatschappij wel of niet geschokt is....
Waarom heb JIJ geen enkele kans?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
In dit bestel heb ik geen enkele kans.
Toch meen ik echt dat de geschkte rechtsorde de straf wel degelijk hoger uitviel......Vb moord Theo van Gogh.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Schokken van de maatschappij is niet strafbaar. Jij zit nu strafbare feiten te verwarren met methoden om de strafmaat vast te stellen. Dat laatste is enigszins subjectief, maar vooraf weet je dat als je X doet je maximaal Y straf kan krijgen.
Of juist wel... Het is namelijk helemaal niet vreemd dat er grote verschillen zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Vreemd waarom er dan zulke verschillen zijn....Iets werkt er dan toch niet helemaal goed....
Die is helemaal niet vaag. Het gaat gewoon om de prestatie die jij levert. Die heeft een waarde.quote:Ja, dan kom je met die vage "output" weer...
Wat is eerlijk aan een systeem dat de een alle kansen geeft en de ander geen enkele?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets eerlijker dan dit systeem.
Zolang het op prestatie terug te voeren is, niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of juist wel... Het is namelijk helemaal niet vreemd dat er grote verschillen zijn.
[..]
Geschokte rechtsorde wordt veel vaker gebruikt. En nogmaals: dat is strafmaat. Niet strafbaarheid.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Toch meen ik echt dat de geschkte rechtsorde de straf wel degelijk hoger uitviel......Vb moord Theo van Gogh.
We hadden het nu over het systeem van prijsbepaling.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is eerlijk aan een systeem dat de een alle kansen geeft en de ander geen enkele?
Het ging er mij om dat rechter het wel degelijk laat meewegen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geschokte rechtsorde wordt veel vaker gebruikt. En nogmaals: dat is strafmaat. Niet strafbaarheid.
Is die niet gerelateerd aan iemands kansen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hadden het nu over het systeem van prijsbepaling.
De discussie begon echter over de vraag of je strafbaarheidsstelling met een open norm zou moeten toe staan. Ik vind dat een zeer slechte keuze die tot zeer vervelende gevolgen kan leiden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ging er mij om dat rechter het wel degelijk laat meewegen.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Is die niet gerelateerd aan iemands kansen?
Aantoonbaar onjuist. Jij hebt een verdomd hoog inkomen. Jij pakt alleen het kader dat jou het beste uitkomt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Krom. Probeer het weer eens een keertje.! (ik heb geen hoog inkomen)
Waarom niet in de context van de provincie? of de gemeente? of de straat? of het continent?quote:Je moet het zien in de context van het land.
Jij weet meer dan ik kennelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij hebt een verdomd hoog inkomen. Jij pakt alleen het kader dat jou het beste uitkomt.
[..]
Appels. Peren.quote:Waarom niet in de context van de provincie? of de gemeente? of de straat? of het continent?
Het zal me wat waard zijn als de overheid eens de boel op orde krijgt....Dan kunnen we verder weer zienquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:54 schreef Deprater het volgende:
Iedereen mag van mij verdienen wat hij of zij wil, mist het ten laste van een commercieel bedrijf komt ... ,
Als het maar niet boven de Balkenende norm is en betaald moet worden van belastinggeld of uit publieke middelen zoals de woningcorporaties of bejaardencentra
Wel idzv kansen om inkomen te verwerven. Maar dat was eerder niet de vraag.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen relatie tussen inkomen en kansen
[..]quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij weet meer dan ik kennelijk.
Waarom?quote:Appels. Peren.
Wat een arrogantie weer van jou... Alles is hoog volgens jou... Volgens deze logica moet onder het minimumloon werken dan ook maar kunnen. Of nee, wacht eens, het minimumloon afschaffen. Nog beter.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[..]
Ik weet dat je tenminste het minimumloon verdient, en dat is heel hoog. Of wil je beweren dat de gemiddelde Chinese arbeider net zo veel verdient als jij?
[..]
Waarom?
Niet alles is hoog. Het is maar net waar je het tegen afzet. EG's loon is laag tov een CEO, maar hoog tov. een Chinese arbeider.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een arrogantie weer van jou... Alles is hoog volgens jou... Volgens deze logica moet onder het minimumloon werken dan ook maar kunnen. Of nee, wacht eens, het minimumloon afschaffen. Nog beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |