abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77216278
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net zo hard of zelfs harder werkt........
Dat is inderdaad niet eerlijk, maar ik weet niet waar en of het wordt toegepast.

In de westerse wereld kijken we naar output. Bijzonder eerlijk!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77216528
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag DS4 van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan DS4 en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?
Toen ik nog op de middelbare school zat kon ik de mooiste meiden krijgen omdat ik toevallig bij een bvo in de jeugd speelde. Eerlijk? Misschien niet, maar sinds wanneer is alles eerlijk verdeeld als de lonen gelijk liggen? Er is veel meer... Zo'n Bill Gates zou in jouw communistische systeem een menselijke versie van een nijlpaard hebben vermoed ik (ik ken zijn vrouw overigens niet, maar iig maakt hij nu kans op een enorm lekker wijf).

Persoonlijk heb ik liever een hele leuke (meer dan alleen uiterlijk...) vrouw dan veel spulletjes.

Kortom: je bekijkt de wereld door ogen met dollartekens. De echte kapitalist ben jij!
  zondag 24 januari 2010 @ 17:56:31 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77216642
Vrouwen vallen op geld.... daarmee bevestig je EG's stelling
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77216654
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik stel vast dat "markt" geen goed beloningssysteem is. Het maakt dat het een talent met goud wordt betaald en het andere met amper iets...

Gewoon niet eerlijk dus.
Jij stelt niets vast... jij bent die mening (rammelend van hier tot Tokio, weet je het voorbeeld van de techneut nog?) toegedaan.

De markt is de enige objectieve maatstaf.
pi_77216721
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
Vrouwen vallen op geld.... daarmee bevestig je EG's stelling
Bepaald niet alle vrouwen, nog afgezien van het feit dat EG die stelling niet bezigt.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:59:32 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77216731
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij stelt niets vast... jij bent die mening (rammelend van hier tot Tokio, weet je het voorbeeld van de techneut nog?) toegedaan.

De markt is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2010 @ 18:41:38 #107
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_77218229
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag EG van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan EG en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?

Dat zegt toch veel over een beloningssysteem dat van alle kanten rammelt?

Heb ik het nog niet over mensen met ene handicap....
[..]

Ik mag het hopen van wel, want dat zou ene begin van een correctie kunnen zijn.
[..]

Ik ben voor veel kleinere verschillen. Ik bestrijdt liever het kwaad bij de bron, dan repressie..... Maar als het niet naders kan....
Waarom zou EG van alle luxe mogen genieten, terwijl half (oost) Europa en heel Afrika minstens net zo hard werken, en toch maar een fractie verdienen van wat EG verdient!? Wat is daar nou eerlijk aan!?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 24 januari 2010 @ 18:43:38 #108
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_77218309
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De markt is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.
De overheid is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.

Verschil:
Bij de overheid zijn er een paar mensen die het bepalen, en anderen daarvoor kunnen laten betalen.
Bij de markt zijn er heel veel mensen die ieder voor zich de afweging kunnen maken.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 24 januari 2010 @ 18:57:41 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77218828
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:43 schreef Xtreem het volgende:

[..]

De overheid is subjectief omdat het wordt gevormd door mensen... ook wel subjecten genoemd en mensen hebben subjectieve opvattingen en voorkeuren.

Verschil:
Bij de overheid zijn er een paar mensen die het bepalen, en anderen daarvoor kunnen laten betalen.
Bij de markt zijn er heel veel mensen die ieder voor zich de afweging kunnen maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77220132
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ga ik je nog laten zien...
Mooi huisje. Wie legt de eerste steen?
quote:
Ik zou er niet meer naar terug willen eerlijk gezegd.
Ik zou maar blij zijn als ik het ooit kon krijgen.....
pi_77220316
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Open normen in het strafrecht zijn zeer discutabel en tav gevangenisstraf gewoon een grove schending van mensenrechten.
Ik kan mij voorstellen dat eea discutabel is. Toch gebeurd het bmw het regelmatig in het strafrecht.... Volgens mij bij het gevalletje van Theo van Gogh en Fortuyn
quote:
Het geeft de overheid een kapstok om onwelgevalligen op te sluiten.
Dat is dan onvermijdelijk. In zoverre dat rechters incapabel zijn. Het vraagt om een grote verantwoordelijkheid van rechters.
quote:
Maatschappelijk vele malen destructiever dan b.v. een maffia. Laat staan goedverdienenden... aangezien die maatschappelijk helegaar niet destructief zijn.
Dat laatste betwist ik. Ik denk als de verschillen zo groot worden dat een punt wordt bereikt dat het draagvlak ontvalt.... (gevolg: volksopstand etc.)
pi_77220428
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet eerlijk, maar ik weet niet waar en of het wordt toegepast.
Ik ben blij dat je zo eerlijk bent dat je het toegeeft dat het niet eerlijk is. Geloof me dat er zelfstandigen zijn die lange werkweken maken, keihard werken en amper wat overhouden. Genoeg minimumloners die allerlei bijbanen moeten nemen om rond te komen. Werken dus heel hard, maar waarom worden ze zo slecht beloond? Verder voorbeelden genoeg in de tuinbouw die dankzij MOELANDERs op het WML blijven hangen en geen kansen hebben om meer te verdienen.
quote:
In de westerse wereld kijken we naar output. Bijzonder eerlijk!
Het punt is nu net dat de output van zangers veel beter wordt beloond dan die WML-ers in de tuinbouw. Waarom? Waarom?
pi_77238979
quote:

Dit is voorwaar geen slimme post. Een enkeling is idd subjectief, maar als geheel vormt het objectief.

Zo spraken we ooit met zijn allen af dat links een bepaalde kant op was en dat is, ook al is het door mensen bedacht heel objectief bepaalbaar wat links en rechts is.
pi_77239002
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik kan mij voorstellen dat eea discutabel is. Toch gebeurd het bmw het regelmatig in het strafrecht.... Volgens mij bij het gevalletje van Theo van Gogh en Fortuyn
?

Moord is geen open norm...
pi_77239024
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou maar blij zijn als ik het ooit kon krijgen.....
Er zijn altijd kansen.
pi_77239053
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:39 schreef EchtGaaf het volgende:

Het punt is nu net dat de output van zangers veel beter wordt beloond dan die WML-ers in de tuinbouw. Waarom? Waarom?
Waarom niet? Veel meer mensen kunnen daar gelijktijdig van genieten.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:28:06 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77239623
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is voorwaar geen slimme post. Een enkeling is idd subjectief, maar als geheel vormt het objectief.

Zo spraken we ooit met zijn allen af dat links een bepaalde kant op was en dat is, ook al is het door mensen bedacht heel objectief bepaalbaar wat links en rechts is.
Dat blijft subjectief. Iets wat afgesproken is. Net zoals men daarvoor de woorden 'links' en 'rechts' gebruikt. Net zoals het woord 'links' in veel landen 'het foute' betekent en 'rechts' een synoniem is voor 'het goede' of 'het juiste'. Waarom rijden we rechts? En noemen we dat 'rechts'? Juist.... subjectief...

Dat het geheel stabiel is en het bestudeerbaar maakt is iets anders.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77257324
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat blijft subjectief. Iets wat afgesproken is. Net zoals men daarvoor de woorden 'links' en 'rechts' gebruikt. Net zoals het woord 'links' in veel landen 'het foute' betekent en 'rechts' een synoniem is voor 'het goede' of 'het juiste'. Waarom rijden we rechts? En noemen we dat 'rechts'? Juist.... subjectief...

Dan is de wetenschap dat de aarde om de zon draait, of dat een appel altijd naar het oppervlak van de aarde valt en nooit omhoog schiet in de ruimte ook allemaal 'subjectief'. Allemaal iets wat we 'afgesproken' hebben volgens jouw theorie.
pi_77271642
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:28 schreef Klopkoek het volgende:

VOLHOUDEN!
pi_77330724
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

?

Moord is geen open norm...
Maar wel of de maatschappij wel of niet geschokt is....
pi_77330737
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn altijd kansen.
In dit bestel heb ik geen enkele kans.
pi_77330828
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:41 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Waarom zou EG van alle luxe mogen genieten, terwijl half (oost) Europa en heel Afrika minstens net zo hard werken, en toch maar een fractie verdienen van wat EG verdient!? Wat is daar nou eerlijk aan!?
Krom. Probeer het weer eens een keertje. ! (ik heb geen hoog inkomen)

Het zou wel eens goed kunnen dat de relatieve tussen beloningen in de landen aldaar veel kleiner zijn.

Je moet het zien in de context van het land.
pi_77330901
quote:

[..]

Dat klopt. Uiteindelijk vinden een deal plaats tussen een zeer beperkt aantal partijen....
pi_77330963
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vreemd waarom er dan zulke verschillen zijn....Iets werkt er dan toch niet helemaal goed....

Ja, dan kom je met die vage "output" weer...
pi_77331190
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar wel of de maatschappij wel of niet geschokt is....
Schokken van de maatschappij is niet strafbaar. Jij zit nu strafbare feiten te verwarren met methoden om de strafmaat vast te stellen. Dat laatste is enigszins subjectief, maar vooraf weet je dat als je X doet je maximaal Y straf kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')