Je zou ook kunnen denken dat dir soort politieke onderwerpen geen exacte wetenschappen zijn, maar een mengeling van feiten en politieke keuze's zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo zie je weer, hoe genuanceerd ik ben, maar DS4 al in de TT het topic wel erg ongenuanceerd opent![]()
Maar ik mag van DS4 weer niet zeggen dat ik de discussie al lang en breed gewonnen heb.![]()
Hij opent deeltje 47 omdat hij hij niet wilt opgeven. Dat waardeer ik dan weer wel
Jaloezie laat ik helemaal aan jou over.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik proef toch beetje een jaloezie bij je.
Jammer dat hij niet BA niet bij hem kan melden.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een vreemde associatie in dezen... Daar zou Freud wel het e.e.a. mee kunnen!
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:
Waarmee het een onzinnig plaatje is, omdat als je topsalarissen gaat afzetten tegen modaal je altijd zoiets krijgt.
[..]
Zullen we de inkomens ontwikkeling van de gemiddelde Nederlander naast die van de gemiddelde Zimbabwaan zetten?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.
Sinds wanneer zijn absolute plaatjes onzinnig?
Waarheid ongemakkelijk?
Kun je niet even een plaatje maken op index? Buiten de discussies over hoeveel meer een bestuurder mag verdienen, is het interessanter (voor mij) om te zien hoeveel beide groep relatief gestegen zijn in die periode. Dan kunnen we zien of de situatie erger of minder erg wordt (ik laat achterwege welke beweging al dan niet "erger" is).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje is niet onzinnig; de verschillen ZOOOOOOO GROOOOOOOOT zijn.
Sinds wanneer zijn absolute plaatjes onzinnig?
Waarheid ongemakkelijk?
Nou ja, het plaatje laat voornamelijk zien hoe groot het verschil wel niet is. Jammer genoeg laat het niet zien of dit verschil verhoudingsgewijs groeit of krimpt, dat zou interessant zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het plaatje is vertekenend omdat ze niet de jaren 60 en 70 meenemen. Pas als je dat doet dan valt op hoe achterlijk debiel de beloningen zijn gestegen. Maar ik zeg voor de zoveelste keer tegen EchtGaaf: het is geen ultragroot probleem en de wereld wordt echt niet veel fijner wanneer je dit tegen gaat. Ik zie het veel meer als een symptoom dan een oorzaak of gevolg van iets.
Het plaatje heeft op zijn minst aan hoe de inkomens in de absolute zin disproportioneel uit elkaar zijn gegroeid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kun je niet even een plaatje maken op index? Buiten de discussies over hoeveel meer een bestuurder mag verdienen, is het interessanter (voor mij) om te zien hoeveel beide groep relatief gestegen zijn in die periode. Dan kunnen we zien of de situatie erger of minder erg wordt (ik laat achterwege welke beweging al dan niet "erger" is).
?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het plaatje heeft op zijn minst aan hoe de inkomens in de absolute zin disproportioneel uit elkaar zijn gegroeid.
De verschillen worden gewoon veel te groot.
Het is een groot graaikapitalisme geworden.
Waarom zouden ze wat leren als de overheid ze toch wel redt? Ze hoeven niets te leren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is de gotspe ten top. Er is niets geleerd. Ze gaan op de oude voet verder, nee nog erger dan dat.
Eens. Een economisch systeem met als basis het gedachtegoed van Keynes komt zichzelf tegen.quote:Dit komt niet meer goed. Je kan op wachten dat het hele systeem gaat instorten. En terecht.
daar zit helaas veel in.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze wat leren als de overheid ze toch wel redt? Ze hoeven niets te leren.
[..]
Juist niet.quote:Eens. Een economisch systeem met als basis het gedachtegoed van Keynes komt zichzelf tegen.
Dat heeft grote voordelenquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Fok is net een soap... al kijk je dagenlang niet, je kan er zo weer in vallen...
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?quote:Vandaag heerlijk in Cortina op de latten gestaan (helaas wel een gesloten weltcupafdaling...).
Een maximale bandbreedte. Wmb een soort CAO, want waarom zouden voor hen CEO andere voorwaarden moeten gelden als werknemer?quote:Blijf me daar nog enkele dagen op concentreren en wens EG in de tussentijd toe dat hij eindelijk het antwoord vindt op de vraag: wat is een redelijk verschil in salaris tussen CEO en onderknuppel.
Werkse.quote:Het ga jullie goed, ik ga weer aan het werk!
Dus een CEO die ontslagen wordt, heeft ook recht op vergoeding conform de kantonrechtersformule? Mooi. Fijn dat je dat eindelijk toegeeft!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat heeft grote voordelen![]()
[..]
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?![]()
[..]
Een maximale bandbreedte. Wmb een soort CAO, want waarom zouden voor hen CEO andere voorwaarden moeten gelden als werknemer?
[..]
Niks mis mee, zolang de beloningen en jaarlijkse stijgingen in dezelfde proporties worden teruggebracht als die van Jan Lul de gewone werknemer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dus een CEO die ontslagen wordt, heeft ook recht op vergoeding conform de kantonrechtersformule? Mooi. Fijn dat je dat eindelijk toegeeft!
Een kredietcrisis verroorzaken is ook een prestatie op zich.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
De bonussen worden weer riant uitgekeerd in de VS.
niet minder dan zo'n 100 miljard bij 38 banken. Wellicht nog veel meer dan voor de kredietcrisis.
Dat sowieso en die lui worden er nog voor beloond ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:28 schreef Motorist het volgende:
[..]
Een kredietcrisis verroorzaken is ook een prestatie op zich.
Zalm. Arghhhhhhhhhhh.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Je zou willen dat mensen zouden kunnen aanvoelen of je met een bankier te maken hebt. Dan zullen ze zich wel inhouden want anders lopen ze het risico dat er niet geremd wordt bij rood
Wil je afspreken? Trouwens, in Londen kun je ze op straat er ook wel zo uitpikken, dus blijkbaar is niet iedereen zo gewelddadig in zijn dromen als jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Je zou willen dat mensen zouden kunnen aanvoelen of je met een bankier te maken hebt. Dan zullen ze zich wel inhouden want anders lopen ze het risico dat er niet geremd wordt bij rood
Nou, voor deze wedstrijd moet je om te beginnen vrouw zijn...quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Verschil moet er gewoon zijn. Moet je dan niet tot de latten-eltite behoren?![]()
Concreet? 1.000.000 : 1?quote:Een maximale bandbreedte.
CAO is geen plafond, maar een bodem vanuit de werknemer gezien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is natuurlijk gewoon raar dat ze niet onder een CAO hoeven te vallen. Het zijn toch ook werknemers?![]()
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze horen op een plaats thuis en dat is achter de tralies. Voor heel lang...
Graaidaden tegen de menselijkheidquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?
Gek genoeg mij niet bekend. Welk wetsartikel hebben we het over?quote:
Owwww. Maar vind jij damesschaatsen dan ook leuk om te zien?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, voor deze wedstrijd moet je om te beginnen vrouw zijn...
[..]
Zullen we eens beginnen met max 1:10?quote:Concreet? 1.000.000 : 1?
Vind jij een CEO een normale werknemer?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
CAO is geen plafond, maar een bodem vanuit de werknemer gezien.
Ontwrichting maatschappelijke verhoudingen. ALs dat wetsratikel niet bestaat, dan maar in het leven roepen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op grond van welk misdrijf en welke feiten brengen jou tot die conclusie?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik trouwens altijd raar gevonden waarom iemand met 100 talenten 100 x zoveel moet verdienen dan iemand die 1 talent heeft gekregen en net zo hard werkt...... Zeer krom.
Achterlijk systeem, dat het ene talent meer beloont dan het andere. Waarom mag een zanger (die amper kan zingen, voorbeeld hoef ik niet lang te zoeken, wordt zelfs door Balkenende als god vereerd) tonnen verdienen met amper moeite ervoor doen en een gewone werknemer met een tientje per uur zwaar werk moet doen?
Het beloningssysteem is fundamenteel fout.
Niet dat ik de relevantie van de vraag begrijp, maar desondanks: als het om een lekker wijf gaat uiteraard wel!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Owwww. Maar vind jij damesschaatsen dan ook leuk om te zien?
Heb je daar nog een onderbouwing voor?quote:Zullen we eens beginnen met max 1:10?
Ik gaf gewoon even aan dat jouw opmerking niet heel kundig is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind jij een CEO een normale werknemer?
Een open norm is ongeschikt als strafbepaling.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Ontwrichting maatschappelijke verhoudingen. ALs dat wetsratikel niet bestaat, dan maar in het leven roepen.
Dat 'toon' jij aan middels een persoon die gewoon zijn talenten als ondernemer te gelde maakt?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Het beloningssysteem is fundamenteel fout.
Wat moet je met beloning van meer dan anderhalve ton per jaarquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is overigens een lachwekkende verhouding natuurlijk.
Graag antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik gaf gewoon even aan dat jouw opmerking niet heel kundig is.
Zou voor juristen toch mogelijk zijn oid te formuleren. Rechter houdt bij strafzaken bijvoorbeeld ook met dergelijk factoren rekening. Dus heel raar is dat niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een open norm is ongeschikt als strafbepaling.
Probeer het nog eens.
Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net zo hard of zelfs harder werkt........quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat 'toon' jij aan middels een persoon die gewoon zijn talenten als ondernemer te gelde maakt?
Dat is wel een enorm domme redenatie als je het mij vraagt.
Niets? Maar is dit voortschrijdend inzicht? Jij en Klopkoek wilden toch altijd een lekker hoog tarief zodat het geld weer herverdeeld kon worden?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar ga nou eens in op de mijn opmerking. Wat is er nou eerlijk aan een beloningssysteem dat iemand met 100 talenten 100 x zoveel of meer betaalt dan iemand met 1 talent en net hard werkt?
Er is NIETS wat eerlijk daaraan is. Waarom mag DS4 van alle luxe genieten, terwijl er zat mensen zijn met minder talent maar misschien nog harder werken dan DS4 en toch een fractie verdienen. Wat is daar nou eerlijk aan?quote:
Ik mag het hopen van wel, want dat zou ene begin van een correctie kunnen zijn.quote:Maar is dit voortschrijdend inzicht?
Ik ben voor veel kleinere verschillen. Ik bestrijdt liever het kwaad bij de bron, dan repressie..... Maar als het niet naders kan....quote:Jij en Klopkoek wilden toch altijd een lekker hoog tarief zodat het geld weer herverdeeld kon worden?
Yep!quote:Op zondag 24 januari 2010 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik, en volgens mij ook EchtGaaf maar dat moet hij zelf maar zeggen, willen niet zo zeer meer HERverdeling maar een betere verdeling.
Ik constateer dat excessen vooral bij de top plaatsvinden. Maar je ziet excessen ook op andere gebieden. Het is toch werkelijk belachelijk wat voetballers en zangers/entertainers krijgen !?!?quote:Mijn verschil met EchtGaaf is dat ik mij daarbij niet alleen op de top richt hoewel bepaalde dingen (zoals dat beloningen voor de belastingen voordelig zijn, vanuit de onderneming gezien) ronduit belachelijk zijn. Dat geeft aan in wat voor aristocratie wij leven.
Maar als men dat bereid is te betalen is het toch gewoon een kwestie van de markt? Of moet de overheid overal een prijs opplakken die maximaal betaald mag worden? Want als dat is wat je wil dan hebben we een fundamenteel verschil van mening en heeft een discussie ook geen zinquote:Op zondag 24 januari 2010 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep!
[..]
Ik constateer dat excessen vooral bij de top plaatsvinden. Maar je ziet excessen ook op andere gebieden. Het is toch werkelijk belachelijk wat voetballers en zangers/entertainers krijgen !?!?
Omdat ze toevallig een kunstje kunnen? Belachelijk gewoon.
Ik stel vast dat "markt" geen goed beloningssysteem is. Het maakt dat het een talent met goud wordt betaald en het andere met amper iets...quote:Op zondag 24 januari 2010 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar als men dat bereid is te betalen is het toch gewoon een kwestie van de markt? Of moet de overheid overal een prijs opplakken die maximaal betaald mag worden? Want als dat is wat je wil dan hebben we een fundamenteel verschil van mening en heeft een discussie ook geen zin
Dat ga ik je nog laten zien... Ik zou er niet meer naar terug willen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat moet je met beloning van meer dan anderhalve ton per jaar
Open normen in het strafrecht zijn zeer discutabel en tav gevangenisstraf gewoon een grove schending van mensenrechten. Het geeft de overheid een kapstok om onwelgevalligen op te sluiten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Zou voor juristen toch mogelijk zijn oid te formuleren. Rechter houdt bij strafzaken bijvoorbeeld ook met dergelijk factoren rekening. Dus heel raar is dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |