quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:03 schreef Enfermera het volgende:
Zuurkoolstamppot met appel & een rookworst
Oh wat lekker, ga ik ook een keer doen, normaal combineer ik die twee nooit, maar het lijkt me heerlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:33 schreef lies1947 het volgende:
ik had voor vanavond hutspot met hachee gemaakt. we vonden het heeeeeeerrrrrlijk!!
Ziet er goed uit zeg!quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef RoryGilmore het volgende:
En hier verder![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En uit t vorige topic
Geroosterde paprika soep & toast met oesterzwammen
[ afbeelding ]
Meer hier
Oe, zelfgemaakt?quote:
wil ik ook wel maar heel mijn keuken ligt overhoop door kapotte waterleiding, enige wat ik kan gebruiken nog is de ovenquote:
Nee, wel zelf gekochtquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, zelfgemaakt?Waarmee gebakken?
Nu banaansmoothie (bevroren banaan door dikke, griekse yoghurt gepureerd)
Vanavond zelfgemaakte bapao's met een vulling van hummus en een vulling van zoetzure en tot draadjes gestoofd varkensvlees.
waar koop je dat? afgelopen zomer in frankrijk gegeten, echt zo lekker! daar verkochten ze het echt overalquote:
Ik neem ze altijd mee uit Duitsland, Kaufland in Kleve.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
waar koop je dat? afgelopen zomer in frankrijk gegeten, echt zo lekker! daar verkochten ze het echt overal
Wat is haidari?quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef Isegrim het volgende:
Salade met avocado, sinaasappel, zwarte olijven, feta... En brood met haidari.
tnx, waar liggen ze dan ergens bij de makro? makro is zo grootquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:37 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik neem ze altijd mee uit Duitsland, Kaufland in Kleve.
De makro wil ze ook nog wel eens verkopen.
Bij de pizza's.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:05 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tnx, waar liggen ze dan ergens bij de makro? makro is zo groot
Ik kom eten vandaag, is dat goed?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij eten een krustenbraten van varkensrug, gekruid met peper en foeli. Daarbij een witte wijn mosterdsaus met wat creme fraiche en een salade. Daarna draai ik ijs met vanille, tonkaboon, vijg, safraan en nootmuskaat op smaak gebracht.
tnx, maar denk niet dat ik ook maar in de buurt van duitsland komquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
SOL, mocht je naar Duitsland komen, de Aldi Sued heeft ze ook gewoon in de vriezer liggen, het hele jaar. Ze zijn beter te eten dan diepvriespizzas
Is goei, moesten we al lang doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kom eten vandaag, is dat goed?Mail me je adres even.
Is dat nou wat, die tonkabonen? Ik heb hier een zakje staan, maar het komt er steeds maar niet van om er iets mee te proberen..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarna draai ik ijs met vanille, tonkaboon, vijg, safraan en nootmuskaat op smaak gebracht.
is dat jouw pizza?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:33 schreef 0013379 het volgende:
volgens mij ging het niet helemaal goed
[ afbeelding ]
Alweer?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:33 schreef 0013379 het volgende:
volgens mij ging het niet helemaal goed
[ afbeelding ]
zijn de zaden van een bepaalde bloem, heel aromatisch en betoverend van geur. Net als bij saffraan in kleine hoeveelheden te gebruiken, dus een beetje van een boon raspen met een nootmuskaatrasp.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Is dat nou wat, die tonkabonen? Ik heb hier een zakje staan, maar het komt er steeds maar niet van om er iets mee te proberen..
Zijn ze makkelijk te krijgen? Heb ze volgens mij nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zijn de zaden van een bepaalde bloem, heel aromatisch en betoverend van geur. Net als bij saffraan in kleine hoeveelheden te gebruiken, dus een beetje van een boon raspen met een nootmuskaatrasp.
Nee, is lastig aan te komen, omdat ze de naam hebben gifitg te zijn bij te hoge dosis.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zijn ze makkelijk te krijgen? Heb ze volgens mij nog nooit gezien.
Ik las het.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, is lastig aan te komen, omdat ze de naam hebben gifitg te zijn bij te hoge dosis.
eh.. ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef SeaOfLove het volgende:
lolz @ die pizzaWie doet dat nou ook op een rooster
En waar haal jij ze?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, is lastig aan te komen, omdat ze de naam hebben gifitg te zijn bij te hoge dosis.
Ik weet wat het zijn ja, en ze ruiken inderdaad super, maar ik wist (nog) niet of ze ook een beetje lekker smaken. Binnenkort eens een parfait mee maken ofzo.. Ik heb een fijn recept voor parfait met witte chocolade en earl grey thee, en volgens mij combineert het daar wel goed mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zijn de zaden van een bepaalde bloem, heel aromatisch en betoverend van geur. Net als bij saffraan in kleine hoeveelheden te gebruiken, dus een beetje van een boon raspen met een nootmuskaatrasp.
jep,quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:41 schreef Isegrim het volgende:
Hanos moet je een pasje voor hebben, toch?
Of wie dan ook met een KvKnummer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jep,
Geen bevriende horecaffer?
Ja, in Friesland.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jep,
Geen bevriende horecaffer?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Inschrijven bij KVK, als Culinair Journalist, pas halen, je weer uitschrijven bij KVK
doe eens in het nieuwe meet topic posten of je komtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:47 schreef Windigo het volgende:
Vanavond kipfilet met zelfgemaakte champignon-roomsaus en gebakken aardappeltjes en broccoli.
Ik heb 49 Flavours en een paar scheppen van smaken die ik extra lekker vind. Buttered Popcorn is mijn favoriet.quote:
Het is spaghetti gewordenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef vosss het volgende:
Ehmz, als ontbijt vanmiddag had ik 2 broodjes bakpao en ik denk dat ik vanavond nasi ofzo maak, maar dat kan net zo goed macaroni worden; ik moet nog naar de winkel, vandaar
Je was al een dikke nicht, wil je nog dikker worden?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
halve doos merci en een fles sekt
erg he?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je was al een dikke nicht, wil je nog dikker worden?
Oe! Goed plan! Dat ga ik deze week ook eens maken... En dan eet je er aardappeltjes bij en een groene salade of zo?quote:Op zondag 10 januari 2010 10:12 schreef DarkElf het volgende:
Voor vanavond maken we een Guinness-pie. Met riblappen en uitjes en champignons, tomatenpuree, bouillon en een scheut guinness... dat stoven en vanavond bedekken met een deegkorst met mosterd en dat gaat de oven in
ik maak er iig cranberriecompote bij (met sinaasappelrasp/sap en port, suiker en cranberries natuurlijk) en verder nog geen ideequote:Op zondag 10 januari 2010 10:29 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe! Goed plan! Dat ga ik deze week ook eens maken... En dan eet je er aardappeltjes bij en een groene salade of zo?
Ik zit aan het ontbjit: beschuiten van de bakker (met allerlei zaden en granen er in) met roomboter en jonge kaas.
lekker!quote:Op maandag 11 januari 2010 19:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij hadden vandaag aardappels, witlof en een gehaktbal.
Hmmm. Brood (of toast) en een willekeurige kaas, en dan is het al gauw goed.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:18 schreef Windigo het volgende:
Ik had een restje gepland op te eten vandaag maar ik geloof dat dat niet goed meer is dus ik ben in plaats daarvan maar aan de toast met kruidenkaas en een salade met geitenkaas en pijnboompitjes
Viel mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:51 schreef minilot het volgende:
Zóveel couscous op dat ik denk dat ik morgen maar gewoon niet eet. Burp.
Oh mag ik bij jou etenquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:20 schreef SeaOfLove het volgende:
ik heb gemaakt: kerrie telor, babi ketjap, sate ajam, pindasaus, sajoer boontjes, indische gehaktballetjes, lontong, seroendeng, perkedel djagoeng en nog wat gerechten.... indische rijsttafel it is vanavond
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:20 schreef SeaOfLove het volgende:
ik heb gemaakt: kerrie telor, babi ketjap, sate ajam, pindasaus, sajoer boontjes, indische gehaktballetjes, lontong, seroendeng, perkedel djagoeng en nog wat gerechten.... indische rijsttafel it is vanavond
Welk recept gebruik jij voor de babi ketjap?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:20 schreef SeaOfLove het volgende:
Toffee!quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef LieLie het volgende:
Minilot, jij weet dit vast:
Wat is het lekkerste wat ik kan maken met een blikje gecondenseerde melk?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:46 schreef Lminilot het volgende:
[..]
![]()
Zit ik dan, met mijn eenpanscurry.
ik heb het indonesisch kookboek van A tot Z. 500gr varkensvlees in blokjes aanbraden. dan 6 fijngesneden sjalotjes, schijf gember wat peper en zout en een halve dl ketjap toevoegen, even laten sudderen dan één dl water erbij. smoren tot het gaar is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Welk recept gebruik jij voor de babi ketjap?
Da's dan al flink wat tijdswinst sinds december vorig jaar! Anderhalve dag klinkt toch beter te doen dan drie dagen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook niet voor alle dag. Had gewoon weereens zin om uitgebreid te koken en mensen uit te nodigen voor het diner. Iedereen heeft heerlijk gegeten en het is bijna allemaal op
En het was echt zoveel weer wat ik had gemaakt
Voordeel dat ik de laatste paar maanden wat vaker indisch kook er iets meer op de automatische piloot gaat en een stuk vlotter dus. Waar ik vorige keer 3 dagen in de keuken heb gestaan was het nu anderhalve dag
Coolquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook niet voor alle dag. Had gewoon weereens zin om uitgebreid te koken en mensen uit te nodigen voor het diner. Iedereen heeft heerlijk gegeten en het is bijna allemaal op
En het was echt zoveel weer wat ik had gemaakt
Voordeel dat ik de laatste paar maanden wat vaker indisch kook er iets meer op de automatische piloot gaat en een stuk vlotter dus. Waar ik vorige keer 3 dagen in de keuken heb gestaan was het nu anderhalve dag
ga ik doen, tijd geleden dat ik foto's heb gemaakt. heb alleen nog geen computer om ze up te loadenquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's dan al flink wat tijdswinst sinds december vorig jaar! Anderhalve dag klinkt toch beter te doen dan drie dagen.![]()
Tof hoor. Maak je de volgende keer foto's?
oeh heerlijk! maak ik ook vaak als ik eters heb, lekker makkelijk en je zet toch wat bijzonders op tafel aangezien de meeste mensen alleen maar afhaalroti eten, waar btw ook niks mis mee is als t een goede roti-boer isquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:22 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb een heerlijke roti gemaakt en verheug me nu al op de 2-e portie die ik later op de avond uit de pan ga snoepen.
Oke, thanks.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik heb het indonesisch kookboek van A tot Z. 500gr varkensvlees in blokjes aanbraden. dan 6 fijngesneden sjalotjes, schijf gember wat peper en zout en een halve dl ketjap toevoegen, even laten sudderen dan één dl water erbij. smoren tot het gaar is.
hebben natuurlijk! ik had t ook van mijn indo-vriendje geloof ik maar die ben ik een beetje kwijt. Ben nu al met de gerechten die ik de afgelopen maanden heb gemaakt zo ver dat ik dingen ook naar eigen smaak toevoeg of weglaat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:38 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Oke, thanks.
Ik heb laatst nog een recept van een indische collega gehad, als je het hebben wil hoor ik het wel.
Je hebt PMquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
hebben natuurlijk! ik had t ook van mijn indo-vriendje geloof ik maar die ben ik een beetje kwijt. Ben nu al met de gerechten die ik de afgelopen maanden heb gemaakt zo ver dat ik dingen ook naar eigen smaak toevoeg of weglaat.
Ik zocht vanmiddag wat inspiratie voor het maal van vanavond. Het enige wat vast stond was broccoli, veel broccoli! Ik zag jouw post, vertrouwde je goede smaak blind en heb de kip gelijk in de marinade gezet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:44 schreef minilot het volgende:
Vanavond de geniale kipcurry van Kayotic Kitchen met gestoomde broccoli ernaast.
Bedank niet mij, bedank Kayotic Kitchen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:30 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik zocht vanmiddag wat inspiratie voor het maal van vanavond. Het enige wat vast stond was broccoli, veel broccoli! Ik zag jouw post, vertrouwde je goede smaak blind en heb de kip gelijk in de marinade gezet.
Mijn lief en ik hebben net zitten smullen van die simpele 'eenpanscurry'! Met gestoomde rijst, gestoomde broccoli en zoetzure komkommer erbij. Lekker!
Dank Minilot!
En ik ga nu ook het recept zoeken! Zoveel lof, dat moet wel oke zijn!quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Bedank niet mij, bedank Kayotic Kitchen!Hihi, wat tof dat een post van mij zomaar invloed heeft op wat iemand anders op Fok dezelfde dag eet!
Lekker is -ie hč? Door de zwarte peper wel heel heftig van smaak, maar niet op die gebruikelijke chilipepermanier van de meeste curry's. Je krijgt er een heel warme mond van.![]()
Ik heb het de afgelopen maanden al drie keer gemaakt, en dat zegt wat, want ik maak recepten niet zo vaak meer dan eens, omdat er nou eenmaal teveel lekkere recepten zijn voor de circa zeventig jaar die mij nog rest.
in die volgorde?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:39 schreef Klaploper het volgende:
Shoarma en patat en bitterballen en kiwi en frikandel.
Is dat het toetje van de maand?quote:
Ik denk het wel was de eerste keer dat ik hem zag en ik moet zeggen hij smaakte heerlijkquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:48 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Is dat het toetje van de maand?
Ik heb net boodschappen gedaan, als ik dat geweten had.
Vandaag hadden we dus broodje zelfgemaakte hamburger met daarop cheddar en verse guacamole en een klein likje creme fraiche en wat dunne ringetjes rode ui. Was een enorm experiment, maar het was echt súper lekkerquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Nu net lekker boterhammetjes met appelstroop en pindakaas op.
Vanavond MORGEN eten we spaghetti met citroen-kastanje-champignons met peterselie en knoflooknom!
Volgende week maar kijken dan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:49 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik denk het wel was de eerste keer dat ik hem zag en ik moet zeggen hij smaakte heerlijk
Erwtensoep dusquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:17 schreef Weird- het volgende:
Vandaag pasta. Morgen zelfgemaakte erwtensoep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |