abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:48:23 #226
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_76772943
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:20 schreef SeaOfLove het volgende:
ik heb gemaakt: kerrie telor, babi ketjap, sate ajam, pindasaus, sajoer boontjes, indische gehaktballetjes, lontong, seroendeng, perkedel djagoeng en nog wat gerechten.... indische rijsttafel it is vanavond
Welk recept gebruik jij voor de babi ketjap?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_76773908
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef LieLie het volgende:
Minilot, jij weet dit vast:

Wat is het lekkerste wat ik kan maken met een blikje gecondenseerde melk?
Toffee!

Blikje ongeopend in een pan kokend water zetten, drie uur lang laten koken, en zorgen dat het waterniveau op peil blijft (blikje moet ondergedompeld zijn).
Dan blik uit het water halen, helemaal af laten koelen. Als je dan het blikje openmaakt blijkt de gecondenseerde melk veranderd te zijn in een hele dikke, hele kleverige, on-ge-loo-fe-lijk lekkere toffee substantie! Of, zoals de Argentijnen zeggen, dulce de leche.

Tip: losroeren tot je er slierten van kunt trekken. Dan doe je een grote schep toffee op wat vanille-ijs en strooi je er, heel belangrijk, wat zeezout over!
Soms eet ik het ook gewoon in dikke klodders op volkorenkoekjes gesmeerd, ook met wat zout erover.
Let me see you stripped down to the bone
pi_76773970
Oe

Kun je de toffee dan ook nog gebruiken in taartjes ofzo?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:46:51 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76775334
Toevallig net vanmiddag een topic in CUL zitten lezen over dulce de leche:
Dulce de Leche ijs
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_76775481
Ja, ik zag m ook net
pi_76775728
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:46 schreef Lminilot het volgende:

[..]

Zit ik dan, met mijn eenpanscurry.
Dit is natuurlijk ook niet voor alle dag. Had gewoon weereens zin om uitgebreid te koken en mensen uit te nodigen voor het diner. Iedereen heeft heerlijk gegeten en het is bijna allemaal op En het was echt zoveel weer wat ik had gemaakt Voordeel dat ik de laatste paar maanden wat vaker indisch kook er iets meer op de automatische piloot gaat en een stuk vlotter dus. Waar ik vorige keer 3 dagen in de keuken heb gestaan was het nu anderhalve dag
pi_76776097
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:48 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Welk recept gebruik jij voor de babi ketjap?
ik heb het indonesisch kookboek van A tot Z. 500gr varkensvlees in blokjes aanbraden. dan 6 fijngesneden sjalotjes, schijf gember wat peper en zout en een halve dl ketjap toevoegen, even laten sudderen dan één dl water erbij. smoren tot het gaar is.
pi_76776350
Pasta-ovenschotel met gehakt en champignons, met zo'n 200 gram geraspte kaas erbovenop
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_76776457
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook niet voor alle dag. Had gewoon weereens zin om uitgebreid te koken en mensen uit te nodigen voor het diner. Iedereen heeft heerlijk gegeten en het is bijna allemaal op En het was echt zoveel weer wat ik had gemaakt Voordeel dat ik de laatste paar maanden wat vaker indisch kook er iets meer op de automatische piloot gaat en een stuk vlotter dus. Waar ik vorige keer 3 dagen in de keuken heb gestaan was het nu anderhalve dag
Da's dan al flink wat tijdswinst sinds december vorig jaar! Anderhalve dag klinkt toch beter te doen dan drie dagen.
Tof hoor. Maak je de volgende keer foto's?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:13:58 #235
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_76776623
Gezouten Pinda's.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:16:23 #236
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_76776722
Een gruwelijk lekkere zelf gefabriceerde pasta. Zo lekker dat ik teveel heb gegeten en geen lucht meer over had om een boer van voldoening te plaatsen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_76776985
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:54 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Cool Indo-voer is lekker Zeker als je met een mannetje of veel bent
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_76776989
Ik heb een heerlijke roti gemaakt en verheug me nu al op de 2-e portie die ik later op de avond uit de pan ga snoepen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_76777019
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's dan al flink wat tijdswinst sinds december vorig jaar! Anderhalve dag klinkt toch beter te doen dan drie dagen.
Tof hoor. Maak je de volgende keer foto's?
ga ik doen, tijd geleden dat ik foto's heb gemaakt. heb alleen nog geen computer om ze up te loaden Een fototoestel ook niet btw dus zal met foon moeten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:23:28 #240
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_76777047
ik had weer eens een kliekjesdag:
aubergine, krokant gebakken bacon, kastanjechamps, ovengedroogde tomaatjes en feta op een bedje van rucola. Met frambozenazijn, olijfolie en een bende zwarte peper.

Nu vanilleijs met maple syrup.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_76777053
All you can eat Japans gehad.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76777408
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:22 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb een heerlijke roti gemaakt en verheug me nu al op de 2-e portie die ik later op de avond uit de pan ga snoepen.
oeh heerlijk! maak ik ook vaak als ik eters heb, lekker makkelijk en je zet toch wat bijzonders op tafel aangezien de meeste mensen alleen maar afhaalroti eten, waar btw ook niks mis mee is als t een goede roti-boer is @Pdehoog: ik kook alleen zo uitgebreid als we minimaal met zijn 6en zijn hoor. Het enige jammere is dat we niet aan tafel kunnen zitten omdat die al vol staat met eten. En om ontopic te blijven: een wijntje en dan stort ik denk ik in
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:38:51 #243
139677 Curiosity
pi_76777772
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:01 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

ik heb het indonesisch kookboek van A tot Z. 500gr varkensvlees in blokjes aanbraden. dan 6 fijngesneden sjalotjes, schijf gember wat peper en zout en een halve dl ketjap toevoegen, even laten sudderen dan één dl water erbij. smoren tot het gaar is.
Oke, thanks.

Ik heb laatst nog een recept van een indische collega gehad, als je het hebben wil hoor ik het wel.
pi_76777816
Had zin om nieuwe dingetjes te proberen dus we hebben kipkluifjes op 3 manieren gegeten, met gebakken aardappelen en gestoofde peen.
Life is too short not to have fun
pi_76778011
patat
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_76778253
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:38 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Oke, thanks.

Ik heb laatst nog een recept van een indische collega gehad, als je het hebben wil hoor ik het wel.
hebben natuurlijk! ik had t ook van mijn indo-vriendje geloof ik maar die ben ik een beetje kwijt. Ben nu al met de gerechten die ik de afgelopen maanden heb gemaakt zo ver dat ik dingen ook naar eigen smaak toevoeg of weglaat.
pi_76778316
Water.
full stops and exclamation marks
pi_76778404
de atjar komkommer is btw ook een aanrader! en zelf seroendeng maken is leuk, maar makkelijker uit een zakje en eigenlijk net zo lekker
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:15:58 #249
139677 Curiosity
pi_76779493
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

hebben natuurlijk! ik had t ook van mijn indo-vriendje geloof ik maar die ben ik een beetje kwijt. Ben nu al met de gerechten die ik de afgelopen maanden heb gemaakt zo ver dat ik dingen ook naar eigen smaak toevoeg of weglaat.
Je hebt PM
pi_76780283
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:44 schreef minilot het volgende:

Vanavond de geniale kipcurry van Kayotic Kitchen met gestoomde broccoli ernaast.
Ik zocht vanmiddag wat inspiratie voor het maal van vanavond. Het enige wat vast stond was broccoli, veel broccoli! Ik zag jouw post, vertrouwde je goede smaak blind en heb de kip gelijk in de marinade gezet.

Mijn lief en ik hebben net zitten smullen van die simpele 'eenpanscurry'! Met gestoomde rijst, gestoomde broccoli en zoetzure komkommer erbij. Lekker!

Dank Minilot!
Eeuwig vijfentwintig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')