quote:Op woensdag 30 december 2009 22:10 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
Och ik heb er de laatste tijd ook wel last van hoor. Huilen omdat ik iets in een online spel niet voor elkaar krijg![]()
En ik heb nu ook midden in de nacht ineens HONGERRRR! en dan vaak wil ik wel vrij specifieke dingen, zoals een geroosterde boterham met kaas of een beker chocomelk (van dat laatste gaan er sowieso liters doorheen in de week). Jammer alleen dat ik het nachtelijk wakker liggen niet onder controle krijg
Tofquote:Op woensdag 30 december 2009 22:36 schreef octopussy het volgende:
Dat van die kinderbijslag, briljant
![]()
Dat dan op het moment dat de kurken ploppen en de vuurpijlen de lucht ingaan je vliezen breken
Je kunt altijd aan degene die de tijd noteert vragen om wat te smokkelenquote:Op woensdag 30 december 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Tof
Maar dat kost je dan weer een kwartaal kinderbijslag
Wel lullig trouwensDat een minuut uitmaakt op een heel kwartaal kinderbijslag!
Ligt aan je instellingen qua posts op een pagina.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:18 schreef pessie het volgende:
Eerst een vraagje, waarom is het vorige topic op pagina 7 gesloten? We gaan toch altijd door tot 13?
Goed puntquote:Op donderdag 31 december 2009 08:15 schreef Asyniur het volgende:
overigens dat kwartaal kinderbijslag ben je niet kwijt, dat krijg je dan op het eind erbij
Het is ook zweverigquote:Op donderdag 31 december 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
En toen las ik de post van Flugel, sorry Flugel
Als je er lang en hard genoeg in knijpt, beginnen ze wel zeer te doen, hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 10:11 schreef Saffier het volgende:
Cantare bedankt voor het herhalen van mijn verzoekjeMijn boobs doen trouwens (nog) helemaal geen zeer, niets te checken daar dus
Was het nog goedgekomen met je kinderwagenbak eigenlijk? Hoe ga je het oplossen als ie niet op tijd binnen is?quote:Op donderdag 31 december 2009 10:17 schreef ymme het volgende:
Hier geen enkele cursus. Das niets voor mij.
Stel je voorquote:Op donderdag 31 december 2009 10:20 schreef freecell het volgende:
Voor mij werkte fluiten en dat leer je sowieso niet op de pufclub
Davinia, heerlijk dat je zo goed slaapt!
TARA zei gisteravond al: kijk maar uitLeander is geboren bij volle maan, maansverduistering en vuurwerk. Dat hebben we vanavond alledrie weer.
Zijn optie was: op de bank gaan zitten met je ogen dicht
Nou, we weten dus niet hoelang het nog gaat duren. Ze gaan hem dus weer opnieuw bestellen.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was het nog goedgekomen met je kinderwagenbak eigenlijk? Hoe ga je het oplossen als ie niet op tijd binnen is?
Ik zou zelfs onder het bed kruipen of in de meterkast gaan zittenquote:Op donderdag 31 december 2009 10:20 schreef freecell het volgende:
Voor mij werkte fluiten en dat leer je sowieso niet op de pufclub
Davinia, heerlijk dat je zo goed slaapt!
TARA zei gisteravond al: kijk maar uitLeander is geboren bij volle maan, maansverduistering en vuurwerk. Dat hebben we vanavond alledrie weer.
Zijn optie was: op de bank gaan zitten met je ogen dicht
Natuurlijk komt alles goed. Misschien alleen niet precies zoals jij het voor ogen hadquote:Op donderdag 31 december 2009 10:25 schreef ymme het volgende:
[..]
Nou, we weten dus niet hoelang het nog gaat duren. Ze gaan hem dus weer opnieuw bestellen.
Maar als de baby geboren is, en de bak er nog niet is, dan gaatnaar de winkel zelf. En dan moeten ze hem er wel één mee geven. We hebben het hier én over 179 euro die al betaald is. En ze kunnen het niet maken, om mij niet te kunnen laten wandelen met onze baby straks. Heb hier gewoon slapenloze nachten van op dit moment. Ben zo boos, verdrietig en bang, dat het niet goed komt ofzo. Maar
verzekerd mij dat alles goed komt.
Maar anders neem je toch gewoon die andere wagen die je hebt staan.... Hoeft toch niet perse deze nieuw bestelde te zijn?quote:Op donderdag 31 december 2009 10:25 schreef ymme het volgende:
[..]
Nou, we weten dus niet hoelang het nog gaat duren. Ze gaan hem dus weer opnieuw bestellen.
Maar als de baby geboren is, en de bak er nog niet is, dan gaatnaar de winkel zelf. En dan moeten ze hem er wel één mee geven. We hebben het hier én over 179 euro die al betaald is. En ze kunnen het niet maken, om mij niet te kunnen laten wandelen met onze baby straks. Heb hier gewoon slapenloze nachten van op dit moment. Ben zo boos, verdrietig en bang, dat het niet goed komt ofzo. Maar
verzekerd mij dat alles goed komt.
quote:Op donderdag 31 december 2009 10:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zou zelfs onder het bed kruipen of in de meterkast gaan zitten
Ik begin overigens te vrezen dat ze hier een embryootje van een ander stel hebben teruggeplaatst. Mijn man en ik zijn allebei heel rustig, maar dit kind begint nu echt superveel te schoppen en doen
Waar kwam die dan vandaan? Ook uit de winkel? Dacht dat je de bak aan de deur geweigerd had... Ben effe de draad kwijt nu...quote:Op donderdag 31 december 2009 10:29 schreef ymme het volgende:
Die hebben wij dus uit goed fatsoen al terug gestuurd.
Hadden we het maar niet gedaan, dan hadden we inderdaad die nog staan.
Vond het gewoon geen fijn idee, deze hier te hebben staan, terwijl hun hem waarschijnlijk straks weer in de verkoop doen ofzo. Naja.
Ik ben ook nog steed af en toe bang dat er een negertje uit komt rollenquote:Op donderdag 31 december 2009 10:29 schreef leonieke het volgende:
[..]Gezellig hé
Ow, en het wordt alleen maar meer en harder
Ik vraag me trouwens nog altijd af of er hier een blank kind zal uitkomen of niet. Ik heb altijd al lachend gezegd dat ze misschien wel gemist hebben in het ziekenhuis, maar stel je maar eens voor dat ze gemist hebbenDan kunnen we ze natuurlijk een proces aandoen en zoveel geld opstrijken dat de opvoeding volledig betaald is
![]()
Vannacht heeft dat varkentje mijn buik helemaal omgekeerd, denk ik. Maar ik vind het nu vooral grappig omdat mijn man het ook voelt in zijn rug. Kom schat, kom wat dichter bij mij liggen, ik wil u goed vasthouden![]()
Ah okay, raakte al helemaal van de wap.... Vooral omdat de foto van 5 dagen voor je 'mopper-post' was en je aangaf dat je al 'enkele weken geleden' de bak had moeten weigeren. Ze hadden dus al een bruine opgestuurd terwijl je de zwarte nog had staan blijkbaar...quote:Op donderdag 31 december 2009 10:34 schreef ymme het volgende:
Deze hebben ze opgestuurd in november geloof ik. (soms ben ik ook de draad kwijt hoor).
Maar we hadden dus geen zwarte besteld, maar een bruine. Dus zou baby-dump binnen enkele weken de bruine opsturen en wij zouden de zwarte weer terug sturen. Het is dus een beetje dom van mij, om de zwarte terug te sturen terwijl ik de bruine dus nog niet heb. Maar ze hadden ons verzekerd, dat alles voor de kerst goed zou komen. En daar ben ik vanuit gegaan..
Maar ik vind een negertje wel lief en schattig hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 10:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steed af en toe bang dat er een negertje uit komt rollenHet blijft toch mensenwerk
Maar nee, het is gewoon goed gegaan!
Dat zei ik gisteren ook nog tegen mijn manquote:En inderdaad nog even en dan kan hummel z'n vader legitiem een paar schoppen verkopen. Dat hoeft hij niet te proberen als hij er eenmaal uit is
Ah ahquote:En jij bent zo te horen best wel leuk gemeen![]()
Bij ons is zelfs die eicel natuurlijk niet zekerquote:Op donderdag 31 december 2009 10:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ik vind een negertje wel lief en schattig hoorZo beetje koffie met melk aangezien mijn eicel er ook nog ergens bij zit
[..]
Dat zei ik gisteren ook nog tegen mijn manZo raar!
[..]
Ah ahDe geneugten van een zwangerschap mag je niet onder stoelen of banken schuiven
Dat is wel zo. Maar ik heb tenslotten geen 179 euro betaald voor iets, wat ik straks niet kan gebruiken.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:38 schreef het-is-mij het volgende:
@ alle llm's succe!
@ Ymme., aan het begin ga je neem ik aan toch geen uren wandelen dus dan heb je de maxi cosi toch nog?
Ik was zo verrot na de bevalling dat ik pas na 12dgn kon wandelen en dat was 10 min.
De 20ste is mn schoonmoeder en mn schoonzusje jarig. Vinden zij een geweldige datum, ik niet...quote:Op donderdag 31 december 2009 10:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
Pessie das helemaal erg! Daar zou ik ook verdrietig van worden!
Ik ga er gewoon vanuit dat vriendlief gelijk heeften dat de baby voor de 10e geboren wordt
Sowieso vind ik de 20e geen goede datum, want dan is mijn zwager jarig. En mijn kind moet zijn eigen verjaardag krijgen![]()
Hoera voor Davinia dr nachtrust! Hopelijk is dat een voorbereiding op
Ooit een draagdoek overwogen? is heerlijk knus, en heeft minder levertijdquote:Op donderdag 31 december 2009 10:42 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar ik heb tenslotten geen 179 euro betaald voor iets, wat ik straks niet kan gebruiken.
Dat is niet het uitgaanspunt. Ik heb betaald en wil met het wandelen de kinderwagenbak gebruiken.
Ja dat wel, maar ik vind het gewoon niet zo leuk als mijn kind op dezelfde dag jarig is als mijn zwager.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:48 schreef flugeltje het volgende:
Als ik dan een dag mag kiezen is het 14 juli of 2 augustus...
14 juli is precies 65 jaar na de pa van Tijn. De eerste verjaardag na z'n overlijden ook...
2 augustus is de verjaardag van m'n moeder, vind ik ook wel een mooie....
Ik ben van mening dat elke dag de 'eigen verjaardag' zal zijn, ook al is dan overlap met anderen. Bijzonder blijft het sowieso....
Hebben we ook nog.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:49 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ooit een draagdoek overwogen? is heerlijk knus, en heeft minder levertijd
Vind het wel meevallen hoor, neem dan ook aan dat het gewoon met een lach gezegd is. Precies de bewoordingen die m'n moeder zou kunnen gebruiken en dat is écht geen asociaal of on-net persoon....quote:Op donderdag 31 december 2009 10:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
SaffierDat zeg je toch niet!!!!
Lekker zo'n schoonmoeder...
Ja, dat is het 'm dus, met een lach zou ik er ook wel om kunnen lachen, dit was bloedserieusquote:Op donderdag 31 december 2009 10:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen hoor, neem dan ook aan dat het gewoon met een lach gezegd is. Precies de bewoordingen die m'n moeder zou kunnen gebruiken en dat is écht geen asociaal of on-net persoon....
Echt waarquote:Op donderdag 31 december 2009 10:59 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja, dat is het 'm dus, met een lach zou ik er ook wel om kunnen lachen, dit was bloedserieus
Ik was nou juist van plan om met twee kinderen onder de 2 eens lekker bij mijn broer in Suriname op bezoek te gaan voor een maandje of 2quote:Op donderdag 31 december 2009 10:43 schreef pessie het volgende:
[..]
De 20ste is mn schoonmoeder en mn schoonzusje jarig. Vinden zij een geweldige datum, ik niet...
Maar we hebben het gisteren aan oma verteld en die ging er al een beetje rekening mee houden dat ze dan niet op vakantie is! (Zij gaat ongeveer 3 a 4 keer per jaar op vakantie). Dus er komt wel iemand op bezoek. En ik ga ervan uit dat freecell niet te ver weg gaat
quote:Op donderdag 31 december 2009 10:59 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja, dat is het 'm dus, met een lach zou ik er ook wel om kunnen lachen, dit was bloedserieus
Met Tobias was ik 5-12 uitgerekend, toen vroeg mijn moeder, mét een lach, of ik dat echt handig vond en hebben we er hartelijk om gelachen met zijn allen
Dat wordt wel heel kort, je hebt nog zo'n 13 uur...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik was nou juist van plan om met twee kinderen onder de 2 eens lekker bij mijn broer in Suriname op bezoek te gaan voor een maandje of 2
Nee, inderdaad, als wij op vakantie gaan wordt het aan het einde van het jaar en dan heel kort
* freecell boekt vliegtuigquote:Op donderdag 31 december 2009 11:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat wordt wel heel kort, je hebt nog zo'n 13 uur...
Ik krijg nog erg weinig reactie, maar dat komt misschien omdat ik het nog niet verteld hebquote:Op donderdag 31 december 2009 11:05 schreef pessie het volgende:
By the way, medezwangeren die in de zomerperiode uitgerekend zijn, krijgen jullie ook zoveel reacties: "dat is toch niet leuk, jarig zijn midden in de zomer, is iedereen op vakantie" of "het is niet handig, zo midden in de oogstperiode". Misschien hadden we het stil moeten houden en dan na de geboorte een kaartje sturen...
Ja, dat was absoluut de beste optie geweestquote:Op donderdag 31 december 2009 11:05 schreef pessie het volgende:
By the way, medezwangeren die in de zomerperiode uitgerekend zijn, krijgen jullie ook zoveel reacties: "dat is toch niet leuk, jarig zijn midden in de zomer, is iedereen op vakantie" of "het is niet handig, zo midden in de oogstperiode". Misschien hadden we het stil moeten houden en dan na de geboorte een kaartje sturen...
Koop je 'm wel op de groei? Je weet nooit hoe snel je uit gaat zetten... Ik kan al bijna niet meer in m'n gewone jas.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:07 schreef Saffier het volgende:
de nieuwsgierigen mogen pm-en, ik ga een winterjas halen voor mezelf daarna krijgen jullie antwoord
Fijn! Een bot mens! Ben ik zelf ook wel, alleen al die hormonen nu...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:08 schreef ymme het volgende:
Vind het zo raar als mensen, dan is niet handig, of niet leuk of of of.
Tja, je hebt het zelf niet voor het zeggen. En niet leuk in de zomer, of herfst of winter.
Wat maakt het uit! Mijn reactie zou zijn. Ik krijg een kind, en dat is iets heel moois en helaas ook niet voor iedereen weggelegt, dus in wel jaargetijden of wat dan ook, lekker boeiend.
(kan soms heel bot zijn hoor, met opmerkingen van de medemens)
Dat is dus precies wat mij ook wel lekker lijkt, aan de andere kant hoop ik op weinig hittegolven komende zomer... Die lijken me gewoon niet tof als je hoogzwanger zit te zijn...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat was mijn eigen reactie haha.
Maar verder vond iedereen het leuk geloof ik in de zomer. Mijn zus dr schoonzus zei das lekker dan kan je in de zon zitten na de bevalling en lekker naar buiten. Zij is 2 keer in oktober bevallen
Nee die reacties nog niet echt gehad, wel: 'wat heerlijk, verlof in de zomer!!quote:Op donderdag 31 december 2009 11:05 schreef pessie het volgende:
Kijk dat is toch ook lekker aan hoogzwanger de zomer in. Wij hebben een plaats aan een meer hier in de buurt, ik zie me er al helemaal zitten tot eind juli! En dan lekker met gigabuik het water in... Heerlijk toch? Wel even kijken hoe je er weer uit komt maar dat zien we dan wel!quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee die reacties nog niet echt gehad, wel: 'wat heerlijk, verlof in de zomer!!'
(moet nog zien of ik het straks met olifantenpoten nog lekker vind in de hitte, maar gelukkig woon ik praktisch aan het strand.. dus ik rol mezelf gewoon de zee in)
Eigenlijk ben ik veels te lief hoor. Maar bij sommige opmerkingen, die je krijgt (vooral als je zwanger bent), kan ik het niet laten om soms een beetje té reageren. Zullen ook vooral wel de hormomen zijn enzo.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Fijn! Een bot mens! Ben ik zelf ook wel, alleen al die hormonen nu...
"ben je 1-januari uitgerekend!? nah, een kerstkindje, das toch niet leuk? en zo vlak achter sitnerklaas! dan zijn alle cadeaus tegelijkertijd. pffff, goed uitgezocht zo, hoor!"quote:Op donderdag 31 december 2009 11:05 schreef pessie het volgende:
Verdrinken doe je dan niet meer, blijf je lekker drijvenquote:Op donderdag 31 december 2009 11:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Kijk dat is toch ook lekker aan hoogzwanger de zomer in. Wij hebben een plaats aan een meer hier in de buurt, ik zie me er al helemaal zitten tot eind juli! En dan lekker met gigabuik het water in... Heerlijk toch? Wel even kijken hoe je er weer uit komt maar dat zien we dan wel!
Dat laatste moet je echt doen.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Bij ons is zelfs die eicel natuurlijk niet zeker
Het lijkt me echt vreselijk als je er achter komt dat het niet je eigen kind is
En die geneugten van de zwangerschap begin ik ook maar eens uit te buiten. Gnagnagna
vraag maar aan Davinia, een ingedaald kindje hoeft niet helemaal vast te liggen. Hij is gewoon lekker aan het porren met zijn hoofdjequote:Op donderdag 31 december 2009 11:54 schreef ymme het volgende:
Hier de laatste dagen steeds meer 'last' van het indalen lijkt wel.
Beeb ligt al bijna helemaal ingedaald, maar voel af en toe echt rare steken onderin (eerder op de plek als ik ongesteld moest worden hihi). En menstruatie achtig gevoel. Ook veel buikpijnen gepaard krampen en soms dus dat ik moet rennen naar de wc, maar het is dus niet altijd de darmen.
Is het dan al aan het rommelen? (want dan kan ik nog ff de lol op zeg maar. Bijna 34 weken. en beeb moet toch echt van mij blijven zitten tot 37)
Bij mij ook, alleen maar leuke reacties op gehadquote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee die reacties nog niet echt gehad, wel: 'wat heerlijk, verlof in de zomer!!'
(moet nog zien of ik het straks met olifantenpoten nog lekker vind in de hitte, maar gelukkig woon ik praktisch aan het strand.. dus ik rol mezelf gewoon de zee in)
quote:Op donderdag 31 december 2009 11:19 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
"ben je 1-januari uitgerekend!? nah, een kerstkindje, das toch niet leuk? en zo vlak achter sitnerklaas! dan zijn alle cadeaus tegelijkertijd. pffff, goed uitgezocht zo, hoor!"
ach, in de zomer is het tenminste mooi weer. kan je lekker met je vriendjes buiten spelen voor je verjaardag.en speurtochten doen en zo...
al ben ik wel echt blij dat eli 29-aug jarig is. dat is zo aan de rand van de zomervakantie, dan begint het schooljaar gewoon met zijn verjaardag.
ach, en als ze niet mekkeren dat je op het verkeerde moment bent uitgerekend, dan ben je te dik, te dun, is je huid vlekkerig geworden en heb je een plofkop gekregen.
ik zeg maar.
quote:Op donderdag 31 december 2009 13:08 schreef Cantare het volgende:
En ach, ik ben al zo verwonderd dát wij een kind krijgen, dat de rest me eigenlijk gestolen kan worden.
heuj, ik heb geen pm gehad!quote:Op donderdag 31 december 2009 13:12 schreef Saffier het volgende:
Zo, iedereen weer bijgepraat op pm
Ik heb een getailleerde jas gekocht, ben er helemaal blij mee en ik kan er een beetje in groeien en anders kan ik de onderste knopen/drukkers loslaten.
Tobias is een winterkindje, straks krijgen we een zomerkindjeIk ben zelf van 4-7 en altijd in de zomervakantie jarig, soms met feestjes geven met verjaardag moest er geschoven worden ivm de vakantie, maar ik had als kind wel bijna altijd mooi weer op mijn verjaardag, heerlijk vond ik het
En tot nu toe heb ik nog geen commentaar gekregen op de uitgerekende datum, behalve dat als ik 2 weken overtijd ga het dicht bij de verjaardag van mijn man komt.
Klinkt goed! Tegen de tijd dat je de jas niet meer past is het toch zomer! Ik las net in de krant dat er te weinig winterkleren zijn en dat wij nederlanders allemaal op het laatste moment kleren inslaan omdat het toch wel koud is... Maar je hebt dus nog een jas gevonden!quote:Op donderdag 31 december 2009 13:12 schreef Saffier het volgende:
Zo, iedereen weer bijgepraat op pm
Ik heb een getailleerde jas gekocht, ben er helemaal blij mee en ik kan er een beetje in groeien en anders kan ik de onderste knopen/drukkers loslaten.
We blijven de hele rit onder controle bij het ziekenhuis, in ieder geval vanaf week 36 tot bevalling, maar als Lenaatje nu al begint met hoge bloeddruk kan ze beter in het ziekenhuis blijven onder controle.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:59 schreef Lenaatje het volgende:
Onze datum is nog steeds de 25e volgens de meting van vanmorgen. Heb weer een lading bloed mogen afgeven en ik moet zo nog urine inleveren. En mijn bloeddruk is aan de hoge kant.
Dat is ook niet erg, wat wel "erg" (onhandig) is als de geboorte is op een bestaande verjaardag.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:59 schreef djenneke het volgende:
Ik ben zelf ook van augustus, en vond het altijd erg leuk om in de zomer jarig te zijn hoor. Okee, soms kon iemand niet, maar dan kwamen ze een paar weken alsnog. Dan had ik twee, drie of zelfs vier keer feest
Joh mijn dochter is jarig op 20 juli (20-07-2007quote:Op donderdag 31 december 2009 11:05 schreef pessie het volgende:
Het blijft schrikken...quote:Op donderdag 31 december 2009 14:58 schreef Orea het volgende:
Holladijee, weer bruinverlies en de boel is weer lekker gevoelig van binnen...
Ik geloof dat ik me erbij neer moet leggen dat dit nu eenmaal bij mijn zwangerschap hoort.![]()
en toch hang ik liever boven de pot dan dit bloedverlies telkens....
Toch nog een 2009-babyquote:Op donderdag 31 december 2009 17:54 schreef NieuweUser het volgende:
Helemaal niet bijgelezen, maar kom even melden dat ik gisterenochtend ben bevallen van het allermooiste meisje!!Ze heet Isa! We zijn hlemaal verliefd!!
![]()
![]()
Alles is snel en goed verlopen!
Sidn3y, ik zag dat je ook bevallen bent, gefeliciteerd!!!
Ja hoor, meteen. Ik wist dat ik gemeen was en zij wist dat ze er minder goed tegen kon door de zwangerschap. Dat scheelt.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:03 schreef Orea het volgende:
Kweet het Free, daarom heb ik het ook maar niet gedaan
En agos, 2 vrouwen met hormonen bij elkaar.... wel weer bijgelegd inmiddels?
Nieuwe user, van harte gefeliciteerd met Isa!!
Gets, wat vervelend toch. Niet laten ontmoedigen hoor, 't komt vast goed, vertrouw maar op wat je op de echo hebt gezienquote:Op donderdag 31 december 2009 14:58 schreef Orea het volgende:
Holladijee, weer bruinverlies en de boel is weer lekker gevoelig van binnen...
gefeliciteerdquote:Op donderdag 31 december 2009 17:54 schreef NieuweUser het volgende:
Helemaal niet bijgelezen, maar kom even melden dat ik gisterenochtend ben bevallen van het allermooiste meisje!!Ze heet Isa! We zijn hlemaal verliefd!!
![]()
![]()
Alles is snel en goed verlopen!
Sidn3y, ik zag dat je ook bevallen bent, gefeliciteerd!!!
Ja hè? ik had eigenlijk al eerder naar bed gewild maar we waren bij mijn schoonouders en dan moet eerst champagne gedronken worden, daarna moest manlief nog vuurwerk en toen hij eindelijk op zijn gat zat zei ik: hoeveel bier heb je nog in de fles? Toen hij zei: die is leeg, was dat een mooi teken om naar huis te gaanquote:Op vrijdag 1 januari 2010 09:20 schreef freecell het volgende:
Asy, je bent een held, zomaar niet te huilen
Ow en wij lagen er ook rond half 2 in hoorAls je zo zwanger bent als wij is dat zeer geoorloofd
Faja, klinkt ellendig!
Hier een beweeg-baby in mijn buik, mijn hele buik hopt heen en weer
Dat zou gaaf zijn!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:33 schreef Stiemie het volgende:
Davinia het is 1 januari en het is volle maan! Kom op dan kom je straks misschien ook nog in Hart van Nederland met de 1e baby van 2010
nou, de maangoden hebben me in de steek gelaten!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:33 schreef Stiemie het volgende:
Davinia het is 1 januari en het is volle maan! Kom op dan kom je straks misschien ook nog in Hart van Nederland met de 1e baby van 2010
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:06 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben mezelf vannacht compleet te buiten gegaan aan de Jip en Janneke champagne, goed spul! Aan het eind van de avond liep ik als een halve aso rond met gewoon de fles in m'n hand en zette die af en toe eens aan m'n mond. Tssssk, ge kunt er ok nerrugus mee komen!![]()
Vervelend, die angst. Heb je er ook meer (of anders) last van nu je zwanger bent?quote:Wij lagen er om 3 uur in, was niet echt moe eerlijk gezegd. Had in het laatste uur van het oude jaar nog wel flink last van hyperventilatie/angst, maar zo'n laatste uur heb ik altijd al spannend gevonden. De zenuwen zitten nu alleen niet meer in m'n buik op dat soort momenten, maar zorgen voor andere sensaties. Ik moet er maar eens aan gaan wennen dat dit voortaan bij me hoort.
Dit jaar ís al beter, want je bent moeder van een kindje in je buik dat qua leeftijd een heel stukje verder is dan de vorige 4. Dus met álle kans om dit jaar een gezond kind op de wereld te zetten!quote:Kutjaar 2009 is in ieder geval afgesloten. (schoonvader overleden, 4 miskramen en een burnout/depressie ) Ik ben 2010 zwanger ingegaan, hopelijk wordt dit jaar beter!
De dag is nog maar net begonnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
nou, de maangoden hebben me in de steek gelaten!alles zit nog binnen hierzo .
Bij mij welquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:20 schreef Asyniur het volgende:
pessie, mooi![]()
lily, alles goed met jou en Leah?![]()
Davinia, ga nou eens persen!![]()
Dames, als je heel erg pijnlijke steken krijgt helemaal onderin je buik (ter hoogte van je schaambeen) is dat nou het indalen van de baby?
Nou ik zat op de bank toen het gebeurde. Ik klapte er gewoon dubbel van.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij mij wel
Vaak eerst een harde buik en dan een flinke steek onderin. Vooral tijdens het lopen. Dan is stilstaan echt even prettiger
Fijn dat je zo goed geslapen hebt!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef Orea het volgende:
Ik heb zowaar uitgeslapen tot half 2lagen er om 3 uur in.. Kon er wel elke 3 uur uit om te gaan plassen, maar sliep daarna gelukkig weer snel in!
Vannacht gedroomd dat bij een echo bleek dat we 3 beebjes kregenwerd huilend wakker
kon alleen maar denken: hoe gaan we dat in vredesnaam doen!?
fijn is dat he? dat gewroet achter je schaambeen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ik zat op de bank toen het gebeurde. Ik klapte er gewoon dubbel van.
Ik voelde het ook echt even drukken dus ik dacht dat ik moest plassen maar dat ik te lang had gewacht![]()
Dus ik naar de wc gestrompeld en plassen maar het ging niet echt weg. Kort daarna zakte het pijnlijke gevoel langzaam weg...
Ondanks de harde buik en het indalen, weerhield het Harry niet om flink te bewegen moet voeten én handen hij heeft zijn handen bijna altijd bij zijn hoofd/gezicht liggen
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Fijn dat je zo goed geslapen hebt!
Maar 3 baby's!Daar zou ik ook van gaan huilen hoor!
![]()
maar jullie weten toch al dat er maar 1 piepkuiken aankomt toch?![]()
Nou ja, ik hoop dat hij het dan gewoon niet meer doet (tot aan het end) of dat het gewoon minder pijnlijk is...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:15 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
fijn is dat he? dat gewroet achter je schaambeen?
als indalen zo pijnlijk is voor je, hoop ik niet dat harry het vaker gaat doen.
vandaag staat de teller op slechts 1x.
verder is het zo'n *bluh*-dagje. er gebeurt weinig op fok, de bank ligt niet lekker, eli heeft 1,5u op de grond gemaft en is dus nu zwaar van slag (ook een beetje van gister nog), en gewoon het idee dat het alweer 1-jan is, en ik toch echt heilig overtuigd was dat madam nog in 2009 zou komen, is niet helemaal leuk, zeg maar... naja, morgen weer een dag...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou ja dat klinkt wat overdreven hoorquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:35 schreef freecell het volgende:
Sonnetje, een moeder van een twee maanden oud kind dat de weg kwijt is met kind erbij?
Oi.
Davinia, kan me goed voorstellen dat je nu baalt hoor
Simmu: maar goed dat je even kon slapen dan
Ohhh, inderdaad hopen dat het nu snel beter met hem gaat. Gelukkig heb je nog 2 weken voor de uitgerekende datum. Toch nog even proberen bij te slapen...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedenavond. Asy, hij heeft nu wel antibiotica gekregen idd. Een nog zwaardere dan 2 weken geleden. Hij ligt nu te slapen, en ik lag er net naast op een stretcher. Ik kan je vertellen dat hoogzwanger een stretcher geen succes is. Hopelijk slaat het snel aan en dient dan de baby zich aan, ben wel blij dat de baby nu nog zit waar hij zit hoor. Ik ben gesloopt en kan een bevalling erbij nu niet hebben.
Dames ik lees morgen hopelijk bij. Het gaat momenteel allemaal even langs me heen met een ziek kind en een moe lijf.
FAJA roept dan ook juist dat de baby nog wel even mag wachten en Davinia's baby dreigt al een paar weken met komen, maar doet het maar steeds nietquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:44 schreef Libell het volgende:
Ik vind dat er hier zoveel mensen zo ongeduldig zijn.![]()
Het is toch pas vandaag je uitgerekende dag Davinia?
En Faja, jij moet toch nog twee weken voor jij uitgerekend bent?
Oja, dat ken ikquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
nou ja dat klinkt wat overdreven hoor
Maar t was dr eerste keer alcohol sinds een jaar, dus steeg een beetje snel naar dr hoofd
Volgens mij ligt Davinia al een poosje 'plat' met klachten... dan is het niet verwonderlijk dat we haar meisje eruit aan het kijken zijn met zijn allen!!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:44 schreef Libell het volgende:
Sidn3y: gefeliciteerd met Claire!
NieuweUser: gefeliciteerd met Isa!
Zoveel meisjes geboren de laatste tijd!!
Ik vind dat er hier zoveel mensen zo ongeduldig zijn.![]()
Het is toch pas vandaag je uitgerekende dag Davinia?
En Faja, jij moet toch nog twee weken voor jij uitgerekend bent?
vakantie hierquote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:49 schreef Grunsfan het volgende:
Hallo!!
Allereerst, iedereen een super 2010 gewenst, dat er alleen maar prachige, gezonde lieve baby's geboren mogen worden!
NieuweUser, gefeliciteerd met Isa!
Ik dacht, ik meld me ook maar weer eens. Man, wat gaan jullie toch hard en waar halen jullie toch allemaal de tijd vandaan om zoveel te posten?![]()
Wat goed dat je je zo goed voeltquote:Ik heb eigenlijk helemaal niets te vertellen, ben nu 13,5 week en voel me prima, slaap uitstekend en ben blij blij blijdus ik heb helemaal niets te klagen! Maandag weer naar de vk en ik bedacht me opeens dat ik bloed had moeten laten prikken (een van de vele dingen die ik deze vakantie zou gaan doen maar niet aan toegekomen ben..
) , is vast niet heel erg toch of moet dat perse in een bepaalde periode van je zwangerschap?
mijn compu staat in de huiskamerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:49 schreef Grunsfan het volgende:
Hallo!!
Allereerst, iedereen een super 2010 gewenst, dat er alleen maar prachige, gezonde lieve baby's geboren mogen worden!
NieuweUser, gefeliciteerd met Isa!
Ik dacht, ik meld me ook maar weer eens. Man, wat gaan jullie toch hard en waar halen jullie toch allemaal de tijd vandaan om zoveel te posten?![]()
ugh. goed dat je ventje eindelijk opknapt! dat je zelf ook maar lekker uit mag rusten dan vandaag zeg!!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen. De antibiotica is aangeslagen en om 05.00 uur had ik een klaar wakker ventje in huis die niet meer wou slapen, en dat terwijl ik ongeveer slechts 5 uur naast hem heb gelegen half slapend, half wakend. We lagen inmiddels in mijn eigen bed en niet meer in zijn bed en ik op de stretcher, want dat is echt geen succes met bekkenpijn. Anyway mijn man was al thuis om half 5 en die heeft hem mee de woonkamer ingenomen zodat ik nog even wat kon slapen.
En nog altijd geen baby, geduld dus.
Vind het lastig bepalen, heb er wel meer last van nu, maar op een andere manier dusquote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:01 schreef Cantare het volgende:
Vervelend, die angst. Heb je er ook meer (of anders) last van nu je zwanger bent?
quote:Dit jaar ís al beter, want je bent moeder van een kindje in je buik dat qua leeftijd een heel stukje verder is dan de vorige 4. Dus met álle kans om dit jaar een gezond kind op de wereld te zetten!![]()
De kringloop zit hier zo'n beetje om de hoek en daar stap ik ook regelmatig binnen inderdaadquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
flugeltje; het loont de moeite om de kringloopwinkels in de gaten te houden. daar staan vaak hele mooie meubeltjes en kleertjes enzo. je kan gewoon ongedwongen binnenstappen en rondneuzen. als je iets leuks ziet zeg je dan gewoon "die wil ik wel en hoppa! direct meenemen of af laten leveren
Er zullen effectief wel dingen zijn die we waarschijnlijk niet meer allemaal gaan geregeld krijgen (toen ik het wandelwagen hier las dacht ik iets van: "sh*t dit kunnen we ook tegenkomen") maar anderzijds heb ik een man die heeeeel relax is. Hij is van mening dat een dagje rondrijden al heel veel kan oplossen en ziet het dus nog helemaal zittenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]Leo, ik kan me voorstellen hoe de dames allemaal op de neus gekeken hebben. Ik zit zelf ook iets anders in elkaar dan jij en zou er helemaal nerveus van worden als het nog niet 'af' zou zijn... Maar je hebt gewoon gelijk, zo'n kind verwacht helemaal nog niet volledig opgeknapt kamertje met bedje enzo. Die is al blij in een sinaasappelkistje, zolang ie maar eten krijgt en kan poepen
Zelf zit ik er overigens half in zoals jij, ik wil wel dat alles op tijd klaar is, maar ik ben ook niet zo van de NIEUW-NIEUW-NIEUW generatie. Ik heb hier in huis nog wat meubeltjes staan die ik op ga knappen en de rest koop ik zoveel mogelijk op marktplaats en op rommelmarkten. Niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het gewoon zonde vind bij kleren die hij/zij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Hou je er wel rekening mee dat sommige zaken gewoon levertijd hebben en je ze niet in 2 dagen geregeld kunt hebben? Stress tijdens de eerste dagen na je bevalling is natuurlijk ook niet hendig
Ik ga zo erg voor je duimen. Klachten heb ik nooit gehad en ondertussen zit die kleine hier rond te stampen in mijn buik. Dus ik hoop zo hard dat je dat binnen x aantal weken ook mag voelenquote:Nou hier gaat het eigenlijk wel prima, heb nog steeds vrijwel geen klachten en de klachten die ik wel had en koesterde zijn vrijwel verdwenen. Natuurlijk maak ik mezelf daar zorgen over. Anders zou ik mezelf niet zijn natuurlijk![]()
Gelukkig nog maar 5 nachtjes slapen voor we weer zekerheid krijgen. Hopelijk hebben we dan een knipperlichtje...
Dit roept om zwaardere maatregelen... Ik zou zeggen pannekoeken met ananas en hete stomende sex als afsluiter...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:41 schreef DaviniaHR het volgende:
meld. heb tnt lamlendig op mn bedje gelegen. geen baby-actie hier dus.
Daviniaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:41 schreef DaviniaHR het volgende:
meld. heb tnt lamlendig op mn bedje gelegen. geen baby-actie hier dus.
Die heb ik nog staan van de vorige keren dat ik zwanger was. Daarna ben ik doorgegaan met verzamelen, juist omdat ik van oude meuk houdt is het meestal niet zo duur en als je een 'topstuk' vind ga ik dat niet laten liggenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:24 schreef Mereltje het volgende:
Flugeltje al helemaal bezig met de kinderkamerinrichtingnog een paar daagjes wachten en hopenlijk ben je dan helemaal gerustgesteld. Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig want onze eigen slaapkamer moet eerst nog af worden gemaakt.. gelukkig hebben we nog even
Martijn is ook allergisch voor Kluun, maar vond dit boek eigenlijk wel leuk. Als je tenminste alle voetbalbeeldspraak er uit filtertquote:Van mijn moeder zwangerschapsolie gekregen voor mijn borsten, billen en buik en dat is lekker spul (Weleda). Gister voor het eerst gebruikt want merkte dat mijn huid wel erg droog werd.
Iemand trouwens dat boek gelezen van Kluun? (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt). Het is eigenlijk bedoeld voor de mannen, maar mijn man wordt al allergisch als hij de naam Kluun hoort. Ik had het gekregen van een vriendin en heb hem zelf maar gelezen. Ik kon er wel om lachen![]()
Had voor kerst een dvd gekregen over het leven van het kind in je buik. Samen op 1 januari naar gekekenErg mooi om te zien hoe miljoenen zaadjes richting baarmoeder gaan en dan één zaadje die het dan uiteindelijk redt (Het leven voor de geboort- Nils Tavernier). Het was een vrouw die met dolfijnen in een park zwom. Op een gegeven moment hadden die dolfijnen door dat ze zwanger was en reageerde ze daarop, erg bijzonder.
Vind het wel een leuk boek, maar merk ook dat ze af en toe wel erg grof is puur om het grof zijn... Ik ben zelf ook geen al te braaf meisje, maar ik vraag mezelf oprecht af of ze echt altijd zo grof denkt of dat ze zo grof doet omdat 't grappig zou zijn... Niet dat ik er niet tegen kan, maar het leidt gewoon een beetje af van het verhaal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:33 schreef Orea het volgende:
Oh en krijg nou tieten van Claudia de Breij is ook echt een aanrader!! Hilarisch!!
Dat opknappen kost ook veel tijd inderdaad, snuffelen op de rommelmarkt en marktplaats, alles schuren, grondverven etc. Ben zelf wel van plan om op marktplaats te gaan kijken naar een box, commode, maxi cosi en kinderwagen maar wacht daar nu nog even mee want ik zou niet weten waar ik het nu kwijt moet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:31 schreef flugeltje het volgende:
Die heb ik nog staan van de vorige keren dat ik zwanger was. Daarna ben ik doorgegaan met verzamelen, juist omdat ik van oude meuk houdt is het meestal niet zo duur en als je een 'topstuk' vind ga ik dat niet laten liggenMaar 'klaar' zou ik het niet willen noemen hoor. Het gaat nogal wat tijd kosten aan schuren, schoonmaken en schilderen. Alles wat ik heb moet opgeknapt worden, gaat zelfs nog krapjes worden volgens mij
Die voetbaluitspraken spreekt mijn vriend waarschijnlijk ook helemaal niet aan want hij houdt niet van voetbal. Misschien ga ik dat boek van Claudia de Breij zo maar eens kopen. Nog twee daagjes vrij en dan werken.. Maandagochtend ga ik op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben, eerst aan de baas en daarna om 10 uur bij onze wekelijkse teamvergadering, ik ben benieuwd hoe ze daar op gaan reagerenquote:Martijn is ook allergisch voor Kluun, maar vond dit boek eigenlijk wel leuk. Als je tenminste alle voetbalbeeldspraak er uit filtert
Dat soort winkels spelen prima in op de onzekerheden die nieuwe ouders hebben en het feit dat vrouwen onder invloed van hormonen veel makkelijker geld uitgeven aan kinderenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:40 schreef Orea het volgende:
Sja daar heb je wel een punt, maar ik kon er wel erg om lachen (maw het leidde mij niet echt af)
Oh en qua babyspullen, na rondgelopen te hebben bij bijv. Babypark en kamers gezien te hebben die richting de ¤2000,- gingen(echt en serieus mensen die het bestelden, gewoon een ledikantje, kast en een commode, ¤2000,- !!!!!!!) besloten dat wij ook maar eens rond gaan kijken op bijv. MP enz. En alle aanbiedingen goed in de gaten houden, dat scheelt soms echt honderden euro's....
Wij hebben ook niet veel nieuw hoor. De wieg is bv al 67 jaar oudquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:03 schreef flugeltje het volgende:
Zelf zit ik er overigens half in zoals jij, ik wil wel dat alles op tijd klaar is, maar ik ben ook niet zo van de NIEUW-NIEUW-NIEUW generatie. Ik heb hier in huis nog wat meubeltjes staan die ik op ga knappen en de rest koop ik zoveel mogelijk op marktplaats en op rommelmarkten. Niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het gewoon zonde vind bij kleren die hij/zij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Asy, wieg al bijna klaar. Fijn gevoel lijkt me dat als alles op z'n plek begint te vallen... Blijft dat gaatje van je piercing nu goed zitten trouwens of is er kans dat het ook uitrekt ofzo? (krijg daar een beetje vreemde beelden bij)
Mijn wieg is 45 jaar oud, ook een erfstukje... Moet ook nog helemaal opgeknapt worden. Gaat m'n moeder doen. Helaas liggen ze maar heel kort in wiegje, dus ledikantje zetten we maar meteen neer. Wiegje kan dan bij ons op de slaapkamer...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben ook niet veel nieuw hoor. De wieg is bv al 67 jaar oud
Maar het ledikantje en de commode komen ook gewoon van marktplaats hoor
Er is eerder kans dat het gaatje dichtgedrukt wordt dan dat het groter wordt
Op onze huwelijksreis wilden wij met dolfijnen gaan zwemmen, maar ik was al 13/14 zwanger, en ik mocht het dus niet. De dolfijnen reageren er inderdaad op, maar de organisatie wil niet instaan voor eventuele gevolgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:24 schreef Mereltje het volgende:
. Het was een vrouw die met dolfijnen in een park zwom. Op een gegeven moment hadden die dolfijnen door dat ze zwanger was en reageerde ze daarop, erg bijzonder.
Ons wiegje is wat groter dan de standaard wiegjes. Het is door de betovergrootvader van Harry gemaakt tijdens WOII!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn wieg is 45 jaar oud, ook een erfstukje... Moet ook nog helemaal opgeknapt worden. Gaat m'n moeder doen. Helaas liggen ze maar heel kort in wiegje, dus ledikantje zetten we maar meteen neer. Wiegje kan dan bij ons op de slaapkamer...
Zij deed dat professioneel voor publiek (ze stond zelf als een surfer op een dolfijn) maar moest er ook rond 18-20 weken mee stoppen en kreeg een kantoorbaan in het park. Volgens mij was het ook iets met ultrasoundquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Op onze huwelijksreis wilden wij met dolfijnen gaan zwemmen, maar ik was al 13/14 zwanger, en ik mocht het dus niet. De dolfijnen reageren er inderdaad op, maar de organisatie wil niet instaan voor eventuele gevolgen.
Volgens mij sturen dolfijnen geluidjes naar de buik (ultrasoundachtig iets ofzo??) en reageert de baby daarop.
Ja! Zelfs mijn lief leest het nu met plezier terwijl hij niet van lezen houdt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:33 schreef Orea het volgende:
Oh en krijg nou tieten van Claudia de Breij is ook echt een aanrader!! Hilarisch!!
quote:Is het zwemmen met Dolfijnen voor iedereen mogelijk?
A:
Onze verschillende bestemmingen hebben een aantal bepalingen die deelname uitsluiten. Bij de boeking zal elke deelnemer een verklaring moeten ondertekenen dat hij/zij gezond is. Onder de uitsluitingen vallen ziektes als asthma, hartproblemen, oorinfecties, epilepsie, claustrofobie, diabetes en diegenen die onlangs een operatie hebben ondergaan. Dikwijls worden zwangere vrouwen uitgesloten om met vrije dolfijnen te zwemmen. Wij hebben International Dolphin Watch de vraag voorgelegd waarom zwangere vrouwen dikwijls worden uitgesloten om met dolfijnen te zwemmen. Men antwoordde dat de dolfijnenmoeders hun jongen erop uitsturen om de zwangere vrouwen te inspecteren met hun sonar, zijn leren dan als jonge dolfijnen om de foetus te scannen hetgeen een zeker risico met zich mee kan brengen. Ook reisverzekeringen hebben bepaalde regels vastgesteld!
Gelukkig zijn er voldoende zee-excursies in ons programma waar iedereen aan kan deelnemen. Deze zee-excursies bieden mensen de mogelijkheid om zo dicht mogelijk bij de dolfijnen te zijn. Onze ervaring leert, dat ook een zee-excursie een groot effect op onze emotionele gezondheid kan hebben en een goede voorbereiding is op het uiteindelijke zwemmen met dolfijnen.
hier inmiddels de piercing al even uit (ook daar ja) maar hij is nog gewoon open... ik doe er dan ook geen vervanging in, en zie na de bevalling wel of het er nog inkan, maar ik verwacht op zich van wel, aangezien hij er al een jaartje uit is en nog steeds open isquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben ook niet veel nieuw hoor. De wieg is bv al 67 jaar oud
Maar het ledikantje en de commode komen ook gewoon van marktplaats hoor
Er is eerder kans dat het gaatje dichtgedrukt wordt dan dat het groter wordt
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:52 schreef pessie het volgende:
Asy, ik krijg steeds raardere ideeën van jouw piercing. Als jouw piercing zit op de plek waar ik nu denk, hoe ben je dan in vredesnaam zwanger geworden?
Heel eerlijk? Nee, ik vind het niet leuk... Wel heel erg informatief en vorig jaar hadden ze wat leuke beursaanbiedingen die wel de moeite waard zijn. De huishoudbeurs wordt gelijktijdig gehouden, die is nóg minder leuk, maar ook daar hebben we vorig jaar toch maar even overheen gewandeld. (tot we écht gek werdenquote:flugeltje, is het leuk de 9 maanden beurs? Ik wilde er ook wel heen met kleiduif, maar wil eigenlijk wel iets meer informatie. Het is nogal ver om heen te gaan en erachter te komen dat et niets is... Zijn er ook veel aanbiedingen?
Maar... Waarom moet die er dan uit? Als die niet voor de uitgang zit wat voor probleem kan er dan nog zijn? Of heeft het meer te maken met infectiegevaar?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij zit niet dichtgeniet hoor, zit wat hoger zo'n ding...
[..]
alle piercings moeten weg. mijn navelpiercing is ook vervangen door een (heul lelijke!) plastieken, opdat:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar... Waarom moet die er dan uit? Als die niet voor de uitgang zit wat voor probleem kan er dan nog zijn? Of heeft het meer te maken met infectiegevaar?
Er komt niet alleen druk te staan op de vagina opening waar je kind daadwerkelijk uit komt maar ook op de rest van de vagina, dus je gehele onderkant. Je kan ook scheurtjes krijgen bij je schaamlippen en clitoris zonder dat je er een piercing hebt zitten dus als je daar dan ook nog eens een piercing hebt zitten kan die flink scheuren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar... Waarom moet die er dan uit? Als die niet voor de uitgang zit wat voor probleem kan er dan nog zijn? Of heeft het meer te maken met infectiegevaar?
Die lusteloze buien ken ik maar al te goed, maar voor jou met je 33 weken zwanger ís het ook gewoon zwaar. Begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Sterkte hoor!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:31 schreef happyme28 het volgende:
Verder hier alles ok, ik voel me wel wat onrustig, kan het niet echt plaatsen, maar wat neerslachtig en wil veel dingen doen, maar kan me er ook weer niet toe zetten. Ben een beetje in mezelf gekeerd en zie zo op tegen die laatste 3 weken werken. Marky is gelukkig weer aan de beterende hand maar heeft nog weining energie. De weekboodschappen in je eentje doen is dus nu echt niet leuk meer, maar ja, zat niet anders op.
Als ik jouw post goed begrijp kan ik 'welkom bij de club' zeggen nuquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:59 schreef Cantare het volgende:
Even iets van een andere orde: wanneer begonnen jullie tijdens je zwangerschap aan te komen in gewicht? Pas toen je buik begon te groeien, of daarvoor ook al?
QFT. Weekboodschappen is misschien ook niet zo'n goed idee, je sjouwt je een ongeluk. Doe gewoon een paar dagen maximaal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:01 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die lusteloze buien ken ik maar al te goed, maar voor jou met je 33 weken zwanger ís het ook gewoon zwaar. Begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Sterkte hoor!
Zo'n piercing wordt, neem ik aan, op dergelijke manier gezet dat je daar onder functioneel blijft...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:52 schreef pessie het volgende:
Asy, ik krijg steeds raardere ideeën van jouw piercing. Als jouw piercing zit op de plek waar ik nu denk, hoe ben je dan in vredesnaam zwanger geworden?
Bij mij is ze niet verder dan de huiskamer geweest. Wilde niets zien verder, maar ik had van te voren ook gezegd dat we nog lang niet alles hadden, dus als dat de bedoeling was, kon ze beter later komen. Maar dat hoefde dus niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:02 schreef sindell het volgende:
Verder nog veel opgeruimd vandaag, maar moet wel even want donderdag komt de kraamzorg voor de intake. Geen idee hoe ze dat gaan aanpakken, maar ze willen vast alles even bekijken, dus een beetje netjes mag dan wel.
Tja dat weet ik dus niet. Want bij iedereen hoor ik weer andere verhalen. Maar ze noemde het tijdens het maken van de afspraak wel een huisbezoek, maar dat is natuurlijk ook een breed begripquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Bij mij is ze niet verder dan de huiskamer geweest. Wilde niets zien verder, maar ik had van te voren ook gezegd dat we nog lang niet alles hadden, dus als dat de bedoeling was, kon ze beter later komen. Maar dat hoefde dus niet.
Dank u!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:06 schreef Orea het volgende:
[..]
Volgens mij ligt Davinia al een poosje 'plat' met klachten... dan is het niet verwonderlijk dat we haar meisje eruit aan het kijken zijn met zijn allen!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Orea, wat grappig dat jij eenzelfde piercing hebt!Maar jij hebt hem er dus al een hele tijd uit begrijp ik?
happy, jammer van je off-moment... En dat meer in jezelf gekeerd raken herken ik wel hoor!Fijn dat marky weer wat opgeknapt is. Meisje nog even volhouden. Je bent er bijna
![]()
Wat betreft dat zwemmen met dolfijnen: vreemd, waarom zou dat schadelijk zijn terwijl echo's bij sommige mensen te pas en te onpas worden gedaan?![]()
Kraamzorgbureau is niet boven geweest. Er was toen ook nog helemaal niks maar ze heeft er ook helemaal niet naar gevraagd.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:37 schreef Asyniur het volgende:
pessie, ik zie dat de andere dames al antwoord hebben gegeven...andere frequentie? hogere intensiteit? hunsonar wordt gebruikt voor echolocatie op lange afstanden. een echo in je buik hoeft niet zoveel afstand te overbruggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Orea, wat grappig dat jij eenzelfde piercing hebt!Maar jij hebt hem er dus al een hele tijd uit begrijp ik?
happy, jammer van je off-moment... En dat meer in jezelf gekeerd raken herken ik wel hoor!Fijn dat marky weer wat opgeknapt is. Meisje nog even volhouden. Je bent er bijna
![]()
Wat betreft dat zwemmen met dolfijnen: vreemd, waarom zou dat schadelijk zijn terwijl echo's bij sommige mensen te pas en te onpas worden gedaan?![]()
Kraamzorgbureau is niet boven geweest. Er was toen ook nog helemaal niks maar ze heeft er ook helemaal niet naar gevraagd.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Ik nu bijna 5 jaarquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:43 schreef Orea het volgende:![]()
ik heb hem al zeker 8 jaar!! Alleen ben ik nogal een uitzondering, want bij al mijn piercings is het zo dat ze dus niet dichtgroeien
behalve de stretches in mijn oren
die zijn inmiddels weer tot normale gaatjes teruggegroeid, en na de bevalling ga ik eens kijken of ik die weer ga oprekken
(zat op 6 mm op beide oren
)
quote:9 maanden beurs.. Euhm, ik ben 1 keer op de huishoudbeurs geweest... GEEN SUCCES! En als er nu geen gewonden mogen vallen dan is het NIET verstandig dat ik ganormaal al niet, maar nu met hormonen gaan er helemaal slachtoffers vallen
ik sla hem over dus
de meneer doet hier ook de week boodschappen, ik rij mensen met het karretje tegen de enkels
ik vraag netjes 2 keer of ik er langs mag en als mensen niet reageren, en mijn stem is echt niet zacht zeg maar, dan gebeurd dat. Geen succes...
In het ziekenhuis zeiden ze bij mij wel dat een echo niet zo gezond is voor de baby, zeker al niet in het begin (want dat is ook de reden waarom ze dan nog geen geluid opzetten behalve als ze twijfels hebben bij het kloppen van het hartje).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb geen idee...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
In het ziekenhuis zeiden ze bij mij wel dat een echo niet zo gezond is voor de baby, zeker al niet in het begin (want dat is ook de reden waarom ze dan nog geen geluid opzetten behalve als ze twijfels hebben bij het kloppen van het hartje).
Banjertje weer thuisquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:09 schreef Asyniur het volgende:
freecell![]()
Wel voorzichtig doen met jezelf ja!![]()
Is jullie banjertje inmiddels weer thuis?
Geen flauw idee, ik weet gewoon dat ik bij een echo het hartje ongeveer 3 seconden hoor en ze heel vlug terug de knop indrukken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee...
Als ik kijk naar de pretecho dan heb ik niet het idee dat de baby er überhaupt iets van meekrijgt, behalve dan dat gefrunnik aan je buik.
En van dat wel/geengeluid opzetten mbt het hartje dat heb ik eigenlijk nooit goed begrepen. Laten ze er dan opeens een (tijdelijk) andere techniek op los?
om geluid terug te laten krijgen, is een hogere intensiteit nodig, hebik me laten vertellen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee...
Als ik kijk naar de pretecho dan heb ik niet het idee dat de baby er überhaupt iets van meekrijgt, behalve dan dat gefrunnik aan je buik.
En van dat wel/geengeluid opzetten mbt het hartje dat heb ik eigenlijk nooit goed begrepen. Laten ze er dan opeens een (tijdelijk) andere techniek op los?
Ik heb het even opgezocht:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
om geluid terug te laten krijgen, is een hogere intensiteit nodig, hebik me laten vertellen.
alleen beeld is kennelijk makkelijker te krijgen uit de buik. denk dat eea wel makkelijk te googlen is.
mss doe ik dat zometeen wel ff. eerst ff avondeten maken of zo
Wij wandelen sowieso graag na het eten een half uurtje, ik ben alleen de laatste tijd zo ziek geweest dat we er een tijdje mee zijn gestopt, maar dit wilden we zeker oppakken. Ik dacht alleen dat het misschien goed was een iets intensievere sport eraan toe te voegen...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, de beste zwanger-sporten zijn wandelen en zwemmen. sporten met ballen die in je buik kunnen komen, worden iha afgeraden. (behalve als je het heel goed kan, en dus bijna zeker weet dat je pens geen ballen gaat vangen)
heb vandaag een zeer nuttig dagje gehad
eerst dus tot half 12 in mn bed liggen rotten terwijl PR en Eli beneden aan het spelen waren, geluncht, en om 2 uur weer mn bedje in gedoken tijdens eli's slaapje, alwaar ik tot 5 uur hebben liggen stinken.
tsja, 02-01-2010 is ook een te mooie datum voor onze madam. En alle voorgaande data die ik als mogelijke werpdatum in mn hoofd had, gingen ook niet door, dus dan kan ik net zo goed een mafdagje inlassen, toch?
vanavond maar een slechte film uit de kast trekken met een zak M&M's, en morgen weer een dag.
on the bright side: sinds gister nauwelijks meer indalingsweeën gehad!gister 2 keer of zo, en vandaag niet. (naja, als ik alleenmaar slaap... maar we zien het positief
)
en ik heb demajoor nog niet gezien vandaag, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |