OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 20:50 |
Het nieuws, hetgeen wat je op werk hoort, de topics die op het forum worden geopend.. allemaal geklaag over het openbaar vervoer dat niet rijdt. Op televisie zie je en in de krant lees je dat er mensen gestrand zijn op één of ander station en zelfs vluchten er door missen. En waarom? Door een laagje sneeuw! Door een laagje sneeuw ben je opeens volkomen hopeloos en immobiel. Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel. Toch altijd die (zogenaamde) verbazing vanuit de politiek (die zelf in auto's rijden of gereden worden overgens) en een hoop autoloze en/of OV-reizende mensen. Volkomen onbegrijpelijk, want waarom zou je nou weer het OV boven een auto kiezen? Wellicht een idee als je niet in de file wilt staan als je van bv Utrecht naar Amsterdam moet in de spits. Toch moet je dan zo te horen vaak staan in de trein, geperst als een sardientje. Enfin, dit is geen klaagtopic over het openbaar vervoer in het algemeen, al zou dat uiteraard wel terecht zijn. Maar dit is eigenlijk een topic over onbegrip. Onbegrip dat het o zo goede openbare vervoer lam ligt door een laagje sneeuw. Wat waardeloos. | |
RemcoDelft | maandag 21 december 2009 @ 20:52 |
De trein had zo'n goede beurt kunnen maken door gewoon op tijd te rijden! Die dingen horen helemaal geen last van sneeuw te hebben, zolang het niet 3 meter dik is... | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 20:52 |
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo | |
Lariekoek | maandag 21 december 2009 @ 20:53 |
quote:Al sinds donderdag ![]() | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 20:54 |
quote:oke....1 week van de 52 dan voor jou........... Mensen die verwachtten dat ze vandaag,morgen of overmorgen optimaal met de trein kunnen gaan ![]() Sowieso mensen de naar het station zijn gegaan vandaag of morgen gaan ![]() | |
RemcoDelft | maandag 21 december 2009 @ 20:55 |
quote:Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 20:56 |
Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat er bij iedere wissel iemand zit die zorgt dat de wissel niet vastvriezen en ze kunnen ook wel een paar sneeuwschuivers aanschaffen, alleen dan moet er natuurlijk niemand klagen als de prijzen weer omhoog gaan. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 20:56 |
quote:Eén keer sneeuw en het is raak. Misschien kunnen ze iets leren van de openbaar vervoer bedrijven in Scandinavië of Rusland of een ander land in het noorden waar ze geregeld "last" hebben van sneeuw. Ik kan me niet voorstellen dat na elke sneeuwbui het OV stilligt. | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 20:59 |
quote:Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer he ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:01 |
quote:Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen. Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen." Wat een derde wereld toestanden. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:03 |
Is het in andere landen zoveel beter dan? In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:04 |
quote:Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen. | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 21:05 |
quote:In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben. | |
Lariekoek | maandag 21 december 2009 @ 21:07 |
quote:Nee vind je het gek. De huidige prijzen in het OV zijn al belachelijk hoog! | |
Yoewie | maandag 21 december 2009 @ 21:07 |
quote: Het is al hartstikke duur hoor. Voor dat geld wat men neerlegd mag men juist wel eens wat meer kwaliteit leveren! | |
stamppot | maandag 21 december 2009 @ 21:08 |
quote:Ze kunnen toch er voor zorgen dat die wissels in beweging blijven snachts? 99.99 procent van de tijd staan die dingen stil, vind je het gek dat ze vastvriezen. helemaal snachts als er minder tot geen treinen langs komen dus die dingen niet verzet hoeven te worden. preventief 1x per half uur heen en weer laten gaan in de rustige periodes. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:08 |
quote:Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen. Treinen rijden echt niet voor niets. | |
GanGStaR | maandag 21 december 2009 @ 21:09 |
quote:je kan dat wel zo leuk zeggen, maar als je baas je verwacht en het OV het enige reis middel van je is? Zo blijf je Russisch roulette spelen, en dat alleen omdat al die meuk geprivatiseerd is.. Goed we leven niet meer in een tijd dat het elke winter meerdere weken -20 is, maar het mag niet zo zijn dat in een land als NL het hele bedrijfsleven er de dupe van moet worden. Wat zich immers betaald in een schade post die misschien wel groter is (alle keren op geteld) dan dat prorail bezuinigd heeft op "onderhouds vrije" wissels en troep.. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:09 |
quote:Het probleem is dat de overheid roept dat ze het openbaar vervoer willen bestedingen en dat door aanbestedingen de kwaliteit van het openbaar vervoer alleen maar achteruit gaat. Zolang ze daar niets aan willen doen zal het ook verbeteren. | |
stamppot | maandag 21 december 2009 @ 21:10 |
quote:Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld. Wat krijgt de OV reiziger er voor terug? Veel te dure treinkaartjes. Ritje amersfoort, amsterdam 14.60 | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:11 |
quote:In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan. Daarnaast: Nederland is één van de rijkste landen en in de politiek willen ze zo graag mensen met het OV rijden. Besteed dan wat en zorg dat het betrouwbaar wordt, om te beginnen. quote:Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch. quote:Wat is er uitzonderlijk aan? Het is een laagje sneeuw. Nee, helemaal niet. Dat is enkel omdat een hoop mensen te gierig zijn om winterbanden aan te schaffen. Nee, daarvoor is dit topic: onbegrip. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:12 |
quote:Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken? | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:14 |
quote:Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:17 |
quote:Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 21:20 |
Hou op... we gaan geen winerbanden kopen voor 1 dagje in het jaar | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:20 |
quote:Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes) | |
Lariekoek | maandag 21 december 2009 @ 21:21 |
quote:Inderdaad. Je moet eigenlijk wel compleet gestoord zijn om met het openbaarvervoer te reizen als je ook een auto voor de deur hebt staan. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:22 |
Supermarkten worden bevoorraad, de krant bezorgd, de pizzakoeriers rijden nog rond, maar het OV kan helaas niet rijden. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:23 |
quote:In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:23 |
quote:Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat. quote:Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen. De enige conclusie die je kan trekken is dat de auto gewoon beter en betrouwbaarder is dan het OV. Maar goed, die amateuristische NS mag wel iets verzinnen op sneeuw en herfstblaadjes. | |
Captain_Ghost | maandag 21 december 2009 @ 21:23 |
Wij hebben elke jaar herfst, daar hebben wij ook last van paar blaadjes??? Bovendien elke jaar vriest het paar dagen in jaar. Sinds einde van de ijstijd zijn dit allemaal al zo.. het is elke jaar hetzelfde liedje. | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 21:24 |
quote:Nee.. want een bus moet natuurlijk ook sneeuwkettingen hebben he ! Gewoon omdat het kan...1x in het jaar dat het nodig is..! !!! | |
Lonker | maandag 21 december 2009 @ 21:24 |
Nou succes nog in je eigen verneukte bash NS topic. Doei | |
Rickocum | maandag 21 december 2009 @ 21:25 |
quote:Bullshit, geen last van gehad. | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 21:25 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html ^^^ Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:26 |
quote:OV zal het (bijna) nooit winnen van de auto, en het blijft een afweging die gemaakt worden. Doen we meer investeren om die paar dagen in het jaar beter te kunnen rijden en moet er dus ergens geld vandaag gehaald worden (bezuinigingen/hogere prijzen) of laten we deze dagen voor wat het is en focussen we ons op de rest van het jaar. | |
Rickocum | maandag 21 december 2009 @ 21:26 |
En ja TS ik geef je gelijk, de auto ís MOMENTEEL betrouwbaarder. | |
HeatWave | maandag 21 december 2009 @ 21:27 |
quote:precies, zorg eerst voor de basis en dan de rest eens. Natuurlijk is het op dit moment best extreem, maar het moet echt wel mogelijk zijn om meer te laten rijden dan nu. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:27 |
quote:Inderdaad. Dit is allemaal leuk en aardig, maar in eerste instantie zit iedereen in de trein om van A naar B te komen. Dáár ligt de prioriteit. En zolang daar nog vanalles aan schort, kunnen ze dit soort acties beter achterwege laten en het geld dáár niet aan uit besteden. | |
stamppot | maandag 21 december 2009 @ 21:27 |
quote:Als de regering betere voorzieningen beloofd in de vorm van Openbaar Vervoer zullen er toch de nodige geldstromen op gang komen. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:29 |
quote:Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:30 |
Ik heb hier trouwens meer strooi/veegwagens gezien dan bussen en dat voor een busbaan ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 21:31 |
quote:De NS heeft er toch ook baat bij als de boel kan rijden? Ik neem toch aan dat deze twee toko's met elkaar communiceren? Hoewel soms het tegendeel lijkt. | |
GizartFRL | maandag 21 december 2009 @ 21:31 |
Sinds de regering mij gevraagd om met het openbaar vervoer te gaan ipv met de auto ben ik het afgelopen jaar 5 keer ontslagen. Door de sneeuwbuien van afgelopen week heb ik niet meer naar mijn werk kunnen komen. Aangezien ik door de crisis geen telefoon meer heb kon ik mijn werkgever hier niet van op de hoogte stellen. Woensdag gelukkig een sollicitatiegesprek, maar hopen dat de bussen dan weer rijden. gelukkig doet het draadloze internet van de buren het meestal wel tussen 18.00 en 22.00 | |
HeatWave | maandag 21 december 2009 @ 21:31 |
quote:ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet? | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:32 |
quote:De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:36 |
quote:ProRail is als spoorinfrastructuurbeheerder en volgens mij nog in handen van de Nederlandse Staat. In Nederland zijn ze helaas niet meer zo goed in grote infrastructurele projecten. | |
Pudding_broodje | maandag 21 december 2009 @ 21:36 |
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet... ![]() | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:37 |
quote:Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:38 |
quote:Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:39 |
quote:Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS). | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:40 |
quote:Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen. | |
HeatWave | maandag 21 december 2009 @ 21:41 |
quote:vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet. | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 21:42 |
quote:Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen ![]() | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:42 |
quote:De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:42 |
quote:Blijkbaar is het niet mogelijk om meer te treinen te laten rijden, maar als jij dat onder 'niet zo erg' wil scharen vraag ik mij af wanneer jij het dan wel erg vind? | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:43 |
quote:Die kunnen natuurlijk niet op hun werk komen omdat er geen treinen rijden. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:43 |
quote:Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking van NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo? | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:43 |
quote:Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:43 |
quote:Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:44 |
quote:Ja dan zie ik dat Pro-rail de infrastructuur niet volledig op orde heeft. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:44 |
quote:De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:45 |
quote:Onzin. Je moet zaken gewoon goed regelen en in bepaalde gevallen is een monopolie voor een bepaalde partij dan juist goed om een bepaalde kwaliteit van dienstverlening te garanderen. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 21:46 |
quote:Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:47 |
quote:NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:51 |
quote:De NS is een bedrijf, die zijn niet echt in de positie om dergelijke claims op te leggen. | |
Klonk | maandag 21 december 2009 @ 21:52 |
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 21:53 |
quote:Ik heb 2 uur gedaan over een stuk waar ik normaal deur tot deur ca. 35 minuten over doe ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:53 |
quote:Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets. quote:Zou je wel flink kunnen gassen op die rechte stukken. Niet eens zo'n slecht idee. ![]() quote:En voor de herfst. Bij aanvang van de herfst zie je op televisie al reclames voorbij komen dat de NS problemen gaat krijgen met herfstblaadjes. Dat is toch ongelooflijk! | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 21:54 |
En in de zomer zetten de wissels uit omdat het te warm is en zijn er ook vertragingen. En in de lente loopt er vee op het spoor ofzo. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 21:55 |
quote:De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 21:56 |
quote:Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 21:59 |
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst. Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:01 |
quote:Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:03 |
quote:In de spoorwegwet en het algemeen reglement vervoer zullen wel verschillende bepalingen staan, maar ik ken de inhoud daar niet van. | |
Andyy | maandag 21 december 2009 @ 22:05 |
quote:Raad eens wie 100% van de aandelen in handen heeft? | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:07 |
quote:Geen poot om op te staan dus bij een al onvoorspelbare vervoerder. | |
The6thgate | maandag 21 december 2009 @ 22:09 |
Awww in andere landen is het zoveel beter ![]() Kon net prima van Utrecht naar Maastricht reizen. Duurt even een uurtje langer omdat het allemaal stoptreinen waren, maar het reed in ieder geval weer | |
Karammel | maandag 21 december 2009 @ 22:10 |
Ik moet eerlijk toegeven dat het me niet tegenviel hoe de NS hiermee omgaat. Al had ik wel het geluk dat ik pas later op de dag hoefde te beginnen. Intercity's lagen er allemaal uit, maar stoptreinen reden vrijwel allemaal op tijd. Af en toe een paar minuten vertraging, omdat we op een andere trein moeten wachten (wat voor veel mensen dus een half uur winst oplevert). Je weet van tevoren dat je wat eerder weg moet gaan en dan is er niets aan de hand. Ook de stations zijn goed bemand. De informatievoorzieningen zijn erg goed over het algemeen de laatste paar dagen. Daarnaast vind ik het erg attent dat er voor gratig koffie en thee wordt gezorgd. Als ik vervolgens hoor dat de intercity's niet rijden, omdat de wissels het niet doen sta ik daar wel van te kijken. Vooral omdat dat een verantwoordelijkheid van Prorail zou zijn en dat dit niet gebeurt doordat de verantwoordelijke mensen niet de weg op durven. Dat is diep en diep triest. Daar zou men eens wat aan moeten doen. Feit blijft wel dat het OV met dit weer niet kan concurreren met de auto. Dat moge duidelijk zijn. | |
The6thgate | maandag 21 december 2009 @ 22:13 |
En er was gratis koffie ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 22:15 |
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:16 |
quote:Volgens mij werd er maar een beperkt aantal sporen gebruikt. Daarnaast is het een keuze om met minder treinen te rijden omdat het geheel dan beter beheersbaar is. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:17 |
quote:Ze moeten minder treinen laten rijden, als ze dus IC's inzetten worden en nog minder stations aangedaan en degene die per stoptrein worden bereikt worden dan nog minder bereikt. | |
Mankatans | maandag 21 december 2009 @ 22:17 |
wat een ontzettend zielig gezeik ![]() maak een sneeuwpop, wandel door het park, pak je slee, ga kijken bij het glazen huis, kerstfilms komen beter tot zn recht, lees nieuwsberichten over hoe nederland aan loopt te modderen in de sneeuw, kijk op fok hoe anderen aanmodderen in de sneeuw, neem een paar dagen ijsvrij, maak je eigen kerstkaart door je straat op de foto te zetten ETC ETC ETC ik heb trouwens ook nog een mooie relativering, vroeger, jaagden we op mammoeten met fakkels in een dierenvacht, toen klaagde er ook niemand. edit; om even terug te komen op je treinen, die worden heus niet voor niks stilgelegd en de mensen die er over gaan hebben er verstand van, jij/jullie niet ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 21 december 2009 @ 22:19 |
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:21 |
quote: ![]() Auto's ![]() 1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren. ![]() | |
Mankatans | maandag 21 december 2009 @ 22:21 |
quote:ja das balen! ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:22 |
quote: ![]() | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:22 |
quote:Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:23 |
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.![]() En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV. Wat een farce. En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden. In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw. Extreem.. serieus? ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:23 |
quote:Heb je toch een beperkt leefgebied. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:24 |
quote:Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was. | |
Panzerknacker666 | maandag 21 december 2009 @ 22:24 |
quote:Als je sneller bent met de fiets dan met de auto ja ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:26 |
quote:Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken. Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:27 |
quote:voor langere afstanden neem ik dan ook de trein. Auto's ![]() ![]() De trein is veel betrouwbaarder. Naja, met de auto weet je zeker dat je in de file komt als je op normale tijdstippen reist. ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:28 |
quote:Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:28 |
quote:Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah....... | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:29 |
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:29 |
quote:Daar rijden mensen ook met winterbanden en sneeuwkettingen, hier rijden de meeste op zomerbanden. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:30 |
quote:Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggen ![]() | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:30 |
En vandaag met de auto zonder winterbanden heb ik ook geen problemen gehad, terwijl er hier ook minstens 20 cm sneeuw lag en nergens gestrooid, behalve op de 80-wegen een beetje. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:31 |
quote:Jah, anders zouden ze dat hier wel bij de verkeers informatie mededelen. ANWB: "File in Oostenrijk op de E35 van ..... naar ....." ![]() Heb je het serieus wel eens uitgezocht, of blaat je gewoon iedereen na? Moskou, bijvoorbeeld, stond vandaag ook behoorlijk vast. http://nos.nl/artikel/124(...)-kilometer-file.html | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:31 |
quote:Ondanks dat obvious troll obvious is... In de herfst en met wat regen heb je geen probleem om met de auto te rijden, als ook in de winter dat goed mogelijk is. De trein heeft dat jaarlijks keer op keer wel. Daarnaast: als er een wisseldefect is of op één of andere manier is een stukje spoor tussen A en B niet toegankelijk voor treinen, dan valt direct de trein van A naar B uit. Als je met de auto op de weg zit en ergens staat een file of ergens is de weg kapot, dan neem je gewoon een dichtbijzijnde andere weg en is er geen vuiltje aan de lucht. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:33 |
quote:Ik blaat niemand na, ik heb behalve de OP geen één reactie gelezen in dit topic. Het is mijn mening, in Oostenrijk valt ieder jaar genoeg sneeuw, ze zullen daar heus wel beter op voorbereid zijn en minder problemen hebben dan we hier meteen hebben. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:34 |
quote:De vergelijking die je maakt klopt niet helemaal. Je kunt met de trein in veel gevallen dan nog wel van A naar B komen, echter moet je dan wel via C reizen. Dus dan is het in principe hetzelfde als de auto. Echter ben je wel een stuk flexibeler met de auto. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:36 |
quote:Hoezo, ben je één jaar dan? Volgens mij hebben we vorige jaar of twee/drie jaar geleden ook zoiets meegemaakt dat er allemaal reizigers op stations waren gestrand en dat advies werd gegeven om niet met de trein te gaan en voorzichtig te zijn met de auto. Nee, dit is niet extreem. quote:Nee. Is oa andere de afgelopen dagen maar weer eens gebleken. quote:Omdat we nooit dergelijke omstandigheden hebben gehad waarbij het nodig is. Winterbanden zijn dan ook uitstekend voor weer als dit. Maar mocht het toch zo extreem zijn plotseling, dan is het toch handig om ze bij je te hebben, dunkt mij. ![]() | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:37 |
quote:Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen. quote: ![]() Dat is een grapje neem ik aan? Want dan zouden er dus geen files bestaan. Vertragingen met de trein komen veel minder vaak voor dan met de auto. Momenteel reis ik al ongeveer 9 maanden dagelijks naar Utrecht. Ik denk dat het 4 of 5 keer is voorgekomen dat de boel echt erntig vertraagd was. 9 van de 10 keer kom ik prima op m'n werk en thuis. Als er een storing is, reis ik toch gewoon via een ander station? ![]() Met je trol. ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:37 |
quote:Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:37 |
quote:Klopt, maar liggen de sporen niet zo dicht bij elkaar als wegen dat wel doen. Nederland ligt vol met wegen, maar niet vol met sporen. Het zal dus niet een uitzondering zijn als je dan een half uur langer over je reis met de trein doet via C. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:37 |
quote:Heus wel ![]() | |
Mankatans | maandag 21 december 2009 @ 22:37 |
quote:'wat centimeters sneeuw' ![]() ![]() laat ik het even voor je painten ![]() ja, natuurlijk is dit niet helemaal reeel, in jouw stad ligt natuurlijk minder sneeuw, maar dan ligt er alsnog genoeg sneeuw en vries om het spoor onklaar te maken, en als jij de troep koopt om het schoon te maken, ga je gang maar ik ga niets betalen. ik vind het wel prima zo. ![]() edit; ups ik zie dat mn verhoudingen niet helemaal kloppen, nouja, u get the picture | |
DABAMaster | maandag 21 december 2009 @ 22:38 |
1000 volt door de rails, probleem toch opgelost? | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:39 |
quote:Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd.. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:40 |
quote:Er is in 30 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, dat is buitengewoon, en laat dat nou net de definitie van extreem zijn. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:40 |
Ohw, m'n collega's die uit Rijswijk en Wassenaar moesten komen (120 km ongeveer) hadden er vandaag 3,5 uur over gedaan. SPOILER | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:41 |
quote:En met de treinen dan, die niet reden? | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:41 |
quote:Mijn ervaring is dat binnendoor gaan crossen als de snelweg vol staat nauwelijks effect heeft. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:42 |
quote:Die gingen thuis werken ![]() | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:42 |
quote:Het is misschien buitengewoon ja, maar het hoeft niet extreem te zijn. Ik heb nog nooit zoveel water gedronken als vandaag, is dat dan extreem? | |
Mankatans | maandag 21 december 2009 @ 22:43 |
quote:ik zal het even bolden, sjeses zit heel pvv stemmend nederland op deze site ofzo, wat een dom gelul hier ["Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather" nou, ik denk dat onze sneeuw er wel aan voldoet ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:43 |
quote:Je snapt de definitie van extreem niet volgens mij? | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:45 |
quote:Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn. ![]() Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen. Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks? quote:Ik had het over onbegaanbaar, niet over files. De meeste mensen zullen een file rustig afwachten in plaats van van de snelweg af te gaan en via oa provinciale wegen de file te omzeilen. quote:Ja, tenzij er weer eens (zoals weleens op de radio te horen is) één of andere storing is in en om één station waardoor treinverkeer volledig onmogelijk is daar vandaan. Wel via een ander station kunnen reizen en je extra reistijd voor lief nemen. Kán. quote:En hoe moet ik dat zien dan? In totaal alle dagen bij elkaar? Of de hoeveelheid sneeuw die op alle plaatsen in Nederland is gevallen? Want hier is de laag onaangeraakte sneeuw niet bepaald indrukwekkend. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:45 |
quote:Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:47 |
quote:De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras. | |
Mankatans | maandag 21 december 2009 @ 22:47 |
quote:dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet. In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer. voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer "Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather" ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:48 |
quote:Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is? | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 22:48 |
quote:Gemiddeld doe je er met het OV twee keer zo lang over. Je vergeet voor het gemak even het voor en natransport mee te nemen. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:49 |
quote:Daar gaat de geloofwaardigheid van je post.... (ondanks dat je wel gelijk hebt) | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:49 |
quote:Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:49 |
quote:In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk. Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben. Jou maakt het klaarblijkelijk niets uit omdat je dan staat te juichen dat je niet naar school hoeft, maar andere mensen zien er wel de noodzaak van in om op werk te komen en mobiel te zijn. Wereld van verschil. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:49 |
quote:Voor Nederlandse begrippen is het anders vrij extreem. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:50 |
quote:Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem. | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:50 |
quote:Ohw, we gaan persoonlijk worden met: "je deelt de post uit" Toppertje hoor ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:51 |
quote:Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado? | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:51 |
quote:Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met winterbanden. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:51 |
quote:Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn? | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:52 |
quote:Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rond ![]() | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:52 |
quote: quote: | |
t-8one | maandag 21 december 2009 @ 22:53 |
quote:Met je scootmobiel jah ![]() | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:53 |
quote:Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt. Je kunt met de auto nog overal komen waar je wilt. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:53 |
quote:Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:53 |
quote:Ik weet niet of ze winterbanden hebben voor scooters. Waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou je kunnen informeren bij een zaak die scooters verkoopt. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:54 |
quote:Juist ja, ik geef het op ![]() | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 22:54 |
quote:De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:55 |
quote: ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:55 |
quote:Klopt, en sowieso de drukste van Europa. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:55 |
quote:Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch. Maar goed, dat verlies ligt dat bij jezelf. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:56 |
quote:http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw Spreekt boekdelen denk ik zomaar? | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:57 |
quote:Dat er op drukke trajecten niet meer om de tien minuten een trein op kan rijden vanwege de sneeuwval.. dat kan. Maar dat er gewoonweg totaal geen treinverkeer mogelijk was op veel plekken in het land is gewoon belachelijk. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 22:58 |
quote:Extreem is nogal locatiegebonden. Als het nu ineens 30 graden in Noorwegen zou zijn dan zouden de treinen waarschijnlijk ook niet meer rijden. Geeft ook wel aan dat zo'n 19e eeuws vervoersmiddel niet meer van deze tijd is. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 22:58 |
quote:Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden. | |
Luxuria | maandag 21 december 2009 @ 22:58 |
quote:Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden ![]() | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 22:59 |
quote:Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt ![]() | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 22:59 |
quote:Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 23:02 |
quote:Om diezelfde reden staat er elke dag natuurlijk file in Nederland. quote:Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk. | |
childintime | maandag 21 december 2009 @ 23:02 |
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen. Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:06 |
quote: quote:Je hebt nog altijd weervoorspellingen waardoor je de afweging kan maken om thuis te blijven. Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop. Ze zouden het in Nederland net als in Duitsland moeten doen: wie geen winterbanden heeft en in winterse omstandigheden rijdt, kan een boete krijgen. En als je bij een ongeluk betrokken bent en je had geen winterbanden, dan kan je nog weleens de schuld krijgen. quote: | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:08 |
quote:Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden. Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:08 |
Voor de zestiende keer: Duitsland heeft een heel ander klimaat dan Nederland. Het fabeltje dat winterbanden beter presteren bij temperaturen lager dan 7 graden moet ook maar eens heel snel de wereld uit. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 23:09 |
quote:Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland. | |
Ron.Burgundy | maandag 21 december 2009 @ 23:10 |
quote:In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip. Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 23:11 |
quote:Allemaal dikke BMW's vooraan. ![]() | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:12 |
quote:Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:13 |
quote:Duitsland heeft een ander klimaat dan Nederland. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 23:13 |
quote: Een realistische post in deze tijd van doordraverij. ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:13 |
quote:Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden. Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen. Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben. Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen. Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:14 |
quote:Nee, dat komt door achterwielaandrijving. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:14 |
quote:Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen. | |
Dennis101 | maandag 21 december 2009 @ 23:14 |
quote:Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest. ![]() | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:15 |
quote:Jij studeert zeker in Eindhoven. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 23:16 |
quote:Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak. ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:17 |
quote:Nee, maar zo te zien heeft men het hier over "extreme" omstandigheden. Nou, mocht het zo extreem worden en jij zit ergens buiten de bewoonde wereld en het gaat plots flink sneeuwen waardoor je óf moet stoppen en in je auto moet overnachten, óf je sneeuwkettingen er omheen moet leggen die je achterin hebt liggen, dan is de keuze al snel gemaakt, lijkt mij. Nog altijd stukken meer dan met zomerbanden, stukken veiliger. Daarnaast is rijervaring (in dat soort omstandigheden) en kunde uiteraard ook vereist, je moet er wel op (zoals altijd in het verkeer) anticiperen. quote:Zou mooi zijn als ze thuisblijven. Wordt het rustiger op de weg. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:19 |
quote:Link naar die post, of waar doel je nu precies op? Dat het extreem is? Daar verschillen we dan van in mening. quote:Nee, ik rijd in auto's en bezit enige algemene kennis daarover. Heeft verder vrij weinig met studie te maken, knul. quote:Maar je rijdt dan wel. ![]() | |
childintime | maandag 21 december 2009 @ 23:21 |
quote: ![]() | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:29 |
quote:Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:31 |
quote:Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden. | |
Fastmatti | maandag 21 december 2009 @ 23:32 |
quote:Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OV | |
childintime | maandag 21 december 2009 @ 23:33 |
quote:Zoals je dit beschrijft lijkt het of je in Siberie zit ![]() | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:34 |
quote:o, oké. Ja, het OV.. gewoon: niet doen. | |
The6thgate | maandag 21 december 2009 @ 23:52 |
quote:Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 23:56 |
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels. | |
OldJeller | maandag 21 december 2009 @ 23:59 |
quote:Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk. Maar je leest overigens niet goed. Ik had het onder andere over Scandinavië, Rusland en andere noordelijkere landen die vaker met sneeuw te kampen hebben, en dat de NS wellicht iets van de vervoersmaatschappijen iets kon leren aldaar. Een trein staat stabiel op twee sporen en is enorm zwaar, een fiets is dat op beide punten niet. De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren. quote:Zelfs dát kon op veel plekken niet. Treinverkeer was op die trajecten gewoon onmogelijk. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 00:01 |
In de kanaaltunnel stond de boel ook stil en daar was het condens. ![]() | |
Zelva | dinsdag 22 december 2009 @ 00:01 |
quote:Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 00:06 |
quote:Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan. | |
Sjibble | dinsdag 22 december 2009 @ 05:18 |
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren). Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer. Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog. Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer. | |
Sjibble | dinsdag 22 december 2009 @ 05:19 |
quote:Komt omdat de organisatie klote is. | |
Megumi | dinsdag 22 december 2009 @ 06:07 |
Het is een nationale ramp. Ik zou alle troepen terug trekken uit het buitenland om de NS te ondersteunen en de NS en pro (wanbeleid) rail directies laten oppakken door de AIVD wegens staatsgevaarlijk gedrag. En gelijk van die extra bevoegdheden gebruik maken als AIVD om wat bank directies op te pakken. ![]() | |
Ben. | dinsdag 22 december 2009 @ 08:33 |
quote:Meer? Minder bedoel je. ![]() En een bikkel is een man met 1 bal. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 09:11 |
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden? ![]() Hoe dan ook, dit: quote:klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter. quote:bron | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 09:18 |
quote:Zeg dat even tegen de eigenaar van de sporen, prorail, welke weer eigendom is van de staat en die voor 6 miljard aan achterstallig onderhoud hebben liggen. Er zijn onderstations met trafo's uit 1975, dan vindt ik het nog netjes hoe veel treinen er op tijd rijden.. ![]() | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 09:20 |
quote:Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's? | |
Zelva | dinsdag 22 december 2009 @ 11:55 |
quote:Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om. | |
Megumi | dinsdag 22 december 2009 @ 12:00 |
Welk bedrijf de prijs slechtste bedrijf van het jaar 2009 gaat winnen is nu duidelijk. | |
t-8one | dinsdag 22 december 2009 @ 12:05 |
quote:Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen. quote:Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt. Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31 Enkeltje met de trein: 12.50 En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten. | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 12:08 |
quote:Tell em! ![]() | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 12:28 |
quote:Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet. Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is.. | |
Zelva | dinsdag 22 december 2009 @ 12:30 |
quote:Tuurlijk joh. Vertragingen in het openbaar vervoer komen alleen voor bij sneeuw. quote:Ja, want de trein rijdt van deur tot deur ![]() Bovendien is het echt geen 135 kilometer van Utrecht naar Eindhoven, maar rond de 90 kilometer. Rij jij via Lelystad of zo? Nieuwe berekening: Auto: 90/12=7,5 liter benzine, à ongeveer 1,45 euro per liter is 10 euro 88. De trein: Enkeltje: 12 euro 50. Daarbij komen dus nog de kosten om op het station te komen in Utrecht en op het eindadres te komen. Laten we uitgaan van in totaal 2 euro. Dat is dus bijna 4 euro duurder dan met de auto en daar krijg je nul komma nul comfort en nul komma nul vrijheid, en oh ja, over het algemeen een langere reistijd voor terug. | |
Fastmatti | dinsdag 22 december 2009 @ 12:31 |
Vergeet ook niet dat de trein zwaar gesubsidieerd is door de automobilist die veel te veel voor zijn brandstof betaald. | |
June. | dinsdag 22 december 2009 @ 12:32 |
Nu hopen dat ze nooit meer het spotje ''wie op tijd wil zijn, reist met de trein'' durven uitzenden. Wat een farce. | |
Zelva | dinsdag 22 december 2009 @ 12:39 |
quote:Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen. Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor. ![]() | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 12:42 |
![]() Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar. | |
HeatWave | dinsdag 22 december 2009 @ 12:44 |
quote:Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen. Men klaagt gewoon omdat het hele land plat ligt, dat het nou verklaarbaar is of niet, het is en blijft kut. En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc. | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 12:55 |
quote:Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor.. ![]() En dat gebrek aan treinstellen kwam, zoals gebruikelijk, weer door de overheid, die hebben er 2 jaar over gedaan om de NS wel/niet te privatiseren, en met zoveel onzekerheid is er geen enkel bedrijf die het aandurft om miljarden-investeringen te doen. Dit nog afgezien van het feit dat treinstellen build to order zijn, en dus een forse levertijd hebben. Bombardier/Alstom/Siemens etc hebben echt geen rangeerterrein vol nieuwe treinen die ze alleen even geel hoeven te verven voor de NS. ![]() En er is een noodschema, dat rijden ze nu dus ook... ![]() | |
Megumi | dinsdag 22 december 2009 @ 13:00 |
quote:Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar. ![]() | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 13:12 |
quote:Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen. | |
Fastmatti | dinsdag 22 december 2009 @ 13:15 |
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien. | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 13:23 |
quote:Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering? ![]() Naar mijn schoonouders ga ik dan weer wel met de auto, omdat die in een dorpje wonen, daar is het ov dus een stuk minder geschikt voor. Alleen iedereen valt maar steeds over de NS, terwijl die er in dit geval niet zoveel aan kunnen doen, het beheer en onderhoud van de fysieke sporen + bijbehorende infrastructuur is 100% prorail (lees het rijk). | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 13:45 |
quote:Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost... Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits. ![]() | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 13:59 |
quote: quote:Nee hé? | |
Fastmatti | dinsdag 22 december 2009 @ 14:01 |
quote:Klopt, maar wie moet dat nou? | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 14:13 |
quote:Hier ben ik het wel weer met je eens | |
Repeat | dinsdag 22 december 2009 @ 14:16 |
Trein is helemaal niet duurder dan de auto. | |
Fastmatti | dinsdag 22 december 2009 @ 14:19 |
quote:Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot. | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 14:24 |
quote:Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto. ![]() | |
mvc | dinsdag 22 december 2009 @ 14:28 |
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ? | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 14:32 |
quote:Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor. | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 14:42 |
quote:Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak.. ![]() | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 14:47 |
Duitsers willen NS helpen Wat had ik ook alweer gezegd gisteren? quote: ![]() Geef me een medaille! ![]() | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 14:50 |
quote:Is het heus? Ik ervaar dat toch anders als er enig regenwater op het wegdek zit. ![]() | |
popolon | dinsdag 22 december 2009 @ 14:52 |
15% van de treinen rijdt? ![]() | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 14:53 |
quote:Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 14:54 |
quote:Ligt eraan per auto. Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel. Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet. | |
popolon | dinsdag 22 december 2009 @ 14:55 |
quote:Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 14:56 |
quote:Ja, beperkt is een relatief begrip. Beperkt bleek namelijk op veel trajecten gewoon "niet" te zijn. Dat is inderdaad goed beheersbaar, géén treinen laten rijden. Laat hen eerst maar die Duitse vervoerbedrijven bellen voor ze zich afvragen wat ze kunnen. ![]() En wellicht gaat het inderdaad om speciale treinen die wat kunnen betekenen. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 december 2009 @ 14:56 |
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien: Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij? | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 14:57 |
quote:Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 15:00 |
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is. Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS. | |
HeatWave | dinsdag 22 december 2009 @ 15:01 |
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren. | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 15:02 |
![]() ![]() | |
t-8one | dinsdag 22 december 2009 @ 15:04 |
quote:5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk. Of m'n vorige opdracht, minder ver lopen vanaf de parkeerplaats dan vanaf het station. Maargoed, ik snap uiteraard dat jij je verheven voelt boven de arbeidsklasse en dat als argument gebruikt in je discussie, veel plezier in je elitaire file. ![]() | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:05 |
quote:De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde. Als een woordvoerder zegt dat de wisselverwarming niet werkt omdat de gestelde eisen door de ns/prorail maar van een klein beetje sneeuw uitgaan, en daardoor alles niet rijdt dan is er iets goed mis. | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:06 |
quote:Prorail valt onder verkeer en waterstaat. | |
t-8one | dinsdag 22 december 2009 @ 15:08 |
quote:Vuige socialist. | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 15:08 |
quote:Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 15:09 |
quote:Jij rijdt hier met het OV. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 15:11 |
quote:Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 december 2009 @ 15:13 |
quote:Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen. Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. ![]() Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken. | |
HeatWave | dinsdag 22 december 2009 @ 15:14 |
quote:Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar ![]() | |
fs180 | dinsdag 22 december 2009 @ 15:15 |
quote:Begin dit jaar, eind dit jaar. ![]() ![]() | |
Rickocum | dinsdag 22 december 2009 @ 15:16 |
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag) | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:16 |
quote:Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk ![]() | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 15:17 |
quote:Maar ik neem ook niet aan dat ze geheel nieuwe sporen aanleggen en dat dát de oplossing is. ![]() Ik verwacht dat ze wel een realistische en haalbare oplossing hebben bedacht vóór melden dat ze ons wel even kunnen helpen. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 december 2009 @ 15:18 |
quote:Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet. Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt? | |
fs180 | dinsdag 22 december 2009 @ 15:18 |
quote:Als je auto 1 op 8 slupt nee | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 15:19 |
quote:Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen? | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:20 |
quote:Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand. | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:24 |
quote:Wat typ je nu zelf: gemiddeld. Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld. | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 15:26 |
quote:Je hebt gelijk dat je zorgvuldig om moet springen met de infrastructuur en het onderhoud daarvan. ProRail excelleert daar op dit moment niet echt in. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat er geen normale dienstverlening mogelijk is. | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 15:33 |
quote:Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt. | |
fruityloop | dinsdag 22 december 2009 @ 15:40 |
quote:Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn... We doen het als volgt: | |
t-8one | dinsdag 22 december 2009 @ 15:42 |
quote:Jij zeurt dat bedrijven geprivatiseerd zijn. ![]() | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 15:46 |
quote:Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm. Met krachten wordt een product ook berekend op mogelijke optredende krachten in het redelijke en daar gaat weer een veiligheidsfactor over. Het redelijke is voor een fiets geen 60 kilo aan gewicht, 600 ook niet. Met 4 mensen op een fiets kan prima, als het voor even is. Maar goed, als men dit prima vind terwijl het ook beter kan.. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 16:22 |
quote:Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste. Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 16:26 |
quote:Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum. ![]() Het aantal mensen dat in het centrum woont is een stuk kleiner, dus er zal wel wat transport tussen woning en station nodig zijn. In veel gevallen zal de trein qua rijtijd en de bespaarde parkeerkosten dan toch aantrekkelijk zijn. | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 16:27 |
quote:Open deur, maar niet minder waar.. ![]() | |
Repeat | dinsdag 22 december 2009 @ 16:28 |
quote: ![]() | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 17:16 |
quote: ![]() | |
fs180 | dinsdag 22 december 2009 @ 17:28 |
quote:Okay. 1 op 15km 30 vaste lasten p/j Geen parkeerplaats nodig Van deur tot deur Geen files Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 17:31 |
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard ![]() ![]() ![]() | |
Red_85 | dinsdag 22 december 2009 @ 17:36 |
quote:HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting.. Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg. Nederland en infrastructuur... tjah.. ![]() En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 17:43 |
De metro hier in A'dam reed tenminste wel gewoon, ondanks de sneeuw. (Alleen sneltram 51 niet, maar dat is zonder sneeuw ook niet anders. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 22 december 2009 @ 17:44 |
![]() NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer | |
fs180 | dinsdag 22 december 2009 @ 17:49 |
quote:Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 december 2009 @ 17:49 |
quote:Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo ja ![]() | |
OldJeller | dinsdag 22 december 2009 @ 17:53 |
quote:En zo is dat. | |
bijdehand | dinsdag 22 december 2009 @ 18:59 |
quote:Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 19:10 |
quote:Ten eerste: je sommetje klopt niet. ![]() Ten tweede: motorrijden met dit weer. ![]() Ten derde: motorrijders ![]() | |
fs180 | dinsdag 22 december 2009 @ 19:15 |
quote:Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station. Trein met dit weer ![]() ![]() Je mening laten bepalen door engelsen ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 22 december 2009 @ 19:23 |
Vertraging met de NS, In de kou op de tochtig perron staan Vertraging in de auto (file) verwarmd zitten met een muziekje en een drankje. | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 22 december 2009 @ 19:48 |
Zag eerder wat mensen het over sneeuwkettingen hebben voor de auto / bussen. Deze zijn verboden in Nederland. Het loopvlak van de banden mag namelijk geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken. Hier vallen sneeuwkettingen ook onder, aangezien dit allemaal metalen deeltjes zijn Verder. Tsjah. NS kan er vrij weinig aan doen, de schuld ligt in deze bij de overheid. ProRail = overheid NS = berijder van de spoorwegen (betalen meer dan ¤64 miljoen per jaar hiervoor) | |
Pietverdriet | dinsdag 22 december 2009 @ 19:50 |
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL | |
Ron.Burgundy | dinsdag 22 december 2009 @ 19:51 |
quote:Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden. | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 22 december 2009 @ 19:57 |
quote:Nee. Vuilniswagens ook niet ![]() | |
Repeat | dinsdag 22 december 2009 @ 20:05 |
quote:Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me.... | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 22 december 2009 @ 20:16 |
quote:Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur. Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren. Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven. | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 22 december 2009 @ 20:17 |
quote:En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan. Als je eenmaal ingegraven zit in de sneeuw kom je er ook met de bus niet meer uit waarschijnlijk hoor. | |
Repeat | dinsdag 22 december 2009 @ 20:52 |
quote:Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen. Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb... | |
One_of_the_few | dinsdag 22 december 2009 @ 21:02 |
quote:JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2009 @ 21:33 |
quote:Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting. | |
Ben. | dinsdag 22 december 2009 @ 21:35 |
Beetje jammer dat heel Nederland en FOK! op zijn kop ligt van een beetje sneeuw... | |
Ofyles2 | dinsdag 22 december 2009 @ 23:58 |
quote:Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos. |