Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet...
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellenquote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).
Blijkbaar is het niet mogelijk om meer te treinen te laten rijden, maar als jij dat onder 'niet zo erg' wil scharen vraag ik mij af wanneer jij het dan wel erg vind?quote:Op maandag 21 december 2009 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
Die kunnen natuurlijk niet op hun werk komen omdat er geen treinen rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen.
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking van NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?
Ja dan zie ik dat Pro-rail de infrastructuur niet volledig op orde heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Onzin. Je moet zaken gewoon goed regelen en in bepaalde gevallen is een monopolie voor een bepaalde partij dan juist goed om een bepaalde kwaliteit van dienstverlening te garanderen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolistenquote:Op maandag 21 december 2009 21:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
De NS is een bedrijf, die zijn niet echt in de positie om dergelijke claims op te leggen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
Ik heb 2 uur gedaan over een stuk waar ik normaal deur tot deur ca. 35 minuten over doequote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Klonk het volgende:
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Zou je wel flink kunnen gassen op die rechte stukken. Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
En voor de herfst.quote:Op maandag 21 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.quote:Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef OldJeller het volgende:
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst.
Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen.
In de spoorwegwet en het algemeen reglement vervoer zullen wel verschillende bepalingen staan, maar ik ken de inhoud daar niet van.quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.
Raad eens wie 100% van de aandelen in handen heeft?quote:Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Geen poot om op te staan dus bij een al onvoorspelbare vervoerder.quote:Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.
Volgens mij werd er maar een beperkt aantal sporen gebruikt. Daarnaast is het een keuze om met minder treinen te rijden omdat het geheel dan beter beheersbaar is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
Ze moeten minder treinen laten rijden, als ze dus IC's inzetten worden en nog minder stations aangedaan en degene die per stoptrein worden bereikt worden dan nog minder bereikt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
quote:Op maandag 21 december 2009 20:50 schreef OldJeller het volgende:
Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel.
ja das balen!quote:Op maandag 21 december 2009 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef t-8one het volgende:
[..]
Auto's![]()
1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren.
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
![]()
Doe die rekensom ook eens voor een trein.
Heb je toch een beperkt leefgebied.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.
[ afbeelding ]
En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.
En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Als je sneller bent met de fiets dan met de auto jaquote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.quote:Op maandag 21 december 2009 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is onnodig.
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Daar rijden mensen ook met winterbanden en sneeuwkettingen, hier rijden de meeste op zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggenquote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |