Al sinds donderdagquote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
oke....1 week van de 52 dan voor jou...........quote:
Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Eén keer sneeuw en het is raak.quote:
Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer hequote:Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Eén keer sneeuw en het is raak.
Misschien kunnen ze iets leren van de openbaar vervoer bedrijven in Scandinavië of Rusland of een ander land in het noorden waar ze geregeld "last" hebben van sneeuw. Ik kan me niet voorstellen dat na elke sneeuwbui het OV stilligt.
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Lonker het volgende:
[..]
Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer he
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."
Wat een derde wereld toestanden.
Nee vind je het gek.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Ze kunnen toch er voor zorgen dat die wissels in beweging blijven snachts? 99.99 procent van de tijd staan die dingen stil, vind je het gek dat ze vastvriezen. helemaal snachts als er minder tot geen treinen langs komen dus die dingen niet verzet hoeven te worden.quote:Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat er bij iedere wissel iemand zit die zorgt dat de wissel niet vastvriezen en ze kunnen ook wel een paar sneeuwschuivers aanschaffen, alleen dan moet er natuurlijk niemand klagen als de prijzen weer omhoog gaan.
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen. Treinen rijden echt niet voor niets.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
je kan dat wel zo leuk zeggen, maar als je baas je verwacht en het OV het enige reis middel van je is? Zo blijf je Russisch roulette spelen, en dat alleen omdat al die meuk geprivatiseerd is..quote:Op maandag 21 december 2009 20:54 schreef Lonker het volgende:
[..]
oke....1 week van de 52 dan voor jou...........
Mensen die verwachtten dat ze vandaag,morgen of overmorgen optimaal met de trein kunnen gaan![]()
Sowieso mensen de naar het station zijn gegaan vandaag of morgen gaan
Het probleem is dat de overheid roept dat ze het openbaar vervoer willen bestedingen en dat door aanbestedingen de kwaliteit van het openbaar vervoer alleen maar achteruit gaat. Zolang ze daar niets aan willen doen zal het ook verbeteren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Wat is er uitzonderlijk aan? Het is een laagje sneeuw.quote:Op maandag 21 december 2009 21:05 schreef Lonker het volgende:
[..]
In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?quote:Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef stamppot het volgende:
[..]
Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.
Wat krijgt de OV reiziger er voor terug?
Veel te dure treinkaartjes. Ritje amersfoort, amsterdam 14.60
Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.quote:Op maandag 21 december 2009 21:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.
Daarnaast: Nederland is één van de rijkste landen en in de politiek willen ze zo graag mensen met het OV rijden. Besteed dan wat en zorg dat het betrouwbaar wordt, om te beginnen.
[..]
Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!quote:Op maandag 21 december 2009 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.
Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!![]()
![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!![]()
![]()
![]()
In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef Fastmatti het volgende:
Supermarkten worden bevoorraad, de krant bezorgd, de pizzakoeriers rijden nog rond, maar het OV kan helaas niet rijden.
Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Lonker het volgende:
Hou op... we gaan geen winerbanden kopen voor 1 dagje in het jaar
Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)
Nee.. want een bus moet natuurlijk ook sneeuwkettingen hebben he !quote:Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.
Bullshit, geen last van gehad.quote:Op maandag 21 december 2009 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.
OV zal het (bijna) nooit winnen van de auto, en het blijft een afweging die gemaakt worden. Doen we meer investeren om die paar dagen in het jaar beter te kunnen rijden en moet er dus ergens geld vandaag gehaald worden (bezuinigingen/hogere prijzen) of laten we deze dagen voor wat het is en focussen we ons op de rest van het jaar.quote:Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.
[..]
Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.
De enige conclusie die je kan trekken is dat de auto gewoon beter en betrouwbaarder is dan het OV.
Maar goed, die amateuristische NS mag wel iets verzinnen op sneeuw en herfstblaadjes.
precies, zorg eerst voor de basis en dan de rest eens.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Als de regering betere voorzieningen beloofd in de vorm van Openbaar Vervoer zullen er toch de nodige geldstromen op gang komen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
De NS heeft er toch ook baat bij als de boel kan rijden? Ik neem toch aan dat deze twee toko's met elkaar communiceren? Hoewel soms het tegendeel lijkt.quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
ProRail is als spoorinfrastructuurbeheerder en volgens mij nog in handen van de Nederlandse Staat. In Nederland zijn ze helaas niet meer zo goed in grote infrastructurele projecten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet...
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellenquote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).
Blijkbaar is het niet mogelijk om meer te treinen te laten rijden, maar als jij dat onder 'niet zo erg' wil scharen vraag ik mij af wanneer jij het dan wel erg vind?quote:Op maandag 21 december 2009 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
Die kunnen natuurlijk niet op hun werk komen omdat er geen treinen rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen.
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking van NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?
Ja dan zie ik dat Pro-rail de infrastructuur niet volledig op orde heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Onzin. Je moet zaken gewoon goed regelen en in bepaalde gevallen is een monopolie voor een bepaalde partij dan juist goed om een bepaalde kwaliteit van dienstverlening te garanderen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolistenquote:Op maandag 21 december 2009 21:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
De NS is een bedrijf, die zijn niet echt in de positie om dergelijke claims op te leggen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
Ik heb 2 uur gedaan over een stuk waar ik normaal deur tot deur ca. 35 minuten over doequote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Klonk het volgende:
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Zou je wel flink kunnen gassen op die rechte stukken. Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
En voor de herfst.quote:Op maandag 21 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.quote:Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef OldJeller het volgende:
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst.
Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen.
In de spoorwegwet en het algemeen reglement vervoer zullen wel verschillende bepalingen staan, maar ik ken de inhoud daar niet van.quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.
Raad eens wie 100% van de aandelen in handen heeft?quote:Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Geen poot om op te staan dus bij een al onvoorspelbare vervoerder.quote:Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.
Volgens mij werd er maar een beperkt aantal sporen gebruikt. Daarnaast is het een keuze om met minder treinen te rijden omdat het geheel dan beter beheersbaar is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
Ze moeten minder treinen laten rijden, als ze dus IC's inzetten worden en nog minder stations aangedaan en degene die per stoptrein worden bereikt worden dan nog minder bereikt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
quote:Op maandag 21 december 2009 20:50 schreef OldJeller het volgende:
Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel.
ja das balen!quote:Op maandag 21 december 2009 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef t-8one het volgende:
[..]
Auto's![]()
1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren.
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
![]()
Doe die rekensom ook eens voor een trein.
Heb je toch een beperkt leefgebied.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.
[ afbeelding ]
En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.
En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Als je sneller bent met de fiets dan met de auto jaquote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.quote:Op maandag 21 december 2009 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is onnodig.
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Daar rijden mensen ook met winterbanden en sneeuwkettingen, hier rijden de meeste op zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggenquote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |