abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75895926
Het nieuws, hetgeen wat je op werk hoort, de topics die op het forum worden geopend.. allemaal geklaag over het openbaar vervoer dat niet rijdt.
Op televisie zie je en in de krant lees je dat er mensen gestrand zijn op één of ander station en zelfs vluchten er door missen.

En waarom? Door een laagje sneeuw!
Door een laagje sneeuw ben je opeens volkomen hopeloos en immobiel.

Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel.

Toch altijd die (zogenaamde) verbazing vanuit de politiek (die zelf in auto's rijden of gereden worden overgens) en een hoop autoloze en/of OV-reizende mensen. Volkomen onbegrijpelijk, want waarom zou je nou weer het OV boven een auto kiezen? Wellicht een idee als je niet in de file wilt staan als je van bv Utrecht naar Amsterdam moet in de spits. Toch moet je dan zo te horen vaak staan in de trein, geperst als een sardientje.

Enfin, dit is geen klaagtopic over het openbaar vervoer in het algemeen, al zou dat uiteraard wel terecht zijn. Maar dit is eigenlijk een topic over onbegrip. Onbegrip dat het o zo goede openbare vervoer lam ligt door een laagje sneeuw.
Wat waardeloos.
  maandag 21 december 2009 @ 20:52:26 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75896041
De trein had zo'n goede beurt kunnen maken door gewoon op tijd te rijden! Die dingen horen helemaal geen last van sneeuw te hebben, zolang het niet 3 meter dik is...
censuur :O
  maandag 21 december 2009 @ 20:52:35 #3
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75896053
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  maandag 21 december 2009 @ 20:53:39 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75896109
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Al sinds donderdag
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 21 december 2009 @ 20:54:59 #5
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75896180
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:53 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Al sinds donderdag
oke....1 week van de 52 dan voor jou...........

Mensen die verwachtten dat ze vandaag,morgen of overmorgen optimaal met de trein kunnen gaan
Sowieso mensen de naar het station zijn gegaan vandaag of morgen gaan
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  maandag 21 december 2009 @ 20:55:12 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75896189
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.
censuur :O
pi_75896254
Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat er bij iedere wissel iemand zit die zorgt dat de wissel niet vastvriezen en ze kunnen ook wel een paar sneeuwschuivers aanschaffen, alleen dan moet er natuurlijk niemand klagen als de prijzen weer omhoog gaan.
pi_75896259
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Eén keer sneeuw en het is raak.

Misschien kunnen ze iets leren van de openbaar vervoer bedrijven in Scandinavië of Rusland of een ander land in het noorden waar ze geregeld "last" hebben van sneeuw. Ik kan me niet voorstellen dat na elke sneeuwbui het OV stilligt.
  maandag 21 december 2009 @ 20:59:34 #9
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75896421
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Eén keer sneeuw en het is raak.

Misschien kunnen ze iets leren van de openbaar vervoer bedrijven in Scandinavië of Rusland of een ander land in het noorden waar ze geregeld "last" hebben van sneeuw. Ik kan me niet voorstellen dat na elke sneeuwbui het OV stilligt.
Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer he
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_75896520
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Lonker het volgende:

[..]

Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer he
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."

Wat een derde wereld toestanden.
  maandag 21 december 2009 @ 21:03:50 #11
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75896683
Is het in andere landen zoveel beter dan?

In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75896754
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?

In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
  maandag 21 december 2009 @ 21:05:31 #13
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75896793
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."

Wat een derde wereld toestanden.
In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  maandag 21 december 2009 @ 21:07:05 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75896909
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Nee vind je het gek.
De huidige prijzen in het OV zijn al belachelijk hoog!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75896943
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.

Het is al hartstikke duur hoor. Voor dat geld wat men neerlegd mag men juist wel eens wat meer kwaliteit leveren!
  maandag 21 december 2009 @ 21:08:47 #16
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_75897012
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat er bij iedere wissel iemand zit die zorgt dat de wissel niet vastvriezen en ze kunnen ook wel een paar sneeuwschuivers aanschaffen, alleen dan moet er natuurlijk niemand klagen als de prijzen weer omhoog gaan.
Ze kunnen toch er voor zorgen dat die wissels in beweging blijven snachts? 99.99 procent van de tijd staan die dingen stil, vind je het gek dat ze vastvriezen. helemaal snachts als er minder tot geen treinen langs komen dus die dingen niet verzet hoeven te worden.

preventief 1x per half uur heen en weer laten gaan in de rustige periodes.
pi_75897024
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?

In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen. Treinen rijden echt niet voor niets.
pi_75897031
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:54 schreef Lonker het volgende:

[..]

oke....1 week van de 52 dan voor jou...........

Mensen die verwachtten dat ze vandaag,morgen of overmorgen optimaal met de trein kunnen gaan
Sowieso mensen de naar het station zijn gegaan vandaag of morgen gaan
je kan dat wel zo leuk zeggen, maar als je baas je verwacht en het OV het enige reis middel van je is? Zo blijf je Russisch roulette spelen, en dat alleen omdat al die meuk geprivatiseerd is..
Goed we leven niet meer in een tijd dat het elke winter meerdere weken -20 is, maar het mag niet zo zijn dat in een land als NL het hele bedrijfsleven er de dupe van moet worden. Wat zich immers betaald in een schade post die misschien wel groter is (alle keren op geteld) dan dat prorail bezuinigd heeft op "onderhouds vrije" wissels en troep..
  maandag 21 december 2009 @ 21:09:16 #19
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75897041
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Het probleem is dat de overheid roept dat ze het openbaar vervoer willen bestedingen en dat door aanbestedingen de kwaliteit van het openbaar vervoer alleen maar achteruit gaat. Zolang ze daar niets aan willen doen zal het ook verbeteren.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 21 december 2009 @ 21:10:58 #20
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_75897156
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.
Wat krijgt de OV reiziger er voor terug?
Veel te dure treinkaartjes. Ritje amersfoort, amsterdam 14.60
pi_75897174
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?

In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.
Daarnaast: Nederland is één van de rijkste landen en in de politiek willen ze zo graag mensen met het OV rijden. Besteed dan wat en zorg dat het betrouwbaar wordt, om te beginnen.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:05 schreef Lonker het volgende:

[..]

In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.
Wat is er uitzonderlijk aan? Het is een laagje sneeuw.
Nee, helemaal niet. Dat is enkel omdat een hoop mensen te gierig zijn om winterbanden aan te schaffen.
Nee, daarvoor is dit topic: onbegrip.
pi_75897215
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef stamppot het volgende:

[..]

Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.
Wat krijgt de OV reiziger er voor terug?
Veel te dure treinkaartjes. Ritje amersfoort, amsterdam 14.60
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
pi_75897366
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.
Daarnaast: Nederland is één van de rijkste landen en in de politiek willen ze zo graag mensen met het OV rijden. Besteed dan wat en zorg dat het betrouwbaar wordt, om te beginnen.
[..]

Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.
Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.
pi_75897572
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!

  maandag 21 december 2009 @ 21:20:03 #25
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75897726
Hou op... we gaan geen winerbanden kopen voor 1 dagje in het jaar
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_75897769
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!

Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)
  maandag 21 december 2009 @ 21:21:09 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75897788
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!

Inderdaad.
Je moet eigenlijk wel compleet gestoord zijn om met het openbaarvervoer te reizen als je ook een auto voor de deur hebt staan.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75897847
Supermarkten worden bevoorraad, de krant bezorgd, de pizzakoeriers rijden nog rond, maar het OV kan helaas niet rijden.
pi_75897921
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef Fastmatti het volgende:
Supermarkten worden bevoorraad, de krant bezorgd, de pizzakoeriers rijden nog rond, maar het OV kan helaas niet rijden.
In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.
pi_75897945
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Lonker het volgende:
Hou op... we gaan geen winerbanden kopen voor 1 dagje in het jaar
Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)
Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.
De enige conclusie die je kan trekken is dat de auto gewoon beter en betrouwbaarder is dan het OV.

Maar goed, die amateuristische NS mag wel iets verzinnen op sneeuw en herfstblaadjes.
pi_75897949
Wij hebben elke jaar herfst, daar hebben wij ook last van paar blaadjes???
Bovendien elke jaar vriest het paar dagen in jaar.
Sinds einde van de ijstijd zijn dit allemaal al zo..

het is elke jaar hetzelfde liedje.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 21 december 2009 @ 21:24:26 #32
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75897990
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.
Nee.. want een bus moet natuurlijk ook sneeuwkettingen hebben he !
Gewoon omdat het kan...1x in het jaar dat het nodig is..! !!!
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  maandag 21 december 2009 @ 21:24:59 #33
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75898026
Nou succes nog in je eigen verneukte bash NS topic.

Doei
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  maandag 21 december 2009 @ 21:25:40 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75898065
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.
Bullshit, geen last van gehad.
  maandag 21 december 2009 @ 21:25:51 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75898080
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html

^^^

Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75898101
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.
[..]

Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.
De enige conclusie die je kan trekken is dat de auto gewoon beter en betrouwbaarder is dan het OV.

Maar goed, die amateuristische NS mag wel iets verzinnen op sneeuw en herfstblaadjes.
OV zal het (bijna) nooit winnen van de auto, en het blijft een afweging die gemaakt worden. Doen we meer investeren om die paar dagen in het jaar beter te kunnen rijden en moet er dus ergens geld vandaag gehaald worden (bezuinigingen/hogere prijzen) of laten we deze dagen voor wat het is en focussen we ons op de rest van het jaar.
  maandag 21 december 2009 @ 21:26:42 #37
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75898126
En ja TS ik geef je gelijk, de auto ís MOMENTEEL betrouwbaarder.
  maandag 21 december 2009 @ 21:27:01 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75898142
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html

^^^

Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
precies, zorg eerst voor de basis en dan de rest eens.

Natuurlijk is het op dit moment best extreem, maar het moet echt wel mogelijk zijn om meer te laten rijden dan nu.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75898174
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html

^^^

Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Inderdaad.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar in eerste instantie zit iedereen in de trein om van A naar B te komen. Dáár ligt de prioriteit. En zolang daar nog vanalles aan schort, kunnen ze dit soort acties beter achterwege laten en het geld dáár niet aan uit besteden.
  maandag 21 december 2009 @ 21:27:55 #40
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_75898203
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Als de regering betere voorzieningen beloofd in de vorm van Openbaar Vervoer zullen er toch de nodige geldstromen op gang komen.
  maandag 21 december 2009 @ 21:29:55 #41
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75898323
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html

^^^

Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75898338
Ik heb hier trouwens meer strooi/veegwagens gezien dan bussen en dat voor een busbaan
  maandag 21 december 2009 @ 21:31:23 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75898429
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
De NS heeft er toch ook baat bij als de boel kan rijden? Ik neem toch aan dat deze twee toko's met elkaar communiceren? Hoewel soms het tegendeel lijkt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75898435
Sinds de regering mij gevraagd om met het openbaar vervoer te gaan ipv met de auto ben ik het afgelopen jaar 5 keer ontslagen.
Door de sneeuwbuien van afgelopen week heb ik niet meer naar mijn werk kunnen komen.
Aangezien ik door de crisis geen telefoon meer heb kon ik mijn werkgever hier niet van op de hoogte stellen.

Woensdag gelukkig een sollicitatiegesprek, maar hopen dat de bussen dan weer rijden.

gelukkig doet het draadloze internet van de buren het meestal wel tussen 18.00 en 22.00
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 21 december 2009 @ 21:31:35 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75898439
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75898508
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.
  maandag 21 december 2009 @ 21:36:32 #47
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75898769
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?
ProRail is als spoorinfrastructuurbeheerder en volgens mij nog in handen van de Nederlandse Staat. In Nederland zijn ze helaas niet meer zo goed in grote infrastructurele projecten.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75898770
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet...
  maandag 21 december 2009 @ 21:37:31 #49
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75898831
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75898894
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
pi_75898990
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).
  maandag 21 december 2009 @ 21:40:32 #52
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899047
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 21 december 2009 @ 21:41:07 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75899079
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet...
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 december 2009 @ 21:42:04 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75899146
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75899148
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
pi_75899163
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
Blijkbaar is het niet mogelijk om meer te treinen te laten rijden, maar als jij dat onder 'niet zo erg' wil scharen vraag ik mij af wanneer jij het dan wel erg vind?
  maandag 21 december 2009 @ 21:43:12 #57
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899208
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen .
Die kunnen natuurlijk niet op hun werk komen omdat er geen treinen rijden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75899209
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking van NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?
pi_75899214
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
pi_75899249
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.
pi_75899289
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.
Ja dan zie ik dat Pro-rail de infrastructuur niet volledig op orde heeft.
  maandag 21 december 2009 @ 21:44:32 #62
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899299
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 21 december 2009 @ 21:45:50 #63
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899377
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
Onzin. Je moet zaken gewoon goed regelen en in bepaalde gevallen is een monopolie voor een bepaalde partij dan juist goed om een bepaalde kwaliteit van dienstverlening te garanderen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75899414
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
pi_75899486
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.
  maandag 21 december 2009 @ 21:51:33 #66
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899742
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
De NS is een bedrijf, die zijn niet echt in de positie om dergelijke claims op te leggen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 21 december 2009 @ 21:52:50 #67
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75899829
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 21 december 2009 @ 21:53:27 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75899882
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Klonk het volgende:
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging
Ik heb 2 uur gedaan over een stuk waar ik normaal deur tot deur ca. 35 minuten over doe .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75899892
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
Zou je wel flink kunnen gassen op die rechte stukken. Niet eens zo'n slecht idee.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.
En voor de herfst.
Bij aanvang van de herfst zie je op televisie al reclames voorbij komen dat de NS problemen gaat krijgen met herfstblaadjes. Dat is toch ongelooflijk!
  maandag 21 december 2009 @ 21:54:28 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75899935
En in de zomer zetten de wissels uit omdat het te warm is en zijn er ook vertragingen. En in de lente loopt er vee op het spoor ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 21 december 2009 @ 21:55:31 #71
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75899995
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75900055
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.
pi_75900217
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst.
Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen.
pi_75900319
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef OldJeller het volgende:
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst.
Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen.
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.
  maandag 21 december 2009 @ 22:03:46 #75
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75900457
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.
In de spoorwegwet en het algemeen reglement vervoer zullen wel verschillende bepalingen staan, maar ik ken de inhoud daar niet van.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  FOK!fotograaf maandag 21 december 2009 @ 22:05:47 #76
145146 Andyy
pi_75900578
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Raad eens wie 100% van de aandelen in handen heeft?
pi_75900721
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.
Geen poot om op te staan dus bij een al onvoorspelbare vervoerder.
pi_75900805
Awww in andere landen is het zoveel beter Ja Noorwegen bijvoorbeeld. Heel veel sneeuw...ook heel veel kilometers enkel spoor zonder overwegen of wissels waar het fout kan gaan en waar minder treinen rijden. Het spoor hier is gewoon te druk eigenlijk. Als 1 trein vertraging krijgt heeft de volgende, die daar 10-15min achter zit, ook al gauw last van. Het zijn gewoon uitzonderlijke weersomstandigheden...in Utrecht lag gisteravond al gauw 15-20cm sneeuw en fietsen was haast niet mogelijk. Echt er moet eens wat minder gezeken worden, en zoveel kortzichtige reacties als "bwah 3 vlokken sneeuw en alles is weer ontregelt". Irritant gewoon. Zo das er uit :p
Kon net prima van Utrecht naar Maastricht reizen. Duurt even een uurtje langer omdat het allemaal stoptreinen waren, maar het reed in ieder geval weer
Too much is never enough!
pi_75900854
Ik moet eerlijk toegeven dat het me niet tegenviel hoe de NS hiermee omgaat. Al had ik wel het geluk dat ik pas later op de dag hoefde te beginnen. Intercity's lagen er allemaal uit, maar stoptreinen reden vrijwel allemaal op tijd. Af en toe een paar minuten vertraging, omdat we op een andere trein moeten wachten (wat voor veel mensen dus een half uur winst oplevert). Je weet van tevoren dat je wat eerder weg moet gaan en dan is er niets aan de hand.

Ook de stations zijn goed bemand. De informatievoorzieningen zijn erg goed over het algemeen de laatste paar dagen. Daarnaast vind ik het erg attent dat er voor gratig koffie en thee wordt gezorgd.

Als ik vervolgens hoor dat de intercity's niet rijden, omdat de wissels het niet doen sta ik daar wel van te kijken. Vooral omdat dat een verantwoordelijkheid van Prorail zou zijn en dat dit niet gebeurt doordat de verantwoordelijke mensen niet de weg op durven. Dat is diep en diep triest. Daar zou men eens wat aan moeten doen.

Feit blijft wel dat het OV met dit weer niet kan concurreren met de auto. Dat moge duidelijk zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_75901029
En er was gratis koffie
Too much is never enough!
  maandag 21 december 2009 @ 22:15:55 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75901186
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 21 december 2009 @ 22:16:51 #82
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75901248
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
Volgens mij werd er maar een beperkt aantal sporen gebruikt. Daarnaast is het een keuze om met minder treinen te rijden omdat het geheel dan beter beheersbaar is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75901272
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
Ze moeten minder treinen laten rijden, als ze dus IC's inzetten worden en nog minder stations aangedaan en degene die per stoptrein worden bereikt worden dan nog minder bereikt.
pi_75901273
wat een ontzettend zielig gezeik , in plaats van met zn allen te mekkeren kan je er beter wat moois van maken, en aangezien jullie loze klagers waarschijnlijk op het trieste af a-creatief zijn hier wat tips om een sneeuwdag leuker te maken dan een gewone dag

maak een sneeuwpop, wandel door het park, pak je slee, ga kijken bij het glazen huis, kerstfilms komen beter tot zn recht, lees nieuwsberichten over hoe nederland aan loopt te modderen in de sneeuw, kijk op fok hoe anderen aanmodderen in de sneeuw, neem een paar dagen ijsvrij, maak je eigen kerstkaart door je straat op de foto te zetten ETC ETC ETC

ik heb trouwens ook nog een mooie relativering, vroeger, jaagden we op mammoeten met fakkels in een dierenvacht, toen klaagde er ook niemand.

edit; om even terug te komen op je treinen, die worden heus niet voor niks stilgelegd en de mensen die er over gaan hebben er verstand van, jij/jullie niet klote internethelden
  maandag 21 december 2009 @ 22:19:48 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75901403
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 21 december 2009 @ 22:21:28 #86
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75901491
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:50 schreef OldJeller het volgende:


Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel.


Auto's
1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75901518
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken.
ja das balen! als je niet op je werk kan komen meot je maar vrij nemen, anders maar een baan dichterbij, ik vind dat dat er gewoon bijhoort. net als een paar van dit soort dagen per jaar
pi_75901526
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef t-8one het volgende:

[..]



Auto's
1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren.


Doe die rekensom ook eens voor een trein. Laat maar zitten trouwens, gaat weer nergens over.
  maandag 21 december 2009 @ 22:22:39 #89
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75901561
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Doe die rekensom ook eens voor een trein.
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75901616
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.



En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.


En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
pi_75901622
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef t-8one het volgende:

[..]

Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.
Heb je toch een beperkt leefgebied.
pi_75901674
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.

[ afbeelding ]

En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.


En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.
pi_75901683
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je toch een beperkt leefgebied.
Als je sneller bent met de fiets dan met de auto ja
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75901809
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.

Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
  maandag 21 december 2009 @ 22:27:44 #95
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75901852
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je toch een beperkt leefgebied.
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.

Auto's



De trein is veel betrouwbaarder.
Naja, met de auto weet je zeker dat je in de file komt als je op normale tijdstippen reist.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75901906
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.

Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is onnodig.
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.
  maandag 21 december 2009 @ 22:28:42 #97
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75901908
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.

Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  maandag 21 december 2009 @ 22:29:04 #98
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_75901930
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_75901978
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Daar rijden mensen ook met winterbanden en sneeuwkettingen, hier rijden de meeste op zomerbanden.
  maandag 21 december 2009 @ 22:30:30 #100
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75902005
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggen
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')