abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:39:40 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:42:09 #202
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75920625
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:07 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75920706
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.

Men klaagt gewoon omdat het hele land plat ligt, dat het nou verklaarbaar is of niet, het is en blijft kut. En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75921111
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor.. Het hangt allemaal aan elkaar, zo simpel is het, en als er maar genoeg vertragingen zijn gaat het hele systeem onderuit..

En dat gebrek aan treinstellen kwam, zoals gebruikelijk, weer door de overheid, die hebben er 2 jaar over gedaan om de NS wel/niet te privatiseren, en met zoveel onzekerheid is er geen enkel bedrijf die het aandurft om miljarden-investeringen te doen. Dit nog afgezien van het feit dat treinstellen build to order zijn, en dus een forse levertijd hebben. Bombardier/Alstom/Siemens etc hebben echt geen rangeerterrein vol nieuwe treinen die ze alleen even geel hoeven te verven voor de NS.

En er is een noodschema, dat rijden ze nu dus ook...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:00:06 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75921257
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75921746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75921845
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
pi_75922170
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering? En met voor/na transport komt er een kwartiertje bij, nou niet echt een klap meer op een reistijd van ~1,5 uur.

Naar mijn schoonouders ga ik dan weer wel met de auto, omdat die in een dorpje wonen, daar is het ov dus een stuk minder geschikt voor.

Alleen iedereen valt maar steeds over de NS, terwijl die er in dit geval niet zoveel aan kunnen doen, het beheer en onderhoud van de fysieke sporen + bijbehorende infrastructuur is 100% prorail (lees het rijk).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75923094
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...

Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:59:28 #210
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75923699
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.


quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Nee hé?
pi_75923802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Klopt, maar wie moet dat nou?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:09 #212
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75924273
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Hier ben ik het wel weer met je eens
pi_75924412
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
pi_75924531
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.
pi_75924750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, maar wie moet dat nou?
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75924959
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:20 #217
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75925714
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.

Geef me een medaille!
pi_75925848
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
[..]

klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]

bron
Is het heus?
Ik ervaar dat toch anders als er enig regenwater op het wegdek zit.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:24 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75925889
15% van de treinen rijdt? Da's schandalig weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:53:12 #222
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925922
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]


Geef me een medaille!
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:55:06 #224
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75926000
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75926034
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.

Beperkt bleek namelijk op veel trajecten gewoon "niet" te zijn. Dat is inderdaad goed beheersbaar, géén treinen laten rijden.

Laat hen eerst maar die Duitse vervoerbedrijven bellen voor ze zich afvragen wat ze kunnen.
En wellicht gaat het inderdaad om speciale treinen die wat kunnen betekenen.
pi_75926071
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:57:57 #227
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926173
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:01:07 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926192
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:02:52 #230
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75926257
het zit je diep hé, heatwave?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:04:38 #231
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926319
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk.
Of m'n vorige opdracht, minder ver lopen vanaf de parkeerplaats dan vanaf het station.

Maargoed, ik snap uiteraard dat jij je verheven voelt boven de arbeidsklasse en dat als argument gebruikt in je discussie, veel plezier in je elitaire file.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75926356
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde.

Als een woordvoerder zegt dat de wisselverwarming niet werkt omdat de gestelde eisen door de ns/prorail maar van een klein beetje sneeuw uitgaan, en daardoor alles niet rijdt dan is er iets goed mis.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75926376
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Prorail valt onder verkeer en waterstaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:11 #234
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Vuige socialist.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:27 #235
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926438
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926484
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef t-8one het volgende:

[..]

Vuige socialist.
Jij rijdt hier met het OV.
pi_75926529
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
pi_75926603
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:11 schreef OldJeller het volgende:
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. .
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:14:52 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926645
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:15:50 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75926676
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Begin dit jaar, eind dit jaar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:16:05 #241
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75926687
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
pi_75926703
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75926752
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. .
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
Maar ik neem ook niet aan dat ze geheel nieuwe sporen aanleggen en dat dát de oplossing is.
Ik verwacht dat ze wel een realistische en haalbare oplossing hebben bedacht vóór melden dat ze ons wel even kunnen helpen.
pi_75926780
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.

Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:18:41 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75926799
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Als je auto 1 op 8 slupt nee
pi_75926813
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
pi_75926862
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75927026
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.

Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.

Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:26:04 #249
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75927105
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Je hebt gelijk dat je zorgvuldig om moet springen met de infrastructuur en het onderhoud daarvan. ProRail excelleert daar op dit moment niet echt in. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat er geen normale dienstverlening mogelijk is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:33:40 #250
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75927388
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat typ je nu zelf: gemiddeld.

Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75927669
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...

We doen het als volgt:
  • Trein-verkeersleiders gaan weer samen met de afdeling bemensing samen in 1 zaal zitten, dus geen missende machinisten etc meer welke het vertrek van treinen tegenhouden.
  • Overheid doet wat het moet doen, en zorgt voor een robuuster spoorwegnet, met betere wisselverwarming, en hakt alle bomen en struiken binnen 200m van het spoor om, dit tegen de bladeren etc.
  • Er komen 2 meter hoge hekken langs alle sporen, dit om bladeren etc tegen te houden, en suïcidale personen die het treinverkeer kunnen ontregelen.
  • Er komen veegtreinen voor de bladeren die ook met sneeuwploegen uitgerust kunnen worden. Deze krijgen een mandaat om met 100km te mogen rijden bij het uitvoeren van hun taak, zonder rekening te houden met mensen/voertuigen die op een overgang blijven staan, of de signalen bewust negeren.
  • De nieuwe dubbeldekker treinen om de capaciteit te vergroten worden ontworpen met een ingebouwde turbine om eigen stroom op te wekken als de bovenleiding bevroren is, dit type treinen rijden al in Amerika.
  • Bezwaarprocedures mogen alleen gestart worden door locale direct belanghebbenden, en er komt 1 mogelijkheid tot beroep met strikte tijdsbeperkingen voor beide partijen. Het totale besluit en ontwerptraject mag max. 3 jaar duren voor een nieuwe spoorlijn, en max 1 jaar voor aanpassing van bestaand spoor.
  • de NS moet de halve dag-capaciteit aan rollend materiaal aan reserve hebben, verspreid door het hele land.
  • Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      dinsdag 22 december 2009 @ 15:42:09 #252
    43165 t-8one
    flesh is the fever
    pi_75927712
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:09 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Jij rijdt hier met het OV.
    Jij zeurt dat bedrijven geprivatiseerd zijn.
    ok, lets go again
    m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
    danku lieve fans
    pi_75927873
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
    Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.

    Met krachten wordt een product ook berekend op mogelijke optredende krachten in het redelijke en daar gaat weer een veiligheidsfactor over. Het redelijke is voor een fiets geen 60 kilo aan gewicht, 600 ook niet.

    Met 4 mensen op een fiets kan prima, als het voor even is.

    Maar goed, als men dit prima vind terwijl het ook beter kan..
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75929376
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:
    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    pi_75929591
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
    Klopt, maar wie moet dat nou?
    Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.

    Het aantal mensen dat in het centrum woont is een stuk kleiner, dus er zal wel wat transport tussen woning en station nodig zijn. In veel gevallen zal de trein qua rijtijd en de bespaarde parkeerkosten dan toch aantrekkelijk zijn.
    pi_75929608
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:

    [..]

    Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
    Open deur, maar niet minder waar..

    pi_75929656
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    pi_75931761
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:28:36 #259
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75932275
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    pi_75932374
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75932534
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
    pi_75932779
    De metro hier in A'dam reed tenminste wel gewoon, ondanks de sneeuw.

    (Alleen sneltram 51 niet, maar dat is zonder sneeuw ook niet anders. )
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:44:02 #263
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75932816

    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:49:29 #264
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75933043
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebben
    pi_75933044
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:

    [..]

    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo ja
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75933165
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
    [ afbeelding ]
    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    En zo is dat.
    pi_75935286
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_75935746
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:15:58 #269
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75935974
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Trein met dit weer ownee, dat gaat niet
    Je mening laten bepalen door engelsen
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:23:41 #270
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75936248
    Vertraging met de NS,
    In de kou op de tochtig perron staan
    Vertraging in de auto (file)
    verwarmd zitten met een muziekje en een drankje.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_75937249
    Zag eerder wat mensen het over sneeuwkettingen hebben voor de auto / bussen. Deze zijn verboden in Nederland.

    Het loopvlak van de banden mag namelijk geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken. Hier vallen sneeuwkettingen ook onder, aangezien dit allemaal metalen deeltjes zijn


    Verder. Tsjah. NS kan er vrij weinig aan doen, de schuld ligt in deze bij de overheid.

    ProRail = overheid
    NS = berijder van de spoorwegen (betalen meer dan ¤64 miljoen per jaar hiervoor)
    Blaze with the fire that is never extinguished
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:50:16 #272
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75937304
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:28 #273
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_75937352
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_75937617
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Nee. Vuilniswagens ook niet
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75937941
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    pi_75938408
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75938465
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.
    Als je eenmaal ingegraven zit in de sneeuw kom je er ook met de bus niet meer uit waarschijnlijk hoor.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75939958
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

    [..]

    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    pi_75940445
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75941950
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.
    pi_75942037
    Beetje jammer dat heel Nederland en FOK! op zijn kop ligt van een beetje sneeuw...
      dinsdag 22 december 2009 @ 23:58:39 #282
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75950289
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')