Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.
Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor..quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.![]()
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.
Nee hé?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Klopt, maar wie moet dat nou?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Hier ben ik het wel weer met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.quote:
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Is het heus?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?
Hoe dan ook, dit:
[..]
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]
bron
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]![]()
Geef me een medaille!
Ligt eraan per auto.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ligt eraan per auto.
Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde.quote:Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
Prorail valt onder verkeer en waterstaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Vuige socialist.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:11 schreef OldJeller het volgende:
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waarquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Begin dit jaar, eind dit jaar.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar.
Maar ik neem ook niet aan dat ze geheel nieuwe sporen aanleggen en dat dát de oplossing is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer..
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar.
Als je auto 1 op 8 slupt neequote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.
Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
Je hebt gelijk dat je zorgvuldig om moet springen met de infrastructuur en het onderhoud daarvan. ProRail excelleert daar op dit moment niet echt in. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat er geen normale dienstverlening mogelijk is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.
Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.quote:
Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.quote:
Open deur, maar niet minder waar..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.
Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebbenquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.
Nederland en infrastructuur... tjah..![]()
En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
En zo is dat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Ten eerste: je sommetje klopt niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Ten eerste: je sommetje klopt niet.
Ten tweede: motorrijden met dit weer.
Ten derde: motorrijdersZoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Nee. Vuilniswagens ook nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.
Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.
Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.
Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |