abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:39:40 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:42:09 #202
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75920625
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:07 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75920706
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.

Men klaagt gewoon omdat het hele land plat ligt, dat het nou verklaarbaar is of niet, het is en blijft kut. En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75921111
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor.. Het hangt allemaal aan elkaar, zo simpel is het, en als er maar genoeg vertragingen zijn gaat het hele systeem onderuit..

En dat gebrek aan treinstellen kwam, zoals gebruikelijk, weer door de overheid, die hebben er 2 jaar over gedaan om de NS wel/niet te privatiseren, en met zoveel onzekerheid is er geen enkel bedrijf die het aandurft om miljarden-investeringen te doen. Dit nog afgezien van het feit dat treinstellen build to order zijn, en dus een forse levertijd hebben. Bombardier/Alstom/Siemens etc hebben echt geen rangeerterrein vol nieuwe treinen die ze alleen even geel hoeven te verven voor de NS.

En er is een noodschema, dat rijden ze nu dus ook...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:00:06 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75921257
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75921746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75921845
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
pi_75922170
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering? En met voor/na transport komt er een kwartiertje bij, nou niet echt een klap meer op een reistijd van ~1,5 uur.

Naar mijn schoonouders ga ik dan weer wel met de auto, omdat die in een dorpje wonen, daar is het ov dus een stuk minder geschikt voor.

Alleen iedereen valt maar steeds over de NS, terwijl die er in dit geval niet zoveel aan kunnen doen, het beheer en onderhoud van de fysieke sporen + bijbehorende infrastructuur is 100% prorail (lees het rijk).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75923094
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...

Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:59:28 #210
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75923699
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.


quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Nee hé?
pi_75923802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Klopt, maar wie moet dat nou?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:09 #212
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75924273
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Hier ben ik het wel weer met je eens
pi_75924412
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
pi_75924531
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.
pi_75924750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, maar wie moet dat nou?
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75924959
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:20 #217
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75925714
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.

Geef me een medaille!
pi_75925848
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
[..]

klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]

bron
Is het heus?
Ik ervaar dat toch anders als er enig regenwater op het wegdek zit.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:24 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75925889
15% van de treinen rijdt? Da's schandalig weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:53:12 #222
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925922
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]


Geef me een medaille!
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:55:06 #224
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75926000
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75926034
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.

Beperkt bleek namelijk op veel trajecten gewoon "niet" te zijn. Dat is inderdaad goed beheersbaar, géén treinen laten rijden.

Laat hen eerst maar die Duitse vervoerbedrijven bellen voor ze zich afvragen wat ze kunnen.
En wellicht gaat het inderdaad om speciale treinen die wat kunnen betekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')