Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.
Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor..quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.![]()
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.
Nee hé?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Klopt, maar wie moet dat nou?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Hier ben ik het wel weer met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.quote:
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Is het heus?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?
Hoe dan ook, dit:
[..]
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]
bron
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]![]()
Geef me een medaille!
Ligt eraan per auto.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |