abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75903505
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw

Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
  maandag 21 december 2009 @ 22:58:57 #152
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_75903517
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw

Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
All she wants and needs is just a little taste..
pi_75903540
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt
pi_75903546
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.
  maandag 21 december 2009 @ 23:02:09 #155
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75903658
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Om diezelfde reden staat er elke dag natuurlijk file in Nederland.
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 21 december 2009 @ 23:02:36 #156
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75903686
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.

Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
pi_75903900
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.
Je hebt nog altijd weervoorspellingen waardoor je de afweging kan maken om thuis te blijven.
Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop.

Ze zouden het in Nederland net als in Duitsland moeten doen: wie geen winterbanden heeft en in winterse omstandigheden rijdt, kan een boete krijgen. En als je bij een ongeluk betrokken bent en je had geen winterbanden, dan kan je nog weleens de schuld krijgen.
quote:
Zonder winterbanden op eigen risico door Duitsland

Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…
pi_75903987
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:

Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
pi_75904012
Voor de zestiende keer: Duitsland heeft een heel ander klimaat dan Nederland. Het fabeltje dat winterbanden beter presteren bij temperaturen lager dan 7 graden moet ook maar eens heel snel de wereld uit.
pi_75904080
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.
  maandag 21 december 2009 @ 23:10:46 #161
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75904118
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.

Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75904136
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Allemaal dikke BMW's vooraan.
pi_75904189
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:11 schreef sig000 het volgende:

[..]

Allemaal dikke BMW's vooraan.
Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB.
pi_75904244
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.

Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Duitsland heeft een ander klimaat dan Nederland.
pi_75904245
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.

Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.


Een realistische post in deze tijd van doordraverij.
pi_75904246
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.
Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen.

Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben.
Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen.
Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto.
pi_75904286
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB.
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
pi_75904312
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.

Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.
pi_75904326
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.
Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen.

Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben.
Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen.
Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto.
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.
pi_75904353
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Jij studeert zeker in Eindhoven.
pi_75904423
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.
pi_75904437
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Nee, maar zo te zien heeft men het hier over "extreme" omstandigheden. Nou, mocht het zo extreem worden en jij zit ergens buiten de bewoonde wereld en het gaat plots flink sneeuwen waardoor je óf moet stoppen en in je auto moet overnachten, óf je sneeuwkettingen er omheen moet leggen die je achterin hebt liggen, dan is de keuze al snel gemaakt, lijkt mij.

Nog altijd stukken meer dan met zomerbanden, stukken veiliger.
Daarnaast is rijervaring (in dat soort omstandigheden) en kunde uiteraard ook vereist, je moet er wel op (zoals altijd in het verkeer) anticiperen.
quote:
Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Zou mooi zijn als ze thuisblijven. Wordt het rustiger op de weg.
pi_75904531
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.
Link naar die post, of waar doel je nu precies op?
Dat het extreem is?

Daar verschillen we dan van in mening.
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jij studeert zeker in Eindhoven.
Nee, ik rijd in auto's en bezit enige algemene kennis daarover. Heeft verder vrij weinig met studie te maken, knul.
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.
Maar je rijdt dan wel.
  maandag 21 december 2009 @ 23:21:56 #174
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75904642
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.
pi_75905057
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
pi_75905127
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.
pi_75905190
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:31 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.
Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OV
  maandag 21 december 2009 @ 23:33:40 #178
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75905254
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
Zoals je dit beschrijft lijkt het of je in Siberie zit
pi_75905315
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OV
o, oké.

Ja, het OV.. gewoon: niet doen.
pi_75906181
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

o, oké.

Ja, het OV.. gewoon: niet doen.
Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangen Doe je het puur om reacties uit te lokken? Alleen maar kortzichtig reageren, in alle landen is het beter en alleen in NL is het kut etc etc en alles beter weten. Je fietst ook wel eens neem ik aan? Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee. Zo gaat het met alles en dus ook het OV. Het spoorwegennet is niet zo makkelijk aan te passen zonder gigantisch veel geld er voor uit te trekken en het is gewoon ontzettend druk bezet.
Too much is never enough!
pi_75906352
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
pi_75906496
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangen Doe je het puur om reacties uit te lokken? Alleen maar kortzichtig reageren, in alle landen is het beter en alleen in NL is het kut etc etc en alles beter weten. Je fietst ook wel eens neem ik aan? Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee. Zo gaat het met alles en dus ook het OV. Het spoorwegennet is niet zo makkelijk aan te passen zonder gigantisch veel geld er voor uit te trekken en het is gewoon ontzettend druk bezet.
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.

Maar je leest overigens niet goed. Ik had het onder andere over Scandinavië, Rusland en andere noordelijkere landen die vaker met sneeuw te kampen hebben, en dat de NS wellicht iets van de vervoersmaatschappijen iets kon leren aldaar.

Een trein staat stabiel op twee sporen en is enorm zwaar, een fiets is dat op beide punten niet.
De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
Zelfs dát kon op veel plekken niet. Treinverkeer was op die trajecten gewoon onmogelijk.
pi_75906596
In de kanaaltunnel stond de boel ook stil en daar was het condens.
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:01:28 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75906600
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee.
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
pi_75906802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:

Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn.
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
pi_75912052
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.

Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75912055
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
Komt omdat de organisatie klote is.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:07:28 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75912153
Het is een nationale ramp. Ik zou alle troepen terug trekken uit het buitenland om de NS te ondersteunen en de NS en pro (wanbeleid) rail directies laten oppakken door de AIVD wegens staatsgevaarlijk gedrag. En gelijk van die extra bevoegdheden gebruik maken als AIVD om wat bank directies op te pakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75913011
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 05:18 schreef Sjibble het volgende:
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.

Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
Meer? Minder bedoel je.

En een bikkel is een man met 1 bal.
pi_75913573
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:06 schreef OldJeller het volgende:
Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop.
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
quote:
Autobild neemt in haar jaarlijkse winterbandentest steevast ook een zomerband mee en dan blijkt keer op keer dat alle winterbanden per definitie slechter presteren dan de zomerband, tenzij er op sneeuw of ijs wordt gereden. Zie hiervoor het Volkskrant-artikel. Niet voor niets geldt vanaf 1 januari 2008 de Oostenrijkse winterbandenplicht ook alleen bij een besneeuwd of ijzig wegdek.
bron
pi_75913691
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."

Wat een derde wereld toestanden.
Zeg dat even tegen de eigenaar van de sporen, prorail, welke weer eigendom is van de staat en die voor 6 miljard aan achterstallig onderhoud hebben liggen. Er zijn onderstations met trafo's uit 1975, dan vindt ik het nog netjes hoe veel treinen er op tijd rijden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75913741
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:55:38 #193
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75918726
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:00:45 #194
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75918945
Welk bedrijf de prijs slechtste bedrijf van het jaar 2009 gaat winnen is nu duidelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:05:26 #195
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75919129
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
quote:
De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:08:11 #196
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75919231
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Tell em!
pi_75920083
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:30:25 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920184
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
Tuurlijk joh. Vertragingen in het openbaar vervoer komen alleen voor bij sneeuw.
quote:
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ja, want de trein rijdt van deur tot deur

Bovendien is het echt geen 135 kilometer van Utrecht naar Eindhoven, maar rond de 90 kilometer. Rij jij via Lelystad of zo?

Nieuwe berekening:

Auto:

90/12=7,5 liter benzine, à ongeveer 1,45 euro per liter is 10 euro 88.

De trein:

Enkeltje: 12 euro 50.
Daarbij komen dus nog de kosten om op het station te komen in Utrecht en op het eindadres te komen. Laten we uitgaan van in totaal 2 euro. Dat is dus bijna 4 euro duurder dan met de auto en daar krijg je nul komma nul comfort en nul komma nul vrijheid, en oh ja, over het algemeen een langere reistijd voor terug.
pi_75920216
Vergeet ook niet dat de trein zwaar gesubsidieerd is door de automobilist die veel te veel voor zijn brandstof betaald.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:32:59 #200
208890 June.
Seriously?
pi_75920279
Nu hopen dat ze nooit meer het spotje ''wie op tijd wil zijn, reist met de trein'' durven uitzenden. Wat een farce.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:39:40 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:42:09 #202
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75920625
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:07 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75920706
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.

Men klaagt gewoon omdat het hele land plat ligt, dat het nou verklaarbaar is of niet, het is en blijft kut. En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75921111
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor.. Het hangt allemaal aan elkaar, zo simpel is het, en als er maar genoeg vertragingen zijn gaat het hele systeem onderuit..

En dat gebrek aan treinstellen kwam, zoals gebruikelijk, weer door de overheid, die hebben er 2 jaar over gedaan om de NS wel/niet te privatiseren, en met zoveel onzekerheid is er geen enkel bedrijf die het aandurft om miljarden-investeringen te doen. Dit nog afgezien van het feit dat treinstellen build to order zijn, en dus een forse levertijd hebben. Bombardier/Alstom/Siemens etc hebben echt geen rangeerterrein vol nieuwe treinen die ze alleen even geel hoeven te verven voor de NS.

En er is een noodschema, dat rijden ze nu dus ook...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:00:06 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75921257
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75921746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75921845
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
pi_75922170
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering? En met voor/na transport komt er een kwartiertje bij, nou niet echt een klap meer op een reistijd van ~1,5 uur.

Naar mijn schoonouders ga ik dan weer wel met de auto, omdat die in een dorpje wonen, daar is het ov dus een stuk minder geschikt voor.

Alleen iedereen valt maar steeds over de NS, terwijl die er in dit geval niet zoveel aan kunnen doen, het beheer en onderhoud van de fysieke sporen + bijbehorende infrastructuur is 100% prorail (lees het rijk).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75923094
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...

Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:59:28 #210
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75923699
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.


quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Nee hé?
pi_75923802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Klopt, maar wie moet dat nou?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:09 #212
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75924273
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Hier ben ik het wel weer met je eens
pi_75924412
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
pi_75924531
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.
pi_75924750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, maar wie moet dat nou?
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75924959
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:20 #217
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75925714
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.

Geef me een medaille!
pi_75925848
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
[..]

klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]

bron
Is het heus?
Ik ervaar dat toch anders als er enig regenwater op het wegdek zit.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:24 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75925889
15% van de treinen rijdt? Da's schandalig weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:53:12 #222
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925922
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]


Geef me een medaille!
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:55:06 #224
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75926000
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75926034
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.

Beperkt bleek namelijk op veel trajecten gewoon "niet" te zijn. Dat is inderdaad goed beheersbaar, géén treinen laten rijden.

Laat hen eerst maar die Duitse vervoerbedrijven bellen voor ze zich afvragen wat ze kunnen.
En wellicht gaat het inderdaad om speciale treinen die wat kunnen betekenen.
pi_75926071
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:57:57 #227
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926173
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:01:07 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926192
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:02:52 #230
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75926257
het zit je diep hé, heatwave?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:04:38 #231
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926319
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk.
Of m'n vorige opdracht, minder ver lopen vanaf de parkeerplaats dan vanaf het station.

Maargoed, ik snap uiteraard dat jij je verheven voelt boven de arbeidsklasse en dat als argument gebruikt in je discussie, veel plezier in je elitaire file.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75926356
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde.

Als een woordvoerder zegt dat de wisselverwarming niet werkt omdat de gestelde eisen door de ns/prorail maar van een klein beetje sneeuw uitgaan, en daardoor alles niet rijdt dan is er iets goed mis.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75926376
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Prorail valt onder verkeer en waterstaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:11 #234
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Vuige socialist.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:27 #235
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926438
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926484
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef t-8one het volgende:

[..]

Vuige socialist.
Jij rijdt hier met het OV.
pi_75926529
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
pi_75926603
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:11 schreef OldJeller het volgende:
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. .
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:14:52 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926645
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:15:50 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75926676
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Begin dit jaar, eind dit jaar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:16:05 #241
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75926687
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
pi_75926703
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75926752
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. .
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
Maar ik neem ook niet aan dat ze geheel nieuwe sporen aanleggen en dat dát de oplossing is.
Ik verwacht dat ze wel een realistische en haalbare oplossing hebben bedacht vóór melden dat ze ons wel even kunnen helpen.
pi_75926780
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.

Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:18:41 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75926799
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Als je auto 1 op 8 slupt nee
pi_75926813
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
pi_75926862
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75927026
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.

Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.

Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:26:04 #249
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75927105
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Je hebt gelijk dat je zorgvuldig om moet springen met de infrastructuur en het onderhoud daarvan. ProRail excelleert daar op dit moment niet echt in. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat er geen normale dienstverlening mogelijk is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:33:40 #250
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75927388
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat typ je nu zelf: gemiddeld.

Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75927669
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...

We doen het als volgt:
  • Trein-verkeersleiders gaan weer samen met de afdeling bemensing samen in 1 zaal zitten, dus geen missende machinisten etc meer welke het vertrek van treinen tegenhouden.
  • Overheid doet wat het moet doen, en zorgt voor een robuuster spoorwegnet, met betere wisselverwarming, en hakt alle bomen en struiken binnen 200m van het spoor om, dit tegen de bladeren etc.
  • Er komen 2 meter hoge hekken langs alle sporen, dit om bladeren etc tegen te houden, en suïcidale personen die het treinverkeer kunnen ontregelen.
  • Er komen veegtreinen voor de bladeren die ook met sneeuwploegen uitgerust kunnen worden. Deze krijgen een mandaat om met 100km te mogen rijden bij het uitvoeren van hun taak, zonder rekening te houden met mensen/voertuigen die op een overgang blijven staan, of de signalen bewust negeren.
  • De nieuwe dubbeldekker treinen om de capaciteit te vergroten worden ontworpen met een ingebouwde turbine om eigen stroom op te wekken als de bovenleiding bevroren is, dit type treinen rijden al in Amerika.
  • Bezwaarprocedures mogen alleen gestart worden door locale direct belanghebbenden, en er komt 1 mogelijkheid tot beroep met strikte tijdsbeperkingen voor beide partijen. Het totale besluit en ontwerptraject mag max. 3 jaar duren voor een nieuwe spoorlijn, en max 1 jaar voor aanpassing van bestaand spoor.
  • de NS moet de halve dag-capaciteit aan rollend materiaal aan reserve hebben, verspreid door het hele land.
  • Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      dinsdag 22 december 2009 @ 15:42:09 #252
    43165 t-8one
    flesh is the fever
    pi_75927712
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:09 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Jij rijdt hier met het OV.
    Jij zeurt dat bedrijven geprivatiseerd zijn.
    ok, lets go again
    m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
    danku lieve fans
    pi_75927873
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
    Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.

    Met krachten wordt een product ook berekend op mogelijke optredende krachten in het redelijke en daar gaat weer een veiligheidsfactor over. Het redelijke is voor een fiets geen 60 kilo aan gewicht, 600 ook niet.

    Met 4 mensen op een fiets kan prima, als het voor even is.

    Maar goed, als men dit prima vind terwijl het ook beter kan..
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75929376
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:
    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    pi_75929591
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
    Klopt, maar wie moet dat nou?
    Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.

    Het aantal mensen dat in het centrum woont is een stuk kleiner, dus er zal wel wat transport tussen woning en station nodig zijn. In veel gevallen zal de trein qua rijtijd en de bespaarde parkeerkosten dan toch aantrekkelijk zijn.
    pi_75929608
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:

    [..]

    Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
    Open deur, maar niet minder waar..

    pi_75929656
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    pi_75931761
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:28:36 #259
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75932275
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    pi_75932374
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75932534
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
    pi_75932779
    De metro hier in A'dam reed tenminste wel gewoon, ondanks de sneeuw.

    (Alleen sneltram 51 niet, maar dat is zonder sneeuw ook niet anders. )
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:44:02 #263
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75932816

    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:49:29 #264
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75933043
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebben
    pi_75933044
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:

    [..]

    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo ja
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75933165
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
    [ afbeelding ]
    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    En zo is dat.
    pi_75935286
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_75935746
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:15:58 #269
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75935974
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Trein met dit weer ownee, dat gaat niet
    Je mening laten bepalen door engelsen
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:23:41 #270
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75936248
    Vertraging met de NS,
    In de kou op de tochtig perron staan
    Vertraging in de auto (file)
    verwarmd zitten met een muziekje en een drankje.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_75937249
    Zag eerder wat mensen het over sneeuwkettingen hebben voor de auto / bussen. Deze zijn verboden in Nederland.

    Het loopvlak van de banden mag namelijk geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken. Hier vallen sneeuwkettingen ook onder, aangezien dit allemaal metalen deeltjes zijn


    Verder. Tsjah. NS kan er vrij weinig aan doen, de schuld ligt in deze bij de overheid.

    ProRail = overheid
    NS = berijder van de spoorwegen (betalen meer dan ¤64 miljoen per jaar hiervoor)
    Blaze with the fire that is never extinguished
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:50:16 #272
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75937304
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:28 #273
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_75937352
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_75937617
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Nee. Vuilniswagens ook niet
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75937941
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    pi_75938408
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75938465
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.
    Als je eenmaal ingegraven zit in de sneeuw kom je er ook met de bus niet meer uit waarschijnlijk hoor.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75939958
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

    [..]

    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    pi_75940445
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75941950
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.
    pi_75942037
    Beetje jammer dat heel Nederland en FOK! op zijn kop ligt van een beetje sneeuw...
      dinsdag 22 december 2009 @ 23:58:39 #282
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75950289
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')