Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijdenquote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligtquote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Om diezelfde reden staat er elke dag natuurlijk file in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt
Je hebt nog altijd weervoorspellingen waardoor je de afweging kan maken om thuis te blijven.quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.
quote:Zonder winterbanden op eigen risico door Duitsland
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
Allemaal dikke BMW's vooraan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Duitsland heeft een ander klimaat dan Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.quote:Op maandag 21 december 2009 23:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB.
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.quote:Op maandag 21 december 2009 23:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.
Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen.
Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben.
Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen.
Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto.
Jij studeert zeker in Eindhoven.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Nee, maar zo te zien heeft men het hier over "extreme" omstandigheden. Nou, mocht het zo extreem worden en jij zit ergens buiten de bewoonde wereld en het gaat plots flink sneeuwen waardoor je óf moet stoppen en in je auto moet overnachten, óf je sneeuwkettingen er omheen moet leggen die je achterin hebt liggen, dan is de keuze al snel gemaakt, lijkt mij.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Zou mooi zijn als ze thuisblijven. Wordt het rustiger op de weg.quote:Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Link naar die post, of waar doel je nu precies op?quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.
Nee, ik rijd in auto's en bezit enige algemene kennis daarover. Heeft verder vrij weinig met studie te maken, knul.quote:Op maandag 21 december 2009 23:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij studeert zeker in Eindhoven.
Maar je rijdt dan wel.quote:Op maandag 21 december 2009 23:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.quote:
Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OVquote:Op maandag 21 december 2009 23:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.
Zoals je dit beschrijft lijkt het of je in Siberie zitquote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
o, oké.quote:Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OV
Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangenquote:Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
o, oké.
Ja, het OV.. gewoon: niet doen.
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangenDoe je het puur om reacties uit te lokken? Alleen maar kortzichtig reageren, in alle landen is het beter en alleen in NL is het kut etc etc en alles beter weten. Je fietst ook wel eens neem ik aan? Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee. Zo gaat het met alles en dus ook het OV. Het spoorwegennet is niet zo makkelijk aan te passen zonder gigantisch veel geld er voor uit te trekken en het is gewoon ontzettend druk bezet.
Zelfs dát kon op veel plekken niet. Treinverkeer was op die trajecten gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?quote:Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee.
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:
Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn.
Komt omdat de organisatie klote is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
Meer? Minder bedoel je.quote:Op dinsdag 22 december 2009 05:18 schreef Sjibble het volgende:
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.
Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.quote:Op maandag 21 december 2009 23:06 schreef OldJeller het volgende:
Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop.
bronquote:Autobild neemt in haar jaarlijkse winterbandentest steevast ook een zomerband mee en dan blijkt keer op keer dat alle winterbanden per definitie slechter presteren dan de zomerband, tenzij er op sneeuw of ijs wordt gereden. Zie hiervoor het Volkskrant-artikel. Niet voor niets geldt vanaf 1 januari 2008 de Oostenrijkse winterbandenplicht ook alleen bij een besneeuwd of ijzig wegdek.
Zeg dat even tegen de eigenaar van de sporen, prorail, welke weer eigendom is van de staat en die voor 6 miljard aan achterstallig onderhoud hebben liggen. Er zijn onderstations met trafo's uit 1975, dan vindt ik het nog netjes hoe veel treinen er op tijd rijden..quote:Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."
Wat een derde wereld toestanden.
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.quote:De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
[..]
Tell em!quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
Tuurlijk joh. Vertragingen in het openbaar vervoer komen alleen voor bij sneeuw.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
Ja, want de trein rijdt van deur tot deurquote:Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.
Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor..quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.
Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.![]()
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.
Nee hé?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.
Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Klopt, maar wie moet dat nou?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Hier ben ik het wel weer met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.quote:
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Is het heus?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?
Hoe dan ook, dit:
[..]
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]
bron
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]![]()
Geef me een medaille!
Ligt eraan per auto.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ligt eraan per auto.
Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde.quote:Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
Prorail valt onder verkeer en waterstaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Vuige socialist.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:11 schreef OldJeller het volgende:
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waarquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Begin dit jaar, eind dit jaar.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar.
Maar ik neem ook niet aan dat ze geheel nieuwe sporen aanleggen en dat dát de oplossing is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer..
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar.
Als je auto 1 op 8 slupt neequote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor de mensen die nu prorail leiden was het blijkbaar wel onmogelijk
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dan moet je jezelf afvragen (ook als bedrijf), is prorail wel capabel voor het werk dat ze (moeten) doen?
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar dicht jij Prorail nogal wat kwaliteiten toe, maar sneeuw voorkomen kunnen zelfs zij niet.
Prorail heeft er blijkbaar inderdaad voor gekozen het hoofd te kunnen bieden aan "gemiddelde" winterse omstandigheden, ik neem aan dat iedereen het erover eens is dat afgelopen week niet echt "gemiddeld winters" was. In Duitsland hebben ze blijkbaar wél budget er voor over om voorzorgsmaatregelen te kunnen nemen in dit soort omstandigheden, misschien ook omdat dit soort weer daar vaker voorkomt?
Je hebt gelijk dat je zorgvuldig om moet springen met de infrastructuur en het onderhoud daarvan. ProRail excelleert daar op dit moment niet echt in. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat er geen normale dienstverlening mogelijk is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat typ je nu zelf: gemiddeld.
Met gemiddeld ga je er nooit komen. Het was geen gemiddeld weer, maar extreem ook niet. We hebben bijna elk jaar een beetje sneeuw de laatste jaren en ook bij een paar cm ligt alles plat. De fout is dat er van gemiddelde wordt uitgegaan. De deltawerken zijn niet gebouwd voor gemiddelde hoogtes. Een vliegtuig is niet op gemiddelde gebouwd en een fiets breekt niet als iemand zwaarder is dan gemiddeld.
Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.quote:
Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.quote:
Open deur, maar niet minder waar..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.
Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebbenquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.
Nederland en infrastructuur... tjah..![]()
En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
En zo is dat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Ten eerste: je sommetje klopt niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Ten eerste: je sommetje klopt niet.
Ten tweede: motorrijden met dit weer.
Ten derde: motorrijdersZoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Nee. Vuilniswagens ook nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.
Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.
Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.
Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |