Al sinds donderdagquote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
oke....1 week van de 52 dan voor jou...........quote:
Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Eén keer sneeuw en het is raak.quote:
Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer hequote:Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Eén keer sneeuw en het is raak.
Misschien kunnen ze iets leren van de openbaar vervoer bedrijven in Scandinavië of Rusland of een ander land in het noorden waar ze geregeld "last" hebben van sneeuw. Ik kan me niet voorstellen dat na elke sneeuwbui het OV stilligt.
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Lonker het volgende:
[..]
Nee klopt... maar dit is Nederland...Hier gaan we niet voor die ene keer dat er sneeuw valt in de zoveel jaar speciale dingen kopen. In rusland is het heel de winter koud en sneeuwachtig weer....dus dat is iets logischer he
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."
Wat een derde wereld toestanden.
Nee vind je het gek.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Ze kunnen toch er voor zorgen dat die wissels in beweging blijven snachts? 99.99 procent van de tijd staan die dingen stil, vind je het gek dat ze vastvriezen. helemaal snachts als er minder tot geen treinen langs komen dus die dingen niet verzet hoeven te worden.quote:Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat er bij iedere wissel iemand zit die zorgt dat de wissel niet vastvriezen en ze kunnen ook wel een paar sneeuwschuivers aanschaffen, alleen dan moet er natuurlijk niemand klagen als de prijzen weer omhoog gaan.
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen. Treinen rijden echt niet voor niets.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
je kan dat wel zo leuk zeggen, maar als je baas je verwacht en het OV het enige reis middel van je is? Zo blijf je Russisch roulette spelen, en dat alleen omdat al die meuk geprivatiseerd is..quote:Op maandag 21 december 2009 20:54 schreef Lonker het volgende:
[..]
oke....1 week van de 52 dan voor jou...........
Mensen die verwachtten dat ze vandaag,morgen of overmorgen optimaal met de trein kunnen gaan![]()
Sowieso mensen de naar het station zijn gegaan vandaag of morgen gaan
Het probleem is dat de overheid roept dat ze het openbaar vervoer willen bestedingen en dat door aanbestedingen de kwaliteit van het openbaar vervoer alleen maar achteruit gaat. Zolang ze daar niets aan willen doen zal het ook verbeteren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.quote:Op maandag 21 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het in andere landen zoveel beter dan?
In mijn ogen mag er wel iets meer geïnvesteerd worden in degelijke openbaar vervoer, maar op dat gebied werkt de privatisering averechts
Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.quote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, we willen allemaal beter openbaar vervoer, maar we willen er geen cent meer voor betalen.
Wat is er uitzonderlijk aan? Het is een laagje sneeuw.quote:Op maandag 21 december 2009 21:05 schreef Lonker het volgende:
[..]
In uitzonderlijke situaties, waarbij auto's gedwongen met 30km per uur op de snelweg rijden, kun je idd niet op het OV vertrouwen. Bij dit soort uitzonderlijke situaties moet je er gewoon begrip voor hebben.
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?quote:Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef stamppot het volgende:
[..]
Komt omdat iedereen zich al plat betaald aan belasting geld.
Wat krijgt de OV reiziger er voor terug?
Veel te dure treinkaartjes. Ritje amersfoort, amsterdam 14.60
Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.quote:Op maandag 21 december 2009 21:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In andere landen die met sneeuw te maken hebben, noorderlijkere landen, weten ze blijkbaar wel hoe ze met sneeuw moeten omgaan.
Daarnaast: Nederland is één van de rijkste landen en in de politiek willen ze zo graag mensen met het OV rijden. Besteed dan wat en zorg dat het betrouwbaar wordt, om te beginnen.
[..]
Als ik hoor wat een treinkaartje kost van A naar B - waar op bepaalde trajecten een zitplaats vaak onzeker en soms uitzonderlijk is - en kijk naar wat het kost om met de auto van A naar B (en zelfs in dit geval van deur tot deur ) dan vind ik dat werkelijk waar hilarisch.
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!quote:Op maandag 21 december 2009 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja het is duur ten opzichte van de auto, maar dat is niet te zeggen dat het goedkoper kan. Als wij meer willen zal er meer geld heen moeten. En dat zal onvermijdelijk zeker lijden tot verhoging van de kaartjes.
Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!![]()
![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar vervoer dat je niet van deur tot deur brengt, waarbij je niet je medepassagiers kan kiezen, waarbij je niet kan kiezen wat je luisert of dat het gewoon volledig stil om je heen is, waarbij je niet de temperatuur kan beheren, waarbij je niet kan bepalen hoe laat, hoe snel of langzaam en via welke weg je gaat.. EN DAT IS OOK NOG DUURDER!![]()
![]()
![]()
In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef Fastmatti het volgende:
Supermarkten worden bevoorraad, de krant bezorgd, de pizzakoeriers rijden nog rond, maar het OV kan helaas niet rijden.
Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Lonker het volgende:
Hou op... we gaan geen winerbanden kopen voor 1 dagje in het jaar
Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit topic is zowat het hele bewijs dat het OV niet duurder kan worden en dat is er dus niet meer ruimte voor investeringen komt, dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of vanuit bezuinigingen (minder treinen laten rijden bijvoorbeeld, of duurdere kaartjes)
Nee.. want een bus moet natuurlijk ook sneeuwkettingen hebben he !quote:Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In het geval van de bus, ik zou er niet eens aan denken om in een bus te gaan zitten met dit weer, er zijn tig ongelukken en dan ga jij voor je lol in een bus zitten.
Bullshit, geen last van gehad.quote:Op maandag 21 december 2009 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet dat we 2 maanden geleden bladertjes hadden... 4 maanden geleden zon... 6 maanden geleden regen... En tussendoor staakt het OV ook nog wel eens.
OV zal het (bijna) nooit winnen van de auto, en het blijft een afweging die gemaakt worden. Doen we meer investeren om die paar dagen in het jaar beter te kunnen rijden en moet er dus ergens geld vandaag gehaald worden (bezuinigingen/hogere prijzen) of laten we deze dagen voor wat het is en focussen we ons op de rest van het jaar.quote:Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik verwacht geen begrip van jouw zijde, aangezien je iets van zestien jaar bent en nog naar school gaat.
[..]
Tsja.. als je het nóg duurder maakt dan wordt het wellicht beter. Maar dan nog heeft de auto meer voordelen.
De enige conclusie die je kan trekken is dat de auto gewoon beter en betrouwbaarder is dan het OV.
Maar goed, die amateuristische NS mag wel iets verzinnen op sneeuw en herfstblaadjes.
precies, zorg eerst voor de basis en dan de rest eens.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
Als de regering betere voorzieningen beloofd in de vorm van Openbaar Vervoer zullen er toch de nodige geldstromen op gang komen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html
^^^
Ze moeten gewoon ophouden met dit soort geouwehoer. HiSpeed Loungeplekken, loungebanken, praatzones, etc. Investeer dat in goed onderhoud ipv in dit soort onzin.
De NS heeft er toch ook baat bij als de boel kan rijden? Ik neem toch aan dat deze twee toko's met elkaar communiceren? Hoewel soms het tegendeel lijkt.quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.quote:Op maandag 21 december 2009 21:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt voor een groot gedeelte bij ProRail, niet bij de NS.
ProRail is als spoorinfrastructuurbeheerder en volgens mij nog in handen van de Nederlandse Staat. In Nederland zijn ze helaas niet meer zo goed in grote infrastructurele projecten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, die kutsmoes kennen we nou wel, dan moeten ze dat bedrijf gewoon eens eisen stellen. SLA's die heb je overal, waarom hier niet?
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De reiziger heeft geen overeenkomst met Prorail. De NS heeft hier de vervoersplicht.
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik koop een kaartje bij de NS die moet mij vervoeren. Nog even los van de wettelijke verplichtingen die de NS heeft.
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wij, het volk, hebben vooral last van dit omdat Nederlanders een behoorlijk goed georganiseerd volk is. Als je kijkt naar Italianen, dan hoeft alles niet zo precies op tijd. Bij Nederlanders is het zo dat als je zo laat hebt afgesproken dat je er dan ook bent, en niet tien minuten later komt. Maar ik vind zelf toch dat die treinen gewoon moet rijden. Hier in het oosten ligt er 5 cm sneeuw. En toch rijden die treinen niet...
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellenquote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vervoeren gaat zo lastig zonder degelijke infrastructuur (los van de wettelijke verplichten van de NS).
Blijkbaar is het niet mogelijk om meer te treinen te laten rijden, maar als jij dat onder 'niet zo erg' wil scharen vraag ik mij af wanneer jij het dan wel erg vind?quote:Op maandag 21 december 2009 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vertraging is niet zo erg, maar het rijdt gewoon bijna helemaal niet de laatste dagen en dat is echt belachelijk. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
Die kunnen natuurlijk niet op hun werk komen omdat er geen treinen rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het aantal conducteurs dat ik heb gezien is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen.
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking van NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt een rapportje over de samenwerking NS en Pro-rail op je bureau liggen ofzo?
Ja dan zie ik dat Pro-rail de infrastructuur niet volledig op orde heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hoeft maar naar het resultaat van die samenwerking te kijken. Daarbij blijft het de plicht van de NS om te vervoeren.
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De NS schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier terwijl zij verzuimen hun leverancier te controleren.
Onzin. Je moet zaken gewoon goed regelen en in bepaalde gevallen is een monopolie voor een bepaalde partij dan juist goed om een bepaalde kwaliteit van dienstverlening te garanderen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolistenquote:Op maandag 21 december 2009 21:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De NS kan weinig invloed uitoefenen op ProRail.
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
De NS is een bedrijf, die zijn niet echt in de positie om dergelijke claims op te leggen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel een megaclaim neerleggen, zodat ze in het vervolg niet falen.. Maar goed doe ze niet het is veel makkelijker de reiziger hiervoor te laten opdraaien. Krijg je met monopolisten
Ik heb 2 uur gedaan over een stuk waar ik normaal deur tot deur ca. 35 minuten over doequote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Klonk het volgende:
In Limburg geen probleem, vriendinlief is vandaag heen en weer gegaan met trein/bus zonder noemenswaardige vertraging
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.quote:Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ga ze dat morgenvroeg op het station maar vertellen.
Zou je wel flink kunnen gassen op die rechte stukken. Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op maandag 21 december 2009 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat krijg je met monopolisten. Sporen verwijderen, asfalteren en busdiensten laten rijden.
En voor de herfst.quote:Op maandag 21 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
NS kan natuurlijk ook tientallen miljoenen eisen van Pro-rail, ik denk dat Pro-rail dan ewl genoeg geld heeft om dat spoor op orde te krijgen in de winter.
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iedereen die ik ooit heb gesproken en verhaal wilde halen bij een conducteur over de slechte gang van zaken, vertragingen of het niet rijden, werd geadviseerd om een brief naar de NS-klantenservice te sturen. Aan hen heb je blijkbaar echt niets.
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.quote:Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De conducteurs kunnen inderdaad weinig aan de situatie doen. Maar volgens desbetreffende user was het zijn recht om vervoert te worden. Ik was gewoon benieuwd hoe hij dat gaat realiseren en welke stappen hij gaat ondernemen als ze morgen niet op tijd rijden.
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef OldJeller het volgende:
Daar betaalt die persoon toch voor? Je betaalt voor die dienst.
Ik weet niet waar hij anders voor zou betalen.
In de spoorwegwet en het algemeen reglement vervoer zullen wel verschillende bepalingen staan, maar ik ken de inhoud daar niet van.quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens ook af in welk wetboek dat zou staan, 'het recht om vervoerd te worden door de NS'.
Raad eens wie 100% van de aandelen in handen heeft?quote:Op maandag 21 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat hebben belastingen met een private organisatie te maken?
Geen poot om op te staan dus bij een al onvoorspelbare vervoerder.quote:Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is geen 'recht' om vervoerd te worden. Ja je betaalt voor je reis, maar er zal vast wel iets in de algemene voorwaarden staan over uitvallende treinen en vertragingen.
Volgens mij werd er maar een beperkt aantal sporen gebruikt. Daarnaast is het een keuze om met minder treinen te rijden omdat het geheel dan beter beheersbaar is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
Ze moeten minder treinen laten rijden, als ze dus IC's inzetten worden en nog minder stations aangedaan en degene die per stoptrein worden bereikt worden dan nog minder bereikt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
De IC's denderen toch over dezelfde wissels als de stoptreintjes? Op het traject Gouda - Den Haag iig wel. Dus dat vind ik gewoon een kulsmoes.
quote:Op maandag 21 december 2009 20:50 schreef OldJeller het volgende:
Neem een fatsoenlijke auto daarentegen met een set winterbanden en je kan overal met gemak komen, desnoods neem je sneeuwkettingen mee, maar zo erg is het bij lange na niet momenteel.
ja das balen!quote:Op maandag 21 december 2009 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou best de hele dag sneeuwpoppen willen maken hoor, maar sommige mensen moeten gewoon werken.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef t-8one het volgende:
[..]
Auto's![]()
1500 kg nodig hebben om 80 kg te vervoeren.
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
![]()
Doe die rekensom ook eens voor een trein.
Heb je toch een beperkt leefgebied.quote:Op maandag 21 december 2009 22:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Daarom heeft een fiets ook mijn voorkeur.
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.
[ afbeelding ]
En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.
En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Als je sneller bent met de fiets dan met de auto jaquote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.quote:Op maandag 21 december 2009 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we ook even de foto's en nieuwsberichten erbij pakken van de bussen en auto's, om even aan te tonen dat het wel degelijk extreem was.
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je toch een beperkt leefgebied.
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is onnodig.
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......quote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat is je keus hè, auto. Dat heb je zelf in de hand, dus moet je niet janken.
Want zoals ik al zei in de openingspost en elders in het topic: met een fatsoenlijke auto en een stel winterbanden was dit kinderspel en kon je gerust van A naar B komen. Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Daar rijden mensen ook met winterbanden en sneeuwkettingen, hier rijden de meeste op zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggenquote:Op maandag 21 december 2009 22:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voor de zekerheid kan je dan nog sneeuwkettingen meenemen, maar dat is tot op heden onnodig gebleken.
Jah, anders zouden ze dat hier wel bij de verkeers informatie mededelen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Ondanks dat obvious troll obvious is...quote:Op maandag 21 december 2009 22:27 schreef t-8one het volgende:
[..]
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.
Auto's![]()
[ afbeelding ]
De trein is veel betrouwbaarder.
Naja, met de auto weet je zeker dat je in de file komt als je op normale tijdstippen reist.
Ik blaat niemand na, ik heb behalve de OP geen één reactie gelezen in dit topic.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Jah, anders zouden ze dat hier wel bij de verkeers informatie mededelen.
ANWB: "File in Oostenrijk op de E35 van ..... naar ....."
Heb je het serieus wel eens uitgezocht, of blaat je gewoon iedereen na?
Moskou, bijvoorbeeld, stond vandaag ook behoorlijk vast.
http://nos.nl/artikel/124(...)-kilometer-file.html
De vergelijking die je maakt klopt niet helemaal. Je kunt met de trein in veel gevallen dan nog wel van A naar B komen, echter moet je dan wel via C reizen. Dus dan is het in principe hetzelfde als de auto.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ondanks dat obvious troll obvious is...
In de herfst en met wat regen heb je geen probleem om met de auto te rijden, als ook in de winter dat goed mogelijk is. De trein heeft dat jaarlijks keer op keer wel.
Daarnaast: als er een wisseldefect is of op één of andere manier is een stukje spoor tussen A en B niet toegankelijk voor treinen, dan valt direct de trein van A naar B uit. Als je met de auto op de weg zit en ergens staat een file of ergens is de weg kapot, dan neem je gewoon een dichtbijzijnde andere weg en is er geen vuiltje aan de lucht.
Hoezo, ben je één jaar dan? Volgens mij hebben we vorige jaar of twee/drie jaar geleden ook zoiets meegemaakt dat er allemaal reizigers op stations waren gestrand en dat advies werd gegeven om niet met de trein te gaan en voorzichtig te zijn met de auto.quote:Op maandag 21 december 2009 22:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.
Nee. Is oa andere de afgelopen dagen maar weer eens gebleken.quote:Op maandag 21 december 2009 22:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......
Omdat we nooit dergelijke omstandigheden hebben gehad waarbij het nodig is. Winterbanden zijn dan ook uitstekend voor weer als dit. Maar mocht het toch zo extreem zijn plotseling, dan is het toch handig om ze bij je te hebben, dunkt mij.quote:Op maandag 21 december 2009 22:30 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggen
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ondanks dat obvious troll obvious is...
In de herfst en met wat regen heb je geen probleem om met de auto te rijden, als ook in de winter dat goed mogelijk is. De trein heeft dat jaarlijks keer op keer wel.
Daarnaast: als er een wisseldefect is of op één of andere manier is een stukje spoor tussen A en B niet toegankelijk voor treinen, dan valt direct de trein van A naar B uit.
quote:Als je met de auto op de weg zit en ergens staat een file of ergens is de weg kapot, dan neem je gewoon een dichtbijzijnde andere weg en is er geen vuiltje aan de lucht.
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoezo, ben je één jaar dan? Volgens mij hebben we vorige jaar of twee/drie jaar geleden ook zoiets meegemaakt dat er allemaal reizigers op stations waren gestrand en dat advies werd gegeven om niet met de trein te gaan en voorzichtig te zijn met de auto.
Nee, dit is niet extreem.
Klopt, maar liggen de sporen niet zo dicht bij elkaar als wegen dat wel doen. Nederland ligt vol met wegen, maar niet vol met sporen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De vergelijking die je maakt klopt niet helemaal. Je kunt met de trein in veel gevallen dan nog wel van A naar B komen, echter moet je dan wel via C reizen. Dus dan is het in principe hetzelfde als de auto.
Echter ben je wel een stuk flexibeler met de auto.
Heus welquote:Op maandag 21 december 2009 22:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik blaat niemand na, ik heb behalve de OP geen één reactie gelezen in dit topic.
Het is mijn mening, in Oostenrijk valt ieder jaar genoeg sneeuw, ze zullen daar heus wel beter op voorbereid zijn en minder problemen hebben dan we hier meteen hebben.
'wat centimeters sneeuw'quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.
[ afbeelding ]
En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.
En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.
Er is in 30 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, dat is buitengewoon, en laat dat nou net de definitie van extreem zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:40 schreef t-8one het volgende:
Ohw, m'n collega's die uit Rijswijk en Wassenaar moesten komen (120 km ongeveer) hadden er vandaag 3,5 uur over gedaan.En met de treinen dan, die niet reden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All she wants and needs is just a little taste..
Mijn ervaring is dat binnendoor gaan crossen als de snelweg vol staat nauwelijks effect heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt, maar liggen de sporen niet zo dicht bij elkaar als wegen dat wel doen. Nederland ligt vol met wegen, maar niet vol met sporen.
Het zal dus niet een uitzondering zijn als je dan een half uur langer over je reis met de trein doet via C.
Die gingen thuis werkenquote:Op maandag 21 december 2009 22:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En met de treinen dan, die niet reden?
Het is misschien buitengewoon ja, maar het hoeft niet extreem te zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is in 30 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, dat is buitengewoon, en laat dat nou net de definitie van extreem zijn.
ik zal het even bolden, sjeses zit heel pvv stemmend nederland op deze site ofzo, wat een dom gelul hierquote:Op maandag 21 december 2009 22:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..
Je snapt de definitie van extreem niet volgens mij?quote:Op maandag 21 december 2009 22:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is misschien buitengewoon ja, maar het hoeft niet extreem te zijn.
Ik heb nog nooit zoveel water gedronken als vandaag, is dat dan extreem?
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.
Ik had het over onbegaanbaar, niet over files. De meeste mensen zullen een file rustig afwachten in plaats van van de snelweg af te gaan en via oa provinciale wegen de file te omzeilen.quote:[..]
Dat is een grapje neem ik aan?
Want dan zouden er dus geen files bestaan.
Ja, tenzij er weer eens (zoals weleens op de radio te horen is) één of andere storing is in en om één station waardoor treinverkeer volledig onmogelijk is daar vandaan.quote:Vertragingen met de trein komen veel minder vaak voor dan met de auto. Momenteel reis ik al ongeveer 9 maanden dagelijks naar Utrecht. Ik denk dat het 4 of 5 keer is voorgekomen dat de boel echt erntig vertraagd was. 9 van de 10 keer kom ik prima op m'n werk en thuis.
Als er een storing is, reis ik toch gewoon via een ander station?
En hoe moet ik dat zien dan?quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemdquote:Op maandag 21 december 2009 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je snapt de definitie van extreem niet volgens mij?
De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.![]()
Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen.
Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks?
[..]
Ik had het over onbegaanbaar, niet over files. De meeste mensen zullen een file rustig afwachten in plaats van van de snelweg af te gaan en via oa provinciale wegen de file te omzeilen.
[..]
Ja, tenzij er weer eens (zoals weleens op de radio te horen is) één of andere storing is in en om één station waardoor treinverkeer volledig onmogelijk is daar vandaan.
Wel via een ander station kunnen reizen en je extra reistijd voor lief nemen. Kán.
[..]
En hoe moet ik dat zien dan?
In totaal alle dagen bij elkaar? Of de hoeveelheid sneeuw die op alle plaatsen in Nederland is gevallen?
Want hier is de laag onaangeraakte sneeuw niet bepaald indrukwekkend.
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Gemiddeld doe je er met het OV twee keer zo lang over. Je vergeet voor het gemak even het voor en natransport mee te nemen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.
Daar gaat de geloofwaardigheid van je post.... (ondanks dat je wel gelijk hebt)quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Mankatans het volgende:
[..]
'wat centimeters sneeuw''extreem.. serieus'
![]()
laat ik het even voor je painten
[ afbeelding ]
ja, natuurlijk is dit niet helemaal reeel, in jouw stad ligt natuurlijk minder sneeuw, maar dan ligt er alsnog genoeg sneeuw en vries om het spoor onklaar te maken, en als jij de troep koopt om het schoon te maken, ga je gang maar ik ga niets betalen. ik vind het wel prima zo.
edit; ups ik zie dat mn verhoudingen niet helemaal kloppen, nouja, u get the picture
Voor Nederlandse begrippen is het anders vrij extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?
Ohw, we gaan persoonlijk worden met: "je deelt de post uit"quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.![]()
Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen.
Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks?
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras.
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Met je scootmobiel jahquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Ik weet niet of ze winterbanden hebben voor scooters. Waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou je kunnen informeren bij een zaak die scooters verkoopt.quote:
Juist ja, ik geef het opquote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Klopt, en sowieso de drukste van Europa.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.quote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 22:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.
Maar goed, dat verlies ligt dat bij jezelf.
Dat er op drukke trajecten niet meer om de tien minuten een trein op kan rijden vanwege de sneeuwval.. dat kan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Extreem is nogal locatiegebonden. Als het nu ineens 30 graden in Noorwegen zou zijn dan zouden de treinen waarschijnlijk ook niet meer rijden. Geeft ook wel aan dat zo'n 19e eeuws vervoersmiddel niet meer van deze tijd is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |