Jah, anders zouden ze dat hier wel bij de verkeers informatie mededelen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef Luxuria het volgende:
Ja sjongejonge, dat ze 's morgens om zes uur maar met een sneeuwschuiver door de straten rijden en daarna een laagje zout erover. Geen probleem toch? Er moet wat beter op voorbereid worden en wat meer gedaan worden. In bijv. Oostenrijk ligt veel meer sneeuw en daar zijn toch ook weinig problemen.
Ondanks dat obvious troll obvious is...quote:Op maandag 21 december 2009 22:27 schreef t-8one het volgende:
[..]
voor langere afstanden neem ik dan ook de trein.
Auto's![]()
[ afbeelding ]
De trein is veel betrouwbaarder.
Naja, met de auto weet je zeker dat je in de file komt als je op normale tijdstippen reist.
Ik blaat niemand na, ik heb behalve de OP geen één reactie gelezen in dit topic.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Jah, anders zouden ze dat hier wel bij de verkeers informatie mededelen.
ANWB: "File in Oostenrijk op de E35 van ..... naar ....."
Heb je het serieus wel eens uitgezocht, of blaat je gewoon iedereen na?
Moskou, bijvoorbeeld, stond vandaag ook behoorlijk vast.
http://nos.nl/artikel/124(...)-kilometer-file.html
De vergelijking die je maakt klopt niet helemaal. Je kunt met de trein in veel gevallen dan nog wel van A naar B komen, echter moet je dan wel via C reizen. Dus dan is het in principe hetzelfde als de auto.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ondanks dat obvious troll obvious is...
In de herfst en met wat regen heb je geen probleem om met de auto te rijden, als ook in de winter dat goed mogelijk is. De trein heeft dat jaarlijks keer op keer wel.
Daarnaast: als er een wisseldefect is of op één of andere manier is een stukje spoor tussen A en B niet toegankelijk voor treinen, dan valt direct de trein van A naar B uit. Als je met de auto op de weg zit en ergens staat een file of ergens is de weg kapot, dan neem je gewoon een dichtbijzijnde andere weg en is er geen vuiltje aan de lucht.
Hoezo, ben je één jaar dan? Volgens mij hebben we vorige jaar of twee/drie jaar geleden ook zoiets meegemaakt dat er allemaal reizigers op stations waren gestrand en dat advies werd gegeven om niet met de trein te gaan en voorzichtig te zijn met de auto.quote:Op maandag 21 december 2009 22:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij stelt dat er geen extreem weer is, dat was er dus wel degelijk gezien de status van al het andere vervoer. Sowieso, zolang ik leef heb ik dit nog niet meegemaakt.
Nee. Is oa andere de afgelopen dagen maar weer eens gebleken.quote:Op maandag 21 december 2009 22:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Als je in je eentje op de weg zou zijn wel jah.......
Omdat we nooit dergelijke omstandigheden hebben gehad waarbij het nodig is. Winterbanden zijn dan ook uitstekend voor weer als dit. Maar mocht het toch zo extreem zijn plotseling, dan is het toch handig om ze bij je te hebben, dunkt mij.quote:Op maandag 21 december 2009 22:30 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij in Nederland verboden. Maar je mag ze natuurlijk wel achter in je auto hebben liggen
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ondanks dat obvious troll obvious is...
In de herfst en met wat regen heb je geen probleem om met de auto te rijden, als ook in de winter dat goed mogelijk is. De trein heeft dat jaarlijks keer op keer wel.
Daarnaast: als er een wisseldefect is of op één of andere manier is een stukje spoor tussen A en B niet toegankelijk voor treinen, dan valt direct de trein van A naar B uit.
quote:Als je met de auto op de weg zit en ergens staat een file of ergens is de weg kapot, dan neem je gewoon een dichtbijzijnde andere weg en is er geen vuiltje aan de lucht.
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoezo, ben je één jaar dan? Volgens mij hebben we vorige jaar of twee/drie jaar geleden ook zoiets meegemaakt dat er allemaal reizigers op stations waren gestrand en dat advies werd gegeven om niet met de trein te gaan en voorzichtig te zijn met de auto.
Nee, dit is niet extreem.
Klopt, maar liggen de sporen niet zo dicht bij elkaar als wegen dat wel doen. Nederland ligt vol met wegen, maar niet vol met sporen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De vergelijking die je maakt klopt niet helemaal. Je kunt met de trein in veel gevallen dan nog wel van A naar B komen, echter moet je dan wel via C reizen. Dus dan is het in principe hetzelfde als de auto.
Echter ben je wel een stuk flexibeler met de auto.
Heus welquote:Op maandag 21 december 2009 22:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik blaat niemand na, ik heb behalve de OP geen één reactie gelezen in dit topic.
Het is mijn mening, in Oostenrijk valt ieder jaar genoeg sneeuw, ze zullen daar heus wel beter op voorbereid zijn en minder problemen hebben dan we hier meteen hebben.
'wat centimeters sneeuw'quote:Op maandag 21 december 2009 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Ja..ja.. enorm goed geregeld allemaal, niets aan de hand. Allemaal overdrijving.
[ afbeelding ]
En zoek zelf nog even op nieuws van vandaag en afgelopen dagen of spreek met deze en gene die gereisd heeft met het OV.
Wat een farce.
En de mensen die het hebben over extreme weersomstandigheden.
In de herfst: wat blaadjes. Deze dagen: wat centimeters sneeuw.
Extreem.. serieus?
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.
Er is in 30 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, dat is buitengewoon, en laat dat nou net de definitie van extreem zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:40 schreef t-8one het volgende:
Ohw, m'n collega's die uit Rijswijk en Wassenaar moesten komen (120 km ongeveer) hadden er vandaag 3,5 uur over gedaan.En met de treinen dan, die niet reden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All she wants and needs is just a little taste..
Mijn ervaring is dat binnendoor gaan crossen als de snelweg vol staat nauwelijks effect heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt, maar liggen de sporen niet zo dicht bij elkaar als wegen dat wel doen. Nederland ligt vol met wegen, maar niet vol met sporen.
Het zal dus niet een uitzondering zijn als je dan een half uur langer over je reis met de trein doet via C.
Die gingen thuis werkenquote:Op maandag 21 december 2009 22:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En met de treinen dan, die niet reden?
Het is misschien buitengewoon ja, maar het hoeft niet extreem te zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is in 30 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, dat is buitengewoon, en laat dat nou net de definitie van extreem zijn.
ik zal het even bolden, sjeses zit heel pvv stemmend nederland op deze site ofzo, wat een dom gelul hierquote:Op maandag 21 december 2009 22:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er valt wat sneeuw en het wordt meteen extreem genoemd..
Je snapt de definitie van extreem niet volgens mij?quote:Op maandag 21 december 2009 22:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is misschien buitengewoon ja, maar het hoeft niet extreem te zijn.
Ik heb nog nooit zoveel water gedronken als vandaag, is dat dan extreem?
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.
Ik had het over onbegaanbaar, niet over files. De meeste mensen zullen een file rustig afwachten in plaats van van de snelweg af te gaan en via oa provinciale wegen de file te omzeilen.quote:[..]
Dat is een grapje neem ik aan?
Want dan zouden er dus geen files bestaan.
Ja, tenzij er weer eens (zoals weleens op de radio te horen is) één of andere storing is in en om één station waardoor treinverkeer volledig onmogelijk is daar vandaan.quote:Vertragingen met de trein komen veel minder vaak voor dan met de auto. Momenteel reis ik al ongeveer 9 maanden dagelijks naar Utrecht. Ik denk dat het 4 of 5 keer is voorgekomen dat de boel echt erntig vertraagd was. 9 van de 10 keer kom ik prima op m'n werk en thuis.
Als er een storing is, reis ik toch gewoon via een ander station?
En hoe moet ik dat zien dan?quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op het nieuws was dat er in 30 jaar nog niet zoveel sneeuw was gevallen, lijkt me dus extreem.
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemdquote:Op maandag 21 december 2009 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je snapt de definitie van extreem niet volgens mij?
De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.![]()
Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen.
Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks?
[..]
Ik had het over onbegaanbaar, niet over files. De meeste mensen zullen een file rustig afwachten in plaats van van de snelweg af te gaan en via oa provinciale wegen de file te omzeilen.
[..]
Ja, tenzij er weer eens (zoals weleens op de radio te horen is) één of andere storing is in en om één station waardoor treinverkeer volledig onmogelijk is daar vandaan.
Wel via een ander station kunnen reizen en je extra reistijd voor lief nemen. Kán.
[..]
En hoe moet ik dat zien dan?
In totaal alle dagen bij elkaar? Of de hoeveelheid sneeuw die op alle plaatsen in Nederland is gevallen?
Want hier is de laag onaangeraakte sneeuw niet bepaald indrukwekkend.
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Gemiddeld doe je er met het OV twee keer zo lang over. Je vergeet voor het gemak even het voor en natransport mee te nemen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.
Daar gaat de geloofwaardigheid van je post.... (ondanks dat je wel gelijk hebt)quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Mankatans het volgende:
[..]
'wat centimeters sneeuw''extreem.. serieus'
![]()
laat ik het even voor je painten
[ afbeelding ]
ja, natuurlijk is dit niet helemaal reeel, in jouw stad ligt natuurlijk minder sneeuw, maar dan ligt er alsnog genoeg sneeuw en vries om het spoor onklaar te maken, en als jij de troep koopt om het schoon te maken, ga je gang maar ik ga niets betalen. ik vind het wel prima zo.
edit; ups ik zie dat mn verhoudingen niet helemaal kloppen, nouja, u get the picture
Voor Nederlandse begrippen is het anders vrij extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?
Ohw, we gaan persoonlijk worden met: "je deelt de post uit"quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.![]()
Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen.
Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks?
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras.
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Met je scootmobiel jahquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Ik weet niet of ze winterbanden hebben voor scooters. Waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou je kunnen informeren bij een zaak die scooters verkoopt.quote:
Juist ja, ik geef het opquote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Klopt, en sowieso de drukste van Europa.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.quote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 22:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.
Maar goed, dat verlies ligt dat bij jezelf.
Dat er op drukke trajecten niet meer om de tien minuten een trein op kan rijden vanwege de sneeuwval.. dat kan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Extreem is nogal locatiegebonden. Als het nu ineens 30 graden in Noorwegen zou zijn dan zouden de treinen waarschijnlijk ook niet meer rijden. Geeft ook wel aan dat zo'n 19e eeuws vervoersmiddel niet meer van deze tijd is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijdenquote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligtquote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Om diezelfde reden staat er elke dag natuurlijk file in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt
Je hebt nog altijd weervoorspellingen waardoor je de afweging kan maken om thuis te blijven.quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.
quote:Zonder winterbanden op eigen risico door Duitsland
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
Allemaal dikke BMW's vooraan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Duitsland heeft een ander klimaat dan Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.quote:Op maandag 21 december 2009 23:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB.
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.quote:Op maandag 21 december 2009 23:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.
Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen.
Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben.
Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen.
Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto.
Jij studeert zeker in Eindhoven.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Nee, maar zo te zien heeft men het hier over "extreme" omstandigheden. Nou, mocht het zo extreem worden en jij zit ergens buiten de bewoonde wereld en het gaat plots flink sneeuwen waardoor je óf moet stoppen en in je auto moet overnachten, óf je sneeuwkettingen er omheen moet leggen die je achterin hebt liggen, dan is de keuze al snel gemaakt, lijkt mij.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Zou mooi zijn als ze thuisblijven. Wordt het rustiger op de weg.quote:Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Link naar die post, of waar doel je nu precies op?quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.
Nee, ik rijd in auto's en bezit enige algemene kennis daarover. Heeft verder vrij weinig met studie te maken, knul.quote:Op maandag 21 december 2009 23:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij studeert zeker in Eindhoven.
Maar je rijdt dan wel.quote:Op maandag 21 december 2009 23:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.quote:
Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OVquote:Op maandag 21 december 2009 23:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee hoor, hooguit hebben ze vertraging, maar met dit soort weersomstandigheden kunnen supermarkten gewoon bevoorraad worden.
Zoals je dit beschrijft lijkt het of je in Siberie zitquote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.
o, oké.quote:Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Overigens frappant dat het openbare leven gewoon doorgaat behalve dan het OV
Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangenquote:Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
o, oké.
Ja, het OV.. gewoon: niet doen.
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangenDoe je het puur om reacties uit te lokken? Alleen maar kortzichtig reageren, in alle landen is het beter en alleen in NL is het kut etc etc en alles beter weten. Je fietst ook wel eens neem ik aan? Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee. Zo gaat het met alles en dus ook het OV. Het spoorwegennet is niet zo makkelijk aan te passen zonder gigantisch veel geld er voor uit te trekken en het is gewoon ontzettend druk bezet.
Zelfs dát kon op veel plekken niet. Treinverkeer was op die trajecten gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?quote:Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee.
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:
Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn.
Komt omdat de organisatie klote is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
Meer? Minder bedoel je.quote:Op dinsdag 22 december 2009 05:18 schreef Sjibble het volgende:
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.
Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.quote:Op maandag 21 december 2009 23:06 schreef OldJeller het volgende:
Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop.
bronquote:Autobild neemt in haar jaarlijkse winterbandentest steevast ook een zomerband mee en dan blijkt keer op keer dat alle winterbanden per definitie slechter presteren dan de zomerband, tenzij er op sneeuw of ijs wordt gereden. Zie hiervoor het Volkskrant-artikel. Niet voor niets geldt vanaf 1 januari 2008 de Oostenrijkse winterbandenplicht ook alleen bij een besneeuwd of ijzig wegdek.
Zeg dat even tegen de eigenaar van de sporen, prorail, welke weer eigendom is van de staat en die voor 6 miljard aan achterstallig onderhoud hebben liggen. Er zijn onderstations met trafo's uit 1975, dan vindt ik het nog netjes hoe veel treinen er op tijd rijden..quote:Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."
Wat een derde wereld toestanden.
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.quote:De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
[..]
Tell em!quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
Tuurlijk joh. Vertragingen in het openbaar vervoer komen alleen voor bij sneeuw.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
Ja, want de trein rijdt van deur tot deurquote:Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50
En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |