Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijdenquote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuw
Spreekt boekdelen denk ik zomaar?
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligtquote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zal ze leren om te gierig te zijn voor winterbanden.
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Om diezelfde reden staat er elke dag natuurlijk file in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee oké, duidelijk dat het vooral niet aan het weer ligt
Je hebt nog altijd weervoorspellingen waardoor je de afweging kan maken om thuis te blijven.quote:Op maandag 21 december 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Blabla. Dit is de tweede dag sinds twee jaar dat ze echt voordeel bieden.
quote:Zonder winterbanden op eigen risico door Duitsland
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Winterbanden helpen ook maar tot op zekere hoogte natuurlijk.
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.quote:Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wereld van verschil in vergelijking met zomerbanden.
Daarnaast merk je op een gegeven moment wel wanneer het tijd is voor sneeuwkettingen. En dat kost nauwelijks ruimte in een achterbak.
Allemaal dikke BMW's vooraan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die auto's staan gewoon allemaal stil omdat die voorste niet kon rijden
Duitsland heeft een ander klimaat dan Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Allemaal heel normaal om het te hebben over sneeuwkettingen en sneeuwbanden om überhaupt de weg op te komen in Nederland.
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.quote:Op maandag 21 december 2009 23:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben de breedste banden en BMW-rijders laten zich minder snel bang maken door de ANWB.
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:02 schreef childintime het volgende:
Zo''n 30/40 jaar geleden waren dit soort winters heel normaal. Maar ja, toen was het verkeer niet zo druk. Kinderen gingen lopend naar school, of er nou een pak sneeuw lag of niet. De meeste mensen werkten niet enorm ver van hun woonplaats af, dus ook dat gaf vrij weinig problemen.
Extreem vind ik het niet nee. Als iedereen zich een beetje aanpast, loopt alles prima. Waar ik wel verbaasd over was, was dat ik vanmiddag bv zag dat mensen toch perse in hun auto stappen omdat ze zo nodig naar de Lidl moeten (in zowat iedere straat zit tegenwoordig een supermarkt) en dat veel mensen toch de dingen die ze gepland hadden door willen laten gaan. Ik was van plan om 2e Kerstdag naar Beverwijk te gaan. Maar als de wegen slecht zijn, met kans op ijzel of weet ik wat voor rotzooi, dan ga ik dus gewoon niet.
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.quote:Op maandag 21 december 2009 23:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Winterbanden is geen vreemd fenomeen hoor. Er zijn zat mensen die daar mee rijden.
Ja, als je barrel bijna uit elkaar dondert van ellende dan denk je er wellicht minder snel aan om zoiets aan te schaffen.
Met dit weer zijn sneeuwkettingen ook niet zo heel gek als je echt weg moet. Het kost namelijk nauwelijks ruimte en je bent blij dat je ze bij je hebt, mocht je ze echt nodig hebben.
Sommige mensen komen ook wel eens met de auto buiten Nederland, in gebieden waar het sneeuwt of kan sneeuwen. Of ze gaan naar wintersportplaatsen.
Helemaal geen vreemde investering voor iemand die altijd gebruikmaakt van de auto.
Jij studeert zeker in Eindhoven.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat komt door achterwielaandrijving.
Nee, maar zo te zien heeft men het hier over "extreme" omstandigheden. Nou, mocht het zo extreem worden en jij zit ergens buiten de bewoonde wereld en het gaat plots flink sneeuwen waardoor je óf moet stoppen en in je auto moet overnachten, óf je sneeuwkettingen er omheen moet leggen die je achterin hebt liggen, dan is de keuze al snel gemaakt, lijkt mij.quote:Op maandag 21 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In Nederland mag je niet met sneeuwkettingen rijden zover ik weet. Winterbanden maken inderdaad een verschil, maar in situaties waar de weg zo enorm glad is heb je ook met winterbanden slechts beperkt grip.
Zou mooi zijn als ze thuisblijven. Wordt het rustiger op de weg.quote:Het zou in principe wel goed zijn om een systeem als in Duitsland te adopteren, maar ik verwacht dat veel Nederlanders daar niet op zitten te wachten. Veel mensen die zien het nut van winterbanden niet omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Link naar die post, of waar doel je nu precies op?quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het punt wat ik een uur geleden wilde maken draai je al heel de tijd omheen, dit gaat helemaal nergens meer over, dus ik vind het mooi geweest.
Nee, ik rijd in auto's en bezit enige algemene kennis daarover. Heeft verder vrij weinig met studie te maken, knul.quote:Op maandag 21 december 2009 23:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij studeert zeker in Eindhoven.
Maar je rijdt dan wel.quote:Op maandag 21 december 2009 23:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Achteruit gaat het beter maar dat staat zo raar met die dure pimpbak.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij realiseer jij je niet dat je nog drie dagen boodschappen kunt doen en dat je dan vervolgens drie dagen niets meer kunt kopen. Als je in deze dagen niet gaat zit je 1,5 week zonder boodschappen.
Lach er maar om, maar zonder eten zitten met de Feestdagen is geen pretje. Vooral niet als de supermarkt met een beetje extra moeite best te bereiken is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |