Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Gemiddeld doe je er met het OV twee keer zo lang over. Je vergeet voor het gemak even het voor en natransport mee te nemen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar lang half Nederland rondgecrossed voor m'n werk, naar Amsterdam bijvoorbeeld is voor mij 100 km, ik doe daar met de auto twee uur over tijdens de spits (Jah, ik heb een kantoorbaan en moet rond negen beginnen), met de trein ben ik er in een uurtje en veel fitter dan dat ik in de file heb staan stressen.
Daar gaat de geloofwaardigheid van je post.... (ondanks dat je wel gelijk hebt)quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Mankatans het volgende:
[..]
dat komt omdat jij hbo doet en het niet in de juiste context kan plaatst en geen verbanden ziet.
In rusland is het -50, ligt een meter sneeuw en op groenland zelfs meer.
voor nederlandse begrippen is 20 tot 50 cm extreem veel, met opnieuw de definitie van extreem weer
"Extreme weather includes weather phenomena that are at the extremes of the historical distribution, especially severe or unseasonal weather"
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef Mankatans het volgende:
[..]
'wat centimeters sneeuw''extreem.. serieus'
![]()
laat ik het even voor je painten
[ afbeelding ]
ja, natuurlijk is dit niet helemaal reeel, in jouw stad ligt natuurlijk minder sneeuw, maar dan ligt er alsnog genoeg sneeuw en vries om het spoor onklaar te maken, en als jij de troep koopt om het schoon te maken, ga je gang maar ik ga niets betalen. ik vind het wel prima zo.
edit; ups ik zie dat mn verhoudingen niet helemaal kloppen, nouja, u get the picture
Voor Nederlandse begrippen is het anders vrij extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin dat dit 'extreem' wordt genoemd
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.quote:Op maandag 21 december 2009 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus je vind dit, iets wat bijna nooit voorkomt, normaal en totaal niet vreemd. Jij ziet ieder jaar meer dan 10 centimeter sneeuw voor je deur en auto's die amper kunnen rijden omdat de snelweg onbegaanbaar is?
Ohw, we gaan persoonlijk worden met: "je deelt de post uit"quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lekker staan in een knusse trein, veel verhalen over gehoord, moet top zijn.![]()
Stress. Waarom zou je stress hebben in een file? Het enige wat je doet is gas geven, schakelen en remmen. Als je de situatie waarin je zit accepteert, valt er weinig te stressen.
Je hebt een kantoorbaan en reageert hier steeds met "jah". Je deelt de post uit of iets dergelijks?
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met winterbanden.quote:Op maandag 21 december 2009 22:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De hoeveelheid sneeuw in 1 dag gevallen. Ik woon in Rotterdam (waar het dus behoorlijk druk is) maar zelfs in het centrum lag nog een paar centimeter sneeuw. De woonwijken lagen nog gewoon vol, ik kon het voetpad voor mijn huis niet mee onderscheiden van het fietspad of het gras.
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, zoek even de definitie van extreem op. En dan vraag ik mij af wat jij dan extreem vind? Een tornado?
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij leest ook niet goed, ik zeg toch dat het volgens de definitie best extreem kan zijn, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn?
quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jahaa, prima dat dit weer volgens de definitie 'extreem' is, maar dat vind ik dus onzin. Er ligt een beetje sneeuw en het is meteen extreem, we kunnen ook niks hebben.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zei toch dat het wel bijzonder is, maar ik vind het niet extreem.
Met je scootmobiel jahquote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals je het plaatje hier schetst, moet daar prima op te lopen zijn, en zeker op te rijden zijn al dan niet met met winterbanden.
Ik weet niet of ze winterbanden hebben voor scooters. Waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou je kunnen informeren bij een zaak die scooters verkoopt.quote:
Juist ja, ik geef het opquote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als er meer sneeuw ligt dat je echt niks meer kunt
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.quote:Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In andere landen - waar ze grote delen van het jaar last hebben van sneeuw - blijft iedereen natuurlijk ook thuis en is het ook volledig ontregeld. Tuurlijk.
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.
Klopt, en sowieso de drukste van Europa.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.quote:Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lopen ging redelijk (het was dan ook glad), daar zal vast op te rijden zijn, maar ik zou het persoonlijk toch wel afraden. Net wat de ANWB deed.
http://www.autoweek.nl/au(...)w-autos-in-de-sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 22:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, de mensen die angstig worden, er slechte rijcapaciteiten op na houden (een hoop), niet weten hoe ze in dit soort omstandigheden moeten autorijden, en dan ook nog eens geen winterbanden hebben, zou ik dat ook ontraden. Volkomen logisch.
Maar goed, dat verlies ligt dat bij jezelf.
Dat er op drukke trajecten niet meer om de tien minuten een trein op kan rijden vanwege de sneeuwval.. dat kan.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De infrastructuur in die landen is daar natuurlijk ook op ingericht. Daar kun je inderdaad een hoop van leren, maar zo kunnen veel landen ook iets leren van de situatie in Nederland. Het Nederlandse spoor is volgens mij een van de drukste sporen ter wereld.
Extreem is nogal locatiegebonden. Als het nu ineens 30 graden in Noorwegen zou zijn dan zouden de treinen waarschijnlijk ook niet meer rijden. Geeft ook wel aan dat zo'n 19e eeuws vervoersmiddel niet meer van deze tijd is.quote:Op maandag 21 december 2009 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een vierkant is vierkant, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem rondNogmaals, wat vind jij dan extreem?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |