Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.quote:
Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.quote:
Open deur, maar niet minder waar..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.
Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebbenquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waardIk ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur
Maar goed, ieder zijn pleziertje he
Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.
Nederland en infrastructuur... tjah..![]()
En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
En zo is dat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Ten eerste: je sommetje klopt niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Okay.
1 op 15km
30 vaste lasten p/j
Geen parkeerplaats nodig
Van deur tot deur
Geen files
Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Ten eerste: je sommetje klopt niet.
Ten tweede: motorrijden met dit weer.
Ten derde: motorrijdersZoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Nee. Vuilniswagens ook nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.
Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.
Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.
Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Open deur, maar niet minder waar..
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |