abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75927669
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat het regels zijn van NS of Prorail of misschien zelfs de overheids m.b.t veiligheid die zó hoog zijn dat ze zich eraan moeten houden? (geen rethorische vraag)
Misschien moet de overheid eens fatsoenlijk geld voor het onderhoud ophoesten? Als ik jou 20 jaar lang om de 5 jaar met el cheapo verf je huis laat verven kan je wel aanvoelen dat na 20 jaar je kozijnen niet echt deftig meer zijn...

We doen het als volgt:
  • Trein-verkeersleiders gaan weer samen met de afdeling bemensing samen in 1 zaal zitten, dus geen missende machinisten etc meer welke het vertrek van treinen tegenhouden.
  • Overheid doet wat het moet doen, en zorgt voor een robuuster spoorwegnet, met betere wisselverwarming, en hakt alle bomen en struiken binnen 200m van het spoor om, dit tegen de bladeren etc.
  • Er komen 2 meter hoge hekken langs alle sporen, dit om bladeren etc tegen te houden, en suïcidale personen die het treinverkeer kunnen ontregelen.
  • Er komen veegtreinen voor de bladeren die ook met sneeuwploegen uitgerust kunnen worden. Deze krijgen een mandaat om met 100km te mogen rijden bij het uitvoeren van hun taak, zonder rekening te houden met mensen/voertuigen die op een overgang blijven staan, of de signalen bewust negeren.
  • De nieuwe dubbeldekker treinen om de capaciteit te vergroten worden ontworpen met een ingebouwde turbine om eigen stroom op te wekken als de bovenleiding bevroren is, dit type treinen rijden al in Amerika.
  • Bezwaarprocedures mogen alleen gestart worden door locale direct belanghebbenden, en er komt 1 mogelijkheid tot beroep met strikte tijdsbeperkingen voor beide partijen. Het totale besluit en ontwerptraject mag max. 3 jaar duren voor een nieuwe spoorlijn, en max 1 jaar voor aanpassing van bestaand spoor.
  • de NS moet de halve dag-capaciteit aan rollend materiaal aan reserve hebben, verspreid door het hele land.
  • Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      dinsdag 22 december 2009 @ 15:42:09 #252
    43165 t-8one
    flesh is the fever
    pi_75927712
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:09 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Jij rijdt hier met het OV.
    Jij zeurt dat bedrijven geprivatiseerd zijn.
    ok, lets go again
    m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
    danku lieve fans
    pi_75927873
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Als je producten moet ontwikkelen die aan alle extreme situaties moeten voldoen dan is geen enkel product meer betaalbaar. Het gemiddelde (en een standaardafwijking daarbij) wordt daarom juist vaak gebruikt.
    Dan is het toch logisch dat ze geen goede standaardafwijking hebben gebruikt? Een meter sneeuw, ok. Naar er zit een groot gat tussen een meter en enkele cm.

    Met krachten wordt een product ook berekend op mogelijke optredende krachten in het redelijke en daar gaat weer een veiligheidsfactor over. Het redelijke is voor een fiets geen 60 kilo aan gewicht, 600 ook niet.

    Met 4 mensen op een fiets kan prima, als het voor even is.

    Maar goed, als men dit prima vind terwijl het ook beter kan..
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75929376
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:
    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    pi_75929591
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
    Klopt, maar wie moet dat nou?
    Nou, hele volksstammen moeten in het centrum van steden zijn. Daarom is het het centrum.

    Het aantal mensen dat in het centrum woont is een stuk kleiner, dus er zal wel wat transport tussen woning en station nodig zijn. In veel gevallen zal de trein qua rijtijd en de bespaarde parkeerkosten dan toch aantrekkelijk zijn.
    pi_75929608
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef One_of_the_few het volgende:

    [..]

    Het was ook een knipoog he. Ik ben het met je eens hoor. Prorail valt keihard door de mand.
    Open deur, maar niet minder waar..

    pi_75929656
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Als je auto 1 op 8 slupt nee
    pi_75931761
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:28:36 #259
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75932275
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:22 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee, de trein is eigenlijk altijd goedkoper. Als je alleen reist tenminste.

    Je moet niet alleen je benzinekosten vergelijken met de kosten van een treinkaartje, maar ook even je verzekering, afschrijving en onderhoud meetellen. Als je elke dag forenst naar dezelfde locatie wordt de trein nóg goedkoper, aangezien je dan geen losse enkeltjes meer zult kopen.
    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    pi_75932374
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75932534
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
    pi_75932779
    De metro hier in A'dam reed tenminste wel gewoon, ondanks de sneeuw.

    (Alleen sneltram 51 niet, maar dat is zonder sneeuw ook niet anders. )
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:44:02 #263
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75932816

    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:49:29 #264
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75933043
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel grappig. De asfaltbijters hebben ook eens wat te lachen en het is meteen een topic waard Ik ga toch ook niet een topic openen voor iedere keer dat ik met 140 een file voorbij scheur Maar goed, ieder zijn pleziertje he
    Jij krijgt dan ook betaald om vertraging te hebben
    pi_75933044
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Red_85 het volgende:

    [..]

    HA!!! en vervolgens gaan de rest van de mensen er weer langs als jij stil staat op een plek waar je niet eens wil zijn, of wanneer je staat te wachten op je aansluiting..
    Op alle routes die ik gereden heb in mijn leven met het ov en later met de auto ben ik 2 tot 3x langer onderweg.

    Nederland en infrastructuur... tjah..

    En dat profileerd zich als het logistiek knooppunt van Europa. Een sneeuwvlokje, alle treinen staan stil, Een druppeltje regen, iedereen staat in de file.
    Ach ja, beetje eindeloze discussie he, over de voor- en nadelen van auto vs. OV. Maar vandaag is het voornamelijk het spoor waar de meeste pijn zit, dat is zo ja
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75933165
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
    [ afbeelding ]
    NS Zegt nu zelf wat ik al jaren propageer
    En zo is dat.
    pi_75935286
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ik ook. Of met de auto, als ik dan nog geen motorrijbewijs heb.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_75935746
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef fs180 het volgende:

    [..]

    Okay.
    1 op 15km
    30 vaste lasten p/j
    Geen parkeerplaats nodig
    Van deur tot deur
    Geen files

    Het is dat ik gratis kan reizen als student, maar daarna ga ik gewoon elke dag op de motor
    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:15:58 #269
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_75935974
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ten eerste: je sommetje klopt niet.
    Ten tweede: motorrijden met dit weer.
    Ten derde: motorrijders Zoals Jeremy Clarkson zou zeggen 'oh, I didn't know you were gay.'
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Trein met dit weer ownee, dat gaat niet
    Je mening laten bepalen door engelsen
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:23:41 #270
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75936248
    Vertraging met de NS,
    In de kou op de tochtig perron staan
    Vertraging in de auto (file)
    verwarmd zitten met een muziekje en een drankje.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_75937249
    Zag eerder wat mensen het over sneeuwkettingen hebben voor de auto / bussen. Deze zijn verboden in Nederland.

    Het loopvlak van de banden mag namelijk geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken. Hier vallen sneeuwkettingen ook onder, aangezien dit allemaal metalen deeltjes zijn


    Verder. Tsjah. NS kan er vrij weinig aan doen, de schuld ligt in deze bij de overheid.

    ProRail = overheid
    NS = berijder van de spoorwegen (betalen meer dan ¤64 miljoen per jaar hiervoor)
    Blaze with the fire that is never extinguished
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:50:16 #272
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75937304
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:28 #273
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_75937352
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_75937617
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik betwijfel trouwens dat er bussen met winterbanden rondrijden in NL
    Nee. Vuilniswagens ook niet
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75937941
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:

    [..]

    Die rijden niet met winterbanden, door het gewicht op de as hebben ze al voldoende grip in de meeste gevallen. Zoals vaker aangehaald is zijn sneeuwkettingen in Nederland verboden.
    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    pi_75938408
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75938465
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Waarom staan vrachtwagens dan wel vast? Die wegen nog wel wat meer lijkt me....
    En sowieso ging het gewicht op de assen over de grip op de weg, niet over het wel of niet vast staan.
    Als je eenmaal ingegraven zit in de sneeuw kom je er ook met de bus niet meer uit waarschijnlijk hoor.
    Blaze with the fire that is never extinguished
    pi_75939958
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

    [..]

    Die staan ook niet zo snel vast hoor, dat is gewoon een slechte chauffeur.

    Bus haltes en routes worden in principe gestrooid. Bij niet gestrooide haltes kan het wel lastig worden voor de bus, hij moet immers blijven rollen. Stilstaan is fataal in dat geval. Vandaar ook dat er veel bussen niet reden: er viel zoveel sneeuw dat de wegen en haltes gewoon niet begaanbaar waren.

    Om nog even op die vrachtwagens terug te komen: ook die komen niet vast te staan als je ze rollend houdt. Als de wagen dan wel vast komt (door in diepe sneeuw bijvoorbeeld stil te staan) is de chauffeur waarschijnlijk de lul tenzij hij met mate gas geeft zowel achter als vooruit. Meeste chauffeurs gaan vol gas spinnen met die wielen, waardoor ze zich zelf nog meer ingraven.
    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    pi_75940445
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Dat is allemaal leuk in theorie, maar je kunt nu eenmaal niet altijd blijven rollen.

    Volgens mij is gewicht alleen maar nadelig. Ik kom overal met mn lichte autotje zo doorheen terwijl ik met een grote bakwagen heel veel vast gestaan heb...
    JE hebt in verhouding dan meer kracht tov zijn gewicht.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_75941950
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef fs180 het volgende:
    Klopt wel. Andere kosten zijn te verwaarlozen/anders moet ik met de fiets/bus naar het station.
    Nee, klopt niet. Je kunt niet dagelijks met de motor naar je werk rijden met ¤ 30 per jaar aan vaste lasten, als je een stukje van je werk af woont (het voorbeeld betrof Utrecht - Eindhoven). Daar heb je niet eens een nieuwe band voor, laat staan de rest van het onderhoud en de afschrijving van je motor en uitrusting.
    pi_75942037
    Beetje jammer dat heel Nederland en FOK! op zijn kop ligt van een beetje sneeuw...
      dinsdag 22 december 2009 @ 23:58:39 #282
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75950289
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Open deur, maar niet minder waar..

    [ afbeelding ]
    Plus het feit dat de politiek het meest schuldige is aan deze chaos.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')