abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75906352
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
pi_75906496
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Wat loop je eigenlijk de kneus uit te hangen Doe je het puur om reacties uit te lokken? Alleen maar kortzichtig reageren, in alle landen is het beter en alleen in NL is het kut etc etc en alles beter weten. Je fietst ook wel eens neem ik aan? Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee. Zo gaat het met alles en dus ook het OV. Het spoorwegennet is niet zo makkelijk aan te passen zonder gigantisch veel geld er voor uit te trekken en het is gewoon ontzettend druk bezet.
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.

Maar je leest overigens niet goed. Ik had het onder andere over Scandinavië, Rusland en andere noordelijkere landen die vaker met sneeuw te kampen hebben, en dat de NS wellicht iets van de vervoersmaatschappijen iets kon leren aldaar.

Een trein staat stabiel op twee sporen en is enorm zwaar, een fiets is dat op beide punten niet.
De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:
Het kippenlijntje gaat gewoon op schema, 1x per uur een trein over enkelspoor zonder wissels.
Zelfs dát kon op veel plekken niet. Treinverkeer was op die trajecten gewoon onmogelijk.
pi_75906596
In de kanaaltunnel stond de boel ook stil en daar was het condens.
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:01:28 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75906600
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:52 schreef The6thgate het volgende:
Met 5cm sneeuw lukt dat vast nog wel...beetje glibberen hooguit, maar 15cm erbij en je hebt er toch veel meer moeite mee.
Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
pi_75906802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:

Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn.
Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
pi_75912052
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.

Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75912055
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het probleem zijn de wissels en seinen die dan op rood gaan.
Komt omdat de organisatie klote is.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:07:28 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75912153
Het is een nationale ramp. Ik zou alle troepen terug trekken uit het buitenland om de NS te ondersteunen en de NS en pro (wanbeleid) rail directies laten oppakken door de AIVD wegens staatsgevaarlijk gedrag. En gelijk van die extra bevoegdheden gebruik maken als AIVD om wat bank directies op te pakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75913011
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 05:18 schreef Sjibble het volgende:
Waar is de tijd dat de echte bikkels de trammen bestuurden (zonder deuren).
Die moesten een kou van -17 doorstaan, zoniet, meer.
Toen sneeuwde het elke dag.. en die reden nog.

Nou valt er een laagje sneeuw en ligt heel nederland in rep en roer.
Meer? Minder bedoel je.

En een bikkel is een man met 1 bal.
pi_75913573
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:06 schreef OldJeller het volgende:
Winterbanden geven je ook meer grip bij regenachtig weer, niet alleen bij sneeuw of vorst. Een prima aankoop.
klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
quote:
Autobild neemt in haar jaarlijkse winterbandentest steevast ook een zomerband mee en dan blijkt keer op keer dat alle winterbanden per definitie slechter presteren dan de zomerband, tenzij er op sneeuw of ijs wordt gereden. Zie hiervoor het Volkskrant-artikel. Niet voor niets geldt vanaf 1 januari 2008 de Oostenrijkse winterbandenplicht ook alleen bij een besneeuwd of ijzig wegdek.
bron
pi_75913691
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ene keer sneeuw, het is nooit van tevoren duidelijk hoeveel sneeuw er in een jaar gaat vallen.
Wat je eigenlijk zegt: "ja, je kan niet op het OV vertrouwen, maar dat moet je voor lief nemen."

Wat een derde wereld toestanden.
Zeg dat even tegen de eigenaar van de sporen, prorail, welke weer eigendom is van de staat en die voor 6 miljard aan achterstallig onderhoud hebben liggen. Er zijn onderstations met trafo's uit 1975, dan vindt ik het nog netjes hoe veel treinen er op tijd rijden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75913741
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat zou op zich ook makkelijk gaan, als je maar voldoende snelheid kunt ontwikkelen en dat lukt niet met een fiets. Een trein daarentegen kan dat wel. Monteer een sneeuwschuiver en karren maar. Hoeft echt geen enkel probleem te zijn. Die sneeuwschuivers voor de weg lukt het toch ook? Wil je zeggen dat die meer vermogen hebben dan een trein?
Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:55:38 #193
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75918726
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Rijden die sneeuwschuivers op de weg ook met 130 km/h zoals de intercity's?
Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:00:45 #194
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75918945
Welk bedrijf de prijs slechtste bedrijf van het jaar 2009 gaat winnen is nu duidelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:05:26 #195
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75919129
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert hoe slecht het OV is in vergelijking met een auto, en dat het onbegrijpelijk is dat men probeert te stimuleren om van het OV gebruik te maken. Dat is het waarschijnlijk.
Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
quote:
De reizigers moeten al belachelijk veel geld betalen (in vergelijking met de auto) om van het OV gebruik te maken, dus misschien is het een idee dat ze dat geld gebruiken om het vervoer te verbeteren.
[..]
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:08:11 #196
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75919231
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Tell em!
pi_75920083
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wie zegt dat die treinen dan met 130 kilometer per uur moeten rijden? Ik in ieder geval niet. Als ze maar rijden, dáár gaat het om.
Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:30:25 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920184
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
Tuurlijk joh. Vertragingen in het openbaar vervoer komen alleen voor bij sneeuw.
quote:
Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ja, want de trein rijdt van deur tot deur

Bovendien is het echt geen 135 kilometer van Utrecht naar Eindhoven, maar rond de 90 kilometer. Rij jij via Lelystad of zo?

Nieuwe berekening:

Auto:

90/12=7,5 liter benzine, à ongeveer 1,45 euro per liter is 10 euro 88.

De trein:

Enkeltje: 12 euro 50.
Daarbij komen dus nog de kosten om op het station te komen in Utrecht en op het eindadres te komen. Laten we uitgaan van in totaal 2 euro. Dat is dus bijna 4 euro duurder dan met de auto en daar krijg je nul komma nul comfort en nul komma nul vrijheid, en oh ja, over het algemeen een langere reistijd voor terug.
pi_75920216
Vergeet ook niet dat de trein zwaar gesubsidieerd is door de automobilist die veel te veel voor zijn brandstof betaald.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:32:59 #200
208890 June.
Seriously?
pi_75920279
Nu hopen dat ze nooit meer het spotje ''wie op tijd wil zijn, reist met de trein'' durven uitzenden. Wat een farce.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:39:40 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75920534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het hele schema gaat uit van een aantal vaste gegevens,oa een snelheid xxxx op baanvak yyyy, als een trein een half uurtje later komt, is er vaak geen plek op het geplande perron, staan wissels verkeerd, zijn er geen machinisten etc etc. Door de invoering van de "nieuwe" dienstregeling een aantal jaren geleden zijn er al aardig wat afhankelijkheden uit het systeem gehaald, maar zomaar wat rijden met die dingen kan niet.

Soms is het voordeel van het spoor (vaste schema's en bezetting) een nadeel, het systeem is gewoon inherent niet flexibel, zoals dat met bijvoorbeeld stadsbussen wel het geval is..
Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:42:09 #202
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75920625
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:07 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75920706
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.

Men klaagt gewoon omdat het hele land plat ligt, dat het nou verklaarbaar is of niet, het is en blijft kut. En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75921111
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt. Ik herinner me nog een paar jaar geleden dat de NS kampte, door hun eigen schuld overigens, want ze weigerden op tijd te investeren, met slecht materieel en derhalve veel uitval van treinen.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél. Lijkt me geen enkel probleem om vantevoren een soort noodschema paraat te hebben en zeker als het dan veel minder druk is op het spoor, moet het echt geen enkel probleem zijn om de boel dan in goede banen te leiden. We leven in de 21ste eeuw hoor. Zelfs in de jaren 60 van de vorige eeuw konden we al mensen op de maan zetten, maar wat treintjes over het spoor leiden, nee, dat kan echt niet hoor.
Waar een wil is, is nog steeds geen mogelijkheid om hele treinstellen te teleporteren naar het station waar ze nodig zijn hoor.. Het hangt allemaal aan elkaar, zo simpel is het, en als er maar genoeg vertragingen zijn gaat het hele systeem onderuit..

En dat gebrek aan treinstellen kwam, zoals gebruikelijk, weer door de overheid, die hebben er 2 jaar over gedaan om de NS wel/niet te privatiseren, en met zoveel onzekerheid is er geen enkel bedrijf die het aandurft om miljarden-investeringen te doen. Dit nog afgezien van het feit dat treinstellen build to order zijn, en dus een forse levertijd hebben. Bombardier/Alstom/Siemens etc hebben echt geen rangeerterrein vol nieuwe treinen die ze alleen even geel hoeven te verven voor de NS.

En er is een noodschema, dat rijden ze nu dus ook...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:00:06 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75921257
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef RickoKun het volgende:
Jullie doen echt alsof NS (het is niet de NS trouwens, sukkels, het is ProRail) dit allemaal expres doet om jullie te sarren hé? Juist, dat beweren velen van jullie.

Denk maar niet dat ze dat doen omdat dat juist slecht is voor hun reputatie, ze zitten zelf nu ook met het handen in het haar.
Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75921746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laat ik het maar zo zeggen als ik een medewerker van de NS om een update vraag en krijg te horen weet het niet. Ik kan je niks vertellen. Heb ik met een bedrijf te maken wat incompetentie en wanbeleid tot bedrijfscultuur heeft verheven. Ze doen het er denk ik gewoon om. En ik ga snel me rijbewijs halen dit jaar.
Om dan vervolgens lekker achteraan te sluiten in de file? Ter vergelijking, ik kan met de trein nagenoeg net zo snel van Deventer naar Rotterdam als mijn vriendin in de auto zonder file, wat tijdens werktijden natuurlijk een utopie is. Veel mensen kunnen/willen zich niet over geven aan een ander als het om vervoer gaat heb ik het idee, maar als je daar eenmaal over heen bent, is de trein nog verrassend vaak een goed alternatief hoor. Het is niet zaligmakend, en vooral bij prorail mag men wel eens met de knuppel/bezem door de kantoren heen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75921845
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
pi_75922170
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hmm van Deventer naar mijn ouders in Leeuwarden met de trein is ook even snel gemeten van station naar station, ben ik dan zo'n extreme uitzondering? En met voor/na transport komt er een kwartiertje bij, nou niet echt een klap meer op een reistijd van ~1,5 uur.

Naar mijn schoonouders ga ik dan weer wel met de auto, omdat die in een dorpje wonen, daar is het ov dus een stuk minder geschikt voor.

Alleen iedereen valt maar steeds over de NS, terwijl die er in dit geval niet zoveel aan kunnen doen, het beheer en onderhoud van de fysieke sporen + bijbehorende infrastructuur is 100% prorail (lees het rijk).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75923094
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Gemiddeld duurt het OV twee keer zo lang, zelfs met file. Voor en natransport wordt negen van de tien keer over het hoofd gezien.
Hangt er nogal sterk vanaf waar je moet zijn en waar je vandaan komt. Woon-werk (Amersfoort-Utrecht) kost mij met de trein minder dan een kwartier. Dat haal ik met de auto nooit, zelfs al staan er geen files. Als ik er dan nog 5 minuten lopen aan de ene kant en 5 minuten fietsen aan de andere kant bij optel, kom ik misschien een beetje in de buurt van de reistijd per auto als er verder geen kip op de weg is. Dan laat ik nog even buiten beschouwing wat parkeren in Utrecht kost...

Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:59:28 #210
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75923699
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk, niemand hier beweert zoiets infantiels. Dat kan ook echt weer alleen bij jou vandaan komen.


quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg en die wil is er gewoon niet, dát is het probleem. Behalve als het de NS uitkomt.

Toen was er binnen no-time een aangepaste dienstregeling, want als het de NS uitkomt in verband met teveel claims, dan kan het opeens wél.
Nee hé?
pi_75923802
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
Als je van centrum naar centrum moet is de trein meestal sneller. Zeker in de spits.
Klopt, maar wie moet dat nou?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:09 #212
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75924273
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:

En men wil gewoon eens dat niet elke kutsmoes wordt aangegrepen om niet te rijden, te warm, blaadjes, sneeuw etc. Dan steek je dat miljard idd maar eens in maatregelen ipv vage stiltecoupees etc.
Hier ben ik het wel weer met je eens
pi_75924412
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
pi_75924531
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Repeat het volgende:
Trein is helemaal niet duurder dan de auto.
Door de subsidie niet nee. Het is vrijwel nooit goedkoper en zodra je met meerdere reist worden verschillen ineens heel groot.
pi_75924750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, maar wie moet dat nou?
Ik, om een voorbeeld te noemen. De locaties van onze vestigingen in Nederland zijn waar mogelijk zo gekozen dat ze goed per OV te bereiken zijn, en wij kunnen gewoon hier op kantoor bij de facilitaire dienst treinkaartjes kopen. Verder heeft het bedrijf een actief promotiebeleid voor het gebruik van het OV, oa ook voor het woon-werk verkeer. Het Nederlandse OV is zeker niet zaligmakend, en lang niet altijd de beste oplossing, maar dat geldt ook voor de auto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75924959
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:20 #217
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Daar rijden ze veel meer over een enkel spoor.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef mvc het volgende:
Wat ik mij onlangs afvroeg, hoe zou het zijn in landen als rusland etc. gaan met het OV daar waar het over het algemeen kouder is dan hier en het dus ook vaker vriest en sneeuwt ? Zou men daar om de haverklap alles stil leggen ?
Die hebben lang niet zo'n intensief gebruikt & compact spoornet als wij hier.. En daar is het voor veel langere periodes koud, dus kan je het materieel er op aanpassen, hier sneeuwt het niet zo vaak..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75925714
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Misschien moet er iets in geïnvesteerd worden en kunnen ze ideeën opdoen bij naburige landen die met regelmaat met sneeuw te maken hebben.

Geef me een medaille!
pi_75925848
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef k_man het volgende:
Waarom gaat het in een OV-topic alleen nog maar over winterbanden?

Hoe dan ook, dit:
[..]

klopt natuurlijk niet. Winterbanden bieden alleen een voordeel bij rijden op sneeuw of ijs. In alle andere gevallen zijn zomerbanden beter.
[..]

bron
Is het heus?
Ik ervaar dat toch anders als er enig regenwater op het wegdek zit.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:24 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75925889
15% van de treinen rijdt? Da's schandalig weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:53:12 #222
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75925922
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef OldJeller het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat had ik ook alweer gezegd gisteren?
[..]


Geef me een medaille!
Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75925976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Op een normale dag zijn er geen vertragingen met het OV, op de weg daarintegen.
[..]

Heeveel verbruikt je auto? 1 op 12? lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afstand Eindhoven - Utrecht: 135 km
Benzinekosten: 135/12=11.25 liter bezine, a ongeveer 1.45 p/l voor euro is 16.31
Enkeltje met de trein: 12.50

En dan heb ik nog niet eens de afschrijving van een auto mee genomen, maar alleen de bezinekosten.
Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:55:06 #224
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75926000
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Nederland heeft een prima infrastructuur, het gaat hoe je er mee omgaat. Je hebt speciale treinen en andere mogelijkheden die de rails prima berijdbaar kunnen maken. Dat gebeurt ook in landen waar drie maanden lang, of langer, sneeuw ligt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75926034
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Wat willen ze concreet gaan doen dan? Ze kunnen moeilijk ineens de infrastructurele problemen op gaan lossen. De NS kiest bewust voor een beperkte dienstregeling omdat dit op dit moment beter beheersbaar is.
Ja, beperkt is een relatief begrip.

Beperkt bleek namelijk op veel trajecten gewoon "niet" te zijn. Dat is inderdaad goed beheersbaar, géén treinen laten rijden.

Laat hen eerst maar die Duitse vervoerbedrijven bellen voor ze zich afvragen wat ze kunnen.
En wellicht gaat het inderdaad om speciale treinen die wat kunnen betekenen.
pi_75926071
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:57:57 #227
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien:
Die al dan niet zogenaamde grote problemen die NS en Prorail hebben komen wel opvallend veel vaker voor sinds ze gescheiden en "geprivatiseerd" zijn, of ligt dan aan mij?
Dat klopt inderdaad. De privatisering heeft niet echt geholpen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926173
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:01:07 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926192
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:02:52 #230
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75926257
het zit je diep hé, heatwave?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:04:38 #231
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926319
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ligt eraan per auto.

Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt dan die 12.50 gezien je niet van deur tot deur wordt gebracht en met de auto wel.
Komt uiteraard bij dat je zelf bepaald hoe snel, met wie, met welke muziek of in stilte, hoe laat, in comfort, met welke temperatuur, etc. etc. ipv in zo'n stinkcoupé waar het een verrassing is of je met proletariërs rijdt of niet.
5 minuten fietsen naar station, 5 minuten vanaf station naar werk.
Of m'n vorige opdracht, minder ver lopen vanaf de parkeerplaats dan vanaf het station.

Maargoed, ik snap uiteraard dat jij je verheven voelt boven de arbeidsklasse en dat als argument gebruikt in je discussie, veel plezier in je elitaire file.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_75926356
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als de wissels niet werken dan ga je niet ver komen. Als je niet verder kunt kijken als de NS dan zie je de kern van het probleem niet.
De kern van het probleem is dat de eisen die de NS stelt aan het spoor mbt de weersomstandigheden niet goed zijn. Gemiddeld dit, gemiddeld dat. Problemen ontstaan juist bij waarden boven het gemiddelde.

Als een woordvoerder zegt dat de wisselverwarming niet werkt omdat de gestelde eisen door de ns/prorail maar van een klein beetje sneeuw uitgaan, en daardoor alles niet rijdt dan is er iets goed mis.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75926376
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Prorail valt onder verkeer en waterstaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:11 #234
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75926430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:00 schreef OldJeller het volgende:
En dan zijn er een hoop mensen die altijd roepen dat privatisering van alles beter is.
Misschien.. maar blijkbaar niet nu voor het treinvervoer met bedrijven als prorail en NS.
Vuige socialist.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:08:27 #235
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75926438
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Duitsers willen NS helpen Dus, het is dus WEL overtrokken beroerd hier, iit tot wat alle "experts"hier beweren.
Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75926484
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef t-8one het volgende:

[..]

Vuige socialist.
Jij rijdt hier met het OV.
pi_75926529
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
pi_75926603
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:11 schreef OldJeller het volgende:
Je kan ze in elk geval eerst uithoren en bekijken wat voor ideeën ze aandragen vóór je bij voorbaat sceptisch gaat doen. Wellicht komen ze met speciale treinen die de rails schoon en toegankelijk kunnen krijgen.
Mja, daar komen ze dan mee als ze in Duitsland klaar zijn met vegen.
Dan ligt hier ook geen sneeuw meer. .
Ik verwacht zelfs van de Duitsers eerlijk gezegd niet dat ze die speciale treinen zomaar even uit de mottenballen trekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:14:52 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75926645
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Verwacht je dat de Duitsers dat erg snel op weten te lossen dan? Op het gebied van infrastructuur zijn er gewoon structurele problemen aanwezig, die los je niet zomaar op.
Nee, dat verwacht ik niet, maar er lopen er hier iets teveel rond die zeggen dat het onmogelijk was voor Prorail om dit te verhelpen of voorkomen, dat is dus gewoon niet waar .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:15:50 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75926676
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Lonker het volgende:
Niet zo zeiken....1x in het jaar ofzo
Begin dit jaar, eind dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')