1 graad boven nul hier maar. Vannacht gaat het weer vriezen. De bewolking is grotendeels weg, dus extra koud betekent dat doorgaans hier aan de kustquote:Op zondag 20 december 2009 18:35 schreef omapietje het volgende:
Het is nu aan het dooien dus morgen rijden die treinen wel.
ik ben er ook bang voor. maar misschien wel pas wat later op de dag. die gasten moeten eerst rustig opstaan en een bakkie doen. hebben ze rond een uur of 9 a 10 de treinen/metro's/trams (alles wat bovengronds moet) weer aan het rijdenquote:Op zondag 20 december 2009 18:41 schreef Yreal het volgende:
verwacht dat het morgen echt wel weer gewoon goed gaat hoor
quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-.
Retour Amsterdam Centraal - Berlin Hbf: CityNightLine, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 58,-.
of indien niet ´s nachts: InterCity(Express), 2e klas, Niederlande Spezial, ¤ 78,-.
Ja hoor, ik kwam vanmiddag in Zutphen te staan waar mij verteld werd dat de trein richting Roosendaal niet reed, reden onbekend, eerst zou er misschien nog een stoptrein naar Dieren gaan, maar dat later zelfs niet meer. De andere kant op was er bij Deventer ergens een storing.quote:Op zondag 20 december 2009 18:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heeft dat er ooit uitgelegen? Volgens http://www.traphic.nl/trein.aspx rijdt het
'k Wacht nog even af wat ik morgen ga doen.. 'k Wilde eigenlijk wel een rondje gaan doen en met alle tijd van de wereld maakt vertraging me toch niet uit.. Maar waarschijnlijk kan ik het station al niet bereiken
Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komtquote:Op zondag 20 december 2009 18:56 schreef Hugo__Boss het volgende:
Station Roosendaal zo te zien? stoptreintje naar den haag centraal?
Verder dan naar het zuiden, want die Belgen blijven gewoon helemaal weg hierquote:Op zondag 20 december 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komt
Falers.quote:Op zondag 20 december 2009 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Helaas, niet dus. Stelletje faalhazen daar zeg. Onbegrijpelijk:
ProRail raadt treinreizen morgen af
ProRail roept reizigers op ook morgen niet met de trein te reizen.
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen. Gewoon elke vitale wissel zorgen dat er iets of iemand em verwarmd.
Ik moet morgen vanuit hardinxveld naar Maastricht![]()
De arriva doet het wel, maar de rest betwijfel ik. Steeds IC's die niet verder gaan dan Breda.
Ik snap er helemaal niets van wat ze daar bij prorail doen. Die wissels staan toch een richting op. Dus als je 2 sporen hebt en een station, komen de wissels altijd op 1 van deze sporen uit. Daar kan je in ieder geval een redelijke dienst op draaien. En ik snap het ook niet. Bij rotterdam heften ze IC's op, omdat sneltreinen handiger zijn om wel te laten rijden. Maar doe dan wel 2 VIRM's ofzo. En niet een korte enkele.
quote:Prognose voor maandag 21 december
Houdt u ook morgen rekening met een zeer beperkte dienstregeling. Maak, indien mogelijk, morgen geen gebruik van de trein.
Excuses voor het ongemak.
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Elk land met weer als dit raakt ontregelt.
Als een particulier bedrijf faalt, wat mij erg logisch lijkt, is dat(privatisering) te wijten aan de overheid. De spoorwegen moeten weer van de staat worden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen.
Niet echt een vergelijkbare situatie wbt railinfrastructuur. In Canada en US heb je vaak enkelspoorslijnen zonder veel wissels of seinen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.
prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:
Dat staat heel duidelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.quote:Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
Welnee, doorkachelenquote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
t zal wel. Ik moet het proberen. Ik zie wel wat ik tegenkom.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef RubenK het volgende:
Officieel negatief advies over morgen
[..]
Daar ligt 1 mm sneeuw man.quote:
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
Niet de NS, pro-rail.quote:Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef ehqo. het volgende:
[..]
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
Wel ironisch dat NS Hispeed dat meldt op Twitterquote:NSHispeed: Er pendelen treinen tussen Rtd CS en Den Haag CS 2x p/u, van DenHaagCS naar Asd en volgens NS -planner ook 2x p/u van Asd naar Utrecht!! about an hour ago
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.
Ik kan het in minder letters hoor:quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?
En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |