abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75846348

Welkom in alweer deel ### van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 72% gewijzigd door Fixers op 20-12-2009 19:28:45 ]
pi_75846362
Een rijdende trein
  Boks-Chick zondag 20 december 2009 @ 18:33:00 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75846395
wat denken jullie, morgen in de randstad treinverkeer mogelijk? Dus tussen 6 en 8 's-ochtends?
lolwut
pi_75846490
Het is nu aan het dooien dus morgen rijden die treinen wel.
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 18:35:53 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_75846504
Een rijdende trein. Bijna eng!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75846514
ik wil dinsdag naar rotterdam!
-
  Boks-Chick zondag 20 december 2009 @ 18:36:26 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75846517
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:35 schreef omapietje het volgende:
Het is nu aan het dooien dus morgen rijden die treinen wel.
1 graad boven nul hier maar. Vannacht gaat het weer vriezen. De bewolking is grotendeels weg, dus extra koud betekent dat doorgaans hier aan de kust
lolwut
pi_75846668
verwacht dat het morgen echt wel weer gewoon goed gaat hoor
  zondag 20 december 2009 @ 18:43:06 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75846727
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:41 schreef Yreal het volgende:
verwacht dat het morgen echt wel weer gewoon goed gaat hoor
ik ben er ook bang voor. maar misschien wel pas wat later op de dag. die gasten moeten eerst rustig opstaan en een bakkie doen. hebben ze rond een uur of 9 a 10 de treinen/metro's/trams (alles wat bovengronds moet) weer aan het rijden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75846910
Helaas, niet dus. Stelletje faalhazen daar zeg. Onbegrijpelijk:

ProRail raadt treinreizen morgen af

ProRail roept reizigers op ook morgen niet met de trein te reizen. Vanochtend even na tien uur gaf ProRail ook al een negatief reisadvies. Door de sneeuwval reden op sommige trajecten helemaal geen treinen en op andere veel minder dan normaal.

In Friesland was het treinverkeer al vroeg in de ochtend vrijwel stil komen te vallen. Volgens Arriva was dat het gevolg van bevroren wissels.

Ook gisteren was het treinverkeer door het winterweer ernstig ontregeld. Dat kwam behalve door het weer ook door een man met een mes die urenlang het verkeer in de Schipholtunnel stillegde.

http://nos.nl/artikel/124(...)eizen-morgen-af.html
pi_75846958
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-.

Retour Amsterdam Centraal - Berlin Hbf: CityNightLine, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 58,-.
of indien niet ´s nachts: InterCity(Express), 2e klas, Niederlande Spezial, ¤ 78,-.

Socios, HELD ... thanks..
pi_75846968
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heeft dat er ooit uitgelegen? Volgens http://www.traphic.nl/trein.aspx rijdt het

'k Wacht nog even af wat ik morgen ga doen.. 'k Wilde eigenlijk wel een rondje gaan doen en met alle tijd van de wereld maakt vertraging me toch niet uit.. Maar waarschijnlijk kan ik het station al niet bereiken
Ja hoor, ik kwam vanmiddag in Zutphen te staan waar mij verteld werd dat de trein richting Roosendaal niet reed, reden onbekend, eerst zou er misschien nog een stoptrein naar Dieren gaan, maar dat later zelfs niet meer. De andere kant op was er bij Deventer ergens een storing.

Die heeft er dus wel uitgelegen .
pi_75847051
Weet iemand of bussen morgen wel rijden? Als ik morgen op het station kan komen, ga ik gewoon een risicorondje doen en wat leuke foto's schieten. Al kom ik niet verder dan Lage Zwaluwe, spannend wordt het toch wel

Deze Plan T in de sneeuw hadden jullie nog tegoed van vrijdag;
pi_75847216
Station Roosendaal zo te zien? stoptreintje naar den haag centraal?
pi_75847223
Zet de OP er ook even in
pi_75847349
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:56 schreef Hugo__Boss het volgende:
Station Roosendaal zo te zien? stoptreintje naar den haag centraal?
Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75847413
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komt
Verder dan naar het zuiden, want die Belgen blijven gewoon helemaal weg hier . Toen ik er stond zeiden ze dat de Beneluxtrein ook in Essen zou stoppen .
pi_75847487
Morgen maar weer eens naar Ede Wageningen met de sneeuwploeg Misschien kan ik nog een drop-off chopper pakken naar mn werk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 december 2009 @ 19:05:25 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75847502
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Helaas, niet dus. Stelletje faalhazen daar zeg. Onbegrijpelijk:

ProRail raadt treinreizen morgen af

ProRail roept reizigers op ook morgen niet met de trein te reizen.
Falers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75847617
Vanaf Den Haag HS/centraal naar Amsterdam reizen lijkt ook onmogelijk nu..
Er staan per uur nog 1 a 2 treininen ri. A'dam op de borden, maar door personeel wordt gezegd dat leiden het eindstation zal zijn
dag
pi_75847661
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.

prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:

Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_75847745
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen. Gewoon elke vitale wissel zorgen dat er iets of iemand em verwarmd.

Ik moet morgen vanuit hardinxveld naar Maastricht
De arriva doet het wel, maar de rest betwijfel ik. Steeds IC's die niet verder gaan dan Breda.
Ik snap er helemaal niets van wat ze daar bij prorail doen. Die wissels staan toch een richting op. Dus als je 2 sporen hebt en een station, komen de wissels altijd op 1 van deze sporen uit. Daar kan je in ieder geval een redelijke dienst op draaien. En ik snap het ook niet. Bij rotterdam heften ze IC's op, omdat sneltreinen handiger zijn om wel te laten rijden. Maar doe dan wel 2 VIRM's ofzo. En niet een korte enkele.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75847883
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen. Gewoon elke vitale wissel zorgen dat er iets of iemand em verwarmd.

Ik moet morgen vanuit hardinxveld naar Maastricht
De arriva doet het wel, maar de rest betwijfel ik. Steeds IC's die niet verder gaan dan Breda.
Ik snap er helemaal niets van wat ze daar bij prorail doen. Die wissels staan toch een richting op. Dus als je 2 sporen hebt en een station, komen de wissels altijd op 1 van deze sporen uit. Daar kan je in ieder geval een redelijke dienst op draaien. En ik snap het ook niet. Bij rotterdam heften ze IC's op, omdat sneltreinen handiger zijn om wel te laten rijden. Maar doe dan wel 2 VIRM's ofzo. En niet een korte enkele.
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
HÆLP.
pi_75847895
Officieel negatief advies over morgen
quote:
Prognose voor maandag 21 december

Houdt u ook morgen rekening met een zeer beperkte dienstregeling. Maak, indien mogelijk, morgen geen gebruik van de trein.

Excuses voor het ongemak.
pi_75848024
NS kan toch gewoon de kaartautomaten uit dienst nemen, kan er niemand meer een kaartje kopen en nu de trein in stappen .
"Dit verkooppunt is gesloten wegens verstoorde treindienst, reis niet met de trein of vraag een NS medewerker om advies."
dag
  zondag 20 december 2009 @ 19:20:19 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75848054
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Elk land met weer als dit raakt ontregelt.
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75848058
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen.
Als een particulier bedrijf faalt, wat mij erg logisch lijkt, is dat(privatisering) te wijten aan de overheid. De spoorwegen moeten weer van de staat worden.
pi_75848219
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.

prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:

Niet echt een vergelijkbare situatie wbt railinfrastructuur. In Canada en US heb je vaak enkelspoorslijnen zonder veel wissels of seinen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 december 2009 @ 19:25:04 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75848233
Gaat lekker zo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75848297
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848300
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.

En sorry van de spelfout.
HÆLP.
pi_75848384
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
HÆLP.
  zondag 20 december 2009 @ 19:31:25 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75848495
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Welnee, doorkachelen

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75848524
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef RubenK het volgende:
Officieel negatief advies over morgen
[..]
t zal wel. Ik moet het proberen. Ik zie wel wat ik tegenkom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75848552
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:31 schreef bork het volgende:

[..]

Welnee, doorkachelen

Daar ligt 1 mm sneeuw man.
HÆLP.
pi_75848623
Hmm ik zit me net te bedenken dat ik dinsdag ook niet echt een keuze heb over wel/niet treinreizen. 'k Kan wel thuisblijven, maar dan heb ik een ¤27,- Thalys ticket weggegooid Als ik hier om 07:30 vertrek, ben ik om 13:00 toch wel in Amsterdam hoop ik?
pi_75848666
De OP staat er weer.

Dat de weersomstandigheden problemen geven snap ik. Dat is niet te vermijden. Maar er is een verschil tussen een beperkte dienst en wat er nu aan de hand is. De NS en Prorail hebben inderdaad een maatschappelijke functie. Opvallend dat het kippelijntje van conexxion wél gewoon volgens de dienstregeling kan rijden. Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
pi_75848678
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848859
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
HÆLP.
pi_75848889
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef ehqo. het volgende:

[..]

De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
Niet de NS, pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848949
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niet de NS, pro-rail.
Die heb je op een poef bij de kachel met een kop choco gezien?
HÆLP.
pi_75849026


Wat een 3-de wereld land hier zeg

Een beetje last van het weer en alles ligt plat ....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_75849176
Treinreizigers hebben kaartjes en contracten met de NS, de NS moet dan maar met zijn toeleveranciers rommelen om de aanlevering overeind te houden. Dat is geen taak van de reiziger.
dag
  zondag 20 december 2009 @ 19:51:52 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75849291
quote:
NSHispeed: Er pendelen treinen tussen Rtd CS en Den Haag CS 2x p/u, van DenHaagCS naar Asd en volgens NS -planner ook 2x p/u van Asd naar Utrecht!! about an hour ago
Wel ironisch dat NS Hispeed dat meldt op Twitter
pi_75849389
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75849427
3 cm sneeuw en heel het treinentopic stroomt vol met "deskundigen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 december 2009 @ 19:58:20 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75849569
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?

En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75849779
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
pi_75849843
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?

En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Ik kan het in minder letters hoor:

F-A-A-L

vier. Nu jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75849845
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')