abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75085133
Sinds kort woon ik in een leuk appartementje in de binnenstad hier, 3 hoog.
Gebouwd in 2005 dus totaal betonnen constructie.

Nu krijg ik al sinds de eerste week mijn onderburen en vooral mijn onderonderburen aan de deur. Ze hebben last van mijn muziek en vinden dit zeer storend. Ik kon mijn oren niet geloven dus ben ik gelijk even meegelopen om te luisteren hoe hard het wel niet moest zijn.

Toen ik in hun huiskamer stond en de bewoner de tv practisch op mute zette hoorde je inderdaad mijn muziek, je kon horen wel nummer er op stond en met een gespitst oor kon je de tekst ook wel horen, mits alles in hun eigen kamer stil was natuurlijk.

Ik vond dat de overlast geen naam mocht hebben, maar vriendelijk dat ik ben heb ik aangeboden de muziek wel uit te zetten en er in het vervolg op te letten, ook aangeboden dan voornamelijk op mijn vrije dagen (dinsdag en donderdag) muziek te luisteren, maar natuurlijk niet uitsluitend. Ik hou mij netjes aan de maatschappelijke normen (na 22:00u geen 'harde' muziek e.d.) maar nu heb ik de bewoners toch al wel 5x aan de deur gehad in 2 weken tijd. Ook trof ik op het mededelingenbord de mededeling aan: "Ook overdag harde muziek is zeer vervelend!!!!"

Ik vind het nogal mierenneukerij en er word van een mug een olifant gemaakt. Ik heb al zogenaamde spikes gekocht voor mijn speakers en deze ook nog voorzien van 3 lagen meubelfilt om alles te dempen, maar nog zijn ze niet tevreden. Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.

Nu komt er een bijeenkomst aan van de vereniging van eigenaren, er is al aangegeven dat dit 1 van de te bespreken punten word. Mijn vraag is eigenlijk hoe hier de gemiddelde persoon mee zou omgaan. Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:25:34 #2
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_75085192
Goed dat je er iets aan probeerde te doen, maar zodra de overlast blijft is het niet genoeg. Ik zou ook niet blij zijn met een buurman als jij
opgezegd@fok.nl
pi_75085243
Gebruik gewoon een headset. Je hebt de muziek echt te hard staan. Vind het overigens erg asociaal gedrag van jou
You dream it, I live it.
pi_75085246
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:25 schreef FoXje het volgende:
Goed dat je er iets aan probeerde te doen, maar zodra de overlast blijft is het niet genoeg. Ik zou ook niet blij zijn met een buurman als jij
Dus jij eist absolute stilte? Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?
Ik hou mij netjes aan alle regels en pas mij aan, dat kan je van mijn buren niet zeggen, die zijn mij nog geen centimeter tegemoet gekomen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:27:55 #5
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085257
Draai je bass naar het minimum

Dat zouden ze in alle flats moeten verplichten. Net als naaldhakken, ook niet te pruimen dat geluid
En boren na 10 uur 's avonds

Brrrr.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75085259
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
....

want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.

...
Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?

Daarnaast:
quote:
Toen ik in hun huiskamer stond en de bewoner de tv practisch op mute zette hoorde je inderdaad mijn muziek, je kon horen wel nummer er op stond en met een gespitst oor kon je de tekst ook wel horen, mits alles in hun eigen kamer stil was natuurlijk.
Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75085271
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Meddo het volgende:
Gebruik gewoon een headset. Je hebt de muziek echt te hard staan. Vind het overigens erg asociaal gedrag van jou
Headset ben ik zeker niet van plan, heb voor een zeer aanzienlijk bedrag mooie audio apparatuur staan en de kwaliteit en luistergenot via speakers is totaal niet te vergelijken met een headset.
pi_75085315
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dus jij eist absolute stilte?
Absolute stilte is een uiterste. Normale leefgeluiden daar stoort niemand zich aan omdat dat moeilijk zachter te regelen is. Op een geluidsmeubel zit een handig knopje.
quote:
Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?
Ik hou mij netjes aan alle regels en pas mij aan, dat kan je van mijn buren niet zeggen, die zijn mij nog geen centimeter tegemoet gekomen.
Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75085319
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?

Daarnaast:
[..]

Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?
Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?
pi_75085327
Je buren hebben gewoon gelijk.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_75085340
quote:
Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Gaat er nu echt niets bij je branden? Krijg je niet een beetje het idee dat dit iets te hard is?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75085354
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:

Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
Hun ideale situatie is geluidsniveau 0

Dus de oplossing is geluidsniveau 5, en niet 0 of 10.
pi_75085355
Dit is natuurlijk een subjectief gegeven.
Wat voor de een overlast is, is het voor de ander niet.

Ik vind ( ) dat je buren overdag niet al teveel reden hebben tot klagen.
Iedereen maakt wel eens herrie, en jij zal ook wel eens last hebben van de buren.
pi_75085358
Ook overdag zijn er gewoon geluidsnormen. Ik weet niet hoe hoog die zijn, en er zijn ook weer uitzonderingen op. Daar moet je je aan houden. Een bewonersvereniging heeft hier verder natuurlijk niets over te zeggen. Wat je in jouw huis doet gaat hun namelijk niets aan. Dus als jij je aan de wettelijke regels houdt is er niets aan de hand.

Echter gok ik wel dat je je muziek gewoon erg hard hebt staan. Dat is opzich niet erg als het een uurtje per week is, maar als het heel vaak is, dan snap ik dat dat storend is.
pi_75085374
Dit is echt een typisch voorbeeld van bewust asociaal gedrag.
Buren zoals jij zou niemand willen, ik meen het, geen grapje. Als je gewoon eens het geluid zachter zet of koop een draadloze hoofdtelefoon als je de muziek op standje 100 wilt zetten.
Geluidsoverlast / blaffende hond staat volgens mij op nummer 1 van buren overlast.

Zelf heb ik ook buren gehad die irritant vaak slecht piano spelen, constant een verkeerde toon etc. Als je het goed kunt, fijn, als je het verknalt, mega irritant voor anderen. Kei harde muziek met volle bas in de achtertuin afspelen is ook verschrikkelijk.
quote:
Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Hoe asociaal is dit?
Stel jij wilt een gesprek voeren en je buren zette de muziek kei hard aan, dat gaat dan dus met moeite.

Ik hoop oprecht dat jij uit je appartement wordt gezet.
pi_75085385
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?
Als die mensen niet hun nodige 'rust' kunnen rkijgen overdag, is er een probleem ja. In je eigen huis wil je kunnen ontspannen, dan wil je niet een of andere aso boven je hebben wonen die constant harde muziek/films speelt.
Goed dat je het niet na 10 uur doet, hoor, maar 'ik heb niet voor niets mooie apparatuur' is een rotsmoes.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:32:46 #17
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085396
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
pi_75085407
Duidelijk geen muziekfanaten in mijn topic

In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
pi_75085447
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

Mijn ideale situatie is jou een kogel door de kop schieten.
Jouw ideale situatie is je met geen vinger aanraken.

Dus de oplossing is jou in het ziekenhuis te slaan?
Dat is ongeveer jouw beredenering.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:34:49 #20
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085454
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:

In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Ik luister ook wel 3 à 4 uur naar muziek per dag.

Maar ik vind de muziek niet meer mooi als het TE hard staat, wat bij jou het geval is.
pi_75085457
Nog even toevoegen:

Mensen zoals jij beseffen dus niet eens wat je aan het doen bent, je vindt het doodnormaal, maar dat is het niet. Wat een asociaal gedrag zeg, .
pi_75085462
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Granaatappel het volgende:
Hoe asociaal is dit?
Stel jij wilt een gesprek voeren en je buren zette de muziek kei hard aan, dat gaat dan dus met moeite.

Ik hoop oprecht dat jij uit je appartement wordt gezet.
Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.

Uitzetten zal niet zomaar gaan. Dit valt netjes binnen de normen en het is een koopappartement.
pi_75085473
quote:

Ik luister wel meer dan 20 uur muziek per week, maar ik kan me verschrikkelijk storen aan andermans muziek.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75085477
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee, de oplossing is een niveau dat ten eerste voor de omwonenden acceptabel is, dan kom jij pas. Dat je "voor een zeer aanzienlijk bedrag" apparatuur hebt staan is geen argument. Ik heb ook voor een zeer aanzienlijk bedrag aan apparatuur staan voor mijn basgitaar, maar ik zorg dat ik nooit klachten krijg van de buren, ook al zou ik zelf standje 10 wel lekker vinden, ik weet gewoon dat andere mensen zich dan storen aan mijn "beleving" en "luistergenot".
pi_75085516
quote:
Ik vind het nogal mierenneukerij en er word van een mug een olifant gemaakt. Ik heb al zogenaamde spikes gekocht voor mijn speakers en deze ook nog voorzien van 3 lagen meubelfilt om alles te dempen, maar nog zijn ze niet tevreden. Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?

Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........

Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75085519
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.
Okay dat is iets anders. Je schreef net namelijk dat het nummer herkenbaar was en de tekst bij stilte ook te verstaan. Nu is er een groot grijs gebied tussen achtergrondruis en kutherrie van de buren, maar je beschrijving van het niveau liet me eerder denken in de richting van optie twee.
pi_75085521
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
Speakers zijn 1.15m hoog
pi_75085585
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........

Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?

Natuurlijk staan de speakers dicht bij de muur, waar anders?
pi_75085609
Voelbare bas

Dat trilt door de muren, man.
Chocoladetaartjes.
pi_75085632
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:41 schreef Xaryna het volgende:
Voelbare bas

Dat trilt door de muren, man.
Ik heb ook al gevraagd of ze veel verschil merken met sub aan of uit, ze vonden het niet uitmaken, dus dat is het probleem niet.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:42:49 #31
331 Merel
Be here now.
pi_75085646
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:

Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_75085663
Mijn god, ik ben blij dat jij niet boven mij woont. Lekkere instelling
pi_75085665
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:42 schreef Merel het volgende:

[..]

Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
Of mijn buren
pi_75085666
pi_75085685
quote:

[..]

Nou moet ik zeggen dat ik films thuis nooit maximaal ervaar.
Omdat als ik dat doe zeker weet dat er wat mensen last van hebben, en dan kijk ik niet lekker meer.
pi_75085687
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:43 schreef snellejelle het volgende:

Jezelf quoten
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:44:31 #37
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_75085691
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_75085709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:43 schreef McGilles het volgende:

[..]

Of mijn buren
Ja, laten even van de rest vragen zich aan jou aan te passen
Chocoladetaartjes.
pi_75085723
quote:

[..]

Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?

Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
pi_75085753
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:44 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
Goed kunnen horen?
Als het daar totale stilte is kunnen ze in de verte mijn muziek horen ja. Volgens mij kunnen veel mensen tegenwoordig niks meer hebben van de medemens. Ik heb blijkbaar een totaal anders instelling en mening over dit punt.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:47:09 #41
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75085756
quote:

[..]

Of mijn buren
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75085757
quote:

[..]

Of mijn buren
Nee, totaal niet. Dit is wel de meest misselijkmakende uitspraak van je in dit hele misbaksel van een topic.
pi_75085784
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?

Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
Of vergelijk het met kunstmest over je heen gegooid krijgen, een volle emmer is niet leuk, maar je gaat ook niet akkoord met "maar een beetje".
pi_75085847
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.

Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:50:43 #45
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085861
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:

[..]

Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
pi_75085868
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.

En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:51:21 #47
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085882
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef WAARHEID het volgende:
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.

En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
pi_75085897
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.

Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
ijs_beer fan!
pi_75085909
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:

[..]

Leuke reactie zeg, kort lontje inderdaad. Nu snap ik dat je zo fel reageert in dit topic, jij bent ook iemand die niks kan hebben van anderen. Ik kan de onderlinge problemen met andere mensen in mijn hele leven op 1 hand tellen, omdat ik totaal niet snel problemen zoek met iemand, ik krijg alleen problemen met mensen als mensen problemen met mij zoeken.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:52:57 #50
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085927
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.

Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.

Klaar. Muziek dus niet te hard zetten, maakt niet uit welk tijdstip.

Dat is mijn instelling.
pi_75085931
2 verdiepingen lager nog steeds de tekst kunnen horen.

TS is een pauper
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75085942
En heeft een gehoortest nodig
pi_75085947
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:52 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.

Klaar. Muziek dus niet te hard zetten, maakt niet uit welk tijdstip.

Dat is mijn instelling.
En het ligt er maar net aan wat de ander overlast vindt in dit geval. Ik zou geen problemen hebben met TS als buurman, jij vindt 't wel overlast.
ijs_beer fan!
pi_75085948
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:

Kijk, eindelijk iemand in dit topic die heeft geleerd in zijn leven om om te gaan met andere mensen en hun eigen gebruiken. Dat blijkt na de reacties in dit topic toch lang niet voor iedereen weggelegd te zijn.
pi_75085966
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:53 schreef Cerbie het volgende:
En heeft een gehoortest nodig
Niks mis met mijn gehoor, blijkt wel uit meerdere situaties
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:55:37 #56
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085977
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef NanKing het volgende:

[..]

En het ligt er maar net aan wat de ander overlast vindt in dit geval. Ik zou geen problemen hebben met TS als buurman, jij vindt 't wel overlast.
Als ik Hazes draai en ik hoor Borsato van de buurman dan is dat overlast, denk ik.
pi_75085981
quote:

[..]

Een leuk volume?
Vraag aan je buren of ze het een leuk volume vinden.........
Zoals ik al zei, op het moment dat jij je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn dan staat de muziek al vrij hard. Niet heel raar dat je buren dan last van je hebben. Ik kan prima muziek luisteren en film kijken zonder dat ik van de bank af tril of waarbij ik moet schreeuwen naar vrienden of ze de chips willen doorgeven.

Jij bent waarschijnlijk geen liefhebber van mooi geluid maar van hard geluid.

Speakers wil je niet te dicht tegen de muur zetten, is over het algemeen nadelig voor de kwaliteit van het geluid.

Als zij elke keer wanneer jij naar een film kijkt met een klopboor in muur gaan boren ben je ook niet blij.

Dan nog iets, jij bent daar net komen wonen en zorgt nu al voor veel overlast, zullen vast blij zijn dat jij er bent komen wonen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_75085988
De jongeman haalt me een beetje het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn arrogante reacties.
En aan Nanking, hij zegt 20 uur per week muziek te luisteren, en hij heeft verteld op welk volume. Lijkt mij niet bepaald normaal, wel?
pi_75086003
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Als ik Hazes draai en ik hoor Borsato van de buurman dan is dat overlast, denk ik.
Die muziek is per definitie overlast toch?
ijs_beer fan!
pi_75086010
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.
Dat ken ik wel. Daarom stoor ik me er ook niet aan als ik eens iets hoor van de buren, dan weet ik dat ze ook niet aan je deur staan als wij een keertje vlees staan af te fikken in de tuin ofzo. Het zou iets anders zijn als ik elke dag last had, want ik heb zelf absoluut niet de behoefte elke dag lawaai te maken of te barbecuen dus dan is de balans zoek.
quote:
Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
Maar dat kan gewoon niet overal lieve schat...
pi_75086027
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Quir het volgende:
De jongeman haalt me een beetje het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn arrogante reacties.
En aan Nanking, hij zegt 20 uur per week muziek te luisteren, en hij heeft verteld op welk volume. Lijkt mij niet bepaald normaal, wel?
Leer jij eerst eens reacties zorgvuldig te lezen en daarna op de knop reply te drukken, dat zal je veel bloed onder je nagels schelen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:58:08 #62
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75086039
TS beseft echt niet wat hij andere mensen aan doet. Ik heb zelf in het verleden zulke buren als TS gehad, die vonden ook dat ik het maar moest accepteren dat ik continu hun kutherrie hoorde. Op een gegeven moment ben je met niets anders meer bezig dan jezelf opvreten vanwege de herrie. Zelfs als het even stil is zit je gespannen te wachten tot de ellende weer begint.
Je kan ook steeds minder hebben en raakt er helemaal op gefocust.
God, wat voelde ik me klote in die tijd!

Maar dat kan jou allemaal geen reet schelen, als jij het maar naar je zin hebt.
De bas willen voelen.... ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_75086045
Ik vind het probleem er zitten in de 'onderburen kunnen de tekst horen' en de '20 uur per week'. Ik hoor ook wel eens muziek en andere geluiden en dat is allemaal prima, maar dan wel overdag en niet zovaak. Als het hun muzieksmaak totaal niet is, kan ik me goed indenken dat 20 uur per week hen echt de strot uitkomt. Af en toe een lekker nummer even vol volume zetten oke, maar uren achter elkaar?
Maar goed, de geluidssterkte is in dit geval moeilijk in te schatten. Misschien ben jij inmiddels dovig en lijkt het minder hard voor jou, maar misschien zijn jouw buren complete stilte gewend.. totdat jij erin kwam wonen.

Heb je al oplossingen met hen overlegd? Behalve dan dat zij zeggen 'het moet zachter', kijken of zij een oplosing hebben? Misschien bepaalde uren waarop jij je helemaal kan uitleven met als tegenprestatie dat jij dan zorgt dat ze niks horen op andere uren? Als het zo doorgaat gaan ze klagen en krijg je alleen maar een hele hoop gezeik.
Chocoladetaartjes.
pi_75086049
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Leer jij eerst eens reacties zorgvuldig te lezen en daarna op de knop reply te drukken, dat zal je veel bloed onder je nagels schelen.
Echt jongen, zoek hulp.
pi_75086052
Je woont in een flat/appartement. Dan heb je met dat soort dingen rekening te houden. Kwestie van aanpassen. Lijkt me niet meer dan normaal. Van mij heeft nog nooit iemand last gehad in al die jaren voor zover ik weet.
pi_75086069
Zucht, ik luisterde (verleden tijd) in mijn vorige woning zo'n 20u p/w op een harder volume dan nu, zonder ooit ook maar 1 klacht te krijgen. Momenteel is dit minder op een zachter volume.
pi_75086070
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Quir het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen ik ben gewoon heel erg makkelijk, en mijn buren blijkbaar ook. Ik heb er ook weken bij dat ik 20 uur of meer muziek luister. Ook heb ik een drumstel (welliswaar een electronisch maar ook zonder koptelefoon ram ik soms op) een electrische gitaar en een vriendin die van teringherrie muziek houdt.
Soms in een gesprekje bij de deur met de buren vraag ik of ze er last van hebben ofzo en dan is dit nooit zo. Mocht dat wel zo zijn dan zet ik natuurlijk het volume wat lager, maar als ik buren zou hebben die echt totaal helemaal niets zouden kunnen hebben zou ik daar echt flink van balen.
ijs_beer fan!
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:00:16 #68
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75086074
Voelbare bass in een flat???

Ook geen wonder dat er dagelijks 1 miljoen Nederlanders last van hun buren hebben.
pi_75086105
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:58 schreef Quir het volgende:

[..]

Echt jongen, zoek hulp.

Gelukkig heb ik dat niet nodig. Ik heb ook al vrienden en collega's over de vloer gehad die mijn mening deelden. Echt een prachtig iets, dat mensen met andere mensen kunnen omgaan, kon iedereen dat maar
pi_75086121
Wel grappig dat TS met 'zijn probleem' op het forum komt om te vragen hoe anderen dit vinden. Je hoort dat toch te weten, zoiets krijg je met je opvoeding mee, rekening te houden met anderen.
Zou echt hopen dat er een knokploeg bij je binnenstormt en die speakers de tering in slaat.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef McGilles het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik dat niet nodig. Ik heb ook al vrienden en collega's over de vloer gehad die mijn mening deelden. Echt een prachtig iets, dat mensen met andere mensen kunnen omgaan, kon iedereen dat maar
Wat doe jij hier dan nog?
Je hoeft je niet te verdedigen in dit topic hoor, jij wilde onze mening horen, hier krijg je hem op een bordje. Geen kritiek gaan leveren dan.
pi_75086135
Wat heb je op de (betonnen) vloer liggen?

Altijd eerst isolatie en dan pas de vloer he
pi_75086144
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:59 schreef Pupp3t het volgende:
Je woont in een flat/appartement. Dan heb je met dat soort dingen rekening te houden. Kwestie van aanpassen. Lijkt me niet meer dan normaal. Van mij heeft nog nooit iemand last gehad in al die jaren voor zover ik weet.
Zoals ik al in de OP zei, ik heb mij aangepast (niveau, tijdstip, materiaal)
pi_75086148
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen ik ben gewoon heel erg makkelijk, en mijn buren blijkbaar ook. Ik heb er ook weken bij dat ik 20 uur of meer muziek luister. Ook heb ik een drumstel (welliswaar een electronisch maar ook zonder koptelefoon ram ik soms op) een electrische gitaar en een vriendin die van teringherrie muziek houdt.
Soms in een gesprekje bij de deur met de buren vraag ik of ze er last van hebben ofzo en dan is dit nooit zo. Mocht dat wel zo zijn dan zet ik natuurlijk het volume wat lager, maar als ik buren zou hebben die echt totaal helemaal niets zouden kunnen hebben zou ik daar echt flink van balen.
Maar er is hier een verschil in houding, en dat drijft de tolerantie sterk omhoog.
pi_75086161
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef McGilles het volgende:

[..]

Oh maar dan is het duidelijk. Dan heb je gewoon gelijk he, da's een inkoppertje
pi_75086172
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef Granaatappel het volgende:
Wel grappig dat TS met 'zijn probleem' op het forum komt om te vragen hoe anderen dit vinden. Je hoort dat toch te weten, zoiets krijg je met je opvoeding mee, rekening te houden met anderen.
Zou echt hopen dat er een knokploeg bij je binnenstormt en die speakers de tering in slaat.

Ik heb geleerd om om te gaan met andere mensen en andere mensen te respecteren.
Knokploeg is welkom, ik heb gezien wie de klachten leverden
pi_75086185
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef Quir het volgende:

[..]

Maar er is hier een verschil in houding, en dat drijft de tolerantie sterk omhoog.
Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.

Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
ijs_beer fan!
pi_75086190
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb geleerd om om te gaan met andere mensen en andere mensen te respecteren.
Knokploeg is welkom, ik heb gezien wie de klachten leverden
Mensen met nachtwerk die overdag slapen?
Chocoladetaartjes.
pi_75086208
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef WAARHEID het volgende:
Wat heb je op de (betonnen) vloer liggen?

Altijd eerst isolatie en dan pas de vloer he

Ik heb de mooie vloer die er lag overgenomen, mag aannemen dat er een ondervloer onder ligt, zo niet dan
pi_75086216
Ik haat dat soort buren. Gewoon muziek pompen met een zware bas
pi_75086245
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.

Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.
pi_75086277
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.

Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
pi_75086300
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Mensen met nachtwerk die overdag slapen?
Ik werk maandag woensdag vrijdag overdag, in het weekend in de middag en avond, dus dat is normaal mag ik aannemen. Ik draai muziek op zeer degelijke tijden
pi_75086330
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:08 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.
Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:12:47 #84
165512 MASD
Music is dead.
pi_75086348
quote:

Muziek en filmfanaat hier.

1. Ga in een ander huis wonen.
2. Je blijft daar wonen.

1 is duidelijk. Bij 2 heb je je gewoon te schikken naar je buren. Koop anders een goede koptelefoon, aso.
Long live music.
pi_75086373
Je kan best heel aardig zijn hoor

Maar je eigen huis is een plek waar mensen kunnen ontspannen, bijkomen, zichzelf kunnen zijn. Jij wilt graag harde muziek draaien. Dat is prima, zolang je de buren er niet mee stoort. En blijkbaar had je in je vorige appartement minder gehorige muren/vloeren dan hier, of je huidige buren hebben meer stilte nodig. Je buren willen graag bijkomen, blijkbaar in stilte. En als jij daar dan regelmatig doorheen draait met je muziek levert dat zoals eerder gezegd alleen maar meer irritatie op. Waarschijnlijk hebben ze zich eerst op zitten vreten tot ze aan hun limiet zaten en zijn toen gaan klagen. Toen heb jij het zachter gezet, maar omdat ze nog op hun zenuwen zaten, was dat niet genoeg. Op zo'n moment is elk geluidje al te veel.

Daarom zeg ik dat je ze een week (ofzo) totale stilte gunt, en eens kijkt wat zij voor oplossingen hebben. Ga naar die vergadering en bespreek het. Misschien vinden ze het prima als je overdag van 3 tot 5 op vol volume je zooi speelt, als zij na 6-en maar rusten een boek kunnen lezen.
Chocoladetaartjes.
pi_75086381
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:12 schreef MASD het volgende:

[..]

Muziek en filmfanaat hier.

1. Ga in een ander huis wonen.
2. Je blijft daar wonen.

1 is duidelijk. Bij 2 heb je je gewoon te schikken naar je buren. Koop anders een goede koptelefoon, aso.
Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
pi_75086393
Tja als ik mijn muziek draai op een volume dat ik moeite moet doen om iemand te verstaan, en mijn stem moet verheffen om mezelf hoorbaar te maken, dan weet ik wel zeker dat mijn buren er last van hebben. En in dit geval is het blijkbaar niet 1 zeurende buurman, maar zijn het er meer. Dan zou je het toch wel serieus mogen gaan nemen.
pi_75086396
Woongeluiden moeten kunnen maar geen overlast veroorzaken. Feit dat 2 buren klagen geeft jou een nadeel. Laat een onafhankelijk iemand er eens naar luisteren? van de woonbond oid?

En laat ze anders de politie bellen, die komen ook luisteren ( of vraag de wijkagent om te bemiddelen..)
dag
pi_75086426
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
pssst, je hebt maar 2 oren, geen 5.. geluid komt maar via 2 igangen bij je trommelvlies... Ohja, er zijn ook draadloze koptelefoons..
dag
pi_75086452
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef Xaryna het volgende:
Je kan best heel aardig zijn hoor

Maar je eigen huis is een plek waar mensen kunnen ontspannen, bijkomen, zichzelf kunnen zijn. Jij wilt graag harde muziek draaien. Dat is prima, zolang je de buren er niet mee stoort. En blijkbaar had je in je vorige appartement minder gehorige muren/vloeren dan hier, of je huidige buren hebben meer stilte nodig. Je buren willen graag bijkomen, blijkbaar in stilte. En als jij daar dan regelmatig doorheen draait met je muziek levert dat zoals eerder gezegd alleen maar meer irritatie op. Waarschijnlijk hebben ze zich eerst op zitten vreten tot ze aan hun limiet zaten en zijn toen gaan klagen. Toen heb jij het zachter gezet, maar omdat ze nog op hun zenuwen zaten, was dat niet genoeg. Op zo'n moment is elk geluidje al te veel.

Daarom zeg ik dat je ze een week (ofzo) totale stilte gunt, en eens kijkt wat zij voor oplossingen hebben. Ga naar die vergadering en bespreek het. Misschien vinden ze het prima als je overdag van 3 tot 5 op vol volume je zooi speelt, als zij na 6-en maar rusten een boek kunnen lezen.
Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning en muziek luisteren is mijn ultieme ontspanning. Nu luister ik met de gedachten of de buren het misschien wel zullen horen en het gevoel dat weer elk moment de deurbel kan gaan. Dit zorgt niet echt voor een situatie waarin ik zelf goed kan ontspannen, snap je

Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
pi_75086489
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:15 schreef Peter het volgende:
Woongeluiden moeten kunnen maar geen overlast veroorzaken. Feit dat 2 buren klagen geeft jou een nadeel. Laat een onafhankelijk iemand er eens naar luisteren? van de woonbond oid?

En laat ze anders de politie bellen, die komen ook luisteren ( of vraag de wijkagent om te bemiddelen..)

Mocht het zo ver komen dat er een wijkagent gaat komen, dan zal hij eerder op mijn eigen verzoek komen dan op hun verzoek.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:18:53 #92
165512 MASD
Music is dead.
pi_75086490
quote:

[..]

Wat dacht je van een draadloze 5.1 koptelefoon?
Long live music.
pi_75086493
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:11 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
quote:
0 dB(A) : gehoordrempel; doodse stilte
10 dB(A) : stilte op de hei; geluid van menselijke (normale) ademhaling op 3m afstand
20 dB(A) : zacht gefluister
30 dB(A) : rustige tuin; theater waarin niet wordt gesproken
40 dB(A) : zachte conversatie; rustige kamer; 's nachts in een woonwijk
45 dB(A) : vogelgeluid in bos
50 dB(A) : binnen in rustig restaurant

60 dB(A) : normaal gesprek; binnen in kantoor of restaurant
70 dB(A) : luid gesprek; druk verkeer op 5m afstand
80 dB(A) : zware vrachtauto; lawaaiige stofzuiger op 1m afstand
90 dB(A) : passerende motor; keukenmachine
100 dB(A) : pneumatische hamer; binnen in discotheek
110 dB(A) : popconcert; kettingzaag op 1m afstand
120 dB(A) : misthoorn; claxon van trein op 1m afstand
130 dB(A) : straalmotor; gehoorpijngrens
140 dB(A) : geweerschot op 1m afstand; motor van Formule 1 racewagen op 1m afstand
pi_75086544
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Je bent me net voor Geluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
pi_75086559
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Redelijke schatting zo dus uit het blote hoofd
Rustige achtergrond conversatie zou ik het willen omschrijven, voeg die maar toe in de lijst, 'mcgilles-niveau'
pi_75086571
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef McGilles het volgende:

[..]

Mocht het zo ver komen dat er een wijkagent gaat komen, dan zal hij eerder op mijn eigen verzoek komen dan op hun verzoek.
Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het niet
dag
pi_75086590
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je bent me net voor Geluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins op
pi_75086620
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het niet
Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?
pi_75086645
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins op
Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.

Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveau Maar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
pi_75086679
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:23 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je gaat hem je lichaam bieden?
Chocoladetaartjes.
pi_75086699
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
pi_75086729
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
80 dB(A) is in arbeidsomstandigheden toch wel de aangenomen grens. Het probleem is vaak dat je het pas na (tientallen) jaren merkt, en dan is het te laat. Concerten zijn ook te hard, daar hoor je eigenlijk oordopjes te dragen. Ik gebruik zelf altijd siliconen dopjes van Alpine
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:29:01 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086765
TS, genieten van muziek op een fiks volume, is jouw ontspanning. Niks mis mee.

Maar andere mensen kunnen misschien enkel ontspannen in rust en willen zelf bepalen of ze daar fiks geluid aan willen toevoegen of niet. Ik ben er ook zó een.

Met jou als buurman, hebben ze die keus niet. Die keus heb jij al gemaakt door jouw manier van ontspanning.

De grap is dat je met jouw manier anderen niet gaat hinderen. En aangezien je hebt gekozen om in een flatje te gaan wonen heb je te maken met anderen. Of je dat nou leuk vindt, of je je dat nou kunt voorstellen, of niet. Dat doet niet terzake.

Als jij een benedenbuurjongetje krijgt die graag tegen het plafond aan voetbalt en daarmee jouw stereo-installatie loopt te mollen, valt dat ook verkeerd. En pik je het ook niet als het jongetje blijft roepen: "dit is mijn hobby dus ik doe dat."

Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
pi_75086771
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:24 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.

Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveau Maar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
Ik luister naar Phil Collins, Elton John, Eagles, maar ook naar rockmuziek, Metallica of Rammstein, ook komt dance muziek aan de orde, pianomuziek of marocaanse muziek en zelfs hardcore muziek. Ik luister practisch alle genres, maar het genre van mijn muziek mag geen onderwerp van gesprek worden, ook al beinvloed het de buren natuurlijk wel. Als je iets leuk vind stoor je je er minder snel aan.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:29:17 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_75086773
Als je de tekst bij de buren kunt horen staat de muziek echt gewoon te hard. M.i. heeft TS onrealistische eisen op het gebied van "wat moet kunnen".
2000 light years from home
pi_75086836
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
Ik woon inderdaad niet alleen, evenals dat de buren niet alleen wonen. Dus heeft nooit 1 persoon te vertellen dat iets totaal niet mag of wel mag. Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:33:39 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086897
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:34:59 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086932
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:31 schreef McGilles het volgende:

[..]
Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden.
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
pi_75086962
Dit een middenweg noemen is natuurlijk niet helemaal eerlijk met zulke extreme uitgangspunten. Analoog aan de situatie;

Stel ik ben helemaal gek van tandems en fiets altijd op een tandem.
Maar om dat ding kwijt te kunnen in de fietsenstalling onder het appartementencomplex zet ik hem op mijn plek en over 3 andere plekken, waaronder die van jouw.

Na klachten denk ik, ik neem de middenweg en zet mijn tandem over mijn plaats en de jouwe, met wat proppen past dat wel. Mooie middenweg toch, geen 4 plaatsen maar 2 plaatsen in beslag genomen. Dan moet je niet meer komen klagen over jouw plaats, want ik heb al de helft ingeleverd.

slecht voorbeeld maar kon niets beter bedenken zo snel

Of 50.000¤ onder de vraagprijs van een appartementje bieden. Denk je dat de verkopers akkoord zullen gaan met een middenweg van 25.000¤ onder de vraagprijs?
pi_75087005
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
Als iemand geen egoist is ben ik ( ) het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
pi_75087022
80 dB, geen wonder dat je buren last van jou hebben. Ik zou gewoon een goede koptelefoon kopen, dan kun je zo hard muziek luisteren als je wilt en niemand die er last van heeft. Als je daar niet aan wilt kun je altijd nog je volume lager zetten, dat went vanzelf kan ik je zeggen.
pi_75087033
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
Inderdaad nog niet nee, biede partijen zijn niet tevreden
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:39:47 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087073
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als iemand geen egoist is ben ik ( ) het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
pi_75087130
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:44:00 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087193
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten
pi_75087366
quote:

[..]

Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning
Willen je buren ook

Ik rijd graag heel hard, helaas ben ik ook genoodzaakt om mij aan te passen aan de verkeersregels en dien ik de veiligheid van anderen mee te wegen.

Ik luister heel veel muziek heb een leuke installatie, mijn oom is een audiofiel die voor iets van 100.000 aan app. heeft staan, ik hoef mijn muziek niet op 80 Db te zetten wil ik ervan kunnen genieten en hij doet dat ook niet (hij demagnetiseerd zijn cd's/lp's zelfs). Ik ga op de positie zitten waarop ik de speakers/versterker heb afgestem en geniet van de muziek waarbij ik mijn buren niet stoor. Mijn buurman is een grote filmfanaat en tracht zijn installatie zo hard te zetten zodat ik er geen last van heb.

Ik had een buurjongen die alleen maar naar hardstyle luisterde en het nodig vond dat ik er ook van mee kon "genieten". Dan zette ik simpelweg mijn deathmetal nogal hard aan en verliet ik de ruimte om 5 min later terug te komen in absolute stilte. Hij genoot niet van mijn muziek en ik niet van die van hem. Wanneer er geen buren zijn wil ik het volume nog weleens omhoog draaien maar alleen omdat ik dan weet dat ik niemand tot last ben. Daarbij kan harde muziek van de buren wel een keertje voorkomen en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang dit niet regelmatig gebeurt.

Kortom, wanneer je een goede oplossing hebt om de overlast te verminderen dan is een keertje uit de band springen geen enkel probleem zolang ze er maar niet constant/veel last van hebben.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:51:14 #117
206580 Luxuria
pi_75087378
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.

Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
Wij kunnen ook niet oordelen over hoe hard de muziek staat.

Omdat mensen klagen, wordt er vanuit gegaan dat die veel te hard staat.
Ik weet niet of je muziek echt te hard staat, of dat je buren mierenneukers zijn.
pi_75087389
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten
Klacht
Idiote volume

Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
pi_75087520
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Klacht
Idiote volume

Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Chocoladetaartjes.
pi_75087574
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.

Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
pi_75087625
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:58 schreef McGilles het volgende:

[..]

Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.

Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
Nou, dan ga ik de kamer wel uit
Chocoladetaartjes.
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:00:51 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087635
quote:

[..]

Klacht
Idiote volume

Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
pi_75087703
quote:

[..]

Klacht
Idiote volume
Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormen

Over welke tijden hebben we het eigenlijk
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:03:55 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087708
Buurjongen verziekt ons leven

Daar heb je je buren al
pi_75087716
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
Wel hoor, ik was benieuwd naar de mening van meerdere andere onbekenden. Het bleek als snel dat een groot percentage mijn mening niet deelde, mag ik daarom niet mijn punten verdedigen in de discussie of moet ik gelijk als een mak lammetje toegeven dat ik verkeerd zit?
pi_75087740
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormen

Over welke tijden hebben we het eigenlijk
Afgelopen dinsdagochtend van 10:00 - 13:00u ongeveer en donderdag van 13:00 - 17:30u.
pi_75087749
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Nou, dan ga ik de kamer wel uit
Je realiseert je dat je in je verhaal zijn rol innam?
pi_75087770
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:03 schreef Boca_Raton het volgende:

Daar heb je je buren al
Chocoladetaartjes.
pi_75087787
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:05 schreef Quir het volgende:

[..]

Je realiseert je dat je in je verhaal zijn rol innam?
Wat zeg je me nu?

Nee, had ik wel door. Als hij er met de buren echt niet uitkomt, moet er toch iets gebeuren, he? Er werd al geopperd om een vrijstaand appartement te nemen, waarop hij heel gevat antwoordde dat zijn buren maar moesten verhuizen. Vandaar dus.
Chocoladetaartjes.
pi_75087856
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:07 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Wat zeg je me nu?

Nee, had ik wel door. Als hij er met de buren echt niet uitkomt, moet er toch iets gebeuren, he? Er werd al geopperd om een vrijstaand appartement te nemen, waarop hij heel gevat antwoordde dat zijn buren maar moesten verhuizen. Vandaar dus.
Woon nog geen maand in dit appartement en ga zeker de komende 3 jaar niet verhuizen, dus een oplossing zou mij ook blij maken
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:13:01 #131
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087906
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:10 schreef McGilles het volgende:

[..]

Woon nog geen maand in dit appartement en ga zeker de komende 3 jaar niet verhuizen, dus een oplossing zou mij ook blij maken
Er zijn hier al 232 oplossingen aangedragen. De meningen zijn duidelijk.

Mijn conclusie: TS heeft hoofd als bowlingbal en heeft aandachtsprobleem.
pi_75088002
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Mijn conclusie: TS heeft hoofd als bowlingbal en heeft aandachtsprobleem.
Over hoofd als bowlingbal: laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.

Over aandachtsprobleem: Je moet toch wat als je je op je werk momenteel verveelt
pi_75088017
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Over hoofd als bowlingbal: laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.

Over aandachtsprobleem: Je moet toch wat als je je op je werk momenteel verveelt
IQ staat hier compleet los van.
pi_75088033
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat een bowlingbal gewoon door dendert, ongeacht obstakels in de weg
Chocoladetaartjes.
pi_75088160
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:18 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat een bowlingbal gewoon door dendert, ongeacht obstakels in de weg
Oooh zo, dan kan ik mij daar wel iets bij voorstellen

Ik omschrijf het liever als eigenwijs volhardend en houden van discussie
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:28:49 #136
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75088303
TS is een autist
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75088342
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:28 schreef Flurry het volgende:
TS is een autist
Een halve ga ik mee accoord, gulden middenweg he
pi_75089175
Als je onderburen de tekst van de muziek kunnen verstaan moet je op zoek gaan naar een doorgang voor het geluid die afgedicht moet worden. Je zegt net zelf dat de bas geen probleem is, dat betekent eigenlijk al dat de muziek niet te hard staat omdat bastonen het meest penetrerend zijn door muren en gebouwen.

Hoge tonen hebben sneller een doorgang nodig om getransporteerd te kunnen worden, dus ga op zoek naar ventilatieschachten, schoorstenen, holle muren met gaten, luiken in gangkasten etc.

In een normale situatie is de bas altijd het eerste wat je hoort, om de hoge tonen te horen moet de muziek zó hard staan dat de bas echt voelbaar is
pi_75089418
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:11 schreef McGilles het volgende:

[..]

Da's een hoog geluidsniveau in hun kamer als jij dat twee verdiepingen hoger veroorzaakt.
in a crowd you lose humanity
pi_75089450
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's een hoog geluidsniveau in hun kamer als jij dat twee verdiepingen hoger veroorzaakt.
Ach, decibels zijn onmogelijk om te schatten, dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen..
pi_75089547
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:12 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ach, decibels zijn onmogelijk om te schatten, dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen..
Da's ook weer waar (ik vermoed eigenlijk dat TS het geluidsniveau in dB's eerder onderschat dan overschat).
Sowieso is het een hoog geluidsniveau als ze twee verdiepingen lager de tekst kunnen verstaan.
pi_75089556
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:12 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Zei ik al ja, was een gok. Het was te vergelijken met als je stil bent in je eigen kamer je de buren net kan horen praten en wat ze zeggen. In mijn ogen is dat geen hinder, maar na 3 pagina's in dit topic weet ik nu wel dat niet iedereen er zo over denkt
pi_75090698
Ik hou er ook van dat het gewoon stil is in mijn huis. Normale geluiden van buren die je een keer hoort is natuurlijk geen probleem. Mensen die muziek draaien waarbij ik de tekst letterlijk kunt verstaan, vind ik echt te ver gaan. Dat zou ik ook niet willen.
Je kunt je er namelijk niet voor afsluiten. TS heeft de volumeknop, de buren niet.
Maar goed, ik zou dan dus ook nooit in een flatje gaan wonen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:55:10 #144
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75090746
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:53 schreef capricia het volgende:
Ik hou er ook van dat het gewoon stil is in mijn huis. Normale geluiden van buren die je een keer hoort is natuurlijk geen probleem. Mensen die muziek draaien waarbij ik de tekst letterlijk kunt verstaan, vind ik echt te ver gaan. Dat zou ik ook niet willen.
Je kunt je er namelijk niet voor afsluiten. TS heeft de volumeknop, de buren niet.
Maar goed, ik zou dan dus ook nooit in een flatje gaan wonen.
Ik wil als student zijnde ook wel in een vrijstaand huis.

Wie betaalt er mee?
pi_75090851
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Wie betaalt er mee?
Ik gok dat er op korte termijn wel een leuk appartementje hier bij mij vrijkomt
pi_75090984
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Wie betaalt er mee?
Daarom doen ze hier in Utrecht een proef met flats meer gericht op levenswijze dan op inschrijfduur. Studenten mixen met 50+ers schijnt vaak overlast te veroorzaken voor die 50+ers..
Vooral veel klachten over geluidsoverlast enzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:04:01 #147
206580 Luxuria
pi_75091047
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:05 schreef McGilles het volgende:

[..]

Afgelopen dinsdagochtend van 10:00 - 13:00u ongeveer en donderdag van 13:00 - 17:30u.
Op donderdag vind ik toch wel lang hoor, moeten je buren de hele dag die muziek aanhoren.
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:04:42 #148
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75091062
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom doen ze hier in Utrecht een proef met flats meer gericht op levenswijze dan op inschrijfduur. Studenten mixen met 50+ers schijnt vaak overlast te veroorzaken voor die 50+ers..
Vooral veel klachten over geluidsoverlast enzo.
Studenten maken onderling ook veel ruzie door overlast (ik kan het weten)

Je hebt ook van die 50+-ers die in een studentenwijk wonen en dan expres op vrijdagochtend en zaterdagochtend om 8 uur gaan lopen timmeren, zagen, schreeuwen, zingen, fluiten, je ramen komen wassen. Als je met een kater in bed ligt. Paupers.
pi_75091079
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Op donderdag vind ik toch wel lang hoor, moeten je buren de hele dag die muziek aanhoren.
En dan 's avonds zeker nog even een filmpje met je 5.1 surround.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75091117
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het is inderdaad redelijk lang ja, maar ik heb niet een constant volume hoor. Soms staat hij wat zachter en soms wat harder, met als maximum het eerder genoemde volume. Dus ze horen het niet constant, maar mijn favoriete nummers moeten ze na een paar maandjes wel kunnen herkennen denk ik.
pi_75091139
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het is inderdaad redelijk lang ja, maar ik heb niet een constant volume hoor. Soms staat hij wat zachter en soms wat harder, met als maximum het eerder genoemde volume. Dus ze horen het niet constant, maar mijn favoriete nummers moeten ze na een paar maandjes wel kunnen herkennen denk ik.
En dan vind je het gek dat ze klagen?
pi_75091143
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan 's avonds zeker nog even een filmpje met je 5.1 surround.
Zoals ik al zei, het waren puur deze tijdstippen deze week, de complete woensdag, de donderdagavond en de complete vrijdag inclusief vandaag ben ik niet thuis.
pi_75091181
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan vind je het gek dat ze klagen?
Eerlijk gezegt, ja dus. Nu dat ik terugdenk aan mijn verleden denk ik dat ik van 'geluk' mag spreken dat ik tot nu toe allemaal zeer relaxte buren heb gehad. Trouwens, ergens in een ver verleden wel eens overburen gehad, woonde nog bij m'n ouders, die woonde zo'n 50m verderop en die klaagden echt over het minste over geringste.
pi_75091365
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef McGilles het volgende:

[..]

Sorry, maar dan zou ik ook voor je deur staan. En ik ben wel wat gewend, heb in een studentenflat gewoond met onder andere een overbuurman met elektrisch drumstel.
pi_75091484
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Eerlijk gezegt, ja dus. Nu dat ik terugdenk aan mijn verleden denk ik dat ik van 'geluk' mag spreken dat ik tot nu toe allemaal zeer relaxte buren heb gehad. Trouwens, ergens in een ver verleden wel eens overburen gehad, woonde nog bij m'n ouders, die woonde zo'n 50m verderop en die klaagden echt over het minste over geringste.
Als ik na een paar maanden je favoriete nummers kon herkennen, dan zou ik ook gaan klagen. Dan heb je dus echt de muziek te hard staan.
pi_75091553
Het lijkt mij echt zwaar irritant als ik de 'best of' van mijn buurman kan herkennen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75091633
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ik na een paar maanden je favoriete nummers kon herkennen, dan zou ik ook gaan klagen. Dan heb je dus echt de muziek te hard staan.
Er blijkt maar weer eens dat genoeg mensen niet tegen geluid van andere mensen kan, niks negatiefs hierover hoor, maar ik dacht dat deze groep heel klein was. Ik kan zelf heerlijk ontspannen zitten leren terwijl de muziek redelijk hard staat, ik kan zelfs heerlijk half in slaap vallen als ik een drukke dag heb gehad, terwijl er harde muziek uit speakers zou komen.

Voor de mensen die gelijk weer gaan reageren hierop, ik praat over voorbeelden uit het verleden, toen zette ik de muziek wel hard, hard naar eigen zeggen.
pi_75091663
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:30 schreef capricia het volgende:
Het lijkt mij echt zwaar irritant als ik de 'best of' van mijn buurman kan herkennen.
En stel dat je ander geluid zou horen van je buren, behalve muziek. Nu praat ik over hobbygeluiden e.d.?
pi_75091703
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

Er blijkt maar weer eens dat genoeg mensen niet tegen geluid van andere mensen kan, niks negatiefs hierover hoor, maar ik dacht dat deze groep heel klein was. Ik kan zelf heerlijk ontspannen zitten leren terwijl de muziek redelijk hard staat, ik kan zelfs heerlijk half in slaap vallen als ik een drukke dag heb gehad, terwijl er harde muziek uit speakers zou komen.

Voor de mensen die gelijk weer gaan reageren hierop, ik praat over voorbeelden uit het verleden, toen zette ik de muziek wel hard, hard naar eigen zeggen.
Er is toch voor mij, en wellicht ook voor een paar anderen, een groot verschil of het mijn eigen herrie/muziek betreft of die van een ander, waar ik dus geen invloed op kan hebben.
Begrijp je dat verschil, TS?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75091745
Heb niet het hele topic gelezen maar alleen de OP.

Ik vind he bijhoorlijk asociaal. Als je bij de onder-onderburen kunt horen dat je muziek luister is al erg genoeg. Als je dan ook nog eens kunt horen welk nummer het is zou ik het ook al zat zijn. Als je dan goed luisterd en je kunt de text horen?????????

Ik zou het logisch vinden als je onderonderburen een topic in KLB openen. Je muziek staat echt te hard.
pi_75091768
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

En stel dat je ander geluid zou horen van je buren, behalve muziek. Nu praat ik over hobbygeluiden e.d.?
Ik hoor van hiernaast wel eens een kindje huilen, of een hond blaffen, maar dat is heel af en toe, en dus niet aan 1 stuk door. Bovendien hebben wij gelukkig een vrijstaande spouw tussen ons in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2009 @ 19:38:48 #162
88815 The_Emotion
98.3
pi_75091778
Ook leuk met nachtdiensten, overdag niet kunnen slapen door buurmans harde muziek
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_75091823
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:38 schreef Remqo het volgende:
Ook leuk met nachtdiensten, overdag niet kunnen slapen door buurmans harde muziek
Maar dat ligt natuurlijk aan de buren zelf, niet aan TS...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75091843
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is toch voor mij, en wellicht ook voor een paar anderen, een groot verschil of het mijn eigen herrie/muziek betreft of die van een ander, waar ik dus geen invloed op kan hebben.
Begrijp je dat verschil, TS?
Ik begrijp heel goed het verschil, ik zou er alleen zelf geen problemen mee hebben. Ik snap dat ik dat dan niet kan verwachten van mijn buren, maar dan mag ik het nog wel vreemd vinden.

Ik ben benieuwd wat ze zelf als oplossing aandragen. En dan heb ik het niet over zogenaamde oplossingen dat ik maar geen muziek meer moet gaan draaien, maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn.
pi_75091864
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:38 schreef Remqo het volgende:
Zij draaien geen nachtdiensten, ik ook niet. Dus dit is in dit geval niet aan de orde, gelukkig
pi_75091923
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed het verschil, ik zou er alleen zelf geen problemen mee hebben. Ik snap dat ik dat dan niet kan verwachten van mijn buren, maar dan mag ik het nog wel vreemd vinden.

Ik ben benieuwd wat ze zelf als oplossing aandragen. En dan heb ik het niet over zogenaamde oplossingen dat ik maar geen muziek meer moet gaan draaien, maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn.
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die bijeenkomst. Zijn er meer mensen die daar komen?
Want ik kan me 2 dingen voorstellen:
1. Veel meer mensen hebben last van jouw geluidsniveau.
2. Er wordt door die buren over meer medebewoners geklaagd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75091989
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die bijeenkomst. Zijn er meer mensen die daar komen?
Want ik kan me 2 dingen voorstellen:
1. Veel meer mensen hebben last van jouw geluidsniveau.
2. Er wordt door die buren over meer medebewoners geklaagd.
Voor zover ik weet zal iedereen die in dat complex woont aanwezig zijn, 9 man inclusief mijzelf.
Toevallig ken ik 1 andere bewoner en is er 1tje gisteren komen wonen.
pi_75091992
als jij vindt dat je muziek niet hard staat en andere wel dan zou ik eens je oren laten nakijken
pi_75091997
TS = Asociaal maar wil het niet begrijpen.

onbewust asociaal, dat wel...hij heeft het immers zelf niet door

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2009 19:46:18 ]
pi_75092005
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg als ik eens iets hoor van de buren, maar als ik na een paar maanden jouw favoriete nummers kan herkennen, dan hoor je structureel dagelijks een paar uur lang die muziek. Dat geef je zelf ook aan. Daar heb ik inderdaad geen behoefte aan.

En dat je kunt ontspannen bij muziek van je eigen keuze is één, maar bij die van een ander is weer wat anders. En natuurlijk zijn er genoeg mensen die van rust houden. Als je in een flat woont moet je een beetje rekening houden met de buren. Ze kunnen niet van je verwachten dat ze je nooit horen, maar jij vind dat ze niet moeten zeuren als ze je elke dag een paar uur lang horen, terwijl ze twee verdiepingen lager wonen.
pi_75092091
quote:
Ik kon mijn oren niet geloven dus ben ik gelijk even meegelopen om te luisteren hoe hard het wel niet moest zijn.

Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, dus mogelijk post ik iets dubbel.

Als jij de muziek op jouw omschreven volume hebt staan, dan klinkt het eenmaal bij de buren aangekomen altijd zacht. Je vergelijkt het nu eenmaal met het volume waar je gehoor op ingesteld staat (laatste stand bij jou thuis dus).

Dit effect / verschil is veel groter dan je denkt.
Ja, ik kan toch niet alles posten onder mijn ook al niet echte naam!?
pi_75092204
Misschien kun je afspraken met de buren maken over op welk tijdstip jij je muziek wat harder mag zetten? En wanneer liever niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75092249
Er is een heel groot verschil tussen vrijwillige en onvrijwillige zaken, en niet alleen met overlast.

Moet je een groep rokers eens aan hetzelfde kankerrisico blootstellen (onvrijwillig risico) als dat van hun rookgewoonte (vrijwillig risico). Die zullen ook helemaal over de zeik gaan, terwijl het risico hetzelfde is.

Als iemand klaagt over je muziek hoeft die persoon niet meteen een geluidhater te zijn. Ik hou ook van een muziekje, ook bij het studeren, maar niet als die muziek van de buurman twee verdiepingen hoger komt (al was het mijn favoriete nummer).
pi_75092383
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef McGilles het volgende:
Ontzettend asociaal

Maar ik kan wel een oplossing bedenken waar je tevreden mee kan zijn. Een zwevende vloer, en heel goede isolatie (ook op de muren dus). Dat gaat wat kosten, maar je moet toch wat voor 70dB(A) muziek overhebben
pi_75092680
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:57 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ontzettend asociaal

Maar ik kan wel een oplossing bedenken waar je tevreden mee kan zijn. Een zwevende vloer, en heel goede isolatie (ook op de muren dus). Dat gaat wat kosten, maar je moet toch wat voor 70dB(A) muziek overhebben
Ik heb inderdaad zelf al gekeken voor dat soort oplossingen, maar jammer genoeg heb ik geen duizenden euro's onder mijn matras liggen om die ongein aan te schaffen
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:06:38 #176
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_75092733
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:58 schreef tonja het volgende:
TS beseft echt niet wat hij andere mensen aan doet. Ik heb zelf in het verleden zulke buren als TS gehad, die vonden ook dat ik het maar moest accepteren dat ik continu hun kutherrie hoorde. Op een gegeven moment ben je met niets anders meer bezig dan jezelf opvreten vanwege de herrie. Zelfs als het even stil is zit je gespannen te wachten tot de ellende weer begint.
Je kan ook steeds minder hebben en raakt er helemaal op gefocust.
God, wat voelde ik me klote in die tijd!

Maar dat kan jou allemaal geen reet schelen, als jij het maar naar je zin hebt.
De bas willen voelen.... ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
Dit dus.

Je gaat er gewoon aan onderdoor. Helemaal als het je directe bovenburen zijn zoals in mijn geval was.

Dit is voor mij ook de reden geweest om te gaan verhuizen.

@ TS: Je bent asociaal bezig.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_75092735
Ik denk niet dat je buren bereid zijn om mee te betalen
pi_75092899
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:05 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad zelf al gekeken voor dat soort oplossingen, maar jammer genoeg heb ik geen duizenden euro's onder mijn matras liggen om die ongein aan te schaffen
dan moet het geluid tot die tijd maar zachter.. echt, zo moeilijk is het niet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:13:14 #179
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75092988
quote:

[..]

5.1 voegt toch niets toe aan muziek?? (Athans, dat merk ik hier thuis niet, heb ook wel voor enkele duizenden euro's aan apparatuur staan...)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_75093644
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:13 schreef caspervc het volgende:

[..]

5.1 voegt toch niets toe aan muziek?? (Athans, dat merk ik hier thuis niet, heb ook wel voor enkele duizenden euro's aan apparatuur staan...)
5.1 voor muziek is toch eigenlijk gewoon onzin.
Een goede muziekinstallatie heeft niets met 5.1 te maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75095225
Jongens, mijn dienst zit erop, danku allen voor het vullen van mijn topic, gegroet
pi_75095522
TS is idd asociaal. En het gaat niet eens om het volume, maar puur om het feit dat je (als onderburen) constant iets hoort waar je niet om gevraagd hebt. Bij timmeren oid weet je nog dat het meestal na een kwartier wel over is, maar bij die muziek weet je al dat dat nog heel lang gaat duren, omdat de bovenbuurman de hele dag thuis zit en muziek dan ook aan laat staan.

Heb hetzelfde met mijn bovenbuurman. Die moet altijd geluid om zich heen hebben. Is erg vervelend als je 's avonds uit je werk komt en even rustig op de bank zit om tv te kijken oid en meteen weer dat gebass boven je hoofd hoort, waarvan je weet dat dat niet op zal houden. En ben al een paar keer bij hem in de kamer geweest om te luisteren, maar het is bij hem niet eens zo heel hard. Echter dringen bassen overal doorheen en hoor ik ze als onderbuurman bijna harder dan hijzelf. Als ik jou dan hoor over dat je elkaar nog net kunt verstaan dan heb je het echt veel te hard staan. Dat kan niet in een flat. Ga dan in een vrijstaand huis wonen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:28:02 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75095599
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:15 schreef McGilles het volgende:
Jongens, mijn dienst zit erop, danku allen voor het vullen van mijn topic urenlang voldoen aan mijn grote behoefte aan aandacht, gegroet
pi_75095740
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij begrijpt het Jij doet liever de hele dag niks?
FoK is zeer goed vermaak als al het werk gedaan is en ik nog een aantal uren moet vullen
pi_75095804
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:37 schreef TheFrankey het volgende:
Heb niet het hele topic gelezen maar alleen de OP.

Ik vind he bijhoorlijk asociaal. Als je bij de onder-onderburen kunt horen dat je muziek luister is al erg genoeg. Als je dan ook nog eens kunt horen welk nummer het is zou ik het ook al zat zijn. Als je dan goed luisterd en je kunt de text horen?????????

Ik zou het logisch vinden als je onderonderburen een topic in KLB openen. Je muziek staat echt te hard.

En niemand had het door?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75095826
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Jij begrijpt het Jij doet liever de hele dag niks?
FoK is zeer goed vermaak als al het werk gedaan is en ik nog een aantal uren moet vullen
Maar vertel ons nog eens iets over je pauper-setje thuis? Wat heb je eigenlijk voor spulletjes staan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:36:37 #187
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75095866
Heb jij eigenlijk een vriend capricia?
pi_75095876
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar vertel ons nog eens iets over je pauper-setje thuis? Wat heb je eigenlijk voor spulletjes staan?
Ik hou niet van opscheppen, onnodig Nu dit was het nieuws kijken, laterrrr
pi_75095897
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:36 schreef Q.E.D. het volgende:
Heb jij eigenlijk een vriend capricia?
Neem dit topic aub maar over met een ander onderwerp
pi_75096239
Gedoe met je buren is één van de vervelendste dingen die je mee kan maken. Ik heb een tijdje boven mensen gewoond die op zaterdagmiddag aanbelden omdat ze er last van hadden dat ik aan het stofzuigen was. Een paar weken later stonden ze weer furieus aan de deur, omdat we met wat meubels aan het schuiven waren. (Soms zie je ineens het licht en wil je je meubels eens in een andere opstelling neerzetten) Volgens hen te bizar voor woorden. We hebben zelf geen kinderen, maar als een neefje of nichtje bij ons op bezoek was en door de kamer rende sloegen ze met de bezem (ofzo) tegen hun plafond. Ik kan je vertellen dat zulke lichtgevoelige buren je woongenot behoorlijk vergallen. Je voelt je gewoon niet vrij in je eigen huis.

Ik vind het dus prima als een buurjongen hier zijn volume soms een half uurtje opentrekt naar 10. Geen probleem. Maar als dat wekelijks zou zijn en meer dan een half uurtje op de spaarzame momenten dat ik zelf thuis ben zou ik er ook wat aan willen doen.

Ik ben bang dat je het geduld met je buren wel verknald hebt ook als het in de toekomst van tijd tot tijd om een half uurtje gaat.
I got soul, but I'm not a soldier
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:01:16 #191
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_75098296
TS, ben je na al je geluidsdempende acties (lager volume, vilt, spikes) nog eens gaan luisteren en kon je toen nog altijd je tekst volgen? Als je dat nog kun zul je ook wel snappen dat je maatregelen blijkbaar vrij nutteloos zijn geweest.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_75098384
quote:
Dat is wel echt enorm hard zeg.

Als je zo een paar uur per dag muziek draait snap ik wel waarom ze klagen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:21:07 #193
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75098890
Ik ben benieuwd of TS van plan is zijn gedrag aan te passen.
pi_75099097
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:34 schreef MissMSX het volgende:

[..]

En niemand had het door?
Dit topic was er eerder pino.
pi_75099156
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:28 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit topic was er eerder pino.
Dat pino had er niet bijgehoeven hoor

En als dit echt is eet ik m'n hoed op
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75099286
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:06 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Dit dus.

Je gaat er gewoon aan onderdoor. Helemaal als het je directe bovenburen zijn zoals in mijn geval was.

Dit is voor mij ook de reden geweest om te gaan verhuizen.

@ TS: Je bent asociaal bezig.
Sorry maar hier kan ik zo kwaad om worden. Ts is zn klootviool voor hem bestaat alleen maar ik. Ik moet harde muziek luisteren waarneer het mij uitkomt en het liefst zo hard mogelijk. Ik kan het niet zachtjes want dan kan ik me niet ontspannen.

Door zn hufter als jij heb ik me huis moeten verkopen omdat ik er onder door ging de afgelopen 3 jaar.
pi_75099568
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:34 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Sorry maar hier kan ik zo kwaad om worden. Ts is zn klootviool voor hem bestaat alleen maar ik. Ik moet harde muziek luisteren waarneer het mij uitkomt en het liefst zo hard mogelijk. Ik kan het niet zachtjes want dan kan ik me niet ontspannen.

Door zn hufter als jij heb ik me huis moeten verkopen omdat ik er onder door ging de afgelopen 3 jaar.
Wat een prachtreactie, ik kan zien dat je mijn reacties zorgvuldig heb gelezen. Ik snap dat het bij jou heel diep zit maar niet iedereen die muziek luistert is een complete aso hoor
pi_75099583
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:30 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat pino had er niet bijgehoeven hoor

En als dit echt is eet ik m'n hoed op
Begin maar met eten dan, dit topic is gewoon echt, de andere is een ouderwetse lemming
pi_75099606
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:44 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat een prachtreactie, ik kan zien dat je mijn reacties zorgvuldig heb gelezen. Ik snap dat het bij jou heel diep zit maar niet iedereen die muziek luistert is een complete aso hoor
Hey, daar is TS weer... vertel je nog wat voor een paupersetje je hebt staan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75099619
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:21 schreef tonja het volgende:
Ik ben benieuwd of TS van plan is zijn gedrag aan te passen.
Ik ben net uit werk even langgegaan bij de onderburen en de onderonderburen, even bespreken die handel. Ik ben niet zo'n aso als de gemiddelde kortgelontte fokker
pi_75099641
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:45 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben net uit werk even langgegaan bij de onderburen en de onderonderburen, even bespreken die handel. Ik ben niet zo'n aso als de gemiddelde kortgelontte fokker
En?
You dream it, I live it.
pi_75099676
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, daar is TS weer... vertel je nog wat voor een paupersetje je hebt staan?
Deze heb ik een jaar of 2 voor een redelijk prijsje op de kop weten te tikken bij een audiofiel:

Wel aangesloten met deze kabels dus topkwaliteit:

http://kabeltje.com/monst(...)e-76m-rol-p-931.html

[ Bericht 17% gewijzigd door McGilles op 28-11-2009 23:57:08 ]
pi_75099704
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:46 schreef Meddo het volgende:

[..]

En?
Mijn argumenten gegeven en hun mening gevraagd over de situatie en de mogelijke oplossingen. Tevens even besproken wat hen nou echt stoort en of er een mogelijkheid is dat ik toch met enige regelmaat toch leuk muziek kan luisteren.
pi_75099769
misschien is TS doof aan het worden en heeft hij het zelf niet door

ga eens een gehoortest doen!
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:53:09 #205
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75099820
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:44 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als jij het normaal vindt om in een flatje de bas te voelen ben jij wel een complete aso.
Je weet niet wat je mensen aandoet. Stress maakt je kapot.
pi_75099828
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:51 schreef JoPiDo het volgende:
misschien is TS doof aan het worden en heeft hij het zelf niet door

ga eens een gehoortest doen!
Ik snap dat 5 pagina's doorlezen een beetje teveel van het goede is zo op een zaterdagavond, maar er is niks mis met mijn oren. Proefondervindelijk ondervonden.
pi_75099881
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:53 schreef tonja het volgende:

[..]

Als jij het normaal vindt om in een flatje de bas te voelen ben jij wel een complete aso.
Je weet niet wat je mensen aandoet. Stress maakt je kapot.
Inderdaad, daarom voor beide partijen een mooie oplossing dat niemand zich op hoeft te winden. Zoals iemand anders al zei, ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:56:13 #208
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75099901
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom voor beide partijen een mooie oplossing dat niemand zich op hoeft te winden. Zoals iemand anders al zei, ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
Jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint.
pi_75099930
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar die mooie oplossing...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75099958
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar die mooie oplossing...
Ik ook, die komt er vast wel, vroeg of laat.
Nu op naar bed, morgen weer een nieuwe mooie dag
pi_75099961
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:53 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik snap dat 5 pagina's doorlezen een beetje teveel van het goede is zo op een zaterdagavond, maar er is niks mis met mijn oren. Proefondervindelijk ondervonden.

wat zeg je?
pi_75100126
Ik was echt niet zo vriendelijk gebleven als zijn onderburen. Wat een aso is ts, autistische trekjes ook wel volgens mij.
pi_75100707
Hoeveel moeite is het nou om het volume wat omlaag te doen?

Weet je hoe hard je hem wel niet moet zetten om harder te moeten gaan praten tijdens een gesprek... tenminste wanneer je er niet 10cm vandaan zit.

Dat is echt geen normaal volume, niet eens wanneer je lekker naar iets wilt luisteren.

Het is wrs ook niet eens goed voor je oren.
pi_75101182
Overigens zijn er zeker wel headphones te vinden die sublieme geluidskwaliteit leveren. De ervaring is misschien iets anders, maar je moet niet zeiken en je gewoon aanpassen.
  zondag 29 november 2009 @ 13:04:48 #215
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75107019
En, TS, hoe ging het gesprek met de buren?

pi_75109517
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:
En, TS, hoe ging het gesprek met de buren?

[ afbeelding ]
Zou dit een plaatje van mij of van mijn buren moeten voorstellen?
  zondag 29 november 2009 @ 14:45:25 #217
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_75109914
quote:

[..]
ik wil

Trouwens hoe groot is jouw woonkamer wel niet als je daar zuilen van anderhlave meter hebt staan?

[ Bericht 12% gewijzigd door solyaris op 29-11-2009 15:13:08 ]
  zondag 29 november 2009 @ 16:14:12 #218
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_75112256
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:45 schreef solyaris het volgende:

[..]

Trouwens hoe groot is jouw woonkamer wel niet als je daar zuilen van anderhlave meter hebt staan?
Minstens anderhalve meter hoog, denk ik .
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_75116223
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:14 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Minstens anderhalve meter hoog, denk ik .
En ook precies he, ik woon in een vergrootte kruipruimte, ideale akoestiek!
  zondag 29 november 2009 @ 18:34:46 #220
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75116244
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Verneuk je wel meteen het geluid mee
Ik heb hier alle boxen vrij staan (trillingsdemping) en volume normaal staat zo dat wanneer iemand binnen komt ik zonder problemen het gesprek kan voeren. Soms gaat het wat harder ja, maar niet uren lang. Vooral rond etenstijd denk ik erom dat het zachtjes is (niets is zo vervelend als tijdens het eten muziek van de buren te horen).
Wanneer de muziek wat harder gaat gaat het ook gewoon hard, en trilt het huis van de buren rustig mee, maar daar hebben ze nooit wat over gezegt omdat ik er wel gewoon op let.
Sinds kort heeft hun dochter een drumstel, en die speelt (gelukkig) alleen in de middag. Beetje heen en weer denken scheelt een hoop.
pi_75116527
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verneuk je wel meteen het geluid mee
Ik heb hier alle boxen vrij staan (trillingsdemping) en volume normaal staat zo dat wanneer iemand binnen komt ik zonder problemen het gesprek kan voeren. Soms gaat het wat harder ja, maar niet uren lang. Vooral rond etenstijd denk ik erom dat het zachtjes is (niets is zo vervelend als tijdens het eten muziek van de buren te horen).
Wanneer de muziek wat harder gaat gaat het ook gewoon hard, en trilt het huis van de buren rustig mee, maar daar hebben ze nooit wat over gezegt omdat ik er wel gewoon op let.
Sinds kort heeft hun dochter een drumstel, en die speelt (gelukkig) alleen in de middag. Beetje heen en weer denken scheelt een hoop.
Zo zou ik het ook graag willen, gewoon af en toe lekker hard wanneer je er zin in hebt, voor niet al te lange tijd!
Dat geeft veel voldoening, zodat je na een minuutje of 20 weer een 'normaal' volume kan hanteren
  zondag 29 november 2009 @ 18:47:27 #222
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75116681
Logisch, maar ik vermoed dat jouw volume gewoon iets te hard staat, als het harder staat dan je praat.
Maar luister eens bij jou beneden, want je zegt dat ze helemaal beneden maar last hebben dan 1 onder jou? Praat daar eens mee, want misschien zijn het wel gewoon ouwe zeikerds.
pi_75119638
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:25 schreef FoXje het volgende:
Sorry hoor maar in een apartementencomplex heb je woongeluiden waaronder muziek.
Buren moeten hier binnen de wetterlijke normen ook niet komen janken dat ik mijn geluid aan heb staan want dan ga ik ook janken iedereen als zij een glas laten vallen o.i.d
Intolerante bullshit. Als je gek word van wat woongeluiden moet je niet in een appartement gaan wonen.

Gelukkig hier nog niet gehad. Kan ook niet trouwens want hoor muziek van de buren ook vaak genoeg dus kan direct terugslaan.
  zondag 29 november 2009 @ 20:08:12 #224
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75119806
Ho ho, die wettelijke norm moet je niet opeens als richtlijn aan gaan nemen he!
pi_75119866
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:08 schreef fs180 het volgende:
Ho ho, die wettelijke norm moet je niet opeens als richtlijn aan gaan nemen he!
Want?
pi_75120290
U hebt gezocht op het woord: fatsoen
fat·soen het; o -en goede manieren in de omgang
pi_75120337
Het ontbreekt hier in grote mate aan inlevingsvermogen
pi_75120602
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:20 schreef no1uknow het volgende:
U hebt gezocht op het woord: fatsoen
fat·soen het; o -en goede manieren in de omgang

Wie zegt dat ik tussen 10 en 10 ook daadwerkelijk met volume 800 de ruiten krom in de sponningen laat staan?
Maar ik heb af en toe de muziek "flink" ja, nooit echt asociaal hard. Kan ook niet want ik doe het met een setje computer speakers.
pi_75121540
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik tussen 10 en 10 ook daadwerkelijk met volume 800 de ruiten krom in de sponningen laat staan?
Maar ik heb af en toe de muziek "flink" ja, nooit echt asociaal hard. Kan ook niet want ik doe het met een setje computer speakers.
-
quote:
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:28 schreef McGilles het volgende:

[..]

Headset ben ik zeker niet van plan, heb voor een zeer aanzienlijk bedrag mooie audio apparatuur staan en de kwaliteit en luistergenot via speakers is totaal niet te vergelijken met een headset.
quote:
Kneus.
pi_75122772
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:43 schreef no1uknow het volgende:

Kneus.
Gefeliciteerd met het quoten van 2 verschillende personen en daarbij de zeer diepgaande argumenten!
pi_75122930
Dat is gewoon een kloon van jou.
  zondag 29 november 2009 @ 21:08:10 #232
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75122995
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:07 schreef no1uknow het volgende:
pi_75123066
quote:
Ja vast..... zucht....

Nee dus, ik heb wel ergens een kloon maar weet niet eens meer hoe die heet en gebruik die ook nooit meer
pi_75123342
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:08 schreef fs180 het volgende:

[..]
GMTA
pi_75123365
quote:

Anders kijk je even naar mijn registratiedatum en postcount. Flinke kloon.
pi_75123456
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Qua registratiedatum is het mogelijk, maar een kloon erop nahouden met 10.000 posts....
Die mensen hier zijn echte kenners joh, wij hebben ongelijk, logisch toch
pi_75123650
Wanneer komt de rijdende rechter?
  zondag 29 november 2009 @ 21:21:39 #238
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_75123729
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

En ook precies he, ik woon in een vergrootte kruipruimte, ideale akoestiek!
Is normaal antwoorden te moeilijk?
  zondag 29 november 2009 @ 21:23:20 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75123824
Het complex waar ik woon is ook redelijk gehorig. Had ik niet verwacht van een nieuwbouwcomplex, maar hé, misschien hebben ze bespaard vanwege de kredietcrisis ofzo..

Wij horen ook met enige regelmaat geluid bij de buren (geen idee welke. Ik gok hieronder) vandaan komen. Gelukkig is het - na meerdere vriendelijke verzoeken - intussen niet meer zo dat dit 's nachts door gaat. Hoe zacht zij ook vinden dat ze muziek staat, als je 's avonds in je stille huis ligt dan hoor je het echt wel. En dat is idd best storend. Nu houdt het om 22.00 of uiterlijk 23.00 uur op. En dat vind ik prima te doen.

Overdag klagen doe ik niet. Kom zeg, wat overdreven. Dan moet 't wel érg hard staan. Zolang het 's avonds en 's nachts maar stil is.
(Un)masking for the greater good.
pi_75123929
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef Natalie het volgende:
Het complex waar ik woon is ook redelijk gehorig. Had ik niet verwacht van een nieuwbouwcomplex, maar hé, misschien hebben ze bespaard vanwege de kredietcrisis ofzo..

Wij horen ook met enige regelmaat geluid bij de buren (geen idee welke. Ik gok hieronder) vandaan komen. Gelukkig is het - na meerdere vriendelijke verzoeken - intussen niet meer zo dat dit 's nachts door gaat. Hoe zacht zij ook vinden dat ze muziek staat, als je 's avonds in je stille huis ligt dan hoor je het echt wel. En dat is idd best storend. Nu houdt het om 22.00 of uiterlijk 23.00 uur op. En dat vind ik prima te doen.

Overdag klagen doe ik niet. Kom zeg, wat overdreven. Dan moet 't wel érg hard staan. Zolang het 's avonds en 's nachts maar stil is.

Dit dus, en als we allemaal zo met elkaar kunnen omgaan was dit topic overbodig.
pi_75124083
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Kunnen klonen niet in 2003 geregistreerd zijn dan
  zondag 29 november 2009 @ 21:31:31 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75124377
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:27 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Kunnen klonen niet in 2003 geregistreerd zijn dan
Vind het allemaal erg verdacht, ik maak er even een notitie van hoor
pi_75124860
quote:
Wow...
Ik vind dit topic nogal een trolltopic. Zeker als je je enigszins audiofiel waant en zo'n uitspraak doet.
  zondag 29 november 2009 @ 22:45:14 #244
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75128380
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:40 schreef Gordijn het volgende:

[..]

Wow...
Ik vind dit topic nogal een trolltopic. Zeker als je je enigszins audiofiel waant en zo'n uitspraak doet.
Ik hoop dat dit een trolltopic is.
pi_75129362
Zulke bovenburen zoals jij heb ik ook gehad. Gelukkig zijn ze nu verhuisd, ontkende ook alles en bedreigde je daarna ook nog even. ASO
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 29 november 2009 @ 23:30:53 #246
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75130158
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zulke bovenburen zoals jij heb ik ook gehad. Gelukkig zijn ze nu verhuisd, ontkende ook alles en bedreigde je daarna ook nog even. ASO
Die mensen hebben gewoonweg echt geen idee wat ze doen. In feite is het martelen.
pi_75130719
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:30 schreef tonja het volgende:

[..]

Die mensen hebben gewoonweg echt geen idee wat ze doen. In feite is het martelen.
Omdat je een beetje boom boom boom hoort als je je tv mute en je adem inhoud? Kom op zeg.
Weet je wat martelen is, dat je nog geen scheet kan laten zonder dat iemand komt zeiken dat ze er last van hebben. Bij mijn ma was het op een geven moment zo erg dat je binnenhuis in haar eigen huis, de schoenen uit moest doen anders kwam ze weer mekkeren. Dat geloof je toch verdomme niet.
  maandag 30 november 2009 @ 01:37:07 #248
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75132613
quote:

de meeste mensen kennen TS als een rustige jongen......oh nee!

zowiezo, mensen die denken dat ze overdag herrie mogen maken !
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 30 november 2009 @ 01:45:30 #249
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75132684
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:45 schreef McKillem het volgende:

[..]

Omdat je een beetje boom boom boom hoort als je je tv mute en je adem inhoud? Kom op zeg.
Weet je wat martelen is, dat je nog geen scheet kan laten zonder dat iemand komt zeiken dat ze er last van hebben. Bij mijn ma was het op een geven moment zo erg dat je binnenhuis in haar eigen huis, de schoenen uit moest doen anders kwam ze weer mekkeren. Dat geloof je toch verdomme niet.
Een bastoon registreer je niet alleen met je oren maar met je hele lijf. En ja, als het maar lang genoeg duurt is het uiteindelijk een pure marteling om dat steeds maar weer te moeten doorstaan.
Daarbij komt dat de ene mens er gevoeliger voor is dan de andere.
  maandag 30 november 2009 @ 02:27:30 #250
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_75132943
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef Silv het volgende:
Je buren hebben gewoon gelijk.
  maandag 30 november 2009 @ 08:15:08 #251
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_75133988
TS = asociaal.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_75134067
Als jij besluit in een appartement te gaan wonen moet je je maar aanpassen aan het feit dat je directe buren aan alle kanten hebt. Pas als je later groot bent en je eigen woning hebt knal je maar een end weg maar stel voor dat je tot die tijd je gewoon inhoudt met die kolereherrie.

Ik heb zelf ook van die guppies boven me wonen die overdags effe het volume opendraaien. Erger me er ook dood aan maar zeg er niets van, pas als ze na 10 uur aso doen zeg ik er wat van.
pi_75135491
quote:
Op maandag 30 november 2009 08:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als jij besluit in een appartement te gaan wonen moet je je maar aanpassen aan het feit dat je directe buren aan alle kanten hebt. Pas als je later groot bent en je eigen woning hebt knal je maar een end weg maar stel voor dat je tot die tijd je gewoon inhoudt met die kolereherrie.

Ik heb zelf ook van die guppies boven me wonen die overdags effe het volume opendraaien. Erger me er ook dood aan maar zeg er niets van, pas als ze na 10 uur aso doen zeg ik er wat van.
Natuurlijk afhankelijk van het volume overlast dat de TS bezorgd kan hetzelfde gezegd worden van iedereen die om alles moeilijk moet doen.
In een appartement heb je gewoon leefgeluiden en enigsinds de muziek van een ander horen ontkom je niet aan.
En dan ligt het ook nog aan je appartement, ik woon in een appartement uit 1950 en ik hoef volumegewijs echt geen hoog volume te hebben om buiten mijn voordeur nog te horen welk nummer op staat.
Dan hebben we het over doodnormaal volume. Spreekvolume zou ik het mee willen vergelijken, je kan er prima zonder enige moeite een gesprek onder voeren.
Kan niet zo zijn dat ik om dat gegeven effectief mn speakers de deur uit moet doen omdat er iemand last van heeft.

Maargoed dat gezegd hebben hoor ik mijn buren en dienst muziek (froger ) ook regelmatig. Dus dat is in mijn woonomgeving gelukkig helemaal geen issue.
  maandag 30 november 2009 @ 10:07:33 #254
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_75135661
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, de oplossing is een niveau dat ten eerste voor de omwonenden acceptabel is, dan kom jij pas. Dat je "voor een zeer aanzienlijk bedrag" apparatuur hebt staan is geen argument. Ik heb ook voor een zeer aanzienlijk bedrag aan apparatuur staan voor mijn basgitaar, maar ik zorg dat ik nooit klachten krijg van de buren, ook al zou ik zelf standje 10 wel lekker vinden, ik weet gewoon dat andere mensen zich dan storen aan mijn "beleving" en "luistergenot".
Lekker dan als je zeikburen hebt.
Als de muziek alleen te horen is zodra het bij de buren compleet stil is, hebben ze naar mijn mening niet te zeuren (tot 22.00).
pi_75135745
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Natuurlijk afhankelijk van het volume overlast dat de TS bezorgd kan hetzelfde gezegd worden van iedereen die om alles moeilijk moet doen.
In een appartement heb je gewoon leefgeluiden en enigsinds de muziek van een ander horen ontkom je niet aan.
En dan ligt het ook nog aan je appartement, ik woon in een appartement uit 1950 en ik hoef volumegewijs echt geen hoog volume te hebben om buiten mijn voordeur nog te horen welk nummer op staat.
Dan hebben we het over doodnormaal volume. Spreekvolume zou ik het mee willen vergelijken, je kan er prima zonder enige moeite een gesprek onder voeren.
Kan niet zo zijn dat ik om dat gegeven effectief mn speakers de deur uit moet doen omdat er iemand last van heeft.

Maargoed dat gezegd hebben hoor ik mijn buren en dienst muziek (froger ) ook regelmatig. Dus dat is in mijn woonomgeving gelukkig helemaal geen issue.
Er is van beide kanten wat van te zeggen. Als je in een complex woont hoor je gewoon rekening te houden met je buren. Aan de andere kant weet je dat als je in een complex woont je je buren hoort. Ik vind het normaal dat je na 10 uur stil bent.
pi_75135979
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Er is van beide kanten wat van te zeggen. Als je in een complex woont hoor je gewoon rekening te houden met je buren. Aan de andere kant weet je dat als je in een complex woont je je buren hoort. Ik vind het normaal dat je na 10 uur stil bent.
Dat je na 10 uur gewoon je geluidsproductie minimaliseert staat buiten kijf in die zin. Maar overdag kan het niet zo zijn dat omwille van 'overlast' ik mijn speakers niet kan gebruiken en het moet doen met een hoofdtelefoon, net als dat ik niet overdag op volume 3000 knetterharde beukmuziek opzet met een bass gelijkwaardig een flinke bioscoop.
De tolerantie loopt in die zin gewoon 2 kanten uit. Je hebt ook nog dat stukje redelijkheid, vanuit 2 kanten.
Een muziekliefhebber stalken omdat je in een stil huis een beetje boem boem hoort is net zo hard martelen als dat ik, doorgewinterde metalhead, mijn buren de hele dag amuseer met mijn herrie op het maximale volume dat mijn versterker uitspuugt.
  maandag 30 november 2009 @ 11:22:59 #257
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75137381
nogmaals, mensen die denken dat ze overdag herrie mogen maken !
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_75137424
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:22 schreef TeenWolf het volgende:
nogmaals, mensen die denken dat ze overdag herrie mogen maken !
ja en dan aangeven dat je herrie mag maken tot 22:00

Stakkers zijn het
  maandag 30 november 2009 @ 11:50:04 #259
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_75138182
TS is/waant zich audiofiel

Waarmee is aangetoond dat TS autist is en dus zelf compleet schuldig is.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
pi_75141527
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:50 schreef XtremeNL het volgende:
TS is/waant zich audiofiel

Waarmee is aangetoond dat TS autist is en dus zelf compleet schuldig is.
Ik ben geen audiofiel, ik luister gewoon erg graag muziek

Trouwens, is er in dit topic een beloning te verdienen voor diegene die mij de 30e keer autist noemt? Blijkt wel een heel leuk woordje te zijn voor velen!
pi_75141881
Ik weet het niet maar als student zijnde moet je overdag danwel s-avonds gewoon leren en veel lezen. Met die kut muziek op de achtergrond, of een melodietje is vreselijk irritant. Het gaat niet altijd om de hardheid maar om de duur en de verstoring van de rust, wat iemand uit z'n concentratie haalt.

aso
''And faith is no faith without believing.''
pi_75142499
quote:

[..]

inderdaad
  maandag 30 november 2009 @ 14:24:12 #263
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75142720
quote:

[..]

Nee hoor, TS heeft toch gelijk? Het is toch juist leuk om de urenlang gratis achtergrondmuziek die je niet prettig vindt te horen in je eigen huis zoals in een warenhuis?
pi_75148172
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:58 schreef Hymen_Copter het volgende:
Ik weet het niet maar als student zijnde moet je overdag danwel s-avonds gewoon leren en veel lezen. Met die kut muziek op de achtergrond, of een melodietje is vreselijk irritant. Het gaat niet altijd om de hardheid maar om de duur en de verstoring van de rust, wat iemand uit z'n concentratie haalt.

aso
Weer een meningsverschil, ik kan juist alleen maar goed leren als ik de muziek aan heb
pi_75148565
Dit was best een vermakelijk topic geweest als het in wezen niet zo triest was. Probeer je eigen schrijfsels nog even op je in te laten werken. Wie weet ben je nog te redden.
quote:
Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer
quote:
maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
quote:
ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning en muziek luisteren is mijn ultieme ontspanning
quote:
ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
quote:
maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn
Dat is wel je levensmotto hè? Mooi nuanceverschil in formulering en je hebt het zelf niet eens door.
Maar tussen dit alles door wel doodleuk:
quote:
Als iemand geen egoist is ben ik het wel
quote:
Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat.
quote:

Al eerder op gereageerd in het topic, maar nog maar een keer een vergelijk omdat het zo'n heerlijke asociale redenering is: Jij hebt een ferrari gekocht en wil graag met 110 door het dorp willen rijden, want dat geeft je zo'n fijn gevoel. De mensen in het dorp willen dat je niet harder dan 50 gaat, want dat vinden ze gevaarlijk. Oplossing: Jij gaat 80 rijden en de dorpsbewoners hebben zich er maar in te schikken. Jij hebt immers al ingeleverd op je Heilige Genot.
quote:
En nog gaat er geen belletje bij je rinkelen
quote:
En als jij iets vreemd vind, heeft een ander er zich maar naar te schikken toch?
quote:
De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.
zucht. Je bent inderdaad te goed voor deze wereld.

En het wordt nog leuker
quote:
Trouwens, is er in dit topic een beloning te verdienen voor diegene die mij de 30e keer autist noemt? Blijkt wel een heel leuk woordje te zijn voor velen!
Inderdaad TS, het is een modewoord in dit topic en alleen daarom wordt het hier vaak gezegd. Het heeft in ieder geval niks met jou te maken...
quote:
check
quote:
laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.
check

Sterkte aan de onderburen van TS
  maandag 30 november 2009 @ 17:12:32 #266
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75149377
<3 Samenvattingen
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_75149431
Nou nou, dat zie je nog maar zelden op fok, zo'n investering van tijd in het maken van een mooie quotepost

Respect daarvoor
pi_75149436
Ik hoop dat dit topic snel dicht is.
pi_75149444
Oeps dubbelpost.
pi_75149490
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef Gordijn het volgende:
Oeps dubbelpost.
Ik ook, ik ben wel een beetje uitgepraat, FoKkers zijn jammer genoeg over het algemeen dom, exclusief mijzelf natuurlijk.

(hoppa, weer een post die nog wel wat reacties waard is)
pi_75149733
En nog even een serieuzere reactie op de samenvatting:

Omdat mijn mening niet hetzelfde is als de jouwe, hoef ik nog geen egoist te zijn. Ik vind het persoonlijk helemaal niet asociaal wat ik doe, ik ben ook niet asociaal.

Als ik nou vind dat jij gewoon een domme mongool bent, dan hoef je er nog geen te zijn
Je vergelijking met de auto raakt kant noch wal, dat heeft te maken met wetten en regels, en laat ik die maar niet opvolgen, want dan is het topic hier zo vol omdat ik dan vrolijk tot 22:00u muziek ga draaien zonder ook maar ergens aan de denken
  maandag 30 november 2009 @ 17:25:03 #272
242631 Cobratjuh
but i like that cookie
pi_75149988
TS al wat met je buren afgesproken of klagen ze nog steeds????

ohja ik luister ook wel graag muziek en kijk ook graag een film en ik moet zeggen een film met leuke 5.1 geluiden alla dolby en al die meuk joa dat is best wel leuk ja maja zijn mijn buren ook niet altijd blij mee maar dan doen ze het wel terug
Cobratjuh was here
pi_75150226
  maandag 30 november 2009 @ 17:32:25 #274
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_75150299
quote:

[..]

Ik was ook wel blij dat ik niet zo'n zeikbuur boven me had wonen.. Totdat die hoer om half 4 op maandagnacht, dronken, herriemakend met 5 vrienden gaan zitten schreeuwen op de bank met Najib Amali-mongool op zijn hardst op de TV...

En het dan raar vinden als diezelfde nacht de laatste treden van je trap ingesmeerd is met boter
pi_75150460
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef McGilles het volgende:
Nou nou, dat zie je nog maar zelden op fok, zo'n investering van tijd in het maken van een mooie quotepost

Respect daarvoor
Dank je. Mensen met sociale stoornissen intrigeren me nu eenmaal.
quote:
Je vergelijking met de auto raakt kant noch wal, dat heeft te maken met wetten en regels, en laat ik die maar niet opvolgen, want dan is het topic hier zo vol omdat ik dan vrolijk tot 22:00u muziek ga draaien zonder ook maar ergens aan de denken
Je kunt beter op deze manier beter stoppen met het aandragen van argumenten want zo maakt je het voor anderen in dit topic wel erg makkelijk. Maar je bent volgens eigen zeggen intelligent, dus dan zul je er wel geen problemen mee hebben anderen mensen tot last te zijn als er geen regels meer van toepassing zijn
  maandag 30 november 2009 @ 17:43:10 #276
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75150742
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:53 schreef elplato het volgende:
-samenvatting-
Cool, hoef ik niet 11 topicpages door te struinen
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:19 schreef McGilles het volgende:
En nog even een serieuzere reactie op de samenvatting:
-knip-
Naast deze 2 posts ook de OP gelezen en ik kan alleen maar heel erg blij zijn dat jij niet mijn buurman bent. En als je geen autist bent, heb je een groot stuk delfts blauw voor je hoofd óf je doet het expres om "de samenleving" te zieken, gewoon, omdat het kan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:08:15 #277
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_75175277
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef McGilles het volgende:

[..]

Goed kunnen horen?
Als het daar totale stilte is kunnen ze in de verte mijn muziek horen ja. Volgens mij kunnen veel mensen tegenwoordig niks meer hebben van de medemens. Ik heb blijkbaar een totaal anders instelling en mening over dit punt.
Als je met zoveel mensen bij elkaar opeengepropt zit moet je rekening met anderen houden. En niet iedereen zit te wachten op herrie van de buren (ook al is het misschien minimaal). Ik heb zelf ook van die fijne buren die je met ALLES mee late ngenieten, ik kan ruiken wat ze koken (en het zijn marokkanen dus dat doen ze veel, lang en vooral kruidig ) ik kan in de zomer nooit eens rustig in de tuin zitten omdat ze dan van dat alla akbar gejank aan hebben staan met het raam vol open (en nee dat staat dan niet heel hard maar het stoort wel ENORM ) en aangezien we nogal gehorige huizen hebben kan ik ze 's avonds in bed letterlijk volgen als ze weer eens op luide toon vertellen wat ze gedaan hebben die dag als de hele familie er is.

Af en toe kookt mijn bloed er echt van, vooral omdat sinds de keren dat ik geklaagd heb bij ze er gewoon geen reet veranderd is en ze blijkbaar niet inzien dat ze overlast veroorzaken voor een stuk of 5 omwonenden.

Als je er voor kiest om in een appartement te wonen moet je gewoon enorm veel rekening met anderen houden, ik hou ook wel eens van muziek aan maar probeer dat niet té luid te spelen en tussen 9 en half 10 gaat de muziek ook gewoon uit bij mij.

Als je geen rekening met anderen wilt houden moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 11:10:56 #278
236264 crew  capricia
pi_75175380
TS: Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75175638
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kijk, eindelijk iemand in dit topic die heeft geleerd in zijn leven om om te gaan met andere mensen en hun eigen gebruiken. Dat blijkt na de reacties in dit topic toch lang niet voor iedereen weggelegd te zijn.
Wat ben jij voor een debiele schijtzak dat je hier alleen maar komt om bijval te krijgen.

Zodra mensen niet 100% meegaan in jouw verhaal ga je in de aanval en roep je dat iedereen die het niet met je eens is zich niet aan kunnen passen aan een wereld waar anderen in leven.

Het feit blijft dat jij degene bent die de overlast schept, meerdere mensen in je gebouw hebben zelfs last van je, en jij eist dat anderen zich naar jouw schikken? Fijn dat jij degene bent die bepaalt waar een ander last van mag hebben.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_75176002
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
TS is neergeknuppeld met zijn eigen luidsprekers.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:31:40 #281
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75176073
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:
-knip-
Aha, gewoon oog-om-oog in de multiculturele samenleving.
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:55:05 #282
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_75178897
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:31 schreef error_404 het volgende:

[..]

Aha, gewoon oog-om-oog in de multiculturele samenleving.
Jij gaat er blijkbaar vanuit dat mijn buren zo intelligent zijn om de link te leggen tussen hun aso gedrag en een reactie van mijn kant daarop ? Nee ik probeer maar gewoon zelf in elk geval geen overlast te geven zodat ze me dáár nooit mee om de oren kunnen slaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_75178919
Topic is bijna vol.
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:56:24 #284
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75178945
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:55 schreef Gordijn het volgende:
Topic is bijna vol.
Het werd ook wel tijd, he
pi_75180861
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
Bijeenkomst is verschoven naar 14 dec!

Vanochtend van 11:00u tot nu muziek aangehad, degelijk volume, niks speciaals naar mijn mening. Nu is de muziek net uit, ga toch zo de deur uit.

Voor de rest niks nieuws, ik denk dat het gewoon even wennen is voor de rest, over een maandje haat niemand mij meer
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:13:07 #286
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75181529
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:53 schreef McGilles het volgende:

[..]

Bijeenkomst is verschoven naar 14 dec!

Vanochtend van 11:00u tot nu muziek aangehad, degelijk volume, niks speciaals naar mijn mening. Nu is de muziek net uit, ga toch zo de deur uit.

Voor de rest niks nieuws, ik denk dat het gewoon even wennen is voor de rest, over een maandje haat niemand mij meer
Tot we iets over je lezen op de fok frontpage.....
pi_75181881
Ik wacht vol ongeduld.
pi_75181932
Je buren hebben gewoon gelijk..
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:46:42 #289
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_75182649
Nou ja zeg, waarom moeten zoveel mensen hier zo onrespectvol praten? Kan het niet een beetje normaal? Tering, waar windt je je over op hé.
En ik zie niet bepaald in waarom TS om deze reden een autist zou zijn Wel knap dat zo'n gros hier op basis van dit ene topic die conclusie kunnen trekken

Het is gewoon moeilijk om hier een goeie mening over te kunnen geven. Wij kunnen immers niet HOREN hoe hard de muziek staat, alleen maar onze conclusie trekken over wat TS verteld.
En als TS zegt dat de buren het pas horen als het muisstil is in hun huis, vind ik het een hoop gejank om niks. Tuurlijk, als je hier over de avond praat vind ik het een ander verhaal, en de lijn trekken tot 22:00 vind ik ook te ver gaan. Maar als je gewoon 's middags af en toe (want TS werkt ook een aantal dagen in de week) wat muziek hoort van je bovenbuurman, en ook pas alleen als je zelf de TV op mute heb staan, vind ik dat er niet zo gezeikt moet worden.

Iedereen roept hier keihard dat TS zich maar moet aanpassen, dat HIJ aso is, en HIJ rekening moet houden met zijn buren, maar hoezo hoeven zijn buren zich niet aan hem aan te passen dan? Hij houd van muziek aan, hun niet. Dus sluit je een compromis lijkt mij dan. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Je moet nou eenmaal het één en ander kunnen verdragen van elkaar, en dat hoort van beide kanten te komen vind ik, niet alleen maar van TS zijn kant.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_75182766
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:46 schreef VeerEli het volgende:
bla
.. 2 verdiepingen lager nog de tekst kunnen verstaan
.. stem moeten verheffen in de kamer met muziek om verstaanbaar te zijn

Denk dat daar wel een aardig beeld bij te vormen is.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:51:23 #291
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75182812
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:46 schreef VeerEli het volgende:

-knip-
Volgens mij heb jij het topic niet gevolgd
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:13:34 #292
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_75183610
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het topic niet gevolgd
Ik heb elke pagina en elke reactie doorgelezen voordat ik postte, dus doe niet zo dom. Ik mag toch net zo goed mijn mening hebben als ieder ander? Moeilijk he, als iemand een andere mening heeft
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')