Dus jij eist absolute stilte? Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:25 schreef FoXje het volgende:
Goed dat je er iets aan probeerde te doen, maar zodra de overlast blijft is het niet genoeg. Ik zou ook niet blij zijn met een buurman als jij
Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
....
want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.
...
Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?quote:Toen ik in hun huiskamer stond en de bewoner de tv practisch op mute zette hoorde je inderdaad mijn muziek, je kon horen wel nummer er op stond en met een gespitst oor kon je de tekst ook wel horen, mits alles in hun eigen kamer stil was natuurlijk.
Headset ben ik zeker niet van plan, heb voor een zeer aanzienlijk bedrag mooie audio apparatuur staan en de kwaliteit en luistergenot via speakers is totaal niet te vergelijken met een headset.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Meddo het volgende:
Gebruik gewoon een headset. Je hebt de muziek echt te hard staan. Vind het overigens erg asociaal gedrag van jou
Absolute stilte is een uiterste. Normale leefgeluiden daar stoort niemand zich aan omdat dat moeilijk zachter te regelen is. Op een geluidsmeubel zit een handig knopje.quote:
Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?quote:Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?
Ik hou mij netjes aan alle regels en pas mij aan, dat kan je van mijn buren niet zeggen, die zijn mij nog geen centimeter tegemoet gekomen.
Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?
Daarnaast:
[..]
Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?
Gaat er nu echt niets bij je branden? Krijg je niet een beetje het idee dat dit iets te hard is?quote:Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?
Hoe asociaal is dit?quote:Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Als die mensen niet hun nodige 'rust' kunnen rkijgen overdag, is er een probleem ja. In je eigen huis wil je kunnen ontspannen, dan wil je niet een of andere aso boven je hebben wonen die constant harde muziek/films speelt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?
Mijn ideale situatie is jou een kogel door de kop schieten.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
Hun ideale situatie is geluidsniveau 0
Dus de oplossing is geluidsniveau 5, en niet 0 of 10.
Ik luister ook wel 3 à 4 uur naar muziek per dag.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Duidelijk geen muziekfanaten in mijn topic
In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Granaatappel het volgende:
Hoe asociaal is dit?
Stel jij wilt een gesprek voeren en je buren zette de muziek kei hard aan, dat gaat dan dus met moeite.
Ik hoop oprecht dat jij uit je appartement wordt gezet.
Ik luister wel meer dan 20 uur muziek per week, maar ik kan me verschrikkelijk storen aan andermans muziek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Nee, de oplossing is een niveau dat ten eerste voor de omwonenden acceptabel is, dan kom jij pas. Dat je "voor een zeer aanzienlijk bedrag" apparatuur hebt staan is geen argument. Ik heb ook voor een zeer aanzienlijk bedrag aan apparatuur staan voor mijn basgitaar, maar ik zorg dat ik nooit klachten krijg van de buren, ook al zou ik zelf standje 10 wel lekker vinden, ik weet gewoon dat andere mensen zich dan storen aan mijn "beleving" en "luistergenot".quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Ik vind het nogal mierenneukerij en er word van een mug een olifant gemaakt. Ik heb al zogenaamde spikes gekocht voor mijn speakers en deze ook nog voorzien van 3 lagen meubelfilt om alles te dempen, maar nog zijn ze niet tevreden. Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.
Okay dat is iets anders. Je schreef net namelijk dat het nummer herkenbaar was en de tekst bij stilte ook te verstaan. Nu is er een groot grijs gebied tussen achtergrondruis en kutherrie van de buren, maar je beschrijving van het niveau liet me eerder denken in de richting van optie twee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.
Speakers zijn 1.15m hoogquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........
Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Ik heb ook al gevraagd of ze veel verschil merken met sub aan of uit, ze vonden het niet uitmaken, dus dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:41 schreef Xaryna het volgende:
Voelbare bas![]()
Dat trilt door de muren, man.
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Of mijn burenquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
Nou moet ik zeggen dat ik films thuis nooit maximaal ervaar.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Natuurlijk staan de speakers dicht bij de muur, waar anders?
Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........
Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Ja, laten even van de rest vragen zich aan jou aan te passenquote:
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goed kunnen horen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!quote:
Nee, totaal niet. Dit is wel de meest misselijkmakende uitspraak van je in dit hele misbaksel van een topic.quote:
Of vergelijk het met kunstmest over je heen gegooid krijgen, een volle emmer is niet leuk, maar je gaat ook niet akkoord met "maar een beetje".quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?
Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?
Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef WAARHEID het volgende:
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.
En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.
Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
En het ligt er maar net aan wat de ander overlast vindt in dit geval. Ik zou geen problemen hebben met TS als buurman, jij vindt 't wel overlast.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:52 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.
Klaar. Muziek dus niet te hard zetten, maakt niet uit welk tijdstip.
Dat is mijn instelling.
Kijk, eindelijk iemand in dit topic die heeft geleerd in zijn leven om om te gaan met andere mensen en hun eigen gebruiken. Dat blijkt na de reacties in dit topic toch lang niet voor iedereen weggelegd te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.
Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
Als ik Hazes draai en ik hoor Borsato van de buurman dan is dat overlast, denk ik.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef NanKing het volgende:
[..]
En het ligt er maar net aan wat de ander overlast vindt in dit geval. Ik zou geen problemen hebben met TS als buurman, jij vindt 't wel overlast.
Een leuk volume?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Die muziek is per definitie overlast toch?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Als ik Hazes draai en ik hoor Borsato van de buurman dan is dat overlast, denk ik.
Dat ken ik wel. Daarom stoor ik me er ook niet aan als ik eens iets hoor van de buren, dan weet ik dat ze ook niet aan je deur staan als wij een keertje vlees staan af te fikken in de tuin ofzo. Het zou iets anders zijn als ik elke dag last had, want ik heb zelf absoluut niet de behoefte elke dag lawaai te maken of te barbecuen dus dan is de balans zoek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.
Maar dat kan gewoon niet overal lieve schat...quote:Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
Leer jij eerst eens reacties zorgvuldig te lezen en daarna op de knop reply te drukken, dat zal je veel bloed onder je nagels schelen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Quir het volgende:
De jongeman haalt me een beetje het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn arrogante reacties.
En aan Nanking, hij zegt 20 uur per week muziek te luisteren, en hij heeft verteld op welk volume. Lijkt mij niet bepaald normaal, wel?
Echt jongen, zoek hulp.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Leer jij eerst eens reacties zorgvuldig te lezen en daarna op de knop reply te drukken, dat zal je veel bloed onder je nagels schelen.
Ik moet eerlijk zeggen ik ben gewoon heel erg makkelijk, en mijn buren blijkbaar ook. Ik heb er ook weken bij dat ik 20 uur of meer muziek luister. Ook heb ik een drumstel (welliswaar een electronisch maar ook zonder koptelefoon ram ik soms op) een electrische gitaar en een vriendin die van teringherrie muziek houdt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:55 schreef Quir het volgende:
De jongeman haalt me een beetje het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn arrogante reacties.
En aan Nanking, hij zegt 20 uur per week muziek te luisteren, en hij heeft verteld op welk volume. Lijkt mij niet bepaald normaal, wel?
quote:
Wat doe jij hier dan nog?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dat niet nodig. Ik heb ook al vrienden en collega's over de vloer gehad die mijn mening deelden. Echt een prachtig iets, dat mensen met andere mensen kunnen omgaan, kon iedereen dat maar
Zoals ik al in de OP zei, ik heb mij aangepast (niveau, tijdstip, materiaal)quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:59 schreef Pupp3t het volgende:
Je woont in een flat/appartement. Dan heb je met dat soort dingen rekening te houden. Kwestie van aanpassen. Lijkt me niet meer dan normaal. Van mij heeft nog nooit iemand last gehad in al die jaren voor zover ik weet.
Maar er is hier een verschil in houding, en dat drijft de tolerantie sterk omhoog.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen ik ben gewoon heel erg makkelijk, en mijn buren blijkbaar ook. Ik heb er ook weken bij dat ik 20 uur of meer muziek luister. Ook heb ik een drumstel (welliswaar een electronisch maar ook zonder koptelefoon ram ik soms op) een electrische gitaar en een vriendin die van teringherrie muziek houdt.
Soms in een gesprekje bij de deur met de buren vraag ik of ze er last van hebben ofzo en dan is dit nooit zo. Mocht dat wel zo zijn dan zet ik natuurlijk het volume wat lager, maar als ik buren zou hebben die echt totaal helemaal niets zouden kunnen hebben zou ik daar echt flink van balen.
Oh maar dan is het duidelijk. Dan heb je gewoon gelijk he, da's een inkoppertjequote:Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dat niet nodig. Ik heb ook al vrienden en collega's over de vloer gehad die mijn mening deelden. Echt een prachtig iets, dat mensen met andere mensen kunnen omgaan, kon iedereen dat maar
Ik heb geleerd om om te gaan met andere mensen en andere mensen te respecteren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:02 schreef Granaatappel het volgende:
Wel grappig dat TS met 'zijn probleem' op het forum komt om te vragen hoe anderen dit vinden. Je hoort dat toch te weten, zoiets krijg je met je opvoeding mee, rekening te houden met anderen.
Zou echt hopen dat er een knokploeg bij je binnenstormt en die speakers de tering in slaat.
Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef Quir het volgende:
[..]
Maar er is hier een verschil in houding, en dat drijft de tolerantie sterk omhoog.
Mensen met nachtwerk die overdag slapen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om om te gaan met andere mensen en andere mensen te respecteren.
Knokploeg is welkom, ik heb gezien wie de klachten leverden
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef WAARHEID het volgende:
Wat heb je op de (betonnen) vloer liggen?
Altijd eerst isolatie en dan pas de vloer he
Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.
Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.
Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
Ik werk maandag woensdag vrijdag overdag, in het weekend in de middag en avond, dus dat is normaal mag ik aannemen. Ik draai muziek op zeer degelijke tijdenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Mensen met nachtwerk die overdag slapen?
Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:08 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.
Muziek en filmfanaat hier.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:12 schreef MASD het volgende:
[..]
Muziek en filmfanaat hier.
1. Ga in een ander huis wonen.
2. Je blijft daar wonen.
1 is duidelijk. Bij 2 heb je je gewoon te schikken naar je buren. Koop anders een goede koptelefoon, aso.
pssst, je hebt maar 2 oren, geen 5.. geluid komt maar via 2 igangen bij je trommelvlies... Ohja, er zijn ook draadloze koptelefoons..quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
Goed puntquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef Xaryna het volgende:
Je kan best heel aardig zijn hoor
Maar je eigen huis is een plek waar mensen kunnen ontspannen, bijkomen, zichzelf kunnen zijn. Jij wilt graag harde muziek draaien. Dat is prima, zolang je de buren er niet mee stoort. En blijkbaar had je in je vorige appartement minder gehorige muren/vloeren dan hier, of je huidige buren hebben meer stilte nodig. Je buren willen graag bijkomen, blijkbaar in stilte. En als jij daar dan regelmatig doorheen draait met je muziek levert dat zoals eerder gezegd alleen maar meer irritatie op. Waarschijnlijk hebben ze zich eerst op zitten vreten tot ze aan hun limiet zaten en zijn toen gaan klagen. Toen heb jij het zachter gezet, maar omdat ze nog op hun zenuwen zaten, was dat niet genoeg. Op zo'n moment is elk geluidje al te veel.
Daarom zeg ik dat je ze een week (ofzo) totale stilte gunt, en eens kijkt wat zij voor oplossingen hebben. Ga naar die vergadering en bespreek het. Misschien vinden ze het prima als je overdag van 3 tot 5 op vol volume je zooi speelt, als zij na 6-en maar rusten een boek kunnen lezen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:15 schreef Peter het volgende:
Woongeluiden moeten kunnen maar geen overlast veroorzaken. Feit dat 2 buren klagen geeft jou een nadeel. Laat een onafhankelijk iemand er eens naar luisteren? van de woonbond oid?
En laat ze anders de politie bellen, die komen ook luisteren ( of vraag de wijkagent om te bemiddelen..)
Wat dacht je van een draadloze 5.1 koptelefoon?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
quote:0 dB(A) : gehoordrempel; doodse stilte
10 dB(A) : stilte op de hei; geluid van menselijke (normale) ademhaling op 3m afstand
20 dB(A) : zacht gefluister
30 dB(A) : rustige tuin; theater waarin niet wordt gesproken
40 dB(A) : zachte conversatie; rustige kamer; 's nachts in een woonwijk
45 dB(A) : vogelgeluid in bos
50 dB(A) : binnen in rustig restaurant
60 dB(A) : normaal gesprek; binnen in kantoor of restaurant
70 dB(A) : luid gesprek; druk verkeer op 5m afstand
80 dB(A) : zware vrachtauto; lawaaiige stofzuiger op 1m afstand
90 dB(A) : passerende motor; keukenmachine
100 dB(A) : pneumatische hamer; binnen in discotheek
110 dB(A) : popconcert; kettingzaag op 1m afstand
120 dB(A) : misthoorn; claxon van trein op 1m afstand
130 dB(A) : straalmotor; gehoorpijngrens
140 dB(A) : geweerschot op 1m afstand; motor van Formule 1 racewagen op 1m afstand
Je bent me net voorquote:
Redelijke schatting zo dus uit het blote hoofdquote:
Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het nietquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mocht het zo ver komen dat er een wijkagent gaat komen, dan zal hij eerder op mijn eigen verzoek komen dan op hun verzoek.
Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins opquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je bent me net voorGeluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het niet
Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins op
Je gaat hem je lichaam bieden?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?
Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je bent me net voorGeluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
80 dB(A) is in arbeidsomstandigheden toch wel de aangenomen grens. Het probleem is vaak dat je het pas na (tientallen) jaren merkt, en dan is het te laat. Concerten zijn ook te hard, daar hoor je eigenlijk oordopjes te dragen. Ik gebruik zelf altijd siliconen dopjes van Alpinequote:Op zaterdag 28 november 2009 16:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
Ik luister naar Phil Collins, Elton John, Eagles, maar ook naar rockmuziek, Metallica of Rammstein, ook komt dance muziek aan de orde, pianomuziek of marocaanse muziek en zelfs hardcore muziek. Ik luister practisch alle genres, maar het genre van mijn muziek mag geen onderwerp van gesprek worden, ook al beinvloed het de buren natuurlijk wel. Als je iets leuk vind stoor je je er minder snel aan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.
Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveauMaar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
Ik woon inderdaad niet alleen, evenals dat de buren niet alleen wonen. Dus heeft nooit 1 persoon te vertellen dat iets totaal niet mag of wel mag. Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden.
Als iemand geen egoist is ben ik (quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
Inderdaad nog niet nee, biede partijen zijn niet tevredenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als iemand geen egoist is ben ik () het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvattenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
Willen je buren ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning
Wij kunnen ook niet oordelen over hoe hard de muziek staat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.
Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
Klachtquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten![]()
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klacht
Idiote volume
Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Nou, dan ga ik de kamer wel uitquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.
Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klacht
Idiote volume
Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormenquote:
Wel hoor, ik was benieuwd naar de mening van meerdere andere onbekenden. Het bleek als snel dat een groot percentage mijn mening niet deelde, mag ik daarom niet mijn punten verdedigen in de discussie of moet ik gelijk als een mak lammetje toegeven dat ik verkeerd zit?quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
Afgelopen dinsdagochtend van 10:00 - 13:00u ongeveer en donderdag van 13:00 - 17:30u.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormen
Over welke tijden hebben we het eigenlijk
Je realiseert je dat je in je verhaal zijn rol innam?quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Buurjongen verziekt ons leven
Daar heb je je buren al
Wat zeg je me nu?quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:05 schreef Quir het volgende:
[..]
Je realiseert je dat je in je verhaal zijn rol innam?
Woon nog geen maand in dit appartement en ga zeker de komende 3 jaar niet verhuizen, dus een oplossing zou mij ook blij makenquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat zeg je me nu?![]()
Nee, had ik wel door. Als hij er met de buren echt niet uitkomt, moet er toch iets gebeuren, he? Er werd al geopperd om een vrijstaand appartement te nemen, waarop hij heel gevat antwoordde dat zijn buren maar moesten verhuizen. Vandaar dus.
Er zijn hier al 232 oplossingen aangedragen. De meningen zijn duidelijk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Woon nog geen maand in dit appartement en ga zeker de komende 3 jaar niet verhuizen, dus een oplossing zou mij ook blij maken
Over hoofd als bowlingbal: laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn conclusie: TS heeft hoofd als bowlingbal en heeft aandachtsprobleem.
IQ staat hier compleet los van.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over hoofd als bowlingbal: laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.
Over aandachtsprobleem: Je moet toch wat als je je op je werk momenteel verveelt![]()
Ik denk dat hij bedoelt dat een bowlingbal gewoon door dendert, ongeacht obstakels in de wegquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over hoofd als bowlingbal: laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.
Over aandachtsprobleem: Je moet toch wat als je je op je werk momenteel verveelt![]()
Oooh zo, dan kan ik mij daar wel iets bij voorstellenquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:18 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat een bowlingbal gewoon door dendert, ongeacht obstakels in de weg
Da's een hoog geluidsniveau in hun kamer als jij dat twee verdiepingen hoger veroorzaakt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
Ach, decibels zijn onmogelijk om te schatten, dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen..quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's een hoog geluidsniveau in hun kamer als jij dat twee verdiepingen hoger veroorzaakt.
Da's ook weer waar (ik vermoed eigenlijk dat TS het geluidsniveau in dB's eerder onderschat dan overschat).quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:12 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Ach, decibels zijn onmogelijk om te schatten, dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen..
Zei ik al ja, was een gok. Het was te vergelijken met als je stil bent in je eigen kamer je de buren net kan horen praten en wat ze zeggen. In mijn ogen is dat geen hinder, maar na 3 pagina's in dit topic weet ik nu wel dat niet iedereen er zo over denktquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:12 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Ach, decibels zijn onmogelijk om te schatten, dus zo serieus moet je die cijfers niet nemen..
Ik wil als student zijnde ook wel in een vrijstaand huis.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:53 schreef capricia het volgende:
Ik hou er ook van dat het gewoon stil is in mijn huis. Normale geluiden van buren die je een keer hoort is natuurlijk geen probleem. Mensen die muziek draaien waarbij ik de tekst letterlijk kunt verstaan, vind ik echt te ver gaan. Dat zou ik ook niet willen.
Je kunt je er namelijk niet voor afsluiten. TS heeft de volumeknop, de buren niet.
Maar goed, ik zou dan dus ook nooit in een flatje gaan wonen.
Ik gok dat er op korte termijn wel een leuk appartementje hier bij mij vrijkomtquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik wil als student zijnde ook wel in een vrijstaand huis.
Wie betaalt er mee?
Daarom doen ze hier in Utrecht een proef met flats meer gericht op levenswijze dan op inschrijfduur. Studenten mixen met 50+ers schijnt vaak overlast te veroorzaken voor die 50+ers..quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik wil als student zijnde ook wel in een vrijstaand huis.
Wie betaalt er mee?
Op donderdag vind ik toch wel lang hoor, moeten je buren de hele dag die muziek aanhoren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:05 schreef McGilles het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdagochtend van 10:00 - 13:00u ongeveer en donderdag van 13:00 - 17:30u.
Studenten maken onderling ook veel ruzie door overlastquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom doen ze hier in Utrecht een proef met flats meer gericht op levenswijze dan op inschrijfduur. Studenten mixen met 50+ers schijnt vaak overlast te veroorzaken voor die 50+ers..
Vooral veel klachten over geluidsoverlast enzo.![]()
En dan 's avonds zeker nog even een filmpje met je 5.1 surround.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Op donderdag vind ik toch wel lang hoor, moeten je buren de hele dag die muziek aanhoren.
Het is inderdaad redelijk lang ja, maar ik heb niet een constant volume hoor. Soms staat hij wat zachter en soms wat harder, met als maximum het eerder genoemde volume. Dus ze horen het niet constant, maar mijn favoriete nummers moeten ze na een paar maandjes wel kunnen herkennen denk ik.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Op donderdag vind ik toch wel lang hoor, moeten je buren de hele dag die muziek aanhoren.
En dan vind je het gek dat ze klagen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het is inderdaad redelijk lang ja, maar ik heb niet een constant volume hoor. Soms staat hij wat zachter en soms wat harder, met als maximum het eerder genoemde volume. Dus ze horen het niet constant, maar mijn favoriete nummers moeten ze na een paar maandjes wel kunnen herkennen denk ik.
Zoals ik al zei, het waren puur deze tijdstippen deze week, de complete woensdag, de donderdagavond en de complete vrijdag inclusief vandaag ben ik niet thuis.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan 's avonds zeker nog even een filmpje met je 5.1 surround.
Eerlijk gezegt, ja dus. Nu dat ik terugdenk aan mijn verleden denk ik dat ik van 'geluk' mag spreken dat ik tot nu toe allemaal zeer relaxte buren heb gehad. Trouwens, ergens in een ver verleden wel eens overburen gehad, woonde nog bij m'n ouders, die woonde zo'n 50m verderop en die klaagden echt over het minste over geringste.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat ze klagen?
Sorry, maar dan zou ik ook voor je deur staan. En ik ben wel wat gewend, heb in een studentenflat gewoond met onder andere een overbuurman met elektrisch drumstel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het is inderdaad redelijk lang ja, maar ik heb niet een constant volume hoor. Soms staat hij wat zachter en soms wat harder, met als maximum het eerder genoemde volume. Dus ze horen het niet constant, maar mijn favoriete nummers moeten ze na een paar maandjes wel kunnen herkennen denk ik.
Als ik na een paar maanden je favoriete nummers kon herkennen, dan zou ik ook gaan klagen. Dan heb je dus echt de muziek te hard staan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Eerlijk gezegt, ja dus. Nu dat ik terugdenk aan mijn verleden denk ik dat ik van 'geluk' mag spreken dat ik tot nu toe allemaal zeer relaxte buren heb gehad. Trouwens, ergens in een ver verleden wel eens overburen gehad, woonde nog bij m'n ouders, die woonde zo'n 50m verderop en die klaagden echt over het minste over geringste.
Er blijkt maar weer eens dat genoeg mensen niet tegen geluid van andere mensen kan, niks negatiefs hierover hoor, maar ik dacht dat deze groep heel klein was. Ik kan zelf heerlijk ontspannen zitten leren terwijl de muziek redelijk hard staat, ik kan zelfs heerlijk half in slaap vallen als ik een drukke dag heb gehad, terwijl er harde muziek uit speakers zou komen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ik na een paar maanden je favoriete nummers kon herkennen, dan zou ik ook gaan klagen. Dan heb je dus echt de muziek te hard staan.
En stel dat je ander geluid zou horen van je buren, behalve muziek. Nu praat ik over hobbygeluiden e.d.?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:30 schreef capricia het volgende:
Het lijkt mij echt zwaar irritant als ik de 'best of' van mijn buurman kan herkennen.
Er is toch voor mij, en wellicht ook voor een paar anderen, een groot verschil of het mijn eigen herrie/muziek betreft of die van een ander, waar ik dus geen invloed op kan hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Er blijkt maar weer eens dat genoeg mensen niet tegen geluid van andere mensen kan, niks negatiefs hierover hoor, maar ik dacht dat deze groep heel klein was. Ik kan zelf heerlijk ontspannen zitten leren terwijl de muziek redelijk hard staat, ik kan zelfs heerlijk half in slaap vallen als ik een drukke dag heb gehad, terwijl er harde muziek uit speakers zou komen.
Voor de mensen die gelijk weer gaan reageren hierop, ik praat over voorbeelden uit het verleden, toen zette ik de muziek wel hard, hard naar eigen zeggen.
Ik hoor van hiernaast wel eens een kindje huilen, of een hond blaffen, maar dat is heel af en toe, en dus niet aan 1 stuk door. Bovendien hebben wij gelukkig een vrijstaande spouw tussen ons in.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
En stel dat je ander geluid zou horen van je buren, behalve muziek. Nu praat ik over hobbygeluiden e.d.?
Maar dat ligt natuurlijk aan de buren zelf, niet aan TS...quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:38 schreef Remqo het volgende:
Ook leuk met nachtdiensten, overdag niet kunnen slapen door buurmans harde muziek![]()
Ik begrijp heel goed het verschil, ik zou er alleen zelf geen problemen mee hebben. Ik snap dat ik dat dan niet kan verwachten van mijn buren, maar dan mag ik het nog wel vreemd vinden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is toch voor mij, en wellicht ook voor een paar anderen, een groot verschil of het mijn eigen herrie/muziek betreft of die van een ander, waar ik dus geen invloed op kan hebben.
Begrijp je dat verschil, TS?
Zij draaien geen nachtdiensten, ik ook niet. Dus dit is in dit geval niet aan de orde, gelukkigquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:38 schreef Remqo het volgende:
Ook leuk met nachtdiensten, overdag niet kunnen slapen door buurmans harde muziek![]()
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die bijeenkomst. Zijn er meer mensen die daar komen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed het verschil, ik zou er alleen zelf geen problemen mee hebben. Ik snap dat ik dat dan niet kan verwachten van mijn buren, maar dan mag ik het nog wel vreemd vinden.
Ik ben benieuwd wat ze zelf als oplossing aandragen. En dan heb ik het niet over zogenaamde oplossingen dat ik maar geen muziek meer moet gaan draaien, maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn.
Voor zover ik weet zal iedereen die in dat complex woont aanwezig zijn, 9 man inclusief mijzelf.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die bijeenkomst. Zijn er meer mensen die daar komen?
Want ik kan me 2 dingen voorstellen:
1. Veel meer mensen hebben last van jouw geluidsniveau.![]()
2. Er wordt door die buren over meer medebewoners geklaagd.
Ik vind het niet erg als ik eens iets hoor van de buren, maar als ik na een paar maanden jouw favoriete nummers kan herkennen, dan hoor je structureel dagelijks een paar uur lang die muziek. Dat geef je zelf ook aan. Daar heb ik inderdaad geen behoefte aan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Er blijkt maar weer eens dat genoeg mensen niet tegen geluid van andere mensen kan, niks negatiefs hierover hoor, maar ik dacht dat deze groep heel klein was. Ik kan zelf heerlijk ontspannen zitten leren terwijl de muziek redelijk hard staat, ik kan zelfs heerlijk half in slaap vallen als ik een drukke dag heb gehad, terwijl er harde muziek uit speakers zou komen.
Voor de mensen die gelijk weer gaan reageren hierop, ik praat over voorbeelden uit het verleden, toen zette ik de muziek wel hard, hard naar eigen zeggen.
Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, dus mogelijk post ik iets dubbel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Ik kon mijn oren niet geloven dus ben ik gelijk even meegelopen om te luisteren hoe hard het wel niet moest zijn.
Toen ik in hun huiskamer stond en de bewoner de tv practisch op mute zette hoorde je inderdaad mijn muziek, je kon horen wel nummer er op stond en met een gespitst oor kon je de tekst ook wel horen, mits alles in hun eigen kamer stil was natuurlijk.
Ontzettend asociaalquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef McGilles het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze zelf als oplossing aandragen. En dan heb ik het niet over zogenaamde oplossingen dat ik maar geen muziek meer moet gaan draaien, maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn.
Ik heb inderdaad zelf al gekeken voor dat soort oplossingen, maar jammer genoeg heb ik geen duizenden euro's onder mijn matras liggen om die ongein aan te schaffenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ontzettend asociaal![]()
Maar ik kan wel een oplossing bedenken waar je tevreden mee kan zijn. Een zwevende vloer, en heel goede isolatie (ook op de muren dus). Dat gaat wat kosten, maar je moet toch wat voor 70dB(A) muziek overhebben
Dit dus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:58 schreef tonja het volgende:
TS beseft echt niet wat hij andere mensen aan doet. Ik heb zelf in het verleden zulke buren als TS gehad, die vonden ook dat ik het maar moest accepteren dat ik continu hun kutherrie hoorde. Op een gegeven moment ben je met niets anders meer bezig dan jezelf opvreten vanwege de herrie. Zelfs als het even stil is zit je gespannen te wachten tot de ellende weer begint.
Je kan ook steeds minder hebben en raakt er helemaal op gefocust.
God, wat voelde ik me klote in die tijd!
Maar dat kan jou allemaal geen reet schelen, als jij het maar naar je zin hebt.
De bas willen voelen.... ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
dan moet het geluid tot die tijd maar zachter.. echt, zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:05 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad zelf al gekeken voor dat soort oplossingen, maar jammer genoeg heb ik geen duizenden euro's onder mijn matras liggen om die ongein aan te schaffen
5.1 voegt toch niets toe aan muziek?? (Athans, dat merk ik hier thuis niet, heb ook wel voor enkele duizenden euro's aan apparatuur staan...)quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
5.1 voor muziek is toch eigenlijk gewoon onzin.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:13 schreef caspervc het volgende:
[..]
5.1 voegt toch niets toe aan muziek?? (Athans, dat merk ik hier thuis niet, heb ook wel voor enkele duizenden euro's aan apparatuur staan...)
quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:15 schreef McGilles het volgende:
Jongens, mijn dienst zit erop, danku allen voor het vullen van mijn topic urenlang voldoen aan mijn grote behoefte aan aandacht, gegroet
Jij begrijpt hetquote:
Buurjongen verziekt ons levenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:37 schreef TheFrankey het volgende:
Heb niet het hele topic gelezen maar alleen de OP.
Ik vind he bijhoorlijk asociaal. Als je bij de onder-onderburen kunt horen dat je muziek luister is al erg genoeg. Als je dan ook nog eens kunt horen welk nummer het is zou ik het ook al zat zijn. Als je dan goed luisterd en je kunt de text horen?????????
Ik zou het logisch vinden als je onderonderburen een topic in KLB openen. Je muziek staat echt te hard.
Maar vertel ons nog eens iets over je pauper-setje thuis? Wat heb je eigenlijk voor spulletjes staan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jij begrijpt hetJij doet liever de hele dag niks?
FoK is zeer goed vermaak als al het werk gedaan is en ik nog een aantal uren moet vullen
Ik hou niet van opscheppen, onnodigquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar vertel ons nog eens iets over je pauper-setje thuis? Wat heb je eigenlijk voor spulletjes staan?
Neem dit topic aub maar over met een ander onderwerpquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:36 schreef Q.E.D. het volgende:
Heb jij eigenlijk een vriend capricia?![]()
Dat is wel echt enorm hard zeg.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Dit topic was er eerder pino.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Buurjongen verziekt ons leven
En niemand had het door?
Dat pino had er niet bijgehoeven hoorquote:
Sorry maar hier kan ik zo kwaad om worden. Ts is zn klootviool voor hem bestaat alleen maar ik. Ik moet harde muziek luisteren waarneer het mij uitkomt en het liefst zo hard mogelijk. Ik kan het niet zachtjes want dan kan ik me niet ontspannen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:06 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dit dus.
Je gaat er gewoon aan onderdoor. Helemaal als het je directe bovenburen zijn zoals in mijn geval was.
Dit is voor mij ook de reden geweest om te gaan verhuizen.
@ TS: Je bent asociaal bezig.
Wat een prachtreactie, ik kan zien dat je mijn reacties zorgvuldig heb gelezen. Ik snap dat het bij jou heel diep zit maar niet iedereen die muziek luistert is een complete aso hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:34 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Sorry maar hier kan ik zo kwaad om worden. Ts is zn klootviool voor hem bestaat alleen maar ik. Ik moet harde muziek luisteren waarneer het mij uitkomt en het liefst zo hard mogelijk. Ik kan het niet zachtjes want dan kan ik me niet ontspannen.
Door zn hufter als jij heb ik me huis moeten verkopen omdat ik er onder door ging de afgelopen 3 jaar.
Begin maar met eten dan, dit topic is gewoon echt, de andere is een ouderwetse lemmingquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat pino had er niet bijgehoeven hoor
En als dit echt is eet ik m'n hoed op
Hey, daar is TS weer... vertel je nog wat voor een paupersetje je hebt staan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:44 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat een prachtreactie, ik kan zien dat je mijn reacties zorgvuldig heb gelezen. Ik snap dat het bij jou heel diep zit maar niet iedereen die muziek luistert is een complete aso hoor
Ik ben net uit werk even langgegaan bij de onderburen en de onderonderburen, even bespreken die handel. Ik ben niet zo'n aso als de gemiddelde kortgelontte fokkerquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:21 schreef tonja het volgende:
Ik ben benieuwd of TS van plan is zijn gedrag aan te passen.
En?quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:45 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben net uit werk even langgegaan bij de onderburen en de onderonderburen, even bespreken die handel. Ik ben niet zo'n aso als de gemiddelde kortgelontte fokker
Deze heb ik een jaar of 2 voor een redelijk prijsje op de kop weten te tikken bij een audiofiel:quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, daar is TS weer... vertel je nog wat voor een paupersetje je hebt staan?
Mijn argumenten gegeven en hun mening gevraagd over de situatie en de mogelijke oplossingen. Tevens even besproken wat hen nou echt stoort en of er een mogelijkheid is dat ik toch met enige regelmaat toch leuk muziek kan luisteren.quote:
Als jij het normaal vindt om in een flatje de bas te voelen ben jij wel een complete aso.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:44 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat een prachtreactie, ik kan zien dat je mijn reacties zorgvuldig heb gelezen. Ik snap dat het bij jou heel diep zit maar niet iedereen die muziek luistert is een complete aso hoor
Ik snap dat 5 pagina's doorlezen een beetje teveel van het goede is zo op een zaterdagavond, maar er is niks mis met mijn oren. Proefondervindelijk ondervonden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:51 schreef JoPiDo het volgende:
misschien is TS doof aan het worden en heeft hij het zelf niet door
ga eens een gehoortest doen!
Inderdaad, daarom voor beide partijen een mooie oplossing dat niemand zich op hoeft te winden. Zoals iemand anders al zei, ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:53 schreef tonja het volgende:
[..]
Als jij het normaal vindt om in een flatje de bas te voelen ben jij wel een complete aso.
Je weet niet wat je mensen aandoet. Stress maakt je kapot.
Jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom voor beide partijen een mooie oplossing dat niemand zich op hoeft te winden. Zoals iemand anders al zei, ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
Ik ben wel benieuwd naar die mooie oplossing...quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom voor beide partijen een mooie oplossing dat niemand zich op hoeft te winden. Zoals iemand anders al zei, ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
Ik ook, die komt er vast wel, vroeg of laat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die mooie oplossing...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik snap dat 5 pagina's doorlezen een beetje teveel van het goede is zo op een zaterdagavond, maar er is niks mis met mijn oren. Proefondervindelijk ondervonden.
Zou dit een plaatje van mij of van mijn buren moeten voorstellen?quote:Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:
En, TS, hoe ging het gesprek met de buren?
[ afbeelding ]
quote:
Minstens anderhalve meter hoog, denk ikquote:Op zondag 29 november 2009 14:45 schreef solyaris het volgende:
[..]
Trouwens hoe groot is jouw woonkamer wel niet als je daar zuilen van anderhlave meter hebt staan?
En ook precies he, ik woon in een vergrootte kruipruimte, ideale akoestiek!quote:Op zondag 29 november 2009 16:14 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Minstens anderhalve meter hoog, denk ik.
Verneuk je wel meteen het geluid meequote:Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
Zo zou ik het ook graag willen, gewoon af en toe lekker hard wanneer je er zin in hebt, voor niet al te lange tijd!quote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
Verneuk je wel meteen het geluid mee![]()
Ik heb hier alle boxen vrij staan (trillingsdemping) en volume normaal staat zo dat wanneer iemand binnen komt ik zonder problemen het gesprek kan voeren. Soms gaat het wat harder ja, maar niet uren lang. Vooral rond etenstijd denk ik erom dat het zachtjes is (niets is zo vervelend als tijdens het eten muziek van de buren te horen).
Wanneer de muziek wat harder gaat gaat het ook gewoon hard, en trilt het huis van de buren rustig mee, maar daar hebben ze nooit wat over gezegt omdat ik er wel gewoon op let.
Sinds kort heeft hun dochter een drumstel, en die speelt (gelukkig) alleen in de middag. Beetje heen en weer denken scheelt een hoop.
Sorry hoor maar in een apartementencomplex heb je woongeluiden waaronder muziek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:25 schreef FoXje het volgende:
Goed dat je er iets aan probeerde te doen, maar zodra de overlast blijft is het niet genoeg. Ik zou ook niet blij zijn met een buurman als jij
Want?quote:Op zondag 29 november 2009 20:08 schreef fs180 het volgende:
Ho ho, die wettelijke norm moet je niet opeens als richtlijn aan gaan nemen he!
quote:Op zondag 29 november 2009 20:20 schreef no1uknow het volgende:
U hebt gezocht op het woord: fatsoen
fat·soen het; o -en goede manieren in de omgang
-quote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik tussen 10 en 10 ook daadwerkelijk met volume 800 de ruiten krom in de sponningen laat staan?
Maar ik heb af en toe de muziek "flink" ja, nooit echt asociaal hard. Kan ook niet want ik doe het met een setje computer speakers.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Headset ben ik zeker niet van plan, heb voor een zeer aanzienlijk bedrag mooie audio apparatuur staan en de kwaliteit en luistergenot via speakers is totaal niet te vergelijken met een headset.
Kneus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Gefeliciteerd met het quoten van 2 verschillende personen en daarbij de zeer diepgaande argumenten!quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 21:07 schreef no1uknow het volgende:
Dat is gewoon een kloon van jou.
Ja vast..... zucht....quote:
Qua registratiedatum is het mogelijk, maar een kloon erop nahouden met 10.000 posts....quote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar mijn registratiedatum en postcount. Flinke kloon.
Is normaal antwoorden te moeilijk?quote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
En ook precies he, ik woon in een vergrootte kruipruimte, ideale akoestiek!
Dit dus, en als we allemaal zo met elkaar kunnen omgaan was dit topic overbodig.quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef Natalie het volgende:
Het complex waar ik woon is ook redelijk gehorig. Had ik niet verwacht van een nieuwbouwcomplex, maar hé, misschien hebben ze bespaard vanwege de kredietcrisis ofzo..
Wij horen ook met enige regelmaat geluid bij de buren (geen idee welke. Ik gok hieronder) vandaan komen. Gelukkig is het - na meerdere vriendelijke verzoeken - intussen niet meer zo dat dit 's nachts door gaat. Hoe zacht zij ook vinden dat ze muziek staat, als je 's avonds in je stille huis ligt dan hoor je het echt wel. En dat is idd best storend. Nu houdt het om 22.00 of uiterlijk 23.00 uur op. En dat vind ik prima te doen.
Overdag klagen doe ik niet. Kom zeg, wat overdreven. Dan moet 't wel érg hard staan. Zolang het 's avonds en 's nachts maar stil is.
Kunnen klonen niet in 2003 geregistreerd zijn danquote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar mijn registratiedatum en postcount. Flinke kloon.
Vind het allemaal erg verdacht, ik maak er even een notitie van hoorquote:Op zondag 29 november 2009 21:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Kunnen klonen niet in 2003 geregistreerd zijn dan
Wow...quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Ik hoop dat dit een trolltopic is.quote:Op zondag 29 november 2009 21:40 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Wow...
Ik vind dit topic nogal een trolltopic. Zeker als je je enigszins audiofiel waant en zo'n uitspraak doet.
Die mensen hebben gewoonweg echt geen idee wat ze doen. In feite is het martelen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zulke bovenburen zoals jij heb ik ook gehad. Gelukkig zijn ze nu verhuisd, ontkende ook alles en bedreigde je daarna ook nog even. ASO
Omdat je een beetje boom boom boom hoort als je je tv mute en je adem inhoud? Kom op zeg.quote:Op zondag 29 november 2009 23:30 schreef tonja het volgende:
[..]
Die mensen hebben gewoonweg echt geen idee wat ze doen. In feite is het martelen.
de meeste mensen kennen TS als een rustige jongen......oh nee!quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef McGilles het volgende:
Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
Een bastoon registreer je niet alleen met je oren maar met je hele lijf. En ja, als het maar lang genoeg duurt is het uiteindelijk een pure marteling om dat steeds maar weer te moeten doorstaan.quote:Op zondag 29 november 2009 23:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Omdat je een beetje boom boom boom hoort als je je tv mute en je adem inhoud? Kom op zeg.
Weet je wat martelen is, dat je nog geen scheet kan laten zonder dat iemand komt zeiken dat ze er last van hebben. Bij mijn ma was het op een geven moment zo erg dat je binnenhuis in haar eigen huis, de schoenen uit moest doen anders kwam ze weer mekkeren. Dat geloof je toch verdomme niet.
Natuurlijk afhankelijk van het volume overlast dat de TS bezorgd kan hetzelfde gezegd worden van iedereen die om alles moeilijk moet doen.quote:Op maandag 30 november 2009 08:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als jij besluit in een appartement te gaan wonen moet je je maar aanpassen aan het feit dat je directe buren aan alle kanten hebt. Pas als je later groot bent en je eigen woning hebt knal je maar een end weg maar stel voor dat je tot die tijd je gewoon inhoudt met die kolereherrie.
Ik heb zelf ook van die guppies boven me wonen die overdags effe het volume opendraaien. Erger me er ook dood aan maar zeg er niets van, pas als ze na 10 uur aso doen zeg ik er wat van.
Lekker dan als je zeikburen hebt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, de oplossing is een niveau dat ten eerste voor de omwonenden acceptabel is, dan kom jij pas. Dat je "voor een zeer aanzienlijk bedrag" apparatuur hebt staan is geen argument. Ik heb ook voor een zeer aanzienlijk bedrag aan apparatuur staan voor mijn basgitaar, maar ik zorg dat ik nooit klachten krijg van de buren, ook al zou ik zelf standje 10 wel lekker vinden, ik weet gewoon dat andere mensen zich dan storen aan mijn "beleving" en "luistergenot".
Er is van beide kanten wat van te zeggen. Als je in een complex woont hoor je gewoon rekening te houden met je buren. Aan de andere kant weet je dat als je in een complex woont je je buren hoort. Ik vind het normaal dat je na 10 uur stil bent.quote:Op maandag 30 november 2009 09:59 schreef McKillem het volgende:
[..]
Natuurlijk afhankelijk van het volume overlast dat de TS bezorgd kan hetzelfde gezegd worden van iedereen die om alles moeilijk moet doen.
In een appartement heb je gewoon leefgeluiden en enigsinds de muziek van een ander horen ontkom je niet aan.
En dan ligt het ook nog aan je appartement, ik woon in een appartement uit 1950 en ik hoef volumegewijs echt geen hoog volume te hebben om buiten mijn voordeur nog te horen welk nummer op staat.
Dan hebben we het over doodnormaal volume. Spreekvolume zou ik het mee willen vergelijken, je kan er prima zonder enige moeite een gesprek onder voeren.
Kan niet zo zijn dat ik om dat gegeven effectief mn speakers de deur uit moet doen omdat er iemand last van heeft.
Maargoed dat gezegd hebben hoor ik mijn buren en dienst muziek (froger) ook regelmatig. Dus dat is in mijn woonomgeving gelukkig helemaal geen issue.
Dat je na 10 uur gewoon je geluidsproductie minimaliseert staat buiten kijf in die zin. Maar overdag kan het niet zo zijn dat omwille van 'overlast' ik mijn speakers niet kan gebruiken en het moet doen met een hoofdtelefoon, net als dat ik niet overdag op volume 3000 knetterharde beukmuziek opzet met een bass gelijkwaardig een flinke bioscoop.quote:Op maandag 30 november 2009 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er is van beide kanten wat van te zeggen. Als je in een complex woont hoor je gewoon rekening te houden met je buren. Aan de andere kant weet je dat als je in een complex woont je je buren hoort. Ik vind het normaal dat je na 10 uur stil bent.
ja en dan aangeven dat je herrie mag maken tot 22:00quote:Op maandag 30 november 2009 11:22 schreef TeenWolf het volgende:
nogmaals, mensen die denken dat ze overdag herrie mogen maken!
Ik ben geen audiofiel, ik luister gewoon erg graag muziekquote:Op maandag 30 november 2009 11:50 schreef XtremeNL het volgende:
TS is/waant zich audiofiel
Waarmee is aangetoond dat TS autist is en dus zelf compleet schuldig is.
inderdaadquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
Nee hoor, TS heeft toch gelijk? Het is toch juist leuk om de urenlang gratis achtergrondmuziek die je niet prettig vindt te horen in je eigen huis zoals in een warenhuis?quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weer een meningsverschil, ik kan juist alleen maar goed leren als ik de muziek aan hebquote:Op maandag 30 november 2009 13:58 schreef Hymen_Copter het volgende:
Ik weet het niet maar als student zijnde moet je overdag danwel s-avonds gewoon leren en veel lezen. Met die kut muziek op de achtergrond, of een melodietje is vreselijk irritant. Het gaat niet altijd om de hardheid maar om de duur en de verstoring van de rust, wat iemand uit z'n concentratie haalt.
aso
quote:Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer
quote:maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
quote:ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning en muziek luisteren is mijn ultieme ontspanning
quote:ik wil mij ook zelf wel vrij voelen in mijn eigen huis.
Dat is wel je levensmotto hè? Mooi nuanceverschil in formulering en je hebt het zelf niet eens door.quote:maar oplossingen waarmee zij kunnen leven en ik tevreden kan zijn
quote:Als iemand geen egoist is ben ik het wel
quote:Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat.
Al eerder op gereageerd in het topic, maar nog maar een keer een vergelijk omdat het zo'n heerlijke asociale redenering is: Jij hebt een ferrari gekocht en wil graag met 110 door het dorp willen rijden, want dat geeft je zo'n fijn gevoel. De mensen in het dorp willen dat je niet harder dan 50 gaat, want dat vinden ze gevaarlijk. Oplossing: Jij gaat 80 rijden en de dorpsbewoners hebben zich er maar in te schikken. Jij hebt immers al ingeleverd op je Heilige Genot.quote:Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
En nog gaat er geen belletje bij je rinkelenquote:Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.
En als jij iets vreemd vind, heeft een ander er zich maar naar te schikken toch?quote:Ik begrijp heel goed het verschil, ik zou er alleen zelf geen problemen mee hebben. Ik snap dat ik dat dan niet kan verwachten van mijn buren, maar dan mag ik het nog wel vreemd vinden.
zucht. Je bent inderdaad te goed voor deze wereld.quote:De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.
Inderdaad TS, het is een modewoord in dit topic en alleen daarom wordt het hier vaak gezegd. Het heeft in ieder geval niks met jou te maken...quote:Trouwens, is er in dit topic een beloning te verdienen voor diegene die mij de 30e keer autist noemt? Blijkt wel een heel leuk woordje te zijn voor velen!
checkquote:Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?
checkquote:laten we het maar niet over iemand IQ hebben, heb totaal geen twijfel dat ik ver boven het gemiddelde zit.
Ik ook, ik ben wel een beetje uitgepraat, FoKkers zijn jammer genoeg over het algemeen dom, exclusief mijzelf natuurlijk.quote:
Ik was ook wel blij dat ik niet zo'n zeikbuur boven me had wonen.. Totdat die hoer om half 4 op maandagnacht, dronken, herriemakend met 5 vrienden gaan zitten schreeuwen op de bank met Najib Amali-mongool op zijn hardst op de TV...quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.
Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
Dank je. Mensen met sociale stoornissen intrigeren me nu eenmaal.quote:Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef McGilles het volgende:
Nou nou, dat zie je nog maar zelden op fok, zo'n investering van tijd in het maken van een mooie quotepost
Respect daarvoor![]()
Je kunt beter op deze manier beter stoppen met het aandragen van argumenten want zo maakt je het voor anderen in dit topic wel erg makkelijk. Maar je bent volgens eigen zeggen intelligent, dus dan zul je er wel geen problemen mee hebben anderen mensen tot last te zijn als er geen regels meer van toepassing zijnquote:Je vergelijking met de auto raakt kant noch wal, dat heeft te maken met wetten en regels, en laat ik die maar niet opvolgen, want dan is het topic hier zo vol omdat ik dan vrolijk tot 22:00u muziek ga draaien zonder ook maar ergens aan de denken
Cool, hoef ik niet 11 topicpages door te struinenquote:
Naast deze 2 posts ook de OP gelezen en ik kan alleen maar heel erg blij zijn dat jij niet mijn buurman bent. En als je geen autist bent, heb je een groot stuk delfts blauw voor je hoofd óf je doet het expres om "de samenleving" te zieken, gewoon, omdat het kan.quote:Op maandag 30 november 2009 17:19 schreef McGilles het volgende:
En nog even een serieuzere reactie op de samenvatting:
-knip-
Als je met zoveel mensen bij elkaar opeengepropt zit moet je rekening met anderen houden. En niet iedereen zit te wachten op herrie van de buren (ook al is het misschien minimaal). Ik heb zelf ook van die fijne buren die je met ALLES mee late ngenieten, ik kan ruiken wat ze koken (en het zijn marokkanen dus dat doen ze veel, lang en vooral kruidigquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goed kunnen horen?
Als het daar totale stilte is kunnen ze in de verte mijn muziek horen ja. Volgens mij kunnen veel mensen tegenwoordig niks meer hebben van de medemens. Ik heb blijkbaar een totaal anders instelling en mening over dit punt.
Wat ben jij voor een debiele schijtzak dat je hier alleen maar komt om bijval te krijgen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk iemand in dit topic die heeft geleerd in zijn leven om om te gaan met andere mensen en hun eigen gebruiken. Dat blijkt na de reacties in dit topic toch lang niet voor iedereen weggelegd te zijn.
TS is neergeknuppeld met zijn eigen luidsprekers.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
TS: Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?
Jij gaat er blijkbaar vanuit dat mijn buren zo intelligent zijn om de link te leggen tussen hun aso gedrag en een reactie van mijn kant daaropquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:31 schreef error_404 het volgende:
[..]
Aha, gewoon oog-om-oog in de multiculturele samenleving.
Bijeenkomst is verschoven naar 14 dec!quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
TS: Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?
Tot we iets over je lezen op de fok frontpage.....quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bijeenkomst is verschoven naar 14 dec!
Vanochtend van 11:00u tot nu muziek aangehad, degelijk volume, niks speciaals naar mijn mening. Nu is de muziek net uit, ga toch zo de deur uit.
Voor de rest niks nieuws, ik denk dat het gewoon even wennen is voor de rest, over een maandje haat niemand mij meer
.. 2 verdiepingen lager nog de tekst kunnen verstaanquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:46 schreef VeerEli het volgende:
bla
Ik heb elke pagina en elke reactie doorgelezen voordat ik postte, dus doe niet zo dom. Ik mag toch net zo goed mijn mening hebben als ieder ander? Moeilijk he, als iemand een andere mening heeftquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het topic niet gevolgd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |