abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75086185
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef Quir het volgende:

[..]

Maar er is hier een verschil in houding, en dat drijft de tolerantie sterk omhoog.
Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.

Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
ijs_beer fan!
pi_75086190
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb geleerd om om te gaan met andere mensen en andere mensen te respecteren.
Knokploeg is welkom, ik heb gezien wie de klachten leverden
Mensen met nachtwerk die overdag slapen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75086208
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:03 schreef WAARHEID het volgende:
Wat heb je op de (betonnen) vloer liggen?

Altijd eerst isolatie en dan pas de vloer he

Ik heb de mooie vloer die er lag overgenomen, mag aannemen dat er een ondervloer onder ligt, zo niet dan
pi_75086216
Ik haat dat soort buren. Gewoon muziek pompen met een zware bas
pi_75086245
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar ligt de houding dan per se aan de TS? Zoals hij zei, hij draait minder frequent muziek, heeft oplossing gezocht dmv dempers, denkt aan de tijdstippen dat hij muziek draait.

Wat ik gewoon bemerk in dit topic dat veel mensen ontzettend onverdraagzaam zijn naar anderen (buren) toe en dat vind ik een beetje jammer.
Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75086277
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.

Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
pi_75086300
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:05 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Mensen met nachtwerk die overdag slapen?
Ik werk maandag woensdag vrijdag overdag, in het weekend in de middag en avond, dus dat is normaal mag ik aannemen. Ik draai muziek op zeer degelijke tijden
pi_75086330
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:08 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik geef toe dat hij inzet getoond heeft, maar dat is niet genoeg als het [nog steeds] op een onredelijk volume afgespeeld wordt. En als dit voor een hypothetische 99% onredelijk is, dan staat die definitie vast.
Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:12:47 #84
165512 MASD
Music is dead.
pi_75086348
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Duidelijk geen muziekfanaten in mijn topic

In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Muziek en filmfanaat hier.

1. Ga in een ander huis wonen.
2. Je blijft daar wonen.

1 is duidelijk. Bij 2 heb je je gewoon te schikken naar je buren. Koop anders een goede koptelefoon, aso.
Long live music.
pi_75086373
Je kan best heel aardig zijn hoor

Maar je eigen huis is een plek waar mensen kunnen ontspannen, bijkomen, zichzelf kunnen zijn. Jij wilt graag harde muziek draaien. Dat is prima, zolang je de buren er niet mee stoort. En blijkbaar had je in je vorige appartement minder gehorige muren/vloeren dan hier, of je huidige buren hebben meer stilte nodig. Je buren willen graag bijkomen, blijkbaar in stilte. En als jij daar dan regelmatig doorheen draait met je muziek levert dat zoals eerder gezegd alleen maar meer irritatie op. Waarschijnlijk hebben ze zich eerst op zitten vreten tot ze aan hun limiet zaten en zijn toen gaan klagen. Toen heb jij het zachter gezet, maar omdat ze nog op hun zenuwen zaten, was dat niet genoeg. Op zo'n moment is elk geluidje al te veel.

Daarom zeg ik dat je ze een week (ofzo) totale stilte gunt, en eens kijkt wat zij voor oplossingen hebben. Ga naar die vergadering en bespreek het. Misschien vinden ze het prima als je overdag van 3 tot 5 op vol volume je zooi speelt, als zij na 6-en maar rusten een boek kunnen lezen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75086381
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:12 schreef MASD het volgende:

[..]

Muziek en filmfanaat hier.

1. Ga in een ander huis wonen.
2. Je blijft daar wonen.

1 is duidelijk. Bij 2 heb je je gewoon te schikken naar je buren. Koop anders een goede koptelefoon, aso.
Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
pi_75086393
Tja als ik mijn muziek draai op een volume dat ik moeite moet doen om iemand te verstaan, en mijn stem moet verheffen om mezelf hoorbaar te maken, dan weet ik wel zeker dat mijn buren er last van hebben. En in dit geval is het blijkbaar niet 1 zeurende buurman, maar zijn het er meer. Dan zou je het toch wel serieus mogen gaan nemen.
pi_75086396
Woongeluiden moeten kunnen maar geen overlast veroorzaken. Feit dat 2 buren klagen geeft jou een nadeel. Laat een onafhankelijk iemand er eens naar luisteren? van de woonbond oid?

En laat ze anders de politie bellen, die komen ook luisteren ( of vraag de wijkagent om te bemiddelen..)
dag
pi_75086426
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Heb een goede koptelefoon, alleen lang niet zo mooi als 5.1. Tevens luister ik vooral muziek als ik bezig ben, eten koken, opruimen, dingen uitzoeken, leren, lezen. Dus dan is zo'n snoer heel vervelend.
pssst, je hebt maar 2 oren, geen 5.. geluid komt maar via 2 igangen bij je trommelvlies... Ohja, er zijn ook draadloze koptelefoons..
dag
pi_75086452
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef Xaryna het volgende:
Je kan best heel aardig zijn hoor

Maar je eigen huis is een plek waar mensen kunnen ontspannen, bijkomen, zichzelf kunnen zijn. Jij wilt graag harde muziek draaien. Dat is prima, zolang je de buren er niet mee stoort. En blijkbaar had je in je vorige appartement minder gehorige muren/vloeren dan hier, of je huidige buren hebben meer stilte nodig. Je buren willen graag bijkomen, blijkbaar in stilte. En als jij daar dan regelmatig doorheen draait met je muziek levert dat zoals eerder gezegd alleen maar meer irritatie op. Waarschijnlijk hebben ze zich eerst op zitten vreten tot ze aan hun limiet zaten en zijn toen gaan klagen. Toen heb jij het zachter gezet, maar omdat ze nog op hun zenuwen zaten, was dat niet genoeg. Op zo'n moment is elk geluidje al te veel.

Daarom zeg ik dat je ze een week (ofzo) totale stilte gunt, en eens kijkt wat zij voor oplossingen hebben. Ga naar die vergadering en bespreek het. Misschien vinden ze het prima als je overdag van 3 tot 5 op vol volume je zooi speelt, als zij na 6-en maar rusten een boek kunnen lezen.
Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning en muziek luisteren is mijn ultieme ontspanning. Nu luister ik met de gedachten of de buren het misschien wel zullen horen en het gevoel dat weer elk moment de deurbel kan gaan. Dit zorgt niet echt voor een situatie waarin ik zelf goed kan ontspannen, snap je

Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
pi_75086489
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:15 schreef Peter het volgende:
Woongeluiden moeten kunnen maar geen overlast veroorzaken. Feit dat 2 buren klagen geeft jou een nadeel. Laat een onafhankelijk iemand er eens naar luisteren? van de woonbond oid?

En laat ze anders de politie bellen, die komen ook luisteren ( of vraag de wijkagent om te bemiddelen..)

Mocht het zo ver komen dat er een wijkagent gaat komen, dan zal hij eerder op mijn eigen verzoek komen dan op hun verzoek.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:18:53 #92
165512 MASD
Music is dead.
pi_75086490
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat dacht je van een draadloze 5.1 koptelefoon?
Long live music.
pi_75086493
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:11 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik gok dat het geluidssterkte zo'n 40- 50 db is in hun kamer, maar dat is een schatting.
quote:
0 dB(A) : gehoordrempel; doodse stilte
10 dB(A) : stilte op de hei; geluid van menselijke (normale) ademhaling op 3m afstand
20 dB(A) : zacht gefluister
30 dB(A) : rustige tuin; theater waarin niet wordt gesproken
40 dB(A) : zachte conversatie; rustige kamer; 's nachts in een woonwijk
45 dB(A) : vogelgeluid in bos
50 dB(A) : binnen in rustig restaurant

60 dB(A) : normaal gesprek; binnen in kantoor of restaurant
70 dB(A) : luid gesprek; druk verkeer op 5m afstand
80 dB(A) : zware vrachtauto; lawaaiige stofzuiger op 1m afstand
90 dB(A) : passerende motor; keukenmachine
100 dB(A) : pneumatische hamer; binnen in discotheek
110 dB(A) : popconcert; kettingzaag op 1m afstand
120 dB(A) : misthoorn; claxon van trein op 1m afstand
130 dB(A) : straalmotor; gehoorpijngrens
140 dB(A) : geweerschot op 1m afstand; motor van Formule 1 racewagen op 1m afstand
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75086544
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Je bent me net voor Geluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75086559
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Redelijke schatting zo dus uit het blote hoofd
Rustige achtergrond conversatie zou ik het willen omschrijven, voeg die maar toe in de lijst, 'mcgilles-niveau'
pi_75086571
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:18 schreef McGilles het volgende:

[..]

Mocht het zo ver komen dat er een wijkagent gaat komen, dan zal hij eerder op mijn eigen verzoek komen dan op hun verzoek.
Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het niet
dag
pi_75086590
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je bent me net voor Geluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins op
pi_75086620
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja en dan? Omdat jij gebeld hebt is hij op jouw hand? Dacht het niet
Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?
pi_75086645
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik luister zelf op zo'n 80db, ideaal niveau met mooie nummers van Phil Collins op
Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.

Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveau Maar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75086679
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:23 schreef McGilles het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen niet te beinvloeden zijn?
Je gaat hem je lichaam bieden?
Chocoladetaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')