Dus jij eist absolute stilte? Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:25 schreef FoXje het volgende:
Goed dat je er iets aan probeerde te doen, maar zodra de overlast blijft is het niet genoeg. Ik zou ook niet blij zijn met een buurman als jij
Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
....
want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.
...
Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?quote:Toen ik in hun huiskamer stond en de bewoner de tv practisch op mute zette hoorde je inderdaad mijn muziek, je kon horen wel nummer er op stond en met een gespitst oor kon je de tekst ook wel horen, mits alles in hun eigen kamer stil was natuurlijk.
Headset ben ik zeker niet van plan, heb voor een zeer aanzienlijk bedrag mooie audio apparatuur staan en de kwaliteit en luistergenot via speakers is totaal niet te vergelijken met een headset.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Meddo het volgende:
Gebruik gewoon een headset. Je hebt de muziek echt te hard staan. Vind het overigens erg asociaal gedrag van jou
Absolute stilte is een uiterste. Normale leefgeluiden daar stoort niemand zich aan omdat dat moeilijk zachter te regelen is. Op een geluidsmeubel zit een handig knopje.quote:
Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?quote:Ook al woon je in een appartement in de binnenstad?
Ik hou mij netjes aan alle regels en pas mij aan, dat kan je van mijn buren niet zeggen, die zijn mij nog geen centimeter tegemoet gekomen.
Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus het is de keus tussen of jij je beleving of de buren overlast?
Daarnaast:
[..]
Als ik van mijn buren het nummer zou kunnen herkennen en "met gespitst oor" de tekst ook nog kunnen meeluisteren dan had ik daar ook aan de deur gestaan hoor. Wat is er nou zo moeilijk aan de volumeknop wat omlaag zetten?
Gaat er nu echt niets bij je branden? Krijg je niet een beetje het idee dat dit iets te hard is?quote:Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Zij moeten jou tegemoet komen in jouw overlast?
Hoe asociaal is dit?quote:Het geluidsniveau wat ik hanteer overdag is zo hard dat als je met iemand in de kamer zou staan je nog wel een gesprek kan voeren, maar wel moeite moet doen om iemand te verstaan en je iets je stem moet verheffen.
Als die mensen niet hun nodige 'rust' kunnen rkijgen overdag, is er een probleem ja. In je eigen huis wil je kunnen ontspannen, dan wil je niet een of andere aso boven je hebben wonen die constant harde muziek/films speelt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij volledig aanpassen aan hen en zij totaal niet aan mij. Ik stel voor, ik draai de volumeknop iets terug (al gedaan) en zij horen minder dan voorheen, maar nog wel wat. Mooie tussenweg toch?
Mijn ideale situatie is jou een kogel door de kop schieten.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
Hun ideale situatie is geluidsniveau 0
Dus de oplossing is geluidsniveau 5, en niet 0 of 10.
Ik luister ook wel 3 à 4 uur naar muziek per dag.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Duidelijk geen muziekfanaten in mijn topic
In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Granaatappel het volgende:
Hoe asociaal is dit?
Stel jij wilt een gesprek voeren en je buren zette de muziek kei hard aan, dat gaat dan dus met moeite.
Ik hoop oprecht dat jij uit je appartement wordt gezet.
Ik luister wel meer dan 20 uur muziek per week, maar ik kan me verschrikkelijk storen aan andermans muziek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:33 schreef McGilles het volgende:
Duidelijk geen muziekfanaten in mijn topic
In mijn vorige woning luisterde ik zo'n 20 uur muziek per week, nooit 1 probleem gehad met mijn buren, ook al stond de muziek daar bijna 1,5x zo hard als nu.
Nee, de oplossing is een niveau dat ten eerste voor de omwonenden acceptabel is, dan kom jij pas. Dat je "voor een zeer aanzienlijk bedrag" apparatuur hebt staan is geen argument. Ik heb ook voor een zeer aanzienlijk bedrag aan apparatuur staan voor mijn basgitaar, maar ik zorg dat ik nooit klachten krijg van de buren, ook al zou ik zelf standje 10 wel lekker vinden, ik weet gewoon dat andere mensen zich dan storen aan mijn "beleving" en "luistergenot".quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, mijn ideale situatie is bijvoorbeeld geluidsniveau 10
Hun ideale situatie is geluidsniveau 0
Dus de oplossing is geluidsniveau 5, en niet 0 of 10.
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:23 schreef McGilles het volgende:
Ik vind het nogal mierenneukerij en er word van een mug een olifant gemaakt. Ik heb al zogenaamde spikes gekocht voor mijn speakers en deze ook nog voorzien van 3 lagen meubelfilt om alles te dempen, maar nog zijn ze niet tevreden. Ik ben niet van plan het geluidsniveau nog lager te maken want ik ben nogal een muziek en filmfan en een film met geluid of luisterniveau is geen beleving voor mij meer.
Okay dat is iets anders. Je schreef net namelijk dat het nummer herkenbaar was en de tekst bij stilte ook te verstaan. Nu is er een groot grijs gebied tussen achtergrondruis en kutherrie van de buren, maar je beschrijving van het niveau liet me eerder denken in de richting van optie twee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.
Speakers zijn 1.15m hoogquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........
Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Ik heb ook al gevraagd of ze veel verschil merken met sub aan of uit, ze vonden het niet uitmaken, dus dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:41 schreef Xaryna het volgende:
Voelbare bas![]()
Dat trilt door de muren, man.
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Of mijn burenquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
Nou moet ik zeggen dat ik films thuis nooit maximaal ervaar.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Natuurlijk staan de speakers dicht bij de muur, waar anders?
Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........
Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Ja, laten even van de rest vragen zich aan jou aan te passenquote:
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Natuurlijk staan de speakers dicht bij de muur, waar anders?
Goed kunnen horen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!quote:
Nee, totaal niet. Dit is wel de meest misselijkmakende uitspraak van je in dit hele misbaksel van een topic.quote:
Of vergelijk het met kunstmest over je heen gegooid krijgen, een volle emmer is niet leuk, maar je gaat ook niet akkoord met "maar een beetje".quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?
Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?
Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef WAARHEID het volgende:
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.
En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:
[..]
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.
Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |