abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75085519
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik bedoel in mijn kamer zelf, ik kan zelf nog wel een gesprek voeren in mijn kamer met de muziek aan. In hun kamer kan je probleemloos een gesprek voeren zonder ook maar last te hebben van de muziek. Maar zodra het daar stil is zullen ze mijn muziek wel op de achtergrond kunnen horen.
Okay dat is iets anders. Je schreef net namelijk dat het nummer herkenbaar was en de tekst bij stilte ook te verstaan. Nu is er een groot grijs gebied tussen achtergrondruis en kutherrie van de buren, maar je beschrijving van het niveau liet me eerder denken in de richting van optie twee.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75085521
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Je speakers in een boekenkast planten (met viltjes onder de boekenkast) kan ook enorm helpen.
Speakers zijn 1.15m hoog
pi_75085585
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?

Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........

Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?

Natuurlijk staan de speakers dicht bij de muur, waar anders?
pi_75085609
Voelbare bas

Dat trilt door de muren, man.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75085632
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:41 schreef Xaryna het volgende:
Voelbare bas

Dat trilt door de muren, man.
Ik heb ook al gevraagd of ze veel verschil merken met sub aan of uit, ze vonden het niet uitmaken, dus dat is het probleem niet.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:42:49 #31
331 Merel
Be here now.
pi_75085646
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:40 schreef McGilles het volgende:

Dus ik zou nooit meer muziek mogen luisteren op een leuk volume? Of nooit meer een leuke actiefilm willen kijken met mooie surroundeffecten en voelbare bass?
Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_75085663
Mijn god, ik ben blij dat jij niet boven mij woont. Lekkere instelling
pi_75085665
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:42 schreef Merel het volgende:

[..]

Dan moet je leuk in een vrijstaand huis gaan wonen en niet in een appartementencomplex.
Of mijn buren
pi_75085666
pi_75085685
quote:

[..]

Nou moet ik zeggen dat ik films thuis nooit maximaal ervaar.
Omdat als ik dat doe zeker weet dat er wat mensen last van hebben, en dan kijk ik niet lekker meer.
pi_75085687
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:43 schreef snellejelle het volgende:

Jezelf quoten
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:44:31 #37
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_75085691
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Die laatste zin, wat bedoel je daar in godsnaam mee?

Gesprekken waarbij je je stem moet verheffen om verstaanbaar te zijn? Dan heb je het volume aardig hoog staan. Het feit dat de onderburen van je onderburen (dus 2 verdiepingen lager) last hebben van je muziek is bizar (ook het kunnen luisteren van de tekst is nogal bizar). Ik heb altijd muziek aanstaan maar wanneer ik deze niet aan heb staan wil ik ook dat het stil is, en niet de muziek die mijn buurman draait kunnen meezingen. Wellicht zou je een gehoortest moeten laten afnemen want wanneer het nodig is om je geluidsinstallatie op een dergelijk hoog volume te zetten dan.,........

Wellicht heb je je speaker te dicht bij de muur staan, en anders zul je je toch echt moeten aanpassen.
Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_75085709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:43 schreef McGilles het volgende:

[..]

Of mijn buren
Ja, laten even van de rest vragen zich aan jou aan te passen
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75085723
quote:

[..]

Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?

Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75085753
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:44 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit wilde ik net zeggen, je hebt de muziek dan toch wel erg hard staan als zelf je onderonderburen het nog zo goed kunnen horen.
Goed kunnen horen?
Als het daar totale stilte is kunnen ze in de verte mijn muziek horen ja. Volgens mij kunnen veel mensen tegenwoordig niks meer hebben van de medemens. Ik heb blijkbaar een totaal anders instelling en mening over dit punt.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:47:09 #41
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75085756
quote:

[..]

Of mijn buren
Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75085757
quote:

[..]

Of mijn buren
Nee, totaal niet. Dit is wel de meest misselijkmakende uitspraak van je in dit hele misbaksel van een topic.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75085784
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het probleem in een notendop. Laten we het zo eens uit proberen te leggen: wat leuk en mooi is voor jou, is dat misschien niet voor een ander.
Probeer je eens voor te stellen dat jij elke dag woordelijk de Frans Bauer-manie van je buren zou kunnen volgen. En zelfs als je dan zegt: "Nou, dat zou ik niet erg vinden!" dan mis je opnieuw het punt dat jouw grenzen niet die van een ander zijn. Waarschijnlijk ben je zelf ook iemand die veel kan hebben van zijn buren?

Kijk, er zijn gewoon zeikerds die al aan je deur staan als je je WC doortrekt om 22:01 of briefjes door de bus doen als je één keertje de handel op 10 zet. Maar elke dag geconfronteerd worden met ongewenste geluiden is van een andere orde denk ik. Dat brengt echt stress teweeg bij mensen, onderschat dat niet...
Of vergelijk het met kunstmest over je heen gegooid krijgen, een volle emmer is niet leuk, maar je gaat ook niet akkoord met "maar een beetje".
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75085847
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is precies hoe jij het zegt. Ik kan enorm, maar dan enorm veel hebben van andere mensen. Maar waar ik nou wel langzaam moe van word is dat ik alles wel zou pikken, als ik dagelijks muziek zou horen van mijn buren zou ik juist blij zijn, dan weet ik sowieso dat zij waarschijnlijk van mij ook veel zullen pikken omdat zij hetzelfde denken, maar dat zij niks kunnen hebben.

Mensen die mij kennen weten ook dat ik ontzettend makkelijk in de omgang ben en vrienden kan worden met practisch iedereen, maar ook zelf een heel vrije leven wil hebben waarin ik niet beperkt wil worden.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:50:43 #45
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085861
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:

[..]

Omdat jij een lompe aso bent die zich niet normaal kan gedragen, moeten je buren maar verhuizen? Ik hoop dat ze je met stereo en al op straat flikkeren, idioot die je bent!
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75085868
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.

En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:51:21 #47
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085882
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef WAARHEID het volgende:
Als jij overdag muziek luistert op voor jou acceptabel niveau heeft niemand daar wat van te zeggen.
Lat ze de politie maar bellen dan kan die beoordelen of je te ver gaat, zoniet dan moeten die mensen niet zeuren. Ook een VVE heeft daar niks over te zeggen. Het is jou huis.

En anders zoek je een andere hobby- boren en timmeren, of mag dat ook niet van je buren die schijnbaar overdag thuis hangen in werkeloze staat?
pi_75085897
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.

Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
ijs_beer fan!
pi_75085909
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:47 schreef Flurry het volgende:

[..]

Leuke reactie zeg, kort lontje inderdaad. Nu snap ik dat je zo fel reageert in dit topic, jij bent ook iemand die niks kan hebben van anderen. Ik kan de onderlinge problemen met andere mensen in mijn hele leven op 1 hand tellen, omdat ik totaal niet snel problemen zoek met iemand, ik krijg alleen problemen met mensen als mensen problemen met mij zoeken.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:52:57 #50
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75085927
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:51 schreef NanKing het volgende:
Toch wil ik het even opnemen voor de TS. Als hij 24 uur per dag hele harde muziek zou draaien op volume 10 zou het een ander verhaal zijn maar volgens mij is dit niet het geval.

Als buur mag je ook wel een beetje toleranter zijn in sommige dingen. Als je in een appartementencomplex woont dan weet je dat je geluiden zult horen van de buren. Mijn buren en ik gaan gewoon met elkaar om en accepteren van elkaar dat je leefgeluiden + muziek kunt horen.
In mijn huurcontract staat: Veroorzaak geen overlast.

Klaar. Muziek dus niet te hard zetten, maakt niet uit welk tijdstip.

Dat is mijn instelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')