Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je bent me net voorGeluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
80 dB(A) is in arbeidsomstandigheden toch wel de aangenomen grens. Het probleem is vaak dat je het pas na (tientallen) jaren merkt, en dan is het te laat. Concerten zijn ook te hard, daar hoor je eigenlijk oordopjes te dragen. Ik gebruik zelf altijd siliconen dopjes van Alpinequote:Op zaterdag 28 november 2009 16:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
Ik luister naar Phil Collins, Elton John, Eagles, maar ook naar rockmuziek, Metallica of Rammstein, ook komt dance muziek aan de orde, pianomuziek of marocaanse muziek en zelfs hardcore muziek. Ik luister practisch alle genres, maar het genre van mijn muziek mag geen onderwerp van gesprek worden, ook al beinvloed het de buren natuurlijk wel. Als je iets leuk vind stoor je je er minder snel aan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.
Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveauMaar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
Ik woon inderdaad niet alleen, evenals dat de buren niet alleen wonen. Dus heeft nooit 1 persoon te vertellen dat iets totaal niet mag of wel mag. Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden.
Als iemand geen egoist is ben ik (quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
Inderdaad nog niet nee, biede partijen zijn niet tevredenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als iemand geen egoist is ben ik () het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvattenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
Willen je buren ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning
Wij kunnen ook niet oordelen over hoe hard de muziek staat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.
Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
Klachtquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten![]()
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klacht
Idiote volume
Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Nou, dan ga ik de kamer wel uitquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.
Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klacht
Idiote volume
Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormenquote:
Wel hoor, ik was benieuwd naar de mening van meerdere andere onbekenden. Het bleek als snel dat een groot percentage mijn mening niet deelde, mag ik daarom niet mijn punten verdedigen in de discussie of moet ik gelijk als een mak lammetje toegeven dat ik verkeerd zit?quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |