abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75086699
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je bent me net voor Geluid waarbij je moeite moet doen om iemand te verstaan zit al snel tegen de 70 dB(A). 10 dB(A) erbij en je gehoor loopt gevaar.
Draai je het nu of in je vorige huis op het niveau dat je je stem moet verheffen? Als je het vroeger nog harder had dan mag je gaan oppassen voor een flinke frequentiedip in je gehoor.
Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
pi_75086729
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Persoonsafhankelijk hoor. Ik ken mensen die practisch wekelijks naar grote feesten gaan, en ik kan je vertellen dat daar 110-120db niet uitzonderlijk is. Toch hebben die mensen geen slecht gehoor. Ook ken ik 2 mensen die een contante piep in hun oren hebben, door te harde muziek.
80 dB(A) is in arbeidsomstandigheden toch wel de aangenomen grens. Het probleem is vaak dat je het pas na (tientallen) jaren merkt, en dan is het te laat. Concerten zijn ook te hard, daar hoor je eigenlijk oordopjes te dragen. Ik gebruik zelf altijd siliconen dopjes van Alpine
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:29:01 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086765
TS, genieten van muziek op een fiks volume, is jouw ontspanning. Niks mis mee.

Maar andere mensen kunnen misschien enkel ontspannen in rust en willen zelf bepalen of ze daar fiks geluid aan willen toevoegen of niet. Ik ben er ook zó een.

Met jou als buurman, hebben ze die keus niet. Die keus heb jij al gemaakt door jouw manier van ontspanning.

De grap is dat je met jouw manier anderen niet gaat hinderen. En aangezien je hebt gekozen om in een flatje te gaan wonen heb je te maken met anderen. Of je dat nou leuk vindt, of je je dat nou kunt voorstellen, of niet. Dat doet niet terzake.

Als jij een benedenbuurjongetje krijgt die graag tegen het plafond aan voetbalt en daarmee jouw stereo-installatie loopt te mollen, valt dat ook verkeerd. En pik je het ook niet als het jongetje blijft roepen: "dit is mijn hobby dus ik doe dat."

Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
pi_75086771
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:24 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Als je 8 uur per dag in gemiddeld 80dB(A) werkt is je werkgever verplicht gehoorbescherming aan te bieden, vanaf 85 wordt het verplicht het te gebruiken.

Phil Collins is wel beter dan trance op zo'n niveau Maar voor annoyance is het subjectieve dan ook heel belangrijk (type muziek, informatie erin, persoonlijke gevoeligheid etc)
Ik luister naar Phil Collins, Elton John, Eagles, maar ook naar rockmuziek, Metallica of Rammstein, ook komt dance muziek aan de orde, pianomuziek of marocaanse muziek en zelfs hardcore muziek. Ik luister practisch alle genres, maar het genre van mijn muziek mag geen onderwerp van gesprek worden, ook al beinvloed het de buren natuurlijk wel. Als je iets leuk vind stoor je je er minder snel aan.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:29:17 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_75086773
Als je de tekst bij de buren kunt horen staat de muziek echt gewoon te hard. M.i. heeft TS onrealistische eisen op het gebied van "wat moet kunnen".
2000 light years from home
pi_75086836
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien nog ten overvloede: je woont NIET alleen in die hele flat.
Ik woon inderdaad niet alleen, evenals dat de buren niet alleen wonen. Dus heeft nooit 1 persoon te vertellen dat iets totaal niet mag of wel mag. Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden. Het is geven en nemen, maar tot nu toe is het puur alleen geven.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:33:39 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086897
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de bijeenkomst zal gaan, ze moeten alleen wel zin hebben in een goede discussie, want ik kan uren doorgaan over dingen, en praat zo een uur vol
Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:34:59 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75086932
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:31 schreef McGilles het volgende:

[..]
Je zoekt een middenweg als oplossing. De middenweg is allang bereikt, maar de andere partij is niet tevreden.
Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
pi_75086962
Dit een middenweg noemen is natuurlijk niet helemaal eerlijk met zulke extreme uitgangspunten. Analoog aan de situatie;

Stel ik ben helemaal gek van tandems en fiets altijd op een tandem.
Maar om dat ding kwijt te kunnen in de fietsenstalling onder het appartementencomplex zet ik hem op mijn plek en over 3 andere plekken, waaronder die van jouw.

Na klachten denk ik, ik neem de middenweg en zet mijn tandem over mijn plaats en de jouwe, met wat proppen past dat wel. Mooie middenweg toch, geen 4 plaatsen maar 2 plaatsen in beslag genomen. Dan moet je niet meer komen klagen over jouw plaats, want ik heb al de helft ingeleverd.

slecht voorbeeld maar kon niets beter bedenken zo snel

Of 50.000¤ onder de vraagprijs van een appartementje bieden. Denk je dat de verkopers akkoord zullen gaan met een middenweg van 25.000¤ onder de vraagprijs?
pi_75087005
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Uit al je posts krijg ik de indruk dat je ook uren kunt doorgaan over alles wat jouzelf betreft. Jouw favoriete woord lijkt 'ik' te zijn.
Als iemand geen egoist is ben ik ( ) het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
pi_75087022
80 dB, geen wonder dat je buren last van jou hebben. Ik zou gewoon een goede koptelefoon kopen, dan kun je zo hard muziek luisteren als je wilt en niemand die er last van heeft. Als je daar niet aan wilt kun je altijd nog je volume lager zetten, dat went vanzelf kan ik je zeggen.
pi_75087033
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus is de middenweg nog niet bereikt lijkt me.
Inderdaad nog niet nee, biede partijen zijn niet tevreden
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:39:47 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087073
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als iemand geen egoist is ben ik ( ) het wel. Maar mochten mensen willen discussieren dan geef ik mij niet zo snel gewonnen nee
TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
pi_75087130
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

TS, eerlijk waar, als je het nou nóg niet snapt, allemachtig!!
En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:44:00 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087193
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

En wat moet ik snappen volgens jou dan? Ik snap jouw mening niet, waarom zou je je zo gedragen als dat jij vind? Jij deelt mijn mening niet en ik de jouwe niet. Heeft dus niks te maken met snappen.
Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten
pi_75087366
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Goed punt
Maar ik wil ook graag ontspannen in mijn eigen woning
Willen je buren ook

Ik rijd graag heel hard, helaas ben ik ook genoodzaakt om mij aan te passen aan de verkeersregels en dien ik de veiligheid van anderen mee te wegen.

Ik luister heel veel muziek heb een leuke installatie, mijn oom is een audiofiel die voor iets van 100.000 aan app. heeft staan, ik hoef mijn muziek niet op 80 Db te zetten wil ik ervan kunnen genieten en hij doet dat ook niet (hij demagnetiseerd zijn cd's/lp's zelfs). Ik ga op de positie zitten waarop ik de speakers/versterker heb afgestem en geniet van de muziek waarbij ik mijn buren niet stoor. Mijn buurman is een grote filmfanaat en tracht zijn installatie zo hard te zetten zodat ik er geen last van heb.

Ik had een buurjongen die alleen maar naar hardstyle luisterde en het nodig vond dat ik er ook van mee kon "genieten". Dan zette ik simpelweg mijn deathmetal nogal hard aan en verliet ik de ruimte om 5 min later terug te komen in absolute stilte. Hij genoot niet van mijn muziek en ik niet van die van hem. Wanneer er geen buren zijn wil ik het volume nog weleens omhoog draaien maar alleen omdat ik dan weet dat ik niemand tot last ben. Daarbij kan harde muziek van de buren wel een keertje voorkomen en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang dit niet regelmatig gebeurt.

Kortom, wanneer je een goede oplossing hebt om de overlast te verminderen dan is een keertje uit de band springen geen enkel probleem zolang ze er maar niet constant/veel last van hebben.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:51:14 #117
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_75087378
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik sta er ook echt serieus van te kijken hoor. Mijn verwachting was dat ongeveer 80% van de mogelijke mensen in dit topic mijn mening wel deelden en 10% onverschillig was en 10% het echt aso vond. Blijkt wel dat mijn visie niet de algemene visie is. Apart eigenlijk vind ik persoonlijk.

Nu krijg ik leuke dingen naar mijn hoofd geslingerd in dit topic maar ik weet zeker dat als die mensen mij zouden kennen er heel anders over zouden gaan denken, omdat ik gewoon uiterst vriendelijk ben natuurlijk
Wij kunnen ook niet oordelen over hoe hard de muziek staat.

Omdat mensen klagen, wordt er vanuit gegaan dat die veel te hard staat.
Ik weet niet of je muziek echt te hard staat, of dat je buren mierenneukers zijn.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_75087389
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je buren hebben terecht klachten met dat idiote volume van jou. Tenzij je hoofd een kokosnoot is móet dit toch ergens gaan postvatten
Klacht
Idiote volume

Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
pi_75087520
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Klacht
Idiote volume

Beide weer relatieve begrippen. Als ik in dezelfde ruimte als jij zit en ik heb last van jouw geadem, dan zou het misschien ook wel overdreven kunnen zijn, niet dan
Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75087574
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Overdreven of niet, ik zou wel een kauwgumpje pakken om jou niet tot last te zijn.
Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.

Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
pi_75087625
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:58 schreef McGilles het volgende:

[..]

Precies mijn punt. (ook al bedoelde ik mijn post net anders, maar dit werkt ook)
Die kauwgom zou inderdaad het probleem minder maken, maar niet totaal verhelpen.

Net als dat de aangeschafte spikes en filt, evenals het volume en het tijdstip van de muziek het probleem aanzienlijk zullen reduceren, maar niet verhelpen
Nou, dan ga ik de kamer wel uit
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:00:51 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087635
quote:

[..]

Klacht
Idiote volume

Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
pi_75087703
quote:

[..]

Klacht
Idiote volume
Wij kunnen alleen oordelen op basis van jouw posts. En je zegt zelf dat je de muziek zo hard hebt staan dat je je stem moet verheffen om met iemand te praten. Daar kunnen we toch wel een redelijk beeld bij vormen

Over welke tijden hebben we het eigenlijk
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:03:55 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75087708
Buurjongen verziekt ons leven

Daar heb je je buren al
pi_75087716
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom ben je in hemelsnaam dit topic gestart? Volgens mij doe je geen bal met andermans meningen, vind je het alleen erg leuk om het een uur of zo, over jou te hebben. Ik kan er geen andere chocola van maken.
Wel hoor, ik was benieuwd naar de mening van meerdere andere onbekenden. Het bleek als snel dat een groot percentage mijn mening niet deelde, mag ik daarom niet mijn punten verdedigen in de discussie of moet ik gelijk als een mak lammetje toegeven dat ik verkeerd zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')