Dag KLB,
Misschien dat jullie mij niet kennen, maar dat komt omdat ik veel te vinden ben in K&W en OUD. Ik heb namelijk net mijn appartement verbouwd omdat we een nieuwe kamer nodig hebben voor de op komst zijnde kleine. Mijn vrouw is ruim 33 weken zwanger.
Ik, mijn zwangere vrouw en onze 2 jarige dochter wonen al ruim 4 jaar in ons huidige appartement. We hebben leuke buren en kunnen ook goed met hen opschieten. Onlangs nodigde onze 92 jarige buurman ons zelfs nog uit voor een etentje omdat hij een nieuwe heup had gekregen. Maar ik dwaal af, het probleem licht ergens anders.
Sinds kort hebben we een nieuwe bovenbuurjongen, ééntje van het type volkswagen golf, petje op en gouden kettingen. Zijn werk weet ik niet maar de geruchten gaan dat hij in illegale films en muziek handelt. Hij is daardoor ook vaak thuis, zeker vier dagen in de week. En altijd wanneer hij thuis is, staat zijn muziek aan.
Ondanks dat ons appartementencomplex een betonnen constructie is mogen wij altijd "meegenieten" van zijn muziek. Begrijp me niet verkeerd, van goede muziek kan ik echt wel genieten. Het wil echter dat deze jongen alleen maar terrortechnohouse luistert. En dan het liefst met de bass op het hoogste standje.
Wij konden dit niet waarderen en hebben deze jongen er op aangesproken. We hebben hem onze gezinssituatie uitgelegd (zwangere vrouw, klein meisje) en hij toonde hier begrip voor. We stelden zelfs voor om even te laten horen hoe hard alles doorklonk. De buurjongen zette zijn radio aan en kwam terug. Hij gaf toe dat ie inderdaad wat hoorde en begon, met de weinige woorden die de muziek kent, mee te zingen.
Vriendelijk dat hij was bood hij aan om de muziek voortaan wat zachter te zetten. Dit heeft hij tot op de dag van vandaag nog niet gedaan.
Ik ben inmiddels wel vijf keer bij hem aan de deur geweest, heb briefjes op het mededelingenbord gehangen en ben naar de vereniging van eigenaren gegaan. Dit alles heeft ook niks uitgehaald. Gelukkig hebben we volgende week wel een bijeenkomst met de vereniging waarbij dit een speerpunt wordt.
Mijn vrouw, die vanwege haar zwangerschap thuis zit, wordt er helemaal gek van. Ze is al naar een psycholoog geweest en naar de huisarts. Ze heeft erg veel stress. Ook onze dochter kan 's avonds niet slapen en komt dan huilend de woonkamer ingelopen.
Ik moest dit verhaal even van mijn hart, het is echt vreselijk dat je zulke buren kunt hebben.