Dat staat nergens, maar waarom wil je dat weten?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:
zaten er dan mensen in of wat zijn dat voor straaljagers?
vind ik interessant.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:01 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Dat staat nergens, maar waarom wil je dat weten?
Waarschijnlijk Bears.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:
zaten er dan mensen in of wat zijn dat voor straaljagers?
kunnen toch ook onbemande dingen zijn?quote:
OP: TU-95quote:Op donderdag 26 november 2009 00:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
kunnen toch ook onbemande dingen zijn?
Nee.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dan had er UAV gestaan in plaats van bommenwerper. Dat iets in staat kan zijn om een bom te werpen maakt het niet per definitie een bommenwerper.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee.
Hoe wil je radiocontact maken met een UAV?
en er zijn geen "bommenwerper" UAVs.
(En kom nou niet met Reaper etc aanzetten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unmanned Aerial Vehicle.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik weet het ook allemaal niet jongens ik weet niet eens wat een uav is alleen dat in bf2 dat gebruikt werd als radar.
quote:Op donderdag 26 november 2009 00:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Unmanned Aerial Vehicle.
Dus een onbemand vliegtuigje die laat zien waar de vijand verstopt is door middel van een rood puntje op de kaart als je genoeg poppetjes hebt doodgeschoten... Hebbe?
En erg lawaaierige motoren....quote:Op donderdag 26 november 2009 00:03 schreef Sloggi het volgende:
Uiterst hip ende tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 november 2009 00:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
*kuch*MQ-9 Reaper*kuch*Ik doelde op full size bommenwerpers die onbemand warenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat zeiden ze.....quote:AJ32/67 werkend 335.975 <140.125> hebben 2 Russische Bears (net niet) onderschept.
Ze hadden ze visual maar er kwam een "Terminate" vlak voordat ze ze markings konden zien.
Deense en Britse QRA hing/hangt ook.
Dat men dit aan zag komen blijkt wel dat er "toevallig" ook een NAF40 hing in de TRA's
Maar dit drong pas veel later tot mij door...
Mooiste van dit alles???
Russen te horen op <138.550>
http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=17326, daar staat mijn verhaal ook, reply verder een link met een opname..
BRON: Spotting Group Volkel
Credits: joost de Graaf
quote:А: ...четырехзначный [....]
Б: Есть.
А: После [...] готовиться занять курс, приготовились, после поворота 37 точка 5515001
Б: пятнадцать ноль ноль один (15001). правильно понял?
А: правильно, за [...] 37
Б: 37 правильно понял?
А: правильно
Б: принял
C: 42 правый
..: принял
С: 141 передали 530 и 5 150 правильно понял?
..: пока так
С : междусамолетное в работе всё, да?
..: да, междусамолетное в работе первый канал
С: принял, между нами полтора по нашим данным и в рогалицу где-то также
..: если какие невязки расстояния до поворотного, наблюдать, будете наблюдать друг друга в строю
С : согласен
[разговор на английском, смысл: доложили о сближении с русскими]
Б: 141 ко мне гости подошли справа
..: понял, со стороны наблюдаю
..: F-16.
[разговор на английском]
C: 141 по нашим данными полтора (1.5 km?) между нами, визуально не вижу
..: правильно, между нами полтора(1.5 km?), работайте в своих пределах
С: принял
..: [неразборчиво] есть у вас?
С: готов один, бортанулся и уже ушел, пока не видим
..: А, понятно.
..: 41, есть еще , у меня внизу торнадо подошел.
А: [неразбочиво], как коллега
..: предлагаю не снижаться 141
А: сколько там торнадо подошел
..: один пока.
А: так снижайтесь вместе с ним, какие проблемы?
..: в облаках идем ничо (ничего) не видно, чо(что) мы снижаемся, кому чо(что) доказываем?
С : ну, так выйдем из облаков.
А: снижайся на километр
[английский]
.. : 41, врага вижу, вас не наблюдаю.
[английский]
..: [неразбочиво] километров
..: снижаемся по моей команде
[английский]
А: 41, проходим поворотное, разворот в право 37 крен 15
..: занимаю 37 крен 15
[английский]
А: прием
Б: принимаю
А: 142, приступаю к снижению, включите хвост самолета полностью, отсчет
Б: отсчет [неразбочиво]
А: приступить к снижению 141
Б: 141 приступил к снижению, восемь (8 тысяч метров), 7800
..: есть снижение 141
С: 42 приступить к снижению
Б: 42 снижаюсь 8050
..: а [неразбочиво]приступил?
А: да, вот вместе с нами висит, рядом слева
Б: [неразбочиво] приступил
..: 141 отсчет, давай, высоты
А: 141 семь тысяч, через 500 метров даю отсчет
Б: 7600 142
[английский]
.. 500 по прибору, ясно
.. [неразбочиво]
[английский]
..: [неразбочиво, может "снежок"]
[английский]
А:41 торнадо влево ушел, как понял?
Б: вас понял.
..: шесть тысяч [неразбочиво]
А: шесть восемьсот
[английский]
А: шесть тысяч
Б: шесть пятьсот
..: 141 а [неразбочиво, может "остатки"] подскажи?
А: может быть, 170 у меня.
..:[неразбочиво,может "остатки"] что-то кислое
Б: приял, у нас 167.
..:[неразбочиво] давай покажи
De vertaling volgens Google:
Vertaling van het Russisch in het NederlandsRomanisatie weergeven
A: ... de vier-[....]
B: Ja.
A: Nadat [...] klaar om de cursus klaar te nemen, na het aanzetten van 37 locaties 5515001
B: Vijftien nul nul een (15001). goed begrepen?
A: Dat klopt, voor 37 [...]
B: 37 goed begrepen?
A: juist
B: genomen
C: 42 tot en
..: Aangenomen
Van: 141 verzonden 530 en 5 150 goed begrepen?
..: Hoewel beide
Van: mezhdusamoletnoe in alle, ja?
..: Ja, mezhdusamoletnoe in het eerste kanaal
Van: aangenomen, tussen ons en de helft van onze gegevens en rogalitsu ergens ook
..: Als een resterende afstand van de Rotary, horloge, zal kijken elkaar in de gelederen
C: Ik ben het eens
[gesprek in het Engels, wat betekent: gemeld op de toenadering met de Russische]
B: 141 bezoekers kwamen naar me rechts zien
..: Begrepen door het observeren
..: F-16.
[gesprek in het Engels]
C: 141 tot onze gegevens en een half (1,5 km?) Tussen ons, niet visueel zien
..: Recht tussen ons en een half (1,5 km?), Werk in hun assortiment
Van: nam
..: [Onhoorbaar] hebt u?
Van: klaar voor een bortanulsya en was verdwenen totdat ik zie
..: En, natuurlijk.
..: 41, er is:), heb ik de onderkant van de tornado benaderd.
A: [onleesbaar] als een collega
..: Stel niet te vallen 141
A: hoeveel tornado benaderd
..: Een nog niet.
A: zo laat je je met hem, wat problemen?
..: De wolken gaan ничо (niets) niet zichtbaar is, Cho (dat) we worden verlaagd, wie Cho (dat) we bewijzen?
C: Nou, komen van de wolken.
A: verminderde per kilometer
[Engels]
.. : 41, kan de vijand zie je niet kijkt.
[Engels]
..: [Onleesbaar] mijlen
..: Falling in mijn team
[Engels]
A: 41, pass roterende, rechtsaf in 37 rollen 15
..: Zijn 37 roll 15
[Engels]
A: Acceptatie
B: aanvaarden
A: 142, verder te verlagen, draai de staart van het vliegtuig volledig, het aftellen
B: count [onleesbaar]
A: beginnen te verminderen 141
B: 141 begon te dalen, acht (8 duizend meter), 7800
..: Een verlaging van 141
C: 42 beginnen te dalen
B: 42 tot vermindering van 8050
..: A [onleesbaar] begonnen?
A: Ja, hier bij ons opknoping naast de linker
B: [onleesbaar] begonnen
..: 141 countdown, kom op, de hoogte
A: 141-zeven duizend, een 500 meter geven de countdown
B: 7600 142
[Engels]
.. 500 op het instrument, is het duidelijk
.. [onleesbaar]
[Engels]
..: [Onleesbaar, kon "sneeuwbaleffect"]
[Engels]
A: 41 tornado's links links, zoals u begrijpt?
B: je begrijpt.
..: Zesduizend [onleesbaar]
A: zes, acht
[Engels]
A: Zesduizend
B: Zeshonderd
..: 141 a [onleesbare, kan "resten"] 'll show?
A: misschien 170 van mij.
..: [Onleesbaar, kunnen worden "resten"] iets zure
B: hebt genomen, we hebben 167.
..: [Onleesbaar] Let's show
Ja er is comunicatie tussen de QRA'squote:Op donderdag 26 november 2009 00:30 schreef vosss het volgende:
Dus eik waren de Denen er eerder bij?
Is er dan ook radiocontact tussen de Denen en "ons", of hoe werkt zo iets?
Of zagen wij de vliegtuigen en zijn we meteen de lucht in gegaan en gaande weg hoorde we van de Denen dat er geen contact mogelijk was?
Iemand die in het wereldje zit en weet hoe dat precies in zn werk gaat?
Op welke afstand bv proberen "we" contact te zoeken etc etc?
Quick Reaction Alert.quote:
TRA is de indeling van de luchtruimtequote:Op donderdag 26 november 2009 00:41 schreef Sloggi het volgende:
En wat zijn NAF40's en TRA's?
Dat militaire jargon ook altijd.
Bedankt! Wat heeft die Fokker te maken met het aan zien komen van die Russische kisten?quote:Op donderdag 26 november 2009 00:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
TRA is de indeling van de luchtruimte
NAF 40 is een vliegtuig ( Fokker F-27 )
De eerste vlucht werd gemaakt in 1952, en volgens Wikipedia moeten die dingen nog meegaan tot 2040. Bijna 100 jaar in dienstquote:
De NAF40 was een tanker... Dus geen fokker maar een KDC- 10quote:Op donderdag 26 november 2009 00:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bedankt! Wat heeft die Fokker te maken met het aan zien komen van die Russische kisten?
[..]
De eerste vlucht werd gemaakt in 1952, en volgens Wikipedia moeten die dingen nog meegaan tot 2040. Bijna 100 jaar in dienst.
Ze ZIJN een wereld macht, hebben de macht om heel de wereld te vergallen met 1 druk op de knop.quote:Op donderdag 26 november 2009 04:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Gekke Russen. Denken echt dat ze weer een wereldmacht zijn.
Ze waren al eerder op de radar lijkt me. Nederland reageert pas wanneer het voor hun een bedreiging vormt.quote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 23:55 schreef Pumatje het volgende:
Russische bommenwerpers onderschept richting Nederland
Lieve schatten, leer nou eerst eens lezen...quote:Op donderdag 26 november 2009 00:21 schreef Vortix het volgende:
Als ze op 75 km ten noorden van Ameland ontdekt werden, hoe snel waren de F-16's dan ter plaatse en hoever waren ze toen nog van Nederlands grondgebied/wateren af? Want dit klinkt als een van de zoveelste dingetjes die de Russen flikken om weer een wereldmacht te lijken.
Zoiets?...quote:Op donderdag 26 november 2009 09:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
[..]
Lieve schatten, leer nou eerst eens lezen...
Hoe in jezusnaam gaan Russische bommenwerpers die zich 75 kilometer ten noorden van Ameland bevinden en naar het westen vliegen, in de richting van Nederland???
V.
quote:Op donderdag 26 november 2009 09:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
[..]
Lieve schatten, leer nou eerst eens lezen...
Hoe in jezusnaam gaan Russische bommenwerpers die zich 75 kilometer ten noorden van Ameland bevinden en naar het westen vliegen, in de richting van Nederland???
V.
Uit jouw OP:quote:Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nederlands luchtruim/Nederlands zeegebied.. etc.
Allemaal Nederland. En verder zoals het plaatje hierboven aangeeft
En verder ontken ik niet dat het opvallend is, het is alleen niet zo dat ze in volle vaart rechtstreeks op het hart van ons land aanvlogen, natuurlijk.quote:Volgens een woordvoerder van vliegbasis Leeuwarden vlogen de TU-95 bommenwerpers door het internationale luchtruim.
Ik denk dat ze dan naar beneden vallen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef skippy22 het volgende:
Wat zou er gebeuren als ze worden neergeschoten ?
Dan zou de pleuris uitbrekenquote:Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef skippy22 het volgende:
veel diplomatiek gezeik of een oorlogsverklaring als ze daar op uit zijnquote:Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef skippy22 het volgende:
quote:Op donderdag 26 november 2009 11:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan naar beneden vallen.
Ziet er een beetje ouderwets uitquote:Op donderdag 26 november 2009 11:33 schreef Lone_Gunman het volgende:
Hier een korte introductie voor de genen die niet of nauwelijks bekend zijn met de 'bear':
Het blijven gave kisten hoor
Wat ik alleen vreemd vind is het feit dat ondanks het formaat van de kist, de voorzieningen van het personeel wat karig was. Nu schijnen ze wel het een en ander verbeterd te hebben maar toch.
is het ook.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:45 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ziet er een beetje ouderwets uit
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel actieve bommenwerpers eruit de fifties nog in actieve dienst zijn.quote:Als ik dat zo lees, kan ik er uit opmaken dat die Russen precies wisten wat ze deden. Dus echt provoceren. En dat met een kist uit de jaren '50. ;-)
En dan hebben we het niet alleen over het oostblok.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel actieve bommenwerpers eruit de fifties nog in actieve dienst zijn.
Klopt. de USA bijvoobeeld met hun B52.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En dan hebben we het niet alleen over het oostblok.
Typisch Russisch... puur functionele voertuigen, zonder oog voor esthetiek of comfort.quote:...de voorzieningen van het personeel wat karig waren.
Een oorlogsverklaring zou uiterst onwaarschijnlijk zijn (op een schaal van 1 tot 10: -5).quote:Op donderdag 26 november 2009 11:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
veel diplomatiek gezeik of een oorlogsverklaring als ze daar op uit zijn
Ja kernwapens. Maar zo gek zijn ze niet. Hun conventionele leger heeft niet de macht om overal ter wereld hard in te kunnen grijpen zoals de Amerikanen dat kunnen.quote:Op donderdag 26 november 2009 08:24 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ze ZIJN een wereld macht, hebben de macht om heel de wereld te vergallen met 1 druk op de knop.
TU-95quote:Op donderdag 26 november 2009 12:22 schreef nietzman het volgende:
Zal wel meevallen, al die bears zijn gebouwd in de eighties.
quote:De ontwikkeling van de Tu-95 begon in de jaren vijftig toen bleek dat de bommenwerper waar de Sovjet-Unie op dat moment over beschikte, de Tupolev Tu-4, niet aan de gestelde eisen voldeed. De Sovjet-Unie zette het sein op 11 juli 1951 officieel op groen en daarmee kon Tupolev aan de ontwikkeling van het toestel beginnen. Het prototype van het toestel vloog voor het eerst op 12 november 1952 en de serieproductie werd gestart in januari 1956. Aanvankelijk zag het United States Department of Defense weinig dreiging in het toestel, het zou te weinig bereik hebben om de Verenigde Staten te kunnen bereiken. En de topsnelheid van 644 kilometer per uur bood ook weinig reden tot paniek, dacht men. Later werden deze cijfers nog enkele malen naar omhoog bijgesteld, toen bleek dat de prestaties van de Tu-95 veel hoger lagen dan men had gedacht
Op zich maakt het weinig uit. Het is allemaal Navo-gebied. Een aanval op één is een aanval op allen.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Anschluss het volgende:
Ik vraag me af waarom Rusland (als her provocerend bedoelt was) dit bij Nederland probeerde, ik bedoel wat willen ze hier mee berijken en waarom doen ze het niet bij een ander EU land, zweden bijvoorbeeld.. ligt nog dichterbij ook![]()
we hadden ze ook gewoon gelijk de lucht uit moeten knallen
En in Nederland liggen ook kern wapens opgeslagen....quote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Anschluss het volgende:
Ik vraag me af waarom Rusland (als her provocerend bedoelt was) dit bij Nederland probeerde, ik bedoel wat willen ze hier mee berijken en waarom doen ze het niet bij een ander EU land, zweden bijvoorbeeld.. ligt nog dichterbij ook![]()
En even naar beneden;quote:
quote:De meeste Tu-95's die op dit moment in dienst van de Russische luchtmacht zijn, zijn begin jaren '90 gebouwd. Deze toestellen zijn van het Type Tu-95MS. Dit toestel wordt nog steeds verder gemoderniseerd, op dit moment is men bezig het primaire lucht-grond-wapen van de Tu-95, de KH-55 te vervangen. Mede door deze en andere updates is de verwachting dat het toestel nog wel een jaar of 10 tot 15 mee kan.
Ik neem aan als ze nieuwe toestellen bouwen. Dat er tocht iets tegen de lawaaierigheid is gedaan.quote:
gaaf spelquote:Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En in Nederland liggen ook kern wapens opgeslagen....
Oeps..... zeg ik nu teveel...
Spelen met een TU-95
Nee jij weet helemaal niks van defensie.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik weet het ook allemaal niet jongens ik weet niet eens wat een uav is alleen dat in bf2 dat gebruikt werd als radar.
Zit je niet lekker in je vel ofzo? Last van PTSS? De laatste week gedraag je je namelijk als een halve zool die vrijwel alleen maar loopt te kankeren op andere forumgebruikers.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee jij weet helemaal niks van defensie.
Enige wat jij weet is je kop in het zand te steken.
Staat op de eerste paginaquote:Op donderdag 26 november 2009 19:16 schreef -calimero- het volgende:
Ik geloof ook niet dat ze daadwerkelijk door territoriaal luchtruim vlogen trouwens, weet niet precies hoever het Nederlands luchtruim reikt, maar ze zaten 75 km ten Noorden van Ameland, dat is best een end.
Ja, dat kaartje had ik gezien, maar ik weet niet precies hoe ik hieruit op moet maken wat ons territoriaal gebied is.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Staat op de eerste pagina
TRA is de indeling van de luchtruimte
[ afbeelding ]
Ik zit bijzonder goed in mijn vel.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zit je niet lekker in je vel ofzo? Last van PTSS? De laatste week gedraag je je namelijk als een halve zool die vrijwel alleen maar loopt te kankeren op andere forumgebruikers.
Tot de gele lijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:31 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, dat kaartje had ik gezien, maar ik weet niet precies hoe ik hieruit op moet maken wat ons territoriaal gebied is.
Hier nog wat over de QRAquote:
quote:Bandbox is de gevechtsleiding van Nederland.
Hier is weinig informatie over bekend omdat dit classiefied is.
BandBox verzorgd de Dogfight's in de TRA's.
De TRA's zijn 8 vakken opgedeeld boven de Noordzee waar de vliegtuigen (bijna) onbeperkt kunnen vliegen zonder overlast te genereren.
Hier verzorgd Bandbox de informatie van de tegenstander, dus hoogte, richting, snelheid etc.
Verder is BandBox ook verantwoordelijk voor de QRA die afwisselend op Volkel/Leeuwarden staan gestationeerd.
Als er een vliegtuig zonder radio contact met verkeersleiding ons land invliegt word de QRA op Volkel/Leeuwarden geactiveerd.
2 F-16's worden dan op begeleiding naar het doel gepraat om visueel contact te krijgen met de piloten.
De QRA word geroepen via de frequentie van BandBox main.
Hier een overzicht van de statussen die je kunt horen:
Status A: Echte scramble met hoge nood.
Status D: Kisten blijven draaien en wachten op verdere instructies.
Status T: Oefen scramble.
Status F: Kisten kunnen afsluiten, contact is hersteld.
Een voorbeeld van BandBox:
"Polly21 Target at your 210, 22, 15.000 FULCRUM"
"Polly" zijn de F-16ns van Leeuwarden
Dit staat voor dat zijn doel op zijn 210 graden zit, 22 miles van hem af, op 15.000 voet en dat hij een FULCRUM naspeelt (Mig 29)
Meer informatie hebben wij helaas nog niet over BandBox.
BRON: Milspotters.nl
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)bommenwerpers__.htmlquote:Vragen over bommenwerpers
DEN HAAG - De PvdA wil opheldering van de ministers Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) en Eimert van Middelkoop (Defensie) over Russische bommenwerpers die dinsdag zonder zich te identificeren het Nederlands luchtruim binnendrongen. Volgens Kamerlid Martijn van Dam komen de Russen vaker op die manier het luchtruim van NAVO-landen binnen. Hij wil dat de Russen ophouden met deze provocaties, zei hij donderdag.
Dinsdag meldde Defensie dat F-16's twee Russische toestellen van het type TU-95 MS hadden onderschept. De Russische toestellen vlogen richting Nederlands luchtruim zonder dat de piloten hun identiteit bekendmaakten. Ze waren daarvoor al tot de grens van het Deens luchtruim door Deense F-16's gevolgd. Toen de Russen het Nederlands luchtruim hadden verlaten, namen de Britten de begeleiding van de onbekende Russen over.
Kamerlid Van Dam bezocht afgelopen voorjaar een luchtmachtbasis in Noorwegen en kreeg daar te horen dat de Russische luchtmacht en de Russische marine actiever zijn dan tijdens de Koude Oorlog. Hij memoreerde hoe Russen twee jaar geleden ook richting Noordwijk vlogen, waar op dat moment een NAVO-bijeenkomst gaande was. „Het klinkt dreigender dan het lijkt. Maar het zijn wel provocaties.” Rusland en de NAVO werken samen, maar fatsoenlijke samenwerking is ook dat je het aankondigt als je een testvlucht uitvoert, zei hij.
Van Dam wil weten hoe vaak het volgens de Nederlandse ministers voorkomt en of ze de Russen op hun gedrag willen aanspreken.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:38 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik hoorde gisteravond weer twee maal de QRF vanaf Leeuwarden opstijgen, moest meteen aan dit artikel denken. Ik kan me ook vergissen, maar volgens mij stegen ze toch echt met nabrander op.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:38 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik hoorde gisteravond weer twee maal de QRF vanaf Leeuwarden opstijgen, moest meteen aan dit artikel denken. Ik kan me ook vergissen, maar volgens mij stegen ze toch echt met nabrander op.
Een QRA wort heel vaak geoefendquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:38 schreef Q.E.D. het volgende:
ze proberen de verdediging een beetje af te tasten, kijken waar de zwakke plekken zitten tegenwoordigquote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Anschluss het volgende:
Alleen in het geval van de QRA of zware belading, anders hebben de buren er last van.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:48 schreef Bolter het volgende:
[..]Neeeee, meen je dat nou? Doen F-16s nooit!
Microsoft Flight Simulator 2004 of X.quote:
Moet je eens tegen dat ding zelf zeggen als ie volledig bewapend tegenover je staat!quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 12:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet je eens tegen dat ding zelf zeggen als ie volledig bewapend tegenover je staat!
TU-16 Badger met 2 Kelt Cruise missilesquote:Op zondag 29 november 2009 21:58 schreef TheGaffer het volgende:
Als de Bears het willen dan kunnen ze toch vanaf internationale wateren een Cruise Missile afschieten en Amsterdam raken mochten ze dat willen.
Jammer dat de Russen hun Badgers niet meer hebben, Net wat mooier om te onderscheppen
Of de Backfiresquote:Op zondag 29 november 2009 22:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
TU-16 Badger met 2 Kelt Cruise missiles
[ afbeelding ]
Of de TU-160 BlackJack
[ afbeelding ]
Als de russen willen leggen ze een boomer in het kanaal neer en zijn 5 minuten nadat de orders zijn gegeven Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Londen en Antwerpen rokende puinhopen. En dan hebben ze nog genoeg slbm's over om 30 andere grote steden in de nabije omtrek plat te leggen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:58 schreef TheGaffer het volgende:
Als de Bears het willen dan kunnen ze toch vanaf internationale wateren een Cruise Missile afschieten en Amsterdam raken mochten ze dat willen.
Mag hopen dat ze daar dingen van verder dan 75 kilometer zien aankomen?quote:Op maandag 30 november 2009 16:06 schreef sp3c het volgende:
het kanaal wordt net als het luchtruim in de gaten gehouden
Ja.. net zo geheim als de Kernwapens op vliegbasis Volkel?quote:Op maandag 30 november 2009 18:09 schreef Esses het volgende:
Je vraagt weer naar dingen die dus redelijk geheim zijn...
Het is mij op wat voor wijze dan ook onbekend danwel bekend dat er mogelijk enige vorm van massavernietigingswapens zouden liggen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:49 schreef Anschluss het volgende:
[..]
Ja.. net zo geheim als de Kernwapens op vliegbasis Volkel?
sonarboeien enzoquote:Op maandag 30 november 2009 16:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Mag hopen dat ze daar dingen van verder dan 75 kilometer zien aankomen?
Overigens... wat dan? Gaat er dan een Nederlands fregat boven die plek rondjes varen? Staat daar dan ook 24/7 een fregat voor beschikbaar?
Schijnt best lekker te zijn...quote:Op maandag 30 november 2009 23:43 schreef RaptoR-X het volgende:
Het kanaal zal wel een heel netwerk aan sonarboeien op de bodem hebben liggen.
. Ik vind je grappigquote:Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Het is mij op wat voor wijze dan ook onbekend danwel bekend dat er mogelijk enige vorm van massavernietigingswapens zouden liggen.
Ik vind hem maar vreemd.quote:
oh ja logisch. groot gelijk hebben zequote:Op vrijdag 11 december 2009 20:28 schreef Pumatje het volgende:
laten weten dat ze overal kunnen gaan staan waar ze willen.
Dat ze iets zijn om rekening mee te houden voor bv de Navo
Maar waarschuwt Nederland of NAVO hun niet ofzo?quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:28 schreef Pumatje het volgende:
laten weten dat ze overal kunnen gaan staan waar ze willen.
Dat ze iets zijn om rekening mee te houden voor bv de Navo
Rusland kan wel hard optreden, het behoord tot de een van de grootste wereld machten van de wereld.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja kernwapens. Maar zo gek zijn ze niet. Hun conventionele leger heeft niet de macht om overal ter wereld hard in te kunnen grijpen zoals de Amerikanen dat kunnen.
Omdat het kan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:27 schreef Pwntje het volgende:
Maar waarom zouden de Russen uberhaupt met bommenwerpers onze luchtruim willen betreden?
en net zoals een Russische kern onderzeeër bij de VS. waarom?
Een basis hier en daarquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:06 schreef Pwntje het volgende:
[..]
Rusland kan wel hard optreden, het behoord tot de een van de grootste wereld machten van de wereld.
En het vershil tussen de US en RU is dat RU een zware ondergang heeft moeten verwerken(Soviet unie) en de US geen
en de US is nog geen expeditie macht, zijn ze trouwens wel mee bezig met een basis hier en daar.
uuh ik heb het niet over Nederlandquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een basis hier en daar![]()
de VS heeft meer buitenlandse basissen dan dat NL ambassades heeft
Hebben die kisten nog een boordschutter in de staart?! Old-skool.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:16 schreef -calimero- het volgende:
Mmm, op zich is dit niet zo heel bijzonder allemaal.
De Russen zijn sinds 2007 weer erg actief met hun Bear's.
Echter, de laatste keer dat ze onderschept werden door Nederlandse F16's was op 12 Mei 1987 (plaatje hieronder).
[ link | afbeelding ]
Ik geloof ook niet dat ze daadwerkelijk door territoriaal luchtruim vlogen trouwens, weet niet precies hoever het Nederlands luchtruim reikt, maar ze zaten 75 km ten Noorden van Ameland, dat is best een end.
Dat de Russen dit o.a. doen om te zien hoever ze kunnen komen lijkt me wel duidelijk. De boordschutter in de staart van de kist richt echter altijd zijn kanonnen omhoog, om te laten zien aan onderscheppers dat ze niet op oorlogspad zijn. Want zeker ten tijde van de Koude Oorlog hadden die vliegers het ook vaak erg benauwd als er wat NATO kisten langszij kwamen.
ik had het over dat de VS onderweg is om een Expeditie macht te wordenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een basis hier en daar![]()
de VS heeft meer buitenlandse basissen dan dat NL ambassades heeft
ja dat snap ik maar de VS is nog geen Expeditie macht. dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
Wat hij bedoelde is dat de VS al talloze basissen hebben wereldwijd. Al decennia.
expeditie macht?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:59 schreef Pwntje het volgende:
[..]
ja dat snap ik maar de VS is nog geen Expeditie macht. dat bedoelde ik
dat het overal in de wereld kan optreden, dan bedoel ik ook in alle landen.Dat zullen ze dan ook doen.quote:
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heetquote:Op zondag 13 december 2009 14:56 schreef Pumatje het volgende:
ze zijn al lang wat in jou woorden een expeditie macht is.. dat is allang zover.
ze hoeven daarvoor niet fysiek overal aanwezig te zijn.
ze kunnen al overal komen waar ze willen..
maar niet op de school die de VS kan, al zit de VS ook nog niet op het gewenste niveau.quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heet)
Aangezien die ook binnen een bepaalde tijd overal ter wereld ingezet kunnen worden
het 1(GE/NL)Corps?quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heet)
je bedoelt de UK/NL landing force?quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Aangezien die ook binnen een bepaalde tijd overal ter wereld ingezet kunnen worden
En jullie soort noem ik niet-realistisch.quote:
Ook, maar ook de hiervoor genoemde alquote:Op zondag 13 december 2009 19:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
je bedoelt de UK/NL landing force?
maar ik denk niet dat de VS dat ooit zal kunnen. 2 grote en 3 kleine (tegelijk)quote:Op zondag 13 december 2009 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar niet op de school die de VS kan, al zit de VS ook nog niet op het gewenste niveau.
Van wat ik begrepen heb willen ze 2 grootte oorlogen tegelijkertijd kunnen uitvechten plus 3 kleinere zoals in irak en afghanistan
Ik denk niet dat de VS dat zou moeten willen kunnen. Met die ambitie geven ze aan zich nogal te willen gaan bemoeien met de rest van de wereld, en dat is in het verleden al niet bijzonder succesvol gebleken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:44 schreef Pwntje het volgende:
maar ik denk niet dat de VS dat ooit zal kunnen. 2 grote en 3 kleine (tegelijk)
Ik weet ook niet in welk kader die uitspraak gedaan is en welke gevolgen dit heeft. Als dit gewoon een loze kreet is, net zoiets als "Nederland moet een oorlog met een land van formaat Belgie kunnen uitvechten en gelijktijdig een land van formaat Venezuela kunnen bezetten", dan is er niets aan de hand. Als deze ambitiestelling echt gevolgen heeft voor organisatiestructuren en aankoop van materieel enzo weet ik niet of ik zo blij ben met zo'n uitspraak.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef sp3c het volgende:
ze willen het ook niet
moeten ze alle national guard voor divisies etc. mobiliseren en dat kost geld en dat voelt de bevolking dus doen ze het niet ... ze kunnen het wel
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef sp3c het volgende:
ze willen het ook niet
moeten ze alle national guard voor divisies etc. mobiliseren en dat kost geld en dat voelt de bevolking dus doen ze het niet ... ze kunnen het wel
maar ze hebben toch wel warchest? (geld dat ze opslaan en gebruiken voor oorlog en nog wat)quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2
ze willen het kunnenquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2
Maar blijft het bij willen en wat gepraat aan de borreltafel of bereiden ze zich er ook daadwerkelijk op voor?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:07 schreef sp3c het volgende:
ze willen het kunnen
niets meer niets minder
Het zijn in mijn ogen wel signs, ook de recente oefeningen bij de grens met Polen. Ik hoop liever dat ik later ongelijk wordt bewezen en een aluhoedje wordt genoemd, dan dat dit uitkomt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar blijft het bij willen en wat gepraat aan de borreltafel of bereiden ze zich er ook daadwerkelijk op voor?
nuja die divisies bestaan niet alleen op papierquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar blijft het bij willen en wat gepraat aan de borreltafel of bereiden ze zich er ook daadwerkelijk op voor?
Op zich is daar niets mis mee, maar als jij de ambitie nastreeft om gelijktijdig VIJF oorlogen elders op de wereld te kunnen uitvechten geef je wel aan dat je van plan bent om je actief met de wereldpolitiek te bemoeien. Ik persoonlijk vind het klinken alsof het voorkomen van oorlogen minder prioriteit krijgt, het is niet meer "nee, daar hebben we de troepen niet voor, laten we het diplomatiek oplossen" maar eerder "ja, morgen beginnen we met de invasie... en als het buurland moeilijk doet kunnen we die ook nog binnenvallen.".quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:29 schreef sp3c het volgende:
nuja die divisies bestaan niet alleen op papier
ze zijn graag voorbereid op die mogelijkheid en daar is op zich niets mis mee
Spijker.....kop......raak!!!quote:Op maandag 21 december 2009 11:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Op zich is daar niets mis mee, maar als jij de ambitie nastreeft om gelijktijdig VIJF oorlogen elders op de wereld te kunnen uitvechten geef je wel aan dat je van plan bent om je actief met de wereldpolitiek te bemoeien. Ik persoonlijk vind het klinken alsof het voorkomen van oorlogen minder prioriteit krijgt, het is niet meer "nee, daar hebben we de troepen niet voor, laten we het diplomatiek oplossen" maar eerder "ja, morgen beginnen we met de invasie... en als het buurland moeilijk doet kunnen we die ook nog binnenvallen.".
Ik had liever gezien dat de NAVO deze ambitie had geuit, daarvan heb ik het idee dat ze meer in het "wereldbelang" handelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |