abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75015030
quote:
Als ik dat zo lees, kan ik er uit opmaken dat die Russen precies wisten wat ze deden. Dus echt provoceren. En dat met een kist uit de jaren '50. ;-)
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel actieve bommenwerpers eruit de fifties nog in actieve dienst zijn.
pi_75016047
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel actieve bommenwerpers eruit de fifties nog in actieve dienst zijn.
En dan hebben we het niet alleen over het oostblok.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 26 november 2009 @ 12:22:28 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75016080
Zal wel meevallen, al die bears zijn gebouwd in de eighties.
Ik ga naar huis.
pi_75017665
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

En dan hebben we het niet alleen over het oostblok.
Klopt. de USA bijvoobeeld met hun B52.

http://en.wikipedia.org/wiki/B52

Eerste vlucht 1952 en er vliegen er nog steeds 76 in actieve dienst.
pi_75019518
quote:
...de voorzieningen van het personeel wat karig waren.
Typisch Russisch... puur functionele voertuigen, zonder oog voor esthetiek of comfort.
pi_75022804
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

veel diplomatiek gezeik of een oorlogsverklaring als ze daar op uit zijn
Een oorlogsverklaring zou uiterst onwaarschijnlijk zijn (op een schaal van 1 tot 10: -5).
pi_75022847
Die propellers roteren sneller dan het geluid volgens dat filmpje .
  Donald Duck held donderdag 26 november 2009 @ 15:55:09 #58
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_75023102
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:24 schreef thesystem het volgende:

[..]

Ze ZIJN een wereld macht, hebben de macht om heel de wereld te vergallen met 1 druk op de knop.
Ja kernwapens. Maar zo gek zijn ze niet. Hun conventionele leger heeft niet de macht om overal ter wereld hard in te kunnen grijpen zoals de Amerikanen dat kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_75023168

Kirov reporting
pi_75023309
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:22 schreef nietzman het volgende:
Zal wel meevallen, al die bears zijn gebouwd in de eighties.
TU-95
quote:
De ontwikkeling van de Tu-95 begon in de jaren vijftig toen bleek dat de bommenwerper waar de Sovjet-Unie op dat moment over beschikte, de Tupolev Tu-4, niet aan de gestelde eisen voldeed. De Sovjet-Unie zette het sein op 11 juli 1951 officieel op groen en daarmee kon Tupolev aan de ontwikkeling van het toestel beginnen. Het prototype van het toestel vloog voor het eerst op 12 november 1952 en de serieproductie werd gestart in januari 1956. Aanvankelijk zag het United States Department of Defense weinig dreiging in het toestel, het zou te weinig bereik hebben om de Verenigde Staten te kunnen bereiken. En de topsnelheid van 644 kilometer per uur bood ook weinig reden tot paniek, dacht men. Later werden deze cijfers nog enkele malen naar omhoog bijgesteld, toen bleek dat de prestaties van de Tu-95 veel hoger lagen dan men had gedacht
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75023364
Ik vraag me af waarom Rusland (als her provocerend bedoelt was) dit bij Nederland probeerde, ik bedoel wat willen ze hier mee berijken en waarom doen ze het niet bij een ander EU land, zweden bijvoorbeeld.. ligt nog dichterbij ook

we hadden ze ook gewoon gelijk de lucht uit moeten knallen
Lebensraum!
  Donald Duck held donderdag 26 november 2009 @ 16:06:12 #62
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_75023421
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Anschluss het volgende:
Ik vraag me af waarom Rusland (als her provocerend bedoelt was) dit bij Nederland probeerde, ik bedoel wat willen ze hier mee berijken en waarom doen ze het niet bij een ander EU land, zweden bijvoorbeeld.. ligt nog dichterbij ook

Op zich maakt het weinig uit. Het is allemaal Navo-gebied. Een aanval op één is een aanval op allen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_75023483
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef Anschluss het volgende:

En in Nederland liggen ook kern wapens opgeslagen....
Oeps..... zeg ik nu teveel...

Spelen met een TU-95
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 26 november 2009 @ 16:27:52 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75024147
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:02 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

TU-95
[..]
En even naar beneden;
quote:
De meeste Tu-95's die op dit moment in dienst van de Russische luchtmacht zijn, zijn begin jaren '90 gebouwd. Deze toestellen zijn van het Type Tu-95MS. Dit toestel wordt nog steeds verder gemoderniseerd, op dit moment is men bezig het primaire lucht-grond-wapen van de Tu-95, de KH-55 te vervangen. Mede door deze en andere updates is de verwachting dat het toestel nog wel een jaar of 10 tot 15 mee kan.
Ik ga naar huis.
pi_75024167
Is niet de eerste keer en vast ook niet de laatste keer. De russen willen ook wel eens wat oefeningen doen en dan pakken ze een stukje noordpool en buigen daarna boven scandinavie af richting engeland. Noorse luchtmacht volgt ze een stuk, Deense luchtmacht volgt ze een stuk, Nederlandse luchtmacht volgt ze een stuk, Engelse luchtmacht volgt ze een stuk en daarna buigen ze weer af en gaat iedereen naar huis. Niks bijzonders, niks spannends, gewoon een oefening voor de russen (en ook een niet-geplande oefening voor de NAVO als je het zo wil bekijken). Zolang ze in internationaal luchtruim blijven doen ze ook niets fout.
Ja, ik generaliseer.
pi_75024438
Het is traditie dat de bears even gedag komen zeggen bij de NAVO, gebeurt vaak op de grens tussen Alaska en Rusland, maar blijkbaar dus ook bij de EU.
Their eyes opaque.
pi_75024930
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:27 schreef nietzman het volgende:

[..]

En even naar beneden;
[..]
Ik neem aan als ze nieuwe toestellen bouwen. Dat er tocht iets tegen de lawaaierigheid is gedaan.
En uit berichten van vorige keren blijkt dat er nog oude kisten rondvliegen.

Maarja ...F-16ns worden ook nog ge- updated en nieuwe gebouwd. Terwijl ze (U.S.) de F-35 hebben
pi_75025713
O dat was die fokking kolere herrie gisteravond.
  donderdag 26 november 2009 @ 17:28:15 #69
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_75026327
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:08 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

En in Nederland liggen ook kern wapens opgeslagen....
Oeps..... zeg ik nu teveel...

Spelen met een TU-95
gaaf spel Ik laat het vliegen wel aan de russen over aangezien ik zo vaak neergestort ben
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 26 november 2009 @ 18:04:27 #70
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75027414
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik weet het ook allemaal niet jongens ik weet niet eens wat een uav is alleen dat in bf2 dat gebruikt werd als radar.
Nee jij weet helemaal niks van defensie.
Enige wat jij weet is je kop in het zand te steken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75029582
Mmm, op zich is dit niet zo heel bijzonder allemaal.
De Russen zijn sinds 2007 weer erg actief met hun Bear's.

Echter, de laatste keer dat ze onderschept werden door Nederlandse F16's was op 12 Mei 1987 (plaatje hieronder ).

Ik geloof ook niet dat ze daadwerkelijk door territoriaal luchtruim vlogen trouwens, weet niet precies hoever het Nederlands luchtruim reikt, maar ze zaten 75 km ten Noorden van Ameland, dat is best een end.

Dat de Russen dit o.a. doen om te zien hoever ze kunnen komen lijkt me wel duidelijk. De boordschutter in de staart van de kist richt echter altijd zijn kanonnen omhoog, om te laten zien aan onderscheppers dat ze niet op oorlogspad zijn. Want zeker ten tijde van de Koude Oorlog hadden die vliegers het ook vaak erg benauwd als er wat NATO kisten langszij kwamen.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_75029748
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee jij weet helemaal niks van defensie.
Enige wat jij weet is je kop in het zand te steken.
Zit je niet lekker in je vel ofzo? Last van PTSS? De laatste week gedraag je je namelijk als een halve zool die vrijwel alleen maar loopt te kankeren op andere forumgebruikers.
  donderdag 26 november 2009 @ 19:25:09 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_75029891
het is juist andersom Sloggi, Ronald gedraagd zich niet anders dan anders en opmerkingen als heb je last van PTSS ofzo wil ik hier niet zien.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_75030779
Ik herinner me hem anders als een vriendelijke behulpzame gebruiker, maar de afgelopen tijd heb ik hem toch regelmatig wat vreemde reacties zien plaatsen. Misschien heb ik ze eerder gemist en was hij altijd al bij vlagen een lul, dat zou natuurlijk ook kunnen.
pi_75031112
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:16 schreef -calimero- het volgende:

Ik geloof ook niet dat ze daadwerkelijk door territoriaal luchtruim vlogen trouwens, weet niet precies hoever het Nederlands luchtruim reikt, maar ze zaten 75 km ten Noorden van Ameland, dat is best een end.
Staat op de eerste pagina
TRA is de indeling van de luchtruimte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')