Een basis hier en daarquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:06 schreef Pwntje het volgende:
[..]
Rusland kan wel hard optreden, het behoord tot de een van de grootste wereld machten van de wereld.
En het vershil tussen de US en RU is dat RU een zware ondergang heeft moeten verwerken(Soviet unie) en de US geen
en de US is nog geen expeditie macht, zijn ze trouwens wel mee bezig met een basis hier en daar.
uuh ik heb het niet over Nederlandquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een basis hier en daar![]()
de VS heeft meer buitenlandse basissen dan dat NL ambassades heeft
Hebben die kisten nog een boordschutter in de staart?! Old-skool.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:16 schreef -calimero- het volgende:
Mmm, op zich is dit niet zo heel bijzonder allemaal.
De Russen zijn sinds 2007 weer erg actief met hun Bear's.
Echter, de laatste keer dat ze onderschept werden door Nederlandse F16's was op 12 Mei 1987 (plaatje hieronder).
[ link | afbeelding ]
Ik geloof ook niet dat ze daadwerkelijk door territoriaal luchtruim vlogen trouwens, weet niet precies hoever het Nederlands luchtruim reikt, maar ze zaten 75 km ten Noorden van Ameland, dat is best een end.
Dat de Russen dit o.a. doen om te zien hoever ze kunnen komen lijkt me wel duidelijk. De boordschutter in de staart van de kist richt echter altijd zijn kanonnen omhoog, om te laten zien aan onderscheppers dat ze niet op oorlogspad zijn. Want zeker ten tijde van de Koude Oorlog hadden die vliegers het ook vaak erg benauwd als er wat NATO kisten langszij kwamen.
ik had het over dat de VS onderweg is om een Expeditie macht te wordenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een basis hier en daar![]()
de VS heeft meer buitenlandse basissen dan dat NL ambassades heeft
ja dat snap ik maar de VS is nog geen Expeditie macht. dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
Wat hij bedoelde is dat de VS al talloze basissen hebben wereldwijd. Al decennia.
expeditie macht?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:59 schreef Pwntje het volgende:
[..]
ja dat snap ik maar de VS is nog geen Expeditie macht. dat bedoelde ik
dat het overal in de wereld kan optreden, dan bedoel ik ook in alle landen.Dat zullen ze dan ook doen.quote:
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heetquote:Op zondag 13 december 2009 14:56 schreef Pumatje het volgende:
ze zijn al lang wat in jou woorden een expeditie macht is.. dat is allang zover.
ze hoeven daarvoor niet fysiek overal aanwezig te zijn.
ze kunnen al overal komen waar ze willen..
maar niet op de school die de VS kan, al zit de VS ook nog niet op het gewenste niveau.quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heet)
Aangezien die ook binnen een bepaalde tijd overal ter wereld ingezet kunnen worden
het 1(GE/NL)Corps?quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan is Nederland dat ook, met de DSI, LMB en die Europese eenheid (Nderlanders en Duitsers, weet niet meer hoe het heet)
je bedoelt de UK/NL landing force?quote:Op zondag 13 december 2009 16:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Aangezien die ook binnen een bepaalde tijd overal ter wereld ingezet kunnen worden
En jullie soort noem ik niet-realistisch.quote:
Ook, maar ook de hiervoor genoemde alquote:Op zondag 13 december 2009 19:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
je bedoelt de UK/NL landing force?
maar ik denk niet dat de VS dat ooit zal kunnen. 2 grote en 3 kleine (tegelijk)quote:Op zondag 13 december 2009 17:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar niet op de school die de VS kan, al zit de VS ook nog niet op het gewenste niveau.
Van wat ik begrepen heb willen ze 2 grootte oorlogen tegelijkertijd kunnen uitvechten plus 3 kleinere zoals in irak en afghanistan
Ik denk niet dat de VS dat zou moeten willen kunnen. Met die ambitie geven ze aan zich nogal te willen gaan bemoeien met de rest van de wereld, en dat is in het verleden al niet bijzonder succesvol gebleken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:44 schreef Pwntje het volgende:
maar ik denk niet dat de VS dat ooit zal kunnen. 2 grote en 3 kleine (tegelijk)
Ik weet ook niet in welk kader die uitspraak gedaan is en welke gevolgen dit heeft. Als dit gewoon een loze kreet is, net zoiets als "Nederland moet een oorlog met een land van formaat Belgie kunnen uitvechten en gelijktijdig een land van formaat Venezuela kunnen bezetten", dan is er niets aan de hand. Als deze ambitiestelling echt gevolgen heeft voor organisatiestructuren en aankoop van materieel enzo weet ik niet of ik zo blij ben met zo'n uitspraak.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef sp3c het volgende:
ze willen het ook niet
moeten ze alle national guard voor divisies etc. mobiliseren en dat kost geld en dat voelt de bevolking dus doen ze het niet ... ze kunnen het wel
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:25 schreef sp3c het volgende:
ze willen het ook niet
moeten ze alle national guard voor divisies etc. mobiliseren en dat kost geld en dat voelt de bevolking dus doen ze het niet ... ze kunnen het wel
maar ze hebben toch wel warchest? (geld dat ze opslaan en gebruiken voor oorlog en nog wat)quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2
ze willen het kunnenquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze willen het wel maar het is idd het ultieme scenario, zeg zoals in wo2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |