quote:Op woensdag 25 november 2009 14:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Is afhankelijk van de reden van afkeuren. Tegenwoordig worden de meesten regelmatig opnieuw gekeurd.
Als er werk is! In de WWB heb je Work First.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Ook mensen die vroeger al zijn afgekeurd?
En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?
Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?
Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Als er geen passend werk is ben je dus voor dat deel werkloos en niet arbeidsongeschikt, teminste dat is mijn visie.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Als er werk is! In de WWB heb je Work First.
Per 1 januari 2010 gaat Work First ook gelden voor de nieuwe Wajong-instroom. Formeel moet er voor die groep sprake zijn van passende arbeid.
Je kunt door UWV volledig en duurzaam arbeidsongeschikt worden verklaard. Dat is de IVA, en straks de nWajong.
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.
Wat zou jij willen verzinnen voor mensen die volledig zijn afgekeurd? Anders gezegd, denk je dat werkgevers zitten te wachten op mensen met zo'n lage en onvoorspelbare arbeidsproductiviteit?
In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
Mijn punt is een beetje zodra er ook maar iets te verzinnen is, zijn ze werkloos en niet arbeidsongeschikt. Dat ze er op achteruit gaan is niet meer dan eerlijk. De meeste willen namelijk gewoon niet meer zodra ze een tijdje aan het nietsdoen hebben geproefd.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.
Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
Nja regelmatig je word 1x afgekeurd en dan hoef je pas na 10jaar ofzo terug te komen en dat is ook 2sec werkquote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:44 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.
Heeft die het tog goed voor elkaarquote:Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.
Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWVquote:Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
Jij snapt blijkbaar niet over welke groep ik het heb. Tuurlijk als je aan een slangetje ligt te kreperen kan je niet anders. Mensen die er een hobby op na houden en gewoon genieten van het leven, maar elke dag toevallig wel ergens last van hebben, kunnen prima werken.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.
Jij bent er een van de nsb dus?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:56 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWV
Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
Ja waarom niet? Je parasiteert al genoeg op de samenleving. Je mag uberhaupt blij zijn dat je geld krijgt, dan kun je ook best je steentje bjidragenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werkenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef donthate het volgende:
[..]
Heeft die het tog goed voor elkaar
Maare ongelijk geven doe ik ze nietquote:Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werken
Hij jat jouw geld hoorquote:Op woensdag 25 november 2009 14:58 schreef donthate het volgende:
[..]
Jij bent er een van de nsb dus?
En dit is dus ook precies wat ze doen bij zo'n keuring.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Je zou veel beter kunnen keuren op capaciteiten, ipv op % afkeuren. Dus bijv. afgekeurd op meer dan x uur staan, communiceren met medemens, zitten, x uur werken etc... Dan kan je een totaal plaatje maken van wat iemand niet kan, maar ook van wat iemand nog wel kan.
Daar kan je dan en gepast werk bij zoeken en indien mogelijk revaliderend mee om gaan door langzaam dingen proberen te verbeteren.
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringquote:
Die onzinnige bekeuringen delen ze uit, omdat de luie varkens (de mensen die voor niets thuis zitten) toch ergens van betaald moeten worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:
[..]
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringof als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25equote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:
[..]
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringof als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
Dan maak ik er nog een mens gelukkig mee(ook al profiteert hij er van in jullie optiek)quote:Op woensdag 25 november 2009 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25e
Dat lulletje met die uitkering zorgt er mede voor dat jij van elke euro X cent direct door kan storten naar de belastingdienst. X cent van ELKE euro die je verdient he.
Geef dat restje uit, huppa, weer 6 tot 19% van dat geld weg naar de belastingen. Puur om de tent draaiende te houden. Om de uitzuigers te kunnen voorzien in hun levensonderhoud.
Daar wringt inmiddels de schoen. Door de vergrijzing hebben we straks nog maar 2,2 werkenden op één AOW’er. Wie is bereid straks de verwende babyboomers te verzorgen op hun oude dag?quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef Sander het volgende:
Waar las ik dat toch laatst. Dat er een x percentage bevolking is die geld kost, ipv geld oplevert. In Nederland is dat 10% ofzo (let op! compleet uit de lucht gegrepen getal!). En als je dat getal maar laag genoeg houdt, is je sociale voorzieningenstelsel rendabel.
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef wiaatje het volgende:
En dan willen jullie dat ik zakjes ga plakken (hoe moet dat met 2 handen die niet meer werken? Ik ben gvd jurist. Academicus. Ik wil graag wat geestelijke uitdaging., Daarom werk ik ook nog 16 uur per week. Of dat dit jaar zal gaan lukken weet ik niet, er staan al 2 operaties gepland.
Dan kun je nog prima Minister van Defensie wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:04 schreef Kaza het volgende:
Zelf heb ik iemand in de familie (aangetrouwd) die direct van school is afgekeurd omdat hij "niet tegen gezag" zou kunnen.
Alsof afgekeurd zijn een pretje is en die mensen dat altijd willenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:14 schreef Bowen het volgende:
Toch geweldig dat mensen er per definitie vanuit gaan dat ze bijv.mij zouden moeten onderhouden.
Dit wordt vermeld met arrogantie en onwetenheid. Er wordt bijv. nooit gerept over het feit dat je als mens toch wel GEWERKT moet hebben (en dus ook braaf premie af moest dragen) om uberhaupt in aanmerking te komen voor een wao/wia/wga uitkering.
Bovendien kom ik uit een vrij grote familie waarin de mensen gelukkig verder allemaal gezond zijn en een baan hebben.
Dus wees niet bang .......................aan jullie centjes kom ik echt niet!!!!!!
En gelukkig zie ik er aan de buitenkant niet als een graftak uit, de binnenkant echter is een puinhoop, maar voel je vrij om over mensen te oordelen waar je niks van weet.
Niet echt intelligent, maar ja wie zonder zonde is.............................
Zou je het ook willen? Lekker niets doen?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:33 schreef SonicB het volgende:
[..]
Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!
Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:01 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.
Klopt zeker op plaatsen waar veel mensen van bedenkelijk niveua samenkomen. Zoals hier.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Maar niet iedereen is zo en dat wordt wel eens vergeten.
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Waarom zou ik moeten verhuizen, in Nederland werkt het net hetzelfde.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..
Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:34 schreef SonicB het volgende:
[..]
Zou je het ook willen? Lekker niets doen?
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
Probeer maar eens een werkgever te vinden die je aan wil nemen als je af en toe iets kunt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Dat was ook mijn bedoeling! Om reactie zoals boven uit te lokken. Een hoop mensen denken dat mensen die afgekeurd zijn een heerlijk leven hebben. NOT!!quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
Er zijn een heleboel mensen die willen maar niet de kans krijgen. Wees eerlijk zou jij iemand aannemen die voor 50% is afgekeurd met het risico dat de eerste 2 ziektejaren voor jouw kosten zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:06 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
Dus jij bent ook keuringsarts? Jij weet precies wat mensen wel of niet kunnen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.
Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Misschien wel het advies gehad om wat kleine klusjes te doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.
Hoelang werk jij al 40 uur per week?quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebbenquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:
[..]
Hoelang werk jij al 40 uur per week?
En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:
[..]
Hoelang werk jij al 40 uur per week?
Ja en iedereen kan websites bouwen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.
Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Heb ik wat gemist? Als hij/zij al geniet van het luie leven wie ben jij dan om te oordelen of dat terecht is of niet?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
tot nu toe kost je nog geld!quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:39 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
Oh en op zondag doe ik nog vrijwilligerswerk! Maar ik hoef aan een studentje geen verantwoording af te leggen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:30 schreef SonicB het volgende:
[..]
tot nu toe kost je nog geld!
Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
Ik kan jou alleen maar veel sterkte en hoop toewensen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?
Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunenquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaanquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?
Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
Met de overheid ben ik ook al een tijdje bezig geweest, maar aangezien veel Wajongers er lucht van hebben gekregen dat de overheid een Wajong-beleid voert, kom je daar momenteel ook vrij moeilijk tussen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:23 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaan
Tot voor kort heb ik ook Wajong gehad en dat schiet niet echt op, wetende dat iedereen om mij heen gewoon werkte.
quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Mooie Vrij onleesbare kick van een 5 maanden oud topic.
quote:Ben je wel goed bij je hoofd?Op vrijdag 5 maart 2010 11:54 schreef PLAE@ het volgende:
Ach WAJONG, ook zo'n farce (gedeeltelijk).
Ken zelfs een jongen die het ontvangt omdat hij niet met z'n agressie overweg kan.
Schiet mij maar lek
quote:Kun je hier cijfers bij plaatsen zodat ik een idee heb hoeveel geld er uitgegeven wordt door het UWV?Op zondag 24 oktober 2010 15:26 schreef ScarFace- het volgende:
Het UWV besteed meer geld aan herkeuringen, overleg artsen en re-integratiebureaus, dan dat er daadwerkelijk word uitbetaald!!
quote:Helaas is andersom ook het geval. Mensen worden soms goedgekeurd die dat echt niet aankunnen.Op donderdag 25 februari 2010 19:29 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunenDus ja ik weet waar ik over praat.
quote:Ik vind dat niet zo schrijnend, eerder een kans op iets beters voor die mensen. Ze mogen weer werken, misschien ziet het UWV wel kansen die ze zelf niet zagenOp zondag 24 oktober 2010 15:31 schreef mazaru het volgende:
Met die omvormingen van de herkeuringen zijn er heel wat mensen uit de WAO gegooid, wat ronduit schrijnend was.
quote:Ik werk niet bij het UWV, moet je op de UWV site kijkenOp zondag 24 oktober 2010 15:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kun je hier cijfers bij plaatsen zodat ik een idee heb hoeveel geld er uitgegeven wordt door het UWV?
quote:Zeg dat maar tegen de mensen die zichzelf na de herkeuring voor de trein hebben gegooid.Op zondag 24 oktober 2010 15:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo schrijnend, eerder een kans op iets beters voor die mensen. Ze mogen weer werken, misschien ziet het UWV wel kansen die ze zelf niet zagen.
quote:Praat je nu over een hypothetische situatie of over iets dat werkelijk gebeurd is, zoja waar en met wie?Op zondag 24 oktober 2010 15:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die zichzelf na de herkeuring voor de trein hebben gegooid.
quote:Jij doet wel net alsof je er werkt en weet hoeveel geld er uit gegeven wordt. Maar dat weet je niet blijkbaar?Op zondag 24 oktober 2010 15:53 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik werk niet bij het UWV, moet je op de UWV site kijken
quote:Dat is niet één situatie geweest.Op zondag 24 oktober 2010 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Praat je nu over een hypothetische situatie of over iets dat werkelijk gebeurd is, zoja waar en met wie?
quote:Wie weet het wel dan. Een UWV werknemer. Of wil je de directeur spreken..en geloof je die dan..Op zondag 24 oktober 2010 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij doet wel net alsof je er werkt en weet hoeveel geld er uit gegeven wordt. Maar dat weet je niet blijkbaar?
quote:Ik wil gewoon weten door middel van welke gegevens jij tot de conclusie komt dat het UWV meer uitgeeft aan keuringen dan er aan uitkeringen uitgeschreven wordt.Op zondag 24 oktober 2010 16:10 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Wie weet het wel dan. Een UWV werknemer. Of wil je de directeur spreken..en geloof je die dan..
Ik heb wel wat ervaring met het UWV en re integratie bedrijven laat ik het zo zeggen
quote:thanks, ik zal de docu waar hierover gepraat wordt vanavond eens kijken.Op zondag 24 oktober 2010 16:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is niet één situatie geweest.
Daar is trouwens ook uitgebreid over gesproken in actualiteitenprogramma's.
Even in de snelligheid voor je opgezocht:
http://www.waoplein.nl/be(...)ige_behandeling.html
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200506/droomcijfers_wao.shtml
http://www.abvakabofnv.nl(...)_wao_aaneenjan06.pdf
http://werklozen.web-log.nl/werklozen/wao/
quote:In mijn geval, persoonlijke rekensomOp zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten door middel van welke gegevens jij tot de conclusie komt dat het UWV meer uitgeeft aan keuringen dan er aan uitkeringen uitgeschreven wordt.
quote:Je vergeet dat dat in het geval van de gezonde persoon vaak maar voor even is, en niet tot aan zijn pensioen.Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
quote:Jij beweert hier dus dat de kosten voor keuring en de reïntegratiebureaus zo hoog zijn dat ze boven de kosten van 20-30-40 jaar een uitkering uitkomen? Maak voor jezelf eens het rekensommetje:Op zondag 24 oktober 2010 16:15 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
In mijn geval, persoonlijke rekensom![]()
Zal echt niet bij iedereen zo zijn dat beweer ik ook helemaal niet.
quote:Het is niet eens zo. De uitkeringslasten voor de Wajong bijvoorbeeld zijn 2,43 miljard euro (2009). De uitvoeringskosten die UWV maakt voor die regeling 103 miljoen euro. En die kosten omvatten meer dan alleen keuringen. Bron bedragen: Rijksbegroting.Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten door middel van welke gegevens jij tot de conclusie komt dat het UWV meer uitgeeft aan keuringen dan er aan uitkeringen uitgeschreven wordt.
quote:Nou nee hoor, ga maar eens in een kippenslachterij of een ander vleesverwerkingsbedrijf kijken. De mensen die daar werken zijn te dom om hun kont af te vegen, maar verder helemaal gezond. Maar zij moeten hun hele leven dit werk doen omdat ze niets anders kunnen.Op zondag 24 oktober 2010 16:39 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Je vergeet dat dat in het geval van de gezonde persoon vaak maar voor even is, en niet tot aan zijn pensioen.
Edit. Ik reageerde op een post uit februari![]()
quote:http://www.dvhn.nl/nieuws(...)ijzen-verder-pan-uitOp maandag 25 oktober 2010 00:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is niet eens zo. De uitkeringslasten voor de Wajong bijvoorbeeld zijn 2,43 miljard euro (2009). De uitvoeringskosten die UWV maakt voor die regeling 103 miljoen euro. En die kosten omvatten meer dan alleen keuringen. Bron bedragen: Rijksbegroting.
quote:Alsof alleen deskundigen iets mogen posten. Het is Tweakers niet...Al twijfel ik daar ook aan de kennis van de users daar.Op woensdag 24 februari 2010 13:49 schreef SonicB het volgende:
Hmm. Allemaal keuringartsen in dit Topic!!
quote:Het gaat om de cijfertjes. Hoe minder mensen er arbeidsongeschikt zijn verklaard, hoe gezonder het land lijkt te zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 22:00 schreef Vhiper het volgende:
Zolang er nog perfect gezonde mensen werkloos rondwandelen vind ik het nogal belachelijk 100% afgekeurden te dwingen te gaan werken, zowel voor de afgekeurde persoon als de werkgever die op allerlei kosten gejaagd wordt om werkplekken aan te passen,etc
quote:Daar heb je gelijk in, helaas. Echter, het blijft van de zotte afgekeurden te verplichten te gaan werken, terwijl er nog genoeg gezonde werklozen zijn. Geen werkgever zit hierop te wachten.Op woensdag 27 oktober 2010 22:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het gaat om de cijfertjes. Hoe minder mensen er arbeidsongeschikt zijn verklaard, hoe gezonder het land lijkt te zijn.
Dat 90% van al die mensen die goedgekeurd zijn, nu in de bijstand zitten, maakt Den Haag niets uit.
quote:Nee, en logisch ook. Als ik werkgever was, dan nam ik ook niet iemand aan die eerst 20 jaar in de WAO heeft gezeten.Op woensdag 27 oktober 2010 22:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, helaas. Echter, het blijft van de zotte afgekeurden te verplichten te gaan werken, terwijl er nog genoeg gezonde werklozen zijn. Geen werkgever zit hierop te wachten.
quote:Je stelt je voor als Tanja Nijmeijer?!Op woensdag 27 oktober 2010 22:14 schreef mazaru het volgende:
En verbergen is ook heel moeilijk, hoe verberg je een gat van 20 jaar?
quote:En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?Op donderdag 28 oktober 2010 12:19 schreef DAMH het volgende:
En als ik dan dingen hoor als, een huisje kopen, kinderen krijgen, een nieuwe blackberry,,, tsja dan denken vele met mij![]()
quote:Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?
quote:Leuk maar 30000 op je rekening met een uitkering kan niet eens dan krijg je geen uitkering meer.Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef DAMH het volgende:
[..]
Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...
Zelfde als bv geestelijk gehandicapten, vb daarvan is dat ze in flats worden geplaatst met begeleiders en van alles. Wat blijkt nou, dat naast dat alles voor ze betaalt worden ze ook nog een uitkering krijgen. Meeste van deze mensen weten niet eens wat ze met geld moeten doen, dus wat krijg je. Sommige hebben 30 000 op de rekening staan, andere kopen er onzin van maar bij de meeste wordt het doorgesluist naar de ouders. Dit vind ik kwalijke zaken. Helemaal als je weet dat de begeleiding vaak niet goed genoeg geschoold is etc. Dan heb ik zoiets van oke geef ze wat zakgeld en gebruik de rest voor de zorg, en waarom moet die kloothommel van een directeur van een zorginstelling 2,5 ton vangen.. achso ik draaf door..
Enige wat ik wil zeggen is, ik zou nooit met een ziek persoon willen ruilen, maar ik wil dit en ik wil dat mentaliteit mag wel iets minder...
quote:Tsja, mijn lief heeft na ~10 jaar leuren bij doktoren en ziekenhuizen eindelijk haar dystrofie zover onder controle dat ze succesvol kan opereren op de arbeismarkt, een vriendin van haar die ze nog kent uit 1 van haar revalidatie periodes is 100% afgekeurd, maar kan wel op de boerderij helpen met kalveren, de beesten voeren en de administratie bijhouden.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
Een vriend van me is ook afgekeurd maar die zit gewoon 16 uur per dag WoW te spelen. Na een traject bij een psychiater is ie voorgoed arbeidsongeschikt verklaard en is nu al jaren niet gekeurd. Hij is psychisch niet 100% en ik zou niet met 'm willen ruilen maar het is gewoon zo dat als je het kan opbrengen 16 uur per dag WoW te spelen (ook nog eens in een top guild, waar de druk en je inzet toch vergelijkbaar is als bij een bedrijf) dat je ook betaald werk zou kunnen doen.
quote:Dan is hij waarschijnlijk autistisch.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
Een vriend van me is ook afgekeurd maar die zit gewoon 16 uur per dag WoW te spelen. Na een traject bij een psychiater is ie voorgoed arbeidsongeschikt verklaard en is nu al jaren niet gekeurd. Hij is psychisch niet 100% en ik zou niet met 'm willen ruilen maar het is gewoon zo dat als je het kan opbrengen 16 uur per dag WoW te spelen (ook nog eens in een top guild, waar de druk en je inzet toch vergelijkbaar is als bij een bedrijf) dat je ook betaald werk zou kunnen doen.
quote:Het verschil is echter wel dat jij kunt werken en dus zelf keuzes kunt maken daar in. Wanneer je afgekeurd bent valt er weinig meer te kiezen. Dergelijke gevoelens van ongenoegen bij afgekeurden vind ik dan ook niet heel vreemd.Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef DAMH het volgende:
Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...
quote:Dat is misschien een betere benadering. Zo werkt het ook bij bejaarden die in een verzorgingstehuis terecht komen..Zelfde als bv geestelijk gehandicapten, vb daarvan is dat ze in flats worden geplaatst met begeleiders en van alles. Wat blijkt nou, dat naast dat alles voor ze betaalt worden ze ook nog een uitkering krijgen. Meeste van deze mensen weten niet eens wat ze met geld moeten doen, dus wat krijg je. Sommige hebben 30 000 op de rekening staan, andere kopen er onzin van maar bij de meeste wordt het doorgesluist naar de ouders. Dit vind ik kwalijke zaken. Helemaal als je weet dat de begeleiding vaak niet goed genoeg geschoold is etc. Dan heb ik zoiets van oke geef ze wat zakgeld en gebruik de rest voor de zorg
quote:Omdat het managen van een zorginstelling iets is wat mensen die het kunnen niet voor minder willen doen. Kortom, dat is de prijs van die man of vrouw. Afhankelijk van het werk dat ik moet leveren kom ik ook pas mijn bed uit als er een bepaald minimumbedrag wordt geboden. Dat is mijn prijs voor dat werk. Voor jou is dat niet veel anders, gok ik. Maar als het anders is dan hoor ik dat graag., en waarom moet die kloothommel van een directeur van een zorginstelling 2,5 ton vangen.. achso ik draaf door..
quote:Die mentaliteit vloeit mede voort uit het feit dat zo dra iemand afgekeurd is iedereen meent te moeten gaan bepalen wat iemand wel en niet kan, ook al denkt die persoon er zelf anders over. Laat dat eerst maar eens veranderen.Enige wat ik wil zeggen is, ik zou nooit met een ziek persoon willen ruilen, maar ik wil dit en ik wil dat mentaliteit mag wel iets minder...
quote:Dat is niet zo. In een bedrijf wordt bijv. ook bepaald sociaal gedrag verwacht. Het zou best kunnen dat zijn psychische ongeschiktheid nu juist daarmee samen hangt.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
quote:Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen. Voor ettelijke honderden euro's minder (als we kijken naar een toestel + abbo) heb je een prepaid toestel waar je ook mee kan bellen en smssen.Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?
quote:Waarom heb je er moeite mee dat iemand die afgekeurd is meer wil dan alleen eerste levensbehoeften?Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef fruityloop het volgende:
Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen.
quote:Vindt jij.Voor ettelijke honderden euro's minder (als we kijken naar een toestel + abbo) heb je een prepaid toestel waar je ook mee kan bellen en smssen.
quote:Ik ben van mening dat mensen die afgekeurd zijn daar zelf over moeten beslissen. Niet meer of minder dan "de belastingbetaler".Ik ben van mening dat mensen met een uitkering hun geld daar niet aan uit zouden moeten geven, maar dat afdwingen gaat me te ver.
quote:Het is een algemeen probleem dat mensen overal maar recht op menen te hebben tegenwoordig..Ik vind het desondanks wel jammer dat er een groep mensen is met een uitkering die menen recht te hebben op dat soort extra's op kosten van de gemeenschap.
quote:Dat is misschien een betere benadering. Zo werkt het ook bij bejaarden die in een verzorgingstehuis terecht komen..Het verschil is, is dat ik MOET werken, daarin heb ik niet zoveel keuze he. Gevoelens, tsja gevoelens zijn niet vreemd, maar daarom hoef je ze nog niet altijd te uiten
quote:Die mentaliteit vloeit mede voort uit het feit dat zo dra iemand afgekeurd is iedereen meent te moeten gaan bepalen wat iemand wel en niet kan, ook al denkt die persoon er zelf anders over. Laat dat eerst maar eens veranderen.Tsja, door wie wordt die prijs bepaalt? Onzin, die mensen zouden het ook voor een ton doen als dat zou moeten en geen andere keuze hadden, maar ik denk dat je nu met het argument komt dat anders al onze topmanagers naar het buitenland zouden lopen als dat gebeurde... gelukkig zijn er nu ook geen mistoestanden in de Zorg of het bankwezen etc![]()
quote:Niet de Wajong wordt het probleem, maar autisme. Als er een groep die niet meer kan meekomen met de veranderingen in de samenleving (en vroeger nog wel), dan zijn het mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie.Op donderdag 28 oktober 2010 12:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan is hij waarschijnlijk autistisch.
Het is een stuk makkelijker achter een computer te zitten waar je eigenlijk letterlijk maar 1 ding doet dan dat je in aanraking komt met allerlei dingen "moeten" doen en het hele echte sociale aspect.
Je moet het breder leren zien.. hij is waarschijnlijk gewoon aan het vluchten en verstoppen achter games.
Dat heb ik zelf ook heel lang gedaan en soms nog steeds.
Maar ja ik kom al bijna 10 jaar niet meer echt buiten.
quote:Nee, dat vind ik niet. Ik vind werken niet vervelend. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand alle mogelijke vormen van werk vervelend vindt. Het is hooguit dat je misschien het verkeerde aan het doen bent.Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef DAMH het volgende:
Dat is misschien een betere benadering.
quote:Je wilt mensen nu weer gaan verbieden om zelf over salaris te onderhandelen?Tsja, door wie wordt die prijs bepaalt? Onzin, die mensen zouden het ook voor een ton doen als dat zou moeten en geen andere keuze hadden
quote:Er zijn genoeg misstanden. Dat heeft echter weinig te maken met beloningen in de top., maar ik denk dat je nu met het argument komt dat anders al onze topmanagers naar het buitenland zouden lopen als dat gebeurde... gelukkig zijn er nu ook geen mistoestanden in de Zorg of het bankwezen etc
quote:Hij is sociaal gewoon in orde hoor, woont ook prima op zichzelf, heeft "echte" vrienden (waaronder ik), kan goed overweg met instanties als de UWV en Belastingdienst. Hij zegt gewoon dat hij werken "niet zit zitten" en vaak maar "lulverhalen" heeft opgehangen bij die zogenaamde deskundigen. Uiteraard ben ik het niet eens met zijn manier van doen, maar ik kan verder goed met 'm overweg dus ik maak er nooit een punt van. Het is het probleem van de samenleving dat deze vangnetten op deze manier zijn te bespelen.Op donderdag 28 oktober 2010 12:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan is hij waarschijnlijk autistisch.
Het is een stuk makkelijker achter een computer te zitten waar je eigenlijk letterlijk maar 1 ding doet dan dat je in aanraking komt met allerlei dingen "moeten" doen en het hele echte sociale aspect.
Je moet het breder leren zien.. hij is waarschijnlijk gewoon aan het vluchten en verstoppen achter games.
Dat heb ik zelf ook heel lang gedaan en soms nog steeds.
Maar ja ik kom al bijna 10 jaar niet meer echt buiten.
quote:Het willen heb ik geen probleem mee, maar wel als men dit betaald met geld wat je van de overheid krijgt voor de eerste levensbehoeften. (eten, kleding. onderdak)Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom heb je er moeite mee dat iemand die afgekeurd is meer wil dan alleen eerste levensbehoeften?
[..]
quote:Yep.Vindt jij.
[..]
quote:Ik ook zoals je had kunnen lezen, dit afdwingen gaat mij te ver zoals ik al schreef.Ik ben van mening dat mensen die afgekeurd zijn daar zelf over moeten beslissen. Niet meer of minder dan "de belastingbetaler".
[..]
quote:En dus ook als het om mensen die een uitkering ontvangen gaat? Mooi om te lezen dat je het met mee eens bent.Het is een algemeen probleem dat mensen overal maar recht op menen te hebben tegenwoordig..
quote:Dat geld krijgt men niet van de overheid. WAO is een werknemersverzekering. Daar hebben mensen tijdens hun werkzame leven zelf voor betaald.Op donderdag 28 oktober 2010 13:14 schreef fruityloop het volgende:
Het willen heb ik geen probleem mee, maar wel als men dit betaald met geld wat je van de overheid krijgt voor de eerste levensbehoeften. (eten, kleding. onderdak)
quote:Ik richt me daarbij echter niet uitsluitend op uitkeringsgerechtigden. Een ander verschil is dat ik het pas een probleem ga vinden als er toegegeven wordt aan "overberechtigdheid".En dus ook als het om mensen die een uitkering ontvangen gaat? Mooi om te lezen dat je het met mee eens bent.
quote:Het probleem is ook dat er mensen zijn die er genadeloos misbruik van maken, daar hebben de 'goeien' onder te lijden en daar moet ook absoluut keihard op ingegrepen worden. Al geloof ik niet dat er onwijs veel mensen zijn die zomaar door een WIA-keuring heen rollen als ze niets of niet veel mankeren.Op donderdag 28 oktober 2010 12:19 schreef DAMH het volgende:
Die laatste twee posters hier, hebben gewoon dubbel pech,, pech dat ze ziek zijn en pech dat er zoveel mensen doen alsof ze een ziekte hebben. Probleem daarbij is dat iedereen haast wel iemand kent die gewoon de boel zit op te lichten. En als ik dan dingen hoor als, een huisje kopen, kinderen krijgen, een nieuwe blackberry,,, tsja dan denken vele met mij![]()
Nogmaals wie gehandicapt etc is, die moeten geholpen worden, maar er zijn gewoon teveel profiteurs.
quote:Ik beslis toch ook niet voor jou waar jij met jouw inkomen je geld aan zou moeten besteden? Jij vindt dan ook zeker dat mijn uitkering (75% van mijn salaris voordat ik ziek werd, tot aan mijn pensioenleeftijdOp donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen. Voor ettelijke honderden euro's minder (als we kijken naar een toestel + abbo) heb je een prepaid toestel waar je ook mee kan bellen en smssen.
Ik ben van mening dat mensen met een uitkering hun geld daar niet aan uit zouden moeten geven, maar dat afdwingen gaat me te ver. Ik vind het desondanks wel jammer dat er een groep mensen is met een uitkering die menen recht te hebben op dat soort extra's op kosten van de gemeenschap.
quote:Dat dus.Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen die afgekeurd zijn daar zelf over moeten beslissen. Niet meer of minder dan "de belastingbetaler".
quote:Heb jij overigens het idee dat er over een WIA-uitkering geen belasting wordt betaald?? Ik ben namelijk ook gewoon een belastingbetaler... Maakt dit het wat makkelijker voor je?Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen.
quote:Jij betaalt (indirect) niet aan mijn inkomen mee, zoals ik dat als werkende belastingbetaler wél doe als het gaat over uitkeringen? Maar goed, het is zeker niet mijn bedoeling om te bepalen wie wat wel mag, uitkering of niet.Op donderdag 28 oktober 2010 13:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat er mensen zijn die er genadeloos misbruik van maken, daar hebben de 'goeien' onder te lijden en daar moet ook absoluut keihard op ingegrepen worden. Al geloof ik niet dat er onwijs veel mensen zijn die zomaar door een WIA-keuring heen rollen als ze niets of niet veel mankeren.
Maar... Weet je wat het is, die beeldvorming van de 'profiteurs' die jij beschrijft is ook niet altijd terecht. Neem mij, ik ben dus afgekeurd maar door mijn IVA-uitkering en het salaris van mijn partner kan ik nog wel die nieuwe telefoon kopen, kunnen wij nog wel op vakantie, etc. Mag ik dat dan niet meer omdat ik ziek ben?
Waarschijnlijk ben ik dan ook iemand waarvan jij op het eerste oog zou zeggen 'PROFITEUR!', maar als je het verhaal achter de persoon kent dan ligt je oordeel waarschijnlijk genuanceerder. Daarom is het zo gevaarlijk om te oordelen over mensen waarvan je het hele verhaal niet kent...
[..]
Ik beslis toch ook niet voor jou waar jij met jouw inkomen je geld aan zou moeten besteden? Jij vindt dan ook zeker dat mijn uitkering (75% van mijn salaris voordat ik ziek werd, tot aan mijn pensioenleeftijd) veel te hoog is? En we mogen ons spaargeld ook nog houden... Schandalig!
![]()
Nu heb ik het geluk dat ik destijds 40 uur werkte tegen een goed salaris. Dus ik kan mij nu nog steeds e.e.a. veroorloven. Omdat ik niet meer werk, mag ik dus geen nieuwe telefoon of laptop kopen volgens jou? Moet ik alles dat ik meer dan het minimum krijg aan jou overmaken, is dat dan gerechtigheid in jouw ogen?
[..]
Dat dus.
quote:Im het grotere geheel worden die belastingen natuurlijk gecompenseerd door aanvullingen en potjes waar ik als werkende geen aanspraak op kan maken.Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heb jij overigens het idee dat er over een WIA-uitkering geen belasting wordt betaald?? Ik ben namelijk ook gewoon een belastingbetaler... Maakt dit het wat makkelijker voor je?
quote:Ik heb persoonlijk geen idee wat voor potjes dat dan zijn, ik maak (en hoef dat ook niet) er in elk geval geen gebruik van. En realiseer je je dan echt niet dat het merendeel van de mensen helemaal niet in die uitkeringssituatie willen zitten, dus dat het ook erg kwetsend is hoe er over gesproken wordt door de 'echte belastingbetalers'? Net of wij minder zijn omdat we niet meer kunnen werken.Op donderdag 28 oktober 2010 13:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Im het grotere geheel worden die belastingen natuurlijk gecompenseerd door aanvullingen en potjes waar ik als werkende geen aanspraak op kan maken.Maar goed, het gaat me om de trends en generieke misstanden, niet die paar euro meer/minder die jij wel/niet aan belasting betaald hoor.
quote:Tot je zelf ziek wordt, dan piep je wel anders !Op donderdag 28 oktober 2010 13:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jij betaalt (indirect) niet aan mijn inkomen mee, zoals ik dat als werkende belastingbetaler wél doe als het gaat over uitkeringen? Maar goed, het is zeker niet mijn bedoeling om te bepalen wie wat wel mag, uitkering of niet.
Ik ben en blijf echter van mening dat er een voor mijn gevoel relatief forse groep mensen is, die verwachten dat men met een uitkering alles moet kunnen doen wat met een regulier salaris ook kan, terwijl het in mijn ogen zo zou moeten zijn dat die uitkering primair voor eerste levensbehoeften gebruikt wordt, en daar vallen luxe gsm's etc wat mij betreft niet onder.
quote:Gelukkig was mijn vader net met pensioen toen bij hem Parkinson werd vastgesteld, stel dat hij ook een uitvreter zou worden net als zijn dochter!Op donderdag 28 oktober 2010 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, mijn stiefvader kan best wel een uurtje per week theezakjes bijvullen bij z'n oude werkgever...die ziekte van Parkinson wordt zo overdreven, als je wil is er altijd wel iets te verzinnen. Gauw weer herkeuren!![]()
Te dom om te schijten, lijkt me een goede nieuwe naam voor TS.
quote:Ik hoop dat je dat dan nog heel lang kan doen.Op donderdag 28 oktober 2010 20:11 schreef 2cv het volgende:
Ik ben 28 jaar en hartpatiënt. Vorig jaar mijn 5e open-hart operatie gehad. De verwachting is dat ik per 1 december weer aan het werk kan. In de metaal (nee, geen werk als tekenaar ofzo, ik heb het over echt werk met m'n handen). En als ze me daar op een dag meer dood dan levend tussen de machines vandaan plukken hoop ik dat ze mij in het ziekenhuis weer wat oplappen. kan ik dan nog wat nuttigs doen dan ga ik weer aan het werk. Zo niet dan ga ik lekker op mijn krent zitten. Heerlijk leven van jullie belastingcenten
quote:Als je op je 28e al zoveel hebt meegemaakt, dan mag jij van mij doen waar je je het best bij voelt.Op donderdag 28 oktober 2010 20:52 schreef 2cv het volgende:
Wat ? Werken of lekker op mijn krent zitten en van jullie belastingcenten ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |