quote:Alsof alleen deskundigen iets mogen posten. Het is Tweakers niet...Al twijfel ik daar ook aan de kennis van de users daar.Op woensdag 24 februari 2010 13:49 schreef SonicB het volgende:
Hmm. Allemaal keuringartsen in dit Topic!!
quote:Het gaat om de cijfertjes. Hoe minder mensen er arbeidsongeschikt zijn verklaard, hoe gezonder het land lijkt te zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 22:00 schreef Vhiper het volgende:
Zolang er nog perfect gezonde mensen werkloos rondwandelen vind ik het nogal belachelijk 100% afgekeurden te dwingen te gaan werken, zowel voor de afgekeurde persoon als de werkgever die op allerlei kosten gejaagd wordt om werkplekken aan te passen,etc
quote:Daar heb je gelijk in, helaas. Echter, het blijft van de zotte afgekeurden te verplichten te gaan werken, terwijl er nog genoeg gezonde werklozen zijn. Geen werkgever zit hierop te wachten.Op woensdag 27 oktober 2010 22:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het gaat om de cijfertjes. Hoe minder mensen er arbeidsongeschikt zijn verklaard, hoe gezonder het land lijkt te zijn.
Dat 90% van al die mensen die goedgekeurd zijn, nu in de bijstand zitten, maakt Den Haag niets uit.
quote:Nee, en logisch ook. Als ik werkgever was, dan nam ik ook niet iemand aan die eerst 20 jaar in de WAO heeft gezeten.Op woensdag 27 oktober 2010 22:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, helaas. Echter, het blijft van de zotte afgekeurden te verplichten te gaan werken, terwijl er nog genoeg gezonde werklozen zijn. Geen werkgever zit hierop te wachten.
quote:Je stelt je voor als Tanja Nijmeijer?!Op woensdag 27 oktober 2010 22:14 schreef mazaru het volgende:
En verbergen is ook heel moeilijk, hoe verberg je een gat van 20 jaar?
quote:En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?Op donderdag 28 oktober 2010 12:19 schreef DAMH het volgende:
En als ik dan dingen hoor als, een huisje kopen, kinderen krijgen, een nieuwe blackberry,,, tsja dan denken vele met mij![]()
quote:Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?
quote:Leuk maar 30000 op je rekening met een uitkering kan niet eens dan krijg je geen uitkering meer.Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef DAMH het volgende:
[..]
Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...
Zelfde als bv geestelijk gehandicapten, vb daarvan is dat ze in flats worden geplaatst met begeleiders en van alles. Wat blijkt nou, dat naast dat alles voor ze betaalt worden ze ook nog een uitkering krijgen. Meeste van deze mensen weten niet eens wat ze met geld moeten doen, dus wat krijg je. Sommige hebben 30 000 op de rekening staan, andere kopen er onzin van maar bij de meeste wordt het doorgesluist naar de ouders. Dit vind ik kwalijke zaken. Helemaal als je weet dat de begeleiding vaak niet goed genoeg geschoold is etc. Dan heb ik zoiets van oke geef ze wat zakgeld en gebruik de rest voor de zorg, en waarom moet die kloothommel van een directeur van een zorginstelling 2,5 ton vangen.. achso ik draaf door..
Enige wat ik wil zeggen is, ik zou nooit met een ziek persoon willen ruilen, maar ik wil dit en ik wil dat mentaliteit mag wel iets minder...
quote:Tsja, mijn lief heeft na ~10 jaar leuren bij doktoren en ziekenhuizen eindelijk haar dystrofie zover onder controle dat ze succesvol kan opereren op de arbeismarkt, een vriendin van haar die ze nog kent uit 1 van haar revalidatie periodes is 100% afgekeurd, maar kan wel op de boerderij helpen met kalveren, de beesten voeren en de administratie bijhouden.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
Een vriend van me is ook afgekeurd maar die zit gewoon 16 uur per dag WoW te spelen. Na een traject bij een psychiater is ie voorgoed arbeidsongeschikt verklaard en is nu al jaren niet gekeurd. Hij is psychisch niet 100% en ik zou niet met 'm willen ruilen maar het is gewoon zo dat als je het kan opbrengen 16 uur per dag WoW te spelen (ook nog eens in een top guild, waar de druk en je inzet toch vergelijkbaar is als bij een bedrijf) dat je ook betaald werk zou kunnen doen.
quote:Dan is hij waarschijnlijk autistisch.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
Een vriend van me is ook afgekeurd maar die zit gewoon 16 uur per dag WoW te spelen. Na een traject bij een psychiater is ie voorgoed arbeidsongeschikt verklaard en is nu al jaren niet gekeurd. Hij is psychisch niet 100% en ik zou niet met 'm willen ruilen maar het is gewoon zo dat als je het kan opbrengen 16 uur per dag WoW te spelen (ook nog eens in een top guild, waar de druk en je inzet toch vergelijkbaar is als bij een bedrijf) dat je ook betaald werk zou kunnen doen.
quote:Het verschil is echter wel dat jij kunt werken en dus zelf keuzes kunt maken daar in. Wanneer je afgekeurd bent valt er weinig meer te kiezen. Dergelijke gevoelens van ongenoegen bij afgekeurden vind ik dan ook niet heel vreemd.Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef DAMH het volgende:
Het gaat me niet om wel of niet mogen,, het gaat erom hoe sommige erover zeiken,,, alsof het allemaal vanzelfsprekend is.. Veel van die klanten begrijpen dat niet,, dat ook voor mij (de meeste mensen) niks vanzelfsprekend is...
quote:Dat is misschien een betere benadering. Zo werkt het ook bij bejaarden die in een verzorgingstehuis terecht komen..Zelfde als bv geestelijk gehandicapten, vb daarvan is dat ze in flats worden geplaatst met begeleiders en van alles. Wat blijkt nou, dat naast dat alles voor ze betaalt worden ze ook nog een uitkering krijgen. Meeste van deze mensen weten niet eens wat ze met geld moeten doen, dus wat krijg je. Sommige hebben 30 000 op de rekening staan, andere kopen er onzin van maar bij de meeste wordt het doorgesluist naar de ouders. Dit vind ik kwalijke zaken. Helemaal als je weet dat de begeleiding vaak niet goed genoeg geschoold is etc. Dan heb ik zoiets van oke geef ze wat zakgeld en gebruik de rest voor de zorg
quote:Omdat het managen van een zorginstelling iets is wat mensen die het kunnen niet voor minder willen doen. Kortom, dat is de prijs van die man of vrouw. Afhankelijk van het werk dat ik moet leveren kom ik ook pas mijn bed uit als er een bepaald minimumbedrag wordt geboden. Dat is mijn prijs voor dat werk. Voor jou is dat niet veel anders, gok ik. Maar als het anders is dan hoor ik dat graag., en waarom moet die kloothommel van een directeur van een zorginstelling 2,5 ton vangen.. achso ik draaf door..
quote:Die mentaliteit vloeit mede voort uit het feit dat zo dra iemand afgekeurd is iedereen meent te moeten gaan bepalen wat iemand wel en niet kan, ook al denkt die persoon er zelf anders over. Laat dat eerst maar eens veranderen.Enige wat ik wil zeggen is, ik zou nooit met een ziek persoon willen ruilen, maar ik wil dit en ik wil dat mentaliteit mag wel iets minder...
quote:Dat is niet zo. In een bedrijf wordt bijv. ook bepaald sociaal gedrag verwacht. Het zou best kunnen dat zijn psychische ongeschiktheid nu juist daarmee samen hangt.Op donderdag 28 oktober 2010 12:48 schreef Kworb het volgende:
quote:Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen. Voor ettelijke honderden euro's minder (als we kijken naar een toestel + abbo) heb je een prepaid toestel waar je ook mee kan bellen en smssen.Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Waarom zouden afgekeurde mensen dat niet mogen?
quote:Waarom heb je er moeite mee dat iemand die afgekeurd is meer wil dan alleen eerste levensbehoeften?Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef fruityloop het volgende:
Een blackberry met bijbehorende contract is iets waar ik als belastingbetaler toch wat moeite mee heb, en kan je ook niet met droge ogen een eerste levensbehoefte noemen.
quote:Vindt jij.Voor ettelijke honderden euro's minder (als we kijken naar een toestel + abbo) heb je een prepaid toestel waar je ook mee kan bellen en smssen.
quote:Ik ben van mening dat mensen die afgekeurd zijn daar zelf over moeten beslissen. Niet meer of minder dan "de belastingbetaler".Ik ben van mening dat mensen met een uitkering hun geld daar niet aan uit zouden moeten geven, maar dat afdwingen gaat me te ver.
quote:Het is een algemeen probleem dat mensen overal maar recht op menen te hebben tegenwoordig..Ik vind het desondanks wel jammer dat er een groep mensen is met een uitkering die menen recht te hebben op dat soort extra's op kosten van de gemeenschap.
quote:Dat is misschien een betere benadering. Zo werkt het ook bij bejaarden die in een verzorgingstehuis terecht komen..Het verschil is, is dat ik MOET werken, daarin heb ik niet zoveel keuze he. Gevoelens, tsja gevoelens zijn niet vreemd, maar daarom hoef je ze nog niet altijd te uiten
quote:Die mentaliteit vloeit mede voort uit het feit dat zo dra iemand afgekeurd is iedereen meent te moeten gaan bepalen wat iemand wel en niet kan, ook al denkt die persoon er zelf anders over. Laat dat eerst maar eens veranderen.Tsja, door wie wordt die prijs bepaalt? Onzin, die mensen zouden het ook voor een ton doen als dat zou moeten en geen andere keuze hadden, maar ik denk dat je nu met het argument komt dat anders al onze topmanagers naar het buitenland zouden lopen als dat gebeurde... gelukkig zijn er nu ook geen mistoestanden in de Zorg of het bankwezen etc![]()
quote:Niet de Wajong wordt het probleem, maar autisme. Als er een groep die niet meer kan meekomen met de veranderingen in de samenleving (en vroeger nog wel), dan zijn het mensen met autisme en een normale tot hoge intelligentie.Op donderdag 28 oktober 2010 12:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan is hij waarschijnlijk autistisch.
Het is een stuk makkelijker achter een computer te zitten waar je eigenlijk letterlijk maar 1 ding doet dan dat je in aanraking komt met allerlei dingen "moeten" doen en het hele echte sociale aspect.
Je moet het breder leren zien.. hij is waarschijnlijk gewoon aan het vluchten en verstoppen achter games.
Dat heb ik zelf ook heel lang gedaan en soms nog steeds.
Maar ja ik kom al bijna 10 jaar niet meer echt buiten.
quote:Nee, dat vind ik niet. Ik vind werken niet vervelend. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand alle mogelijke vormen van werk vervelend vindt. Het is hooguit dat je misschien het verkeerde aan het doen bent.Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef DAMH het volgende:
Dat is misschien een betere benadering.
quote:Je wilt mensen nu weer gaan verbieden om zelf over salaris te onderhandelen?Tsja, door wie wordt die prijs bepaalt? Onzin, die mensen zouden het ook voor een ton doen als dat zou moeten en geen andere keuze hadden
quote:Er zijn genoeg misstanden. Dat heeft echter weinig te maken met beloningen in de top., maar ik denk dat je nu met het argument komt dat anders al onze topmanagers naar het buitenland zouden lopen als dat gebeurde... gelukkig zijn er nu ook geen mistoestanden in de Zorg of het bankwezen etc
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |