abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78383773
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Maar niet iedereen is zo en dat wordt wel eens vergeten.
Klopt zeker op plaatsen waar veel mensen van bedenkelijk niveua samenkomen. Zoals hier.
pi_78391047
Hmm. Allemaal keuringartsen in dit Topic!!
pi_78393314
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..

Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:01:47 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78393944
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:46 schreef Troeta het volgende:

[..]

Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..

Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
Waarom zou ik moeten verhuizen, in Nederland werkt het net hetzelfde.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78402071
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:34 schreef SonicB het volgende:

[..]

Zou je het ook willen? Lekker niets doen?
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
pi_78402719
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_78403709
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Probeer maar eens een werkgever te vinden die je aan wil nemen als je af en toe iets kunt.
Echt ik heb het geprobeerd in die tijd. Deelgenomen aan een reintegratietraject. Echter als ik in de laag betaalde baantjes begin blijf ik afhankelijk van het UWV. Dat is de reden dat ik nu een HBO studie doe. En eigenlijk gaat dat best goed. Goede afspraken met school, gewoon niet naar bepaalde college's gaan en toch de tentamens halen.
Ik realiseer me wel dat ik nooit full-time kan werken maar wie weet wel parttime en dan ben ik van het UWV af.
Vergeet de mensen niet die niet kunnen en wel willen. Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
pi_78404414
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Dat was ook mijn bedoeling! Om reactie zoals boven uit te lokken. Een hoop mensen denken dat mensen die afgekeurd zijn een heerlijk leven hebben. NOT!!

Ik kreeg bijna het gevoel dat TS jaloers is met zijn zin " lekker niets doen", of TS heeft een kutbaan!
pi_78404710
quote:

[..]

Er zijn een heleboel mensen die willen maar niet de kans krijgen. Wees eerlijk zou jij iemand aannemen die voor 50% is afgekeurd met het risico dat de eerste 2 ziektejaren voor jouw kosten zijn.

Het is zo makkelijk om vanaf de zijlijn wat te roepen. Door schreef ik ook dat er een hoop keuringsartsen in dit Topic zijn. En weet wat nu de clou is. Morgen kan jij van je fiets vallen en allemaal vage klachten overhouden. Je bent te moe of heb teveel pijn om een gestructureerd leven te leiden. Mensen zien niets aan jou en vragen zich af waarom jij niet gewoon aan het werk ben. Maar je kan wel een uurtje per dag Fokken.
pi_78405120
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:06 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.

Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.

Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Riemen
fiets kopen
pi_78405557
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.

Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.

Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Dus jij bent ook keuringsarts? Jij weet precies wat mensen wel of niet kunnen.
pi_78405661
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.
Misschien wel het advies gehad om wat kleine klusjes te doen.
pi_78405698
quote:

[..]

Hoelang werk jij al 40 uur per week?
pi_78407852
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:

[..]

Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
Riemen
fiets kopen
pi_78407901
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:

[..]

En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
Riemen
fiets kopen
pi_78413225
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Ja en iedereen kan websites bouwen.
Wat een bullshit. Ja ik ben het met iedereen eens die zeggen dat je moet gaan werken als je dat kunt.
Toen ik nog niet naar school ging heb ik ook wel een paar uur in de week gewerkt wat keurig gekort werd op mijn uitkering. Toen ik naar school ging moest ik stoppen omdat ik het niet meer kon. En ja school gaat boven alles omdat dat de enige kans is om van het UWV af te komen.
Sommige mensen zijn nou eenmaal arbeidsongeschikt. Het is niet anders. Klaar!
pi_78413327
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
Heb ik wat gemist? Als hij/zij al geniet van het luie leven wie ben jij dan om te oordelen of dat terecht is of niet?
pi_78414005
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:39 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
tot nu toe kost je nog geld!

Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
pi_78414024
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:30 schreef SonicB het volgende:

[..]

tot nu toe kost je nog geld!

Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
Oh en op zondag doe ik nog vrijwilligerswerk! Maar ik hoef aan een studentje geen verantwoording af te leggen.
pi_78424058
100% afgekeurd zelfs na aangeven dat ik op zich wil werken maar de arts die mijn zaak behandelde zag het niet zitten. (lang verhaal verschillende redenen)

Ik krijg ongeveer 1x per jaar een keuring maar vaak maak ik zelf een afspraak.
pi_78431299
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?

Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
pi_78432293
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?

Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
Ik kan jou alleen maar veel sterkte en hoop toewensen!

[ Bericht 0% gewijzigd door SonicB op 25-02-2010 20:46:02 ]
pi_78434426
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78448022
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunen Dus ja ik weet waar ik over praat.
pi_78450318
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:

Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaan

Tot voor kort heb ik ook Wajong gehad en dat schiet niet echt op, wetende dat iedereen om mij heen gewoon werkte.
pi_78580139
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:23 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaan

Tot voor kort heb ik ook Wajong gehad en dat schiet niet echt op, wetende dat iedereen om mij heen gewoon werkte.
Met de overheid ben ik ook al een tijdje bezig geweest, maar aangezien veel Wajongers er lucht van hebben gekregen dat de overheid een Wajong-beleid voert, kom je daar momenteel ook vrij moeilijk tussen.

Ik heb nog een optie tot een werkervaringsplaats lopen bij de Belastingdienst, maar hier moest je eerst speciaal voor geselecteerd worden door je opleider (dat was gelukt), en dan gaat de Belastingdienst zelf ook nog een selecteren omdat er natuurlijk meer opleiders meedoen aan dit project.
Je mag dan 1 jaar ervaring opdoen met behoud van uitkering. Maar het nadeel is, je MOET een jaar blijven zitten, dus als je tussentijds een betere baan aangeboden krijgt, heb je pech.

Maar ik heb vandaag nog een sollicitatiegesprek, want ik prefereer toch iets met een beter toekomstperspectief en als ik toch iets meer kan verdienen is het ook meegenomen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:54:40 #77
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_78767962
Ach WAJONG, ook zo'n farce (gedeeltelijk).

Ken zelfs een jongen die het ontvangt omdat hij niet met z'n agressie overweg kan.

Schiet mij maar lek
pi_78768741
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
pi_85180978
ik is gewoon jammer dat de mensen die al te kampen hebben met niets meer kunnen
iedere keer weer bevooroordeeld worden en ja ik ben het ook eens met die gene die zeggen dat de profiteurs weer aan het werk moeten gaan maar zolang de cans artsen van ziekenhuizen ectttt eindelijk na bij sommige jaren kunnen vertellen wat de mensen hebben is het al moeilijk genoeg om te acsepteren dat ze dat niet meer kunnen lichamelijk niet meer kunnen maar geestelijk nog goed bij de tijd zijn is al erg genoeg om dan de dag door te kunnen en je probeerd toch steeds dingen te doen omdat je zelf zo graag wil maar pffff niet meer ken en dat wat je dan nog ken is dan heel erg meegenomen maar door dat je dat wat doe moeten de mensen wel steeds weer boete en rusten tot ze de energie weer hebben om weer wat te doen en met wat te doen bedoel ik naar de wc ,onder de douche ect dus oordeel niet maar zoek die mensen op en wie weet heb je der een super vriend/vriendin aan want iedereen verdiend een plekje op deze aardbodem
we zijn hier allemaal en niemand heeft er om gevraagt
oordeel is snel gemaakt maar naar een goede oplossing zoeken is nog steeds moeilijk voor de meedemens om samen het gezellig te houden op deze aardbodem
pi_85181396
Mooie kick van een 5 maanden oud topic.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:38:56 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85181438
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Mooie Vrij onleesbare kick van een 5 maanden oud topic.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87898284
Als een stuk vee word je telkens herkeurt.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:54 schreef PLAE@ het volgende:
Ach WAJONG, ook zo'n farce (gedeeltelijk).

Ken zelfs een jongen die het ontvangt omdat hij niet met z'n agressie overweg kan.

Schiet mij maar lek :')
Ben je wel goed bij je hoofd?
Het UWV besteed meer geld aan herkeuringen, overleg artsen en re-integratiebureaus, dan dat er daadwerkelijk word uitbetaald!!
De mensen vh UWV, en de integratie bureau`s, zijn de boeven!! Niet de mensen die zijn geboren met een aandoening of ziekte..
Maar dat wil je natuurlijk niet horen. De mensen waarvan het UWV zegt "je kost alleen maar geld" vervolgens gaat dreigen met allerlei shit en dergelijke, (de artsen=mentaliteit om wat druk op te voeren, lijkt verdomme wel een politie -bureau) zijn de schuldigen :')
En je weet ook overduidelijk hoe het is om ziek te zijn. Zielig ventje.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:29:05 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87898361
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:26 schreef ScarFace- het volgende:
Het UWV besteed meer geld aan herkeuringen, overleg artsen en re-integratiebureaus, dan dat er daadwerkelijk word uitbetaald!!

Kun je hier cijfers bij plaatsen zodat ik een idee heb hoeveel geld er uitgegeven wordt door het UWV?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:31:50 #84
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87898445
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:29 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunen :) Dus ja ik weet waar ik over praat.
Helaas is andersom ook het geval. Mensen worden soms goedgekeurd die dat echt niet aankunnen.
Met die omvormingen van de herkeuringen zijn er heel wat mensen uit de WAO gegooid, wat ronduit schrijnend was.
Maar er zijn er inderdaad ook heel veel door de mand gevallen die al jaren hadden kunnen werken.
Jammer dat er nooit een waterdicht systeem zal zijn, waarmee niemand ten onrechte een uitkering zal kunnen krijgen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:43:34 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87898799
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 15:31 schreef mazaru het volgende:

Met die omvormingen van de herkeuringen zijn er heel wat mensen uit de WAO gegooid, wat ronduit schrijnend was.
Ik vind dat niet zo schrijnend, eerder een kans op iets beters voor die mensen. Ze mogen weer werken, misschien ziet het UWV wel kansen die ze zelf niet zagen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_87899225
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kun je hier cijfers bij plaatsen zodat ik een idee heb hoeveel geld er uitgegeven wordt door het UWV?
Ik werk niet bij het UWV, moet je op de UWV site kijken
http://www.uwv.nl/overuwv(...)rtaalverkenning.aspx
Maar bv http://www.uwv.nl/Images/UKV%202009-III_tcm26-212271.pdf , pagina 22.
Het plaatsingspercentage van de re-integratie bureau`s is 34,2 %
Dat valt die bureau`s niet te verwijten of slechts ten dele, maar het UWV moet eens na gaan denken over de werkwijze.
Bovendien kosten die re-integratie bureau`s(denk aan zorg) nog veel meer dan de uitkering an sich. Is vast ook wel in een document te vinden.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:54:30 #87
38396 mazaru
pi_87899269
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo schrijnend, eerder een kans op iets beters voor die mensen. Ze mogen weer werken, misschien ziet het UWV wel kansen die ze zelf niet zagen :).
Zeg dat maar tegen de mensen die zichzelf na de herkeuring voor de trein hebben gegooid.
pi_87899477
Oja van die 34,2 % staat ongeveer de helft binnen een jaar alweer op straat.
Ook is het werk waar ze aan worden geholpen vaak ..werk tegen minimumloon.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:01 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87899725
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 15:54 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de mensen die zichzelf na de herkeuring voor de trein hebben gegooid.
Praat je nu over een hypothetische situatie of over iets dat werkelijk gebeurd is, zoja waar en met wie?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:51 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87899755
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:53 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik werk niet bij het UWV, moet je op de UWV site kijken
Jij doet wel net alsof je er werkt en weet hoeveel geld er uit gegeven wordt. Maar dat weet je niet blijkbaar?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:08:25 #91
38396 mazaru
pi_87899979
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Praat je nu over een hypothetische situatie of over iets dat werkelijk gebeurd is, zoja waar en met wie?
Dat is niet één situatie geweest.
Daar is trouwens ook uitgebreid over gesproken in actualiteitenprogramma's.

Even in de snelligheid voor je opgezocht:

http://www.waoplein.nl/be(...)ige_behandeling.html

http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200506/droomcijfers_wao.shtml

http://www.abvakabofnv.nl(...)_wao_aaneenjan06.pdf

http://werklozen.web-log.nl/werklozen/wao/
pi_87900087
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jij doet wel net alsof je er werkt en weet hoeveel geld er uit gegeven wordt. Maar dat weet je niet blijkbaar?
Wie weet het wel dan. Een UWV werknemer. Of wil je de directeur spreken..en geloof je die dan..
Ik heb wel wat ervaring met het UWV en re integratie bedrijven laat ik het zo zeggen ;)
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:11:45 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87900170
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:10 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Wie weet het wel dan. Een UWV werknemer. Of wil je de directeur spreken..en geloof je die dan..
Ik heb wel wat ervaring met het UWV en re integratie bedrijven laat ik het zo zeggen ;)
Ik wil gewoon weten door middel van welke gegevens jij tot de conclusie komt dat het UWV meer uitgeeft aan keuringen dan er aan uitkeringen uitgeschreven wordt.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:15:08 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87900346
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:08 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat is niet één situatie geweest.
Daar is trouwens ook uitgebreid over gesproken in actualiteitenprogramma's.

Even in de snelligheid voor je opgezocht:

http://www.waoplein.nl/be(...)ige_behandeling.html

http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200506/droomcijfers_wao.shtml

http://www.abvakabofnv.nl(...)_wao_aaneenjan06.pdf

http://werklozen.web-log.nl/werklozen/wao/
thanks, ik zal de docu waar hierover gepraat wordt vanavond eens kijken.
Een gedicht over Maanvis
pi_87900364
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil gewoon weten door middel van welke gegevens jij tot de conclusie komt dat het UWV meer uitgeeft aan keuringen dan er aan uitkeringen uitgeschreven wordt.
In mijn geval, persoonlijke rekensom :)
Zal echt niet bij iedereen zo zijn dat beweer ik ook helemaal niet.
pi_87901650
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Je vergeet dat dat in het geval van de gezonde persoon vaak maar voor even is, en niet tot aan zijn pensioen.

Edit. Ik reageerde op een post uit februari :')
When it comes to survival..
pi_87902719
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:15 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

In mijn geval, persoonlijke rekensom :)
Zal echt niet bij iedereen zo zijn dat beweer ik ook helemaal niet.
Jij beweert hier dus dat de kosten voor keuring en de reïntegratiebureaus zo hoog zijn dat ze boven de kosten van 20-30-40 jaar een uitkering uitkomen? Maak voor jezelf eens het rekensommetje:

Bruto uitkering* aantal maanden tot je 65 bent. Dan zie je wat voor gigantisch bedrag dat is, en dat het logisch is dat ze willen dat je uit die uitkering komt. Ik ben het met je eens dat reïntegratiebureaus niet altijd werken, maar wat moet je dan? Gewoon maar die uitkeringen overmaken en het daarbij laten :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:24:54 #98
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87922176
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is niet eens zo. De uitkeringslasten voor de Wajong bijvoorbeeld zijn 2,43 miljard euro (2009). De uitvoeringskosten die UWV maakt voor die regeling 103 miljoen euro. En die kosten omvatten meer dan alleen keuringen. Bron bedragen: Rijksbegroting.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:17:54 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87926250
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:39 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Je vergeet dat dat in het geval van de gezonde persoon vaak maar voor even is, en niet tot aan zijn pensioen.

Edit. Ik reageerde op een post uit februari :')
Nou nee hoor, ga maar eens in een kippenslachterij of een ander vleesverwerkingsbedrijf kijken. De mensen die daar werken zijn te dom om hun kont af te vegen, maar verder helemaal gezond. Maar zij moeten hun hele leven dit werk doen omdat ze niets anders kunnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_88026163
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:24 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is niet eens zo. De uitkeringslasten voor de Wajong bijvoorbeeld zijn 2,43 miljard euro (2009). De uitvoeringskosten die UWV maakt voor die regeling 103 miljoen euro. En die kosten omvatten meer dan alleen keuringen. Bron bedragen: Rijksbegroting.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)ijzen-verder-pan-uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')