quote:Op woensdag 25 november 2009 14:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Is afhankelijk van de reden van afkeuren. Tegenwoordig worden de meesten regelmatig opnieuw gekeurd.
Als er werk is! In de WWB heb je Work First.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Ook mensen die vroeger al zijn afgekeurd?
En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?
Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?
Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Als er geen passend werk is ben je dus voor dat deel werkloos en niet arbeidsongeschikt, teminste dat is mijn visie.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Als er werk is! In de WWB heb je Work First.
Per 1 januari 2010 gaat Work First ook gelden voor de nieuwe Wajong-instroom. Formeel moet er voor die groep sprake zijn van passende arbeid.
Je kunt door UWV volledig en duurzaam arbeidsongeschikt worden verklaard. Dat is de IVA, en straks de nWajong.
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.
Wat zou jij willen verzinnen voor mensen die volledig zijn afgekeurd? Anders gezegd, denk je dat werkgevers zitten te wachten op mensen met zo'n lage en onvoorspelbare arbeidsproductiviteit?
In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
Mijn punt is een beetje zodra er ook maar iets te verzinnen is, zijn ze werkloos en niet arbeidsongeschikt. Dat ze er op achteruit gaan is niet meer dan eerlijk. De meeste willen namelijk gewoon niet meer zodra ze een tijdje aan het nietsdoen hebben geproefd.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.
Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
Nja regelmatig je word 1x afgekeurd en dan hoef je pas na 10jaar ofzo terug te komen en dat is ook 2sec werkquote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:44 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.
Heeft die het tog goed voor elkaarquote:Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.
Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWVquote:Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
Jij snapt blijkbaar niet over welke groep ik het heb. Tuurlijk als je aan een slangetje ligt te kreperen kan je niet anders. Mensen die er een hobby op na houden en gewoon genieten van het leven, maar elke dag toevallig wel ergens last van hebben, kunnen prima werken.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.
Jij bent er een van de nsb dus?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:56 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWV
Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
Ja waarom niet? Je parasiteert al genoeg op de samenleving. Je mag uberhaupt blij zijn dat je geld krijgt, dan kun je ook best je steentje bjidragenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werkenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef donthate het volgende:
[..]
Heeft die het tog goed voor elkaar
Maare ongelijk geven doe ik ze nietquote:Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werken
Hij jat jouw geld hoorquote:Op woensdag 25 november 2009 14:58 schreef donthate het volgende:
[..]
Jij bent er een van de nsb dus?
En dit is dus ook precies wat ze doen bij zo'n keuring.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Je zou veel beter kunnen keuren op capaciteiten, ipv op % afkeuren. Dus bijv. afgekeurd op meer dan x uur staan, communiceren met medemens, zitten, x uur werken etc... Dan kan je een totaal plaatje maken van wat iemand niet kan, maar ook van wat iemand nog wel kan.
Daar kan je dan en gepast werk bij zoeken en indien mogelijk revaliderend mee om gaan door langzaam dingen proberen te verbeteren.
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringquote:
Die onzinnige bekeuringen delen ze uit, omdat de luie varkens (de mensen die voor niets thuis zitten) toch ergens van betaald moeten worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:
[..]
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringof als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25equote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:
[..]
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkeringof als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
Dan maak ik er nog een mens gelukkig mee(ook al profiteert hij er van in jullie optiek)quote:Op woensdag 25 november 2009 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25e
Dat lulletje met die uitkering zorgt er mede voor dat jij van elke euro X cent direct door kan storten naar de belastingdienst. X cent van ELKE euro die je verdient he.
Geef dat restje uit, huppa, weer 6 tot 19% van dat geld weg naar de belastingen. Puur om de tent draaiende te houden. Om de uitzuigers te kunnen voorzien in hun levensonderhoud.
Daar wringt inmiddels de schoen. Door de vergrijzing hebben we straks nog maar 2,2 werkenden op één AOW’er. Wie is bereid straks de verwende babyboomers te verzorgen op hun oude dag?quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef Sander het volgende:
Waar las ik dat toch laatst. Dat er een x percentage bevolking is die geld kost, ipv geld oplevert. In Nederland is dat 10% ofzo (let op! compleet uit de lucht gegrepen getal!). En als je dat getal maar laag genoeg houdt, is je sociale voorzieningenstelsel rendabel.
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef wiaatje het volgende:
En dan willen jullie dat ik zakjes ga plakken (hoe moet dat met 2 handen die niet meer werken? Ik ben gvd jurist. Academicus. Ik wil graag wat geestelijke uitdaging., Daarom werk ik ook nog 16 uur per week. Of dat dit jaar zal gaan lukken weet ik niet, er staan al 2 operaties gepland.
Dan kun je nog prima Minister van Defensie wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:04 schreef Kaza het volgende:
Zelf heb ik iemand in de familie (aangetrouwd) die direct van school is afgekeurd omdat hij "niet tegen gezag" zou kunnen.
Alsof afgekeurd zijn een pretje is en die mensen dat altijd willenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:14 schreef Bowen het volgende:
Toch geweldig dat mensen er per definitie vanuit gaan dat ze bijv.mij zouden moeten onderhouden.
Dit wordt vermeld met arrogantie en onwetenheid. Er wordt bijv. nooit gerept over het feit dat je als mens toch wel GEWERKT moet hebben (en dus ook braaf premie af moest dragen) om uberhaupt in aanmerking te komen voor een wao/wia/wga uitkering.
Bovendien kom ik uit een vrij grote familie waarin de mensen gelukkig verder allemaal gezond zijn en een baan hebben.
Dus wees niet bang .......................aan jullie centjes kom ik echt niet!!!!!!
En gelukkig zie ik er aan de buitenkant niet als een graftak uit, de binnenkant echter is een puinhoop, maar voel je vrij om over mensen te oordelen waar je niks van weet.
Niet echt intelligent, maar ja wie zonder zonde is.............................
Zou je het ook willen? Lekker niets doen?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:33 schreef SonicB het volgende:
[..]
Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!
Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:01 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.
Klopt zeker op plaatsen waar veel mensen van bedenkelijk niveua samenkomen. Zoals hier.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Maar niet iedereen is zo en dat wordt wel eens vergeten.
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Waarom zou ik moeten verhuizen, in Nederland werkt het net hetzelfde.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..
Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:34 schreef SonicB het volgende:
[..]
Zou je het ook willen? Lekker niets doen?
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
Probeer maar eens een werkgever te vinden die je aan wil nemen als je af en toe iets kunt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Dat was ook mijn bedoeling! Om reactie zoals boven uit te lokken. Een hoop mensen denken dat mensen die afgekeurd zijn een heerlijk leven hebben. NOT!!quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
Er zijn een heleboel mensen die willen maar niet de kans krijgen. Wees eerlijk zou jij iemand aannemen die voor 50% is afgekeurd met het risico dat de eerste 2 ziektejaren voor jouw kosten zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:06 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
Dus jij bent ook keuringsarts? Jij weet precies wat mensen wel of niet kunnen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.
Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Misschien wel het advies gehad om wat kleine klusjes te doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.
Hoelang werk jij al 40 uur per week?quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebbenquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:
[..]
Hoelang werk jij al 40 uur per week?
En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:
[..]
Hoelang werk jij al 40 uur per week?
Ja en iedereen kan websites bouwen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.
Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Heb ik wat gemist? Als hij/zij al geniet van het luie leven wie ben jij dan om te oordelen of dat terecht is of niet?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
tot nu toe kost je nog geld!quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:39 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
Oh en op zondag doe ik nog vrijwilligerswerk! Maar ik hoef aan een studentje geen verantwoording af te leggen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:30 schreef SonicB het volgende:
[..]
tot nu toe kost je nog geld!
Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
Ik kan jou alleen maar veel sterkte en hoop toewensen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?
Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunenquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaanquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?
Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |