abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74988321
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_74988360
Vaak dat laatste.
pi_74988390
Is afhankelijk van de reden van afkeuren. Tegenwoordig worden de meesten regelmatig opnieuw gekeurd.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74988422
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Is afhankelijk van de reden van afkeuren. Tegenwoordig worden de meesten regelmatig opnieuw gekeurd.

Ook mensen die vroeger al zijn afgekeurd?

En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?

Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Riemen
fiets kopen
pi_74988590
dit is een discussie die een aantal jaren geleden gespeeld heeft.

toen is er een verandering op de WAO doorgevoerd waarna volgens mij veel mensen herkeurd moesten worden.

op dit moment moeten mensen in de WAO volgens mij wel periodiek gekeurd worden (al is dat ook gevalsafhankelijk, als boven gemeld).
pi_74988648
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

En hoe kan je in hemelsnaam volledig worden afgekeurd? Je kan altijd nog wel aan het werk gezet worden zonder dat je er loon voor krijgt want je krijgt toch al je uitkering?

Volgens mij kunnen ze voor 90% van de mensen die volledig is afgekeurd nog wel wat verzinnen?
Als er werk is! In de WWB heb je Work First.
Per 1 januari 2010 gaat Work First ook gelden voor de nieuwe Wajong-instroom. Formeel moet er voor die groep sprake zijn van passende arbeid.

Je kunt door UWV volledig en duurzaam arbeidsongeschikt worden verklaard. Dat is de IVA, en straks de nWajong.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:33:36 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74988697
quote:

[..]

Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.

Wat zou jij willen verzinnen voor mensen die volledig zijn afgekeurd? Anders gezegd, denk je dat werkgevers zitten te wachten op mensen met zo'n lage en onvoorspelbare arbeidsproductiviteit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_74988701
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Als er werk is! In de WWB heb je Work First.
Per 1 januari 2010 gaat Work First ook gelden voor de nieuwe Wajong-instroom. Formeel moet er voor die groep sprake zijn van passende arbeid.

Je kunt door UWV volledig en duurzaam arbeidsongeschikt worden verklaard. Dat is de IVA, en straks de nWajong.
Als er geen passend werk is ben je dus voor dat deel werkloos en niet arbeidsongeschikt, teminste dat is mijn visie.
Riemen
fiets kopen
pi_74988777
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mensen worden niet zo snel volledig afgekeurd en mensen die in het verleden volledig zijn afgekeurd worden bij herkeuring vaak weer gedeeltelijk goedgekeurd.

Wat zou jij willen verzinnen voor mensen die volledig zijn afgekeurd? Anders gezegd, denk je dat werkgevers zitten te wachten op mensen met zo'n lage en onvoorspelbare arbeidsproductiviteit?
Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
Riemen
fiets kopen
pi_74988778
quote:

[..]

In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:39:56 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74988955
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Mensen gratis aan het werk zetten, het geld krijgen ze toch al (uitkering) en werkgevers kunnen opeens heel creatief zijn als ze gratis werknemers krijgen.
Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
pi_74989111
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

In het kort: nee je kan niet met alles werken en ja er is voor een deel van die mensen vast wel iets te verzinnen maar dat kost veel geld. Bovendien hebben niet-arbeidsongeschikten het op dit moment al moeilijk genoeg om een baan te vinden zonder dat de overheid de markt overspoeld met gesubsidieerde arbeidsongeschikten.
Mijn punt is een beetje zodra er ook maar iets te verzinnen is, zijn ze werkloos en niet arbeidsongeschikt. Dat ze er op achteruit gaan is niet meer dan eerlijk. De meeste willen namelijk gewoon niet meer zodra ze een tijdje aan het nietsdoen hebben geproefd.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mensen die heel terecht volledig zijn afgekeurd, daar kun je maar heel weinig werk voor verzinnen wat haalbaar is. En dat moet je helemaal niet willen, ook. Ben je al zo beperkt door je chronische ziekte, moet je voor die paar uur per week die je nog wat energie hebt zeker zakjes gaan zitten plakken.
Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.
Riemen
fiets kopen
  woensdag 25 november 2009 @ 14:45:38 #13
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74989137
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
Worden mensen die eenmaal zijn afgekeurd nog regelmatig opnieuw gekeurd of ben je dan voor altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Nja regelmatig je word 1x afgekeurd en dan hoef je pas na 10jaar ofzo terug te komen en dat is ook 2sec werk
pi_74989163
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
  woensdag 25 november 2009 @ 14:47:22 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74989187
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:44 schreef BaggerUser het volgende:
[..]

Waarom niet? Ze willen nu ook ik tussen mijn 65 en 67 (de jaren dat ik later nog wat energie heb) ook ga werken, dus waarom hun niet laten werken in de uurtjes dat ze nog wat energie hebben? Doen ze tenminste nog iets voor hun geld.
Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:47:51 #16
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74989211
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Ik ken iemand die gewoon de hele dag thuiszit met een uitkering en die is echt niet chronisch ziek hoor...
Heeft die het tog goed voor elkaar
pi_74989318
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom wel? Volgens mij heb jij maar een zeer beperkte voorstelling van wat het betekent om echt een beperkende chronische ziekte te hebben. Dan is het een heel gevecht om met alle pijn en ongemak nog iets van kwaliteit van leven te hebben.
kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.
Riemen
fiets kopen
  woensdag 25 november 2009 @ 14:53:48 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74989407
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

kwaliteit waar wij met z'n allen voor betalen, zolang je niet 24uur per dag, 7 dagen per week binnen zit omdat je van pijn e.d. niet naar buiten kan, valt het blijkbaar allemaal wel mee.
Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.
pi_74989496
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWV
pi_74989523
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet echt niet waar je over praat. Er zit, helaas, nog heel wat tussen 'het valt blijkbaar allemaal wel mee' en kreperen op het randje van de dood. Je bent gezegend dat je de voorbeelden blijkbaar niet in je eigen omgeving kent.
Jij snapt blijkbaar niet over welke groep ik het heb. Tuurlijk als je aan een slangetje ligt te kreperen kan je niet anders. Mensen die er een hobby op na houden en gewoon genieten van het leven, maar elke dag toevallig wel ergens last van hebben, kunnen prima werken.

Ook als ze niet werken hebben ze er last van, dus waarom ze niet aan het werk zetten?
Riemen
fiets kopen
  woensdag 25 november 2009 @ 14:58:29 #21
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74989565
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:56 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Dan zou ik 'm toch maar gauw gaan aangeven bij het UWV
Jij bent er een van de nsb dus?
pi_74989700
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:04:54 #23
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_74989776
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja waarom niet? Je parasiteert al genoeg op de samenleving. Je mag uberhaupt blij zijn dat je geld krijgt, dan kun je ook best je steentje bjidragen
  woensdag 25 november 2009 @ 15:06:16 #24
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_74989841
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:47 schreef donthate het volgende:

[..]

Heeft die het tog goed voor elkaar
tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werken
  woensdag 25 november 2009 @ 15:07:09 #25
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74989875
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

tsja dat is ook de reden dat er zoveel kritiek is op de WAO en bijstand.: 95% die daarin zit is gewoon een klaploper en te lui om te werken
Maare ongelijk geven doe ik ze niet
  woensdag 25 november 2009 @ 15:14:26 #26
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74990079
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:58 schreef donthate het volgende:

[..]

Jij bent er een van de nsb dus?
Hij jat jouw geld hoor .
  woensdag 25 november 2009 @ 15:14:39 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_74990090
In reactie op TS, tot je VUT of pension kan je om de x tijd worden opgeroepen voor een herkeuring. Echter de keuringsarts kan je ook op een status niet meer keuren zetten. En zelfs dan nog zullen ze je toch zo nu en dan willen herkeuren, zeker als je al jong voor 100% wordt afgekeurd. Ze hebben zelfs m'n moeder nog 2 of 3x herkeurd na de diagnose ongeneselijk ziek met uitzicht op nog een jaar of 3

Edoch, naar mijn mening is er maar 1 type persoon die 100% afgekeurd kan zijn, en dat is iemand die onder behandeling staat. Danwel in het ziekenhuis ligt of aan het revalideren is van een ziekte.

Er is altijd wel _iets_ wat iemand kan doen. Al is het voor 2 uur in de week de telefoon aan nemen. Practisch is die meestal niet haalbaar. En die mensen keuren we dan maar 100% af omdat het gewoon teveel moeite is om iets passends te vinden voor een te korte tijd. Is niet leuk voor die mensen omdat ze niets meer mogen//kunnen en zo in een neerwaardse spiraal komen, en niet leuk voor de maatschappij die er mee zit en voor opdraait.

Je zou veel beter kunnen keuren op capaciteiten, ipv op % afkeuren. Dus bijv. afgekeurd op meer dan x uur staan, communiceren met medemens, zitten, x uur werken etc... Dan kan je een totaal plaatje maken van wat iemand niet kan, maar ook van wat iemand nog wel kan.

Daar kan je dan en gepast werk bij zoeken en indien mogelijk revaliderend mee om gaan door langzaam dingen proberen te verbeteren.

In combinatie met subsidies of wettelijke verplichtingen (op x werknemers een minder valide in dienst moeten hebben bijv.) wat al in veel landen van toepassing is zou je dan deze mensen ook veel gemakkelijker de maatschappij weer in kunnen trekken.

Blijven de luie varkens over, die mogen wmb gewoon een diep gat in.
Dum de dum
pi_74990220
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Fe2O3 het volgende:

kijk, iemand die het snapt!
Riemen
fiets kopen
  woensdag 25 november 2009 @ 15:21:13 #29
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74990307
Waar las ik dat toch laatst. Dat er een x percentage bevolking is die geld kost, ipv geld oplevert. In Nederland is dat 10% ofzo (let op! compleet uit de lucht gegrepen getal!). En als je dat getal maar laag genoeg houdt, is je sociale voorzieningenstelsel rendabel.
pi_74990308
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Je zou veel beter kunnen keuren op capaciteiten, ipv op % afkeuren. Dus bijv. afgekeurd op meer dan x uur staan, communiceren met medemens, zitten, x uur werken etc... Dan kan je een totaal plaatje maken van wat iemand niet kan, maar ook van wat iemand nog wel kan.

Daar kan je dan en gepast werk bij zoeken en indien mogelijk revaliderend mee om gaan door langzaam dingen proberen te verbeteren.
En dit is dus ook precies wat ze doen bij zo'n keuring.
Daarna volgt de vraag of en hoeveel minder die persoon kan verdienen en hoeveel er dus vanuit het WIA potje aangevuld moet worden en na aanleiding daarvan wordt bepaald hoeveel % iemand afgekeurd wordt.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:21:16 #31
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74990309
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Sander het volgende:

[..]

Hij jat jouw geld hoor .
Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkering of als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
pi_74990382
Ik heb ook zo'n mongool als bovenbuurman.
Is de hele dag bier aan het zuipen, zie hem altijd met een blikje pils.
Lekker de hele dag muziek aan tot een uurtje of 5 en dan vaak 's avonds weer.
Of hij is 's avonds lekker ruzie aan het maken met z'n vriendin die net zo'n vieze crackhoer is.

Bah, kan daar soms zo van balen.
Dan kom je thuis van een dag werken en dan zie je die stoepslet net weer de deur uit gaan (met blikje bier natuurlijk) en dan denk ik echt, waarom word zo'n figuur niet aan het schoffelen gezet.

Kan daar echt boos om worden, ga godverdomme werken.
En ik weet zeker dat die kerel heus wel werk kan doen, want ik zie hem vaak genoeg fietsen etc.

Jammer dat het zo makkelijk gaat in Nederland.
pi_74990433
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:

[..]

Voel me meer bejat door de overheid dan aan iemand met een uitkering of als je van zon lulletje van een wout weer een bekeuring krijgt die nergens op slaat of 10km te hard krijgt vind ik veel kwalijker
Die onzinnige bekeuringen delen ze uit, omdat de luie varkens (de mensen die voor niets thuis zitten) toch ergens van betaald moeten worden.
Riemen
fiets kopen
  woensdag 25 november 2009 @ 15:25:16 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_74990471
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef donthate het volgende:

[..]

Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25e

Dat lulletje met die uitkering zorgt er mede voor dat jij van elke euro X cent direct door kan storten naar de belastingdienst. X cent van ELKE euro die je verdient he.

Geef dat restje uit, huppa, weer 6 tot 19% van dat geld weg naar de belastingen. Puur om de tent draaiende te houden. Om de uitzuigers te kunnen voorzien in hun levensonderhoud.
Dum de dum
  woensdag 25 november 2009 @ 15:28:23 #35
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_74990589
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dat lulletje van een wout is tenminste aan het werk, voor een kut salaris. Dat kost je dan 25e

Dat lulletje met die uitkering zorgt er mede voor dat jij van elke euro X cent direct door kan storten naar de belastingdienst. X cent van ELKE euro die je verdient he.

Geef dat restje uit, huppa, weer 6 tot 19% van dat geld weg naar de belastingen. Puur om de tent draaiende te houden. Om de uitzuigers te kunnen voorzien in hun levensonderhoud.
Dan maak ik er nog een mens gelukkig mee(ook al profiteert hij er van in jullie optiek)
Maare als je dan zegt ik dacht altijd dat die lulletjes er onder hangen maar er ook op zitten krijg je 250euro boete nee daar word je vrolijk van!
pi_74992231
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef Sander het volgende:
Waar las ik dat toch laatst. Dat er een x percentage bevolking is die geld kost, ipv geld oplevert. In Nederland is dat 10% ofzo (let op! compleet uit de lucht gegrepen getal!). En als je dat getal maar laag genoeg houdt, is je sociale voorzieningenstelsel rendabel.
Daar wringt inmiddels de schoen. Door de vergrijzing hebben we straks nog maar 2,2 werkenden op één AOW’er. Wie is bereid straks de verwende babyboomers te verzorgen op hun oude dag?
De sociale zekerheid wordt dus duurder, waardoor bezuinigd moet worden op bepaalde regelingen.

Verder is de maatschappij complexer geworden, waardoor het voor een bepaalde groep moeilijker wordt om mee te komen op de arbeidsmarkt. Genezing van autisme, ADHD e.d. is helaas nog ver weg.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:36:44 #37
291646 wiaatje
Reuma rules!
pi_78059280
Ik ben dus zo'n uitvreter. 80-100% afgekeurd. Ik werk (nog) wel maar eigenlijk gaat dat niet meer. Ik heb dus reuma, al jarenlang. Voor de behandeling daarvan lig ik iedere 2 weken aan een chemokuur infuus (ja,.... ook voor reuma krijg je chemo's,moet je wel een beetje erg ziek zijn en niet alle stoffen zijn hetzelfde als chemo voor kanker) Ik ben heel bevattelijk voor ziektes. Aan een verkoudheid of griep kan ik doodgaan. Bewegen kan ik niet goed. Fietsen gaat niet , maar moet omdat het beter voor mijn lichaam is. Ik ben 2x per week aan het revalideren (ja van jullie geld) om nog een soort van leven over te hebben. Mijn medicijnen kosten (schrik niet) minimaal 15000 euro per maand. Daar komen de ziekenhuis kosten nog bij. Overigens is dit niet mijn keuze. Ik zou liever gezond zijn.
Ik moet vaak naar het UWV. Hele aardige arts daar die het onzin vind dat ik zelfs nog maar denk aan werken. Maar ik heb ook goede dagen. Dan fiets ik wel. Of loop ik lekker over het strand of door de stad. Terrasje doen is dan geweldig. Heeeeeeeel soms kan ik zelfs even dansen ofzo. Vanwege die enkele goede dagen ben ik er nog. Dat maakt dat het waard is om te leven.
En dan willen jullie dat ik zakjes ga plakken (hoe moet dat met 2 handen die niet meer werken? Ik ben gvd jurist. Academicus. Ik wil graag wat geestelijke uitdaging., Daarom werk ik ook nog 16 uur per week. Of dat dit jaar zal gaan lukken weet ik niet, er staan al 2 operaties gepland.

Mensen die me overigens niet kennen zien niet dat ik ziek ben. Ik ben mooi, jong en knap. Niet meer zo heel slank van alle medicatie, maar een gratenbaal is ook niets. Ik zie er heel erg gezond uit. Dus als je mij ziet lopen in de stad kun je denken dat ik een uitvreter ben. Maar als je zou weten hoeveel pijn ik altijd heb, denk je wel anders.

Dingen zijn niet altijd zoals ze lijken. Oordeel niet te snel.

En ja, er zijn een hoop fraudeurs bij. Die mogen ze voor altijd een uitkering afnemen, want die benadelen mij op een zodanige manier dat ik me zelfs hier geroepen voel om me te verdedigen.
pi_78060605
Ik denk dat we allemaal wel iemand kennen waarvan we denken dat deze de kluit belazert. Zelf heb ik iemand in de familie (aangetrouwd) die direct van school is afgekeurd omdat hij "niet tegen gezag" zou kunnen. Hij werd overspannen, kreeg zware medicatie en zit sindsdien (20 jaar al) in de ziektewet of weet ik waar hij z'n geld vandaan krijgt. Zit iedere nacht tot een uur of 4 achter z'n computer spelletjes te doen, zijn vrouw werkt fulltime en doet het huishouden daarnaast, maar hij hoeft nooit meer te werken.
Er was in mijn ogen maar 1 oplossing geweest, en dat is een flinke trap onder z'n achterwerk en aan het werk schoppen. Verplicht in dienst moeten stoppen zodat hij een vent kon worden.

Maar ik ken ook mensen (zoals Wiaatje het schrijft) waaraan je niets ziet, die rustig uit hun rolstoel stappen om een wandelingetje te maken maar die daarna 2 dagen voor pampus liggen om weer energie te krijgen. Die na een middagje visite nog geen kop koffie meer kunnen pakken zelf.
pi_78069713
in ieder geval om de vijf jaar!!
pi_78070769
Wat snapt TS niet aan "volledig afgekeurd"?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:42:54 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78076340
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef wiaatje het volgende:
En dan willen jullie dat ik zakjes ga plakken (hoe moet dat met 2 handen die niet meer werken? Ik ben gvd jurist. Academicus. Ik wil graag wat geestelijke uitdaging., Daarom werk ik ook nog 16 uur per week. Of dat dit jaar zal gaan lukken weet ik niet, er staan al 2 operaties gepland.
Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:55:56 #42
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78076967
Je hebt inderdaad duidelijk niemand in je omgeving die (gedeeltelijk) afgekeurd is. Het kost trouwens veel en veel meer belastinggeld om mensen "gratis" te laten werken dan om ze gewoon "niets" te laten doen (zoals jij denkt). Dus om het geld zal het je niet te doen zijn. Dan blijft alleen kleinburgerlijke afgunst over.

Ik denk niet dat je wil ruilen hoor. Wees blij dat je gezond bent en gewoon kan werken. Dus concentreer je liever op je eigen leven en al je mogelijkheden in plaats van te oordelen over anderen die die mogelijkheden niet hebben. Daar zijn keuringsartsen voor en die doen dat periodiek.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:01:36 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78077283
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:04 schreef Kaza het volgende:
Zelf heb ik iemand in de familie (aangetrouwd) die direct van school is afgekeurd omdat hij "niet tegen gezag" zou kunnen.
Dan kun je nog prima Minister van Defensie worden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78145875
Toch geweldig dat mensen er per definitie vanuit gaan dat ze bijv.mij zouden moeten onderhouden.

Dit wordt vermeld met arrogantie en onwetenheid. Er wordt bijv. nooit gerept over het feit dat je als mens toch wel GEWERKT moet hebben (en dus ook braaf premie af moest dragen) om uberhaupt in aanmerking te komen voor een wao/wia/wga uitkering.

Bovendien kom ik uit een vrij grote familie waarin de mensen gelukkig verder allemaal gezond zijn en een baan hebben.

Dus wees niet bang .......................aan jullie centjes kom ik echt niet!!!!!!

En gelukkig zie ik er aan de buitenkant niet als een graftak uit, de binnenkant echter is een puinhoop, maar voel je vrij om over mensen te oordelen waar je niks van weet.

Niet echt intelligent, maar ja wie zonder zonde is.............................

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowen op 18-02-2010 17:19:51 ]
pi_78145936
quote:
altijd afgekeurd en kan je lekker de rest van je leven nietsdoen?
Alsof afgekeurd zijn een pretje is en die mensen dat altijd willen
pi_78155347
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:14 schreef Bowen het volgende:
Toch geweldig dat mensen er per definitie vanuit gaan dat ze bijv.mij zouden moeten onderhouden.

Dit wordt vermeld met arrogantie en onwetenheid. Er wordt bijv. nooit gerept over het feit dat je als mens toch wel GEWERKT moet hebben (en dus ook braaf premie af moest dragen) om uberhaupt in aanmerking te komen voor een wao/wia/wga uitkering.

Bovendien kom ik uit een vrij grote familie waarin de mensen gelukkig verder allemaal gezond zijn en een baan hebben.

Dus wees niet bang .......................aan jullie centjes kom ik echt niet!!!!!!

En gelukkig zie ik er aan de buitenkant niet als een graftak uit, de binnenkant echter is een puinhoop, maar voel je vrij om over mensen te oordelen waar je niks van weet.

Niet echt intelligent, maar ja wie zonder zonde is.............................
Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!
pi_78155397
quote:
Zou je het ook willen? Lekker niets doen?
pi_78347426
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:33 schreef SonicB het volgende:

[..]

Ze hebben het nog niet door dat het hun ook kan overkomen!
Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.
pi_78354649
Wat een achterlijke openingspost weer.
Maar om antwoord op je vraag te geven. Ik ben 100% afgekeurd 5 jaar geleden en ben nog nooit opgeroepen voor een herkeuring.

Verder is het UWV ook niet echt positief over dat ik weer studeer. Volgens het UWV kan ik dit niet aan lichamelijk. Dus mensen die heel graag terug de maatschappij in willen zitten ze kennelijk ook niet echt op te wachten.
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
pi_78354707
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:01 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Das dus het probleem, echt afgekeurd worden kan je overkomen. De zaak bedonderen moet je willen.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Maar niet iedereen is zo en dat wordt wel eens vergeten.
pi_78383773
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens. Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Maar niet iedereen is zo en dat wordt wel eens vergeten.
Klopt zeker op plaatsen waar veel mensen van bedenkelijk niveua samenkomen. Zoals hier.
pi_78391047
Hmm. Allemaal keuringartsen in dit Topic!!
pi_78393314
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gezonde academici die geen werk kunnen krijgen omdat het er niet is in hun vakgebied moeten ook zakjes plakken om in hun levensonderhoud te voorzien. Aan hun geestelijke uitdaging heeft de maatschappij geen boodschap.
Maar het zakjes plakken in dit verhaal is meer een metafoor van 'iedereen kan toch iets!' en daar ben je zelf toch ook het levende voorbeeld van, nietwaar?
Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..

Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:01:47 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78393944
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:46 schreef Troeta het volgende:

[..]

Rot dan op, ga lekker in Rusland of Afrika wonen waar je alleen voor je eigen moet zorgen..

Sjongejonge wat een domme opmerking maak jij.
Waarom zou ik moeten verhuizen, in Nederland werkt het net hetzelfde.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78402071
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:34 schreef SonicB het volgende:

[..]

Zou je het ook willen? Lekker niets doen?
Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Neem van mij aan. ECHT ziek thuiszitten is niet leuk.
pi_78402719
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Hier wil ik inderdaad nog even op reageren. Want het is niet niets de hele dag thuis zitten. Je wordt er niet gelukkig van. Je mist geestelijke uitdaging, sociale contacten enz.
De hele dag zat ik tussen vier muren. Want ik was vooral in de eerste 2 jaar wel zo ziek dat ik niet eens zomaar even naar buiten kon.
Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Riemen
fiets kopen
pi_78403709
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:42 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Eensch, echter alle mensen die hier reageren en het zo zwaar hebben met het thuiszitten hebben blijkbaar geen moeite met FOK!KEN. Dan vraag ik mij af waarom wel met een computerbaantje? Tuurlijk zijn er mensen die echt niks kunnen, maar er zit heel veel tussen niks kunnen, een klein beetje kunnen maar niet willen en eigenlijk wel kunnen werken maar niet willen.
Probeer maar eens een werkgever te vinden die je aan wil nemen als je af en toe iets kunt.
Echt ik heb het geprobeerd in die tijd. Deelgenomen aan een reintegratietraject. Echter als ik in de laag betaalde baantjes begin blijf ik afhankelijk van het UWV. Dat is de reden dat ik nu een HBO studie doe. En eigenlijk gaat dat best goed. Goede afspraken met school, gewoon niet naar bepaalde college's gaan en toch de tentamens halen.
Ik realiseer me wel dat ik nooit full-time kan werken maar wie weet wel parttime en dan ben ik van het UWV af.
Vergeet de mensen niet die niet kunnen en wel willen. Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
pi_78404414
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Dat was ook mijn bedoeling! Om reactie zoals boven uit te lokken. Een hoop mensen denken dat mensen die afgekeurd zijn een heerlijk leven hebben. NOT!!

Ik kreeg bijna het gevoel dat TS jaloers is met zijn zin " lekker niets doen", of TS heeft een kutbaan!
pi_78404710
quote:

[..]

Er zijn een heleboel mensen die willen maar niet de kans krijgen. Wees eerlijk zou jij iemand aannemen die voor 50% is afgekeurd met het risico dat de eerste 2 ziektejaren voor jouw kosten zijn.

Het is zo makkelijk om vanaf de zijlijn wat te roepen. Door schreef ik ook dat er een hoop keuringsartsen in dit Topic zijn. En weet wat nu de clou is. Morgen kan jij van je fiets vallen en allemaal vage klachten overhouden. Je bent te moe of heb teveel pijn om een gestructureerd leven te leiden. Mensen zien niets aan jou en vragen zich af waarom jij niet gewoon aan het werk ben. Maar je kan wel een uurtje per dag Fokken.
pi_78405120
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:06 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Met je openingspost kom je niet over als iemand die begrip toont voor deze mensen.
Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.

Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.

Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Riemen
fiets kopen
pi_78405557
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Dat begrip is er wel echter niks kunnen is echt niks en dat is heel weinig. Echter in mijn ogen heeft die groep vaak nog wel de mogelijkheid om een uurtje per dag te FOK!KEN, een uurtje te hyven, een uurtje te marktplaatsen een uurtje of 4 tv per dag, uurtje naar de kroeg, uurtje boodschappen, uurtje bij de buurvrouw langs want sja die zit ook maar thuis etc etc.

Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en wel willen maar als je (ookal is het maar 1 uurtje) per dag de puf hebt om te FOK!KEN kan je mij niet wijs maken dat je ipv dat uurtje FOK!KEN niet een website kan maken en daar toch wat geld mee verdienen en dus je bijdrage kan leveren aan de maatschappij.

Niet dat ik al die mensen ongelijk geeft dat ze het niet doen, ze krijgen hun geld toch wel.
Dus jij bent ook keuringsarts? Jij weet precies wat mensen wel of niet kunnen.
pi_78405661
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Toevallig hebben mijn vriendin, en een kennis die zij ontmoette in het revalidatiecentrum, dezelfde chronische fysieke aandoening, met een vergelijkbaar ziekteverloop, echter mijn vriendin werkt desondanks 40h/week, en haar vriendin is 100% afgekeurd, maar kan dan weer wel "klusjes" doen op de boerderij van haar ouders. Daar zit blijkbaar dus nog wel wat rek in, en dat is toch zeker ook voor een deel afhankelijk van de instelling van de persoon in kwestie. Ik ben dus ook in staat om die jongedame te melden bij een kliklijn/uwv/andere instantie, want ik krijg er in dit geval toch wel een rare smaak van in de mond kan ik je zeggen. Solidariteit is een groot goed, maar zou 2 kanten op moeten werken, en een bepaalde groep mensen mag daar wat mij betreft wel eens aan herinnerd worden.
Misschien wel het advies gehad om wat kleine klusjes te doen.
pi_78405698
quote:

[..]

Hoelang werk jij al 40 uur per week?
pi_78407852
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:

[..]

Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
Riemen
fiets kopen
pi_78407901
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:53 schreef SonicB het volgende:

[..]

En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
Riemen
fiets kopen
pi_78413225
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:41 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Ja en iedereen kan websites bouwen.
Wat een bullshit. Ja ik ben het met iedereen eens die zeggen dat je moet gaan werken als je dat kunt.
Toen ik nog niet naar school ging heb ik ook wel een paar uur in de week gewerkt wat keurig gekort werd op mijn uitkering. Toen ik naar school ging moest ik stoppen omdat ik het niet meer kon. En ja school gaat boven alles omdat dat de enige kans is om van het UWV af te komen.
Sommige mensen zijn nou eenmaal arbeidsongeschikt. Het is niet anders. Klaar!
pi_78413327
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

En hoelang heb jij 40 uur gewerkt voordat je besloot van het luie leven te gaan genieten en de hard werkenden er voor op te laten draaien?
Heb ik wat gemist? Als hij/zij al geniet van het luie leven wie ben jij dan om te oordelen of dat terecht is of niet?
pi_78414005
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:39 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Student, verschillende keren half jaar stage gelopen + werk ernaast (gem 60 uur) en in de "vakanties" 40+ uur dus ik kom wel aan mijn uurtjes wees maar niet bang, ik zorg wel dat er genoeg belastinggeld binnen stroomt voor alle luie mensen en voor de mensen die er wel echt recht op hebben
tot nu toe kost je nog geld!

Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
pi_78414024
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:30 schreef SonicB het volgende:

[..]

tot nu toe kost je nog geld!

Overigens ik werk +/- 50 uur per week en dat al 20 jaar.
Oh en op zondag doe ik nog vrijwilligerswerk! Maar ik hoef aan een studentje geen verantwoording af te leggen.
pi_78424058
100% afgekeurd zelfs na aangeven dat ik op zich wil werken maar de arts die mijn zaak behandelde zag het niet zitten. (lang verhaal verschillende redenen)

Ik krijg ongeveer 1x per jaar een keuring maar vaak maak ik zelf een afspraak.
pi_78431299
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?

Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
pi_78432293
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben zelf al meerdere jaren niet herkeurd (ik geloof al een jaar of 3 niet meer)...
Al jaren 100% afgekeurd, tot 3 jaar terug echt niet KUNNEN werken, afgelopen 2 jaar gestudeerd en nu zit ik thuis omdat ze me simpelweg nergens een baan willen geven... Tja...en wat wil je dan? Een Wajonger heeft geen recht op ww- als je geen arbeidsverleden hebt? En de Wet Wij heeft op mij geen toepassing omdat ik al een opleidingstraject 'gesponsord' heb gekregen van het UWV... Dan blijf je maar in de Wajong hangen. ZIt nu al 7 maanden thuis, en probeer jij maar eens positief te blijven als jij elke morgen uit je bed rolt en bedenkt dat je WEER geen doel hebt die dag?

Mensen zonder verstand van zaken noemen dit vakantie, voor ons is dit een living HELL!
Ik kan jou alleen maar veel sterkte en hoop toewensen!

[ Bericht 0% gewijzigd door SonicB op 25-02-2010 20:46:02 ]
pi_78434426
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:01 schreef stoepkrijtje het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die afgekeurd worden en eigenlijk best kunnen werken.
Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78448022
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een krasse uitspraak. Tenminste, ik neem aan dat je niet de dossiers heb mogen inzien.
Ik ben zelf afgekeurd en ik ken meerdere mensen die zijn afgekeurd maar wel zwart bijbeunen Dus ja ik weet waar ik over praat.
pi_78450318
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:30 schreef GirlGoneBad het volgende:

Bij de overheid nemen ze nog wel mensen met een beperking aan. Door het sterk stijgende aantal Wajong-uitkeringen moet er op termijn wel een oplossing komen voor mensen in de Wajong die wel willen werken, maar ondanks de inspanningen niet aan de bak komen. Ik lees in een ander draadje dat je werk zoekt in de financieel/administratieve sector. Je hebt dus in ieder geval geen pretstudie gedaan

Tot voor kort heb ik ook Wajong gehad en dat schiet niet echt op, wetende dat iedereen om mij heen gewoon werkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')