films van 1930-1980?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:54 schreef Flitspaal het volgende:
Wat is oud en wanneer is een film oud(er)?
Dat heet een filmsnob zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:07 schreef resque het volgende:
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
Kijk maar eens in de top van de imdb top 250quote:Op woensdag 2 december 2009 02:10 schreef resque het volgende:
[..]
films van 1930-1980?
iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld
welke klassiekers moet ik hebben gezien? welke raden jullie me aan?
Poldergeist I,II en IIIquote:Op woensdag 2 december 2009 02:10 schreef resque het volgende:
[..]
films van 1930-1980?
iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld
Zo waar deze review.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:04 schreef mschol het volgende:
Twilight Saga: New Moon
de eerste was inmiddels een tijdje terug maar kan mij niet herrinneren dat ik em echt erbarmelijk vond ofzo...
echter slaat dat bij dit deel echt volledig om:
bella/edward hebben 0 aan chemie, zijn beide zo goed als emotieloos (net als alle andere acteurs overigens, op Alice na die zette eigenlijk als enige een karakter neer die ik daadwerkelijk leuk/grappig von)
Die was wat mij betreft toch wel het enige lichtpuntje in deze hele film..
Jacob en consorten zouden "stoer" over moeten komen.. maar het gegil zoals bij andere mensen is hier volledig weggebleven (volledig terecht en thank god!)
nee. geen aanrader.. sterker nog: een afrader indien je er geld voor moet uitgeven..
3/10
Mij wel hoor!quote:Op woensdag 2 december 2009 11:08 schreef Butterfly91 het volgende:
Toen Hugh Jackman in Wolverine zijn shirt uitdeed hoorde je niemand,
quote:
Stom.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:03 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Wat zijn films van voor 1930 dan?
Begin eens met 12 Angry Menquote:Op woensdag 2 december 2009 02:10 schreef resque het volgende:
[..]
films van 1930-1980?
quote:
Hij heeft zeker ook nog het zonder geluid bekeken.. Prachtige muziekquote:
Iets met smaak en twisten...quote:Op donderdag 3 december 2009 01:47 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hij heeft zeker ook nog het zonder geluid bekeken.. Prachtige muziek
Beter clint mansellquote:Op donderdag 3 december 2009 01:47 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hij heeft zeker ook nog het zonder geluid bekeken.. Prachtige muziek
Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.quote:
Welke film(s) wel?quote:Op zondag 6 december 2009 03:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.
Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.quote:
quote:Op zondag 6 december 2009 19:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.
Kan ook zijn dat ik een beetje ben uitgekeken op het gangster-genre. Maar ik raak niet van m'n stuk van een stel kinderen met wapens.
Superleuk filmpjequote:Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef haakon het volgende:
ik ga nu Cloudy with a Chance of Meatballs kijken
Film moet je ook niet nuchter bekijkenquote:Op zondag 6 december 2009 21:13 schreef NoelGallagher het volgende:
[ afbeelding ]
En ik snapte er op gegeven moment helemaal geen zak meer van
Ik was ook niet nuchterquote:Op zondag 6 december 2009 21:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Film moet je ook niet nuchter bekijken
Gisteren ook gekeken, vond het een heerlijk vermakelijke film, omdat het zooo belachelijk cliche was allemaal. Lekker popcorn, verstand op nul en hoppa.quote:Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef jimjim1983 het volgende:
2012
had er al geen hoge verwachtingen van maar wat een ongeïnspireerde bagger zegde actiescenes deden me niets en dan hou je helemaal niks over.
ja maar dan is 2,5 uur erg langquote:Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gisteren ook gekeken, vond het een heerlijk vermakelijke film, omdat het zooo belachelijk cliche was allemaal. Lekker popcorn, verstand op nul en hoppa.
Klopt ook wel, voor een in en inslechte film was ie misschien wat lang, maar ik heb me prima vermaakt.quote:
Ik vond hem best wreedquote:Op zondag 6 december 2009 23:05 schreef mschol het volgende:
Ninja Assassin
domme, zet-je-verstand-op-0, actie film...
voor de rest niet echt boeiend...
5/10
Vanwaar de ':')' smilie? Moet ik alle gangsterfilms gaan opsommen dan? Ik heb ze allemaal wel gezien hoor. City of God is overrated imo. Het is zo voorspelbaar als wat natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Maargoed smaken verschillen. Ik vond Heat zelf wel redelijk, maar die haalt het bij lange na niet bij City of God in mijn ogen. Snatch vind ik sowieso wel een topper, dat geldt voor veel films van Guy Richie.
Edit:
Net uit verveling 2012 gekeken. De special effects zorgde ervoor dat ik bleef kijken. Voor de rest kan ik er dit over zeggen:![]()
![]()
![]()
4/10
Teveel karakters?? 6/7 meiden, niet echt veel dacht ik zo .En die twist is wat het juist voor mij zo leuk maakte... zat namelijk best aardig in elkaar.quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
The Descent
Heel matig met twee erge fouten. Ten eerste was er een veel te grote overdaad aan karakters waardoor je niet meer weet wie wie is. Als het een film is die je een tweede keer wilt kijken kan ik daar mee leven maar dit was er geen. Ten tweede veranderde de film na een intro van een uur (!) plots van een suspence in een gorefilm. Jammer. Uiteindelijk maar twee keer geschrokken en dat was allemaal in het tweede half uur, voor je de monsters echt ziet. Less zou bij deze film echt more geweest zijn.
4/10
Ik had dik gedrukt waarom dequote:Op maandag 7 december 2009 16:41 schreef Steeven het volgende:
[..]
Vanwaar de ':')' smilie? Moet ik alle gangsterfilms gaan opsommen dan? Ik heb ze allemaal wel gezien hoor. City of God is overrated imo. Het is zo voorspelbaar als wat natuurlijk.
Overigens deel ik je mening over 2012.
7 dacht ik ja, maar twee daarvan zijn echt karakters en de rest zijn fill-up voor de moordscène's. Daarnaast leken ze gewoon teveel op elkaar en was het bijna onmogelijk ze uit elkaar te houden. De helmen en gelijke kleding hielpen daar ook niet bij. Dan is 7 gewoon écht te veel.quote:Op maandag 7 december 2009 19:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Teveel karakters?? 6/7 meiden, niet echt veel dacht ik zo .En die twist is wat het juist voor mij zo leuk maakte... zat namelijk best aardig in elkaar.
Ik snap je punt wel (aangaande punt tweequote:Op maandag 7 december 2009 19:58 schreef MASD het volgende:
[..]
7 dacht ik ja, maar twee daarvan zijn echt karakters en de rest zijn fill-up voor de moordscène's. Daarnaast leken ze gewoon teveel op elkaar en was het bijna onmogelijk ze uit elkaar te houden. De helmen en gelijke kleding hielpen daar ook niet bij. Dan is 7 gewoon écht te veel.
Over die twist, ieder zijn ding. Zelf vind ik dat ze de film veel beter hadden kunnen maken door gebruik te maken van de omgeving. Je zit in een grot, gebruik de nauwe ruimtes om een knellend gevoel te geven. Door de monsters niet te laten zien vergroot je dat alleen maar, je weet niet wat daar zit, zoiets kan een ruimte echt heel veel kleiner maken.
Het had beter gekunt maar dat is slechts mijn mening. Sommigen houden meer van gore en in-your-face-horror maar ik meer van suspence en het onbekende.
"I told you Schnickelfritz!"quote:Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.
6/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |