abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:54:31 #102
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_75178881
Wat is oud en wanneer is een film oud(er)?
pi_75179642
Ik vind 'oudere' films, ofwel films die duidelijk gedateerd zijn vaak heel interessant, maar voor mij zijn ze niet echt geschikt voor een avond vermaak, uitzonderingen daargelaten.

Ik moet een beetje in de bijbehorende mood zijn voor ik zo'n film op zet. Mijn wensenlijstje blijft wel groeien dus misschien moet ik er gewoon eens voor gaan.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:20:34 #104
165512 MASD
Music is dead.
pi_75179676
City Lights

Wow, wat een film. Een klassieke Chaplin die je gezien móet hebben.

IMBb cijfer: 8.6/10
Mijn cijfer: 9.0/10

2012

Goed, wat een contrast met de vorige film. Waar ik bij City Lights meeleefde met de personages en in het verhaal werd gezogen kan geen enkele hier mij boeien. Het verhaal is nauwelijks aanwezig en komt neer op een aaneenschakeling van "rampen", CGI-weergaves van bekende steden en hun ondergang. Weet niet of ik de enige was, maar het maakte totaal geen indruk op mij. Visueel zag het er wel okay uit, maar het was zo leeg, er zat totaal geen gevoel in.

De hoofdpersonen weten keer op keer te ontsnappen aan de dood, want hey, fuck natuurwetten. Wat mij het meest tegenviel was het totale gebrek aan medeleven. Ze zien miljoenen mensen doodgaan maar het kan ze gewoon niks schelen. Die motivational speech op het einde kwam ook gigantisch slecht over.

Al met al vond ik het kut. Als je al de kleine moeite neemt om een plot in je film te zetten maak het dan een beetje realistisch, laat mij merken dat het het einde van de wereld is. Nu kun je een compilatie maken van alle rampen en is de kijkervaring hetzelfde, danwel beter.

IMDb cijfer: 6.4
Mijn cijfer: 3.0

Idioterne (The Idiots)

Ik vond hem best leuk. Dit is volgens mij echt een film waar je van kan houden of die je haat. Het gaat over een groep mensen die zich voordoen als idioten als protest tegen het burgerlijke leven.

Alhoewel dit het plot is die je op elke website terug kunt vinden vond ik de film over iets anders gaan, namelijk Karen en hoe ze na een tegenslag in haar leven weer bij een groep probeert te horen.

Goede acteerprestaties en een controversieel thema waar ze naar mijn idee goed mee wegkomen. Sterkste scène was voor mij degene waar Karen terug gaat naar haar familie.

IMDb cijfer: 6.7/10
Mijn cijfer: 7.4/10
Long live music.
  Redactie Games dinsdag 1 december 2009 @ 14:48:51 #105
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75182722
Donkey Punch (2008)

Land: Verenigd Koninkrijk
Regisseur: Oliver Blackburn
met Julian Morris, Robert Boulter en Tom Burke
Genre: Thriller
Tijd: 90 minuten
IMDb-score: 5,4/10 (3,691 stemmen)

Een aantal feestvierende vakantiegangers besluiten hun feestje voort te zetten op een luxe jacht in de oceaan. Als één van de opvarenden op een ongelukkige manier de dood vindt, ontstaat er onenigheid onder de overige passagiers over wat ze met de situatie aanmoeten.

Ben deze film eigenlijk gaan kijken vanwege de toffe soundtrack die er lag. Afgelopen week maar eens teruggeluisterd en ik dacht eigenlijk, wel wat raar dat ik die film nog niet gezien heb Totaal niet wetend waar de film over gaat, al begreep ik de definitie "Donkey Punch" dan wel weer, ben ik de film gaan bekijken. In het begin was het nog wel grappig, maar naarmate het vorderde nadat het meiske dood ging, was het eigenlijk niet meer uit te houden. Beetje hysterisch geflip en gemoord waarvan je denkt tja je kan het ook overdrijven
Meer verhaal zit er ook niet achter...

Krijgt toch nog een 5 van me alleen maar omdat de soundtrack wel goed is..

Mijn Score: 5.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75182723
Iron Monkey (1993)

Beste kung fu komedie film ever! Good ol' times herleven met deze film

IMDB: 7.6
Zelf: 8.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:51:52 #107
67089 Gillingham
The horror...
pi_75193889
In november heb ik een bedroevend aantal van vier films gezien. Ik heb jarenlang niet zo weinig films gezien. Van die vier films heb ik twee films in de bioscoop gezien en eentje had ik zelfs al eerder gezien.

Top 3:

1. In the Bedroom (Todd Field, 2001) 8-
2. Antichrist (Lars von Trier, 2009) 7+
3. De Helaasheid der Dingen (Felix van Groeningen, 2009) 6+

De Helaasheid der Dingen viel me wat tegen, ik had wat meer humor en originaliteit verwacht. Antichrist was interessant en naar, maar wat wil je met een depressieve Von Trier? Een aantal scenes gingen toch echt wel te ver, maar bijvoorbeeld de openingsscene was erg sterk met prachtige beelden en dito muziek. In the Bedroom stak boven dit miniscule maaiveld uit. Vooral berensterk geacteerd en nergens voorspelbaar of langdradig. Ik heb nu wel vertrouwen in Field's Blood Meridian-project. The Usual Suspects tenslotte had ik al eens gezien en was heel aardig. De eerste keer vond ik 'm beter en vooral verrassender. Hij zit iets minder goed in elkaar dan mijn herinnering me deed vermoeden.
What's it going to be then, eh?
pi_75198789
Ik heb vandaag Terminator 4: Salvation gezien. Goed te doen!
pi_75200560
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:54 schreef Flitspaal het volgende:
Wat is oud en wanneer is een film oud(er)?
films van 1930-1980?

iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld

welke klassiekers moet ik hebben gezien? welke raden jullie me aan?
  woensdag 2 december 2009 @ 08:56:45 #110
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_75202451
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:07 schreef resque het volgende:
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
Dat heet een filmsnob zijn

Ik heb sinds 2001: A Space Odyssey een minimum jaar ingesteld op 1970, want damn, daarvoor was het tempo zoooo laag. Niet te doen joh
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 2 december 2009 @ 08:57:20 #111
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_75202463
quote:
Op woensdag 2 december 2009 02:10 schreef resque het volgende:

[..]

films van 1930-1980?

iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld

Kijk maar eens in de top van de imdb top 250
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 09:48:35 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_75203429
Pandorum
SF

Aantal personen zit "in stases" (of hoe dat ook heet) iin een ruimteschip op weg om een nieuwe planeet te bevolken. Een paar mensen zijn wakker geworden en 1 van hen gaat op zoek naar de reactor van het schip, omdat deze opnieuw moet worden opgestart. Hij ontdekt dat er allemaal rare wezens aan boord zijn gekomen.

De titel Pandorum slaat op een ziekte die toe kan slaan als je heel lang in "stases" bent geweest en daarna weer wakker wordt.

Ik vond de film niet echt fantastisch, het leek wel of ze uit elke SF film wat gejat hadden, ik had echt verschillende keren iets van "dat komt me bekend voor". Het ging wel.

Carriers
Weer een film over een virus dat de hele wereld heeft besmet. Een paar jongeren is nog gezond en probeert bij het strand te komen. Onderweg komen ze een vader met besmet kind tegen en die mogen ook een stukje meerijden. Zonder spoileren valt er verder niet zo heel veel over te vertellen.

Ik had een voorstukje gezien en dat zag er heel spannend uit, maar helaas, heel veel spanning was er niet. Maar toch wel een redelijke film, als had het voorstukje me een beetje op het verkeerde been gezet. Niet erg origineel, dat niet.

A perfect getaway
Thriller

Een stelletje is op huwelijksreis op Hawaii en hoort onderweg over een stel seriemoordenaars (man en vrouw) die bezig zijn geweest op een van de eilanden. Onderweg komen ze andere stelletjes tegen, o.a. een nogal asociaal stel dat aan het liften is en een ander stel, waar ze zo'n beetje mee bevriend raken.

De hele film draait natuurlijk om de verrassing wie de seriemoorders zijn. Welk stel het is, was voor mij nogal voorspelbaar. Het duurt heel erg lang voordat er eindelijk iets spannends gebeurt (pas in het laatste kwartier volgens mij), daarom is de film nogal langdradig en saai.

Saw VI
Horror

Het verhaal is inmiddels wel bekend, de jigsaw killer slaat weer toe. In deze film wat flashbacks (Jigsaw is immers dood) en wat nieuwe "spellen" en vallen.

Ik moet zeggen dat ik deze beter vond dan de vorige, er zat een beetje een verhaal in (niet dat, dat hoeft in een horrorfilm, maar mooi meegenomen) en op het eind toch wat verrassingen. Ik verwacht nog wel een zevende deel eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75203644
Gisteren in de bioscoop

Paranormal Activity 2009

Verenigde Staten
Thriller / Horror
86 minuten

geregisseerd door Oren Peli
met Micah Sloat, Katie Featherston en Amber Armstrong

Een jong duo lijkt alles uitstekend voor elkaar te hebben. Tot op de dag dat er plotseling allerlei bizarre dingen gebeuren in het huis van het tweetal. Ze besluiten om een videocamera aan te schaffen en vast te leggen wat zich er precies in hun huis afspeelt als ze liggen te slapen.

Dit vond ik persoonlijk één van de beste films die ik dit jaar heb gezien. Ik heb me 2x dik verschoten (met die kloppen) . De film verveelt geen seconde en blijft spannend tot de laatste minuut. Ook het einde mag er best zijn. Toppertje!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 2 december 2009 @ 10:01:38 #114
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75203713
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75203797
quote:

[..]

films van 1930-1980?

Poldergeist I,II en III
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 2 december 2009 @ 10:26:21 #116
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_75204262
Top 8 van november, want zoveel films heb ik maar gezien. Lijkt weinig maar is toch meer dan 2 keer zoveel dan vorige maand toen ik er 3 zag

1. Moon (Duncan Jones, 2009) ****½
2. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) ****½
3. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) ****½
4. Up (Pete Docter, 2009) ****
5. Whatever Works (Woody Allen, 2009) ****
6. Funny People (Judd Apatow, 2009) ***½
7. The Men Who Stare at Goats (Grant Heslow, 2009) ***
8. The Proposal (Anne Fletcher, 2009) **½
  woensdag 2 december 2009 @ 10:53:52 #117
165512 MASD
Music is dead.
pi_75205075
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:05 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Poldergeist I,II en III
Oerhollandse horror! Zo eng dat Uw klompen van Uw voeten vliegen.
Long live music.
pi_75205511
Twilight Saga: New Moon
De boeken waren niet om doorheen te komen, maar de film kan toch niet zó slecht zijn, toch? Ja dus.
Voor het verhaal, zie Schenkstroop's post.
Edward (R. Pattinson) kijkt de hele tijd alsof hij moet huilen (het moet waarschijnlijk serieus voorstellen, maar dat mislukt jammerlijk). Bella (K. Stewart) is irritant met d'r gekrijs, ze acteert gewoon slecht en Jacob (T. Lautner) 'checkmyabs', tsja... Waarom er gegild moet worden, ik weet het niet. Toen Hugh Jackman in Wolverine zijn shirt uitdeed hoorde je niemand, terwijl zijn kleine teennagel meer mannelijkheid bevat dan deze twee 'helden'.
Oja Edward in Italië op dat plein
De soundtrack komt totaal niet tot zijn recht in deze film. En wat Kristen Stewart betreft, doodzonde deze Twilight serie. Waar ze in The Cake Eaters een fantastisch karakter neerzet en in mindere mate Adventureland en waarschijnlijk ook Into The Wild, mislukt dit totaal in New Moon, heel onvolwassen. Ze herhaalt constant hetzelfde trucje, terwijl ze veel beter kan dan dit gekrijs en attentionwhore gedoe (ze gaat domme dingen doen zodat ze Edwards geest kan zien). Ze kent jammer genoeg ook maar één gezichtsuitdrukking.
Nee, waarschijnlijk moet je een échte fan zijn om dit goed/leuk te vinden, want dit was gewoon bagger.

IMDb: 4,6
Mijn cijfer: 3,5 (+1 voor de soundtrack, +1 voor Alice's (A. Greene) enthousiasme en stijl en +0,5 voor Alice's auto in Italië)

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 02-12-2009 17:22:01 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 14:47:10 #119
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75212140
BOLT

Ik wilde simpel vermaak en dat is precies wat deze film biedt. Een aantal zeer leuke grappen, maar verder erg standaard... er zijn betere maar ook zeker slechtere disney films..
Rhino (de hamster op het plaatje) is echter wel een held

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75217112
de eerste was inmiddels een tijdje terug maar kan mij niet herrinneren dat ik em echt erbarmelijk vond ofzo...

echter slaat dat bij dit deel echt volledig om:
bella/edward hebben 0 aan chemie, zijn beide zo goed als emotieloos (net als alle andere acteurs overigens, op Alice na die zette eigenlijk als enige een karakter neer die ik daadwerkelijk leuk/grappig vond)
Die was wat mij betreft toch wel het enige lichtpuntje in deze hele film..
Jacob en consorten zouden "stoer" over moeten komen.. maar het gegil zoals bij andere mensen is hier volledig weggebleven (volledig terecht en thank god!)
nee. geen aanrader.. sterker nog: een afrader indien je er geld voor moet uitgeven..
3/10
pi_75217324
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:04 schreef mschol het volgende:
de eerste was inmiddels een tijdje terug maar kan mij niet herrinneren dat ik em echt erbarmelijk vond ofzo...

echter slaat dat bij dit deel echt volledig om:
bella/edward hebben 0 aan chemie, zijn beide zo goed als emotieloos (net als alle andere acteurs overigens, op Alice na die zette eigenlijk als enige een karakter neer die ik daadwerkelijk leuk/grappig von)
Die was wat mij betreft toch wel het enige lichtpuntje in deze hele film..
Jacob en consorten zouden "stoer" over moeten komen.. maar het gegil zoals bij andere mensen is hier volledig weggebleven (volledig terecht en thank god!)
nee. geen aanrader.. sterker nog: een afrader indien je er geld voor moet uitgeven..
3/10
Zo waar deze review.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 02-12-2009 17:16:36 ]
pi_75217732
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:08 schreef Butterfly91 het volgende:
Toen Hugh Jackman in Wolverine zijn shirt uitdeed hoorde je niemand,
Mij wel hoor!
pi_75217892
Ben bezig aan Killing Zoe... Eerste helft gezien, maar werd een beetje slaperig (niet door de film hoor ). Laatste film die ik heb gekeken was een dvd; "What Have They Done To Solange" (besteld bij dvdpacific). Een niet bijster interessante giallo.

Hier overigens een recensie (kheb em zelf niet gelezen, maar vond 'what have they done to this giallo' wel grappig): http://www.horror-wood.com/solange.htm

[ Bericht 25% gewijzigd door HughMundell op 02-12-2009 17:32:47 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 18:03:23 #124
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75219164
quote:

[..]

films van 1930-1980?
Wat zijn films van voor 1930 dan?
pi_75219553
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:22 schreef Guppi het volgende:

[..]

Mij wel hoor!

Ik ben niet zo'n giller, maar ik vond Hugh toch een stuk prettiger om naar te kijken dan deze weerwolf en vampier.
  woensdag 2 december 2009 @ 18:14:43 #126
265711 OPAQUE
Slice of Life.
pi_75219583
Up! Erg leuke film.
  woensdag 2 december 2009 @ 18:31:48 #127
165512 MASD
Music is dead.
pi_75220190
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:03 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Wat zijn films van voor 1930 dan?
Stom.
Long live music.
pi_75220364
Daar zou ik denk ik wel moeite mee hebben, stomme films
  woensdag 2 december 2009 @ 20:25:27 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75224780
quote:

[..]

films van 1930-1980?

Begin eens met 12 Angry Men
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 december 2009 @ 21:53:03 #130
862 Arcee
Look closer
pi_75228458
DeUsynlige (2008) (Troubled Water)

Het kostte me enige moeite om in deze film te komen, maar gaandeweg raakte ik er toch bij betrokken. De film duurt bijna 2 uur waarvan ik al met al ruim een uur geboeid heb zitten kijken. Op de IMDb-pagina staat bij genre alleen maar 'Drama' en dat is terecht. Het is een drama van de zuiverste soort. Een typisch Svandinavische film, rauw en realistisch. Sterk geacteerd ook. Het gebruik van twee verschillende perspectieven heeft een meeslepend effect. Ik vond het een geweldige film.

Cijfer Imdb: 7.7
Mijn cijfer: 8.0
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75234552
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Voor de verandering heb ik eens een Franse romance gezien, terwijl ik normaal niet echt van dat genre ben, en zeker bijna nooit Franse films bekijk, maar goed, vooruit een keer.
Het gaat over een heel introvert meisje dat al haar hele leven lang een leegte heeft, namelijk het ontbreken van een partner. Haar opvoeding hielp ook niet, want zowel haar vader als moeder zijn beide zo autistisch als het maar kan...
Ik kon me erg moeilijk in de film inleven. Er zijn stukken die voor mij veel te snel gaan en een paar minuten later denk je weer: "Schiet nou eens op...".
Ook had ik totaal geen binding met welk personage in de film dan ook, ik vond ze allemaal bizar vreemde mensen...
Omdat de film toch iets had waardoor ik bleef keken (ik heb geen flauw idee waarom), toch een krappe voldoende, maar ik snap echt niet waarom deze zo hoog in de top-250 staat.

IMDb-cijfer: 8,6
Mijn cijfer: 5,5
pi_75235354
Een 5.5 voor Amelie
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_75235385
Ik kan het eerlijk gezegd wel begrijpen dat het niet de film is voor bepaalde mensen. Het is een érg aparte, unieke film.
  donderdag 3 december 2009 @ 01:45:44 #134
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75235389
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:41 schreef HostiMeister het volgende:
Een 5.5 voor Amelie
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_75235403
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

inderdaad
  donderdag 3 december 2009 @ 01:47:38 #136
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75235410
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

inderdaad
Hij heeft zeker ook nog het zonder geluid bekeken.. Prachtige muziek
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 3 december 2009 @ 09:46:50 #137
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75238244
Falling Down

Heerlijke film, over een man die de sleur van het alledaagse leven zat is en besluit naar huis te gaan en onderweg steeds in bijzondere situaties terecht weet te komen en zich daar op nog apartere wijze door weet te slaan..
Deze film is een mengeling tussen GTA en american psycho (dit is heel erg simpel verwoord maar redelijk treffend in mijn ogen)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75241704
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:47 schreef donroyco het volgende:

[..]

Iets met smaak en twisten...
pi_75242064
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:47 schreef donroyco het volgende:

[..]

Beter clint mansell
It's you my love, you who are the stranger
pi_75242141
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:02 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Beter clint mansell
pi_75244334
Angel-A (Luc Besson, 2005)
Mooi origineel “sprookje” van Luc Besson met in de hoofdrol het op het eerste gezicht merkwaardige duo Jamel Debbouze en Rie Rasmussen. Toch is er zeker chemie tussen de twee en in combinatie met de prachtige zwart/wit beelden van Parijs en een subtiele jazz score levert het een zeer vermakelijke film op. Het verhaal zelf is niet heel bijzonder, maar de dialogen zijn wel sterk en die zorgen voor enkele heerlijke scènes. Deze relatief onbekende productie van Besson is zeker een aanrader! 8.0

[ Bericht 9% gewijzigd door Hulkio op 03-12-2009 13:17:11 ]
pi_75245783
Tropic Thunder
Through a series of freak occurrences, a group of actors shooting a big-budget war movie are forced to become the soldiers they are portraying

Erg leuke comedy. De trailers aan het begin waren erg leuk.
Tom Cruise en Jack Black vond ik mindere karakters. De rest van de cast vond ik wel leuk
Voornamelijk Robert Downey Jr.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 8,0
  donderdag 3 december 2009 @ 14:33:21 #143
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75246931
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:41 schreef HostiMeister het volgende:
Een 5.5 voor Amelie
Ja, daar mogen nog wel een paar punten vanaf inderdaad.
pi_75249081

Banlieue 13
Na de trailer van deel 2 gezien te hebben toch maar eens op zoek gegaan naar het eerste deel. Het is gewoon een erg onderhoudende actie film, niet meer en niet minder. De freerun/parcour en actie stukken zijn erg tof in beeld gebracht en daar draait het toch om uiteindelijk in een actiefilm. Film duurde niet al te lang en dat was ook wel weer eens fijn.
Cijfer: 7,5
  donderdag 3 december 2009 @ 19:30:31 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75256995
eXistenZ
Dik in orde deze SF. Verwacht geen wereld vol hoogglanzende materialen en vette computergraphics. Cronenberg creëert een grauwige wereld, waar de pods organische devices zijn, waarop de levensechte games via je ruggengraat gespeeld worden. Jawel The Matrix (ook uit 1999) hanteert hetzelfde idee van virtual reality, maar daar houdt het met vergelijken wel op tussen deze twee films.
De game waar het omdraait is doelloos en heeft nog het meest weg van een RPG a la Second Life. Dit gamegenre vind ik zelf suf en saai, maar uiteindelijk werd ik toch nog in de film gezogen door al die verwarrende ontwikkelingen, die je telkens op het verkeerde been op zijn minst dreigen te zetten. Soms vond ik het toch lichtelijk voorspelbaar wat er zou gebeuren, maar goed dat terzijde. Conclusie: eXistenZ heeft een interessant concept, dat prima uitgewerkt is. Mijn interesse naar andere SF-films van Cronenberg zoals The Dead Zone of Videodrome is gewekt . Cijfer: 8

Crimes and Misdemeanors
Wederom genoten van een heerlijk Woody-sfeertje met twee op zich staande plots die beiden me konden boeien. Met beide hoofdpersonen, een overspelige oogarts en een neurotische filmmaker, leefde ik erg mee, ook al verschillen hun levenspaden enorm. De verhaallijn van Landau is zwaarmoedig en behandelt een flinke dosis ethiek, die van Allen is bij vlagen hilarisch en zorgt er voor dat het geheel niet alleen bestaat uit kommer en kwel. Heerlijk om te zien hoe hij die lullo Lester afzeikt. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 3 december 2009 @ 21:08:53 #146
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75260688
ik ga nu The Final Destination kijken
The Outside Agency
pi_75264074
Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954)
Prima misdaadfilm van Jacques Becker, maar toch wel een stuk minder dan Le Trou. Met name de spanning ontbrak in deze film. Acteerwerk en regie zijn dik in orde, het verhaal kwam wat langzaam op gang maar het laatste half uur was gelukkig een stuk beter. Fijne score ook trouwens. 7.4
pi_75269711
Aangezien mijn WiW nog niet volledig is, laat ik het bij de hoogtepunten voor november:

Orphan (2009) 9
Sabrina (1954) 9
The Innocents (1961) 8.5
Letter from an Unknown Woman (1948) 8.2
Badlands (1973) 8
The Cove (IDFA, 2009) 8
The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers (IDFA, 2009) 8
Standard Operating Procedure (2008) 8
pi_75269954

en

Children of the night. What music they make.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:50:03 #150
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75273516
Cloudy with a Chance of Meatballs 2009

Verenigde Staten
Animatie / Familie
90 minuten

geregisseerd door Phil Lord en Chris Miller (II)
met de stemmen van Bill Hader, Anna Faris en James Caan

Een lekker leventje hebben ze in het stadje Chewandswallow: als het regent, regent het soep en vruchtensap, als het sneeuwt, sneeuwt het aardappelpuree en als het stormt, vallen de gehaktballen zo in je mond. Maar wat gebeurt er als het weer uit de hand loopt? Gebaseerd op het gelijknamige boek van Judi Barrett.

Schitterend animatiefilmpje
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:32:38 #151
213010 haakon
pi_75276589
The Final Destination

Lekker wegkijkfilmpje, verveelt niet en de dood die ze sterven is allemaal weer even vermakelijk als in deel 1
Maar omdat het zo uitgemolken is als een koe van 14jaar:

een 6,3
IMDB: 5,1
The Outside Agency
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:41:14 #152
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_75288162
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:30:41 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75289600
De afgelopen dagen gezien:

Antichrist
Het is inmiddels al 2 dagen geleden dat ik `m gezien maar nog steeds ben ik er niet helemaal uit. Wat was het nou precies dat ik gezien heb? Een prachtig bewegend kunstwerk of een film die er puur op uit is te shockeren? Om daar uit te komen zullen zonder meer meerdere kijkbeurten nodig zijn want de beelden spoken nog steeds door m`n hoofd.
Het was wel een intrigerend geheel dat prachtig is gefilmd en het acteerwerk van Dafoe en Gainsbourg zijn uitmuntend.
De meningen hierover zullen vast uiteen lopen maar zelf heb ik mijn mening nog niet meteen klaar.
Voor nu:

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Komt Een Vrouw Bij De Dokter
Het regie debuut van Reinout Oerlemans is de verfilming van de bestseller van Kluun, over het tragische verhaal van een echtpaar waarvan de vrouw (Carice van Houten) kanker krijgt. De man (Barry Atsma) gaat vreemd om het leed te vergeten.
Oerlemans mag absoluut trots zijn op zijn debuut. Het is een mooie, emotionele film geworden waarin (zoals zo vaak) Carice van Houten de show steelt. Een prachtige vertolking die heel erg realistisch is. Haar acteer prestatie alleen al is het bekijken van de film waard. Ook Atsma is erg sterk als haar man die vreemd gaat bij het leven.

Niet alles is even sterk. De muziek is vaak te hard gemixed waardoor de dialogen in die scenes heel moeilijk verstaan baar zijn. Daarnaast beheerst Oerlemans de kunst van het weglaten niet helemaal. In sommige scenes hadden bepaalde elementen weg gelaten kunnen (of misschien moeten) worden, waardoor de impact nog groter was geweest.
Maar dat neemt niet weg dat de verfilming van één van de grootste boeken verkoop successen van de afgelopen een sterke is geworden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Brothers
Toevallig heb ik een paar weken geleden het Deense origineel van Susanne Bier gezien, en dus kon ik de twee versies mooi met elkaar vergelijken. Oordeel: het origineel wint, maar veel scheelt het niet.
Dat komt vooral door het rauwe en grimmige karakter van die film en de manier waarop die gefilmd is. Dat past goed bij de toon van de film. Deze remake daarentegen is in dat opzicht een stuk gelikter. Het acteerwerk is ook hier erg sterk, waarbij zowel Portman (die opnieuw bewijst één van de mooiste vrouwen op deze aardkloot te zijn) als Gyllenhaal en Maguire goed in hun rol zitten. Vooral laatst genoemde is sterk en laat zien meer dan alleen Spider-Man te zijn. Het ontbreekt echter met enige regelmaat aan de onderlinge chemie, die in het origineel wel duidelijk zichtbaar was.
Eén van de "grote" veranderingen die in deze versie zijn gemaakt ten opzichte van het origineel is wel een hele goede en werkt absoluut in het voordeel van de film.
Conclusie: beide versies zijn op zich zelf erg goede versies en ze doen niet veel voor elkaar onder, maar als je dan toch moet kiezen dan kies ik voor het origineel.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 7,7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-12-2009 22:56:17 ]
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:07:04 #154
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75308071
November
Films
75. Judgment at Nuremberg (Stanley Kramer, 1961) :: 7.7
76. The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 7.2
77. M (Fritz Lang, 1931) :: 7.7
78. Young People Fucking (Martin Gero, 2007) :: 6.5
79. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 6.0
80. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Ki-duk Kim, 2003) :: 9.0
81. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 6.0
82. Les quatre cents coups (François Truffaut, 1959) :: 7.3
83. Safety Last! (Fred C. Newmeyer, Sam Taylor, 1923) :: 7.2
84. Get Rich or Die Tryin' (Jim Sheridan, 2005) :: 6.0
85. Trzy kolory: Bialy (Krzysztof Kieslowski, 1994) :: 8.0
86. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 6.5
87. Hwal (Ki-duk Kim, 2005) :: 8.0
88. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.0

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 8.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1554 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: 2001: A Space Odyssey, The Boondock Saints, Get Rich or Die Tryin' (6.0).
Overal verstand van.
pi_75308401
Man zkt Vrouw 2007

België / Nederland
Komedie
107 minuten

geregisseerd door Miel van Hoogenbemt
met Jan Decleir, Wim Opbrouck en Maria Popistasu

Op de dag van zijn pensioen krijgt de 60-jarige schooldirecteur en weduwnaar Leopold Vossius van zijn huishoudster Ada te horen aan dat ze terugkeert naar haar geboorteland. Leopolds ongevraagd hulpvaardige buurman Julien overtuigt hem een vrouw te zoeken via de website "wareliefde.com". De belangstelling blijkt overweldigend en Leopold begint afspraakjes te maken. Op de dag van zijn eerste afspraak duikt ook Ada's vervangster op: haar Roemeense nicht Alina. Alina is midden in de twintig, temperamentvol en een kleine ramp in het huishouden. Ze irriteert Leopold mateloos en zet op meer dan één manier zijn hele leven op zijn kop.

Matige film. Mijn verwachtingen werden niet ingelost. Is ook nog langdradig en saai. Er gebeurt quasi niets in deze film.
pi_75314948
Mary & Max

Mary is een ongelukkig 8-jarig Australisch meisje dat een willekeurige naam uit een Amerikaans telefoonboek kiest en besluit diegene een brief te schrijven. Op die manier komt ze in contact met Max, een 40-jarige man, die naast zwaar overgewicht ook Asperger heeft.
De film boeit me van begin tot eind. De muziek is erg leuk en passend bij deze film.

IMDb: 8,3
Mijn cijfer: 8,5

[ Bericht 8% gewijzigd door Butterfly91 op 05-12-2009 15:25:03 ]
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:05:57 #157
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_75323686
Rachel Getting Married: De eerste keer dat ik hem zag viel hij enorm tegen. Ik verwachtte een goed geacteerd drama over Anne Hathaway, maar kreeg een mengelmoesje van eigenlijk niks. 6,5.
De tweede keer dat ik hem zag (per ongeluk, in San Fransisco) waardeerde ik hem ineens extreem veel meer. Dit is een film over een bruiloft, niet over een personage. Ongeveer halverwege schoot mijn beoordeling omhoog naar 8-.
Nu net, de derde keer dat ik hem zag wist ik waar het over ging en zag ik dat dit eigenlijk een foutloze film is met geweldige acteerprestaties en een briljant script. 9

Ik geloof voor de volle honderd procent dat dit over twintig jaar één van de klassiekers van de jaren '00 wordt.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_75324449
City of God

Hoop over gehoord, was wel benieuwd. Laatst in de FRS een aantal dvd's opgepikt, waaronder die dus. Erg leuke film, 7,5 .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75325601
Laag cijfer zeg voor City of God
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:33:54 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75325604
Vandaag:

Brief Encounter
Mooi romantisch drama van David Lean waarbij het even duurde voor ik "erin" kwam maar uiteindelijk was het een zeer bevredigende kijkbeurt.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel en al vaak verteld maar de manier waarop het is uitgewerkt is erg goed.
Aanrader.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Misery
Ontzettend spannende thriller met een heel sterke spanningsopbouw, waarbij de spanning tot het einde behouden blijft. De schrikmomenten zie je wel aankomen maar laten je toch schrikken, erg knap gedaan. Kathy Bates geeft een briljante, schokkende performance als de (vast en zeker) ultieme nachtmerrie van alle bekende mensen.
Ook James Caan is, als altijd, erg goed.
Een van de spannendste en meest schokkende films die ik de afgelopen tijd gezien heb.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:35:08 #161
265711 OPAQUE
Slice of Life.
pi_75325630
Ik ben 2012 nu aan het kijken. Niet echt een topper.
pi_75326931
French Connection II (John Frankenheimer, 1975)
De New Yorkse drugsdetective Popeye Doyle volgt het spoor van de French Connection smokkelaars door Frankrijk, waar hij met de gendarmerie jacht maakt op de leider. Ook dit tweede deel is een prima rauwe actiefilm met wederom een glansrol van Gene Hackman. 7.5

Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953)
Sterke film noir van Samuel Fuller. Verhaaltechnisch misschien niet heel briljant (overigens ook niet slecht), maar wel een erg lekker sfeertje en sterk acteerwerk. Zag het zelf niet als een echte topper, maar wel een meer dan vermakelijk tussendoortje. 7.8
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:38:34 #163
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_75327145
Leuk topic dit

Ik heb gisteravond The Boy in the Striped Pyjamas (2008) gezien en Metropolis (1927). Vond het beiden erg goede films.

Ik heb al meerdere stomme films gezien o.a. Nosferatu, Faust, wat ouder materiaal van Hitchcock en nu dus Metropolis.

Verbaas me er af en toe best over hoeveel ze in die tijd al konden wat o.a.effecten en decors betreft en ook wat verhaal betreft. Ook al wordt er geen woord gesproken er worden in sommige films toch echt behoorlijk diepe verhalen verteld.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_75330577
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:33 schreef Siniti het volgende:
Laag cijfer zeg voor City of God
Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 6 december 2009 @ 06:24:34 #165
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_75331431
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:02 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.
Welke film(s) wel?
  zondag 6 december 2009 @ 10:08:35 #166
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75331933
Horton Hears A Who 2008

Verenigde Staten
Animatie / Familie
88 minuten

geregisseerd door Jimmy Hayward en Steve Martino
met de stemmen van Jim Carrey, Steve Carell en Carol Burnett

Diep in de jungle hoort een kleine olifant plots een stem uit een klein stofdeeltje. Het blijkt een minuscule planeet te zijn waar de stad Who-Ville op gelegen is. De Who's geven Horton de opdracht hun planeet te beschermen met behulp van zijn vrienden. Naar het verhaal van Dr. Seuss.

Zeer leuke en vermakelijke animatiefilm. Concept en verhaal vond ik zeer origineel gevonden. Bij het begin van de film wanneer een bolster tegen een paardenbloem aanholt, dacht ik meteen, hé dit heb ik eerder gezien in Ice Age. Later merkte ik dan dat Horton Hears A Who door dezelfde makers als Ice Age werd gecreëerd.
pi_75332094
John Rabe

Film over een Duitse zakenman die verwikkeld raakt in een (eenzijdige) oorlog van de Jappen die de Chinese stad Nanking met de grond gelijk willen maken. Met het Nazi logo (waar hij geen echte binding mee heeft) probeert hij vele Chinese levens te redden.

Prachtige, ontroerende en harde film. Vooral de rol van John Rabe wordt met overtuiging gespeeld. Absoluut een aanrader.

IMDb: 7.4/10
Ik: 7.9/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75333565
El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007)
Was van te voren een beetje huiverig, (horror)films over weeskindjes zijn lang niet altijd goed, mede daarom was dit een aangename verrassing. Zeer spannende film met een erg creepy sfeertje en ook zeer belangrijd, een goed verhaal. Daarnaast prachtige beelden en zeer sterk acteerwerk. Normaal niet mijn genre, maar dit is een topper die ik zeker nog eens vaker ga kijken! 8.0
  zondag 6 december 2009 @ 16:10:05 #169
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_75339694
Bangkok dangerous.
best wel mooie film vind ik. vooral vanwege de omgeving denk ik.
verder ga ik het geen 2x kijken omdat t zo'n cliche film is
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  zondag 6 december 2009 @ 16:21:17 #170
213010 haakon
pi_75339941
ik ga nu Cloudy with a Chance of Meatballs kijken
The Outside Agency
pi_75345953
quote:
Op zondag 6 december 2009 06:24 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Welke film(s) wel?
Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.

Kan ook zijn dat ik een beetje ben uitgekeken op het gangster-genre. Maar ik raak niet van m'n stuk van een stel kinderen met wapens.
  zondag 6 december 2009 @ 19:58:49 #172
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_75346277
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.

Kan ook zijn dat ik een beetje ben uitgekeken op het gangster-genre. Maar ik raak niet van m'n stuk van een stel kinderen met wapens.

Maargoed smaken verschillen. Ik vond Heat zelf wel redelijk, maar die haalt het bij lange na niet bij City of God in mijn ogen. Snatch vind ik sowieso wel een topper, dat geldt voor veel films van Guy Richie.

Edit:

Net uit verveling 2012 gekeken. De special effects zorgde ervoor dat ik bleef kijken. Voor de rest kan ik er dit over zeggen:

4/10

[ Bericht 16% gewijzigd door Inverted_World op 06-12-2009 20:07:56 ]
  zondag 6 december 2009 @ 20:19:47 #173
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75347100
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef haakon het volgende:
ik ga nu Cloudy with a Chance of Meatballs kijken
Superleuk filmpje
  zondag 6 december 2009 @ 20:23:53 #174
213010 haakon
pi_75347259
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Superleuk filmpje
Inderdaad een leuke film ! maar tipt niet aan Up
The Outside Agency
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 20:30:24 #175
9859 crew  Karina
Woman
pi_75347500
Law Abiding Citizen
Thriller/detective

Een gezin wordt thuis bruut beroofd en vrouw en kind worden vermoord. De echtgenoot blijft in leven. Een van de boeven komt, na een deal, na een aantal jaar al vrij, de ander krijgt wel de doodstraf.

De echtgenoot is het niet eens met de rechtsgang en zint na 10 jaar op wraak, niet alleen op de boeven maar ook op de gezagsdragers die het, in zijn ogen, niet goed hebben gedaan.

Spannende film, ik heb me wel vermaakt hiermee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 6 december 2009 @ 21:00:59 #176
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_75348803
Ninja Assasin (2009)

Als je naar een film als deze gaat, weet je van te voren dat je weinig verhaal, maar veel actie terugkrijgt. De gevechten zijn mooi, hoewel soms iets te donker in beeld gebracht. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van CGI in martial arts films en het had van mij nog wel wat gekker gemogen allemaal.....
Hoewel deze film van mij een 7 krijgt knaagt het toch dat er niet iets meer aan het verhaal is gewerkt...
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
pi_75349192
Public Enemies

Verhaal van John DIllinger een bankrover net na de tijd van Al Capone. Mede dankzij hem is (zover ik weet) het zo dat er in America een landelijke politie task force en regelgeving tot stand is gekomen.

Veel bekende namen, Micheal Mann als regisseur, dat belooft wat. En ik ben niet echt teleurgesteld maar het niveau van Heat haalde deze film zeker niet. Sterke film, maar niets bijzonders.

Ik: 7
Imdb: 7.3
pi_75349370

En ik snapte er op gegeven moment helemaal geen zak meer van
pi_75349777
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:13 schreef NoelGallagher het volgende:
[ afbeelding ]
En ik snapte er op gegeven moment helemaal geen zak meer van
Film moet je ook niet nuchter bekijken
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75349826
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:21 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Film moet je ook niet nuchter bekijken
Ik was ook niet nuchter
  zondag 6 december 2009 @ 22:41:11 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75353288
Nog wat films van de laatste week:

Feast II: Sloppy Seconds
De film begint erg warrig, het acteerwerk is matig tot slecht, het plot (zoveelste film waar wat monsters een groep mensen uitmoorden) lijkt helemaal nergens op en de special effects zijn ook al bijzonder triest. En toch... halverwege de film lijkt men plots de hoop te hebben opgegeven het niveau van de eerste te kunnen halen en werd er maar wat inventieve smerigheid ingestoken. Kijk, dat kan ik waarderen. Vechtende dwergen, een langzaam rottende oma die de hele film wordt meegezeuld en vrouwen die voor een buitengewoon belachelijke reden de rest van de film topless verder moeten. Tot slot heb ik weinig films gezien waar slachtoffers achtereenvolgens door de monsters worden onderkotst, ondergescheten en ondergeëjaculeerd. En dan zwijg ik nog over wat er met de baby gebeurt . Zo slecht dat het weer goed wordt.

Guys and Dolls
Wanneer je denkt dat je alles wel hebt gezien, komen ze aanzetten met een zingende en dansende Marlon Brando. Het vreemdste is dat hij er zelfs mee wegkomt en nauwelijks moet onderdoen voor co-ster Frank Sinatra. Ik zal wel nooit een musical-fan worden, maar deze vond ik dan toch één van de leukere, al was het maar door het enthousiasme van Brando en Sinatra, die er wel lol in lijken te hebben.

Pandorum
Weer een film in het rijtje Event Horizon, Sunshine, Alien(s) en anderen. Daarmee bedoel ik het "We zitten met ons kliekje op ons groot ruimteschip en er is iets mis, waardoor we allemaal één voor één sterven" genre. Ik vond 'm ook ongeveer gelijkwaardig aan die films (nou ja, niet Alien, maar wel EH en Sunshine). Sfeer is gepast beklemmend en het acteerwerk is degelijk, vooral Ben Foster dan, die eindelijk eens een hoofdrol mag spelen. Alleen Dennis Quaid lijkt wat tegen zijn zin mee te doen. Het einde van de film vond ik wel wat minder, daar wordt iets te hevig naar een sequel gesuggereerd.

Bus Stop
Een boerenkinkel wordt op zijn 21e voor het eerst vrijgelaten van zijn boerderij en trekt de stad in. Daar wordt hij verliefd op een zangeres in een bar en besluit hij dat hij met haar gaat trouwen, of ze dat nu wil of niet. Marilyn Monroe speelt de love interest en het verbazende aan de film is dat ze zowaar niet de matigste en meest overgeacteerde prestatie van de film levert . Ene Don Murray speelt de hillbilly en maakt er zo'n hysterische, irritante en opdringerige zak van dat het de hele film verneukt. Wat een klucht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75354160
Small Time Crooks (Woody Allen, 2000)
Small Time Crooks is een van de mindere films van Woody Allen, enkele leuke momenten maar helaas ook niet veel meer dan dat. Het begint allemaal best aardig maar halverwege kakt de film behoorlijk in. Vond het acteerwerk niet heel sterk, Tracey Ullman en Hugh Grant weten niet echt te overtuigen. Net leuk genoeg om een keertje te zien. 6.5
pi_75354361
Ninja Assassin

domme, zet-je-verstand-op-0, actie film...
voor de rest niet echt boeiend...
5/10
pi_75354877
2012
had er al geen hoge verwachtingen van maar wat een ongeïnspireerde bagger zeg de actiescenes deden me niets en dan hou je helemaal niks over.
pi_75355018
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef jimjim1983 het volgende:
2012
had er al geen hoge verwachtingen van maar wat een ongeïnspireerde bagger zeg de actiescenes deden me niets en dan hou je helemaal niks over.
Gisteren ook gekeken, vond het een heerlijk vermakelijke film, omdat het zooo belachelijk cliche was allemaal. Lekker popcorn, verstand op nul en hoppa.
pi_75355117
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gisteren ook gekeken, vond het een heerlijk vermakelijke film, omdat het zooo belachelijk cliche was allemaal. Lekker popcorn, verstand op nul en hoppa.
ja maar dan is 2,5 uur erg lang
pi_75355167
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:23 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja maar dan is 2,5 uur erg lang
Klopt ook wel, voor een in en inslechte film was ie misschien wat lang, maar ik heb me prima vermaakt.
  maandag 7 december 2009 @ 00:19:40 #188
57047 macondo
pi_75356918

City Lights (1931)

Fraaie stomme film van Charlie Chaplin. Hier en daar erg geestige stukjes, zoals met name de bokswedstrijd. Ook zonder woorden kan je een leuk verhaal vertellen. Veel langer had de film trouwens ook weer niet moeten zijn. Maar dit was een goede film!

7,5/10
Overal verstand van.
pi_75358968
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:05 schreef mschol het volgende:
Ninja Assassin

domme, zet-je-verstand-op-0, actie film...
voor de rest niet echt boeiend...
5/10
Ik vond hem best wreed

Christmas Carol (in 3D) ) gezien. Dat was pas kut . Een soort opgepimpte versie van het origineel Scrooge

O en sommige pics waren gewoon zo overgenomen van het origineel uit 1970

Zoals deze:

[ Bericht 3% gewijzigd door Winner_Taco op 07-12-2009 02:23:55 ]
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75376953
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:58 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Maargoed smaken verschillen. Ik vond Heat zelf wel redelijk, maar die haalt het bij lange na niet bij City of God in mijn ogen. Snatch vind ik sowieso wel een topper, dat geldt voor veel films van Guy Richie.

Edit:

Net uit verveling 2012 gekeken. De special effects zorgde ervoor dat ik bleef kijken. Voor de rest kan ik er dit over zeggen:

4/10
Vanwaar de ':')' smilie? Moet ik alle gangsterfilms gaan opsommen dan? Ik heb ze allemaal wel gezien hoor. City of God is overrated imo. Het is zo voorspelbaar als wat natuurlijk.

Overigens deel ik je mening over 2012.
  maandag 7 december 2009 @ 17:56:02 #191
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75379578

Gisteren deze in 3D gezien. Een heerlijke film, ze houden het verhaal gelukkig intact en de anitmatie is oogstrelend, daarbij lijken de geesten ook op de tekeningen uit de eerste editie van het boek (dat vind ik sowieso al bewonderingswaardig dat ze daar zo naar hebben gekeken) en door de 3D zit je echt midden in het Victoriaanse Londen
Er zitten geslaagde grappen in en Jim Carrey speelt een miljoen rollen maar verveelt geen moment
een van de meest duistere en daardoor ook een van de meest waarheidsgetrouwe verfilmingen t.o.v het boek
pi_75379720

Monsters vs Aliens, 2009.
Krijgt op imdb 6,8 en had hier ook gelezen dat iemand er niet zoveel aan vond, dus in die mindframe gingen we naar deze animatiefilm kijken. Viel echter reuze mee, veel leuke grappen, en vlot verhaal met veel citaten uit sf films. Zeker een aanrader bijv. in de kerstvakantie.
Cijfer 8.
I´m back.
pi_75379918
Precious.
Best en
  maandag 7 december 2009 @ 18:38:29 #194
165512 MASD
Music is dead.
pi_75381196
The Descent
Heel matig met twee erge fouten. Ten eerste was er een veel te grote overdaad aan karakters waardoor je niet meer weet wie wie is. Als het een film is die je een tweede keer wilt kijken kan ik daar mee leven maar dit was er geen. Ten tweede veranderde de film na een intro van een uur (!) plots van een suspence in een gorefilm. Jammer. Uiteindelijk maar twee keer geschrokken en dat was allemaal in het tweede half uur, voor je de monsters echt ziet. Less zou bij deze film echt more geweest zijn.

4/10

Carrie
Toffe film, beetje cheesy wel. En man, die moeder, eng.

7.5/10

Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.

6/10

The Great Train Robbery
Film uit 1903. Een paar heel duidelijke fouten (Zoals een vastgebonden man die tijdens het opstaan even zijn arm los haalt en daarna weer vastmaakt !) maar daar kun je overheen kijken. Al met al een leuke film maar niks bijzonders.

6/10

One Week
Korte slapstick met Buster Keaton. De moeite zeker waard, verveelde geen moment.

7.5/10

Dark City
Goede sfeer en een goed verhaal. In principe hetzelfde idee als de matrix maar dan zonder Keanu, kan niet misgaan.

9/10
Long live music.
pi_75382311
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
The Descent
Heel matig met twee erge fouten. Ten eerste was er een veel te grote overdaad aan karakters waardoor je niet meer weet wie wie is. Als het een film is die je een tweede keer wilt kijken kan ik daar mee leven maar dit was er geen. Ten tweede veranderde de film na een intro van een uur (!) plots van een suspence in een gorefilm. Jammer. Uiteindelijk maar twee keer geschrokken en dat was allemaal in het tweede half uur, voor je de monsters echt ziet. Less zou bij deze film echt more geweest zijn.

4/10
Teveel karakters?? 6/7 meiden, niet echt veel dacht ik zo .En die twist is wat het juist voor mij zo leuk maakte... zat namelijk best aardig in elkaar.
  maandag 7 december 2009 @ 19:13:14 #196
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_75382832
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:41 schreef Steeven het volgende:

[..]

Vanwaar de ':')' smilie? Moet ik alle gangsterfilms gaan opsommen dan? Ik heb ze allemaal wel gezien hoor. City of God is overrated imo. Het is zo voorspelbaar als wat natuurlijk.

Overigens deel ik je mening over 2012.
Ik had dik gedrukt waarom de . Je begint bij city of god dat je uitgekeken bent op dat gangster genre etc. Dan vraag ik welke films je wel hoge cijfers geeft. Kom je met 2 gangster films. Waarvan ik ze overigens wel goed vind hoor, beiden, heat wat minder. Maar beiden halen ze het naar mijn mening zeker niet bij city of god.
  maandag 7 december 2009 @ 19:58:20 #197
165512 MASD
Music is dead.
pi_75385010
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:01 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Teveel karakters?? 6/7 meiden, niet echt veel dacht ik zo .En die twist is wat het juist voor mij zo leuk maakte... zat namelijk best aardig in elkaar.
7 dacht ik ja, maar twee daarvan zijn echt karakters en de rest zijn fill-up voor de moordscène's. Daarnaast leken ze gewoon teveel op elkaar en was het bijna onmogelijk ze uit elkaar te houden. De helmen en gelijke kleding hielpen daar ook niet bij. Dan is 7 gewoon écht te veel.

Over die twist, ieder zijn ding. Zelf vind ik dat ze de film veel beter hadden kunnen maken door gebruik te maken van de omgeving. Je zit in een grot, gebruik de nauwe ruimtes om een knellend gevoel te geven. Door de monsters niet te laten zien vergroot je dat alleen maar, je weet niet wat daar zit, zoiets kan een ruimte echt heel veel kleiner maken.

Het had beter gekunt maar dat is slechts mijn mening. Sommigen houden meer van gore en in-your-face-horror maar ik meer van suspence en het onbekende.
Long live music.
pi_75385892
Back To The Future
Vraag mij niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar dit is de eerste keer dat ik deze film heb gezien. Kortweg is het een van de betere tijdreis films die ik heb gezien. Vooral dat hele concept dat zijn jongere moeder verliefd op hem wordt vond ik prachtig uitgewerkt
9/10

Singin' in the Rain
Over twee stomme-filmsterren die de overgang naar films met geluid meemaken en er zelf ook in gaan spelen. Probleem is echter dat het vrouw van dit stel (dat vergelijkbaar is met Brad Pitt/Angelina Jolie qua populariteit) zo'n afschuwelijk lelijke kutstem heeft dat niemand eigenlijk wil dat zij praat in een film. Dit hele concept vond ik erg tof en goed uitgewerkt, alleen jammer dat het een musical betreft, wat totaal mijn smaak niet is.
7/10

District 9
Film waar ik eigenlijk veel van verwachtte, maar mij toch erg heeft teleurgesteld. Er zitten gewoon zoveel feitelijke onjuistheden in dat ik hem niet meer helemaal serieus kan nemen. Het hele uitgangspunt van alien-vluchtelingen op aarde vond ik leuk gevonden, de overgang van documentaire naar actiefilm ook, maar ik had toch het gevoel dat hier veel meer in gezeten had. Desondanks me toch vermaakt.
7/10
  maandag 7 december 2009 @ 20:58:00 #199
57047 macondo
pi_75387706

Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
Overal verstand van.
pi_75388156
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:58 schreef MASD het volgende:

[..]

7 dacht ik ja, maar twee daarvan zijn echt karakters en de rest zijn fill-up voor de moordscène's. Daarnaast leken ze gewoon teveel op elkaar en was het bijna onmogelijk ze uit elkaar te houden. De helmen en gelijke kleding hielpen daar ook niet bij. Dan is 7 gewoon écht te veel.

Over die twist, ieder zijn ding. Zelf vind ik dat ze de film veel beter hadden kunnen maken door gebruik te maken van de omgeving. Je zit in een grot, gebruik de nauwe ruimtes om een knellend gevoel te geven. Door de monsters niet te laten zien vergroot je dat alleen maar, je weet niet wat daar zit, zoiets kan een ruimte echt heel veel kleiner maken.

Het had beter gekunt maar dat is slechts mijn mening. Sommigen houden meer van gore en in-your-face-horror maar ik meer van suspence en het onbekende.
Ik snap je punt wel (aangaande punt twee ) die gore had van mij niet gehoeven en die monsters ook niet, maar omdat ik juist geen idee had toen ik hem voor het eerst keer schrok ik me de tering de eerste keer toen zo'n ding met dat shot in nightvision in beeld kwam. En dat je die meiden niet uitelkaar kon houden zegt denk ik meer over jou dan de film maker, nooit iemand over gehoord iig. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren als een film je minder boeit dus ik begrijp het wel.

Ik vond het juist een van de verrassingen van dat jaar in termen van onbekendere britse films. Ieder het zijne natuurlijk
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 december 2009 @ 21:07:25 #201
862 Arcee
Look closer
pi_75388188
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
"I told you Schnickelfritz!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75388199
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.

6/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')