abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:32:38 #151
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75276589
The Final Destination

Lekker wegkijkfilmpje, verveelt niet en de dood die ze sterven is allemaal weer even vermakelijk als in deel 1
Maar omdat het zo uitgemolken is als een koe van 14jaar:

een 6,3
IMDB: 5,1
The Outside Agency
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:41:14 #152
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_75288162
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:30:41 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75289600
De afgelopen dagen gezien:

Antichrist
Het is inmiddels al 2 dagen geleden dat ik `m gezien maar nog steeds ben ik er niet helemaal uit. Wat was het nou precies dat ik gezien heb? Een prachtig bewegend kunstwerk of een film die er puur op uit is te shockeren? Om daar uit te komen zullen zonder meer meerdere kijkbeurten nodig zijn want de beelden spoken nog steeds door m`n hoofd.
Het was wel een intrigerend geheel dat prachtig is gefilmd en het acteerwerk van Dafoe en Gainsbourg zijn uitmuntend.
De meningen hierover zullen vast uiteen lopen maar zelf heb ik mijn mening nog niet meteen klaar.
Voor nu:

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Komt Een Vrouw Bij De Dokter
Het regie debuut van Reinout Oerlemans is de verfilming van de bestseller van Kluun, over het tragische verhaal van een echtpaar waarvan de vrouw (Carice van Houten) kanker krijgt. De man (Barry Atsma) gaat vreemd om het leed te vergeten.
Oerlemans mag absoluut trots zijn op zijn debuut. Het is een mooie, emotionele film geworden waarin (zoals zo vaak) Carice van Houten de show steelt. Een prachtige vertolking die heel erg realistisch is. Haar acteer prestatie alleen al is het bekijken van de film waard. Ook Atsma is erg sterk als haar man die vreemd gaat bij het leven.

Niet alles is even sterk. De muziek is vaak te hard gemixed waardoor de dialogen in die scenes heel moeilijk verstaan baar zijn. Daarnaast beheerst Oerlemans de kunst van het weglaten niet helemaal. In sommige scenes hadden bepaalde elementen weg gelaten kunnen (of misschien moeten) worden, waardoor de impact nog groter was geweest.
Maar dat neemt niet weg dat de verfilming van één van de grootste boeken verkoop successen van de afgelopen een sterke is geworden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Brothers
Toevallig heb ik een paar weken geleden het Deense origineel van Susanne Bier gezien, en dus kon ik de twee versies mooi met elkaar vergelijken. Oordeel: het origineel wint, maar veel scheelt het niet.
Dat komt vooral door het rauwe en grimmige karakter van die film en de manier waarop die gefilmd is. Dat past goed bij de toon van de film. Deze remake daarentegen is in dat opzicht een stuk gelikter. Het acteerwerk is ook hier erg sterk, waarbij zowel Portman (die opnieuw bewijst één van de mooiste vrouwen op deze aardkloot te zijn) als Gyllenhaal en Maguire goed in hun rol zitten. Vooral laatst genoemde is sterk en laat zien meer dan alleen Spider-Man te zijn. Het ontbreekt echter met enige regelmaat aan de onderlinge chemie, die in het origineel wel duidelijk zichtbaar was.
Eén van de "grote" veranderingen die in deze versie zijn gemaakt ten opzichte van het origineel is wel een hele goede en werkt absoluut in het voordeel van de film.
Conclusie: beide versies zijn op zich zelf erg goede versies en ze doen niet veel voor elkaar onder, maar als je dan toch moet kiezen dan kies ik voor het origineel.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 7,7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-12-2009 22:56:17 ]
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:07:04 #154
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75308071
November
Films
75. Judgment at Nuremberg (Stanley Kramer, 1961) :: 7.7
76. The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 7.2
77. M (Fritz Lang, 1931) :: 7.7
78. Young People Fucking (Martin Gero, 2007) :: 6.5
79. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 6.0
80. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Ki-duk Kim, 2003) :: 9.0
81. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 6.0
82. Les quatre cents coups (François Truffaut, 1959) :: 7.3
83. Safety Last! (Fred C. Newmeyer, Sam Taylor, 1923) :: 7.2
84. Get Rich or Die Tryin' (Jim Sheridan, 2005) :: 6.0
85. Trzy kolory: Bialy (Krzysztof Kieslowski, 1994) :: 8.0
86. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 6.5
87. Hwal (Ki-duk Kim, 2005) :: 8.0
88. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.0

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 8.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1554 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: 2001: A Space Odyssey, The Boondock Saints, Get Rich or Die Tryin' (6.0).
Overal verstand van.
pi_75308401
Man zkt Vrouw 2007

België / Nederland
Komedie
107 minuten

geregisseerd door Miel van Hoogenbemt
met Jan Decleir, Wim Opbrouck en Maria Popistasu

Op de dag van zijn pensioen krijgt de 60-jarige schooldirecteur en weduwnaar Leopold Vossius van zijn huishoudster Ada te horen aan dat ze terugkeert naar haar geboorteland. Leopolds ongevraagd hulpvaardige buurman Julien overtuigt hem een vrouw te zoeken via de website "wareliefde.com". De belangstelling blijkt overweldigend en Leopold begint afspraakjes te maken. Op de dag van zijn eerste afspraak duikt ook Ada's vervangster op: haar Roemeense nicht Alina. Alina is midden in de twintig, temperamentvol en een kleine ramp in het huishouden. Ze irriteert Leopold mateloos en zet op meer dan één manier zijn hele leven op zijn kop.

Matige film. Mijn verwachtingen werden niet ingelost. Is ook nog langdradig en saai. Er gebeurt quasi niets in deze film.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_75314948
Mary & Max

Mary is een ongelukkig 8-jarig Australisch meisje dat een willekeurige naam uit een Amerikaans telefoonboek kiest en besluit diegene een brief te schrijven. Op die manier komt ze in contact met Max, een 40-jarige man, die naast zwaar overgewicht ook Asperger heeft.
De film boeit me van begin tot eind. De muziek is erg leuk en passend bij deze film.

IMDb: 8,3
Mijn cijfer: 8,5

[ Bericht 8% gewijzigd door Butterfly91 op 05-12-2009 15:25:03 ]
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:05:57 #157
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_75323686
Rachel Getting Married: De eerste keer dat ik hem zag viel hij enorm tegen. Ik verwachtte een goed geacteerd drama over Anne Hathaway, maar kreeg een mengelmoesje van eigenlijk niks. 6,5.
De tweede keer dat ik hem zag (per ongeluk, in San Fransisco) waardeerde ik hem ineens extreem veel meer. Dit is een film over een bruiloft, niet over een personage. Ongeveer halverwege schoot mijn beoordeling omhoog naar 8-.
Nu net, de derde keer dat ik hem zag wist ik waar het over ging en zag ik dat dit eigenlijk een foutloze film is met geweldige acteerprestaties en een briljant script. 9

Ik geloof voor de volle honderd procent dat dit over twintig jaar één van de klassiekers van de jaren '00 wordt.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_75324449
City of God

Hoop over gehoord, was wel benieuwd. Laatst in de FRS een aantal dvd's opgepikt, waaronder die dus. Erg leuke film, 7,5 .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75325601
Laag cijfer zeg voor City of God
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:33:54 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75325604
Vandaag:

Brief Encounter
Mooi romantisch drama van David Lean waarbij het even duurde voor ik "erin" kwam maar uiteindelijk was het een zeer bevredigende kijkbeurt.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel en al vaak verteld maar de manier waarop het is uitgewerkt is erg goed.
Aanrader.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Misery
Ontzettend spannende thriller met een heel sterke spanningsopbouw, waarbij de spanning tot het einde behouden blijft. De schrikmomenten zie je wel aankomen maar laten je toch schrikken, erg knap gedaan. Kathy Bates geeft een briljante, schokkende performance als de (vast en zeker) ultieme nachtmerrie van alle bekende mensen.
Ook James Caan is, als altijd, erg goed.
Een van de spannendste en meest schokkende films die ik de afgelopen tijd gezien heb.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:35:08 #161
265711 OPAQUE
Slice of Life.
pi_75325630
Ik ben 2012 nu aan het kijken. Niet echt een topper.
pi_75326931
French Connection II (John Frankenheimer, 1975)
De New Yorkse drugsdetective Popeye Doyle volgt het spoor van de French Connection smokkelaars door Frankrijk, waar hij met de gendarmerie jacht maakt op de leider. Ook dit tweede deel is een prima rauwe actiefilm met wederom een glansrol van Gene Hackman. 7.5

Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953)
Sterke film noir van Samuel Fuller. Verhaaltechnisch misschien niet heel briljant (overigens ook niet slecht), maar wel een erg lekker sfeertje en sterk acteerwerk. Zag het zelf niet als een echte topper, maar wel een meer dan vermakelijk tussendoortje. 7.8
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:38:34 #163
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_75327145
Leuk topic dit

Ik heb gisteravond The Boy in the Striped Pyjamas (2008) gezien en Metropolis (1927). Vond het beiden erg goede films.

Ik heb al meerdere stomme films gezien o.a. Nosferatu, Faust, wat ouder materiaal van Hitchcock en nu dus Metropolis.

Verbaas me er af en toe best over hoeveel ze in die tijd al konden wat o.a.effecten en decors betreft en ook wat verhaal betreft. Ook al wordt er geen woord gesproken er worden in sommige films toch echt behoorlijk diepe verhalen verteld.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_75330577
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:33 schreef Siniti het volgende:
Laag cijfer zeg voor City of God
Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 6 december 2009 @ 06:24:34 #165
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_75331431
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:02 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik deel nu eenmaal niet snel hoge cijfers uit ;p.
Welke film(s) wel?
It's you my love, you who are the stranger
  zondag 6 december 2009 @ 10:08:35 #166
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75331933
Horton Hears A Who 2008

Verenigde Staten
Animatie / Familie
88 minuten

geregisseerd door Jimmy Hayward en Steve Martino
met de stemmen van Jim Carrey, Steve Carell en Carol Burnett

Diep in de jungle hoort een kleine olifant plots een stem uit een klein stofdeeltje. Het blijkt een minuscule planeet te zijn waar de stad Who-Ville op gelegen is. De Who's geven Horton de opdracht hun planeet te beschermen met behulp van zijn vrienden. Naar het verhaal van Dr. Seuss.

Zeer leuke en vermakelijke animatiefilm. Concept en verhaal vond ik zeer origineel gevonden. Bij het begin van de film wanneer een bolster tegen een paardenbloem aanholt, dacht ik meteen, hé dit heb ik eerder gezien in Ice Age. Later merkte ik dan dat Horton Hears A Who door dezelfde makers als Ice Age werd gecreëerd.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_75332094
John Rabe

Film over een Duitse zakenman die verwikkeld raakt in een (eenzijdige) oorlog van de Jappen die de Chinese stad Nanking met de grond gelijk willen maken. Met het Nazi logo (waar hij geen echte binding mee heeft) probeert hij vele Chinese levens te redden.

Prachtige, ontroerende en harde film. Vooral de rol van John Rabe wordt met overtuiging gespeeld. Absoluut een aanrader.

IMDb: 7.4/10
Ik: 7.9/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75333565
El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007)
Was van te voren een beetje huiverig, (horror)films over weeskindjes zijn lang niet altijd goed, mede daarom was dit een aangename verrassing. Zeer spannende film met een erg creepy sfeertje en ook zeer belangrijd, een goed verhaal. Daarnaast prachtige beelden en zeer sterk acteerwerk. Normaal niet mijn genre, maar dit is een topper die ik zeker nog eens vaker ga kijken! 8.0
  zondag 6 december 2009 @ 16:10:05 #169
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_75339694
Bangkok dangerous.
best wel mooie film vind ik. vooral vanwege de omgeving denk ik.
verder ga ik het geen 2x kijken omdat t zo'n cliche film is
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  zondag 6 december 2009 @ 16:21:17 #170
213010 haakon
pi_75339941
ik ga nu Cloudy with a Chance of Meatballs kijken
The Outside Agency
pi_75345953
quote:
Op zondag 6 december 2009 06:24 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Welke film(s) wel?
Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.

Kan ook zijn dat ik een beetje ben uitgekeken op het gangster-genre. Maar ik raak niet van m'n stuk van een stel kinderen met wapens.
  zondag 6 december 2009 @ 19:58:49 #172
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_75346277
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Kaliber The Thing / Heat / Snatch verdient hoge cijfers bij mij. Ik vond City of God, hoewel meeslepend, qua verhaal niet heel bijzonder. Wel een van de weinige films waarin ik het de hoofdpersoon gunde om succes te hebben, wat dat betreft wordt de uitzichtloosheid van het bestaan in een sloppenwijk wel erg goed tot uiting gebracht, want daar komt dat gevoel door.

Kan ook zijn dat ik een beetje ben uitgekeken op het gangster-genre. Maar ik raak niet van m'n stuk van een stel kinderen met wapens.

Maargoed smaken verschillen. Ik vond Heat zelf wel redelijk, maar die haalt het bij lange na niet bij City of God in mijn ogen. Snatch vind ik sowieso wel een topper, dat geldt voor veel films van Guy Richie.

Edit:

Net uit verveling 2012 gekeken. De special effects zorgde ervoor dat ik bleef kijken. Voor de rest kan ik er dit over zeggen:

4/10

[ Bericht 16% gewijzigd door Inverted_World op 06-12-2009 20:07:56 ]
It's you my love, you who are the stranger
  zondag 6 december 2009 @ 20:19:47 #173
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75347100
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef haakon het volgende:
ik ga nu Cloudy with a Chance of Meatballs kijken
Superleuk filmpje
  zondag 6 december 2009 @ 20:23:53 #174
213010 haakon
pi_75347259
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Superleuk filmpje
Inderdaad een leuke film ! maar tipt niet aan Up
The Outside Agency
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 20:30:24 #175
9859 crew  Karina
Woman
pi_75347500
Law Abiding Citizen
Thriller/detective

Een gezin wordt thuis bruut beroofd en vrouw en kind worden vermoord. De echtgenoot blijft in leven. Een van de boeven komt, na een deal, na een aantal jaar al vrij, de ander krijgt wel de doodstraf.

De echtgenoot is het niet eens met de rechtsgang en zint na 10 jaar op wraak, niet alleen op de boeven maar ook op de gezagsdragers die het, in zijn ogen, niet goed hebben gedaan.

Spannende film, ik heb me wel vermaakt hiermee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')