abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75097676
Whatever works

ik ken woody ellen niet, is kennelijk bekend..
maar ik vond de film goed en grappig inelkaar gezet..
7/10
  zondag 29 november 2009 @ 00:05:48 #52
165512 MASD
Music is dead.
pi_75100150
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:46 schreef Karina het volgende:
Paranormal Activity
Horror

Een jong stel heeft last van geesten in huis en de jongen gaat proberen de geesten op film vast te leggen. Als ze de tape afspelen zien ze inderdaad deuren bewegen en horen ze rare geluiden. Ze schakelen een soort van ghostbuster in, maar die kan niets doen omdat de geest volgens hem een demon is die verbonden is met het meisje en niet met het huis en dat ze daarvoor een demonhunter moeten inschakelen.

De demonhunter zit in het buitenland en daarom probeert het stel zelf nog van de demon af te komen.

De films is gemaakt op de manier van Blair Witch, maar is absoluut niet spannend en het acteerwerk is ook om te huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik vond er niets aan.
Ik vond hem juist wél spannend. Een woord: Fantasie.

Je zag niet wat er gebeurde, je wist niet waar iets zou gebeuren, de duisternis, de diepe gang. Nu weet ik niet hoe het bij jou was, maar elke seconde van de nachtscènes zat ik neurotisch de gang in de gaten te houden en te fantaseren over wat er zou gebeuren. Dat maakte de film voor mij goed, het perfecte gebruik van het duister en de gewoonte van de hersenen om onbekende dingen aan te vullen.

Minpunt was op sommige momenten het verhaal en het acteren in de non-nacht scènes. Over het einde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij was het een horror-mindfuck die je aan het denken zet. 8/10
Long live music.
pi_75101205
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:57 schreef Falco het volgende:
Night Train to Mundo
Afgrijselijke bagger uit de MST3K-doos! Verhaal was nog redelijk te volgen, maar de uitvoering daarvan was dieptreurig. Er zat totaal geen fut d'r in en close-ups van vervelende zakken (regisseir Coleman Francis voorop) bevorderen allesbehalve het kijkplezier. Zelfs de helicopter tegen het eind kan Night Train to Mundo Fine niet meer redden. Cijfer: 1
Nummer 3 in de imdb bottom top 100, respect dat je dit ding hebt uitgekeken.
  zondag 29 november 2009 @ 10:14:35 #54
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75103957
Gisteren naar de Volkskrant IDFA-dag geweest. Een paar aardige doc's gezien!

Capitalism: A Love Story
On the 20-year anniversary of his groundbreaking masterpiece Roger & Me, Michael Moore's Capitalism: A Love Story comes home to the issue he's been examining throughout his career: the disastrous impact of corporate dominance on the everyday lives of Americans (and by default, the rest of the world).

Micheal Moore doet wat hij het beste doet; documentaires maken in bioscoopformaat waarbij hier een bepaald persoon of fenomeen op de hak neemt. Deze keer dus het kapitalisme zelf. Een mix van geschiedenis, zielige verhalen en conspiracy-theory. Maar ook "power to the people". Film raakte me echt. Ik heb het sowieso al niet zo op grote bedrijven waar alles om winst, winst, winst gaat...en dan zit je bij Moore hier toch wel goed. Hij zet een prima beeld neer van het financiele systeem en hoe we allemaal als 'slaven' van die bedrijven genept worden. Indrukwekkend stuk is de vrouw die erachterkomt dat het bedrijf van haar man 1,5 miljoen opstrijkt als begunstigde in zijn levensverzekering. Maar ook de werkers van "Doors & Windows" die staken en het recht in eigen hand nemen. Zeker een aanrader, niet de 7 die IMDB het geeft.

IMDB: 7.0
Zelf: 8.2

Googly Baby
A journey across three continents telling the story of the up and coming baby production industry in the age of globalization.

Bizar verhaal over een israelisch stel dat niet op de normale manier een baby kon krijgen en daarom het via een surrogate-moeder deed in de VS. Maar, dacht men...dat moet goedkoper kunnen! En men zet eenzelfde soort bedrijf op / komt in contact met een zelfde soort ' bedrijf' in India. Daar worden vrouwen 'bezwangerd' (IVF) en fungeren als een soort van draagmoeder. Big business...want genoeg vraag en genoeg geld. Ook een vorm van kapitalisme? Meest bizarre stuk is als gesproken wordt over 2x dezelfde eicel bij twee vrouwen in te planten, om "de kans te vergroten op succes". "Ja, maar wat doen we dat met die andere baby als het beide lukt?" is de vraag. Echt te bizar. Netzoals de Amerikaanse moeder die al hun geld aan geweren besteden. Apart...

IMDB: 9.1 (let op; 5 votes!)
Zelf: 8.0

Addicted in Afghanistan
Afghanistan is a country devastated by the horrors of war, crime, violence and poverty. It is also a country blighted with the cultivation and supply of opium. Although it is estimated that 95% of all heroin on the streets of the UK & Europe comes from Afghanistan, few talk of the drugs that stay within the country and the devastating effects it is having on its children - the youth & future of Afghanistan. After the war on Terror and the fall of the Taliban, what future is there for the next generation? Jabar and Zahir are two 15 year old friends, whose own sisters, mothers and fathers are also addicted to heroin and opium. "Addicted in Afghanistan" is an intimate and uncompromising portrayal, filmed over a year, of the day to day struggles of a new generation of children addicted to heroin, trying to find their way in the new Afghanistan.

Twee jochies, drugsverslaafden, zijn intensief gevolgd in hun woonplaats in Afghanistan. Beiden gebruiken al een tijdje en komen uit een 'gebroken gezin'. Je ziet dat de hele familie worstelt met het drugsgebruik. De kinderen hebben gewoon geen toekomst. En afspraken maken met ze kan je ook niet , want ze lopen in en uit de drugskliniek. Verschrikkelijk onderwerp en ik heb met kromme tenen zitten kijken zo van "Sukkel, wat doe je nou".

Time Within Time

Zeer korte film (20 minuten) over mensen die in gedachten verzonken zijn bij een tramstation/op straat. Mensen die gewoon voor zich uitstaren en in zichzelf gekeerd zijn. Afstudeerproject van iemand van de film academie.

Views on Vermeer

12 short stories over de schilder Vermeer en zijn werk; van kunstenaars tot schrijvers tot fotografen die geinspireerd en geraakt zijn door het werk van vermeer.
  zondag 29 november 2009 @ 11:28:18 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75104950
Ningen No Jôken III (The Human Condition III)
Het laatste deel in de immense Human Condition trilogy is het beste deel. Alles komt aan bod, van vriendschap tot trouw, van liefde tot de kunst van het overleven. Kobayashi pakt een heleboel thema`s maar nergens voelt het aan alsof het teveel of overdreven is.
Het is ook het meest meeslepende deel van de drie. De barre overlevingstocht die Kaji meemaakt in de bossen is van groots en triest tegelijk.
Ook dit deel is weer voorbij voor je er erg in hebt. Het einde is triest maar past ook perfect in de toon die dit deel (en de trilogie in z`n geheel) aanslaat.
Een geweldige, immense trilogie, één van de grootste ooit gemaakt. Een must voor de echte cinefiel.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
The Human Condition trilogie in z`n geheel: 9,0/10
pi_75106960
Gamer

Lekker wegkijkfilmpje, verstand op nul. Concept was origineel al vond ik het einde wat bizar aflopen.
Vooral het camerawerk was dik in orde. Harde, snelle actie maar wel vrij chaotisch allemaal.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_75107016
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:42 schreef mschol het volgende:
Whatever works

ik ken woody ellen niet, is kennelijk bekend..
maar ik vond de film goed en grappig inelkaar gezet..
7/10
Afgelopen week ook gezien, vond het een leuke film al ben ik niet zo'n allen fan.
Gisteren District 9 gezien. Aparte film, waar ik met een glimlach naar heb zitten kijken.
pi_75107302
Vandeweek Broken Flowers gezien. Wat een langzame drek zeg.
Bill Murray is een oude, has-been player die goed geld heeft verdiend met "computers". Alleen, in zn trainingspak op de bank wanneer een brief op de deurmat valt: Een van zn ex vriendinnetjes bleek zwanger, heeft het kind gehouden en nu, 19 jaar later is het joch op zoek naar zn vader. Natuurlijk geen afzender.

Op dringend verzoek van zn irritante "family man" buurman gaat Bill Murray op zoek naar 5 ex-vriendinnen uit die tijd om na te gaan met wie hij een kind heeft.

Wat volgt zijn langzame, nutteloze scenes. Oninteressante situaties die niets met een plot te maken hebben en vooral veel herhalen. Ik denk werkelijk dat ik bij elkaar 5 minuten naar opstijgende vliegtuigen heb zitten kijken. Daarnaast werd ik er moe van dat ik 5 keer lang het volgende ritueel (van elke keer minutenlang) moest bekijken:
- Vliegtuig land
- Ford-huurauto op de snelweg
- Bill zet een cd op, inzoomen zodat je weet dat het de cd van de buurman is
- Bill kijkt op de kaart
- Shot van 30 seconden van de snelweg
- Bill kijkt op de kaart
- Shot van 30 seconden op bijwegen
- Nog een keer op de kaart kijken
- Bill staat even stil voor een huis, afvragend wat te doen

Nee, ik kon hier he-le-maal niets mee.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_75107791
Funny People

Ik had al van alles gehoord over deze film. De cast doet je verwachten dat het een comedy is, maar het is eigenlijk drama. George Simmons (Adam Sandler) is een Stand up comedian, en acteur in verschillende comedy's. Als hij hoort dat hij een ernstige vorm van leukemie heeft neemt hij een assistent aan (Seth Rogen). Al snel blijkt dat George een gebrek aan vrienden heeft, en dat hij de enige grote liefde van zijn leven op hufterige wijze heeft laten stikken. Ik vond de film eigenlijk erg sympathiek en ook redelijk origineel opgezet, maar hij duurde veel te lang, en de stukken die grappig zouden moeten zijn (de scenes in de comedy club bijvoorbeeld) waren echt helemáál niet leuk. Als die momenten in de film hilarisch waren geweest, dan was het contrast veel groter geweest en had ik de film een hoger cijfer gegeven. Leuke poging dus, maar wat mij betreft maar deels geslaagd.

6,3 (IMDB: 7,1)

Inglourious Basterds

Ik vind Quentin Tarantino leuk, bij vlagen geniaal, maar behalve From dusk till dawn vond ik geen van zijn films zo ontzettend gaaf als veel mensen in mijn omgeving. Met Inglourious Bastards is daar verandering in gekomen. Heerlijke film! De dialogen waren inderdaad lang, maar verveelden geen moment. De acteurs waren allen erg goed gecast, de types werden niet eens heel uitgebreid geintroduceerd maar je kreeg meteen zo'n compleet beeld van ze, heel knap gedaan. Brad Pitt was bij vlagen irritant maar als The Don, toen zat ik hardop te schateren (ik hoop dat dit geen spoiler is, maar dat de mensen die hem hebben gezien meteen weten wat ik bedoel). Verder ben ik verliefd geworden op Mélanie Laurent.

Er zitten heftige scenes in, er zitten uitermate ranzige scenes in, er zitten scenes in waar ik bijna van moest huilen, soms heb ik heel erg gelachen en ik heb ook aan een aantal personages ronduit een hekel gekregen, ik heb genoten. Christoph Waltz mag het lintje krijgen, die was echt heerlijk om te haten.

Het einde verbaasde me, want ik had er nog niemand over gehoord. Ik had nog wel het resultaat willen zien, hoewel het misschien niet zo goed bij de film had gepast.

Samengevat: kijken! Ook als je geen enorme Tarantino fan bent.
8,5 (IMDB: 8,5).
pi_75110431
Twilight: New Moon
Hier ga ik geen woorden aan vuil maken. 2/10

Couples Retreat
Matige ro-komedie. Erg voorspelbaar en zelden echt grappig. 4/10
  zondag 29 november 2009 @ 20:06:17 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75119728
Me and You and Everyone else we know
A lonely shoe salesman and an eccentric performance artist struggle to connect in this unique take on contemporary life.

Dit zou dus een feelgood film moeten zijn. Maar nee, sorry, is schaar hem daar zeker niet in. De film gaat over een totaal gestoorde vrouw die achter een net gescheiden schoenenverkoper aanzit. Ik irriteerde me mateloos aan het domme kind en ze was ook op geen enkele manier grappig. Eerder verknipt en zielig. Enige leuke momentjes van de film zijn de kids van de schoenenverkoper...zeker het kleine jochie (o zo schattig) speelde aardig en kon me nog aan het lachen krijgen. Maar feelgood en de 7.4 van IMDB? Zeer zeker niet. De film gaat gewoon nergens over, wordt nooit grappig, dramatisch of wat dan ook. Van alles (net) niets.....

IMDB: 7.4
Zelf: 5.0

Elegy
Cultural critic David Kepesh finds his life -- which he indicates is a state of "emancipated manhood" -- thrown into tragic disarray by Consuela Castillo, a well-mannered student who awakens a sense of sexual possessiveness in her teacher

Penelope Cruz & Ben Kingsley schitteren in deze film die genomineerd was voor de Gouden Beer (Berlijn 2008). Kingsley is een leraar die verliefd wordt op Cruz, een 30 jaar jongere student van hem. Hij blijft beren op de weg zien in hun relatie en richt daarmee zichzelf, Cruz maar ook een vriend van hem ten gronde. Aardig liefdesdrama met goed acteerwerk van beiden (en ook wel Dennis Hopper). Leuk om met je vriendin te kijken... kan een tranentrekker zijn (volgens mijn vriendin). Zeker gezien hoe het afloopt met Cruz. Oh en als je Cruz naakt wil zien (sommigen schijnen dat fantastisch te vinden) kan ik je de film ook aanraden.

IMDB: 6.9
Zelf: 6.9
pi_75122842
Bright Star

The drama based on the three-year romance between 19th century poet John Keats and Fanny Brawne, which was cut short by Keats' untimely death at age 25.

Zeldzaam mooie film.
pi_75122882
Jumper
A genetic anomaly allows a young man to teleport himself anywhere.

Hij stond al een tijdje klaar, maar nu heb ik hem dan gezien. Tsja, ze hadden zoveel meer met het concept kunnen doen. Het moment dat hij ontdekt dat hij deze gave bezit tot het moment dat hij actief aan het reizen is, had veel beter uitgewerkt kunnen worden. En het heen en weer reizen en de achtervolging worden ook al snel vervelend, en de film duurt maar een kleine anderhalf uur.
En Samuel L. Jackson, what's up with his hair

Nee deze film vond ik niet zo

IMDb: 5,9
Mijn cijfer: 5,3
pi_75123393
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:06 schreef SnuggLe het volgende:

Elegy
Cultural critic David Kepesh finds his life -- which he indicates is a state of "emancipated manhood" -- thrown into tragic disarray by Consuela Castillo, a well-mannered student who awakens a sense of sexual possessiveness in her teacher

[ afbeelding ]

Penelope Cruz & Ben Kingsley schitteren in deze film die genomineerd was voor de Gouden Beer (Berlijn 2008). Kingsley is een leraar die verliefd wordt op Cruz, een 30 jaar jongere student van hem. Hij blijft beren op de weg zien in hun relatie en richt daarmee zichzelf, Cruz maar ook een vriend van hem ten gronde. Aardig liefdesdrama met goed acteerwerk van beiden (en ook wel Dennis Hopper). Leuk om met je vriendin te kijken... kan een tranentrekker zijn (volgens mijn vriendin). Zeker gezien hoe het afloopt met Cruz. Oh en als je Cruz naakt wil zien (sommigen schijnen dat fantastisch te vinden) kan ik je de film ook aanraden.

IMDB: 6.9
Zelf: 6.9
Dat vind ik zo'n fijne film!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75124820
Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte
Kort samengevat worden er in een dorpje een aantal misdaden gepleegd en probeert men erachter te komen wie ze pleegt. Was een mooie film, die doordat hij zwartwit is dat extra tikkeltje sfeer meekrijgt. Het speelt zich af vlak voor de eerste wereldoorlog, maar volgens mij had het zich net zo goed in 1900 of 1925 af kunnen spelen. Het hele verhaal heeft niks met de eerste wereldoorlog te maken en pas in het einde van de film wordt een erge korte referentie naar de eerste wereldoorlog gegeven. Het einde is even schokkend als goed als mooi.
8/10
  zondag 29 november 2009 @ 21:45:40 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75125199
Blood Simple
De eerste film in het inmiddels omvangrijke oeuvre van de Coen broers. Het is een prachtig gestyleerde en erg spannende thriller geworden met een sterk script.
Volgens de hoes van de dvd is het een film noir maar dat vond ik niet, het is meer een thriller. Eentje die tot het einde spannend blijft. Het acteerwerk is sterk met een heerlijke rol van M. Emmet Walsh als de killer en een zeldzaam serieuze rol van Frances McDormand.
De typische Coen stijl met zwarte humor is ook hier al zichtbaar, ditmaal vooral door middel van de uiterst curieuze keuze in de muziek. Een keuze die wel geslaagd blijkt. De muziek zorgt voor een beetje humoristisch ondertoontje in deze verder uiterst serieuze maar sterke debuut film van de Coens.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  zondag 29 november 2009 @ 21:52:00 #67
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_75125522
Couples Retreat

Ik heb wel een paar keer moeten lachen, maar verder is deze film een mager zesje waard.... De film knalt nergens, het magere verhaal kabbelt een beetje voort, zakt na een uur volledig in, waarna het naar een erg voorspelbaar einde toe werkt......
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
pi_75137282
12 Angry Men

Opeens kwam ik deze film tegen op de Belgische zender Een.
Vaker recensies hier in dit topic gelezen dus ik bleef lekker op de bank liggen. En ik ben blij dat ik dit gedaan heb want de film was de beste rechtbankfilm wat ik tot nu toe gezien heb.
Film speelt zich af in een jurykamer waar 12 juryleden de rechtzaak van een 18jarige jongen moeten beoordelen. Iedereen denkt dat de jongen schuldig is, maar 1 iemand weet het niet zeker. Langzaam ontwikkelt zich een conversatie waardoor iedereen van slag raakt. Vooral de setting van 1 kamer en de intense hitte is erg goed in beeld gebracht. Simpelweg een steengoede film die ik helaas te laat heb ontdekt.
IMDB: 8.9/10
Mijn cijfer: 9.0/10

[ Bericht 48% gewijzigd door Professional op 30-11-2009 11:23:48 ]
pi_75139538
Ordinary People (Robert Redford, 1980)
Degelijk regiedebuut van Robert Redford met in de hoofdrol Donald Sutherland en een overtuigende (jonge) Timothy Hutton. Acteerwerk is erg sterk en ook de regie past prima, echter wist het verhaal mij persoonlijk niet echt te raken. Ben dan ook iets minder positief dan vele anderen, maar toch een goed drama. 7.2
pi_75143339
The Bucket List
Two terminally ill men escape from a cancer ward and head off on a road trip with a wish list of to-dos before they die.

Goede film. Hij heeft z'n grappige en dramatische momenten. In het begin vond ik hem een tikkeltje traag, maar later kwam de film goed op gang.
Jack Nicholson en Morgan Freeman vormen een leuk duo in deze film.

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 7,5
pi_75143632
Ningen No Jôken I (The Human Condition I)
Nadat Timo20 lovende kritiek over The Human Condition in dit topic zette, besloot ik em ook eens te kijken. Hij staat niet voor niets al maanden op mijn PC.
Heavy shit meng. Dit eerste deel was al een van de betere anti-oologsfilms die ik heb gezien. Kijk uit naar de rest van de trilogie.
9/10
pi_75143898
Net even The Final Destination gekeken.

Ja wat kan ik erover zeggen? Ik wist uiteraard van te voren al wat me te wachten stond en ik keek uit verveling. Ondanks de negatieve punten heeft het wel iets vermakelijks.

Het acteer werk was slecht maar zoiets is te verwachten wat mij verbaasde waren de special effects. Explosies, vuur en vooral rook zag er soms echt heel lelijk en nep uit, zeker anno 2009 zou dit wel wat beter hebben gekund. Maar ik moet zeggen de animaties af en toe tussendoor in een soort van röntgenfoto-stijl waren erg vet.

Het verhaal was uiteraard precies hetzelfde als in de eerdere delen, enkel werd alles op een andere manier gevisualiseerd. Ik keek deze film voornamelijk uit interesse naar de special effects en gewoon omdat het wel ergens vermakelijk blijft.

4.5/10
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 30 november 2009 @ 20:31:38 #73
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75158708
Nog wat films van vorige week:

Män som hatar kvinnor
Ik ben niet bekend met de boeken, dus geen idee of het goed verfilmd is, al is dat uiteindelijk minder relevant, want een film moet het ook op eigen kracht kunnen. In dit geval is dat dan goed geslaagd. Het gaat over een journalist die samen met een alternatieve emo/gothic/whatever-babe een verdwijning van 40 jaar geleden gaat oplossen. De film duurt weliswaar vrij lang, maar die tijd wordt dan ook gebruikt om de personages uit te werken. Het draait even veel om de 2 "helden" dan om het oplossen van het eigenlijke mysterie. Hij heeft er iig. voor gezorgd dat ik ook benieuwd ben naar de 2 vervolgen.

De helaasheid der dingen
Opnieuw het boek niet gelezen. Het is een beeld van een vorm van marginaliteit die nogal typisch Vlaams is met bijhorende humor en tragiek. Er lopen nogal wat figuren rond die herkenbaar zijn, ik ken de types. Geboren underachievers (om het geen losers te noemen) die het allemaal niet slecht bedoelen, maar uiteindelijk zullen ze hun eigen cliché's nooit ontgroeien. Leuke tragi-komische film met hilarische en schrijnende momenten en erg degelijk acteerwerk. De regisseur, Felix Van Groeningen, blijft met de film beter worden, afwachten hoe hij verder evolueert.

Triangle
Het scheen een kruising te zijn tussen Ghost Ship en Groundhog Day, dus ik was erg benieuwd. Die omschrijving klopt wel, maar ik had er toch meer van verwacht. Een groepje mensen komt op een spookschip terecht, er gebeuren vreemde dingen en ze lijken steeds opnieuw te gebeuren. Hoewel het uiteraard de bedoeling is, is de film af en toe te repetitief, ze kunnen het niet fris houden, het loopt allemaal net niet vlot genoeg. Het plot zit uiteraard vol twists en er wordt geprobeerd om het allemaal te laten kloppen, maar ook dat loopt maar stroefjes. Dat maakt het geen slechte film, maar ik bleef met het gevoel achter dat er meer in zat.

Hush
Koppel wordt lastig gevallen door een wazige figuur in een truck. Klinkt als een kopie van films als Duel en Joyride en dat is het ook gewoon. Weinig origineel, ook in de uitwerking, maar het keek lekker weg en bleef spannend, dus één van de betere rip-offs.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 november 2009 @ 20:57:28 #74
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75159856
The great dictator

Aantal leuke grappen, zeker sterke parodie, maar ik vond hem te lang duren om hem echt grappig te houden, het tempo ging er uit..

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 30 november 2009 @ 21:13:23 #75
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75160618
Zombieland

super leuke film !

8,6 / 10

imdb: 8,1
The Outside Agency
pi_75163506
Planet Of The Apes 1968

http://www.imdb.com/title/tt0063442/

Best een aardige film die je echt in een bepaalde sfeer zet. Acteren is overdreven maar ik denk dat dat gewoon vroeger zo was

Planet Of The Apes 1970

http://www.imdb.com/title/tt0065462/

Oke, deze film ging verder op deel 1. Dit deel zat ik echt van Ik doe de rest spoileren want ik ga het plot verraden
SPOILER
Al met al een niet zo goede film..

Deel 3,4 en 5 moet ik nog zien maar ik weet nog niet of ik dat wil na deze 2
  maandag 30 november 2009 @ 22:33:52 #77
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75164147
Goede maand!

November
Films
96. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) :: 7.4
97. Monsters vs Aliens (Rob Letterman, Conrad Vernon, 2009) :: 6.2
98. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 8.3
99. Brüno (Larry Charles, 2009) :: 7.2
100. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.4
101. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.5
102. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 7.0
103. Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
104. The Proposal (Anne Fletcher, 2009) :: 7.0
105. The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003) :: 7.8
106. L'auberge espagnole (Cédric Klapisch, 2002) :: 6.9
107. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) :: 8.5
108. Secretary (Steven Shainberg, 2002) :: 6.8
109. Berlin Calling (Hannes Stöhr, 2008) :: 7.8
110. Linha de Passe (Walter Salles, Daniela Thomas, 2008) :: 6.1
111. 9 (Shane Acker, 2009) :: 6.2
112. 28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007) :: 7.0
113. Management (Stephen Belber, 2008) :: 4.0
114. Duplicity (Tony Gilroy, 2009) :: 7.5
115. Reign Over Me (Mike Binder, 2007) :: 8.4
116. Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) :: 6.5
117. Capitalism: A Love Story (Michael Moore, 2009) :: 8.2
118. Google Baby (Zippi Brand Frank, 2009) :: 8.0
119. Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005) :: 5.0
120. Elegy (Isabel Coixet, 2008) :: 6.9

Totale speelduur: 2662 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: (500) Days of Summer, 12 Angry Men (8.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Management (4.0).

Media-verdeling
2.
4.
19.
pi_75164883
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Dennis1969 het volgende:
Couples Retreat

Ik heb wel een paar keer moeten lachen, maar verder is deze film een mager zesje waard.... De film knalt nergens, het magere verhaal kabbelt een beetje voort, zakt na een uur volledig in, waarna het naar een erg voorspelbaar einde toe werkt......
ben ik het wel mee eens
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 23:38:11 #79
862 Arcee
Look closer
pi_75166689
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef Tha_Bartman het volgende:
The great dictator

Aantal leuke grappen, zeker sterke parodie, maar ik vond hem te lang duren om hem echt grappig te houden, het tempo ging er uit..

een 7
Die film heeft me echt verrast. Ik vond 'm erg goed gedaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 30 november 2009 @ 23:40:58 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75166785
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:51 schreef Siniti het volgende:
Ningen No Jôken I (The Human Condition I)
Nadat Timo20 lovende kritiek over The Human Condition in dit topic zette, besloot ik em ook eens te kijken. Hij staat niet voor niets al maanden op mijn PC.
Heavy shit meng. Dit eerste deel was al een van de betere anti-oologsfilms die ik heb gezien. Kijk uit naar de rest van de trilogie.
9/10
Benieuwd naar wat je van de rest van vindt

Young Frankenstein
Geweldige horror parodie/hommage die tegelijk te flauw is om waar te zijn maar ook een heel arsenaal een echt goede en slimme grappen bevat.
Marty Feldman steelt als I-gor de show, een geweldig personage. Ook na de zoveelste kijkbeurt heb ik me er opnieuw ontzettend mee vermaakt.
Super.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 10% gewijzigd door Timo20 op 01-12-2009 00:11:03 ]
pi_75167654
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:33 schreef SnuggLe het volgende:
Goede maand!

November
Films
96. [ afbeelding ] The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) :: 7.4
97. [ afbeelding ] Monsters vs Aliens (Rob Letterman, Conrad Vernon, 2009) :: 6.2
98. [ afbeelding ] District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 8.3
99. [ afbeelding ] Brüno (Larry Charles, 2009) :: 7.2
100. [ afbeelding ] Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.4
101. [ afbeelding ] (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.5
102. [ afbeelding ] Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 7.0
103. [ afbeelding ] Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
104. [ afbeelding ] The Proposal (Anne Fletcher, 2009) :: 7.0
105. [ afbeelding ] The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003) :: 7.8
106. [ afbeelding ] L'auberge espagnole (Cédric Klapisch, 2002) :: 6.9
107. [ afbeelding ] 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) [ afbeelding ] :: 8.5
108. [ afbeelding ] Secretary (Steven Shainberg, 2002) :: 6.8
109. [ afbeelding ] Berlin Calling (Hannes Stöhr, 2008) :: 7.8
110. [ afbeelding ] Linha de Passe (Walter Salles, Daniela Thomas, 2008) :: 6.1
111. [ afbeelding ] 9 (Shane Acker, 2009) :: 6.2
112. [ afbeelding ] 28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007) :: 7.0
113. [ afbeelding ] Management (Stephen Belber, 2008) :: 4.0
114. [ afbeelding ] Duplicity (Tony Gilroy, 2009) :: 7.5
115. [ afbeelding ] Reign Over Me (Mike Binder, 2007) :: 8.4
116. [ afbeelding ] Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) :: 6.5
117. [ afbeelding ] Capitalism: A Love Story (Michael Moore, 2009) :: 8.2
118. [ afbeelding ] Google Baby (Zippi Brand Frank, 2009) :: 8.0
119. [ afbeelding ] Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005) :: 5.0
120. [ afbeelding ] Elegy (Isabel Coixet, 2008) :: 6.9

Totale speelduur: 2662 min.

Best beoordeeld: (500) Days of Summer, 12 Angry Men (8.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Management (4.0).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 4.
[ afbeelding ] 19.
Hoe heet bovenstaand programma ook alweer waarmee ik zulke lijstjes kan uitdraaien?
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:12:02 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75167834
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:06 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

Hoe heet bovenstaand programma ook alweer waarmee ik zulke lijstjes kan uitdraaien?
www.whatiwatch.net

November
Films
195. Baby Face (Alfred E. Green, 1933) :: 8.5
196. Red-Headed Woman (Jack Conway, 1932) :: 8.8
197. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 9.0
198. Brødre (Susanne Bier, 2004) :: 8.0
199. The Love Parade (Ernst Lubitsch, 1929) :: 7.2
200. Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) :: 8.7
201. 2 ou 3 choses que je sais d'elle (Jean-Luc Godard, 1967) :: 8.0
202. Couples Retreat (Peter Billingsley, 2009) :: 5.5
203. Ai no borei (Nagisa Ôshima, 1978) :: 8.0
204. Onibaba (Kaneto Shindô, 1964) :: 7.0
205. Miller's Crossing (Ethan Coen, Joel Coen, 1990) :: 8.7
206. Ningen no joken I (Masaki Kobayashi, 1959) :: 8.5
207. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 6.5
208. Ningen no joken II (Masaki Kobayashi, 1959) :: 9.0
209. Jumanji (Joe Johnston, 1995) :: 7.0
210. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 8.0
211. Ningen no joken III (Masaki Kobayashi, 1961) :: 9.5
212. Blood Simple. (Ethan Coen, Joel Coen, 1984) :: 8.3
213. Young Frankenstein (Mel Brooks, 1974) :: 8.0

Series
214. Dexter - Seizoen 1 (James Manos Jr., 2006) :: 8.0

Statistieken
Totaal 19 films (maandgemiddelde: 18.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totale speelduur: 2214 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Ningen no joken III (9.5, 10de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Couples Retreat (5.5).

Media-verdeling
2.
1.
17.
pi_75169193
Vermakelijke maand, helaas wel 3 zeer tegenvallende films van meneer Cronenberg.

November
Films
257. The New World (Terrence Malick, 2005) :: 9.0
258. Z (Costa-Gavras, 1969) :: 8.0
259. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 7.5
260. Star Trek: First Contact (Jonathan Frakes, 1996) :: 7.5
261. This Is It (Kenny Ortega, 2009) :: 7.5
262. Bad Boy Bubby (Rolf de Heer, 1993) :: 7.0
263. French Connection II (John Frankenheimer, 1975) :: 7.0
264. Fukushû suruwa wareniari (Shohei Imamura, 1979) :: 7.0
265. G.I. Joe: Rise of Cobra (Stephen Sommers, 2009) :: 7.0
266. Giornata nera per l'ariete (Luigi Bazzoni, 1971) :: 7.0
267. In the Electric Mist (Bertrand Tavernier, 2008) :: 7.0
268. Lin Shi Rong (Sammo Hung Kam-Bo, Woo-ping Yuen, 1979) :: 7.0
269. La morte ha fatto l'uovo (Giulio Questi, 1968) :: 7.0
270. Nobi (Kon Ichikawa, 1959) :: 7.0
271. A Streetcar Named Desire (Elia Kazan, 1951) :: 7.0
272. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 7.0
273. The Big Sleep (Howard Hawks, 1946) :: 6.5
274. Extremities (Robert M. Young, 1986) :: 6.5
275. The Stepfather (Joseph Ruben, 1987) :: 6.5
276. La Tarantola dal ventre nero (Paolo Cavara, 1971) :: 6.5
277. L'année dernière à Marienbad (Alain Resnais, 1961) :: 6.0
278. The Gate (Tibor Takács, 1987) :: 6.0
279. M. Butterfly (David Cronenberg, 1993) :: 6.0
280. Mirageman (Ernesto Díaz Espinoza, 2007) :: 6.0
281. The Final Destination (David R. Ellis, 2009) :: 5.5
282. Stereo (David Cronenberg, 1969) :: 5.0
283. Crimes of the Future (David Cronenberg, 1970) :: 4.5

Statistieken
Totaal 27 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 25.

Totale speelduur: 2752 min.

Best beoordeeld: The New World (9.0, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Crimes of the Future (4.5).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  dinsdag 1 december 2009 @ 02:13:37 #84
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_75169969
Net Wanted weer gezien en heb nu Contract Killers op staan.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  dinsdag 1 december 2009 @ 03:35:57 #85
75556 erkel
back from Dagestan
pi_75170672
Dreamgirls (2006)

De film begint boeiend met de opkomst van The Dreamettes en later wordt het The Dreams. Het verhaal wordt verteld met veel zang tussendoor, wat iets extra toevoegt aan de film. Alleen het laatste half uur kon ik mijn aandacht er moeilijk bijhouden. Sterke rollen van Jennifer Hudson en Jamie Fox. Het komt voor mij uit op een 7tje.
Weisst
pi_75171773
November
Films
172. This Is It (Kenny Ortega, 2009) :: 6.0
173. The Rock (Michael Bay, 1996) :: 8.0
174. This Is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984) :: 7.8
175. 2012 (Roland Emmerich, 2009) :: 4.0
176. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.2
177. Midnight Run (Martin Brest, 1988) :: 7.0
178. Ordinary People (Robert Redford, 1980) :: 7.2

Series
179. Friday Night Lights - Seizoen 1 (Peter Berg, 2006) :: 7.5
180. Friday Night Lights - Seizoen 2 (Peter Berg, 2006) :: 7.5
181. Friday Night Lights - Seizoen 3 (Peter Berg, 2006) :: 7.5
182. South Park - Seizoen 13 (Trey Parker, Matt Stone, Eric Stough, 1997) :: 7.0
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:37:11 #87
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75171957
Redelijk goede maand. Veel goede films uiteraar, helaas ook wat troep. Het is niet anders.

November
Films
260. Fighting (Dito Montiel, 2009) :: 5.5
261. Duplicity (Tony Gilroy, 2009) :: 5.5
262. It Happened in Hollywood (Harry Lachman, 1937) :: 7.5
263. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 9.5
264. Alien (Ridley Scott, 1979) :: 9.0
265. Deadly Is the Female (Joseph H. Lewis, 1949) :: 9.5
266. The Innocents (Jack Clayton, 1961) :: 8.5
267. Badlands (Terrence Malick, 1973) :: 8.0
268. What's Up, Doc? (Peter Bogdanovich, 1972) :: 6.5
269. Red Dawn (John Milius, 1984) :: 7.0
270. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008) :: 7.0
271. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 7.0
272. Big Night (Campbell Scott, Stanley Tucci, 1996) :: 6.5
273. 2012 (Roland Emmerich, 2009) :: 8.0
274. Brüno (Larry Charles, 2009) :: 7.5
275. Dishonored (Josef von Sternberg, 1931) :: 8.5
276. Letter from an Unknown Woman (Max Ophüls, 1948) :: 9.5
277. The Scarlet Empress (Josef von Sternberg, 1934) :: 9.0
278. An American Werewolf in London (John Landis, 1981) :: 8.0
279. Letter from an Unknown Woman (Max Ophüls, 1948) :: 9.5
280. Harry Potter and the Half-Blood Prince (David Yates, 2009) :: 3.0
281. Countess Dracula (Peter Sasdy, 1971) :: 7.5
282. Zwartboek (Paul Verhoeven, 2006) :: 8.5
283. Dragonball Evolution (James Wong, 2009) :: 6.5
284. Sanshô dayû (Kenji Mizoguchi, 1954) :: 9.0
285. Magnificent Obsession (Douglas Sirk, 1954) :: 9.0
286. Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) :: 2.0
287. Deliverance (John Boorman, 1972) :: 9.0
288. Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) :: 10.0
289. Karakter (Mike van Diem, 1997) :: 8.5

Series
290. Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 7 t/m 9 :: 8.5
291. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 1 (Larry David, 2000) :: 8.5

Statistieken
Totaal 30 films (maandgemiddelde: 25.8) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.

Totaal 3 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3413 min.
Aantal films / series herzien: 11.

Best beoordeeld: Shichinin no samurai (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Paranormal Activity (2.0).

Media-verdeling
2.
1.
28.
1.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:00:43 #88
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_75172272
November
Films
3. De storm (Ben Sombogaart, 2009) :: 7.0
4. Food, Inc. (Robert Kenner, 2008) :: 7.5
5. Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (Paul Weitz, 2009) :: 7.0
6. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 8.5
7. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 7.0
8. Terminator Salvation (McG, 2009) :: 7.5
9. 2012 (Roland Emmerich, 2009) :: 6.5
10. Twilight (Catherine Hardwicke, 2008) :: 8.0
11. The Twilight Saga: New Moon (Chris Weitz, 2009) :: 8.0
12. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 6.5
13. Couples Retreat (Peter Billingsley, 2009) :: 6.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 6.5) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totale speelduur: 1243 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Up (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Couples Retreat (6.0).

Media-verdeling
Bioscoop: 5.
Internet: 6.
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:03:47 #89
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75172320
November
Films
26. Charlie's Angels: Full Throttle (McG, 2003) :: 6.5
27. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (Adam McKay, 2004) :: 7.0
28. Old School (Todd Phillips, 2003) :: 7.0
29. In Bruges (Martin McDonagh, 2008) :: 8.0
30. Mission: Impossible (Brian De Palma, 1996) :: 7.0
31. Kalifornia (Dominic Sena, 1993) :: 7.5
32. Not Another Teen Movie (Joel Gallen, 2001) :: 6.5
33. Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008) :: 7.5
34. The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) :: 7.5
35. Zoolander (Ben Stiller, 2001) :: 7.0
36. Charlie's Angels (McG, 2000) :: 7.0
37. Flatlife (Jonas Geirnaert, 2004) :: 8.0

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 3.1) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totale speelduur: 1136 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: In Bruges, Flatlife (8.0, 9de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Charlie's Angels: Full Throttle, Not Another Teen Movie (6.5).
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:26:08 #90
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_75172747
Mijn Top 10 over November 2009:

1. Last Holiday (1950) Henry Cass 9
2. Moon (2009) Duncan Jones 8,8
3. Interstate 60: Episodes of the Road (2002) Bob Gale 8,6
4. Gycklarnas afton (1953) Ingmar Bergman 8,4
5. Loft (2008) Erik Van Looy 8,2
6. La Commare Secca (1962) Bernardo Bertolucci 8,2
7. The Treasure of the Sierra Madre (1948) John Huston 8,1
8. Tôkyô sonata (2008) Kiyoshi Kurosawa 8
9. Clean, Shaven (1993) Lodge Kerrigan 7,9
10. Body of Lies (2008) Ridley Scott 7,9

Totaal aantal films: 41
Slechtste film:
41. Ginî piggu 2: Chiniku no hana (1985) Hideshi Hino 1,8
pi_75173374
Geziene films november:

1. Scary Movie 4
2. Moon
3. The Wrestler
4. Monsters vs Aliens
5. Harry Potter 6
6. The Hangover
7. Surrogates
8. Ink
9. The Skeptic
10. Up
11. Orphan
12. My sister’s Keeper
13. The Brothers Bloom
14. City Of Ember
15. Inglourious Bastards
16. Gamer
17. Pandorum
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:59:44 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75173568
Angels' Brigade

Actiecomedy die een kruising is tussen Charlie Angels en The A-Team. Zeven redelijk appetijtelijke dames in witte pakjes nemen het op tegen een drugskartel. Je gelooft het of niet, maar met hun uitmuntende skills krijgen ze hen wel te pakken . Het Aziatische karakter hanteert uiteraard een stoer zwaard, dat voornamelijk lucht doormidden klieft, de stoere negerin weet wel raad met een motor die kan schieten en de jonge onschuldige scholiere redt uiteindelijk de dag tijdens de zenuwslopende climax. Het is niet helemaal perfect wat de dames laten zien, vermakelijk is het wel mede door een paar vette explosies . Jack Palance is overigens koning in dit soort films. Cijfer: 4

Il raggio infernale (Danger Death Ray)
Terend op de Bondsuccessen van ondermeer Dr. No en Goldfinger, kwamen er in de jaren '60 allerlei extreem foute Bond-ripoffs op de markt. Danger Death Ray is er zo'n één. Het plot is simpel: een laser ('for peaceful purposes' melden de bouwers) kan alles en iedereen vernietigen en het erge is dat het in verkeerde handen valt . Secret Agent Bart Fargo steekt daar een stokje voor en wat de kijker vervolgens te zien krijgt is een aaneenschakeling van ridicule actiescenes en achtervolgingen. Redelijk amusant dus. Cijfer: 5

Blue Velvet
Heel okeeje thriller met een spannende sfeer, die een en al Lynchiaans is. Gelukkig lang niet zo vaag als bijvoorbeeld een Lost Highway of Mulholland Drive. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:03:37 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75173653
Hmm, ik zie nu pas wat voor matige filmmaand ik had. 21 Films heb ik gezien en een Bay-film staat in de top vijf, terwijl ik diens Transformers II echt hersenloos kut vond. Net zoals Rambo 2 t/m 4 . Bij deze besluit ik dat december voor mij de maand met wat fijnzinnigere en intelligentere films wordt .

1. You Can't Take It with You
2. Moon
3. Blue Velvet
4. Basic Instinct
5. The Island
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_75174012
Pandorum 2009

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Science-Fiction
108 minuten

geregisseerd door Christian Alvart
met Dennis Quaid, Ben Foster en Cam Gigandet

Payton (Dennis Quaid) en Bower (Ben Foster) zijn twee ruimtereizigers die wakker worden op hun schip zonder dat ze nog weten wat hun missie was. Als ze door wat wazige herinneringen proberen uit te vinden wat hun doel was op deze missie, komen ze erachter dat ze niet alleen zijn, maar dat ''iets'' het op hen heeft gemunt...

Zeer leuke film, maar met momenten wat saai en langdradig. Ook vond ik op sommige momenten de special effects maar matig overkomen. Ook begrijp ik niet goed wat sommige mensen door die bedrading zit te kruipen. Deuren gaan dicht en vervolgens krijgen de acteurs deze met de losse hand weer open etc. Heel wat vaagheid troef. Desalnietemin mag het einde er best zijn!
pi_75174550
Best een aardige maand met een gemiddelde van 7,1:

45. The Ugly Truth (Robert Luketic, 2009) :: 6.5
46. Prime (Ben Younger, 2005) :: 6.0
47. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.8
48. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.5
49. Taxi (Gérard Pirès, 1998) :: 7.3
50. Taxi 2 (Gérard Krawczyk, 2000) :: 6.8
51. Young People Fucking (Martin Gero, 2007) :: 5.8
52. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.5
53. Funny People (Judd Apatow, 2009) :: 6.3
54. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 8.5

Statistieken
Totaal 9 films (maandgemiddelde: 7.1) gekeken:

Best beoordeeld: Mary and Max (8.8, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Young People Fucking (5.8).
pi_75174596
thursday. of wat het engelse woord voor donderdag dan ook is.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:05:55 #97
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75175222
gisteren begonnen aan The great escape

Tot nu toe erg leuk maar omdat het al laat was en hij nog lang duurde afgezet om vandaag verder te kijken
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75175524
November

1. Shi Mian Mai Fu (2004) 8
2. Dalkomhan Insaeng (2005) 8
3. 24: Redemption (2008) 8
4. Scarlet Street (1945) 8
5. The House on Telegraph Hill (1951) 6
6. M (1931) 6
7. Fear X (2003) 6
8. Mannen på Taket (1976) 5
9. Bad Lieutenant (1992) 5
10. Gotcha! (1985) 4
pi_75177326
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:35:50 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75178252
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:07 schreef resque het volgende:
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
Nee hoor, ik voel me nog steeds jong. En ook jongeren kunnen veel oudere films zien. Is juist heel leuk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')