abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 november 2009 @ 20:06:17 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75119728
Me and You and Everyone else we know
A lonely shoe salesman and an eccentric performance artist struggle to connect in this unique take on contemporary life.

Dit zou dus een feelgood film moeten zijn. Maar nee, sorry, is schaar hem daar zeker niet in. De film gaat over een totaal gestoorde vrouw die achter een net gescheiden schoenenverkoper aanzit. Ik irriteerde me mateloos aan het domme kind en ze was ook op geen enkele manier grappig. Eerder verknipt en zielig. Enige leuke momentjes van de film zijn de kids van de schoenenverkoper...zeker het kleine jochie (o zo schattig) speelde aardig en kon me nog aan het lachen krijgen. Maar feelgood en de 7.4 van IMDB? Zeer zeker niet. De film gaat gewoon nergens over, wordt nooit grappig, dramatisch of wat dan ook. Van alles (net) niets.....

IMDB: 7.4
Zelf: 5.0

Elegy
Cultural critic David Kepesh finds his life -- which he indicates is a state of "emancipated manhood" -- thrown into tragic disarray by Consuela Castillo, a well-mannered student who awakens a sense of sexual possessiveness in her teacher

Penelope Cruz & Ben Kingsley schitteren in deze film die genomineerd was voor de Gouden Beer (Berlijn 2008). Kingsley is een leraar die verliefd wordt op Cruz, een 30 jaar jongere student van hem. Hij blijft beren op de weg zien in hun relatie en richt daarmee zichzelf, Cruz maar ook een vriend van hem ten gronde. Aardig liefdesdrama met goed acteerwerk van beiden (en ook wel Dennis Hopper). Leuk om met je vriendin te kijken... kan een tranentrekker zijn (volgens mijn vriendin). Zeker gezien hoe het afloopt met Cruz. Oh en als je Cruz naakt wil zien (sommigen schijnen dat fantastisch te vinden) kan ik je de film ook aanraden.

IMDB: 6.9
Zelf: 6.9
pi_75122842
Bright Star

The drama based on the three-year romance between 19th century poet John Keats and Fanny Brawne, which was cut short by Keats' untimely death at age 25.

Zeldzaam mooie film.
pi_75122882
Jumper
A genetic anomaly allows a young man to teleport himself anywhere.

Hij stond al een tijdje klaar, maar nu heb ik hem dan gezien. Tsja, ze hadden zoveel meer met het concept kunnen doen. Het moment dat hij ontdekt dat hij deze gave bezit tot het moment dat hij actief aan het reizen is, had veel beter uitgewerkt kunnen worden. En het heen en weer reizen en de achtervolging worden ook al snel vervelend, en de film duurt maar een kleine anderhalf uur.
En Samuel L. Jackson, what's up with his hair

Nee deze film vond ik niet zo

IMDb: 5,9
Mijn cijfer: 5,3
pi_75123393
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:06 schreef SnuggLe het volgende:

Elegy
Cultural critic David Kepesh finds his life -- which he indicates is a state of "emancipated manhood" -- thrown into tragic disarray by Consuela Castillo, a well-mannered student who awakens a sense of sexual possessiveness in her teacher

[ afbeelding ]

Penelope Cruz & Ben Kingsley schitteren in deze film die genomineerd was voor de Gouden Beer (Berlijn 2008). Kingsley is een leraar die verliefd wordt op Cruz, een 30 jaar jongere student van hem. Hij blijft beren op de weg zien in hun relatie en richt daarmee zichzelf, Cruz maar ook een vriend van hem ten gronde. Aardig liefdesdrama met goed acteerwerk van beiden (en ook wel Dennis Hopper). Leuk om met je vriendin te kijken... kan een tranentrekker zijn (volgens mijn vriendin). Zeker gezien hoe het afloopt met Cruz. Oh en als je Cruz naakt wil zien (sommigen schijnen dat fantastisch te vinden) kan ik je de film ook aanraden.

IMDB: 6.9
Zelf: 6.9
Dat vind ik zo'n fijne film!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75124820
Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte
Kort samengevat worden er in een dorpje een aantal misdaden gepleegd en probeert men erachter te komen wie ze pleegt. Was een mooie film, die doordat hij zwartwit is dat extra tikkeltje sfeer meekrijgt. Het speelt zich af vlak voor de eerste wereldoorlog, maar volgens mij had het zich net zo goed in 1900 of 1925 af kunnen spelen. Het hele verhaal heeft niks met de eerste wereldoorlog te maken en pas in het einde van de film wordt een erge korte referentie naar de eerste wereldoorlog gegeven. Het einde is even schokkend als goed als mooi.
8/10
  zondag 29 november 2009 @ 21:45:40 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75125199
Blood Simple
De eerste film in het inmiddels omvangrijke oeuvre van de Coen broers. Het is een prachtig gestyleerde en erg spannende thriller geworden met een sterk script.
Volgens de hoes van de dvd is het een film noir maar dat vond ik niet, het is meer een thriller. Eentje die tot het einde spannend blijft. Het acteerwerk is sterk met een heerlijke rol van M. Emmet Walsh als de killer en een zeldzaam serieuze rol van Frances McDormand.
De typische Coen stijl met zwarte humor is ook hier al zichtbaar, ditmaal vooral door middel van de uiterst curieuze keuze in de muziek. Een keuze die wel geslaagd blijkt. De muziek zorgt voor een beetje humoristisch ondertoontje in deze verder uiterst serieuze maar sterke debuut film van de Coens.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  zondag 29 november 2009 @ 21:52:00 #67
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_75125522
Couples Retreat

Ik heb wel een paar keer moeten lachen, maar verder is deze film een mager zesje waard.... De film knalt nergens, het magere verhaal kabbelt een beetje voort, zakt na een uur volledig in, waarna het naar een erg voorspelbaar einde toe werkt......
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
pi_75137282
12 Angry Men

Opeens kwam ik deze film tegen op de Belgische zender Een.
Vaker recensies hier in dit topic gelezen dus ik bleef lekker op de bank liggen. En ik ben blij dat ik dit gedaan heb want de film was de beste rechtbankfilm wat ik tot nu toe gezien heb.
Film speelt zich af in een jurykamer waar 12 juryleden de rechtzaak van een 18jarige jongen moeten beoordelen. Iedereen denkt dat de jongen schuldig is, maar 1 iemand weet het niet zeker. Langzaam ontwikkelt zich een conversatie waardoor iedereen van slag raakt. Vooral de setting van 1 kamer en de intense hitte is erg goed in beeld gebracht. Simpelweg een steengoede film die ik helaas te laat heb ontdekt.
IMDB: 8.9/10
Mijn cijfer: 9.0/10

[ Bericht 48% gewijzigd door Professional op 30-11-2009 11:23:48 ]
pi_75139538
Ordinary People (Robert Redford, 1980)
Degelijk regiedebuut van Robert Redford met in de hoofdrol Donald Sutherland en een overtuigende (jonge) Timothy Hutton. Acteerwerk is erg sterk en ook de regie past prima, echter wist het verhaal mij persoonlijk niet echt te raken. Ben dan ook iets minder positief dan vele anderen, maar toch een goed drama. 7.2
pi_75143339
The Bucket List
Two terminally ill men escape from a cancer ward and head off on a road trip with a wish list of to-dos before they die.

Goede film. Hij heeft z'n grappige en dramatische momenten. In het begin vond ik hem een tikkeltje traag, maar later kwam de film goed op gang.
Jack Nicholson en Morgan Freeman vormen een leuk duo in deze film.

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 7,5
pi_75143632
Ningen No Jôken I (The Human Condition I)
Nadat Timo20 lovende kritiek over The Human Condition in dit topic zette, besloot ik em ook eens te kijken. Hij staat niet voor niets al maanden op mijn PC.
Heavy shit meng. Dit eerste deel was al een van de betere anti-oologsfilms die ik heb gezien. Kijk uit naar de rest van de trilogie.
9/10
pi_75143898
Net even The Final Destination gekeken.

Ja wat kan ik erover zeggen? Ik wist uiteraard van te voren al wat me te wachten stond en ik keek uit verveling. Ondanks de negatieve punten heeft het wel iets vermakelijks.

Het acteer werk was slecht maar zoiets is te verwachten wat mij verbaasde waren de special effects. Explosies, vuur en vooral rook zag er soms echt heel lelijk en nep uit, zeker anno 2009 zou dit wel wat beter hebben gekund. Maar ik moet zeggen de animaties af en toe tussendoor in een soort van röntgenfoto-stijl waren erg vet.

Het verhaal was uiteraard precies hetzelfde als in de eerdere delen, enkel werd alles op een andere manier gevisualiseerd. Ik keek deze film voornamelijk uit interesse naar de special effects en gewoon omdat het wel ergens vermakelijk blijft.

4.5/10
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 30 november 2009 @ 20:31:38 #73
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75158708
Nog wat films van vorige week:

Män som hatar kvinnor
Ik ben niet bekend met de boeken, dus geen idee of het goed verfilmd is, al is dat uiteindelijk minder relevant, want een film moet het ook op eigen kracht kunnen. In dit geval is dat dan goed geslaagd. Het gaat over een journalist die samen met een alternatieve emo/gothic/whatever-babe een verdwijning van 40 jaar geleden gaat oplossen. De film duurt weliswaar vrij lang, maar die tijd wordt dan ook gebruikt om de personages uit te werken. Het draait even veel om de 2 "helden" dan om het oplossen van het eigenlijke mysterie. Hij heeft er iig. voor gezorgd dat ik ook benieuwd ben naar de 2 vervolgen.

De helaasheid der dingen
Opnieuw het boek niet gelezen. Het is een beeld van een vorm van marginaliteit die nogal typisch Vlaams is met bijhorende humor en tragiek. Er lopen nogal wat figuren rond die herkenbaar zijn, ik ken de types. Geboren underachievers (om het geen losers te noemen) die het allemaal niet slecht bedoelen, maar uiteindelijk zullen ze hun eigen cliché's nooit ontgroeien. Leuke tragi-komische film met hilarische en schrijnende momenten en erg degelijk acteerwerk. De regisseur, Felix Van Groeningen, blijft met de film beter worden, afwachten hoe hij verder evolueert.

Triangle
Het scheen een kruising te zijn tussen Ghost Ship en Groundhog Day, dus ik was erg benieuwd. Die omschrijving klopt wel, maar ik had er toch meer van verwacht. Een groepje mensen komt op een spookschip terecht, er gebeuren vreemde dingen en ze lijken steeds opnieuw te gebeuren. Hoewel het uiteraard de bedoeling is, is de film af en toe te repetitief, ze kunnen het niet fris houden, het loopt allemaal net niet vlot genoeg. Het plot zit uiteraard vol twists en er wordt geprobeerd om het allemaal te laten kloppen, maar ook dat loopt maar stroefjes. Dat maakt het geen slechte film, maar ik bleef met het gevoel achter dat er meer in zat.

Hush
Koppel wordt lastig gevallen door een wazige figuur in een truck. Klinkt als een kopie van films als Duel en Joyride en dat is het ook gewoon. Weinig origineel, ook in de uitwerking, maar het keek lekker weg en bleef spannend, dus één van de betere rip-offs.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 november 2009 @ 20:57:28 #74
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75159856
The great dictator

Aantal leuke grappen, zeker sterke parodie, maar ik vond hem te lang duren om hem echt grappig te houden, het tempo ging er uit..

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 30 november 2009 @ 21:13:23 #75
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75160618
Zombieland

super leuke film !

8,6 / 10

imdb: 8,1
The Outside Agency
pi_75163506
Planet Of The Apes 1968

http://www.imdb.com/title/tt0063442/

Best een aardige film die je echt in een bepaalde sfeer zet. Acteren is overdreven maar ik denk dat dat gewoon vroeger zo was

Planet Of The Apes 1970

http://www.imdb.com/title/tt0065462/

Oke, deze film ging verder op deel 1. Dit deel zat ik echt van Ik doe de rest spoileren want ik ga het plot verraden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een niet zo goede film..

Deel 3,4 en 5 moet ik nog zien maar ik weet nog niet of ik dat wil na deze 2
  maandag 30 november 2009 @ 22:33:52 #77
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75164147
Goede maand!

November
Films
96. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) :: 7.4
97. Monsters vs Aliens (Rob Letterman, Conrad Vernon, 2009) :: 6.2
98. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 8.3
99. Brüno (Larry Charles, 2009) :: 7.2
100. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.4
101. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.5
102. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 7.0
103. Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
104. The Proposal (Anne Fletcher, 2009) :: 7.0
105. The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003) :: 7.8
106. L'auberge espagnole (Cédric Klapisch, 2002) :: 6.9
107. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) :: 8.5
108. Secretary (Steven Shainberg, 2002) :: 6.8
109. Berlin Calling (Hannes Stöhr, 2008) :: 7.8
110. Linha de Passe (Walter Salles, Daniela Thomas, 2008) :: 6.1
111. 9 (Shane Acker, 2009) :: 6.2
112. 28 Weeks Later (Juan Carlos Fresnadillo, 2007) :: 7.0
113. Management (Stephen Belber, 2008) :: 4.0
114. Duplicity (Tony Gilroy, 2009) :: 7.5
115. Reign Over Me (Mike Binder, 2007) :: 8.4
116. Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) :: 6.5
117. Capitalism: A Love Story (Michael Moore, 2009) :: 8.2
118. Google Baby (Zippi Brand Frank, 2009) :: 8.0
119. Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005) :: 5.0
120. Elegy (Isabel Coixet, 2008) :: 6.9

Totale speelduur: 2662 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: (500) Days of Summer, 12 Angry Men (8.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Management (4.0).

Media-verdeling
2.
4.
19.
pi_75164883
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Dennis1969 het volgende:
Couples Retreat

Ik heb wel een paar keer moeten lachen, maar verder is deze film een mager zesje waard.... De film knalt nergens, het magere verhaal kabbelt een beetje voort, zakt na een uur volledig in, waarna het naar een erg voorspelbaar einde toe werkt......
ben ik het wel mee eens
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 23:38:11 #79
862 Arcee
Look closer
pi_75166689
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef Tha_Bartman het volgende:
The great dictator

Aantal leuke grappen, zeker sterke parodie, maar ik vond hem te lang duren om hem echt grappig te houden, het tempo ging er uit..

een 7
Die film heeft me echt verrast. Ik vond 'm erg goed gedaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 30 november 2009 @ 23:40:58 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75166785
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:51 schreef Siniti het volgende:
Ningen No Jôken I (The Human Condition I)
Nadat Timo20 lovende kritiek over The Human Condition in dit topic zette, besloot ik em ook eens te kijken. Hij staat niet voor niets al maanden op mijn PC.
Heavy shit meng. Dit eerste deel was al een van de betere anti-oologsfilms die ik heb gezien. Kijk uit naar de rest van de trilogie.
9/10
Benieuwd naar wat je van de rest van vindt

Young Frankenstein
Geweldige horror parodie/hommage die tegelijk te flauw is om waar te zijn maar ook een heel arsenaal een echt goede en slimme grappen bevat.
Marty Feldman steelt als I-gor de show, een geweldig personage. Ook na de zoveelste kijkbeurt heb ik me er opnieuw ontzettend mee vermaakt.
Super.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 10% gewijzigd door Timo20 op 01-12-2009 00:11:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')