abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75178610
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:07 schreef resque het volgende:
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
ik ben 19 en kijk ook veel oude films
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:54:31 #102
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_75178881
Wat is oud en wanneer is een film oud(er)?
pi_75179642
Ik vind 'oudere' films, ofwel films die duidelijk gedateerd zijn vaak heel interessant, maar voor mij zijn ze niet echt geschikt voor een avond vermaak, uitzonderingen daargelaten.

Ik moet een beetje in de bijbehorende mood zijn voor ik zo'n film op zet. Mijn wensenlijstje blijft wel groeien dus misschien moet ik er gewoon eens voor gaan.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:20:34 #104
165512 MASD
Music is dead.
pi_75179676
City Lights

Wow, wat een film. Een klassieke Chaplin die je gezien móet hebben.

IMBb cijfer: 8.6/10
Mijn cijfer: 9.0/10

2012

Goed, wat een contrast met de vorige film. Waar ik bij City Lights meeleefde met de personages en in het verhaal werd gezogen kan geen enkele hier mij boeien. Het verhaal is nauwelijks aanwezig en komt neer op een aaneenschakeling van "rampen", CGI-weergaves van bekende steden en hun ondergang. Weet niet of ik de enige was, maar het maakte totaal geen indruk op mij. Visueel zag het er wel okay uit, maar het was zo leeg, er zat totaal geen gevoel in.

De hoofdpersonen weten keer op keer te ontsnappen aan de dood, want hey, fuck natuurwetten. Wat mij het meest tegenviel was het totale gebrek aan medeleven. Ze zien miljoenen mensen doodgaan maar het kan ze gewoon niks schelen. Die motivational speech op het einde kwam ook gigantisch slecht over.

Al met al vond ik het kut. Als je al de kleine moeite neemt om een plot in je film te zetten maak het dan een beetje realistisch, laat mij merken dat het het einde van de wereld is. Nu kun je een compilatie maken van alle rampen en is de kijkervaring hetzelfde, danwel beter.

IMDb cijfer: 6.4
Mijn cijfer: 3.0

Idioterne (The Idiots)

Ik vond hem best leuk. Dit is volgens mij echt een film waar je van kan houden of die je haat. Het gaat over een groep mensen die zich voordoen als idioten als protest tegen het burgerlijke leven.

Alhoewel dit het plot is die je op elke website terug kunt vinden vond ik de film over iets anders gaan, namelijk Karen en hoe ze na een tegenslag in haar leven weer bij een groep probeert te horen.

Goede acteerprestaties en een controversieel thema waar ze naar mijn idee goed mee wegkomen. Sterkste scène was voor mij degene waar Karen terug gaat naar haar familie.

IMDb cijfer: 6.7/10
Mijn cijfer: 7.4/10
Long live music.
  Redactie Games dinsdag 1 december 2009 @ 14:48:51 #105
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75182722
Donkey Punch (2008)

Land: Verenigd Koninkrijk
Regisseur: Oliver Blackburn
met Julian Morris, Robert Boulter en Tom Burke
Genre: Thriller
Tijd: 90 minuten
IMDb-score: 5,4/10 (3,691 stemmen)

Een aantal feestvierende vakantiegangers besluiten hun feestje voort te zetten op een luxe jacht in de oceaan. Als één van de opvarenden op een ongelukkige manier de dood vindt, ontstaat er onenigheid onder de overige passagiers over wat ze met de situatie aanmoeten.

Ben deze film eigenlijk gaan kijken vanwege de toffe soundtrack die er lag. Afgelopen week maar eens teruggeluisterd en ik dacht eigenlijk, wel wat raar dat ik die film nog niet gezien heb Totaal niet wetend waar de film over gaat, al begreep ik de definitie "Donkey Punch" dan wel weer, ben ik de film gaan bekijken. In het begin was het nog wel grappig, maar naarmate het vorderde nadat het meiske dood ging, was het eigenlijk niet meer uit te houden. Beetje hysterisch geflip en gemoord waarvan je denkt tja je kan het ook overdrijven
Meer verhaal zit er ook niet achter...

Krijgt toch nog een 5 van me alleen maar omdat de soundtrack wel goed is..

Mijn Score: 5.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75182723
Iron Monkey (1993)

Beste kung fu komedie film ever! Good ol' times herleven met deze film

IMDB: 7.6
Zelf: 8.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:51:52 #107
67089 Gillingham
The horror...
pi_75193889
In november heb ik een bedroevend aantal van vier films gezien. Ik heb jarenlang niet zo weinig films gezien. Van die vier films heb ik twee films in de bioscoop gezien en eentje had ik zelfs al eerder gezien.

Top 3:

1. In the Bedroom (Todd Field, 2001) 8-
2. Antichrist (Lars von Trier, 2009) 7+
3. De Helaasheid der Dingen (Felix van Groeningen, 2009) 6+

De Helaasheid der Dingen viel me wat tegen, ik had wat meer humor en originaliteit verwacht. Antichrist was interessant en naar, maar wat wil je met een depressieve Von Trier? Een aantal scenes gingen toch echt wel te ver, maar bijvoorbeeld de openingsscene was erg sterk met prachtige beelden en dito muziek. In the Bedroom stak boven dit miniscule maaiveld uit. Vooral berensterk geacteerd en nergens voorspelbaar of langdradig. Ik heb nu wel vertrouwen in Field's Blood Meridian-project. The Usual Suspects tenslotte had ik al eens gezien en was heel aardig. De eerste keer vond ik 'm beter en vooral verrassender. Hij zit iets minder goed in elkaar dan mijn herinnering me deed vermoeden.
What's it going to be then, eh?
pi_75198789
Ik heb vandaag Terminator 4: Salvation gezien. Goed te doen!
pi_75200560
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:54 schreef Flitspaal het volgende:
Wat is oud en wanneer is een film oud(er)?
films van 1930-1980?

iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld

welke klassiekers moet ik hebben gezien? welke raden jullie me aan?
  woensdag 2 december 2009 @ 08:56:45 #110
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_75202451
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:07 schreef resque het volgende:
jullie kijken zoveel oudere(oude) films! ben ik gewoon nog jong publiek hier?
Dat heet een filmsnob zijn

Ik heb sinds 2001: A Space Odyssey een minimum jaar ingesteld op 1970, want damn, daarvoor was het tempo zoooo laag. Niet te doen joh
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 2 december 2009 @ 08:57:20 #111
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_75202463
quote:
Op woensdag 2 december 2009 02:10 schreef resque het volgende:

[..]

films van 1930-1980?

iig, ik kan me nooit echt ertoe zetten om dat soort films te kijken. Misschien ben ik wel een beetje te verwend ofzo, want ik erger me altijd aan het geluid en beeld

Kijk maar eens in de top van de imdb top 250
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 09:48:35 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_75203429
Pandorum
SF

Aantal personen zit "in stases" (of hoe dat ook heet) iin een ruimteschip op weg om een nieuwe planeet te bevolken. Een paar mensen zijn wakker geworden en 1 van hen gaat op zoek naar de reactor van het schip, omdat deze opnieuw moet worden opgestart. Hij ontdekt dat er allemaal rare wezens aan boord zijn gekomen.

De titel Pandorum slaat op een ziekte die toe kan slaan als je heel lang in "stases" bent geweest en daarna weer wakker wordt.

Ik vond de film niet echt fantastisch, het leek wel of ze uit elke SF film wat gejat hadden, ik had echt verschillende keren iets van "dat komt me bekend voor". Het ging wel.

Carriers
Weer een film over een virus dat de hele wereld heeft besmet. Een paar jongeren is nog gezond en probeert bij het strand te komen. Onderweg komen ze een vader met besmet kind tegen en die mogen ook een stukje meerijden. Zonder spoileren valt er verder niet zo heel veel over te vertellen.

Ik had een voorstukje gezien en dat zag er heel spannend uit, maar helaas, heel veel spanning was er niet. Maar toch wel een redelijke film, als had het voorstukje me een beetje op het verkeerde been gezet. Niet erg origineel, dat niet.

A perfect getaway
Thriller

Een stelletje is op huwelijksreis op Hawaii en hoort onderweg over een stel seriemoordenaars (man en vrouw) die bezig zijn geweest op een van de eilanden. Onderweg komen ze andere stelletjes tegen, o.a. een nogal asociaal stel dat aan het liften is en een ander stel, waar ze zo'n beetje mee bevriend raken.

De hele film draait natuurlijk om de verrassing wie de seriemoorders zijn. Welk stel het is, was voor mij nogal voorspelbaar. Het duurt heel erg lang voordat er eindelijk iets spannends gebeurt (pas in het laatste kwartier volgens mij), daarom is de film nogal langdradig en saai.

Saw VI
Horror

Het verhaal is inmiddels wel bekend, de jigsaw killer slaat weer toe. In deze film wat flashbacks (Jigsaw is immers dood) en wat nieuwe "spellen" en vallen.

Ik moet zeggen dat ik deze beter vond dan de vorige, er zat een beetje een verhaal in (niet dat, dat hoeft in een horrorfilm, maar mooi meegenomen) en op het eind toch wat verrassingen. Ik verwacht nog wel een zevende deel eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75203644
Gisteren in de bioscoop

Paranormal Activity 2009

Verenigde Staten
Thriller / Horror
86 minuten

geregisseerd door Oren Peli
met Micah Sloat, Katie Featherston en Amber Armstrong

Een jong duo lijkt alles uitstekend voor elkaar te hebben. Tot op de dag dat er plotseling allerlei bizarre dingen gebeuren in het huis van het tweetal. Ze besluiten om een videocamera aan te schaffen en vast te leggen wat zich er precies in hun huis afspeelt als ze liggen te slapen.

Dit vond ik persoonlijk één van de beste films die ik dit jaar heb gezien. Ik heb me 2x dik verschoten (met die kloppen) . De film verveelt geen seconde en blijft spannend tot de laatste minuut. Ook het einde mag er best zijn. Toppertje!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 2 december 2009 @ 10:01:38 #114
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75203713
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75203797
quote:

[..]

films van 1930-1980?

Poldergeist I,II en III
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 2 december 2009 @ 10:26:21 #116
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_75204262
Top 8 van november, want zoveel films heb ik maar gezien. Lijkt weinig maar is toch meer dan 2 keer zoveel dan vorige maand toen ik er 3 zag

1. Moon (Duncan Jones, 2009) ****½
2. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) ****½
3. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) ****½
4. Up (Pete Docter, 2009) ****
5. Whatever Works (Woody Allen, 2009) ****
6. Funny People (Judd Apatow, 2009) ***½
7. The Men Who Stare at Goats (Grant Heslow, 2009) ***
8. The Proposal (Anne Fletcher, 2009) **½
  woensdag 2 december 2009 @ 10:53:52 #117
165512 MASD
Music is dead.
pi_75205075
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:05 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Poldergeist I,II en III
Oerhollandse horror! Zo eng dat Uw klompen van Uw voeten vliegen.
Long live music.
pi_75205511
Twilight Saga: New Moon
De boeken waren niet om doorheen te komen, maar de film kan toch niet zó slecht zijn, toch? Ja dus.
Voor het verhaal, zie Schenkstroop's post.
Edward (R. Pattinson) kijkt de hele tijd alsof hij moet huilen (het moet waarschijnlijk serieus voorstellen, maar dat mislukt jammerlijk). Bella (K. Stewart) is irritant met d'r gekrijs, ze acteert gewoon slecht en Jacob (T. Lautner) 'checkmyabs', tsja... Waarom er gegild moet worden, ik weet het niet. Toen Hugh Jackman in Wolverine zijn shirt uitdeed hoorde je niemand, terwijl zijn kleine teennagel meer mannelijkheid bevat dan deze twee 'helden'.
Oja Edward in Italië op dat plein
De soundtrack komt totaal niet tot zijn recht in deze film. En wat Kristen Stewart betreft, doodzonde deze Twilight serie. Waar ze in The Cake Eaters een fantastisch karakter neerzet en in mindere mate Adventureland en waarschijnlijk ook Into The Wild, mislukt dit totaal in New Moon, heel onvolwassen. Ze herhaalt constant hetzelfde trucje, terwijl ze veel beter kan dan dit gekrijs en attentionwhore gedoe (ze gaat domme dingen doen zodat ze Edwards geest kan zien). Ze kent jammer genoeg ook maar één gezichtsuitdrukking.
Nee, waarschijnlijk moet je een échte fan zijn om dit goed/leuk te vinden, want dit was gewoon bagger.

IMDb: 4,6
Mijn cijfer: 3,5 (+1 voor de soundtrack, +1 voor Alice's (A. Greene) enthousiasme en stijl en +0,5 voor Alice's auto in Italië)

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 02-12-2009 17:22:01 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 14:47:10 #119
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75212140
BOLT

Ik wilde simpel vermaak en dat is precies wat deze film biedt. Een aantal zeer leuke grappen, maar verder erg standaard... er zijn betere maar ook zeker slechtere disney films..
Rhino (de hamster op het plaatje) is echter wel een held

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75217112
de eerste was inmiddels een tijdje terug maar kan mij niet herrinneren dat ik em echt erbarmelijk vond ofzo...

echter slaat dat bij dit deel echt volledig om:
bella/edward hebben 0 aan chemie, zijn beide zo goed als emotieloos (net als alle andere acteurs overigens, op Alice na die zette eigenlijk als enige een karakter neer die ik daadwerkelijk leuk/grappig vond)
Die was wat mij betreft toch wel het enige lichtpuntje in deze hele film..
Jacob en consorten zouden "stoer" over moeten komen.. maar het gegil zoals bij andere mensen is hier volledig weggebleven (volledig terecht en thank god!)
nee. geen aanrader.. sterker nog: een afrader indien je er geld voor moet uitgeven..
3/10
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_75217324
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:04 schreef mschol het volgende:
de eerste was inmiddels een tijdje terug maar kan mij niet herrinneren dat ik em echt erbarmelijk vond ofzo...

echter slaat dat bij dit deel echt volledig om:
bella/edward hebben 0 aan chemie, zijn beide zo goed als emotieloos (net als alle andere acteurs overigens, op Alice na die zette eigenlijk als enige een karakter neer die ik daadwerkelijk leuk/grappig von)
Die was wat mij betreft toch wel het enige lichtpuntje in deze hele film..
Jacob en consorten zouden "stoer" over moeten komen.. maar het gegil zoals bij andere mensen is hier volledig weggebleven (volledig terecht en thank god!)
nee. geen aanrader.. sterker nog: een afrader indien je er geld voor moet uitgeven..
3/10
Zo waar deze review.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 02-12-2009 17:16:36 ]
pi_75217732
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:08 schreef Butterfly91 het volgende:
Toen Hugh Jackman in Wolverine zijn shirt uitdeed hoorde je niemand,
Mij wel hoor!
pi_75217892
Ben bezig aan Killing Zoe... Eerste helft gezien, maar werd een beetje slaperig (niet door de film hoor ). Laatste film die ik heb gekeken was een dvd; "What Have They Done To Solange" (besteld bij dvdpacific). Een niet bijster interessante giallo.

Hier overigens een recensie (kheb em zelf niet gelezen, maar vond 'what have they done to this giallo' wel grappig): http://www.horror-wood.com/solange.htm

[ Bericht 25% gewijzigd door HughMundell op 02-12-2009 17:32:47 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 18:03:23 #124
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75219164
quote:

[..]

films van 1930-1980?
Wat zijn films van voor 1930 dan?
pi_75219553
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:22 schreef Guppi het volgende:

[..]

Mij wel hoor!

Ik ben niet zo'n giller, maar ik vond Hugh toch een stuk prettiger om naar te kijken dan deze weerwolf en vampier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')