PandorumSF
Aantal personen zit "in stases" (of hoe dat ook heet) iin een ruimteschip op weg om een nieuwe planeet te bevolken. Een paar mensen zijn wakker geworden en 1 van hen gaat op zoek naar de reactor van het schip, omdat deze opnieuw moet worden opgestart. Hij ontdekt dat er allemaal rare wezens aan boord zijn gekomen.
De titel Pandorum slaat op een ziekte die toe kan slaan als je heel lang in "stases" bent geweest en daarna weer wakker wordt.
Ik vond de film niet echt fantastisch, het leek wel of ze uit elke SF film wat gejat hadden, ik had echt verschillende keren iets van "dat komt me bekend voor". Het ging wel.
CarriersWeer een film over een virus dat de hele wereld heeft besmet. Een paar jongeren is nog gezond en probeert bij het strand te komen. Onderweg komen ze een vader met besmet kind tegen en die mogen ook een stukje meerijden. Zonder spoileren valt er verder niet zo heel veel over te vertellen.
Ik had een voorstukje gezien en dat zag er heel spannend uit, maar helaas, heel veel spanning was er niet. Maar toch wel een redelijke film, als had het voorstukje me een beetje op het verkeerde been gezet. Niet erg origineel, dat niet.
A perfect getawayThriller
Een stelletje is op huwelijksreis op Hawaii en hoort onderweg over een stel seriemoordenaars (man en vrouw) die bezig zijn geweest op een van de eilanden. Onderweg komen ze andere stelletjes tegen, o.a. een nogal asociaal stel dat aan het liften is en een ander stel, waar ze zo'n beetje mee bevriend raken.
De hele film draait natuurlijk om de verrassing wie de seriemoorders zijn. Welk stel het is, was voor mij nogal voorspelbaar. Het duurt heel erg lang voordat er eindelijk iets spannends gebeurt (pas in het laatste kwartier volgens mij), daarom is de film nogal langdradig en saai.
Saw VIHorror
Het verhaal is inmiddels wel bekend, de jigsaw killer slaat weer toe. In deze film wat flashbacks (Jigsaw is immers dood) en wat nieuwe "spellen" en vallen.
Ik moet zeggen dat ik deze beter vond dan de vorige, er zat een beetje een verhaal in (niet dat, dat hoeft in een horrorfilm, maar mooi meegenomen) en op het eind toch wat verrassingen. Ik verwacht nog wel een zevende deel eigenlijk.