Nog wat films van de laatste week:
Feast II: Sloppy SecondsDe film begint erg warrig, het acteerwerk is matig tot slecht, het plot (zoveelste film waar wat monsters een groep mensen uitmoorden) lijkt helemaal nergens op en de special effects zijn ook al bijzonder triest. En toch... halverwege de film lijkt men plots de hoop te hebben opgegeven het niveau van de eerste te kunnen halen en werd er maar wat inventieve smerigheid ingestoken. Kijk, dat kan ik waarderen. Vechtende dwergen, een langzaam rottende oma die de hele film wordt meegezeuld en vrouwen die voor een buitengewoon belachelijke reden de rest van de film topless verder moeten. Tot slot heb ik weinig films gezien waar slachtoffers achtereenvolgens door de monsters worden onderkotst, ondergescheten en ondergeëjaculeerd. En dan zwijg ik nog over wat er met de baby gebeurt

. Zo slecht dat het weer goed wordt.
Guys and DollsWanneer je denkt dat je alles wel hebt gezien, komen ze aanzetten met een zingende en dansende Marlon Brando. Het vreemdste is dat hij er zelfs mee wegkomt en nauwelijks moet onderdoen voor co-ster Frank Sinatra. Ik zal wel nooit een musical-fan worden, maar deze vond ik dan toch één van de leukere, al was het maar door het enthousiasme van Brando en Sinatra, die er wel lol in lijken te hebben.
PandorumWeer een film in het rijtje Event Horizon, Sunshine, Alien(s) en anderen. Daarmee bedoel ik het "We zitten met ons kliekje op ons groot ruimteschip en er is iets mis, waardoor we allemaal één voor één sterven" genre. Ik vond 'm ook ongeveer gelijkwaardig aan die films (nou ja, niet Alien, maar wel EH en Sunshine). Sfeer is gepast beklemmend en het acteerwerk is degelijk, vooral Ben Foster dan, die eindelijk eens een hoofdrol mag spelen. Alleen Dennis Quaid lijkt wat tegen zijn zin mee te doen. Het einde van de film vond ik wel wat minder, daar wordt iets te hevig naar een sequel gesuggereerd.
Bus StopEen boerenkinkel wordt op zijn 21e voor het eerst vrijgelaten van zijn boerderij en trekt de stad in. Daar wordt hij verliefd op een zangeres in een bar en besluit hij dat hij met haar gaat trouwen, of ze dat nu wil of niet. Marilyn Monroe speelt de love interest en het verbazende aan de film is dat ze zowaar niet de matigste en meest overgeacteerde prestatie van de film levert

. Ene Don Murray speelt de hillbilly en maakt er zo'n hysterische, irritante en opdringerige zak van dat het de hele film verneukt. Wat een klucht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.