abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74939911
Op dinsdag 17 november 2009 13:01 schreef mefke79 het volgende:
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6mnd) deel 4

Babietjes

30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
11 september 2009: Moha, van Zwartemarktplaats
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok

[ Bericht 1% gewijzigd door mefke79 op 23-11-2009 16:26:34 (moha erbij gezet) ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74939947
In de herhaling, de laatste (zinnige) post uit het vorige topic waarin alles keurig is samengevat:
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna, fijn dat de nachten beter gaan....! Wat is goed? Slaapt ze door?
Overdag kun je het gehuil beter verdragen als 'snachts he. Hopen dat ze snel wat lekkerder in dr velletje zit, heb je enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Senna nog steeds ziek, he toch. Beterschap daar!
Miss Sly, heb je vrij genomen van het werk?

Tess goedgekeurd! Hoezee! Hopelijk gaat dat goed met de normale voeding. Wat krijgt ze nu dan?

En Lente heeft er dus ook 2 kleine gaatjes bij , vond je het niet zielig Ssserpente?

Lars was not amused hoor , stom geprik ook.
We hadden ook niet onze "eigen" wvk, dus ik was er ook al flauw van toen we nog naar binnen moesten.
Ze lezen zich niet even in ofzo he, kun je het hele verhaal weer gaan vertellen....pffff
En op mijn vraag of ze me tips kon geven omdat Lars zo onrustig zijn flesje drinkt had ze ook geen antwoord. "doe maar een kussen onder je arm" hmmm hmmm alsof het daaraan ligt zeg.
Nou ja, we modderen nog maar even aan met die flessen. Ze gaan wel leeg uiteindelijk, maar hij draait maar heen en weer, soms huilt hij tussendoor. Het is gewoon niet even een geniet-momentje, en dat vind ik jammer.

Maar goed, meneertje doet het prima. Kijkt tevreden en helder uit.
Zijn groei gaat ook goed, hij zit nu op 5175 gram en 58 cm.
Nu maar hopen dat hij niet zo'n last van de prikken gaat krijgen.....
pi_74940033
Nijna kan met voorstellen dat je liever een goede nacht hebt. Overdag heb je toch ook meer afleiding.

Karin zoals jij het beschrijft, drinkt Esmee ook haar flessen. Soms ineens loslaten en hard brullen. En dan heb ik echt geen idee waarom ze dat doet. De ene keer wil ze daarna wel verder drinken en de andere keer juist niet... O ja ik heb meestal wel een kussen onder mijn arm, dus daar kan het niet aan liggen

Ssserpente hoe is het met de prikjes gegaan?

Ik ga deze week maar eens bellen voor een nieuwe prik-afspraak voor Esmee. De vorige ging niet door omdat we een weekje weg waren. Nu wacht ik deze week eerst even de griepprik van Linde af voordat ik straks met 2 gammele prik-kindjes tegelijk zit.

Hahaha ik moest net iets invullen voor onze hypotheek. Vul ik als geboortedatum voor mijn vriend 17-09-2009 in. Tsja dat heb je he als je dochter op dezelfde dag geboren is
  maandag 23 november 2009 @ 16:17:02 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940160
Voor alle babies die prikjes hebben gehad een dikke , hopelijk is alles goed gegaan en hebben jullie er niet zoveel last van (en jullie mama's)...

Vandaag moesten wij onze MG prik halen en als ik nu voel hoe pijn het bij mij al doet, och arm die babietjes
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_74940179
Mefke, de link naar het vorige topic klopt niet

Karin, Tess krijgt nu Friso Hypoallergene voeding.

Nou ja, wat een advies... een kussen onder je arm leggen...
Wat gebeurd er als je Lars in de wipper zet en jij ervoor gaat zitten? Drinkt ie dan wel wat rustiger?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74940261
Zo en dan kan ik ook nog even voor mezelf posten..

Ssserpente, tuurlijk was ik niet werken, werken is zoooo 2009! Ik hoef pas weer in 2010. Maar het is bij ons gebruikelijk om je baby te komen showen een paar weken voor je weer begint. En omdat de feestdagen ertussen zitten en vandaag ook al mijn collega's van de buitendienst er waren, ging ik vandaag even langs. Had wel heeeeerlijk weer uitgezocht. Nou ja, heb ik de regenhoes van de maxicosi ook een keer gebruikt.

Miss, wat sneu voor Senna en voor jullie zelf. Ik hoop dat ze nu toch gauw gaat opknappen.
Karin, stomme wvk, er zijn toch niet voor niets dossiers? En wat vervelend dat Lars onrustig drinkt. Sinds wij over zijn op fv heb ik dat hier niet meer gezien. Tis de rust zelve.
Nijna, fijn dat het beter gaat! En bedankt voor de zwemluiers, ze zijn binnen. Heb ze nog niet kunnen passen, maar dat komt vast wel binnenkort.

Oja, Driekus heeft net kennisgemaakt met Janus, een van onze dwerghangoren. De nijnen vinden Driekus helemaal niet interessant, maar zijn speelkleed wel. En ik was dus net even 2 seconden boven wat halen en toen zat Janus bij Driekus op het speelkleed. Toch maar even bij gaan staan, maar het ging Janus alleen om het speeltje van Driekus dat boven zijn hoofd hing. Het konijn is natuurlijk wel lekker zacht en hij ging helemaal tegen het handje van Driekus aan zitten, vond ie wel grappig.
Vraagje trouwens, liggen jullie kindjes wel braaf stil als ze op hun buik gelegd worden? Driekus beweegt zoveel dat ie zelfs van zijn kleed af schuift of rondjes draait.
pi_74940295
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef Vicky het volgende:
Mefke, de link naar het vorige topic klopt niet

Karin, Tess krijgt nu Friso Hypoallergene voeding.

Nou ja, wat een advies... een kussen onder je arm leggen...
Wat gebeurd er als je Lars in de wipper zet en jij ervoor gaat zitten? Drinkt ie dan wel wat rustiger?
dat heb ik nog niet geprobeerd. lijkt me zo ongezellig.
Maar is het proberen waard misschien.

Takkembah, kusje op je zere prikplekje hoor
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74940392
Linkje gefixt!
Wij laten driekus ook wel eens drinken terwijl ie op de domooseat ligt of op het voedingskussen. Gaat eigenlijk heel goed, maar ja of het echt een oplossing is. Kan het niet aan de fles zelf liggen?
Takkembah kusje er op (wij mogen donderdag).
pi_74940450
Dank voor de beterschapswensen
En Davinia bedankt voor het opzoeken! Ik had zulke dingen zelf ook al wel gevonden, en behalve dat de plasluiers toch niet echt lekker liepen, viel het wel mee, maar dat is wel iets waar ik dan bang voor ben: dat ze ongemerkt erg aan het uidrogen is en ik het te laat merk ofzo.

Rond 15 uur vandaag kreeg ze een opleving, heb ik haar even in de wipstoel gezet en zelf een boterham gegeten. Dat ging goed. Toen nog even aangelegd en toen dronk ze ook wel beter, maar nog niet veel. Toen weer even terug in de wipstoel en toen begon ze in haar oogjes te wrijven, dus heb ik haar in haar wiegje gelegd. Het is al eventjes stil, dus ik hoop dat ze dan nu echt aan een goede genezende slaap kan toegeven en op kan gaan knappen.

Ik ben op maandag altijd thuis, en morgen komen mijn ouders, dus dat zit wel goed. Hoop dat ze woensdag echt beter is, want een ziek kindje wegbrengen dat kan ik niet, zelfs als ze geen koorts meer heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74940482
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:24 schreef mefke79 het volgende:
Linkje gefixt!
Wij laten driekus ook wel eens drinken terwijl ie op de domooseat ligt of op het voedingskussen. Gaat eigenlijk heel goed, maar ja of het echt een oplossing is. Kan het niet aan de fles zelf liggen?
Takkembah kusje er op (wij mogen donderdag).
je wilt niet weten hoeveel spenen ik al heb gebruikt.
s krijgt hij het niet door
m is weer te groot.
1-2-3 wordt ie heeeeeeeeeeeeeel boos
dus nu heeft hij een s speen waar we een extra gat in hebben geprikt.....

Lars gaat wel on tour als hij op zijn rug ligt
Op zijn buik ligt hij nooit
kreeg vanmorgen nog te horen dat we dat echt moeten oefenen....
Zijn nekkie is nog niet zo sterk
  maandag 23 november 2009 @ 16:26:48 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940493
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje trouwens, liggen jullie kindjes wel braaf stil als ze op hun buik gelegd worden? Driekus beweegt zoveel dat ie zelfs van zijn kleed af schuift of rondjes draait.
Hier hebben we een buikslaper, maar leggen we haar op het speelkleed op haar buik, dan is ze ook erg druk...

Steunen op die ellebogen, schoppen, slaan, etc. Toennet rolde ze (per ongeluk) om, omdat ze alleen met links schopte en sloeg, en toen stootte ze dus ook keihard haar hoofd op de grond
Alexa en Seth zijn lief
pi_74940616
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Hier hebben we een buikslaper, maar leggen we haar op het speelkleed op haar buik, dan is ze ook erg druk...

Steunen op die ellebogen, schoppen, slaan, etc. Toennet rolde ze (per ongeluk) om, omdat ze alleen met links schopte en sloeg, en toen stootte ze dus ook keihard haar hoofd op de grond
dat was geen slimme actie!

Durf je dat aan op de buik? Lars vindt het ook wel lekker, maar ik durf het toch niet aan.
In de kinderwagen legde ik hem nog wel eens op de buik, en dan elke 5 min kijken, maar nu hij in zijn bedje slaapt durf ik dat niet meer. Nu slaapt hij ook ingebakerd tegenwoordig, dus is op de buik zowiezo out of the question
pi_74940629
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

dat heb ik nog niet geprobeerd. lijkt me zo ongezellig.
Maar is het proberen waard misschien.

Takkembah, kusje op je zere prikplekje hoor
tis juist niet ongezellig wat je zit voor hem
hij kan jou zien, je kan tegen m kletsen terwjl ie hopelijk drinkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 november 2009 @ 16:37:17 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940844
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

dat was geen slimme actie!

Durf je dat aan op de buik? Lars vindt het ook wel lekker, maar ik durf het toch niet aan.
In de kinderwagen legde ik hem nog wel eens op de buik, en dan elke 5 min kijken, maar nu hij in zijn bedje slaapt durf ik dat niet meer. Nu slaapt hij ook ingebakerd tegenwoordig, dus is op de buik zowiezo out of the question
Yep, dat durven wij aan. Alexa heeft sowieso sinds dag 2 een absurd sterke nek.

Lars veel last gehad van de prikkies?

Voor de rest ga ik er niet diep op in, want ik weet dat sommigen antiantibuikslaap zijn en dit verder geen discussie topic is. Laten we zeggen dat ik me terdege bewust ben van bepaalde risico's en me (ook wetenschappelijk) heb ingelezen in SIDS e.d. alvorens haar zo te laten slapen
Alexa en Seth zijn lief
pi_74940908
Wij moeten van de fysio heel veel oefenen, dus Driekus ligt op zijn buik of op zijn zij. Hij slaapt wel op zijn rug en op het speelkleed is het ook wel veel op zijn rug en dan alle speeltjes rechts ivm zijn voorkeur naar links. Hij slaapt sneller op zijn buikje, maar dat mag alleen in de box, op een van ons of op het speelkleed, kortom als we het goed in de gaten kunnen houden.
pi_74940945
Takkembah, ik snap het wel. Ik vrees dat onze Driekus zodra ie gaat draaien ook op z'n buik zal slapen.
pi_74940950
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:37 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Yep, dat durven wij aan. Alexa heeft sowieso sinds dag 2 een absurd sterke nek.

Lars veel last gehad van de prikkies?

Voor de rest ga ik er niet diep op in, want ik weet dat sommigen antiantibuikslaap zijn en dit verder geen discussie topic is. Laten we zeggen dat ik me terdege bewust ben van bepaalde risico's en me (ook wetenschappelijk) heb ingelezen in SIDS e.d. alvorens haar zo te laten slapen
O ik wil ook geen discussie aanwakkeren hoor.
Meike heeft ook altijd op de buik geslapen hoor, al was die al wat ouder toen ze ermee begon.

Lars ligt nu te slapen, hij had voor het slapen al wel een beetje verhoging, maar eens zien wat de avond en nacht gaat brengen...zetpilletjes zijn in huis indien nodig!
pi_74941956
Ha, we zijn er weer!

Raar dat ze zich niet inlezen, Karin. Kun je idd je het hele verhaal weer opnieuw gaan vertellen.

Lente slaapt ook graag op d'r buik, maar ik laat het eigenlijk nooit toe. Want ze slaapt net zo goed op d'r rug. Maar zodra ik 'r wakker op d'r buik leg, wordt ze eigenlijk meteen driftig en gaat huilen. Dus dat doe ik eigenlijk nooit. Is het wel nodig? Ze kan d'r hoofdje verder al prima overeind houden.

Ze ligt echt al de héle dag te slapen. Ik heb 'r na vier uur maar wakker gemaakt om te eten en dan valt ze aan de borst weer in slaap. Echt 'last' heeft ze dus niet van de prikken.

Karin, ik vond het niet zo vreselijk als verwacht gelukkig. Maar ze huilde ook nauwelijk, dat scheelt.

Fijn dat Lars het goed doet!

Edit: oeh, bedenk me net dat we helemaal geen zetpilletjes oid in huis hebben.
pi_74942763
Karin, ze sliep al 2 keer tot rond half 6... Overdag kan ik wel iets beter tegen... Waar ze last van heeft... geen idee. Ongedurigheid?
Ze wil naar mijn idee gewoon meer dan ze aan toe is... Temperamentvol typje is ze ook.
We zijn bij osteopaat geweest, die vond geen verklaring voor de onrust, maar heeft wel ergens anders een plekje gevonden waar wat vast zat, wat dan te maken had met de darmpjes enzo.
Toeval of niet, ze poept wel een stuk makkelijker nu...
Geen flessentips...

Mefke, hihi leuk dat Driekus het konijn ok vindt!
Iris ligt ook niet echt stil die zou het liefst de hele wereld ontdekken heb ik de indruk. Gaat met haar knietjes onder haar kont, hoofdje blijft gewoon liggen . En ze rolt soms terug naar haar rug.

Sly, beterschap voor je kleine meid!

Ik ga eten koken, Iris ligt in de wipstoel haar spuugdoekje te bestuderen en te proeven... Ze heeft vanmiddag ook knap geslapen, moest er wel een paar keer heen en 2 keer de cd opnieuw aangezet met klassieke muziek, dat lijkt ook wel wat te helpen (kleintjes klassiek - ik ben moe).
Fake it till you make it...
  maandag 23 november 2009 @ 18:57:44 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74944420
Karin, hoe is het nu?
Wij kregen het advies om de mannen na t verschonen eventjes op de buik op t aankleedkussen te leggen destijds. Niet dat ik dat bij iedere verschoning heb gedaan trouwens...

Iris

Ik lees later verder bij en een uitgebreidere reactie... plicht roept hier
  maandag 23 november 2009 @ 19:24:20 #21
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74945408
Oké zijn we weer....

Wát een onweer hier zeg, niet normaal!

Nijna, wat fijn dat de osteopaat wel een beetje verlichting lijkt te geven!

Ssserpente, van de eerste prikken waren onze jongens ook heel slaperig. Ik weet nog dat ik toen dacht: doe mij vaker zo'n prik! Gemeen he? Maar t was stiekem best een relaxte dag, daardoor.

Vicky, ik heb iets gemist geloof ik. Ga je met Tess veranderen van voeding?
Onze jongens krijgen nog steeds omneo 1. Als ze 6 maanden zijn willen we eigenlijk graag naar standaard opvolgmelk. Heeft iemand daar ervaring mee? Ga je dan eerst een tijdje mengen oid?
pi_74945696
Haha, Mikoxx. Het was voor mij ook wel een relaxed dagje vandaag. Ik had vannacht erg slecht geslapen, dus ik heb samen met Lente bijna de hele dag op de bank gelegen. En de buren hebben met de hond gewandeld.

Ik ga die mopperkont toch 'ns wat vaker op d'r buik leggen dan.
pi_74946111
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:24 schreef mikoxx het volgende:
Oké zijn we weer....

Wát een onweer hier zeg, niet normaal!

Nijna, wat fijn dat de osteopaat wel een beetje verlichting lijkt te geven!

Ssserpente, van de eerste prikken waren onze jongens ook heel slaperig. Ik weet nog dat ik toen dacht: doe mij vaker zo'n prik! Gemeen he? Maar t was stiekem best een relaxte dag, daardoor.

Vicky, ik heb iets gemist geloof ik. Ga je met Tess veranderen van voeding?
Onze jongens krijgen nog steeds omneo 1. Als ze 6 maanden zijn willen we eigenlijk graag naar standaard opvolgmelk. Heeft iemand daar ervaring mee? Ga je dan eerst een tijdje mengen oid?
Tess krijgt nu Friso Hypoallergeen 1 maar als ze 6 maanden is zou ze over gaan op Hypoallergeen 2. De cb arts denkt echter dat ze niet allergisch is omdat ze ook niet reageert op peer/wortel/appel/banaan dus volgens haar kan ik overgaan op een standaard voeding 2. Ik hoef ook niet eerst te mengen.

Tess is ziekjes. Gister was ze al aan het hoesten en had ze al een snotneusje maar daarstraks had ze ineens koorts. Aangezien M. de mex. griep heeft heb ik maar even de HAP gebeld.Ik moet haar in de gaten houden en zodra ze benauwd gaat klinken weer aan de bel trekken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74948657
Fijn dat het goed gaat met Lars!

Klinkt als een knusse kennismaking, Mefke.

Gek is dat, het verschil tussen kindjes. Ik leg Ko hier al vanaf het begin op zijn buik, om zijn nekje te oefenen, maar hij heeft werkelijk nog nooit in ontspanning zijn hoofdje neer gelegd.
Alleen als hij echt niet meer kon en dan heel hard huilen daarbij.
Nu is hij daardoor wel heul sterk in zijn nekje geworden.

Och, ik hoop dat Tess niet al te ziek wordt.

Hier deed Ko vanavond een snoekduik.
Hij zat in de wipper in de keuken bij papa, naar het koken te kijken.
Papa liep even weg en toen hij terug kwam lag Ko met zijn neus voorover op de grond.
Maar met wipper nog op zijn rug!
Dus de wipper kunnen we ook wel afschrijven.

Verder gaat het heel goed met ons kindje, hij lacht graag, speelt lekker en zijn handje geneest heel goed.
Ik geniet zo van het samen giechelen en kietelen.

In Londen heb ik een leuk boek gekocht, van dik karton met tekeningen erin:

Het zijn gebaren voor eten, plassen, knuffelen etc. Dat wil ik gaan oefenen met Ko. Lijkt me heel leuk.

Oja, Miss, dat vroeg je, geloof ik nog, hij is wel geinteresseerd in het eten maar doet nog niet Hap Hap met zijn mond zoals Fruppel zei over Danique.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74948743
oh leuk boek Oeke!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74948819
Gaaf he? En ik liep gewoon eigenlijk een vrij stom winkeltje in terwijl P. met Ko op het terras zat. Kon ik even loslopen
Zie ik dit boek staan voor 5 pond! (5,50 euro) Das toch een koopje! Ik ben er helemaal blij mee!
pi_74948903
ja echt leuk! En ook zeker niet duur!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 23 november 2009 @ 21:36:46 #28
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74949827
Mijn laptopje heeft de geest gegeven, dus tot dat het gerepareerd is mag ik even afkicken van Fok
Gelukkig heb ik een kleine Thomas om me in de tussentijd mee te vermaken. Hij wil altijd al graag rechtop zitten, maar de laatste dagen is het wel extreem.
Ik liet hem vaak bij me op schoot zitten zodat hij tegen mij aangeleund redelijk rechtop kon zitten (de zogenaamde 'scheetjeshouding ) maar sinds kort is dat niet meer voldoende. Meneer gooit dan zijn hoofd naar voren en doet verwoede pogingen tot zelfstandig rechtop zitten dan. Helemaal zonder hulp gaat het nog niet, maar wel als je een vinger van mama kunt vasthouden voor de stabiliteit.

Als hij moe wordt dan zakt hij een beetje in, dus ik laat hem niet al te lang zijn gang gaan. Onder hevig protest van zijn kant

Afgelopen woensdag de tweede serie prikken gehad op het consultatiebureau, die vond ik zieliger dan de eerste. Hij moest zo huilen....
Inmiddels 7.2 kilo en 63 centimeter! (dat noppies pakje op de foto zit ook al veel te strak, ik moet echt de ruimer vallende kleertjes maat 62 uitzoeken. Michelinmannetje)

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Ko's handje Oeke. Verder een dikke knuf voor alle rommelende kindertjes.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74950337
Vanaf wanneer begonnen jullie baby's om te draaien van rug naar buik etc? Jesse hier maakt geen enkele aanstalte om zich te gaan omdraaien. Wel eens wat beweging en een enkele keer heeft hij van buik naar rug gedraaid uit onhandigheid.

Hij ligt ook helemaal niet graag op zijn buik. Hij heeft reflux, misschien dat dit ermee van doen heeft
pi_74950600
Oeh Vicky, beetje eng wel, dat Tess misschien de mexicaanse griep heeft....zo'n ukkie nog.
Beterschap!

Jeetje, Ko on tour met de wipper.....!
Fijn dat zijn handje goed geneest en dat het zo'n heerlijk ventje is!

Mikoxx volgens mij hebben wij destijds met Meike wel eerst gemengd. En die ging dan ook nog van standaard 1 naar standaard 2. Anders overleg je het even met de wvk?

Miss, hoe is het nu met Senna?

Lars is ook nogal slaperig van de prikjes. Morgen vergelijkend-babyonderzoek, terugkomochtend van de zwangerschapsgym. Weet nu al dat mijn manneke lekker toch de mooiste is van het hele stel! En de liefste!
pi_74950869
oeke, wat een leuk boekje goede koop!

Vicky, wat naar dat Tess ziek lijkt te worden. Ik hoop dat het meevalt en dat het niet die nare mexicaan is. Beterschap

Lekker kereltje, Ca.ra

TheFrankey, Senna doet uit zichzelf ook nog niet zoveel pogingen om echt te draaien. Ze kan het wel, en als we haar op het idee brengen (dus de draai instarten vanaf de heupjes) dan doet ze het wel, maar uit zichzelf nog niet. Geen zin of nog niet nodig, denk ik dan maar. Komt vanzelf, ooit, en in de tussentijd kun je dus eens met hem oefenen.

Met Senna gaat het nog steeds hetzelfde het leek weer even wat beter, en dan toen was er weer een terugval. Nu ligt ze al weer een tijdje bij schaap, ze heeft wat gedronken, maar echt het minimale en ze huilt bij iedere beweging die gemaakt moet worden. Dadelijk toch maar weer een zetpil en dan op tijd naar bed. Morgen werken, maar dan komen mijn ouders dus is ze in goede handen.
pi_74951098
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:01 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wat een leuk boekje goede koop!

TheFrankey, Senna doet uit zichzelf ook nog niet zoveel pogingen om echt te draaien. Ze kan het wel, en als we haar op het idee brengen (dus de draai instarten vanaf de heupjes) dan doet ze het wel, maar uit zichzelf nog niet. Geen zin of nog niet nodig, denk ik dan maar. Komt vanzelf, ooit, en in de tussentijd kun je dus eens met hem oefenen.
Mja, vroeg het mij gewoon af. Hij is immers al 5 maanden en had verwacht dat hij dan op en top zou rollen. Ik weet dat er geen tijd voor staat maar toch.

Als ik google lijken de meeste kinderen direct na geboorte wel te kunnen draaien. Wat een aftroeven doen ze toch allemaal aan.
pi_74951301
Nou Kobus is 5,5 maand en doet er ook niet echt zijn best voor hoor. De fysio zei tussen de 5 en 8 maanden, dus ik maak me geen zorgen. Wat we wel moesten doen is als hij op zijn buik ligt en we leggen hem op zijn rug, dat we dat dan draaiend moeten doen. En omgekeerd ook. Zodat hij die rotatie voelt in zijn lijfje. En de rol inzetten vanuit de heupjes en hem naar een speeltje laten reiken zodat hij doordraait uit zichzelf.

Lekkere flinkerd heb je Cara. Mooie haartjes heeft hij.

Ik weet ook zeker dat Lars de liefste en de mooiste en de leukste is Karin.

Gelukkig zijn je ouders er morgen, Miss.
pi_74951313
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mja, vroeg het mij gewoon af. Hij is immers al 5 maanden en had verwacht dat hij dan op en top zou rollen. Ik weet dat er geen tijd voor staat maar toch.

Als ik google lijken de meeste kinderen direct na geboorte wel te kunnen draaien. Wat een aftroeven doen ze toch allemaal aan.
Volgens mij is met 6 maanden omrollen nog normaal hoor
Kids die dat bij de geboorte al kunnen die kunnen dat vaak even later niet meer.
pi_74951473
Wat sneu voor Senna dat ze nog ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Graeme doet dat omdraaien ook nog niet echt. Alleen als we hem stimuleren. Als hij op zn rug ligt en dan geef ik hem mijn vinger, dan draait hij om. Eerst trok hij dan echt met zn armpje zichzelf om, maar nu draait ie gewoon zelf, terwijl hij mijn vinger vasthoudt, beetje raar. Maar uit zichzelf doet ie het niet. Alleen op zn zij draaien wel, en ook verschuiven zeg maar. Dan kan ie blijkbaar toch ook overal bij waar hij bij wil kunnen ofzo, lijkt wel of ie het gewoon niet nodig vind.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74952109
oke tnx voor de reacties. Zal je zien begint ie morgen te draaien :-) we zien wel.
pi_74953448
Ko
Ik zou hem nu ook niet meer zonder toezicht in de wipper laten.

Takkembah, gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat fijn is voor je meisje

Mefke, Toby haaaaaaat het om op zijn buik te liggen. Eerst gaat hij mopperen, dan grommen en dan... begint hij meestal keihard te huilen!

Beterschap voor alle ziekige kindjes met griep en prikjes-bijwerkingen

Thomas, lekker Michelin-mannetje

Nijna, hopelijk zal Iris door d'r verbeterde spijsvertering ook wat rustiger worden.

Karin, maar natuuuuuurlijk is jouw mannetje de mooiste! Zolang hij niet naast de mijne ligt that is
.... met gevoel voor drama....
pi_74954125
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef TheFrankey het volgende:
Joh die van mij strikt haar eigen veters en doet elke avond de afwas. Die van jou nog niet dan?
pi_74954316
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:16 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Joh die van mij strikt haar eigen veters en doet elke avond de afwas. Die van jou nog niet dan?
Vorige week liep ik even in de stad, kom ik mensen tegen:
waar heb je "de baby" dan?
Nou die is alleen thuis, hij weet wel waar de koelkast staat.
pi_74954873
Och Miss, wat sneu toch voor Senna! En voor jullie ook, kan me voorstellen dat het niet leuk is om je meiske zo te zien!

oeke, ik heb het even gemist, maar hoe ging de trein met Ko? En wat een leuk boekje! Ik ben niet zo thuis in het gebaren, zijn die universeel?

Vicky, hoop dat het overstappen van voeding goed gaat voor Tess!

En nog een voor alle geprikte kindjes!

Ik ben in NL nu en Lotte is prompt uit dr kleertjes gegroeid in 1 nacht. Ik had alleen geen maatje groter bij me, dus dat werd shoppen vandaag. Terwijl mn moeder dr nieuwe kleertjes filmde, en Lotte hallo-zwaaide naar dr papa die in Dld achtergebleven is, moest ze opeens toch wel lachen. En dat was nog nooit gelukt op foto of film te krijge, dus extra bijzonder

Lotte!
Noah!
pi_74955034
Lief filmpje Linda
en wat een pracht meisje is het toch
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74955533
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:39 schreef _Bar_ het volgende:
Lief filmpje Linda
en wat een pracht meisje is het toch
Wat lief!

is Roy nog een beetje rustiger geworden na vanmiddag?
Lotte!
Noah!
pi_74956596
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef Linda2205 het volgende:

Ow Linda wat een prachtig kindje zeg Zo heeeel serieus kijken en aan het eind van het filmpje toch even gaan lachen, zo lief!!

En Ca.ra, wat een leuke foto's van Thomas, wat knap dat hij al zo goed oefent met zitten!

Sterkte mama's en kindjes die ziek zijn en/of prikjes hebben gehad of nog gaan krijgen!
#geen
pi_74956621
Oeke wat zeg je nou, Kobus al 5,5 maand oud?! Jeeee wat gaat dat snel...dan zijn een hoop kindjes al ouder inmiddels dan ik in mijn gedachten heb
mijn eigen dochter is ook al 3 maanden...pfff het gaat zooooo snel!

Ow Senna ben je nog steeds ziek? Beterschap kleine meid
#geen
pi_74957331
Linda wat een lief filmpje! Wat een ontzettend lieve lach heeft Lotte zeg Was je vriend zeker wel blij mee?
Toevallig heb ik laatst net zo'n soort filmpje van Esmee gemaakt. Zal eens kijken of ik die online kan krijgen.

Duchess wat gaat het snel he?
pi_74957389
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ow Linda wat een prachtig kindje zeg Zo heeeel serieus kijken en aan het eind van het filmpje toch even gaan lachen, zo lief!!

En Ca.ra, wat een leuke foto's van Thomas, wat knap dat hij al zo goed oefent met zitten!

Sterkte mama's en kindjes die ziek zijn en/of prikjes hebben gehad of nog gaan krijgen!
Duchess! Dat is lang geleden! Hoe is het met Evi?
Lotte!
Noah!
pi_74958509
Mikoxx, we gingen eigenlijk niet voor het poepen, maar goed er is wel wat veranderd . Hihihi.
Geen ervaringen met van omneo naar standaard. Wij hebben bij Mirte friso comfort gegeven en zijn idd met de opvolgmelk overgegaan naar standaard. Volgens mij hebben we het een tijdje gemengd en steeds minder comfort en meer standaard. Ging prima!

Vicky, beterschap!

Oeke, wat een fanatieke wipper die Ko . Ik zie hem zo liggen...
Leuk boekje.

Thomas, knap hoor. Ik moet van Iris zeggen dat zitten leuk is en dat ze het ook stom vindt als mama haar weer neerlegt...

TheFrankey, onze oudste lag ook niet graag op haar buik, maar Iris vind het prima. Die moppert als ik haar weer terugleg of ze zelf naar haar rug draait...

Karin, veel plezier vanochtend.

Senna toch, knap maar gauw op meiske.

Lotte

Mindere nacht, ik heb een keer of 3 de speen weer bij Iris in haar mond gestopt, muziekje aan en dan sliep ze weer even verder... met nadruk op even... .
Maar goed, pas tegen 5 uur gevoed, het was niet echt honger dus dat ze steeds wakker was...
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:15:05 #48
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74958723
Nijna, dat spenenterugstopverhaal klinkt erg bekend.
Onze nachten doorslapen zijn echt nog op 1 hand te tellen (en ze zijn nu 5,5 mnd)! We zitten een beetje in dubio wat te doen. Op zich is het oké als we een speentje brengen (dan gaat meneer wel weer slapen), maar t scenario herhaalt zich soms wel 6 of 7 keer in 1 nacht. Waardoor we er dus zo'n beetje ieder uur wel uit moeten (zij het om en om, maar toch...). We twijfelen nu of het niet beter is er niet naartoe te gaan en meneertje te laten huilen. Hoewel hij dan natuurlijk wel helemaal wakker wordt....met het risico dat hij helemaal niet meer wil slapen. Maar man man, 6 keer per nacht wakker geschreeuwd worden is niet heel fijn voor je nachtrust (volgens mij kan je dan nog beter 1 nachtvoeding hebben....) Wat denken de experts?
pi_74958788
Haha wat is Thomas stoer Cara! Zie hem zitten!

Miss, wat balen dat Senna zich nog steeds zo beroerd voelt. Zielig is dat zeg!

The Frankey, mijn moeder beweert al dertig jaar dat ik me binnen twee dagen kon omrollen. Ik geloof er al dertig jaar geen snars van!

Jongens ik ben zo trots en blij! Isabeau heb ik gisteravond wakker in haar bed gelegd en ze is zélf gaan slapen. En vannacht om vijf uur na haar voeding nog een keer! En nu slaapt ze nog! Om vannacht weer een live-verslag te geven vond ik wat ver gaan, maar ik was er toe in staat geweest. Zo glom ik van trots! Ik wilde de strijd 's nachts afgelopen weekend nog niet aan gaan, omdat de kinderen van mijn man er toen waren. Die wilde ik niet wakker houden met een huilende I. Maar uiteindelijk viel het erg me. Ze huilde wel even, toen ben ik haar even gaan troosten en weer weggelopen en vervolgens heeft ze gewoon bijna 6 uur geslapen!

Gisteren op het CB ging het ook wel goed. Ze heeft de longen uit haar lijf geschreeuwd en toen ze prikjes kreeg draaide ze de volumeknop nog wat hoger, maar ik kan haar geen ongelijk geven Ze weegt nu 4475g en is 55,5cm. Gisteren was ze precies zes weken. We moet ik nu de fysiotherapeut bellen voor haar voorkeurshouding, want haar hoofjde word al scheef en je ziet het ook al in haar gezicht, Haar ene wang is wat uitgezakt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:25:40 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74958920
Wat een ontzettend lief filmpje! * Nog 38 dagen... Bijnabijnabijna

voor slapende isabeau! welg oed dat ze actie ondernemen over de voorkeurshouding!
had oscar niet ook een voorkeurshouding? is dat al weg?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74958983
Sorbootje, wat heerlijk

Mikoxx, ik kan er niks zinnigs over zeggen maar ik voel met je mee. Die gebroken nachten zijn nou eenmaal loodzwaar.

Wat een schatje is die Lotte!
pi_74959630
Sorbo wat fijn! Dat liveverslag had ik wel leuk gevonden, ik verveelde me een ongeluk vannacht

Hoe is het nu met Amélie Huup? Heeft ze alweer een keer uit zichzelf gepoept sinds de grote poepluier na de klysma?

Mikoxx ik weet ook niet wat je het beste kunt doen.. Maar je kunt het natuurlijk altijd eens een nacht proberen geen speen te geven?..

Timo heeft vannacht weer goed geslapen na een paar nachten constant wakker worden.. Beetje jammer alleen dat ik totaal niet heb kunnen slapen juist
pi_74959683
Oh en hoe is het nu met Senna? Heeft ze goed kunnen slapen vannacht en is de koorts nu al wat gezakt?

En met Tess?

voor al die zieke kindjes..
pi_74961963
beterschap voor de zieke babies

Omdat Vriend voor z'n werk 2 dagen weg moet, gaat Roy 2 avondjes naar de oppas (opa en oma)
nu is het echt maar voor max 4 uurtjes (misschien ietsjes langer omdat ik daar na het werk nog blijf eten)
hoeveel voeding kan ik nu het beste meegeven 2 en 1 extra of een aantal daar neerzetten zodat ze gewoon makkelijk 2 avonden mee vooruit kunnen?

(dit omdat Roy bij mij overdag best veel komt, in de avonden de ene keer drinkt hij bij papa nog een flesje, maar de andere keer slaat hij die ook gewoon over.)

Roy is hier trouwens heel grappig alleen smorgens en begin de middag verkouden, daarna is het verstopte neusje over, en niest en hoest roy niet meer.
pi_74962031
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wat lief!

is Roy nog een beetje rustiger geworden na vanmiddag?
In de avond was hij wel rustig, maar heeft hij ook aardig wat in de auto gezeten, daarna nog even bij mama mogen drinken en daarna lekker zijn bedje in.
pi_74962070
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:22 schreef _Bar_ het volgende:

Roy is hier trouwens heel grappig alleen smorgens en begin de middag verkouden, daarna is het verstopte neusje over, en niest en hoest roy niet meer.
Hij is gewoon allergisch voor de ochtend!
pi_74962365
Met Evi gaat alles goed! We zijn bij een logopediste geweest in verband met slordig drinken (lees: knoeifestijn) en zij heeft ons aan de juiste fles & speen geholpen, nu gaat het heel goed! Ook is Evi bij een fysiotherapeut ivm voorkeurshouding en zijn we bij de osteopaat geweest om haar even helemaal te laten checken Er zit een werveltje in haar nekje niet helemaal goed en haar bekkenbodemspier is te gespannen, waardoor ze moeite heeft met haar ontlasting. Maar dit zijn geen ernstige dingen hoor
Ze doet het goed, lacht veel en 'praat' veel. Volgende week deel 2 van de entingen, dan wordt ze weer gewogen en gemeten, ben benieuwd hoe groot ze is! Het gaat supersnel!

Evi slaapt 'snachts goed door en vanmorgen kwam ze pas na 10 uur...we hebben een makkelijke dochter en heeeel veel geluk als ik de verhalen hier lees...

Hoe is het met Senna nu Miss?

En hoera voor Sorbo! Dat je daar zo blij mee kunt zijn hé?

Hupie hoe gaat het nu met Àmelie na dat klysma?

Chan balen joh, slaapt Timo ben jij wakker!

#geen
pi_74962594
Ah wat een lieve slaapfoto van Evi Graeme heeft ook zo´n popje en hij vind dat helemaal leuk. Die bolvoetjes en handjes passen precies in zijn mond haha

Linda, wat een super leuk filmpje van Lotte. Zo lief dat ze aan het eind toch begint te lachen *smelt*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74963097
Och dat filmpje van Lachende Lotte... wat een heerlijk overtuigende lach! Wat zal haar pap haar missen!

Isabeau en dr Beautyslaapjes...wat goed zeg! Wat heerlijk Sorbo! Ook knap van jou dat je t doorzet en dus al zo snel resultaat ziet bij je meisje hoor!

Duchess, ik ben ook zo benieuwd naar hoe t met Evi is! Edit..te vroeg gezeurd...wat een heerlijk meisje is ze toch! Goed dat jullie dr in ieder geval na hebben laten kijken en zo tot betere oplossingen gekomen zijn.. wat heerlijk te horen dat ze t zo goed doet! En wow...10 uur!! Lekkere luilak! succes alvast met de 2e serie prikjes, Lena heeft er gelukkig weer helemaal geen last van gehad!

Amélie, ik hoop dat je inmiddels weer heerlijk zelf aant scheten ben..heule luiers vol! Fijn dat t haar in ieder geval even opgelucht heeft die klysma, maar hopelijk is het probleem nu gewoon over!

En Senna, och lief mopje, ik hoop dat je gauw weer wat beter in je velletje zit..bah! Hier gelukkig nog geen ziek meisje gehad behalve dikke snotneuzen, maar man, wat zal je je (vooral die eerste echte keer) ook als moeder ellendig voelen... voor jullie beide

Oeke dat boekje lijkt me super! Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd of die gebaren universeel zijn! Heuj, straks spreekt de jouwe als engelse gebaren taal...hoe stoer is dat

En over stoer gesproken ...kiek dat heerlijke beertje es effe stoer bij zn mam op schoot zitten..Thomas wat goed zeg... gij snelle! Is dat een trend die je voort gaat zetten?

Karin, natuurlijk is Lars de knapste, no doubt... maar Lena is volgens mij wel licht jaloers aangelegd

Vicky.. ik hoop dat de overstap een beetje rustig verloopt voor jullie allemaal!

Oooohh man, wij hebben net weer heerlijk gezwommen, lekkere slok melk dr achteraan en hup dr bedje in...doodop was ze weer, ik heb zo t vermoeden dat ik even flink wat opruimtijd ga hebben

We zijn weer terug van een heerlijk weekendje uitwaaien aan de zeeuwse kust, hadden enorm mazzel met t weer en hebben genoten van de storm, maar jeetje, nu met een kleintje erbij realiseer ik me wel des te meer hoe fijn ik mn eigen huisje vind zeg. Ten eerste leek t een complete verhuizing aan bagage, merkten we pas daar echt hoe vaak we Lena ook even wegleggen in haar box, de wipstoel, haar schommel..dat alles mis je daar! Gelukkig heeft de draagdoek heerlijk dienst gedaan, maar toch... Bij elke voeding zat ik compleet ingepakt tussen de badlakens op de bank uit angst dat Lena over de bank zou spugen...thuis interesseert me dat niets, daar voel ik me toch veel ongemakkelijker... dus tsja, het was zo'n weekendje waarbij het ook heerlijk was om weer thuis te komen!
We hadden er een campingbedje gehuurd, maar het matrasje daarin was werkelijk zo dun en uitgewoond dat t arme ding er gewoon echt niet lekker op kon liggen, de eerste nacht heeft ze zich dan ook zo'n beetje om t uur gemeld...feest Dus ja...dat moest toch anders...de mup heeft dus voor t eerst in een stapelbed geslapen Hahahaha, doodeng vond ik t, helemaal tegen de muur aan gelegd, kussens onder t bed, maar goed ze rolt nog niet, dus de verwachting was wel dat t goed zou gaan, en dat ging t...weer een hele nacht doorgeslapen Maar oooohw wat heb ik lang staan kijken voor ik bij haar wegliep na het toedekken...
Mijn kleine pop in zo'n groot bed...kijk nou...

Omdat t babyzwemmen zo goed was gegaan namen we daar ook de gok, want er was een subtropisch zwembad aanwezig, maar het water bleek echt veel te koud voor haar helaas. 10 minuten later zaten we met een meisje met hevig trillende lipjes..dat bleek een kort avontuur dus Gelukkig hadden we een lekkere 1 persoons sauna in t huisje en heeft the mom zich weer ff helemaal kunnen opladen...heerlijk!
Tuurlijk moest Lena ook ff meegenieten

(ofcourse niet aan hoor... was gewoon een handig verschoningsplekje voor het samen met paps onder de douche gaan

Afgelopen weekend zijn we begonnen met deels overstappen naar kunstvoeding (nutrilon A.R.) Het riedeltje van afgekolfde voeding in flesje geven (met JBPM ivm het spugen), de borst er achteraan en vervolgens weer kolven voor een nieuwe voeding begon me behoorlijk op te breken.. en aangezien ik volgende week weer moet beginnen met werken hebben we nu besloten om sowieso elke voeding die 60cc te vervangen door A.R en als ze de voeding niet van mij krijgt (want KDV of papa) dan krijgt ze gewoon een hele volle fles... alle voedingen die ze wel van mij krijgt blijft ze na die 60cc gewoon lekker de borst krijgen... (maar oehh wat een lastig afbouwschema krijg je dan ivm mijn onregelmatige werktijden, maar goed das voor een ander topic)... Het gaat me alleen wel aan t hart hoor, hele weekend heeft ze bij vlagen flink last van krampjes gehad, ze merkt de overschakeling dus echt. Dan bekruipt me toch wel een klein schuldgevoel dat ze dat niet zou hebben als ik gewoon door zou zetten met t kolven en dus alleen de borstvoeding.. maar goed, voor ons samen is t wél t beste...dus we zullen er even doorheen moeten... De lading met extra kusjes ligt in ieder geval al klaar voor dr!

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppedein op 24-11-2009 13:38:40 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74963143
Even geen reactie op anderen (al heb ik wel een heel lief filmpje gezien!)

Hier zijn de afgelopen dagen erg moeizaam gegaan. Mini sproetje ging steeds minder drinken en het ging met steeds groter verzet. Toen ze ook nog minder plasluiers kreeg ben ik over gegaan op kolfen. Alleen weigert ze dus sinds gister helemaal de borst. De tranen zitten hier erg hoog. Ik heb zonet een laktatiekundige gebeld en ze komt vanmiddag. Ik hoop dat ze uitkomst kan brengen.... pffff ingewikkeld hoor een kindje. Waar is toch die gebruiksaanwijzing.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74963302
Och Sproetje... wat moeilijk! Ik maak de overstap nog maar half en die gaat me al zo aan t hart, dus bij deze een hele dikke voor jullie beide! Ik hoop dat de LK wat voor jullie kan betekenen!! Wat voor speentje/flesje gebruik je? Lena krijgt dr gekolfde voeding in een Tommee Tippee flesje en heeft nooit moeite gehad met meteen daarna weer aan de borst aanhappen..

Wat ik zelf altijd wel een fijne tip vind bij het terug aan de borstkrijgen: Een kindje moet gewoon meer moeite doen voor voeding uit de borst dan uit de fles. Ze moet dus gelijk beloofd worden... Hievoor zou je óf eerst een klein beetje kolven zodat je haar tijdens de toeschietreflex aan kunt leggen...dan hoeft ze om het weer te leren er eerst even geen moeite voor te doen... En als dat niet wil zou je ook nog een sondeslangetje in haar mondhoek kunnen laten glijden als ze aan de borst ligt, alwaar je met een spuitje wat afgekolfde melk doorspuit direct op t moment dat ze begint te zuigen... zodra ze weer doorkrijgt dat haar beloning toch echt in die borst zit zal ze het hopelijk zelf met iets meer geduld weer oppikken!!

succes hoor!
pi_74963724
Waar zouden we zijn zonder Poppedein?
pi_74963933
Lotte! Wat leuk zeg, om zo'n filmpje te hebben voor papa.

Evi!

Poppedein, wat een aandoenlijke foto, in het grote bed. En je meisje in de sauna. Met die foto kun je mooi je collega's in de maling nemen. "Kijk eens, we hadden ook een sauna in het huisje. En Lena vond het héérlijk! Het was wel wat warm natuurlijk, dus zetten we haar daarna meteen onder de koude douche!"

Wat ik me trouwens afvraag: kijk je nu anders naar een bevalling nu je het zelf hebt meegemaakt? Heb je bijv. het idee dat je je nu anders opstelt, andere dingen zegt of dingen anders aanpakt?
pi_74964096
Lotte
Poppedein, lekker weekendje weg dus maar thuis is toch altijd het prettigst
Wat een mooi grietje is Lena! En die foto in het stapelbed
Oei Nijna, geen prettige nacht dus.

Tessje is echt ziek. Rode tranende ogen, flinke snotneus, hoesten en d'r temp gaat weer op en neer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74964262
hahahahha, dat is de meest gestelde vraag hier Ssserpente Mij vragen ze niet hoe mijn bevalling gegaan is en hoeveel hechtingen ik had, maar of ik er nu heel anders tegenaan kijk... en t antwoord is nee.. Ik heb al bij teveel verschrikkelijk intieme bijzondere momenten aanwezig mogen zijn om me niet te realiseren hoeveel impact dat op mij (en mijn vriend) zou hebben... Ik vind het verschrikkelijk bijzonder dat ik t zelf nu ook meegemaakt heb en nu werkelijk écht weet hoe dat moment voelt dat dat kindje op je buik gelegd wordt. Als verloskundige is dat moment ook altijd heerlijk, maar ik denk dat ik tijdens mijn eerste bevalling weer t hardst van iedereen in de kamer sta te grienen...t kan niet anders of er volgt een momentje van herbeleving voor mij.

Wat ik me wel nog des te meer ben gaan realiseren is...
- dat reflectoire persdrang met de grootst mogelijke moeite in de wereld toch echt niet weg te zuchten is...
- dat iemand nog zo zn best kan doen om iedereen geleerd riedeltje te volgen, maar dat je eigen gevoel volgen het aller belangrijkste is, aan mij als verloskundige om nog beter aan te voelen of iemand die coaching wel of juist niet nodig heeft en t misschien juist beter doet als ze volledig naar haar eigen lijf luistert
en
- dat ik de partner nóg meer weer betrekken dan ik al deed. Nu ik van mijn (overigens hele nuchtere) lief hoor wat het allemaal met hem gedaan heeft, wat hij voelde toen hij voor t eerst over het tere velletje op haar rug wreef, hoe alles in die paar seconden zo veranderde voor hem, realiseer ik me des te meer dat mensen echt samen ouders worden en dat ik er niet alleen maar voor de mama, maar ook voor de papa in spe ben... en natuurlijk is dat ook voor iedere papa anders, en natuurlijk betrok ik de vaders eerder ook al enorm, maar nog meer dan ik eerder deed wil ik de vader nu "taken' gaan geven...zo geef ik de papa's in spe heel vaak de mogelijkheid om zelf hun kindje aan te pakken als het geboren wordt, met mijn handen er vlak boven... Het besef hoe belangrijk het voor mij voelde dat de handen van mijn beste vriendin de eerste waren die mijn kindje aanraakten...dat wil ik voor de vaders!!

Maar ik realiseer me ook heel goed dat iedere bevalling anders is, en dat iedereen anders reageert en wellicht andere behoeftes heeft als ik of mijn lief had tijdens mijn bevalling.. En juist omdat elke bevalling anders is kan ik nu nóg niet overal over meepraten..net zoals ik dat voorheen ook niet kon...
pi_74964463
Lotte wat een mooie lach geef je daar weg!

He Chan, jammer dat je niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van dat doorslapen vannacht.

Huup, heeft Amelie een klysma gehad? Ik heb echt iets gemist geloof ik. Ik kan het ook niet terug vinden.

Die gebarentaal is inderdaad Engels. Er bestaat geen universele gebarentaal. Maar ik heb een beetje vergeleken en ik geloof dat veel van die 'oer'gebaren hetzelfde zijn. Eten-knuffelen-slapen.
Het gaat mij er ook echt om dat mijn lief en ik met hem kunnen communiceren en niet perse dat hij een hele taal erbij kan.

Moeilijk Bar, beter teveel voeding dan te weinig lijkt me.

Fijn dat Evi het zo goed doet. En heerlijk dat ze zo doorslaapt.

Lekker Poppedein, een paar dagen weg! En spannend in dat stapelbed! Maar ze ligt er lekker in zo te zien.
Grappig zo'n hele volksverhuizing, we zijn 4 nachten naar Londen geweest en we hadden 1 weekendtasje, een rugzakje en een karretje op wieltjes bij ons. Moest ook wel want we gingen met de trein. Dus strak inpakken.

Moeilijk dat bv zo lastig gaat in combinatie met JBPM. Maar misschien is dit dan inderdaad wel de oplossing.

Sproetje, hopelijk kan de Lk je helpen, verder heeft Owlet goede tips over relactatie. Wat mij een hele goede lijkt is samen met je kindje op bed gaan liggen, een uur ofzo voor ze honger heeft en allebei zo weinig moeilijk aan, gordijnen dicht, kaarsje aan, iets lekkers te drinken en te eten voor jou en dan je kindje zelf de borst weer laten ontdekken. Het een fijne plek maken ipv een plek waar ze iets moet. Dan haal je de spanning weg bij haar en bij jezelf. Ik hoop dat je eruit komt.

Kobus heeft het wel wat lastig met het wennen na de reis naar Londen, daar waren we natuurlijk veel de hort op en nu moet hij weer zijn ritme zien te vinden. Dus best een pittige nacht gehad. Wel heel knus en eigenlijk was ik ergens best blij met half rechtop slapen want mijn arm deed gemeen zeer na die MG prik.
pi_74964666
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:48 schreef oeke het volgende:

Lekker Poppedein, een paar dagen weg! En spannend in dat stapelbed! Maar ze ligt er lekker in zo te zien.
Grappig zo'n hele volksverhuizing, we zijn 4 nachten naar Londen geweest en we hadden 1 weekendtasje, een rugzakje en een karretje op wieltjes bij ons. Moest ook wel want we gingen met de trein. Dus strak inpakken.

Moeilijk dat bv zo lastig gaat in combinatie met JBPM. Maar misschien is dit dan inderdaad wel de oplossing.

Thnx! Maar t vele meenemen gaat ook gepaard met t vele spugen... Lena 4x per dag schone kleren aan omdat ze nat en koud is, en ik kleed me toch ook zeker wel 2x om.. Dan nog 2 dikke honden van een halve viekantemeter mee en tsja, dan zit t wagentje wel vol

Succes met t weer in t ritme brengen van Ko, maar inderdaad knus is t zeker...hopelijk heb je even de tijd om bij te komen samen!
pi_74964741
Mikoxx, het suffe is dat Iris ook kan duimen, maar waarom ze dat dan niet doet...
Maar 6-7 keer per nacht, dat is helemaal niks . Dan idd liever 1 voeding...).

Sorbo, wat goed van Isabeau!!!

Bar, ik zou er liever teveel voeding neerzetten dan dat je het net haalt... altijd handig als ze wat meer hebben staan, tenminste zou mijn gevoel zijn hoor...

Duch, ahw . Wij hebben hetzelfde popje .

Poppedein, dat kleine mupke in dat grote bed, stoer hoor! Lekker dat ze daar een stuk beter op sliep!
Stoer in de sauna . Hihihi.

Sproet-je, .

Vicky, beterschap!
pi_74964786
Daar was ik 'bang' voor, Poppedein. Maar ik was te nieuwsgierig om 'm niet te stellen.

Maar wat weet je het onwijs mooi te omschrijven. Net als je bevallingsverhaal zelf btw. Kan me voorstellen dat elke bevalling nu extra emotioneel voor je wordt. En je laatste alinea is natuurlijk helemaal mooi gesproken. Vrouwen (en zéker de vaders) boffen maar als ze jou als vk hebben!

Ennuh, hoeveel hechtingen had je eigenlijk..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 24-11-2009 13:17:59 ]
pi_74964976
Oehhhh hèhè...eindelijk...nou, wel 2 hele! Zo dan!

En ik vind je vraag niet erg hoor, ik vind t een leuke vraag, alleen in het begin moest ik zo nadenken over t antwoord, nu heb ik m inmiddels pasklaar En ik denk dat ik m straks nog wel een flink aantal keren kan verwachten zodra tijdens de spreekuurcontroles of zelfs tijdens een bevalling....

en je complimentje vind ik alleen maar heel erg lief, al ben ik daar niet zo goed in en word ik er alleen maar enorm verlegen van thnx anyhow!
pi_74965333
Aaah Poppedein, dat kleine prulleke in dat bed! Was nog een mooi plekje voor Lars naast zie ik wel. En een afgeladen auto komt me ook wel bekend voor, we moesten hier vorige week ook flink de boel aanstampen om nog door de achteruitkijkspiegel te kunnen gluren.

Sproetje, oh zo herkenbaar hoe je je voelt, Lars wilde na een paar dagen ook niet meer aanhappen en viel af. Ik ben toen gestopt met de bv, maar ik heb ook heel wat tranen gelaten hoor!
Goed dat je de lactatiekundige erbij haalt, die kan het vast nog wel redden.
Hier was dat achteraf geen optie met het Kiss-syndroom dat Lars heeft.

Mikoxx, ik ben zo blij dat Lars zonder speen slaapt!
Hij heeft overdag wel eens een speen voor de zuigbehoefte maar met slapen nooit.
Al huilt hij nu vaak wel even voordat hij gaat slapen.
Je kunt de speen weglaten, heb je een paar nachten een ongelooflijk drama, maar dan ben je er ws ook klaar mee. Maar ja, ik weet dat je niet tegen het gehuil kunt, dus dan is dat wel weer lastig.
Ga je een nachtje bij je ouders logeren

Hoera hoera Lars heeft helemaal geen last gehad van de prikken!!!!!!!!
Hij kwam alleen vannacht wel voor een voeding, dus ik hoop dat dat prikkengerelateerd was, en dat hij vannacht weer lekker doorslaapt.

Miss Sly is natuurlijk aan het werk, ben ook benieuwd of Senna al opknapt.

Wij waren vanmorgen op de terugkomochtend van de zwangerschapsgym en wat ik al had verwacht was waar....Mijn kleine vriendje was de allermooiste en de allerliefste
Ik ga nog meedoen aan een cursus babymassage, ervaringsdeskundigen?
pi_74965547
Gets, hele replay getikt, valt Fok uit.

Maar Poppedein, wat ben ik dan blij dat Ko niet spuugt zeg. Vaak kan hij alles de volgende dag weer aan omdat het nog helemaal schoon is. En gelukkig deel ik zelf mijn tijd in dus kunnen we de ochtenden langzaam doen beginnen. Doe ik in de avond wat meer.

Arme Tess, beterschap!

Karin, natuurlijk was Lars de mooiste! Leuk, babymassage. En geen last van de prikken!
pi_74965671
Ik was met Lotte bij baby-massage Karin. De eerste keer was vreselijk. Schreeeeeuwen! Die vrouw zei dat de meeste kindjes dat de eerste keer doen. Ik vond het zo sneu dat ik alleen maar gekeken heb hoe anderen het deden en Lotte lekker tegen me aan had liggen.

Tweede keer vond ze het al veel leuker! Kon nou niet zeggen dat ze echt super-ontspannen was, maar ze heeft een uur lang niet gehuild, gepiept of wat dan ook, dus vervelend vond ze het ook niet. Ze lag gewoon lekker rond te kijken, iets wat ze normaal ook niet echt doet, want ze wil meestal gewoon ge-entertaind worden. De 3e keer vond ze het weer iets minder, maar de massage an sich vond ze wel lekker. Ik denk ook dat we niet zo'n lekker tijdstip hadden, van 09.00-10.00 en dan slaapt ze normaal nog. Ze heeft een beetje een ochtendhumeur

Aan het einde van de laatste les deden we ook nog een stukje baby-yoga en we hebben wat speciale massagetechnieken geleerd voor bijvoorbeeld verstoppingen en bij doorkomende tandjes. Ik vond het wel leuk, Lotte vond het niet vervelend en we hadden wat te doen. Maar tot nu toe heb ik het nog niet thuis gedaan...
Lotte!
Noah!
pi_74965778
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:44 schreef Linda2205 het volgende:
heel babymassage-verhaal
Het schijnt voor kindjes die heel snel geboren zijn erg fijn te zijn.

Het is hier op een avond, kan hij daarna zo door zijn bed in.
Ben wel heel benieuwd.
En je gebruikt amandelolie daarvoor toch?

Jeetje dat ze zo tekeer ging tijdens de massage ,
maar ik meen me te herinneren dat je toen schreef dat het misschien nog te vroeg was daarvoor.
Lars is volgens mij 13 weken als ik ermee begin.
pi_74965780
*komt ook ff uit de lurkstand*

oe Poppedein; als ik dat zo allemaal lees; zou jij de ideale VK zijn om ons kindje op de wereld te zetten...
ben gister bij je vervangster geweest en die kondigde je terugkomst al aan, misschien zie ik je de komende weken nog wel op controle
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 24 november 2009 @ 14:01:29 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74965926
dat zou leuk zijn, BJ!!
in de haak.
pi_74966027
boooh wat is fok irritant zeg

hihi Lotte van wie heb je dat ochtendhumeurtje? gelukkig heb je ook je stralende lach laten zien

Beterschap voor Tess en Senna
en Sproetje ik hoop dat je met een lactatiekundige erbij snel tot een fijne oplossing komt voor jou en mini-sproetje. Naar is dat toch als ze zoiets basaals waar ze écht afhankelijk van zijn zoals eten, gewoon ineens niet meer doen blegh.

Poppedein ah gut, Lena in dat bedje, wat een frummeltje zo nog zeg jeumig. En die sauna foto
ik met mn blinde kop moest nog twee keer kijken ook. "wat een gek roze zwembroekje heeft ze aan zo? zo rond?"

Oeks ik heb Amélie inderdaad een klysma moeten geven. Ze had al heel lang niet gepoept en leek er naarmate de tijd vorderde wat meer last van te krijgen. De huisarts vond haar nog te klein voor lactulose dus het werd een klysma. Dat was afgelopen donderdag, daarna heeft ze nog niet zelf weer gepoept dus ik zat maandag weer bij de HA om te vragen hoe en wat. Vooral eigenlijk omdat ze wel scheten liet die ontzettend stinken. En dan bedoel ik echt stinken volwassenen-diarree-stinken achtig... minstens! boh ik wist niet dat ze zo'n stinkkeesje kon zijn hahaha. Snel doorlopen in de supermarkt soms
tomtidom nee dat was mn kind hoor! "ja tuurlijk " nee echt!!

maar goed, bottom line, ze heeft sinds donderdag nog niet zelf gepoept en de HA (en ik) hadden het idee dat er nog meer ontlasting vast zat maar dan hoger op zeg maar, en nu heeft ze dus wel lactulose gekregen om het ook van bovenaf wat te stimuleren. Ik kijk het een paar dagen aan daarmee. Weet het ook niet zo goed (vooral omdat ik de wvk heb gesproken vandaag en die was helemaaaaal niet te spreken over de actie van de HA dus ik voelde me al enorm schuldig )

We zijn vandaag voor de tweede serie prikjes geweest. Ze was weer enorm zielig heel hard huilen. Maar verder zijn we helemaal goedgekeurd

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74966068
oh mn post staat er toch wel woehoe!

en ik heb trots om aan te kondigen dat we nu toch echt een heule volle luier hadden lang leve de fokwet

en in tegenstelling tot wat mn wvk zei en waarom ik me dus eigk schuldig voelde zater hier wel degelijk hele harde stukken poep in kan me voorstellen dat ze verstopt zat en moeite had met persen enzo.
Nouja, we zijn dr van verlost
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74966080
netjes Huup! uhh Amelie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74966191
Oh Amélie goedzo meid! Daar kun je maar weer lekker van verlost zijn

Timo heeft vanmiddag voor het eerst weer helemaal uit zichzelf gepoept sinds we twee dagen geleden gestopt zijn met de lactulose
pi_74966370
Hoera voor de poepers! !
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967119
wat fijn Chan!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967234
Net met Tess naar de huisarts geweest. Om 14.30 had ze 38,1 en een klein uurtje later had ze 40 graden koorts. HA gebeld en ik mocht even langskomen. Mijn eigen ha is ziek dus er stond een telefoonnummer op van de waarneming. Die gebeld, krijg ik het antwoordapparaat, met wel een nummer bij spoed, dus die heb ik gewoon gebeld..
Goed, de huisarts heeft gekeken en Tess heeft dus ook verdenking mex. griep. Ze heeft iig alle symptomen. De huisarts heeft de kinderarts in het ziekenhuis gebeld (ze kreeg onze eigen kinderarts aan de telefoon). Het protocol is weer iets veranderd. Gister moesten alle kindjes onder de 6mnd met de mex. griep symptomen naar het ziekenhuis maar vanaf vandaag doen ze alleen nog maar de meest zieke kindjes.
Ik heb wel een brief meegekregen van de huisarts dat, als Tess slechter/zieker wordt iof niet meer drinkt, ik meteen naar het ziekenhuis kan zonder eerst naar de ha te moeten.
Moeten iig zetpilletjes geven en neusje sprayen met zoutoplossing.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967289
he gets vicky wat eng
beterschap voor je meisje en sterkte voor jou. Je zult wel flink de zenuwen hebben nu blegh
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967354
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
he gets vicky wat eng
beterschap voor je meisje en sterkte voor jou. Je zult wel flink de zenuwen hebben nu blegh
ik vind het ook doodeng... blech!
Toen de ha zei dat ik ws. naar het ziekenhuis moest met Tess kreeg ik al de zenuwen... gelukkig hoeven we neit naar het zh... Hopen dat Tess snel opknapt, ik vind het echt niks..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:35 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74967395
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Mikoxx, ik ben zo blij dat Lars zonder speen slaapt!
Hij heeft overdag wel eens een speen voor de zuigbehoefte maar met slapen nooit.
Al huilt hij nu vaak wel even voordat hij gaat slapen.
Je kunt de speen weglaten, heb je een paar nachten een ongelooflijk drama, maar dan ben je er ws ook klaar mee. Maar ja, ik weet dat je niet tegen het gehuil kunt, dus dan is dat wel weer lastig.
Ga je een nachtje bij je ouders logeren

Ja, fijne oppepper Daar komen we verder mee hiero! Maar goed, voor stoppen met de speen is het nog een beetje vroeg nu, de zuigbehoefte neemt pas af na een maand of 9. En reken maar dat we dan een poging wagen hoor, ik vind t al zo'n akelig gezicht... Tot die tijd moet t maar he?

Wat fijn dat Lars helemaal geen last heeft gehad! Je klinkt heerlijk nu!

Vicky, dat is niet leuk zeg! Hopen dat ze snel opknapt. Die akelige mg ook! Eng, idd, dat kan ik me goed voorstellen! Beterschap!

En poppedein weer lekker opgeknapt na je vakantie? Klinkt erg fijn iig! Al kan ik me voorstellen dat het een hele volksverhuizing is...!
pi_74967398
Arme Tess. Voelt ze zich ook echt beroerd, Vick?
pi_74967461
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:05 schreef Ssserpente het volgende:
Arme Tess. Voelt ze zich ook echt beroerd, Vick?
ze voelt zich niet lekker. Hangt een beetje in de wipper maar als ik haar aankijk krijg ik nog steeds een hele brede glimlach
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967509
Aaaah.
pi_74967616
Zo he daar is Fok eindelijk weer.

Fijn dat het nu toch weer gelukt is bij Amelie Huup. Hebben ze een idee waarom ze er zoveel moeite mee heeft?

Poppedein het lijkt me dat je beroep nu extra speciaal is als je het zelf allemaal hebt meegemaakt. En niet alleen voor jou, maar ook voor de vrouwen die je gaat begeleiden.

Leuk zeg Karin die cursus babymassage. Hier kunnen ze alleen in de buurt op dagen dat Linde niet naar de opvang is en dat gaat dus helaas niet.

Kijk mijn meisje eens blij wakker worden:

Dat Huh! is echt haar favoriete geluidje
pi_74967697
Muhhh ik had een hele lange post met voor poepende kindjes en een uitgebreide post als reply voor Poppedein omdat die ook altijd van die mooie lange posts maakt..
maar toen ging fok! down en was m'n reply weg. Dus even kort:
Poppedein, wat een schatje is ze... lekker zo'n vakantietje mijn schoonvader noemt willow altijd poppedeintje
Huup, 61cm en 6 kilo, lees ik dat goed? Willow was vanmorgen ruim 62cm en 6140 gram. Slanke dame nog steeds.
En ze was een bikkel!

*Prik*
....ik wacht op gehuil...
....

Nou nog maar een prik dan.
*huiltje*
Klaarrrrr. En dat was het Dappere dame
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74967721
Ah Stiemie wat een dotje Ze is ook helemaal d'r mondspieren aan het ontdekken he? hihi.
pi_74967757
61.5 cm en 6180 gram inderdaad Innepin
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967922
Ze wegen bíjna hetzelfde dan
psst je zomerkindlink werkt niet
pi_74967995
Vickey wat zijn de symptomen van de mexicaanse griep bij een baby?
pi_74968023
Mijn post is ook weg.

En dat was een joepie de poepie post voor Amelie en Timo.
En ik was zo verbaasd over dat klisma omdat ik klisma's associeer met Patty Brard
maar Amelie groeit goed!

Och Vicky en Tess, wat eng inderdaad! Wel fijn dat ze zo lief lacht. Hopelijk is ze gauw weer beter.

Esmeetje

En Willow is stoerrr!
pi_74968098
Oja, ik wilde ook nog zeggen dat ik zo graag wil weten hoeveel Ko nu weegt en hoe lang hij is. Maar de afspraak met het cb is weer verplaatst, en nu gaan we pas als Ko alweer 6,5 maand is.
Dus ik ga binnenkort maar eens wegen bij mijn LK en met de meetlint aan de gang.

Net lekker samen in bad geweest, wat geniet ik daarvan.
pi_74968128
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:23 schreef innepin het volgende:
Ze wegen bíjna hetzelfde dan
psst je zomerkindlink werkt niet
yea, mn lieve speklapje

Oeke patty brard
ik moet zeggen dat ik ook hele andere ideeën had over het hele gebeuren maar och
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74968172
Het is eruit! En daar ging het om!
pi_74968398
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:29 schreef oeke het volgende:
Oja, ik wilde ook nog zeggen dat ik zo graag wil weten hoeveel Ko nu weegt en hoe lang hij is. Maar de afspraak met het cb is weer verplaatst, en nu gaan we pas als Ko alweer 6,5 maand is.
Dus ik ga binnenkort maar eens wegen bij mijn LK en met de meetlint aan de gang.

Net lekker samen in bad geweest, wat geniet ik daarvan.
is er geen inloopspreekuur bij jullie dan waar je alleen voor wegen en meten heen kunt?
Of is de LK dichterbij, dat kan natuurlijk ook, dan zou ik ook daarheen gaan *Lui is met hoofdletter ja
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74969561
Koorts van Tess was daarstraks 40,2 maar na een uurtje slaap is het 39,0..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74970689
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:26 schreef Rubey het volgende:
Vickey wat zijn de symptomen van de mexicaanse griep bij een baby?
ineens hoge koorts, veel hoesten, verkouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74971140
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Het schijnt voor kindjes die heel snel geboren zijn erg fijn te zijn.

Het is hier op een avond, kan hij daarna zo door zijn bed in.
Ben wel heel benieuwd.
En je gebruikt amandelolie daarvoor toch?

Jeetje dat ze zo tekeer ging tijdens de massage ,
maar ik meen me te herinneren dat je toen schreef dat het misschien nog te vroeg was daarvoor.
Lars is volgens mij 13 weken als ik ermee begin.
Haha Karin, ik bedoelde te vroeg qua tijdstip, niet qua leeftijd. Maar ik denk wel dat het met 13 weken wat leuker is, want dan kan je echt wat meer contact maken. Bij ons was er olijfolie in de groep beschikbaar, maar je mocht ook je eigen olie meenemen. Waren idd mensen die amandelolie gebruiken.

Als jij denkt dat het goed is voor Lars, zou ik het zeker proberen, dit is zoiets waarvan je zegt: baadt het niet dan schaadt het niet
Lotte!
Noah!
pi_74972194
jeetje, Vicky dat is wel hoog! Hopelijk heeft ze een goede nacht.

Huup, het cb zit tegenover de LK, ze heeft een winkeltje. En daar is het iets rustiger wegen in de praktijkruimte.

Gossie, ik heb echt een meneertje chagrijn in huis. Volgens mij baalt Ko ervan dat hij nog niet kan rollen/zitten/staan/lopen/rennen/hagelslag eten en verder alles wat een mens op een dag doet.
Tjonge, hij schreeuwt dan de oren van je hoofd.

Maar goed, hij kan ook heel gezellig giechelen en lekker met mama in bad gaan.
pi_74972226
voor Amélie-poep

Tess beterschap van Evi
#geen
pi_74974326
Ooo, wat gaan jullie hard als je een dagje niet bijleest! Was onverwacht een dagje naar mijn ouders, lekker shoppen met ons mam en boerenkool eten thuis...heerlijk.
Een voor alle poepluiers en een voor Senna en Tess, snel beter worden hoor! En wat is Evi een liefje! Innepin en Huup mijn mannetje is ongeveer net zo lang als jullie meiden, maar weegt ongeveer een kilo minder, zijn bijnaam is dan ook al lange worm...
Poppedein, dat zag er uit al een fijne vakante! En wat is Nutrilon AR? Wij hebben ook nutrilon, de hypoallergeen op aanraden van de huisarts. Jammer dat je niet meer volledig borstvoeding geeft, maar je moet inderdaad doen wat het beste is voor jullie allebei.
pi_74974792
Mefke, zo veel is er toch niet bij te lezen? Fok! heeft er een paar dagen de hele tijd uitgelegen..
Doe je es een fotootje van Driekus? Ben wel benieuwd naar die lange slungel dan

Hihi Oeke driftkikkertje omdat ie ook wil Herkenbaar. Tenminste, dat heb ik hier ook wel vaak gedacht.

Ze was vandaag zó aan het jengelen maar ik had haast en was aan het eten, dus ik zette haar op schoot... weet ze zich zo om te wurmen dat ze haar hand in mijn hutspot steekt Ik schrok me rot Gelukkig was het niet heel warm meer, meer lauw, maar ja gillen natuurlijk Tuttebol
Verder is ze al de hele dag aan het slapen Prikjes zijn vermoeiend!
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:27:14 #108
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74975298
poppedein;

ik lees dat jij ook jbpm gebruikt, maar zie ook dat je dat in een flesje geeft.
nu kun je dat dus ook vermengen met wat water en dat voor en na de voeding geven.
werkt hier erg goed.
pi_74978151
Whahahahhaha Innepin...ik kan me voorstellen dat je dr ff van schrok, maar sorry, lachwekkend is t wel Zo liet ik Lena vandaag voor t eerst echt bijna vallen. Deed mn trui met 1 hand omhoog voor t voeden, ondersteunde haar met mn andere hand en ineens gooide ze zich echt met haar hele hebben en houden naar achter..mèn, ik kon dr nog net bij dr luierkontje grijpen....janken geblazen met zn 2en..buhhhh!

Mefke, A.R is antireflux, zit JBPM al doorheen + een andere eiwitverhouding, een oranje doos.

Bar, lief je tip, maar zo zijn we begonnen en dat vond ik, of eigenlijk vooral Lena, echt drama. Ik vond t echt net behangplaksel en t achter in haar keeltje spuiten (want van een lepeltje moest ze t al helemaal niet) leverde moord en brand verhalen op...Op zich was het zo met de afgekolfde melk echt een prima oplossing wat betreft haar spugen, maar voor mij althans geen oplossing waar we heel lang gelukkig mee blijven...
pi_74983674
Innepin, ik zie het helemaal voor me Willow met haar handje in je hutspot!

Poppedein, schrikken . Iris doet dat ook wel eens, je schrikt je rot.

Die Iris kan tegenwoordig haar luier vullen zonder special effects... dus ik heb het niet altijd gelijk in de gaten... ze had het gister niet helemaal binnen de lijntjes gehouden... . Eerder verschoonde ik haar gelijk, scheelt toch wel wat
pi_74984359
poppedein, hier moet ik ook wel toegeven dat ik dat jbpm het fijnste vermeng met de fv hoor.

Pfff Roy moet tegenwoordig alles er terug uit spugen van de eerste voeding in de ochtend, hele golven komen terug.
en de volgende voeding van dezelfde borst komt er een half uurtje later dan ook weer uit.

en omdat hij nog aardig hoest helpt dat ook niet veel...

ow en de kleine man denkt dat hij al zover is dat hij kan en mag gaan kruipen....
Had hem gisteren op zijn buik neergelegd en gelijk zijn beentje optrekken tot onder zijn billen en kontje omhoog duwen.
het was dat hij niet wist hoe en wat, anders was hij er zo mee weg.
rare snelle roy
pi_74984750
Jee Bar, Roy heeft haast!

Hier komt zometeen de fysio ivm de voorkeurshouding van Isabeau. Ik ben benieuwd. Ik moet haar nu wakker maken.. zal ze leuk vinden. Gisteravond had ze verschrikkelijk last van krampjes. Ze sliep pas om half 1 en toen had ik hoofdpijn van het gegil... pff
  woensdag 25 november 2009 @ 13:05:22 #113
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74986085
Een dikke voor alle babies die niet lekker zijn!!! En een knuffel voor de ouders...

Sorbootje, succes met de fysio!!!

Ter contrast van Stiemie haar dotje die heerlijk wakker ligt te worden: ons Alexa die wakker wordt (net zo'n humeurtje als mama )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alexa en Seth zijn lief
pi_74986186
Bar, doet dat doet Driekus nou ook, kont de lucht in, been optrekken en dan heel boos worden omdat ie niet vooruit komt. En toch belandt ie dan uiteindelijk helemaal gedraaid van zijn kleed. Geen idee hoe ie het doet.
Innepin, ik zal eens even een foto opsnorren van Driekus, effe zoeken. Of ik maak er zo eentje, hij ligt naast me op de grond te slapen.
Oe, poppedein, dan schrik je! Gelukkig ging het nog net goed. Ik ben hier al een keer bijna van de trap gevallen (laatste trede) met Driekus in mijn armen. Gelukkig deed alleen mijn voet goed zeer, maar toch, de schrik die je dan krijgt.
Sorbo, ben benieuwd wat ze zeggen over de voorkeurshouding, hier gaat het met oefeningen langzaam beter. En omdat z'n hoofdje ook goed groeit, zie je het al bijtrekken. En je zag het hier ook al aan zijn gezicht, dus dat gaat dan best snel.
pi_74986471
Hihi snelle Roy
Takkembah Ze wil écht niet he?
pi_74986563
Bar snelle jongen zeg die Roy!

En Sorbootje ook al de fysio op bezoek. Krijgt je meisje nu ook oefeningen?

Takkembah Alexa heeft er niet echt zin in zo te zien Lag daarvoor zeker heerlijk te slapen?

Mefke jeetje ook al zo'n snelle jongen! En die foto willen we natuurlijk graag zien!
pi_74986734
Takkembah, het had een video van Driekus kunnen zijn. Ik maak em al niet meer wakker, want dan wordt er enorm gemopperd. Dus als ie wakker moet worden en hij ligt nog in zijn bed, dan doe ik de gordijnen open en kom ik een kwartier later wel terug, kan ie rustig wakker worden.

Ik ga zo effe nog een Driekusspam plaatsen in het fototopic, maar hier vast een voorproefje. Zo lag ie er een kwartier geleden bij. Natuurlijk niet met gestrekte benen en met zijn hoofd naar de verkeerde kant...

Tot dus ineens mijn mobiel afging en hij schrok en begon te huilen en er vervolgens ook nog eens niemand aan de lijn was
pi_74987135
Iris begint al gauw te lachen als je bij haar komt, ook als je haar wakker maakt... .
En ze presteerde het vanmorgen weer om geruisloos een luier te vullen... , zal ik de rekening van al die extra wasjes maar indienen bij de osteopaat, want sinds we daar zijn geweest gaat dat haar zoveel makkelijker af... hahaha. Ik vind het wel grappig.
pi_74987581
Heb inderdaad oefeningen gekregen en de fysio was onder de indruk van mijn handigheid met 'verkeerd om' verschonen en aankleden (ik doe dat sinds kort alsof ik linkshandig ben zodat ze haar hoofd de goede kant op draait.

Ik hoop dat het allemaal nog goed komt.
pi_74987868
Driekus Slank mannetje inderdaad!
pi_74988119
Wat een lang slank mannetje is Driekus Mefke!

Sorbootje het zal toch gewoon wel goedkomen? Je betn er toch nog snel bij?
pi_74988986
Sorbo, ik heb over Isabeau gedroomd vannacht!

Ik was met Isabeau en Lente aan het winkelen in Rotterdam. Isabeau moest in de draagdoek omdat d'r hoofdje al wat plat was (logica ). En daarom had ik Lente maar in vloeipapier gewikkeld en onderin m'n plastic zak gestopt, tussen de andere boodschappen. Dat was natuurlijk best een beetje benauwd, dus moest ik elke keer even stoppen om te kijken of ze nog leefde.

Het was een heel gesjouw en ik deed er ook veel langer over om thuis te komen dan gepland. En toen ik eindelijk thuis was, kon ik je niet bereiken. Ik had nl niet je mobiele nummer, alleen dat van je thuistelefoon. En daarop nam je niet op. Eindelijk kreeg ik je te pakken. Je was super ongerust, maar gelukkig was alles goed gegaan.

Sorry dat je vannacht het onderwerp was van mijn zieke geest!
pi_74989089
Ssserpente In vloeipapier nog wel
pi_74991122

Heerlijke droom! En die logica ook!

Ik zal vannacht even dromen dat ik je mijn mobiele nummer geef.. gewoon voor de zekerheid!
pi_74991216
Ssserpente
pi_74991254
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:27 schreef mefke79 het volgende:
Ik ga zo effe nog een Driekusspam plaatsen in het fototopic, maar hier vast een voorproefje. Zo lag ie er een kwartier geleden bij. Natuurlijk niet met gestrekte benen en met zijn hoofd naar de verkeerde kant...
[ afbeelding ]
Je kunt goed zien dat hij lange benen heeft, zelfs met zijn hippe oversized broek! Men zegt van Ivan ook dat 'ie lange benen heeft, maar ik zie dat niet zo. Wel merk ik dat bij bijna al z'n boxpakjes maat 56 de armpjes lang genoeg zijn maar de beentjes niet. Misschien heeft hij dan toch iets van mij, want bij mijn kant van de familie heeft iedereen relatief lange benen.

Ivan heeft ineens een heel droge huid op z'n buikje. Ik ben bang dat het komt door de olie van Natusan. Na zijn volgende badje laat ik het spul maar achterwege. Ik ben met alles laconiek geweest - z'n kleertjes heb ik bijvoorbeeld met ons eigen middel gewassen - en uitgerekend datgeen wat ik zorgvuldig heb uitgezocht lijkt een vervelende reactie te veroorzaken. Nou ja, eerst maar eens uitzoeken of het echt zo is.

Ivan is nu 13 dagen oud en hij kan al zo goed op zijn buik liggen en zijn hoofdje ongecoördineerd omhoog houden. Als ik hem op mijn buik leg dan grijpt hij een streng haren en probeert zich héél hard kreunend omhoog te werken. Het lukt voor geen meter, maar het is zo schattig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74991376
Het wordt trouwens hoog tijd voor een Niels-update!

En zometeen komt zich de volgende jongen alweer melden, Stef.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:05:37 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74995400
Claudia, wat bedoel je precies met laconiek? Het is volgens mij helemaal niet nodig (normaalgesproken) om babykleding met een speciaal wasmiddel te wassen. Dat je alles wast voor je het ze aantrekt, lijkt me logisch.

Vicky, hoe is het nu met Tess?

Hier nog steeds slechte nachten, lees: nachten met 6 a 7 onderbrekingen. Ook had M. vanmiddag een beetje verhoging (37.7). Maar even in de gaten houden dus. Hij kwijlt ook enorm en alles, echt alles verdwijnt in de mond. Zouden het al tandjes kunnen zijn? Ik zie niks in zijn mondje, geen verdikking oid, maar hij heeft verder wel de symptomen... Lastig weer.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:22:35 #129
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74995911
Ik lees net in Z&G dat er weer een tweeling is geboren!! Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhalen..! Reintji??Waar blijf je?
  woensdag 25 november 2009 @ 19:16:22 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74997267
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:22 schreef mikoxx het volgende:
Ik lees net in Z&G dat er weer een tweeling is geboren!! Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhalen..! Reintji??Waar blijf je?
Reintji zit met vrouw en tweeling in Colombia!
  woensdag 25 november 2009 @ 22:11:29 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75003562
Oscar is afgelopen maandag bij het cb geweest en hij is weer goedgekeurd.
Zijn gewicht buigt ietsje af nu! We pasten weer op het lijntje.

64cm en 7350gr bij 13 weken.
pi_75003631
Woei, 7350 gram Beertje
Ze schelen maar krap 2cm, Willow en Oscar, maar een ruime kilo in gewicht
pi_75003849
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar is afgelopen maandag bij het cb geweest en hij is weer goedgekeurd.
Zijn gewicht buigt ietsje af nu! We pasten weer op het lijntje.

64cm en 7350gr bij 13 weken.
wow, dikke bolle beer dus
Tess is afgelopen maandag gewogen/gemeten en is 66 cm en weegt 7850..

Het gaat wel weer wat beter hier. Al ben ik vanmiddag behoorlijk geschrokken. De thermometer gaf 41.9 aan dus nog een keer meten en toen gaf ie ineens 37.0 aan... Na een paar keer meten en steeds verschillende temperaturen heb ik m weggegooid en ben een neiuwe gaan kopen.
Voor het slapen gaan was de temp 37.6.

Tess heeft vandaag heerlijk zitten smikkelen van zelfgekookte bloemkool En ze heeft in de kinderstoel gezeten. Dat vond ze prachtig!

En ik zag fototjes van dat poppetje van Kandeel...

hier ook zeer geliefd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75006153
Oh gelukkig zeg dat Tess alweer opknapt, ik vind het maar wat eng hoor.

Lars heeft de laatste 2 dagen weer wat meer last, huilt weer wat meer en ook hard weer, dus ik ga proberen om morgen nog even naar de osteopaat te gaan met hem.
Tis al 2 weken geleden, dus hij heeft het al heel lang goed volgehouden!

Men ik vind het wel vervelend voor hem dat ik zoveel met hem moet slepen. Moet Meike nou eenmaal brengen en halen naar de psz, en naar oma, maar net als hij dan moe wordt moet ie weer meegesleept. Of hij moet de fles weer eerder hebben omdat we anders te laat zijn om Meike te halen....
Er is ook geen andere mogelijkheid, maar ik vindt het zo rommelig voor hem. Wil graag regelmaat creeeren maar dat lukt zo slecht op deze manier.
pi_75006258
Alexa

Driekus wat ben je mooi zeg!

En Tess, wat goed al zo in de kinderstoel bloemkool eten!

Sssserpente wat een maffe droom!

Mikoxx wel erg zwaar die nachten zeg...

Pfff Poppedein wat een geluk dat je Lena nog kon vastgrijpen
#geen
pi_75011726
Leander kreeg net een ingeklapte stoel op zijn koppie
Hij lag op het speelkeed een eindje verder dan de stoel staat. De deurbel ging en toen ik bij de deur stond ineens een klap en daarna heel hard huilen. Dus ik vlieg erheen ligt ie onder de stoel. Dikke bult voorop zijn hoofd waar ie waarschijnlijk tegen de grond is geklapt Nu is het gelukkig weer over en kan ie weer lachen.
Maar in eerste instantie vroeg ik me af hoe die daar nou kwam dus had hem weer op de grond gelegt maar hij tijgert dus gewoon Ik vind het zo raar want Mikael heeft dat nooit gedaan. Het ziet er heel schattig uit. Ga nu zo dus mar even het huis Leander veilig maken. Want het is me er een
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75012657
Leander, auw! Schrikken MeNicole!
Tess, zomaar in de kinderstoel, dat ziet er leuk uit! En lekker gegeten?
Oscar ook weer goed gekeurd, mooi zo.

Ik ga Driekus zo maar eens uit bed vissen, hij kwam vanochtend pas om half acht, dus ik was al klaarwakker want lag al een uur op em te wachten. Toch raar dat je zo snel aan een ritme went.
pi_75014322
Lekker Mefke! Uitslapen is zoooo fijn!
Go Driekus Go Driekus!

MeNicole, grappig dat Leander al tijgert, doet ie goed!
Alleen die stoel op zijn koppie is iets minder grappig.

Lars wou vannacht toch wel weer graag een flesje, kun je toch merken dat het weer iets minder goed met hem gaat. Ik kon vandaag niet meer terecht bij de osteo, en nu mogen we morgen om 8.00 uur....gaaaaaaaaaaaaap dat wordt een mooie racepartij zo vroeg op de ochtend. Gelukkig is mijn vriend morgen vrij (want jarig) dan hoef ik Meike niet weg te brengen..
pi_75016344
Mijn grote kleine meisje slaapt voor het eerst in haar eigen kamertje in het grote ledikant
Het duurde even voor ze sliep, want nieuw natuurlijk, en ik weet nog niet hoe lang ze er zal slapen, maar dit is gewoon de eerste keer. Het wiegje op de slaapkamer begint wat klein te worden, en om te voorkomen dat ze dadelijk ineens over moet, zonder wenperiode, dacht ik er maar eens mee te gaan oefenen.

Ze wordt groot...
pi_75016412
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:29 schreef miss_sly het volgende:

Ze wordt groot...
Ja voor je het weet moet je je huis babyproof gaan maken

Maar hier is volgens mij alles klaar en veilig voor meneertje. Hij ligt nu nog te slapen dus straks als ie wakker is gaan we op onderzoek uit
pi_75016440
Ik lees net dat incantrix een zoontje heeft gekregen, ik wil je dus hier eventjes feliciteren!! Geniet van je kraamtijd meid!
pi_75016602
ooohh wat spannend hè miss_sly! Ze sliep bij ons hemelsbreed misschien maar net een meterverder weg, maar met een muur dr tussen, en in zo'n heel groot bed... t popje...

MeNicole. wat zul je geschrokken zijn! Gelikkig goed afgelopen met die snelle kerel van jou!

Incantrix met je kleine verse mannetje... welkom hier alvast

Lena heeft dr 3 maanden regeldag(en?) geloof ik...Ze wil echt om de 1,5 uur gevoed worden en drinkt dan vervolgens ook gewoon goed... Ik weet alleen niet zo goed wat ik daar nu mee aan moet omdat ik de BV dus aan het minderen ben. Het is misschien al wel iets aan het teruglopen, dus ik snap haar fysiologische reactie daarop wel, maar t helpt niet natuurlijk. Ik geef r nu dan ook toch maar gewoon een half flesje om het een beetje af te wisselen. Dan hoop ik alleen maar dat die regeldagen niet heel lang aanhouden omdat ze hun doel niet bereiken. Oh man, het begint me zo te benauwen dat ik weer moet werken volgende week... die gedachte maakt dat ik nu zoveel moeier ben dan de afgelopen 12 wkn bij elkaar!
pi_75016880
Ja Poppedein, het is bij ons ook maar een metertje verder, kamernaast de onze, maar het lijkt zo ver weg! Ik denk alleen dat ze er aan toe is en het wiegje te klein vindt. En dat begint het ook wel te worden, eerlijk gezegd

MeNicole, wat gaat ie hard, Leander! inderdaad je huis babyproof maken!

Hoe om te gaan met de bv weet ik niet, poppedein, maar dat de gedachte aan werk je begint te benauwen kan ik me helemaal voorstellen. Wat zijn de weken dan snel gegaan he? En wat wil je je kleintje helemaal nog niet achter laten. Niet dat een ander niet goed voor haar kan zorgen, maar jij kunt het beter en het is zoveel leuker om bij haar te zijn. Geniet nog maar even
pi_75017689
Miss_sly, is Senna alweer wat aan het opknappen? Groot is zo'n bed dan ineens he... .

MeNicole, wat een snelle Leander, die kon natuurlijk niet wachten om de wereld te gaan verkennen!

Poppedein,

Oh Iris roept... Weeeh weeeh weeehuhe... grmmbl mopper aaahaaaah
pi_75018065
voor de kinderen en de ouders waarbij het even minder gaat door ziekte-regeldagen-krampjes ed een dikke

Hier is roy sinds gisteren heerlijk aan het schaterlachen
ik heb weer een kindje , een zoon 2 zoons en ondanks alles is het mij zoveel waard, weer een kindje om lief te hebben, te koesteren, ben gelukkig

En nu heeft mama ook beetje rust, want roy is nog lekker bij opa en oma
pi_75019577
Schaterlachen
pi_75023765
Vanaf wanneer kan die extra boog voor om t koppie uit de maxicosi? We hebben 'em nu een tijdje gebruikt zonder dat kussentje er onderin, maar ik heb de indruk dat het behoorlijk warm is voor t kind en ze heeft best een stevige nek... maar is het wijs om dat ding er al uit te laten?
Ik heb geen idee meer wanneer we dat bij Mirte deden eigenlijk...
pi_75025808
Phoe ik moet nodig weer bijlezen.
Wanneer ik online kon werkte Fok niet mee.
Wel even snel een berichtje vanuit hier.
Zoonlief heeft de mex griep. Ergste is nu voorbij gelukkig, maar tjee wat zit ik in de rats voor Dewi.
Ik en hubbie hebben nu wel een prik gehaald en zoonlief zit een beetje geisoleerd van de rest van het huis. Dit op advies van de HA.
Griep was bij zoonlief best wel heftig. Ik had hem nooit eerder zo ziek gezien.
Dewi zit op het moment ook niet helemaal lekker in haar vel, maar gelukkig geen verhoging ofzo.
I keep my fingers crossed.
pi_75027040
Nijna, geen idee wanneer dat ding eruit mag. Wij hebben het kussentje er inderdaad ook laatst uitgehaald, wist helemaal niet dat dat kon, maar ging het proberen en hee, het ging. Nou ligt ie al een stuk beter erin. Staat er niks over op de site van maxicosi?
Urla, ik hoop voor je dat ze het niet krijgt! Wij hebben hier net de prikken binnen. De verpleegkundigen waren volgens mij wel blij dat ze eens een keer volwassen mochten prikken. Het viel me trouwens 100% mee, ik voelde er niets van.
pi_75027097
Ik heb 'm d'r toevallig van de week ook uitgehaald. Niet omdat ze nu sterker in d'r nekkie is, maar omdat ze er anders niet meer in paste.
pi_75027424
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:16 schreef Nijna het volgende:
Vanaf wanneer kan die extra boog voor om t koppie uit de maxicosi? We hebben 'em nu een tijdje gebruikt zonder dat kussentje er onderin, maar ik heb de indruk dat het behoorlijk warm is voor t kind en ze heeft best een stevige nek... maar is het wijs om dat ding er al uit te laten?
Ik heb geen idee meer wanneer we dat bij Mirte deden eigenlijk...
hij heeft er hier maar een week of twee ingezeten ofzo
daarna werd ze al snel te groot voor de zitverkleiner. En we gingen ook niet zo heel vaak met de auto met haar dus mja.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75028105
Kan zo gauw niks vinden op de site... Ik denk dat we t maar gaan proberen met t ding eruit...
pi_75028461
Jesse is al een keer zo zwaar als bij geboorte. Nu dus 8500gram. Pffff en hij is bijna 5 maanden en een week.

Best wel een speklapje als je het mij vraagt. Maar eerlijk gezegd zie ik het verschil niet met week 1. Voor mijn eigen gevoel is hij nog steeds klein..... net zo klein dus
  donderdag 26 november 2009 @ 18:47:31 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75028663
Lieve mensen, ik geloof dat ik hier nu ook mag posten! Ik stel jullie gráág voor aan mijn kleine Stef!

Ik zal er de komende dagen misschien nog niet veel zijn, maaruhm.. Hoi!
3!
pi_75029428
Daar is hij dan! Wat een mooi jongetje! Welkom Incantrix en Stef.
pi_75029646
oooooh wat een ontzettend mooi ventje is Stef!
welkom!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75029732
Welkom Incantrix en Stef!

Tess speelt steeds verstoppertje met een hydro of een spuugdoek. Ze trekt m dan over haar hoofd en weer weg. Dan ligt ze helemaal in een deuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 november 2009 @ 19:31:26 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75030113
Heeee daar issie dan! Welkom Stef! Geniet maar lekker met je mama van jullie kraamtijd en hopelijk kom je snel weer een foto showen voor ons.

Tess, dat lijkt me vertederend.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75030312
Stef wat een mooierd Welkom
pi_75030741
Welkom Incantrix en Stef! Wat een mooie droppie heb je gebakken Incantrix

Vicky wat zal dat er schattig uitzien Filmpje? Is Tess weer helemaal beter?

En hoe gaat het met Senna?

Wat zul je geschrokken zijn MeNicole. Zijn Leander en jij de schrik allebei te boven inmiddels?

Mijn kleine popje heeft eergisteren voor het eerst echt gelachen. Zo lief. Ik ben zo ontzettend verliefd op mijn kleine meisje. Het lachen heb ik nog niet op foto kunnen krijgen, maar ik wil haar toch even spammen. Zondag is ze alweer twee maanden oud. Het gaat zo ontzettend snel.
pi_75030823
Xenia, wat een mooi meisje!

ik heb nog geen filmpje van het verstoppertje spelen. Tess
voelt zich gelukkig weer beter. Iig geen koorts meer. Ze hoest alleen nog wel flink.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75031463
Xenia wat een prachtig meidje
pi_75031589
Xenia, wat een droppie, wat een mooie donkere ogen!

Wat fijn dat Tess geen koorts meer heeft en wat leuk is dat toch als ze zo'n lol hebben met zichzelf.

Ko die barst trouwens gewoon uit zijn maat 68. Ik moet de 74 spullen al tevoorschijn halen.
Dat kind van mij groeit als een tierelier.
pi_75031632
Heb je slagroom Oeke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75032130
Je zou het haast wel denken he?
  donderdag 26 november 2009 @ 20:48:29 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75032610
Karin, wel fijn dat je morgenochtend nog even kan komen bij de osteo! Succes....! Hopen dat hij iets kan doen, dat moet toch, op papa's verjaardag! Wij komen een taartje eten hoor, heb oppas geregeld

Tess in de kinderstoel Is de bloemkool op gegaan? Wij zijn even gestopt met hapjes, omdat ze er toch wel erg onrustig van werden. Toch maar wachten tot 6 mnd (en dat is nog twee weekjes...)!

Nijna, wij hebben dat ding er ook op een gegeven moment uitgehaald. Weet niet meer precies wanneer, maar ze zaten meteen een stuk lekkerder in de maxicosi. Op een gegeven moment past het gewoon niet meer.

Wanneer laten jullie je kindje een beetje rechtop in de kinderwagen zitten? Wij hebben nu wel de zitjes erop, maar nog bijna helemaal plat. Moeten ze echt goed kunnen zitten om wat meer rechtop te gaan of doe je dat al eerder?
  donderdag 26 november 2009 @ 20:49:44 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75032658
Welkom Stef!!! Wat ben je mooi!
pi_75033650
Jemig, Incantrix bevallen
Gefeliciteerd met de geboorte van kleine Stef en welkom hier
Mooie naam, maar lijkt inderdaad voor geen meter op Toby

En ik zag nog een prachtige mini-Xenia langskomen

Toby heeft vandaag kennisgemaakt met de huisarts. Hij heeft iets te veel pijnlijk ogende oprispingen waarbij er voeding terugkomt en hij spuugt vaak lang na de voeding nog. Reflux, dus nu mag hij aan hetzelfde goedje dat ik ook gebruikt heb tijdens de zwangerschap: Antagel!
Huisarts zegt: 3x per dag 2ml. voor de voeding geven.
Apotheek zegt: 3x per dag 2ml.een half uur na de voeding geven

Dus we doen maar iets ertussenin
pi_75034356
Oh handig kers, die tegenstrijdige verhalen, daar kun je wat mee.

Incantrix, feli met Stef, ook al zo'n echt jongens-gezichtje vind ik!
En Xenia, wat heb je een mooi Xeentje!

Mikoxx, Meike zat met 4 maanden al in de wandelwagen, en die van ons kan niet helemaal plat.
Zij vond er echt geen bal meer aan om te liggen.

De verkleiner hebben wij ook net uit de cosi gehaald, Lars ligt er nu ook veel fijner in.

Senna in het "grote" bed, wat is ze dan ineens weer klein he, kleine mensje in het grote bed!

Vandaag ook weer een poos met krijsende Lars gezeten, dus hopen dat de osteo weer wat verlichting brengt.

Buh ik ben net zo min vandaag, koortsig en rillerig.....leuk hoor zo'n prik.
pi_75034509
Welkon Stef Wat een lekker mannetje ben jij

Nijna bij ons is de zitverkleiner er inmiddels ook uit. Esmee zat gewoon niet lekker meer met dat ding. In de gebruiksaanwijzing staat er op pag 49 iets over: http://www.maxicosi.nl/me(...)cabriofix_2010-1.pdf

Lekker duidelijk Kersjes De medicijnen die Esmee tegen reflux krijgt, bevatten een sticker met de tekst: Capsule in 1 keer doorslikken met veel water Gaat de gel al werken? Of begiin je er morgen pas mee?

Oh ik zie nu ook een klein Xeentje

Karin ook zo'n bleh-gevoel van de prik? Hopelijk knap je snel weer op! Morgen mogen wij ook weer naar de ostheopaat!
pi_75034799
Stiemie, zeg maar tegen Esmee dat ze tijdens het doorslikken d'r kin even op d'r borst moet leggen, kan ze die die capsule wat makkelijker wegkrijgen

Ik denk wel dat het werkt, hij heeft het al 2x gehad vandaag. Zelf vond ik het direct effect hebben, hopelijk heeft hij nu ook minder last van zuur.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:39:53 #172
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75034887
Oh, voelen jullie je niet fijn van de prik? Bah, wij moeten morgen nog.... geen leuk vooruitzicht!
pi_75035253
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:39 schreef mikoxx het volgende:
Oh, voelen jullie je niet fijn van de prik? Bah, wij moeten morgen nog.... geen leuk vooruitzicht!
Ik ben vandaag een beetje koortsig (denk ik)
Maar het is niet dramatisch hoor, ik heb niet plat gelegen ofzo.
En mijn arm voelt alsof er een blauwe plek zit waar iemand op zit te duwen....

Ik zie in de link van Stiemie dat die verkleiner er bij 4/5 maanden uit kan.
Nou ik laat het mooi zo, er zit ook nog een voetenzak in, die verkleint de boel ook al.
Ik was er nog niet achter dat je ook alleen de hoofdverkleiner kan gebruiken trouwens.

Kreeg vandaag een hittepetitje van de gemeente op bezoek, die kwam een geboortekoffer brengen.
Een kado-doos met vooral veel folders.
Ik vond het nogal een onzinnige inhoud ook.
Maar goed, het idee dat de gemeente haar nieuwe inwoners welkom wil heten is natuurlijk wel
  donderdag 26 november 2009 @ 21:48:56 #174
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75035350
die van ons was er ook eerder uit volgens mij hoor! Op een gegeven moment lagen ze er zo ongeveer dubbelgeknikt in en dat leek me ook niet de bedoeling! haha!
pi_75035679
Stef welkom!

Stiemie, ik kan geen PDF lezen hier, maar zie dat dat ding er met 4-5 maand uit kan... Nou ja, ik heb em er al uitgehaald.

Karin, dat gevoel heb ik ook in mn arm en dat koortsige...

Kers, lekker die tegenstrijdige berichten.
  donderdag 26 november 2009 @ 22:07:29 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75036417
Bij Sasha heeft dat ding er nooit in gezeten.
Ik had toen niet door dat het ook zonder kussentje kon en met kussentje kreeg ik dat arme kind er niet in gepropt met ook nog de winter-voetenzak.
pi_75036608
hhmmzz die zitverkleiner is er hier al 3 wkn ofzo uit en Tijn was dinsdag 6 weken.
Maar hij zat er zo opgepropt in voor mijn gevoel endat bestaat toch uit een stuk?
Zal het bestand eens ff lezen.
Miss. hebben we het niet eens goed gedaan......
Bedenk me trouwens net dat er nog een wallaboo voetenzak i zit vandaar w.s

Haal je dan dat kussentje uit die zitverkleiner zeg maar?
Dat je alleen dat schuim hebt?
Want je kunt dat nek gedeelte en kussentje niet los van elkaar doen toch?

[ Bericht 22% gewijzigd door het-is-mij op 26-11-2009 22:21:06 ]
pi_75042077
Vicky fijn dat het beter gaat met Tess. Het ergste is gelukkig achter de rug

Die vaccinatie is bij zowel mij als mijn vriend ook heel slecht gevallen. Rillerig, verhoging, maar bovenal een enorm pijnlijke bovenarm. De eerste twee nachten kon ik niet op die kant slapen, zo'n pijn deed het. Mijn vriend vond het voelen alsof de naald er nog in zat. Ik vond het voelen alsof er een kogel in mijn arm zat
Mensen die de prik hebben gehad via de huisarts hebben meestal helemaal nergens last van. En iedereen die via de GGD is geprikt heeft op zijn minst pijn in zijn arm. Ik vind dat toch wel gemeen richting al die kindjes die allemaal via de GGD moesten. Hebben ze zo dapper die prik doorstaan, krijgen ze daarna twee dagen zo'n pijn in hun armpje

hetismij, hoe dat zit met die zitverkleiner snap ik ook totaal nog niet.
pi_75043906
Hier is de zitverkleiner er na een maand of 3 uitgegaan denk ik.

Idd zoals Xenia het zegt. M. heeft de prik via de ha gekregen en die heeft nergens last van. Ik heb m gister via de GGD gekregen en ik heb een hele zere bovenarm en voel me ook niet helemaal jofel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75043983
<offtopic>Hier ook heel veel last van de prik nog steeds... D. totaal niet. Allebei bij de GGD gehaald. Ik wil weer op m'n linkerzij kunnen slapen

Toby Hoop dat de antagel werkt, Kersjes!
pi_75044313
Incantrix welkom en gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Xenia wat een mooi meisje heb je!

Toch wel veel mensen met last van de arm door de prik, vervelend!

Is er hier iemand die ervaring heeft met de puckababy en heeft het nog nut om de mini (3 tot 6 mnd) voor Finn te kopen?
Het slapen gaat hier zo waardeloos! Gisternacht is hij werkelijk ieder uur wakker geweest. Gisteravond heb ik hem strak in een badcape gewikkeld en toen is hij om 9 uur in slaap gevallen tot 1 uur en vervolgens kwam hij nog om 3 uur en 5 uur (toen lag hij niet meer in de badcape), maar dit vonden we al heerlijk!
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:51:37 #182
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75044785
rillerig ben ik ook,sterker nog ik heb het ijskoud.
pi_75044819
@ Flower, wij hebben de pacco, die schijnt iets strakker te zijn dan de puckababy en hij werkt erg goed en prettig.
Badcape hebben wij ook gedaan maar dat was het net niet.

owja prik via ggd en maandag gehaald en sinds vanacht weer op mn arm kunnen slapen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:04:17 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_75046364
Hier is Bert enorm aan het miepen van die prik (bij elke beweging die hij maakt is het kreunen en steunen), ik heb nergens last van gehad. Ja, na een paar uur een pijnlijke plek alsof het een blauwe plek was, maar dat was het. Ruben daarentegen heeft er echt wel heel behoorlijk last van: bij het prikken gaf hij geen krimp, maar gisterenavond had hij echt gewoon flinke koorts en nu is hij nog steeds niet lekker (en ergens toch misschien ook last van zijn oren, dus op dit moment met Bert naar de huisarts).

Jochem zit hier in zijn regeldagen, alhoewel dit misschien wel de laatste kan zijn, hij is een stuk minder huilerig dan de afgelopen dagen Ik heb wel de maxi-cosi winterslaapzak, maar Jochem komt dan altijd zowat drijfnat uit de maxi-cosi, dus ik denk dat het toch iets te warm is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75046588
Incantrix! Jee dat had ik helemaal gemist! Gefeliciteerd met je prachtige mannetje!

En welkom natuurlijk!
pi_75047588
Flower, ik doe inbakeren altijd in een zo dun mogelijke doek. Een badcape hebben wij ook weleens geprobeerd in het begin, maar dat blijft niet zitten. Xeentje past nog in een hydrofielluier, maar als dat niet meer past zou ik eerder een laken proberen dan een badcape.
pi_75048472
Icantrix welkom!

Over de zitverkleiner van de maxicosi. Je haalt het ding eruit, draait em om en dan kun je het schuim waar ze op zitten er gewoon uithalen. Het lijkt vast te zitten, maar dat is niet zo, het zit in een soort van netje dat aan de achterkant zit en maar aan 1 kant is dichtgenaaid. Ik heb alleen het schuim eruit gehaald en dat was voldoende om em weer lekker te laten zitten.
Wij heben trouwens ook de voetenzak erin zitten, is heel erg warm inderdaad. Ik haal Driekus regelmatig bezweet eruit. Wisten jullie trouwens dat je eerst de zak en dan pas de verkleiner er in moet doen? Dat de verkleiner dus in de zak zit zeg maar? Helpt wel een beetje tegen het zweten want die verkleiner is gewoon katoen..

Xeentje, wat ben je mooi!

Ik en Driekus zijn trouwens pas net wakker. Heb em gevoed rond kwart over zeven maar ben daarna teruggekropen. Hier geen last van de prik, ja beetje stijf, maar ik ben me toch ongesteld Dat had ik niet gemist de afgelopen maanden.

Iemand trouwens de oplossing voor ons plasmysterie? Ik haal Driekus toch minstens 1 keer in de week uit bed of box met een natte zijkant. Dan heeft ie dus naast de luier geplast. Nou dacht ik altijd dat het kwam omdat ik zo dom was om zijn piemeltje niet omlaag te doen, maar hij had het vandaag weer en zijn piemeltje zat toch echt keurig omlaag. Dus hoe ie het nou voor elkaar gekregen heeft, geen idee.

Wij mogen trouwens vanmiddag op intake bij het kdv, ben benieuwd! Het oudste kindje schijnt er anderhalf te zijn, dat is dan weer het voordeel van een gloedjenieuw kdv.
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:27:19 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75049115
mefke, grotere maat luiers proberen voor de nacht mss?
pi_75050157
Davinia, het is juist bijna nooit in de nacht, eigenlijk altijd overdag en bij het slaapje na de ochtendvoeding. We gaan van de week over naar kruidvatluiers, eens kijken of het dan nog voorkomt. Wat ik zelf nog bedacht had was dat het gebeurde als ie op zijn zij ligt of in iedergeval als ie niet stil ligt.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:05:43 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_75050644
Dan een grotere luier voor dat slaapje

Ik heb de kruidvatluiers bij Jochem afgezworen. De paar die we nog hadden zijn echt allemaal doorgelekt binnen notime, dus maar gewoon de wat duurdere hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75051266
het-is-mij die pacco ziet er inderdaad ook wel goed uit, is dat rekbare stof?
Volgens mij moet zoiets ook wel zelf te maken zijn. Mijn moeder komt woensdag, dus misschien dat we dan iets in elkaar kunnen flansen.

De badcape die ik gebruik is trouwens van hele dunne stof (geen badstof) dus niet te warm ofzo!
De huisarts adviseerde inderdaad ook om Finn in te bakeren, volgens haar kon het ook heel goed zijn dat hij zich rond deze leeftijd wat eenzaam begint te voelen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:26:32 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75051372
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:52 schreef mefke79 het volgende:
Davinia, het is juist bijna nooit in de nacht, eigenlijk altijd overdag en bij het slaapje na de ochtendvoeding. We gaan van de week over naar kruidvatluiers, eens kijken of het dan nog voorkomt. Wat ik zelf nog bedacht had was dat het gebeurde als ie op zijn zij ligt of in iedergeval als ie niet stil ligt.
Dan is het idd wrs pasvorm.
Je hoort heel vak dat een bepaald type luier voor sommigen niet werkt.
wij hebben eli 1x een huggies broekje aangetrokken.

na 2 uur mocht hij droge kleren aan...

en anderen zweren weer bij huggies. je weet t nooit.

heb je mensen in de buurt van wie je een paar luiers zou kunnen lenen? anders moet je een heel pak kopen, en dat wordt dan ook weer zo'n dure exercitie...
pi_75052013
Pasvorm dus...
We hebben tot nu toe pampers gehad, maar ik vind ze maar duur. Nu zijn de kortingsbonnen op en omdat ze op het kdv kruidvatluiers hebben, gaan we die hier ook maar eens proberen. Tis ook niet elke keer dat ie nat is, dus ik zal wel een pak nodig hebben om te ontdekken of het werkt of niet. Ik heb al afgeleerd om meerdere pakken tegelijk te kopen (er staat hier nog een compleet nieuw pak nr 1 want toen was ie er ineens te groot voor).
FTA hopelijk werkt het inbakeren!
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:02:28 #194
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75054718
Ik vind de Etos luiers erg fijn. Behoorlijk dun en soepel en nemen toch goed vocht op. Bij pampers heb ik steeds het idee dat ze soort van 'zweten'. Niet echt doorlekken maar dat er gewoon wat vocht dwars doorheen komt.
We hebben ook Lidl-luiers geprobeerd. Prima qua vocht vasthouden maar wel stijver/stugger en wat volumineuzer. Ik heb niet het idee dat het Thomas iets uitmaakt maar persoonlijk lijken die soepelere luiers me prettiger, vandaar dat we voor de Etos gaan. Goede prijs-pret verhouding
pi_75055629
Ik vond de etos luiers wel iets stijver dan de pampers. Maar beide voldoen ze prima, ik kijk altijd even of er iets in de aanbieding is.

Icnatrix, gefeliciteerd met je mooie zoon

Wat goed dat jullie over die maxi cosi begonnen, ik heb direct dat kussentje eruit gehaald en ze ligt nu een stuk beter!

Even goed nieuws van hier. Mini sproetje drinkt weer lekker aan de borst Maandagmiddag kwam de laktatiekundige en ze heeft hier een profesionele kolf een weegschaal en allemaal spuitjes slangetjes enz achtergelaten. Met behulp van een spuitje ging madam zo weer aan de borst!! Mijn melkproductie was alleen wel helemaal terug gelopen. Met behulp van de kolf en minisproetje zelf (de afgelopen twee dagen kwam ze overdag bijna elk uur ) is dat nu ook weer helemaal goed. Ik ben zo blij dat ik er op tijd iemand bij heb gehaald. Alleen zijn het speentje en de fles hier even verboden terein... ach dat overleven we wel!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_75056258
Wat fijn, Sproet! Goed nieuws!
pi_75057304
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:49 schreef Xenia het volgende:

Wat zul je geschrokken zijn MeNicole. Zijn Leander en jij de schrik allebei te boven inmiddels?

Mijn kleine popje heeft eergisteren voor het eerst echt gelachen. Zo lief. Ik ben zo ontzettend verliefd op mijn kleine meisje. Het lachen heb ik nog niet op foto kunnen krijgen, maar ik wil haar toch even spammen. Zondag is ze alweer twee maanden oud. Het gaat zo ontzettend snel.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Aw wat een prachtig klein Xeentje!

Enne wat...foto van Stef? *zoeken gaat*

Ja dat krijg je dus als je van onder naar boven scrollt

Prachtige foto van Stef Trixje!!! Wat een scheetje zeg

Tess gelukkig gaat het weer beter met je meisje.

Wij hebben gister ook de mex-inenting gehad, mijn bovenarm voelt helemaal gekneusd aan en ik ben grieperig. Maar ach dat overleven we wel weer. Vind het voor de kinderen zo zielig, als het bij hen ook zo'n zeer doet...

Evi is vorige week voor het eerst met papa mee in de douche geweest:
Ze vond het erg leuk en wilde de hele tijd drinken

En nog wat fotootjes van gister.

En een foto met haar nieuwe, nog te grote jas (maat 74, ze heeft nu een kleine 68).

Ik vind het helemaal geweldig om mama te zijn, het is de allerbeste beslissing uit mijn leven geweest en dat zal nooit veranderen

[ Bericht 20% gewijzigd door DuchessX op 28-11-2009 00:21:05 ]
#geen
pi_75057441
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:49 schreef Xenia het volgende:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
pi_75058020
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Aw wat een prachtig klein Xeentje!

Enne wat...foto van Stef? *zoeken gaat*

Ja dat krijg je dus als je van onder naar boven scrollt

Prachtige foto van Stef Trixje!!! Wat een scheetje zeg

Tess gelukkig gaat het weer beter met je meisje.

Wij hebben gister ook de mex-inenting gehad, mijn bovenarm voelt helemaal gekneusd aan en ik ben grieperig. Maar ach dat overleven we wel weer. Vind het voor de kinderen zo zielig, als het bij hen ook zo'n zeer doet...

Nog even Evi spam:

Evi is vorige week voor het eerst met papa mee in de douche geweest:
Ze vond het erg leuk en wilde de hele tijd drinken

En nog wat fotootjes van gister.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een foto met haar nieuwe, nog te grote jas (maat 74, ze heeft nu een kleine 68).

Ik vind het helemaal geweldig om mama te zijn, het is de allerbeste beslissing uit mijn leven geweest en dat zal nooit veranderen
Heej, die ken ik

[ Bericht 3% gewijzigd door Juup© op 28-11-2009 00:23:24 ]
pi_75058344
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft ineens een heel droge huid op z'n buikje. Ik ben bang dat het komt door de olie van Natusan. Na zijn volgende badje laat ik het spul maar achterwege. Ik ben met alles laconiek geweest - z'n kleertjes heb ik bijvoorbeeld met ons eigen middel gewassen - en uitgerekend datgeen wat ik zorgvuldig heb uitgezocht lijkt een vervelende reactie te veroorzaken. Nou ja, eerst maar eens uitzoeken of het echt zo is.
Hier moest ik nog aan denken, Ko en volgens mij meer baby's hier, heeft dat ook gehad. Volgens mijn kraam groeide hij zo hard dat hij snel uit zijn velletje barstte. Beetje insmeren met olie of Bepanthen helpt goed tegen de droogheid. Ik denk niet dat het met het wasmiddel te maken heeft. Maar goed ik weet het niet zeker natuurlijk.

Wat is Evi een schatje! Die grote jas!

We gebruiken de maxi cosi echt bijna nooit (2x), dus die staat nog met verkleiner en al in een hoes op zolder.

Kruidvatluiers gebruiken we hier afgewisseld met wasbare luiers en geen last van erbuiten plassen.
In het begin hadden we dat wel vaak, ik weet eigenlijk niet waarom we er nu geen last meer van hebben.
pi_75059895
Jahoor hele post getypt, is mijn verbinding foetsie Nog maar een keer en hopelijk in de herhaling niks vergeten...

Vicky gelukkig gaat het weer wat beter met Tess! En hopelijk knapt de rest van de ziekenboeg bij je thuis ook snel op.

Goed nieuws Sproetje! Wat fijn dat je er dus nog op tijd bij was!

Evi wat ben je toch een schatje En die foto in die enorme jas! Duurt nog wel even voordat je die past zo te zien

Hier wisselen we pampers en kruidvatluiers af. Kruidvatluiers bevallen prima, maar we bestellen graag boodschappen bij AH dus dan ook soms maar Pampers. Luiers van Etos hebben we ook geprobeerd, maar die zorgden steeds voor lekkages. We hebben nu voor Esmee nog een pak huggies maat 3 liggen (kraamcadeau ) maar ze draagt nog steeds maatje 2 dus ben benieuwd hoe die straks zitten qua pasvorm.

En vanmorgen weer naar de ostheopaat geweest. Ik moest Esmee op schoot de fles geven en dan deed hij ondertussen zijn 'ding' zeg maar Ze werd er helemaal ontspannen van en viel zelfs gewoon in slaap.Op een gegeven moment ging ze zelfs nog naar hem lachen. Helaas was dit alles van korte duur en sindsdien weigert ze gewoon te slapen en ze drinkt ook bijna niks, waarschijnlijk omdat ze zo moe is. Ze wil eigenlijk alleen maar huilen. O ja en een enoooooorme poepluier maken wilde ze ook Nou ja als het maar oplucht bij mijn meissie

Kunnen jullie kindjes ook zo lekker schaterlachen? Soms ligt Esmeetje in de box en dan komt er ineens een soort gegiechel uit de box. Echt heel lief.

O ja en die Mexicaanse griepprik is hier ook geen succes. Alle drie hebben we nog behoorlijke last van onze bovenarm. Voelt inderdaad alsof ie helemaal beurs en blauw is...
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:19:30 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_75059909
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is op zich vrij normaal dat ze na een tijdje een droog huidje krijgen Hier hingen de vellen er echt gewoon aan Wij gebruiken nu af en toe Balneum extra vettend in het badje (ook niet altijd) en dat helpt prima
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75063970
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:41 schreef oeke het volgende:

[..]

Hier moest ik nog aan denken, Ko en volgens mij meer baby's hier, heeft dat ook gehad. Volgens mijn kraam groeide hij zo hard dat hij snel uit zijn velletje barstte. Beetje insmeren met olie of Bepanthen helpt goed tegen de droogheid. Ik denk niet dat het met het wasmiddel te maken heeft. Maar goed ik weet het niet zeker natuurlijk.
Ik heb van mijn schoonzus inderdaad begrepen dat het erbij hoort. Het ziet eruit alsof hij aan het vervellen is. Ik doe hem niet te vaak in bad en olie hem lekker in, dat lijkt prima te helpen! Hij heeft er alleen nog bij z'n voetjes last van. Intussen begint hij ook wat pukkeltjes in z'n gezicht te krijgen; misschien is er een verband?

Ivan heeft trouwens een blaasje in het midden van zijn bovenlip. Ik heb gelezen dat dat waarschijnlijk een zuigblaasje is. Herkennen jullie het? Ik heb geen aanwijzingen om te denken dat hij spruw zou kunnen hebben (hij heeft geen witte aanslag op z'n tong en hij drinkt prima).
pi_75064136
Over luiers gesproken: papa had heel enthousiast maat 3 meegenomen voor Ivan en die paste ook nog. Voor de zekerheid zijn we toch maar teruggegaan naar maat 2, want we hebben hier nog geen lekkages gehad en willen dat zo houden.

Vandaag besefte ik ineens dat ik nog nooit goed naar z'n billetjes heb gekeken. Daarvoor plast en poept hij te vaak op onverwachte momenten. Gister heb ik voor het eerst een golden shower gehad.
pi_75064383
Lente had de eerste weken ook wat schilfertjes op d'r handjes en voetjes. We hebben haar gewoon elke dag in bad gedaan en lekker ingesmeerd met wat olie.

Dat blaasje is idd ws een zuigblaasje, Claudia. Bij Lente val ie er af en toe af en is na een weekje weer terug.

Hier zie je 'm goed zitten. Twee weekjes was ze hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 27-11-2009 19:09:02 ]
pi_75064637
Lente is trouwens sinds gister wat jengelig. Zo'n zeurderig huiltje heeft ze. Lopen helpt niet, boxmobile helpt niet.

Maar ik heb ontdekt dat ze stil wordt zodra ik 'r in bed leg. Niet dan ze dan in slaap valt, maar ze gaat dan lekker doezelig op d'r duim liggen sabbelen en in het niets staren.

Heb trouwens net een speen geprobeerd. Alleen om het proberen. Maar ze hoeft 'm niet. Fijn, dan hoef ik die keuze niet te maken.
pi_75064725
Wat ligt ze daar lekker ontspannen Ssserpente!

Zuigblaasje? *Check*
Vervellen? *Check*
pi_75065061
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:03 schreef Ssserpente het volgende:
Heb trouwens net een speen geprobeerd. Alleen om het proberen. Maar ze hoeft 'm niet. Fijn, dan hoef ik die keuze niet te maken.
Wij hebben hier op dag 4 al een speen geïntroduceerd. Ivan is niet jengelig, maar hij heeft soms zo last van krampjes en dat zuigen lijkt hem te helpen. Hij kreunt dan minder, maakt minder spastische bewegingen en valt vlugger in slaap. Hij heeft de speen meestal maar even nodig.

Fijn om te horen dat het allemaal normaal is, het vervellen en het blaasje. Nu ik verlof heb houd ik me met niet veel meer bezig dan het kind bestuderen. Het zal mij benieuwen of dat ooit nog goedkomt.

Mooi mondje heeft Lente trouwens.
pi_75066959
Ik ging vanavond Tess omkleden maar dat heeft zeker een kwartier geduurd...
mevrouw had totaal geen zin om mee te werken

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75067215
hihi Tess lekker!

Lente! zuigblaasjeeeee!

ik stink gebakje heeft een keer of 6 over me heen gespuugd vandaag geloof ik van dat vieze enorm zure spuug. blurgh.
kan het zijn dat ze een beetje misselijk is van mijn inenting zeg maar? Of is dat puur toeval denken jullie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:27:55 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75067637
huup in de oude kazenlucht ... geen idee of het van de intenting kan komen.

Vicky wat een geweldige foto!!! Manlief en ik hebben hier dubbel gelegen!
Alexa en Seth zijn lief
pi_75067698
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:27 schreef Takkembah het volgende:
huup in de oude kazenlucht ... geen idee of het van de intenting kan komen.

Vicky wat een geweldige foto!!! Manlief en ik hebben hier dubbel gelegen!
ja lach maar
ik kreeg d'r maar niet aangekleed... ze had zo'n lol met die voeten van d'r
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:11:58 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75068708
Ooooh, wat een heerlijke Tess-foto
Ik zou d'r zo willen opvreten!
pi_75068754
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:11 schreef Kersjes het volgende:
Ooooh, wat een heerlijke Tess-foto
Ik zou d'r zo willen opvreten!
Tess vreet mij regelmatig op.. Dan krijg ik van die heerlijke "kusjes"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75069096
bah volgens mij is mn meiske kei misselijk
ik zei het net al van t spugen, het is niet heel veel maar ruikt wel enorm zuur, t zijn geen mondjes terug zeg maar. En zodra ik haar op haar rug leg is het huilen. Ze zit nu bij me op schoot en dan is ze wel redelijk tevreden.
Ze lijkt ook vrij vaak boertjes te laten maar t zijn geen lucht boeren, meer of ze iets opboert. Ze drinkt ook erg onrustig.

Iemand tips? ze is keimoe maar liggen = huilen = wakker.
hoofdeind van t matrasje ligt al wat omhoog en ze heeft geen koorts verder (37.4)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75069331
huup, geen idee... hoofdeind heb je al omhoog, daar zat ik ook aan te denken, verder weet ik eigenlijk niet...
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:47:15 #217
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75070073
Huup, stop d'r in de draagdoek en ga lekker even een blokje om. Ze zit dan rechtop, heeft dus als het goed is geen of minder last, en zal door het gewieg snel in slaap vallen. Als ze zo moe is dan zal ze vast ook lekker doorslapen als je weer thuis bent, eventueel gewoon in de doek.
pi_75070846
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:47 schreef Kersjes het volgende:
Huup, stop d'r in de draagdoek en ga lekker even een blokje om. Ze zit dan rechtop, heeft dus als het goed is geen of minder last, en zal door het gewieg snel in slaap vallen. Als ze zo moe is dan zal ze vast ook lekker doorslapen als je weer thuis bent, eventueel gewoon in de doek.
hmm mja ik heb mn weekendoutfit al aan (lees: joggingbroek ) en Amélie haar pyjama ook al, naar buiten gaat hem niet worden. Maar de draagdoek kan ik zo wel proberen ja.
Ik ga straks eerst proberen nog wat te voeden op bed en dan kijken of ze wil slapen. Misschien dat ze liggend wel rustiger drinkt ofzo. Hopelijk helpt dat afdoende. Zo niet, draagdoek toe zeh reskjoe
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:08:59 #219
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75070999
Succes!
pi_75071021
Och Huup, wat sneu voor je meisje! Hoop dat ze snel beter is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75073793
Huup succes met je meisje!
Stiemie, hopelijk heeft de behandeling van de osteopaat snel succes.
Tess, wat schattig en heerlijk onhandig met luier verschonen ja.
Weer wat geleerd vandaag, zoiets heet een zuigblaasje. Is hier al weer weg trouwens.
En vervellen was hier ook de eerste weken. Nu is het weg, maar lijkt Driekus dan toch mijn huid te hebben helaas. Ik heb de eerste eczeemplekjes gezien, jammer genoeg in zijn gezichtje. Maar goed, ik mag smeren met mijn eigen zalf, dus dat doen we dan maar. Goed vet houden en als het niet erger wordt dan dit, dan kijk ik het aan tot de zomer. Dan verdwijnt het bij mezelf ook altijd vanzelf.
Ik durf nog niet te juichen over de kruidvatluiers, maar ik heb het idee dat ze en beter passen en beter absorberen. Die pampers lijken wat vochtiger ofzo.
Vanmiddag intake gehad op het kdv, wentijden afgesproken enzo. Driekus had er gewoon al een eigen plekje in de bedjes, zijn naam stond al op de papieren enzo. Het ziet er leuk en gezellig uit van binnen (van buiten niet, tis een noodgebouw) en het was er helemaal niet druk. Driekus is straks niet eens de jongste, er kwamen in januari nog jongere kindjes.

Oja, op het kdv geven ze gewone voeding, geen hypoallergeen. Ik ben dat alleen maar gaan geven omdat het me werd aangeraden door de huisarts (vanwege de bv). Kan ik Driekus nou al laten overgaan naar gewoon of is het slimmer dat pas te doen als ie fruit krijgt? Want ik doe dat overgaan op gewone voeding dan liever voor ie naar het kdv gaat. Het zal al genoeg wennen zijn voor het kereltje, hoeft ie dat er niet bij te doen.
pi_75075587
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:08 schreef Vicky het volgende:
Ik ging vanavond Tess omkleden maar dat heeft zeker een kwartier geduurd...
mevrouw had totaal geen zin om mee te werken

[ afbeelding ]
Helemaal super zeg! Wat is Tess lenig

En Huuphuup wat zielig voor je meisje Wel een hele snoepige foto

Kleine Lente
#geen
pi_75075938
Giechelende Esmee in de box!

Vicky, Ko ligt tegenwoordig hetzelfde als Tess op het aankleedkussen. Ik blijf die beentjes maar naar onder duwen om zijn luier dicht te kunnen maken. En giechelen erbij. Oja en wat hij ook doet is zijn benen helemaal strekken en dan stijf houden. Of sinds vandaag zijn bekken omhoog duwen heel vaak achter elkaar alsof er een stuitertje in zijn billen zit. Verschonen is een heel nieuw avontuur geworden!

Wat zielig Huup, hopelijk is ze toch in slaap gevallen.

Wat vervelend dat Driekus een beetje last heeft van eczeem. Hopelijk gaat het gauw over en komt het ook niet meer terug.

Oja, Sproetje, wat fijn dat de bv weer goed loopt!

Ko en ik hebben sinds 2 dagen een truukje. Hij laat iets vallen, een speen of een speeltje, terwijl ik hem op de arm heb en dan buk ik en laat hem het weer oprapen, en dan geeft hij het aan mij. Zo leuk!
  zaterdag 28 november 2009 @ 09:10:04 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75078953
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Is er hier iemand die ervaring heeft met de puckababy en heeft het nog nut om de mini (3 tot 6 mnd) voor Finn te kopen?
Het slapen gaat hier zo waardeloos! Gisternacht is hij werkelijk ieder uur wakker geweest. Gisteravond heb ik hem strak in een badcape gewikkeld en toen is hij om 9 uur in slaap gevallen tot 1 uur en vervolgens kwam hij nog om 3 uur en 5 uur (toen lag hij niet meer in de badcape), maar dit vonden we al heerlijk!
Wij vonden het een uitkomst! Het slapen ging vanaf dag 1 beter in de puckababy....! Ik heb er nog wel eentje (of twee) liggen als je wilt? Als je interesse hebt, pm je maar!
  zaterdag 28 november 2009 @ 09:14:40 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75078988
Stiemie, wat heerlijk dat Esmee zo ontspannen wordt van de behandeling bij de osteo!

De mg prik doet hier ook nog pijn. Beurs gevoel idd. Maar verder (tot nu toe) allebei geen last. Gelukkig maar!

Hihi, leuk trucje Oeke, maar niet als hij in bed ligt en z'n speen er steeds uitmikt, lijkt me

Huup, hoe is het gegaan vannacht?
pi_75079061
Die beentjes in de lucht, dat doet Iris in bed... en dan ligt het dekentje er weer vanaf.
En dan ligt ze een partij triomfantelijk te kijken... kijk mama wat ik kan (en dan gaan die "tentstokken" weer de lucht in). Ik denk dat we maar moeten gaan kamperen van de zomer, hebben we alleen een tentdoek nodig en Iris als tentstok
pi_75079161
Esmee fijn meid Stieme

Huup Amelie alweer minder spugerig?

Hier ben ik het afbouwen van de bv verder aan het doorvoeren, vanmorgen de ochtendvoeding ook maar uit fles gegeven, dit was eigenlijk als kleine test of Roy dan nog steeds zoveel smorgens zou spugen.
Maar het is allemaal gelukkig binnen gebleven.

Jammer dat ik niet net zolang bv door kon blijven geven als bij z'n grote broer.

Verder gaat het buiten het huilen nog steeds super met Roy
pi_75080100
Tentsok Iris

Bar, dat is jammer van de bv ja, maar heel fijn dat het super met Roy gaat. Dat is het belangrijkste toch?

Mikoxx, ik heb de mazzel dat Ko er niet wakker van wordt als zijn speentje 's nachts uitvalt. Hij spuugt hem zelfs vaak uit vlak voor hij in slaap valt.
Alleen hebben we ook nog 2 nachtvoedingen dus waarschijnlijk word zijn zuigbehoefte daardoor goed bevredigd.
pi_75080237
Icantrix. Nog proficiat en wat een mooi jochie heb je gebrouwen zeg.

Huup hier was Dewi ook niet helemaal lekker nadat ik mijn inenting heb gehad. Ze spuugde ook veel. Dat rook ook zuur en soms ook wat slijmerig. Ook heeft ze echt vieze poepbroeken gehad die ook enorm stinken. Bij de GO wilde ze ook niet slapen en is de dag na de prik bijna de hele dag wakker geweest. Ook huilerig enzo. Nu lijkt het beter te gaan.

Vicky wat fijn dat de ziekenboeg herstellende is. Tenminste in ieder geval Tess.

Mefke dat is relaxt zeg alleen maar jonge kindjes op het KDV. Leuk dat ze dan zo samen op kunnen groeien. Gezellig lijkt me dat.

Evi Ow en wat een mooi jasje heeft ze al.

Wij hebben trouwens zo'n 4 weken geleden de verkleiner eruit gedaan. Toen werd het wel een beetje krap en kon ze haar hoofdje goed houden tijdens het lopen met de Maxi.

Ow en schaterlachjes uit de box. Heerlijk is dat om te horen en tegenwoordig verteld ze ook hele verhalen tegen de beer in de box.
pi_75082961
Bar, jammer dat het met de bv niet zo wil qua spugen. Geef je flesvoeding tegen spugen dat dat zoveel beter gaat?
Fijn dat het super gaat met Roy!

Oeke, 2 nachtvoedingen is natuurlijk wel gezellig . Alleen wat minder voor je nachtrust...

Dewi zo gezellig aan het kletsen in de box

Iris lag net even op haar buik op tafel en trok haar knietjes onder zich en ging zich afzetten, dus ik hield mn hand erachter... maar toen schoof ze met haar neus over de tafel . Vond ze iets minder geslaagd...(en ik ook ) Gelukkig alles nog heel en het was na een knuffel ook gauw weer over.
Ze begint meer te kletsen, klinkt wel gezellig en dan van die gilletjes erbij
pi_75083376
fta. ik zou absoluut niet voor de puckababy piep gaan, lars past er nog nauwelijks in. moet hem er echt inwurmen. heb ook een mini en die zit veel beter. het geeft hem wel rust met slapen. hij kan zichzelf nu niet meer meppen
edit: er wordt er eentje aangeboden hier in V&A

lars is gister weer door de osteo geweest, er zat een flink stel knopen in zijn nekkie en hij lag nog teveel in de banaanhouding, wat dat ook mag zijn
* XXXKarinXXX googlen gaat
lars was weer erg boos tijdens de behandeling. vandaag is hij onrustig, maar dat was de vorige keren ook zo, toen werd het na een paar dagen beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door XXXKarinXXX op 28-11-2009 14:58:22 ]
pi_75083493
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:51 schreef Nijna het volgende:

Iris lag net even op haar buik op tafel en trok haar knietjes onder zich en ging zich afzetten, dus ik hield mn hand erachter... maar toen schoof ze met haar neus over de tafel . Vond ze iets minder geslaagd...(en ik ook ) Gelukkig alles nog heel en het was na een knuffel ook gauw weer over.
Ze begint meer te kletsen, klinkt wel gezellig en dan van die gilletjes erbij
Oeps. Geen rode neus eraan overgehouden hoop ik.
En gilletjes .

Wij zijn trouwens druk aan het oefenen met omrollen, maar ze vertikte het om te doen. De speeltjes enzo kun je ook wel pakken zonder te rollen. Kun je gewoon naartoe schuiven.
Gisteren hadden we de webcam weer eens aan om te kijken wat ze aan het uitspoken was in bed. Ze had erg veel lol hoorden we over de babyfoon.
En wat zagen we tot onze verbazing. Mevrouw was bezig naar haar buik te rollen eerst naar haar zij om de sticker op de muur te kunnen pakken en daarna door naar haar buik. en weer terug naar de rug.
Maar als papa of mama erbij is Ho Maar. Klein eigenwijsje.
pi_75084682
Lars, hopelijk voel je je gauw weer fijner mannetje!

Urla, geen rode neus .
Hahahaha, in bed wel rollen, maar met papa en mama erbij niet. Wat een muppet .
Ik zou wel eens willen weten of ze dan ook echt denken van: nu maar ff niet ik ga straks wel oefenen als niemand kijkt... :-P.
pi_75085451
Urla, wat een eigenwijs meisje hebben jullie

Nijna, gelukkig geen rood neusje.

Ons meisje is naar haar eigen kamertje

Ze werd wat onrustig in haar wiegje, en ook tussen ons in begon ze minder goed te slapen. Veel wakker, wat meer mopperen, gewoon onrustig. Dus heb ik haar op proef donderdagmiddag in haar ledikantje op haar eigen kamertje gelegd en warempel: ze sliep meteen 4 uur
Die nacht ook geprobeerd, met het idee dat als ze dat nog niet wil, het ook goed is en ze bij ons mag liggen, maar ze sliep geweldig en afgelopen nacht nog beter!
pi_75085798
Oh ik ben totaal niet bijgelzen en ook de puf daarvoor ontbreekt me nog, maar ik wil toch even Incantrix feliciteren!

Incantrix, van harte gefeliciteerd met Stef!!
pi_75086163
MIss, wat fijn dat ze zo goed slaapt in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. Lijkt me wel gek voor jullie, moet je niet wennen?
Urla, de stiekemerd! Haha, dat je dan een camera moet opstellen om het te zien vind ik wel erg grappig.
Karin, banaanhouding of kommahouding dat is de voorkeurshouding van Driekus en volgens mij had ook Amelie em. Ze liggen dan graag als een soort van banaantje, dus in een boogje. Driekus wil em altijd op links, dus koppie links en voetjes ook links tov zijn heupjes.
pi_75090040
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:06 schreef Nijna het volgende:

Urla, geen rode neus .
Hahahaha, in bed wel rollen, maar met papa en mama erbij niet. Wat een muppet .
Ik zou wel eens willen weten of ze dan ook echt denken van: nu maar ff niet ik ga straks wel oefenen als niemand kijkt... :-P.
Ha Ha Ben ik ook wel benieuwd naar. Waarschijnlijk vind ze het allemaal wel geweldig om te zien hoe wij ons steeds uit te sloven.
Ze heeft trouwens ook echt al een eigen willetje en speciale voorkeuren. Ze mekkerd echt als ze iets wil en stopt pas als ze het krijgt. Dit geld ook voor specifieke knuffels of speelgoed. Soms gaat ze wel erg ver en wil ze ook bepalen hoe ze gevoed wordt. En driftbuien kennen we hier nu ook. Ze blijft ook nog een paar minuten naklagen wanneer ze haar zin heeft gehad.
Tijdens m'n zwangerschap had ik al van die dromen over een lief meisje met lange haartjes en snoezig jurkje die over de grond heen rolde. Dat beloofd wat. Elin de tweede.
Verder is ze eigenlijk heel lief rustig en lacht veel. Totdat ze iets wilt.

Ow en het camera systeem hangt hier al een tijdje inc bekabeling door het hele huis.
Dat krijg je met een nerd man. Zelfs in de babykamer moest er technologie hangen.

Miss. Wat leuk om te lezen dat ze zelf aangaf dat ze er aan toe was.

Chan ik las geloof ik in een ander topic dat je je baan hebt opgezegt. Echt een dappere keuze vind ik dat. Ik weet niet of ik dat zou durven. Jullie komen er vast wel.
pi_75091126
Urla wat een eigenwijsje is Dewi!

Iris aan de schuif... gelukkig geen rood neusje eraan overgehouden

Miss fijn dat het zo makkelijk gaat dat slapen in haar eigen kamertje. Nu moeten schaap en jij nog wennen

Mn meiske is al minder misselijk, ze heeft sinds vanmorgen niet meer gespuugd en is weer een stuk vrolijker. Gelukkig maar. Ze is zo leuk ze lacht echt helemaal breeduit als ze naar me kijkt en probeert allerlei geluidjes die je maakt na te doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:04:27 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75092655
Huup, ik sluit me bij je aan! Ik ben zo smoorverliefd op dat knulletje! Hij is echt zo leuk!
Hij heeft vandaag zijn handjes ontdekt! Zo leif om te zien hoe hij daar mee bezig is, en maar kijken en draaien enzo.
En die geluidjes! Echt, als ik dat hoor dan voel ik helemaal vlinders in mijn lijf!
pi_75092803
Oeke, wat een leuk trucje
Echte geweldig die interactie, en er ligt nog zo ontzettend veel meer leuks in het verschiet!!

En Senna al helemaal alleen in d'r grote ledikant... ze wordt groot!

Fijn dat het weer beter gaat met je meisje Huup!

Toby heeft vandaag voor het eerst wildgeplast
Ik had net zijn natte luier uitgetrokken en terwijl ik zijn blote buikje en beentjes aan het kussen was en in zijn spekjes zat te happen voelde ik ineens nattigheid
Het is ook zo'n lekker ventje, die natte kleren bij zowel hem als mij waren het heus wel waard...
pi_75095412
hihi die Toby!

Oh Huup en BE, wat klinken jullie heerlijk verliefd!

Ik heb nog een filmpje van mijn kleine indiaantje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 november 2009 @ 09:48:51 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75103787
Hmm...onze jongens gingen gister voor t eerst uit logeren. Wij hadden een feestje met in t vooruitzicht dat we even lekker een nacht goed konden slapen en 's morgens lekker uitslapen....
Maar t ging niet goed. Al na 1,5 uur belden mn ouders dat het helemaal niet ging. Ze huilden allebei aan een stuk en ze kregen ze helemaal niet stil. Niks was goed, fles wilde er niet in, bla bla bla. Dus we hebben ze maar opgehaald en mn ouders hebben bij ons thuis opgepast --> niks aan de hand dus he? En dat terwijl ze al veel vaker bij mn ouders hebben geslapen (maar dan overdag), en mn ouders hebben hier ook al vaker opgep ast.
pi_75103835
Och mikoxx..

Vanaf welke leeftijd wordt de voorkeur voor links- of rechtshandigheid eigenlijk zichtbaar??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 november 2009 @ 10:06:58 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_75103903
Tot een jaar of 6 kan dat nog wijzigen Vicky
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75103906
hihi indiaantje

mikoxx wat jammer. Misschien dan idd maar bij jullie thuis laten oppassen ofzo?

Oh kijk mijn stel nou, vannacht na de nachtvoeding
mn liefste & mn liefste ik ben zo gek op ze <3

en wat lijkt ze toch op haar papa
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75105269
Mikoxx wat jammer zeg dat het niet goed gegaan is. Misschien inderdaad voortaan bij jullie thuis op laten passen? O wacht zie dat ze er overdag wel gewoon slapen... Hmm vreemd dan zeg.

En Huup wat een lieve foto
  zondag 29 november 2009 @ 12:10:49 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75105767
@Nijna nee, hij krijgt gewoon hypoallergene voeding met jbpm.
maar dat laatste krijgt hij ook met bv.
Dus waar het door komt waarom hij zo moet spugen en dan ook niet kleine beetjes, nee gelijk de hele voeding.
Wat ook gelijk opvalt is de langere tijd die hij er nu tussen laat zitten ineens 3 soms 4 uur dat ben ik normaal overdag ook niet gewend.

Morgenavond komt het vrouwtje terug van kind en gezin om het filmpje te bespreken, die training heet trouwens simpel Videohome training.
Ben ook heel benieuwd wat er nu uitgekomen is, vooral ook omdat Roy toen heel rustig en ontspannen was.

als ik trouwens sommige verhalen zo lees, krijg ik toch wel wat rode wangen, want die alles omzeggende liefde die ervaar ik nog helemaal niet zo

Mikoxx jammer is dat dan hè, hopelijk gaat het de volgende keer wel weer gewoon beter

Lars je snel weer beter voelen he na de osteo

En Senna in haar kleine grote meisjes bed

Stieme hoe is het met Esmee?
pi_75105969
Bar daar hoef je echt geen rode wangen van te krijgen hoor. Bij iedereen is dat toch gewoon weer anders? Het is soms gewoon met het ene kindje wat moeilijker dan met het andere. Ik merk dat wij hier nu ook pas meer en meer van Esmee gaan genieten nu we niet alleen maar bezig zijn met uitvogelen waarom ze zo huilt. Daarvoor was er gewoon geen tijd voor om echt te genieten omdat we ons zoveel zorgen maakten lijkt het.

Met Esmee gaat het wat beter We lopen niet meer hele avonden door het huis gelukkig. Maar ze heeft nog wel regelmatig van die huilbuien/krijsbuien en dan weten we echt niet wat er is. Soms denken we wel eens dat ze gewoon heel erg duidelijk wil aangeven wat ze precies wil. Bijvoorbeeld in de box liggen is oke, maar als je haar dan oppakt kan ze ineens heel erg hard gaan huilen. Bijna ontroostbaar soms. Alsof ze dan gewoon boos is dat je haar oppakt. En soms lijkt het ook wel alsof ze veel meer wil dan ze nu nog kan. Dan kijkt ze zo eigenwijs de kamer in dat het hele baby-ige er al bijna af is. Maar het blijft toch ons lekkere "pruikje"

pi_75111188
Och Stiemie, wat is ze mooi!!
Huup, wat een lieve foto!

Tess was aanhet tutten met Ambers pop:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 november 2009 @ 16:51:35 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75113509
Esmee
Amelie
Tess
pi_75114092
Ahw Esmee en Tess

Bar daar hoef je toch niet rode wangen voor te krijgen?
Kan het niet zo zijn misschien dat jij je wat minder durft te hechten aan Roy omwille van wat er toen met Thijs is gebeurd? Dat je zeg maar wel heel erg veel van hem houdt maar dat je blokkeert op een of andere manier?
Het lijkt me heel moeilijk. Maar hoe dan ook vind ik je wél heel erg liefdevol klinken, en toen ik je zag op de meet met Roy, hoe je hem vasthield en hoe je naar hem keek vond ik wel dat de liefde er vanaf straalde. Echt!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75117093
Even een vraagje.

Jesse is nu ruim 5 maanden en krijgt om 180cc per fles. sinds kort geven we hem ook rond 5u een half (klein) potje met 1 groente.

Sinds eergister wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken en begint te huilen. Nou waren zijn flessen altijd al een drama maar nu is de fles van 18:00 echt een ramp.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van eten? Dat hij bijv om 6u gewoon zijn hapje wil en dan om 9u zijn laatste fles en dan naar bed voor nacht? Hij krijgt nu om 22 ook nog een fles

Even op een rij:

7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
17u klein hapje
18u 180cc
22u 180cc

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2009 19:06:30 ]
  zondag 29 november 2009 @ 19:14:24 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75117661
Kan het niet zo zijn dat en het hapje en de fles er eigenlijk direct achterna dat dat net teveel is voor de kleine man?
pi_75117948
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef _Bar_ het volgende:
Kan het niet zo zijn dat en het hapje en de fles er eigenlijk direct achterna dat dat net teveel is voor de kleine man?
Zitten wij ook aan te denken. Want hij drinkt dan echt niet meer dan 140 a 150 cc.

Wij spelen nu met het idee om hem rond 18u een groter hapje te gaan geven (die potjes vanaf 6 maanden) en dan om 8u nog een keer 180cc en dan voor de nacht naar bed. Daarmee komt dus de 22u fles ter vervallen
pi_75118036
Geweldig Urla, dat ze in haar bedje stiekem ligt te rollen.

Lastig Mikoxx, als ze overdag daar slapen, is een van jullie daar dan ook? Misschien was het teveel verandering voor ze. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Huup, wat een heerlijke foto van je duo!

Bar, voel je niet slecht erover, je schrijft hier altijd met zoveel liefde over Roy. Misschien heb je ook wel wat meer reserve hebben vanwege het verdriet om Thijs.

Wat fijn dat het beter gaat Esmee! Ze ziet er ook vrolijk en mooi uit op de foto.

Tess

TheFrankey, Ko krijgt nog geen bijvoeding, ik wil wachten tot 6 maanden dus ik kan je er niet bij helpen.

Kobus slaapt ineens heel veel! Een ochtenddutje en een middagdutje. Tot voor kort wilde hij gewoon geen middagslaapje doen. Nou ik vind het wel fijn, ineens meer tijd voor andere dingen.
pi_75118125
Maar het is toch bijvoeding, waarom geef je hem niet gewoon een beetje na zijn flesje van 14 uur tot hij niet meer hoeft en hou je het flessen schema verder aan.
Of wil je graag een fles laten vervallen?
pi_75118246
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef oeke het volgende:
Maar het is toch bijvoeding, waarom geef je hem niet gewoon een beetje na zijn flesje van 14 uur tot hij niet meer hoeft en hou je het flessen schema verder aan.
Of wil je graag een fles laten vervallen?
Ik wil eigenlijk de laatste fles laten vervallen omdat hij om 22u zo vast slaapt dat we hem bijna niet wakker krijgen voor zijn fles
pi_75118277
Morris, Kobus en Tess verhuizen volgende week gewoon al
wat gaat het hard!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 29 november 2009 @ 19:33:49 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75118431
quote:
7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
18u 180cc
22u 180cc
TheFranky ik zou eerder na de fles van 11 of die van 14 uur een klein hapje geven.
en er niet voor maar erachter.
desnoods met 165 cc melk en daarna een 1/2 potje ofzo (of zelf maken en wat geven)
  zondag 29 november 2009 @ 20:01:36 #260
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75119522
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:23 schreef oeke het volgende:

Lastig Mikoxx, als ze overdag daar slapen, is een van jullie daar dan ook? Misschien was het teveel verandering voor ze. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Dat is het gekke, wij zijn er dan zelf soms ook niet bij. Maar dan zijn we wel steeds korte tijd weg: boodschap doen oid. Wij denken ook dat t even te veel was. We gaan in de herhaling, maar dan blijven we er zelf ook slapen. Zien hoe dat gaat. Wel jammer hoor, want een ochtendje uitslapen (en een nacht helemaal doorslapen) zouden niet gek zijn

Klinkt goed van dat slapen trouwens, Oeke!
  zondag 29 november 2009 @ 20:02:03 #261
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75119544
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
wat gaat het hard!!
En de week erna gaan wij al
pi_75119615
quote:
wat gaat het hard!!
Het gaat echt hard!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75120305
Het gaat echt hard ja! Wij hebben gisteren Driekus zijn tweede maanddag gevierd, nou ja, we waren het bijna vergeten, ik tel alles in weken. Morgen 9 weken al! En volgens mij is ie enorm gegroeid in een paar dagen. Net even een rolmaat naast em gelegd toen ie op zijn buikje lag en hij was met gekromde beentjes ineens 62 centimeter. Hij begint ook echt te kletsen nu, zo gezellig. En soms kijkt ie je heel moeilijk aan tijdens zo'n 'gesprekje' en dan is het volgende geluidje gelijk aan de klank die je net zelf ervoor maakte. Zo mooi om aan dat koppie te zien dat ie zo zijn best er voor doet.

Bar, je hoeft je er echt niet voor te schamen, ik heb dat gevoel ook lang niet altijd hoor.
Oeke, fijn dat Ko nu wat meer slaapt, hij zal het wel nodig hebben dan, toch?
pi_75120816
leuk he Mefke dat kletsen

Ik moet zo lachen als ik Tess in bed leg. Heb een klein ritueeltje. Begin met d'r slaapzak, dan leg dr popjes naast dr hoofd, dan gaat de deken over d'r heen en dan als laatst d'r fup in d'r mondje. Dat weet ze precies. Zodra de deken vast ligt gaat dat mondje open en wordt er gehapt naar de speen

Daarstraks hebben we zo'n lol gehad samen. Tess kreeg ineens een lach/schaterbui en die duurde wel 10 minuten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 20:41:42 #265
5428 crew  miss_sly
pi_75121430
quote:
wat gaat het hard!!
Echt ongelofelijk wat hard.
Morgen is Senna 19 weken, ook al zo groot

Vicky wat klinkt dat leuk dat Tess haar ritueeltje zo goed kent

Mefke, dat kletsen gezellig he!

Bar
pi_75123989
Morgen hier 17 weken, het gaat idd hard.
Ze lag vandaag weer de hele tijd haar knietjes onder zich te trekken, ze komt niks vooruit, maar ze is zo druk bezig dan met allemaal Uh ah geluidjes erbij. Hele workout wordt er gedaan volgens mij .
Vandaag zat ze in de wipstoel en deed pfrrrt met haar tong, ik terug doen en toen Iris weer en zo ging het even door. Net alsof ze me nadeed, maar het zal wel gewoon toeval zijn geweest, ze moest er in elk geval wel om lachen
pi_75123996
quote:
wat gaat het hard!!
Ik zei al van de week tegen Ko, binnenkort ben je geen kleine baby meer maar een grote!

Zo gezellig is dat kletsen! Ko vind het ook heel leuk als je een geluidje van hem nadoet. Eerst kijkt hij heel verbaasd en dan begint hij heel hard te lachen.

En ik denk ook dat hij meer slaap nodig heeft, volgens mij zit hij in een groeispurt. Vanochtend trouwens heerlijk met zijn 3en uitgeslapen. Rond 5 uur nam ik hem bij ons in bed, vanwege gesputter en gehuil. Sliep hij uiteindelijk tussen ons in en door tot 9.30. Lekker!
En heel schattig, in zijn slaap kwam hij steeds dichter tegen me aan kruipen.
pi_75124104
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:02 schreef mikoxx het volgende:

[..]

En de week erna gaan wij al
ja jemig het gaat echt snel zeg. Pff

Tess gezelligerd!

En driekus ook al aan de babbel, ik vind dat zo leuk. Inderdaad wat je zegt Mef, dan zo een beetje moeilijk kijken en er dan ineens een nieuw geluidje uitgooien geweldig!

Mijn dametje lacht nog niet zoveel met geluid, ze lacht vooral met haar mond en ogen en haar lijfje (handjes in de lucht! ) maar geluid erbij maken doet ze maar heel af en toe. Gek is dat hoe dat kan schelen toch, ik ben zo benieuwd naar die echte schaterlachjes enzo
Ik had net zoiets stoms trouwens ze mopperde wat in haar slaapje dus ik wilde haar speentje terugstoppen. In het donker. *propt speen erin... sputter sputter mopper spuugt uit... *propt speen er terug in spuugt speen uit en is wakker... toen keek ik es goed naar de speen en realiseerde me dat k het ding er ondersteboven in had gestopt. *kuch* sorry kind
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75124170
whaha Huup... tja, logisch dat ze ;m uitspuugde!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75124334
Hahaha Huup
pi_75125369
volgende keer toch maar weer het overloop licht aandoen dus daar wordt ze minder wakker van dan wanneer ik het in het donker probeer

Ze zit nu qua maat trouwens net in zo'n tussenfase. Rottig is dat vind ik. Volgens mijn meetlint is ze 63 cm. En kleertjes maat 62 zitten inderdaad wel erg strak soms, maar maat 68 is echt nog te groot. Dus nu is het een beetje vogelen met dingen in maat 62 die erg groot vallen en dingen maat 68 die klein vallen. Gedoe.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 21:51:46 #272
5428 crew  miss_sly
pi_75125507
huup

Senna heeft een heel mooi kadootje gekregen toen ze net geboren was, dat nu in gebruik is: een apparaatje dat een mooie, vaa kleur veranderende sterrenhemel op het plafond projecteert. Die doe ik iedere keer aan; heeft ze weinig last van en geeft precies genoeg licht om te zien wat ik doe
pi_75125949
Huup die foto is echt erg mooi van A en haar papa. Ze lijkt zo idd erg op hem.
En dat speenverhaal. Arme A.
Dewi valt hier ook net tussen 62 en 68 in. En mouwtjes omslaan werkt niet zo goed meer, Die rolt ze dan af en eet het op met als resultaat dat de mouwtjes zeiknat zijn en ik haar weer kan omkleden.
Nu vind ik dat zelf niet zo erg. Ik zie haar graag in verschillende kleding combinaties. Echter Marietje denkt daar anders over.

Tess met pop. Wat heeft Tess toch mooie grote kijkers zeg.
En schaterlachen. Heerlijk is dat.

Oeke dat is wel lekker zeg dat Kobus een middagdutje doet. Met een beetje geluk word dat een blijvertje.

Tjee is Driekus ook al 2 maand. Het lijkt net of ie net geboren is.
Dewi's is afgelopen woensdag 4 maanden geworden
pi_75125979
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:51 schreef miss_sly het volgende:
huup

Senna heeft een heel mooi kadootje gekregen toen ze net geboren was, dat nu in gebruik is: een apparaatje dat een mooie, vaa kleur veranderende sterrenhemel op het plafond projecteert. Die doe ik iedere keer aan; heeft ze weinig last van en geeft precies genoeg licht om te zien wat ik doe
klinkt als een leuk ding

ik heb van die spöka lampjes gekocht bij de Ikea met het oog op dit soort dingen, nachtvoedingen enzo, verschoningen, zulke dingen. Maar ze staan wat ver weg en zijn toch niet heel practisch enzo

maar goed, eigenlijk ben ik gewoon een muts hiermee, want ze wordt helemaal niet wakker van het licht op de overloop normaal maar toch haal ik me steeds in mn hoofd dat ik haar wakker maak. Muh
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75126277
Wij hebben hier standaard dat roze bloemlampje van IKEA aan anders zien we niks op de webcam.
  zondag 29 november 2009 @ 22:09:38 #276
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75126491
Huup ik heb dat ook met de kleertjes. Thomas heeft een lang lijf dus als ik hem 62 aandoe ligt hij vaak met 'blote' buik (romper dus). Maar van 68 moet ik de mouwen nog omslaan.

Verder maakt het qua merk ook veel verschil. Noppies vind ik echt klein vallen. En een uitschieter de andere kant op: een rode trui met een rendier erop die ik in een gekregen doos kleertjes vond: maat 50/56 staat erin, maar hij past nu pas...

Voor nachtelijke handelingen gebruik ik altijd het nachtlampje van cotoons dat laatst bij de kruidvat in de aanbieding was. Ook precies genoeg licht om even goed aan te leggen voor een nachtvoeding
pi_75126911
De papa van Driekus heeft een lamp gemaakt die gewoon licht geeft maar die ook 1 ledlampje heeft die alle kleurtjes licht kan geven en dan in allerlei sterkten. Dus ik heb nachtvoedingen gegeven met blauw licht en met groen. Manlief heeft trouwens een voorkeur voor rood licht, wat zullen de buren wel niet denken
Slapen onze ukken echt meer bij een groeispurtje? Want dat verklaart dan alle uren slaap van de laatste week.
pi_75127082
*binnenvalt*
Mijn meisje is ineens echt hysterisch Lichte verhoging (37,5), niet slapen, wel honger hebben maar de fles na een paar slokjes wegduwen en niet meer willen drinken, en gillen gillen gillen echt alsof ze pijn heeft ofzo Ik word er zelf ook hysterisch van, weet niet wat er aan de hand is. Zetpilletje gegeven en maar even wachten of 't iets doet, anders bel ik de HAP
pi_75127193
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:16 schreef mefke79 het volgende:
De papa van Driekus heeft een lamp gemaakt die gewoon licht geeft maar die ook 1 ledlampje heeft die alle kleurtjes licht kan geven en dan in allerlei sterkten. Dus ik heb nachtvoedingen gegeven met blauw licht en met groen. Manlief heeft trouwens een voorkeur voor rood licht, wat zullen de buren wel niet denken
Slapen onze ukken echt meer bij een groeispurtje? Want dat verklaart dan alle uren slaap van de laatste week.
mn oma zei altijd "melk en slaap, daar groeien ze van!"
vroeger dacht ik altijd van jaja, klets maar een eind in de ruimte maar ik had laatst wel ergens gelezen dat baby's alleen in hun slaap groeien ofzo dus niet als ze wakker zijn. Geen idee of het waar is, maar het is wel zo dat ze nooit 1 mm groeien maar altijd gelijk een hele centimeter, of meer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75127252
hè wat eng innepin
sterkte
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75127354
Die maten klopt niets van, daar ben ik ook achter. V&D valt groot, broekje 56 is nog steeds veel te groot. Ik ga van de week een dapper snapper bestellen, dan kan ie wat meer broeken omhoog houden. Heb van esprit nou een spijkerbroek met knoopelastiek, dat werkt ook.
pi_75127469
Innepin, keelpijn? Of een boer die echt heel erg dwars zit? Als je het niet vertrouwd gewoon bellen he...sterkte!
pi_75127759
Geen idee mefke. D. blijft er heel rustig onder en ik raak helemaal in paniek (moet er van huilen zelfs, ook lekker praktisch ) maar ze heeft nou even wat gedronken en viel daarna rechtop in slaap... Nu gaat D proberen de rest van de fles te geven en haar in bedje te leggen. Ze heeft weinig geslapen vandaag, én weinig gegeten
Maar het is in elk geval nu niet zo erg meer dat ik de HAP wil bellen. Echt ineens wilde ze de fles wel.
  zondag 29 november 2009 @ 22:34:21 #284
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75127816
Innepin
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 22:37:47 #285
5428 crew  miss_sly
pi_75127976
och innepin, naar is dat. en dat huilen herkenbaar
voo rjou en je meisje
pi_75128115
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:33 schreef innepin het volgende:
Geen idee mefke. D. blijft er heel rustig onder en ik raak helemaal in paniek (moet er van huilen zelfs, ook lekker praktisch ) maar ze heeft nou even wat gedronken en viel daarna rechtop in slaap... Nu gaat D proberen de rest van de fles te geven en haar in bedje te leggen. Ze heeft weinig geslapen vandaag, én weinig gegeten
Maar het is in elk geval nu niet zo erg meer dat ik de HAP wil bellen. Echt ineens wilde ze de fles wel.
ff in de gaten houden of ze voldoende plasluiers heeft wel.
Maar wel fijn dat ze nu rustiger lijkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 29 november 2009 @ 23:35:37 #287
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75130320
Innepin
  maandag 30 november 2009 @ 08:44:46 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75134254
Innepin, is het verder ok gegaan?
Je zou evt. vandaag kunnen kijken of een huisarts (of bij ons deed de assistente dat zelfs) even in haar oortjes wil kijken.
Dat kan heel acuut opkomen, hoeft niet eens echt koorts te geven en kan bij drinken nogal pijnlijk zijn zeg maar.

Het hoeft niet hoor, maar oorpijn kan echt zo gaan en komen en ik heb hier wel vaker gelezen van meiden die het helemaal niet in de gaten hadden.
Ik heb dat zelf ook een keertje gehad. Toen idd ook wel al een paracetamol gegeven, maar de volgende dag bleek dus idd dat zijn oortjes niet helemaal zuiver waren.
pi_75134269
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:05 schreef Urla het volgende:
Wij hebben hier standaard dat roze bloemlampje van IKEA aan anders zien we niks op de webcam.
Wij hebben die lamp bij Mirte op de kamer, maar daar krijg je wel een heel hoerig schijnsel van naar buiten volgens mij ...

Innepin, hoe is het gegaan?

Ca.ra, noppies valt in die kleine maatjes inderdaad klein en smal! De grotere maten vind ik het wel weer meevallen (ergens vanaf 86 ofzo).
pi_75134717
Innepin, ik ben ook benieuwd naar je meisje en jou! Ik hoop dat jullie ff lekker aan t bijslapen zijn nu!

Huupske, Lena lag vanochtend zo gebilogeerd naar dr voeten te kijken, dat ik ineens even benieuwd was hoe t gaat met amélie dr fysiotherapie opdracht..lukt t je al om haar haar voetjes te laten grijpen?

Mijn meisje ligt alweer te tukken in dr relaxschommel...ons laatste verlofdagje samen..boehoehoeeee
mááár, nadat ze vorige week besloten had dat ze 's nachts niet meer aan doorslapen deed (waardoor ik nog veeel meer zin kreeg om weer mn 24 uurs diensten te gaan draaien ) heeft ze vannacht heerlijk geslapen tot half 8 (oké we lagen pas om 0.45u op bed, maar heuj)..t was heeeeeeerlijk weer ff! En lukt dat morgen niet, nou ja dan maar ff niet en komt t vanzelf wel weer, maar ik kan er voorlopig weer tegenaan!

oh ja..en t BV afbouwen hier hè..dat lukt nog niet zo goed, ik geef nog steeds alle voedingen BV...het lúkt me niet om afscheid te nemen het hoeft ook lang nog niet helemaal over te zijn, maar toch hè, ik leg haar gewoon elke voeding weer net zo makkelijk aan... Dat wordt dus toch kolven morgen op mn werk vrees ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 30-11-2009 09:31:08 ]
pi_75135093
Innepin, hoe isset nu met je meisje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75136971
Innepin hoest nu? Idd wat BE zegt zou ook nog kunnen.

Poppedein muppet hahaha
och. Je hoeft van niemand af te bouwen toch? Dus gewoon gaan zoals het gaat en zie maar waar je eindigt lijkt me, of niet? de druk is er in elk geval vanaf, dat zal sowieso schelen.

En over dat fysio sja, ze kijkt absoluut naar dr voetjes en ik heb haar heel vaak op schoot en dat ze dan voorovergebogen zit en naar haar voetjes kijkt, teentjes beweegt en een wenkbrauw optrekt in opperste verbazing zo van wat is diiiit nou weer
Maar ze is pas net bezig met speeltjes te leren vastpakken enzo, en dat gaat ook niet altijd even soepel. Ze wil wel heel graag die speeltjes grijpen, maar het lukt nog niet altijd. Ik vraag me echt af hoe ze het dan zou moeten presteren om haar voeten vast te grijpen en ook nog es omrollen.
Maar goed, in t kader van t platte koppie heb ik twee dagen terug besloten om de kinderwagen voorlopig maar even te laten staan en haar alleen in de draagdoek te vervoeren. Op die manier staat er verder geen druk op haar schedel dus dat zou moeten schelen. Dan vraag ik as maandag wel aan de fysio wat handiger is, haar in de doek dragen of op haar zijkant in de wagen leggen. (mn eigenwijsje draait zich op een of andere manier namelijk om dan. Of nouja, dr hoofd alleen )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75137684
nou daarom inderdaad, Lena begint dr handen en voeten nu wel echt in de gaten te krijgen, maar is er écht nog niet aan toe om dr voetjes te grijpen zoals je bijvoorbeeld Tess zo mooi zag doen... Aangezien je fysio ook al vond dat Amélie laat was met rollen lijken me die doelen zo hoop gegrepen... Alhoewel, Lena probeert tegenwoordig compleet gefrustreerd de kroonluchter van t plafond te trekken en das best lastig als je er ruim 2 mtr onder ligt
pi_75137747
Innepin, hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad.
Huup en op haar buik in de kinderwagen, gaat dat ook niet? Draagdoek was hier geen probleem, moest alleen opletten dat z'n koppie dan de 'goede' kant op kijkt. Wij mogen morgen weer op controle, ben benieuwd.
Poppedein, je moet toch ook niet afbouwen en als het niet goed voelt doe je het niet. Wie weet vind je het straks als je werkt geen enkel probleem om te kolven of misschien juist wel, dat merk je gauw genoeg.
Kindjes van negen weken kennen het begrip spiegel echt nog niet he...levert hier een grappig beeld op. Driekus ligt al een kwartier te lachen en te kletsen tegen de spiegel op zijn speelkleed. Hij ziet gewoon zichzelf maar heeft dat natuurlijk niet door.
En hebben lief!kleertjes nou extreem lange mouwen of korte bovenlijven of ligt dat soms aan de bouw van ons ventje? Ik moet de mouwen omslaan en de shirtjes zelf zijn maar net lang genoeg in 62...
  maandag 30 november 2009 @ 11:40:11 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75137859
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:34 schreef Poppedein het volgende:
nou daarom inderdaad, Lena begint dr handen en voeten nu wel echt in de gaten te krijgen, maar is er écht nog niet aan toe om dr voetjes te grijpen zoals je bijvoorbeeld Tess zo mooi zag doen... Aangezien je fysio ook al vond dat Amélie laat was met rollen lijken me die doelen zo hoop gegrepen... Alhoewel, Lena probeert tegenwoordig compleet gefrustreerd de kroonluchter van t plafond te trekken en das best lastig als je er ruim 2 mtr onder ligt
Ja, lief is dat he? en dan gaan brullen dat je er neit bij komt

*zucht* goede herinneringen aan Eli
mag straks weer * zijwmel, zwijmel, zucht *
pi_75138265
hahaha die kroonluchter
Mja ik vond het ook wat hoog gegrepen maar ik ben daar weer zo'n doos dat ik denk van nouja de fysio heeft ervoor geleerd enzo dus laat ik maar luisteren... maar als mn meiske het vervolgens niet doet of wil dan houdt het wel een beetje op.

Mefke als ik Amélie op haar buik leg dan tilt ze haar hoofdje op (goed afgericht hè?! ) en dat doet ze net zo lang tot ze helemaal oververmoeid is en het op een brullen zet. Maar hoofd neerleggen ho maar. Dus das niet echt een optie.
Nouja we horen het wel maandag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75138695
Huup, misschien moet Amélie dan even bij Driekus in de leer. Die gooit ook zijn hoofd omhoog tot ie niet meer kan, stort dan in en herhaalt het kunstje nog een keer of drie. En dan is het inderdaad brullen, toch weer instorten en van het een op het andere moment diep in slaap vallen. Hier wint de zwaartekracht dus nog.
Lena, die kroonluchter gaat je niet lukken vrees ik. Lijkt me wel een heel leuk gezicht en hee, je kan niet zeggen dat het geen doorzetster is, dat meisje van jou.
  maandag 30 november 2009 @ 12:11:25 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_75138821
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:52 schreef huuphuup het volgende:
Mefke als ik Amélie op haar buik leg dan tilt ze haar hoofdje op (goed afgericht hè?! ) en dat doet ze net zo lang tot ze helemaal oververmoeid is en het op een brullen zet. Maar hoofd neerleggen ho maar. Dus das niet echt een optie.
Nouja we horen het wel maandag.
Nouja, liever zo dan andersom toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 november 2009 @ 12:14:50 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75138916
Ik vind het niet reeel hoor, wat jouw fysio zegt Huup. Die is vast in de ban van alle voorlopers in Oei ik groei ofzo.
pi_75139098
Huup echt speeltjes vast pakken doet Leander ook niet hoor. Als ik het aan hem geef houdt ie het wel vast maar dat heeft ie niet eens door. En geregeld slaat ie zichzelf ermee voor zijn hoofd. En hij is nu 4,5 maand en van rug naar buik rollen doet ie de hele tijd maar andersom maar zelden. Hij kan het wel maar hij vind op zijn buik liggen prima en als ie moe word legt ie zijn hoofd neer en gaat slapen
pi_75139675
Niks Mefke.. een echte doorzetter is ze pas als ze dr bij kan...huppakeeeeej Misschien moet ik er een peijnenburg koek aanhangen

Lena begint ineens druk te rollen hier... tis geen hoogstaand kunstje, maar tis zo gezellig om te spelen zo samen!

http://www.youtube.com/v/lAOphWcN8jE&hl=nl

En die BV.. tsja, het is denk ik juist de druk die weggevallen is die maakt dat t nu ook wel weer fijn is... Ik kijk gewoon hoe vol mn borsten zijn of ik morgen ga kolven of niet. Ik kolf nu in ieder geval niet meer na de voeding, maar geef haar gewoon 60cc nutrilon A.R tegen t spugen voorafgaand aan de BV en dat geeft gewoon zoveel rust! Ik MOET nu niet meer zorgen dat ik voldoende voeding heb, dus ik heb gewoon rust in mn hoofd en dit is gewoon heerlijk voor ons beidjes!

En nu ga ik een muziekmobiel opwinden... dat is denk ik t volgende wat ik r ga leren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')