abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74883820
Sorboo!! Dat klinkt goed!! Ik hoop dat dit het begin mag zijn van een heerlijk langdurend slaapje!

Miss Sly.... wat zeg je dat allemaal weer mooi!

Hier eindelijk ook een poepluier, och wat had ze er last van en wat is ze nu opeens rustig. Het heeft haar goed dwars gezeten. Nu ligt ze ook lekker te tukken in haar wiegje. Overdag slapen is hier geen probleem. Het zou alleen in de nacht wel wat langer mogen....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74884077
Senna 4 maanden wat gaat het hard zeg!!

Desiredbrd gefeliciteerd!! gaat alles goed?
hoe spreek je de naam uit?

Isabeau woehoeeee! Goed bezig!!

fijn sproetje dat het zo opgelucht heeft.

Mef haha, erg hè? ik heb net ook al even gespiekt bij wehkamp maar vond er niets tussen zitten. Ik heb net mn zwangerschapsbadpak weer even gepast en dat zit nog acceptabel ( das vast een hint van mn lijf, doe dr wat aan...) Maar goed, voor die ene of twee keer zwemmen vind ik dat voor nu wel eventjes goed genoeg.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74884304
voor Isabeau!

Huup, wehkamp heeft zelfs corrigerende badpakken, wie weet durf ik dat nog wel..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74884373
25 minuten nu, maar man wat sta ik op scherp. Ik hoor in mijn hoofd telkens haar gehuil.... en dat terwijl ze gewoon stil is...
pi_74884423
de wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet van fok enzo

(maar nu opnieuw stil zonder naar haar toe te gaan)

En nu hou ik op. Ik hoef jullie geen verslag te doen van elke scheet van Isabeau.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 13:50:22 #206
5428 crew  miss_sly
pi_74884483
Sorbootje, wat goed van Isabeau! En ze moet klein beginnen he, met korte stukjes slapen. Dat bouwt zich dan wel weer op. En dan gaat het ook wel weer eens gewoon lekker mis enzo, dat hoort erbij

mef, wat een mooi kereltje heb je

Lekker allemaal vertrutten, heerlijk

DB gefeliciteerd! Ik vraag me ook af hoe je het uitspreekt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74884847
voor Tess met eczeem..

Bar wat balen dat het nu weer zo gaat... Kunnen ze niet elke dag komen filmen?

Huup volgens mij doen die kleintjes het er om, regelen op dagen dat je zelf niet fit bent.. Timo heeft tot nu toe nog nooit geregeld als ik me wel fit voelde Beterschap in elk geval!

Poppedein geniet lekker van je laatste beetje verlof En huhw daar zeg je nog eens wat! Ik zou als vermaanddag gewoon kiezen voor de laatste dag van elke maand, ongeacht of dat de 28ste, 29ste, 30ste of 31ste is

Desiredbard van harte!

Senna alweer 4 maanden

Sorbo wat knap van Isabeau! En je liveverslag is leuk hoor, vooral niet mee stoppen

Mefke wat een mooie foto!
pi_74885091
@Sorbo

Wij hebben ook maanden met een kindje gezeten dat overdag absouut niet wou slapen. Zo snel als wij hem neerlegde begon hij te huilen, nou zeg maar krijsen. Sinds hij medicijnen krijgt tegen maagzuur is het harde huilen afgenomen maar wou hij nog steeds niet slapen. Onder geen beding.

Volgens het CB en onze eigen intuietie kwam dat omdat hij nog nooit overdag had geslapen en daarom het ook niet wou. We hebben toen Rust en Regelmaat ingebouwd met het boek van Ria Blom.
We zijn begonnen met het structureel wegleggen van Jesse na zijn flessen. Dan was het soms wel 2 uur huilen maar uiteindelijk sliep hij of was hij stil. Soms wou hij echt helemaal niet slapen en bleven we heen en weer lopen. Dit is erg vermoeiend maar we bleven doorzetten. Na 2 weken hadden we dan resultaat. Jesse sliep al na een half uur huilen!! En dan ook meteen een uur soms wel 2. We bleven dit systeem volhouden, dat hield ook in : Geen tripjes, geen wandelingen, geen bezoek aan opa en oma. Nee echt strak volgens schema.

Een moeilijke tijd, maar het resultaat is dat Jesse tegenwoordig zonder huilen of met weinig huilen gaat slapen. Voor ons heeft dit goed gewerkt, verder volgen wij het boek niet echt meer,. Maar de rust en regelmaat zijn van levensbelang voor Jesse

Ik herken heel veel uit je verhaal dus mischien heb je wat aan deze post en wil je het zelfs eens proberen.

En dan iets anders: Jesse is precies 5 maanden vandaag!
pi_74885230
Wat leuk al die mama's die naar van die lekkere vertrutte gezinsparken gaan. Wij zijn vandaag net teruggekomen van een weekje in zo'n park met mijn ouders Heerlijk ontspannen daar. Al durfde ik met Esmee nog niet het zwembad in omdat het er wel heel erg naar chloor rook.

DB gefeliciteerd Hoe spreek je die naam uit en heb je ook een foto

Mefke wat een lieve foto! Ik zie toch wel wat kleine babyspekjes hoor

Davinia het gaat ook zeker al beter hoor. Eerst was het de hele dag huilen en nu "alleen nog maar" ruim genomen tussen 16 en 20 uur. Maar bij mij is de energie ook steeds minder aan het worden om er een beetje leuk op te reageren... Ik heb het gewoon inmiddels echt gehad met dat gehuil steeds... Vrijdag mogen we weer naar de ostheopaat.
pi_74885297
Sorbootje als het jou oplucht om een live verslag bij te houden, gewoon doen hoor! Ik weet dat je soms zo op scherp kunt zitten met een huilende baby en dan is van je af schrijven zo heeeerlijk
pi_74885341
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:16 schreef Stiemie het volgende:
Sorbootje als het jou oplucht om een live verslag bij te houden, gewoon doen hoor! Ik weet dat je soms zo op scherp kunt zitten met een huilende baby en dan is van je af schrijven zo heeeerlijk
agreed

Sorbo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:43:28 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74886045
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:14 schreef Stiemie het volgende:
Wat leuk al die mama's die naar van die lekkere vertrutte gezinsparken gaan. Wij zijn vandaag net teruggekomen van een weekje in zo'n park met mijn ouders Heerlijk ontspannen daar. Al durfde ik met Esmee nog niet het zwembad in omdat het er wel heel erg naar chloor rook.

DB gefeliciteerd Hoe spreek je die naam uit en heb je ook een foto

Mefke wat een lieve foto! Ik zie toch wel wat kleine babyspekjes hoor

Davinia het gaat ook zeker al beter hoor. Eerst was het de hele dag huilen en nu "alleen nog maar" ruim genomen tussen 16 en 20 uur. Maar bij mij is de energie ook steeds minder aan het worden om er een beetje leuk op te reageren... Ik heb het gewoon inmiddels echt gehad met dat gehuil steeds... Vrijdag mogen we weer naar de ostheopaat.
Daarom probeerde ik ook het positieve te benadrukken! (least i can do)

sorbo, die live-verslagen vergroten juist de voorpret!

heb je ook live-feed vanaf de wieg?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74886517
En nu zit ik toch echt op een update te wachten hoor sorbo!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74886792
Zit je in Kamperland/Wissenkerke, Poppedein? Daar heb ik gewoond. Heb jaren op de Roompot gewerkt! Zit nu een half uurtje van je vandaan.

Ga je morgen toevallig naar Goes? Sinterklaas komt!
pi_74886835
Haha ik had geen tijd voor een update, want mevrouw was WAKKER! Maar dat mocht best na een uur slapen met kleine onderbrekinkjes. Ik vind het een goed begin!

Heerlijk dat jullie zo goed begrijpen dat je heel blij van dit soort kleine dingen kunt worden. Mijn kinderloze vriendinnen val ik er liever niet mee lastig. Weet hoe suf ik dat soort verhalen altijd vond toen ik zelf nog geen kind had

The Frankey, bedankt voor je post. Als dit niet blijkt te werken zal ik me er zeker in verdiepen. Alleen op dit moment zegt mijn intuïtie dat 't niet in rust en regelmaat zit, maar in bij mama willen zijn. Ze slaapt namelijk wel, maar niet alleen. Ik vind dat ze juist heel relaxed op uitstapjes, bezoekjes en dat soort dingen reageert. Raakt er niet snel van 'over de zeik' zeg maar.

Wanneer zal ik haar weer in haar bedje leggen? Ze is nu een uur 'op'. Overigens zonder één moppertje.
pi_74886906
Oh ze gaf zelf al antwoord door te gapen en zware oogleden te krijgen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:12:04 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74886933
kijk even naar hoe ze reageerd Sorboo
*geeuwen
*oogjes wrijven
*hoofd weg draaien
kunnen tekenen zijn dat ze moe is, en dan gewoon rustig in bedje leggen.

Sserpente, alvast veel plezier bij de sint morgen. misschien eens keertje meeten?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74886954
Gezellig!
pi_74887058
Ze ligt weer in haar bedje. Huilde even en is nu stil, maar dat zegt niets. Da's nog maar een minuutje.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:20:41 #220
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74887156
Hier ook een heerlijke slapende Roy na een gezellige wandeling, ondanks dat het eindnovember is vond ik het ook echt niet koud buiten.
even heerlijk langs de zeedijk gelopen.

ssserpente we spreken wel keertje af via de pm, hoelang heb je nog verlof?
pi_74887188
Oeh ik kreeg trouwens geweldig nieuws vandaag. Op het kinderdagverblijf hier in het dorp konden we op donderdag niet terecht omdat de groepen dan vol zaten, maar ik werd vandaag gebeld dat de groep uitgebreid wordt en dat Isabeau op alle gewenste dagdelen nu een plek heeft!

We zijn gelijk nog even wezen kijken. Ze vond het bijster interessant (lees: , ja daar wel!)

En ze is nog steeds stil!! Heeft maar twee minuutjes gehuild ofzo!
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:22:23 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74887203
oh, en aan oren gaan trekken (soort van) is ook een klassiek "ik ben moe" teken

wil je niet dat ze in de box slaapt?

of anders mss iets van een muziekje zachtjes op dr kamer zodat het niet helemaal stil is? de gedachte daarbij is dat het in je baarmoeder natuurlijk ook een continue herrie is (je darmen, hartslag, bloedsomloop) en dan is het ineens superstil, is een grote overgang.
pi_74887210
Sorbootje wat goed
pi_74887259
Haha dan is haar vader altijd moe, want die zit altijd aan zijn oren te trekken!

Het is nu alles behalve stil op haar kamertje. Je hoort de wind loeien (Fries weidegebied ) Volgens mij vindt ze dat wel lekker!

We hadden het wiegje eerst steeds in de box staan, maar daar wordt ze steeds wakker/afgeleid.
pi_74887285
en weer huilen... ach toch ben ik apetrots voor zo'n eerste keer en we houden stug vol!
pi_74887309
Wat een lieve foto, Mef. En je teennagels alweer gelakt zie ik? Daar kun je nu weer bij natuurlijk.

Pff Huup, daar was je al bang voor. Vanavond lekker vroeg naar bed.

DesiredBard, gefeliciteerd!
En ook een vermaanddagknuffel voor kleine grote Senna en Jesse!

Wat fijn Sorbo! Houden zo! [Edit: bummer!] Goed nieuws ook van het kdv!

Dat babyzwemmen hè, voegt dat echt wat toe? Ik bedoel, is het echt nodig om lessen te volgen? Een vriendin van me heeft nl met haar dochter de cursus net afgerond, dus ik zat me af te vragen we niet net zo makkelijk elke week met haar naar het zwembad kunnen gaan. Dan wel op een tijdstip waarop het warme bad open is en het niet druk is (lees: er weinig schoolkinderen zijn). Of is dat erg onverantwoord?

Bar, ik heb tot 11 januari verlof. En daarna ga ik drie dagen werken. Ws woensdag, donderdag en vrijdag. Leuk om eens wat te gaan drinken of zo!
pi_74887607
Het is alweer tien minuten stil. Mijn vorige post kwam tijdens een mini-huiltje:)
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:38:12 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74887630
heerlijk he sorbo
pi_74887687
Ja, maar ik lul dit hele topic nog vol met mijn het-is-nu-drie-seconden-stil-joehoe-posts
pi_74887960
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Sorbootje het volgende:
Ja, maar ik lul dit hele topic nog vol met mijn het-is-nu-drie-seconden-stil-joehoe-posts
Er is nog plek zat op internet voor een paar meer van dat soort topics hoor
Fijn dat het zo goed gaat! En gewoon blijven volhouden inderdaad
pi_74888039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Sorbootje het volgende:
Internet is nog lang niet vol hoor
pi_74888316
in dat geval....

35 minuten al! Ik heb voor het eerst in dagen de vaatwasser uit én in kunnen pakken. 't Zijn de kleine dingen die 't em doen zeg maar... (en het werd tijd zeg, de keuken begon er uit te zien als een uitdragerij )
pi_74888363
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:03:15 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74888421
Sorbootje, wat fijn

Ik weet nog wel dat ik de eerste paar keer binnen op de bank zat, beetje fokken, met het idee: ach, ze gaat toch zo weer huilen dus ik kan beter nergens aan beginnen....tot ik vervolgens 2 uur lekker op de bankz at te fokken voor ze begon te huilen Dus sindsdien doe ik toch maar iets meer als ze in bed ligt
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:08:38 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74888595
hier is het door hulp ook weer aardig op de rit, hoef nu aldoor maar kleine dingen te doen en dan is het weer netjes.
en ook durven zeggen het moet niet schoon als het niet lukt dan lukt het niet, dan is het voor morgen bij wijze van.
pi_74888637
Hahaha ja dat kan ik me helemaal voorstellen Miss Sly!

Ik ben heel erg benieuwd hoe vannacht zal gaan. Vannacht gaan we haar voor het eerst ook op haar kamertje laten slapen, omdat mijn man heel erg verkouden is en haar steeds wakker hoest.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:10:20 #237
5428 crew  miss_sly
pi_74888649
Fijn dat de hulp je goed doet, Bar. En idd leren accepteren dat dingen niet allemaal gaan en dat dat ook niet hoeft! Morgen is er weer een dag.
* miss_sly heeft daar geen enkele moeite mee, maar dat zal wel komen omdat ze een luie donder is
pi_74888712
En hier nog een luie donder!
pi_74889508
Ik heb eigenlijk een beetje een luxeprobleem.

Ik wil een beetje ritme gaan brengen in Lente d'r slaapjes, da's vooral handig als ze straks naar het kdv moet. Maar ik heb geen idee wat voor haar het beste is, dus hoeveel slaap ze nodig heeft. Als ik 'r in bed legt, valt ze namelijk óf vrij vlot in slaap en slaapt ze zeker een uur tot anderhalf door. Óf ze blijft gewoon wakker en duimend om zich heen liggen kijken. Zonder te huilen dus.

Leg ik 'r overdag helemaal niet in bed, dan blijft ze ook fit en vrolijk. Meestal valt ze wel na de late middagvoeding rond 16:00 uur nog even in slaap dan.

Als ze overdag vrij veel wakker is geweest, valt ze wel 's avonds in je armen in slaap. en ligt ze echt voor pampus.

's Nachts slaapt ze ook elke keer vijf uur achter elkaar.

Samenvattend: leg ik r in bed, dan is het oké (ze slaapt of kijkt lekker om zich heen), hou ik r wakker, dan is het ook oké.

Erg makkelijk natuurlijk, maar van structuur is geen sprake.

Ik zit me nu dus af te vragen hoeveel slaap het dametje nodig heeft zodat ik 'r op vaste tijden in bed kan leggen.

Ik snap wel dat jullie geen pasklaar antwoord hebben, maar ik zou het wel fijn vinden om te weten op welke tijden jullie kindjes slapen, dan kan ik daarvanuit wat gaan experimenteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 20-11-2009 16:41:46 ]
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:38:48 #240
5428 crew  miss_sly
pi_74889605
Ssserpente, als je het doet vanwege het kdv zou je ook even met hun contact op kunnen nemen om te vragen hoe hun dagindeling is dadelijk. Kun je op die dagindeling gaan proberen een ritme met Lente op te bouwen

Senna gaat nu dus een aantal weken naar het kdv en heeft nog geen ritme, maar van de hele kleintjes wordt dat ook niet echt verwacht bij ons kdv. We hebben aangegeven slapen en voeden op verzoek (op signalen van Senna zelf dus) en dat doen ze dan ook gewoon.
pi_74889764
Fijn dat dat zo gaat. Ik doe het niet alleen voor het kdv, maar vind het zelf ook wel fijn om van een aantal vaste tijden uit te kunnen gaan.

Maar zal sowieso eens een belletje doen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:00:32 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74890278
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:26 schreef Ssserpente het volgende:

Dat babyzwemmen hè, voegt dat echt wat toe? Ik bedoel, is het echt nodig om lessen te volgen? Een vriendin van me heeft nl met haar dochter de cursus net afgerond, dus ik zat me af te vragen we niet net zo makkelijk elke week met haar naar het zwembad kunnen gaan. Dan wel op een tijdstip waarop het warme bad open is en het niet druk is (lees: er weinig schoolkinderen zijn). Of is dat erg onverantwoord?

Nee joh...! Ik ben een paar keer naar babyzwemmen geweest, bij ons is dat ook echt vrijblijvend, je hoeft dus niet iedere week te komen. Ik vond het leuk om ideeen te krijgen, wat kan wel en wat kan niet (er kan meer dan ik dus dacht...;)) En leuk in een groep met allemaal babies die ongeveer even oud zijn. Maar ik ga zeker niet iedere week, ik wil die verplichting ook niet. Lekker 'zelf' zwemmen met ze is ook superleuk!

Vermaanddag voor Senna en Jesse!
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:04:41 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74890394
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:08 schreef _Bar_ het volgende:
hier is het door hulp ook weer aardig op de rit, hoef nu aldoor maar kleine dingen te doen en dan is het weer netjes.
en ook durven zeggen het moet niet schoon als het niet lukt dan lukt het niet, dan is het voor morgen bij wijze van.
Niet bij wijze van... zo is het gewoon! en dat heb ik ook echt moeten leren hoor....t lukt mij ook nog niet altijd!
pi_74891339
Dat babyzwemmen is hier wel echt een soort van cursus, dus ik ga even vragen hoe of wat, want dat zie ik niet echt zitten. Ik zou liever gewoon binnenlopen als het mij uitkomt en dat er dan vaste tijden voor zijn. Maar hier wordt je ingedeeld in een groepje en gaan ze ook echt een programma volgen. Had via de mail allemaal vragen gesteld, maar kreeg mail terug dat ik moest bellen en zo ver ben ik nog niet gekomen.

Ik geloof dat ik ook van het luie soort ben. Ik ruim op als er bezoek komt, maar het is mijn hobby echt niet. Tot grote ergenis van mijn moeder, want van haar moet alles schoon en een dag niet gestofzuigd is een dag niet geleefd, bij wijze van.
pi_74891570
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee joh...! Ik ben een paar keer naar babyzwemmen geweest, bij ons is dat ook echt vrijblijvend, je hoeft dus niet iedere week te komen. Ik vond het leuk om ideeen te krijgen, wat kan wel en wat kan niet (er kan meer dan ik dus dacht...;)) En leuk in een groep met allemaal babies die ongeveer even oud zijn. Maar ik ga zeker niet iedere week, ik wil die verplichting ook niet. Lekker 'zelf' zwemmen met ze is ook superleuk!

Vermaanddag voor Senna en Jesse!
Thanks! Ik had er gister nl een discussie over met lief. Wmb ga ik gewoon op een rustig tijdstip en wanneer het ons uitkomt met Lente en die vriendin lekker een uurtje zwemmen. Maar N. vond dat eigenlijk nogal een eng idee. Hij zou het fijner vinden als ik onder 'professionele' begeleiding ga.

Dat vond ik nogal overdreven, dus vroeg me af of hij nou zo overbezorgd is, of dat ik het misschien onderschat...
pi_74891630
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef mefke79 het volgende:
Dat babyzwemmen is hier wel echt een soort van cursus, dus ik ga even vragen hoe of wat, want dat zie ik niet echt zitten. Ik zou liever gewoon binnenlopen als het mij uitkomt en dat er dan vaste tijden voor zijn. Maar hier wordt je ingedeeld in een groepje en gaan ze ook echt een programma volgen. Had via de mail allemaal vragen gesteld, maar kreeg mail terug dat ik moest bellen en zo ver ben ik nog niet gekomen.

Ik geloof dat ik ook van het luie soort ben. Ik ruim op als er bezoek komt, maar het is mijn hobby echt niet. Tot grote ergenis van mijn moeder, want van haar moet alles schoon en een dag niet gestofzuigd is een dag niet geleefd, bij wijze van.
herkenning!!

okay smerig is het hier nooit (ik neem aan bij jou ook niet ) maar als mn lief heeft gezegd dat hij de afwas zou doen, en hij "vergeet" het vervolgens een week (of twee ) dan laat ik het rustig staan. Het staat mij niet in de weg ik stapel wel verder
zelfde geldt inderdaad voor de troepjes in de woonkamer, het ligt mij niet in de weg maar voor de vorm ruim ik wel altijd ff op als ik visite krijg

Over dat babyzwemmen, voor zover ik hier begrijp uit de website bij ons is het ook echt een cursus. Vind ik ook wel jammer. We kunnen en willen niet wekelijks, gewoon eens in de zoveel tijd ofzo. Misschien een keertje gaan (baby) vrijzwemmen gewoon, om te kijken of ze het uberhaupt leuk vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74892167
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef mefke79 het volgende:
Dan komt je moeder toch lekker bij jou stofzuigen
pi_74892586
Oeh babyzwemmen, ik wil het ook graag gaan doen en volgens mij is er bij 1 zwembad hier in de buurt sowieso gewoon vrije inloop, dat lijkt me het meest ideaal. Binnenkort eens informeren hoe het zit

Timo heeft iets nieuws ontdekt Hij zat in de wipstoel en ik zat naast hem op de bank, met hem te spelen.. Kijk ik echt hooguit 3 tellen ergens anders heen, kijk ik terug naar hem, is hij half uit de wipstoel geschoven Tijd om het riempje vast te gaan doen
pi_74893360
Hallo lieve mama's.
Ik lees hier regelmatig mee maar posten komt er steeds niet van. Hopelijk vanaf nu wat meer, want ik geloof dat ik een beetje in het ritme van mama zijn begin te komen

Het gaat heel goed met 'Xeentje' (mag ze in de op? 29-09-2009). Ik ga haar maar zo noemen hier want ik moet er niet aan denken dat ze ooit haar eigen naam googled en er dan achterkomt hoe haar papa's eerste reaktie was op haar komst.
Ze is inmiddels 'al' 3650 gram, maar ze komt van 2590 gram, dus dat is best heel goed Maatje 44 past niet meer, maar maatje 50 is eigenlijk nog wat te groot.
Ook verder gaat het heel goed met haar. Ze slaapt 's nachts soms al 5 uur door en verder meldt ze zich keurig iedere 3 uur. Je kunt er een klok op gelijk zetten Ze huilt alleen als het etenstijd is, als ze een plas heeft gedaan (de dagelijkse poepfeesten deren haar niks), of als ze wil knuffelen met papa en mama.

Mijn enige grote zorg is de Mexicaanse griep. Ik lees hier dat sommigen babyzwemmen doen, maar dat heb ik afgeblazen omdat ik zo bang ben voor die griep. Ook de cursus babymassage in groepsverband heb ik gecancelled, we krijgen nu priveles babymassage thuis. Erg leuk Op mijn werk vragen ze allemaal wanneer ik Xeentje kom showen, maar ook dat durf ik dus niet aan. Volgend weekend komt Sinterklaas naar het werk voor de kinderen en ik twijfel nog of we zullen gaan. Ik ben zo bang dat ze besmet raakt. Ze was zo enorm klein maar ze doet het zo goed. Ik durf gewoon geen risico's te nemen. Wat ook een rol speelt is dat het niet lukt met borstvoeding. Ze krijgt flesvoeding, dus ze mist de afweerstoffen die met de borstvoeding mee zouden komen.
Maar al die dingen die we nu moeten missen vind ik wel ontzettend jammer. En als ik hier dan lees dat veel gaan babyzwemmen dan ga ik toch weer twijfelen. Ben ik te overbezorgd?
pi_74893497
Vind ik niet hoor. Ik kan het me iig heel goed voorstellen. Niet druk om maken, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als ze straks wat stabieler oogt, kun je d'r aan de hele wereld laten zien en alle clubjes met d'r aflopen.

Als jij het een veilig idee vindt om d'r binnen te houden, lekker doen.

Ik denk trouwens dat ik hetzelfde zou doen.
pi_74894137
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:00 schreef Ssserpente het volgende:
Vind ik niet hoor. Ik kan het me iig heel goed voorstellen. Niet druk om maken, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als ze straks wat stabieler oogt, kun je d'r aan de hele wereld laten zien en alle clubjes met d'r aflopen.
Haha ja precies. Ben zo apetrots
pi_74894246
En terecht!
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 19:57:04 #253
5428 crew  miss_sly
pi_74895396
Xenia
Xeentje, wat klinkt dat lief

Ik kan me goed voorstellen dat je voorzichtig bent, hoor. Ze was natuurlijk ook wel heel klein en fijn en met je lieve, kleine meisje ga je geen onnodige risico's nemen, toch? Er komt nog tijd genoeg om al die leuke dingen te doen als die risico's minder/verdwenen zijn
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:45:16 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74897752
Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen

Live-verslag van Isabeau, een minder huilende Esmee en Jesse, een bijdehante Roy, een mooie Driekus , een vakantievierende Lena, een goed beschermd Xeentje, een poepende Amelie, een schuifende Timo en alle anderen waar ik nu even niet op kan komen....

Ik heb alle babytalk best een beetje gemist vandaag op mijn Eerste Werkdag. Het was me eigenlijk best meegevallen, heb mijn jongens erg gemist maar het was wel te doen. Heb me wel moeten inhouden, ik wilde mijn voornamelijk kinderloze collega's niet al te veel "lastigvallen", ik weet namelijk van mezelf dat ik behoorlijk kan doordraven wat verhalen over mijn kinderen betreft
Ach ja, waar het hart vol van is he
Ik heb getrakteerd op gebak (was ook nog jarig 2 weken terug) en ging naar huis met een mand vol met kadootjes voor Toby. Zo lief!! Ze hadden allemaal afzonderlijk 1 kado gekocht: boeken, baby-gym, sokjes, shirtje, knuffel... Erg verwend
Het kolven ging minder goed dan verwacht maar het is me toch gelukt om voldoende bij elkaar te krijgen. Toby blijkt godzijdank goed te drinken uit een flesje en vond de ontdooide melk ook nog lekker. Hij ligt nu te slapen, doodop van alle kusjes en knuffels waar ik hem mee overladen heb toen ik hem eindelijk weer zag
.... met gevoel voor drama....
pi_74897901
Kersjes dat klinkt als een hele fijne eerste werkdag! Wat lief zeg van al die cadeautjes En al die leuke verhalen over je kleine mannen vertel je dan maar gewoon lekker aan ons!

En Xenia ik geef je groot gelijk hoor! Linde is al ruim 2 jaar en nog vermijd ik momenteel onnodige mensenmenigtes met haar. Niemand zit te wachten op een ziek kindje en al helemaal niet als ze zo klein zijn
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:55:04 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74898130
Xenia, jullie staan erbij!

Er was nog iemand die erbij wilde dacht ik, maar ik weet niet meer wie.
pi_74898192
Isabeau stónd erin maar is weer verdwenen.

Isabeau is van 12-10-2009
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 21:58:19 #258
5428 crew  miss_sly
pi_74898257
volgens mij lunastar, BE
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:09:26 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74898707
Ja, die was het ja! Even terugzoeken!
Sorbo, ik zal jullie er ook weer bij zetten.
pi_74906279
Sorbo, klinkt goed zeg, die slaapjes in haar wieg!

Ssserpente, ik ben met Mirte pas gaan babyzwemmen toen ze een maand of 8 was, maar ik vond het wel heel erg leuk om te doen.
Het was bij ons gewoon vrij of je kwam, je betaalde per keer (of nam een knipkaart). Dus ideaal.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon lekker zelf gaan, waarom zou dat onverantwoord zijn?

Bar, lekker dat de boel weer een beetje op de rit is!

Xenia, overbezorgd... nee dat denk ik niet. Volgens mij is er niks mis mee om gewoon je gevoel te volgen hoor! Ik ben ook een beetje huiverig met grote groepen mensen bij elkaar...

Kers, klnkt als een goede eerste werkdag!
Fake it till you make it...
pi_74909215
ohooo mn meiske kwijlt zó ontzettend veel en ze kauwt op van alles en nog wat en moppert ontzettend als ze dan niet meer kan kauwen. Daarnaast (okay ze poept niet maar windt wel ) maar stinken dr poepies ontzettend. Ze gaat er toch niet nu al een tandje tegenaan gooien hè?!
ik weet heus dat ze een orale fase doorgaan en dan ook meer kwijlen enzo maar hmm.. toch..
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74909571
ow huup, dat doet Senna ook al een tijdje, enorm kwijlen. En haar scheetjes hebben natuurlijk een heerlijke roosjesgeur

mijn meisje is zo ziek Ze is echt een heel zielig hoopje baby en ik kan bijna niets voor haar doen.
Net had ze 38,9, maar volgens de hap vanmiddag zegt de temperatuur niet zo veel. Ik schrik er toch van, vind het maar hoog.

Ow ja, hoe kun je dat voelen aan de fontanel of ze uitgedroogd is of niet?
pi_74909644
Nijna, las dat de wvk langs is geweest. heeft ze nog bruikbare tips voor jullie?
Het was helemaal niet zo tot me doorgedrongen dat je het zo slecht trok.
Maar wel logisch hoor, die nachten joh, echt zo killing als je je slaap moet missen!
Hoop dat het snel beter zal gaan!

Mikoxx:

In allerlei kleurtjes verkrijgbaar

Leuk, zwemmen met je kleintje! Wij zijn afgelopen week een midweek weg geweest, heerlijk genoten, maar niet met Lars gezwommen. Hij heeft nog geen prikjes gehad, en al die bacterien enzo...
Maar het ging goed met Lars! Zit steeds wat beter in zijn vel!
Na de fles ligt hij vaak even op de bank naar me te lachen en geluidjes te maken.
Ik baal wel echt dat hij maandag prikken moet. Ik ben ook een beetje bang denk ik
Het gaat nu eindelijk eens lekker, wat gebeurt er na de prikken???
Maar goed, hij zal ze een keer moeten krijgen.....

even klein hoor, dan ziet de Fokwet het hopelijk niet....Lars heeft de laatste 2 nachten doorgeslapen....! Zo ineens!!!! heeeeeeeeeeeeeeeel fijn!

[ Bericht 7% gewijzigd door XXXKarinXXX op 21-11-2009 22:59:04 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74909738
Jeetje Miss, het gaat al de hele week niet goed met Senna he?
Wat een zorgen kun je je maken om zo'n ukkie he, het voelt echt ZO naar als je kindje ziek is.
Hoe reageert ze op zetpilletjes?
Dat met de fontanel heb ik geen antwoord op, maar zolang ze nog huilt met tranen is ze niet uitgedroogd.
En als je de huid vastpakt en het gewoon terug zakt, en niet omhoog blijft staan is het goed.
Drinkt ze zo slecht?
En de temp. het is wel echt koorts, maar wat je zegt, het zegt geloof ik niet alles. Meike heeft als ze koorts heeft ook meteen heel hoge koorts, ik belde de HA toen ze 40.7 had en toen kreeg ik te horen dat het niet zo erg was, als het maar geen 41.7 zou worden......hmmmmm
pi_74909804
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:40 schreef huuphuup het volgende:
ohooo mn meiske kwijlt zó ontzettend veel en ze kauwt op van alles en nog wat en moppert ontzettend als ze dan niet meer kan kauwen. Daarnaast (okay ze poept niet maar windt wel ) maar stinken dr poepies ontzettend. Ze gaat er toch niet nu al een tandje tegenaan gooien hè?!
ik weet heus dat ze een orale fase doorgaan en dan ook meer kwijlen enzo maar hmm.. toch..
Hier ook een kwijlfase. Is vooral leuk als je vliegtuigje speelt. Baby boven je hoofd. Baby lacht. Baby kwijlt. In jouw mond. Nomnomnom!

Ik hoorde laatst van iemand dat die was bevallen van een baby mét tand whuuuhhh.

Een voor Senna. Dat ze maar gauw helemaal beter wordt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74912222
Karin, wat knap van Lars en wat heerlijk zo'n midweekje weg.
De wvk had niet echt tips. We doen het wel goed en volgens haar zit er ergens een omslagpunt rond deze tijd vaak...
Ze belt van de week nog even. Het wisselt heel erg hoor hoe het gaat, na een betere nacht trek ik het ook allemaal wat beter.
Vannacht wel een goede nacht, maar ze is nu vandaag veel aan het huilen, ben wel blij dat manlief het nu ook een keer ziet, want die bleef maar zeggen dat het wel meeviel...
Komt vast goed... en mn moeder komt af en toe een dagje en dat is ook erg fijn!

Hoe gaat het inmiddels met Senna, miss_Sly?
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 17:43:56 #267
5428 crew  miss_sly
pi_74912449
Niet goed Ze krijgt om de 8 uur een zetpil op advies van de arts van de hap, en om 4 uu rheeft ze er eentje gehad, maar die lijkt niets te helpen. ze is heel warm en blijft maar huilen, ze gaat niet eens meer tegen me aan zitten slapen, zoals ze gisteren en vandaag de hele tijd gedaan heeft.
Schaap is even kijken of de zetpil misschien in haar luier zit en ze hem er weer uitgedrukt heeft.

NIet dus, en haar temp is 38,8 ondanks zetpil.
pi_74912647
Och Senna toch Arme meid
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 22 november 2009 @ 18:09:03 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74912822
Oeh dat klinkt niet fijn Miss... bah!
Karin, wat fijn dat het zo goed gaat joh! Heeeeerlijk! Mag ook wel he? Succes morgen met de prikken!

Hier niet zo'n fijne dag vandaag.... de jongens hebben huildag geloof ik. Bah!
pi_74913416
Ach arme Senna.. Beterschap
  zondag 22 november 2009 @ 18:48:51 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74913899
beterschap Senna
pi_74914154
jee miss...
nog steeds niet goed dus...
en het is MG?
moet je niet ff de HAP bellen?
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 19:19:08 #273
5428 crew  miss_sly
pi_74914877
we zijn gistermorgen bij de hap geweest. goed in de gaten houden en als we het niet vertrouwen weer bellen. nou ja, en het bleef hetzelfde, dus teruggaan was niet echt zinvol he. nu net had ze, 2 uur na het inbrengen van de zetpil, een opleving en heeft ze even in de wipstoel gespeeld met haar knuffeldoekje. na een uurtje ongeveer was het weer over en nu slaapt ze weer bij me op schoot.
pi_74914963
Aw miss_sly wat ontzettend rot voor jullie.
Ik las vlak voor de downtime van fok dat Senna ziekjes was en moest er de hele tijd aan denken.
Sterkte voor jullie alledrie
  zondag 22 november 2009 @ 19:44:37 #275
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74915740
gets, ik hoop dat je frumpie gauw opknapt, Miss...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74915825
Sterke Miss. Hoe is dr temp. nu?

Lente krijgt morgen voor 't eerst d'r prikje.
pi_74915904
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:47 schreef Ssserpente het volgende:
Sterke Miss. Hoe is dr temp. nu?

Lente krijgt morgen voor 't eerst d'r prikje.
Lars ook
  zondag 22 november 2009 @ 19:54:30 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74916096
Mijn baby heeft ze afgelopen woensdag gehad. Hij was er echt een halve dag naar van en huilde veel en daarna was het ook over gelukkig.
Wel heel zielig, toen ie geprikt werd moest hard huilen, en daarna begon hij zo weer vol vertrouwen te lachen naar me. En gelijk werd er nog een prik in zijn beentje gejast. Gemeen is dat toch eigenlijk...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74916594
MIss, wat sneu voor Senna en voor julile. Hopelijk knapt ze snel op!
Volgens mij is het druk hier op het cb, mijn vier weken afspraak was pas met bijna 6 weken en nou zijn de eerste prikjes ook later, pas op 8 december. Dan is Driekus al bijna 11 weken geloof ik.
En vrijdag intake op het kdv, ben erg benieuwd, stom he, maar ik heb er wel zin in om em af en toe weg te gaan brengen. Morgenochtend gaan we trouwens op bezoek bij mijn werk, lekker showen met mijn manneke. Ben erg benieuwd, ben er niet meer geweest sinds begin augustus en ik weet dat mijn werkplek door een ander is ingenomen, dus kan ook niet naar mijn eigen bureau.
pi_74917176
He Miss, wat zielig en ook een beetje eng dat Senna zo ziek is. Althans ik zou het moeilijk vinden, zo de eerste keer geconfronteerd worden met iets waar je zo weinig tegen kan doen. Ik hoop dat ze gauw beter wordt!

He Rocka, dat had ik ook bij de eerste prikjes, die grote kijkers die je vol vertrouwen aankijken en dan opensperren van pijn/schrik, bah. Heel naar vond ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 20:25:45 #281
5428 crew  miss_sly
pi_74917366
oeke, ik vind het ook heel moeilijk en eng. Ik heb zo vaak gedacht dat we de hap nog maar weer eens moesten bellen, maar als ik het er dan met schaap over had en we het even bekeken, was er niets veranderd en dus geen reden. Maar nu is ze weer heel zielig en huilen enzo, en dan weet ik het weer niet meer.

Ik hoorde van mijn vader dat mijn jongste neefje (2 maanden ouder dan Senna) het ook had en die was tot gisteravond laat echt ziek en vanochtend ineens weer koortsvrij en heel erg opgeknapt. Dus ik hoop dast ook maar voor Senna.

Mama's met kindjes die een prikje moeten sterkte ik vond het ook heel naar, wat Rocka ook zegt. En ook al weet je dat je het voor je kind doet, het is en blijft naar.
pi_74918091
voor jou ook Miss! Ik had trouwens even terug gelezen en ik vond deze post zo herkenbaar:
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Al 4 maanden zo groot al en toch nog zo'n kleintje Sommigen beginnen nu al zo'n beetje met bijvoeding. Ik was het al niet van plan, maar ik vind het ook zo nog niet passen bij ons kleine meisje, veel te klein nog voor iets anders dan melk. En toch al zo groot, ze kletst je de oren van je hoofd, grijpt naar alles wat binnen handbereik komt, wordt lekker druk en onhandelbaar bij het verschonen en omkleden en heeft de poes ontdekt
Als eerste nog gefeliciteerd met de 4 maanden!

En in Londen heb ik bij Ko voor het eerst echte interesse in eten ontdekt.
Hiervoor was alles wat je in je hand had en bewoog interessant, boterham, koekje, maar ook een bus purschuim.
(nav een weddenschap met P. die zei dat Ko alleen zo naar eten keek en om dat te bewijzen met een bus purschuim ging zwaaien en dezelfde blik in die oogjes verscheen! )
Maar we zaten in een restaurantje en ik was Ko aan het voeden maar hij wilde zich steeds omdraaien. Uiteindelijk deed ik dat en hij stortte zich bijna op de bonen in tomatensaus en toast.

Maar ik wil ook wachten tot 6 maanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74918189
Ik weet nog dat ik Meike toen met de eerste prikjes op zo'n matje moest leggen, dan kon ze makkelijker prikken....toen wist ik nog niet beter....maar dat gebeurt me niet weer!
Dan doet de wvk maar wat meer moeite, ik neem mijn vriendje lekker bij me, dan kan ik hem meteen troosten!

En het is inderdaad vet gemeen...hadden ze maar een drankje ipv die gemene prikken....

Miss, hebben ze nog gezegd wanneer je aan de bel moet trekken?
Kindje van de buren heeft ws ook MG, maar als de koorts boven 38,7 kwam moesten ze bellen....?
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 20:45:08 #284
5428 crew  miss_sly
pi_74918463
oeke, Senna begint hier ook te kijken naar wat we doen, dus ook dat we eten, maar ik heb echt niet het idee dat ze nou zo nodig ook wil wat wij hebben. Ja, alels wat wij hebben OMDAT wij het hebben, inderdaad. Ik wil ook tot ongeveer 6 maanden wachten. Een dag meer of minder vind ik dan niet zo belangrijk, maar ik wacht iig tot na Kerst en O&N. Maar Ko begint er dus wel interesse in te krijgen? En wanneer is hij 6 maanden; bijna toch?

Karin, ze hebben hier alleen gezegd te bellen als ze suf wordt ( niet reageert of wakker te krijgen is) en als we ongerust zijn. Nou ben ik al de hele tijd ongerust en er is niets veranderd, dus niet ongeruster, rationeel dan he. Bovnedien wilde de arts die ik sprak het niet eens hebben over de mexicaanse griep, omdat die volgens haar niet gevaarlijker ofzo was dan een gewone seizoensgriep, dus was het belangrijk of het dat was of niet.
pi_74918588
Hm, jullie zijn ook niet echt bemoedigend.

Miss, veel sterkt meid!
pi_74918810
Senna nog steeds zo ziek... Miss sly dat is het echt het allernaarste van mama zijn, als je kindje ziek is

Esmee moest eigenlijk vorige week woensdag haar 1e prikjes hebben, maar we waren net een weekje weg en dus het ik het antwoordapparaat van de wvk ingesproken. Die moet ik volgende week terug gaan bellen voor een nieuwe afspraak, maar daar heb ik dus helemaal geen zin in. En inderdaad Karin gewoon lekker die uk tegen je aan houden bij het prikken!

En dinsdag moet mijn grote kleine meisje de mexicaanse griepprik. Als je ouder worden, worden die prikken alleen maar erger vind ik. Dan snappen ze van te voren ook nog eens wat er gaan gebeuren, maar ze zijn nog te klein om te snappen dat het goed voor ze is.
  maandag 23 november 2009 @ 09:05:02 #287
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_74931532
Kom voor het laatst hier even illegaal posten

Net terug van vakantie en ik zie dat ik heeeeel wat heb bij te lezen na 2 weken.
De vakantie was TOP echt genoten alleen echt hollands kl*te weer gehad maar dat mocht de pret niet drukken.

Mijn kleine mannetjes zijn vandaag 6 mnd en 3 dagen dus ik moet doorschuiven naar het volgende topic, veel succes allemaal met de mini's en een voor wie het nodig heeft en tot in het volgende topic.
pi_74931679
Miss, hoe gaat het vandaag met Senna?

Ik ga vanmiddag voor het eerst met Isabeau naar het consultatiebureau en ik vind het spannend. Mutsig he?

En ze slaapt sinds vrijdag ook 's nachts op haar eigen kamertje ipv bij ons op de kamer en het is echt een verademing. Zij slaapt beter en wij slapen beter. Ze werd om de haverklap wakker van de hoestbuien van mijn verkouden man en ik werd wakker van elk kreuntje. Ben zo blij!
pi_74931719
Doeg Mamanik. Veel plezier daar en fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
pi_74932648
MamaNik
Sorbo, ik vond het cb ook spannend de eerste keer. Sterker nog, ik blijf het spannend vinden, gewoon of ie goed gegroeid is enzo. En ik heb altijd het idee dat ik daar enorm sta te klunzen met luiers ed.

Miss, is Senna wakker geworden zonder koorts? Ik hoop dat jullie een goede nacht gehad hebben.

Ik ga Driekus uit bed vissen, em voeden en dan naar mijn werk. Hopelijk waai ik niet van de weg, wat een enorm rotweer!
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 10:14:30 #291
5428 crew  miss_sly
pi_74932711
ik heb me voor de derde dag op rij met mijn dochter tegen me aangeplakt op de bank genesteld. telefoon, glaasje water, afstandbediening, laptop en doos tissues voor mijn eigen snotneus binnen handbereik en niet te veel bewegen dan komen we de dag wel door.

kortom, nog weinig verbetering. koorts iets minder, maar nog steeds een arm ziek meisje hier. hoop zo dat het snel over is nu
pi_74933191
tot gauw Mamanik!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74933926
MamaNik!

Miss, vind het zo sneu voor jullie. Sterkte vandaag!

Mef, naar je werk? Toch niet om echt te werken?

Wij zijn net terug van 't cb. Prikjes vielen reuze mee. Ze sliep nog half en alleen bij het tweede prikje moest ze huilen. Heel eventjes maar, mijn dappere dodo. Nu ligt ze weer lekker te slapen.
  maandag 23 november 2009 @ 11:13:56 #294
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74934085
Beterschap senna snel weer opknappen hoor

hier een verkouden Roy met lichte verhoging.
opzich gaat het wel, alleen hij huilt nu nog meer en nu heel zielig
vandaag dus maar pyamadag ingelast.

[ Bericht 47% gewijzigd door _Bar_ op 23-11-2009 11:24:54 ]
  maandag 23 november 2009 @ 11:15:35 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74934130
miss_sly, ik heb ff gegoogled op uitgdorgingsverschijnselen bij baby's Bron
quote:
Symptomen en tekenen van uitdroging bij baby's - zuigelingen
De symptomen van uitdroging bij baby's zijn:

zeer onregelmatig plassen;
donkergele urine;
laag energie-niveau;
droge mond, weinig speeksel en geen of nauwelijks tranen bij huilen;
droge lippen (kloofjes) en huid;
diepliggende ogen en fontanellen (sterk ingezonken fontanel; zachte plekken boven op het hoofd).

Als het ernstig is, dan kunnen de volgende verschijnselen optreden:

dat de baby minder dan acht tot tien keer per dag urineert (geen natte luier de laatste drie uur);
dat de urine donkergeel is;
als je de huis indrukt, neemt het maar weer langzaam de oude vorm aan;
dat de urine naar vis ruikt en/of ureumkristallen bevat: ziet eruit als verpulverd baksteen en geven de luier een rozerode kleur.
Zolang je haar hierin niet herkent, is ze dus niet uitgedroogd!
beterschap voor je ukkie iig! tis echt heel erg naar, maar dr lichaampje is iig zelf al hard bezig met de ziektekiemen weg te jagen, anders had ze die koorts ook niet gehad.
pi_74934206
miss_sly wat ellendig nog steeds.
Kop op hoor, het kan nu echt alleen nog maar beter worden
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:17 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ga vanmiddag voor het eerst met Isabeau naar het consultatiebureau en ik vind het spannend. Mutsig he?

En ze slaapt sinds vrijdag ook 's nachts op haar eigen kamertje ipv bij ons op de kamer en het is echt een verademing. Zij slaapt beter en wij slapen beter. Ze werd om de haverklap wakker van de hoestbuien van mijn verkouden man en ik werd wakker van elk kreuntje. Ben zo blij!
Wat laat Sorbo? Wij moesten al een maand geleden bij het cb zijn met Xeentje.
Maar helemaal niet mutsig dat je het spannend vindt hoor. Ik vond het ook eng, had eigenlijk geen idee wat ik moest verwachten.
Weet niet of jij dat al wel weet, maar voor het geval van niet: je kindje moet uit de kleren en zal gewogen, gemeten en onderzocht worden. Neem dus iets warms mee waar je haar in kunt wikkelen, een extra luier en een hydrofieldoek.
Gelukkig was mijn vriend de eerste keer mee, want ik vond het ook een beetje stressig allemaal met dat aan en uitkleden, zorgen dat je kindje niet koud wordt, enz. Voelde me ook een kluns daar inderdaad Mefke.
pi_74934632
Is inderdaad laat. Ze is vandaag 6 weken maar ze waren ons vergeten

Bedankt voor de tips!
pi_74936451
Och, Senna nog steeds ziek... Beterschap meisje

Vanmorgen met Tess naar het cb geweest: 7850 gram en 66 cm. Mevrouwtje zit in een stijgende lijn. Ze mag groente/fruit/rijstewafeltje en we mogen gaan proberen of Tess normale (dus geen hypoallergene) voeding kan verdragen. Aangezien Tess niet reageert op peer/appel/worteltjes/banaan verwacht de cb arts ook niet dat ze gaat reageren op 'normale' voeding.

De cb arts was zowaar zeer tevreden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74936729
Goedzo Tess!

Iris heeft al 2 nachten goed geslapen . Overdag gaat het wat minder helaas... maar goed je kan niet alles hebben natuurlijk . De nachten ok is me op dit moment ff meer waard geloof ik...
pi_74939572
Nijna, fijn dat de nachten beter gaan....! Wat is goed? Slaapt ze door?
Overdag kun je het gehuil beter verdragen als 'snachts he. Hopen dat ze snel wat lekkerder in dr velletje zit, heb je enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Senna nog steeds ziek, he toch. Beterschap daar!
Miss Sly, heb je vrij genomen van het werk?

Tess goedgekeurd! Hoezee! Hopelijk gaat dat goed met de normale voeding. Wat krijgt ze nu dan?

En Lente heeft er dus ook 2 kleine gaatjes bij , vond je het niet zielig Ssserpente?

Lars was not amused hoor , stom geprik ook.
We hadden ook niet onze "eigen" wvk, dus ik was er ook al flauw van toen we nog naar binnen moesten.
Ze lezen zich niet even in ofzo he, kun je het hele verhaal weer gaan vertellen....pffff
En op mijn vraag of ze me tips kon geven omdat Lars zo onrustig zijn flesje drinkt had ze ook geen antwoord. "doe maar een kussen onder je arm" hmmm hmmm alsof het daaraan ligt zeg.
Nou ja, we modderen nog maar even aan met die flessen. Ze gaan wel leeg uiteindelijk, maar hij draait maar heen en weer, soms huilt hij tussendoor. Het is gewoon niet even een geniet-momentje, en dat vind ik jammer.

Maar goed, meneertje doet het prima. Kijkt tevreden en helder uit.
Zijn groei gaat ook goed, hij zit nu op 5175 gram en 58 cm.
Nu maar hopen dat hij niet zo'n last van de prikken gaat krijgen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')