abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74887309
Wat een lieve foto, Mef. En je teennagels alweer gelakt zie ik? Daar kun je nu weer bij natuurlijk.

Pff Huup, daar was je al bang voor. Vanavond lekker vroeg naar bed.

DesiredBard, gefeliciteerd!
En ook een vermaanddagknuffel voor kleine grote Senna en Jesse!

Wat fijn Sorbo! Houden zo! [Edit: bummer!] Goed nieuws ook van het kdv!

Dat babyzwemmen hè, voegt dat echt wat toe? Ik bedoel, is het echt nodig om lessen te volgen? Een vriendin van me heeft nl met haar dochter de cursus net afgerond, dus ik zat me af te vragen we niet net zo makkelijk elke week met haar naar het zwembad kunnen gaan. Dan wel op een tijdstip waarop het warme bad open is en het niet druk is (lees: er weinig schoolkinderen zijn). Of is dat erg onverantwoord?

Bar, ik heb tot 11 januari verlof. En daarna ga ik drie dagen werken. Ws woensdag, donderdag en vrijdag. Leuk om eens wat te gaan drinken of zo!
pi_74887607
Het is alweer tien minuten stil. Mijn vorige post kwam tijdens een mini-huiltje:)
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:38:12 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74887630
heerlijk he sorbo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74887687
Ja, maar ik lul dit hele topic nog vol met mijn het-is-nu-drie-seconden-stil-joehoe-posts
pi_74887960
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Sorbootje het volgende:
Ja, maar ik lul dit hele topic nog vol met mijn het-is-nu-drie-seconden-stil-joehoe-posts
Er is nog plek zat op internet voor een paar meer van dat soort topics hoor
Fijn dat het zo goed gaat! En gewoon blijven volhouden inderdaad
pi_74888039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Sorbootje het volgende:
Internet is nog lang niet vol hoor
pi_74888316
in dat geval....

35 minuten al! Ik heb voor het eerst in dagen de vaatwasser uit én in kunnen pakken. 't Zijn de kleine dingen die 't em doen zeg maar... (en het werd tijd zeg, de keuken begon er uit te zien als een uitdragerij )
pi_74888363
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:03:15 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74888421
Sorbootje, wat fijn

Ik weet nog wel dat ik de eerste paar keer binnen op de bank zat, beetje fokken, met het idee: ach, ze gaat toch zo weer huilen dus ik kan beter nergens aan beginnen....tot ik vervolgens 2 uur lekker op de bankz at te fokken voor ze begon te huilen Dus sindsdien doe ik toch maar iets meer als ze in bed ligt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:08:38 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74888595
hier is het door hulp ook weer aardig op de rit, hoef nu aldoor maar kleine dingen te doen en dan is het weer netjes.
en ook durven zeggen het moet niet schoon als het niet lukt dan lukt het niet, dan is het voor morgen bij wijze van.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74888637
Hahaha ja dat kan ik me helemaal voorstellen Miss Sly!

Ik ben heel erg benieuwd hoe vannacht zal gaan. Vannacht gaan we haar voor het eerst ook op haar kamertje laten slapen, omdat mijn man heel erg verkouden is en haar steeds wakker hoest.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:10:20 #237
5428 crew  miss_sly
pi_74888649
Fijn dat de hulp je goed doet, Bar. En idd leren accepteren dat dingen niet allemaal gaan en dat dat ook niet hoeft! Morgen is er weer een dag.
* miss_sly heeft daar geen enkele moeite mee, maar dat zal wel komen omdat ze een luie donder is
pi_74888712
En hier nog een luie donder!
pi_74889508
Ik heb eigenlijk een beetje een luxeprobleem.

Ik wil een beetje ritme gaan brengen in Lente d'r slaapjes, da's vooral handig als ze straks naar het kdv moet. Maar ik heb geen idee wat voor haar het beste is, dus hoeveel slaap ze nodig heeft. Als ik 'r in bed legt, valt ze namelijk óf vrij vlot in slaap en slaapt ze zeker een uur tot anderhalf door. Óf ze blijft gewoon wakker en duimend om zich heen liggen kijken. Zonder te huilen dus.

Leg ik 'r overdag helemaal niet in bed, dan blijft ze ook fit en vrolijk. Meestal valt ze wel na de late middagvoeding rond 16:00 uur nog even in slaap dan.

Als ze overdag vrij veel wakker is geweest, valt ze wel 's avonds in je armen in slaap. en ligt ze echt voor pampus.

's Nachts slaapt ze ook elke keer vijf uur achter elkaar.

Samenvattend: leg ik r in bed, dan is het oké (ze slaapt of kijkt lekker om zich heen), hou ik r wakker, dan is het ook oké.

Erg makkelijk natuurlijk, maar van structuur is geen sprake.

Ik zit me nu dus af te vragen hoeveel slaap het dametje nodig heeft zodat ik 'r op vaste tijden in bed kan leggen.

Ik snap wel dat jullie geen pasklaar antwoord hebben, maar ik zou het wel fijn vinden om te weten op welke tijden jullie kindjes slapen, dan kan ik daarvanuit wat gaan experimenteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 20-11-2009 16:41:46 ]
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:38:48 #240
5428 crew  miss_sly
pi_74889605
Ssserpente, als je het doet vanwege het kdv zou je ook even met hun contact op kunnen nemen om te vragen hoe hun dagindeling is dadelijk. Kun je op die dagindeling gaan proberen een ritme met Lente op te bouwen

Senna gaat nu dus een aantal weken naar het kdv en heeft nog geen ritme, maar van de hele kleintjes wordt dat ook niet echt verwacht bij ons kdv. We hebben aangegeven slapen en voeden op verzoek (op signalen van Senna zelf dus) en dat doen ze dan ook gewoon.
pi_74889764
Fijn dat dat zo gaat. Ik doe het niet alleen voor het kdv, maar vind het zelf ook wel fijn om van een aantal vaste tijden uit te kunnen gaan.

Maar zal sowieso eens een belletje doen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:00:32 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74890278
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:26 schreef Ssserpente het volgende:

Dat babyzwemmen hè, voegt dat echt wat toe? Ik bedoel, is het echt nodig om lessen te volgen? Een vriendin van me heeft nl met haar dochter de cursus net afgerond, dus ik zat me af te vragen we niet net zo makkelijk elke week met haar naar het zwembad kunnen gaan. Dan wel op een tijdstip waarop het warme bad open is en het niet druk is (lees: er weinig schoolkinderen zijn). Of is dat erg onverantwoord?

Nee joh...! Ik ben een paar keer naar babyzwemmen geweest, bij ons is dat ook echt vrijblijvend, je hoeft dus niet iedere week te komen. Ik vond het leuk om ideeen te krijgen, wat kan wel en wat kan niet (er kan meer dan ik dus dacht...;)) En leuk in een groep met allemaal babies die ongeveer even oud zijn. Maar ik ga zeker niet iedere week, ik wil die verplichting ook niet. Lekker 'zelf' zwemmen met ze is ook superleuk!

Vermaanddag voor Senna en Jesse!
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:04:41 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74890394
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:08 schreef _Bar_ het volgende:
hier is het door hulp ook weer aardig op de rit, hoef nu aldoor maar kleine dingen te doen en dan is het weer netjes.
en ook durven zeggen het moet niet schoon als het niet lukt dan lukt het niet, dan is het voor morgen bij wijze van.
Niet bij wijze van... zo is het gewoon! en dat heb ik ook echt moeten leren hoor....t lukt mij ook nog niet altijd!
pi_74891339
Dat babyzwemmen is hier wel echt een soort van cursus, dus ik ga even vragen hoe of wat, want dat zie ik niet echt zitten. Ik zou liever gewoon binnenlopen als het mij uitkomt en dat er dan vaste tijden voor zijn. Maar hier wordt je ingedeeld in een groepje en gaan ze ook echt een programma volgen. Had via de mail allemaal vragen gesteld, maar kreeg mail terug dat ik moest bellen en zo ver ben ik nog niet gekomen.

Ik geloof dat ik ook van het luie soort ben. Ik ruim op als er bezoek komt, maar het is mijn hobby echt niet. Tot grote ergenis van mijn moeder, want van haar moet alles schoon en een dag niet gestofzuigd is een dag niet geleefd, bij wijze van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74891570
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee joh...! Ik ben een paar keer naar babyzwemmen geweest, bij ons is dat ook echt vrijblijvend, je hoeft dus niet iedere week te komen. Ik vond het leuk om ideeen te krijgen, wat kan wel en wat kan niet (er kan meer dan ik dus dacht...;)) En leuk in een groep met allemaal babies die ongeveer even oud zijn. Maar ik ga zeker niet iedere week, ik wil die verplichting ook niet. Lekker 'zelf' zwemmen met ze is ook superleuk!

Vermaanddag voor Senna en Jesse!
Thanks! Ik had er gister nl een discussie over met lief. Wmb ga ik gewoon op een rustig tijdstip en wanneer het ons uitkomt met Lente en die vriendin lekker een uurtje zwemmen. Maar N. vond dat eigenlijk nogal een eng idee. Hij zou het fijner vinden als ik onder 'professionele' begeleiding ga.

Dat vond ik nogal overdreven, dus vroeg me af of hij nou zo overbezorgd is, of dat ik het misschien onderschat...
pi_74891630
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef mefke79 het volgende:
Dat babyzwemmen is hier wel echt een soort van cursus, dus ik ga even vragen hoe of wat, want dat zie ik niet echt zitten. Ik zou liever gewoon binnenlopen als het mij uitkomt en dat er dan vaste tijden voor zijn. Maar hier wordt je ingedeeld in een groepje en gaan ze ook echt een programma volgen. Had via de mail allemaal vragen gesteld, maar kreeg mail terug dat ik moest bellen en zo ver ben ik nog niet gekomen.

Ik geloof dat ik ook van het luie soort ben. Ik ruim op als er bezoek komt, maar het is mijn hobby echt niet. Tot grote ergenis van mijn moeder, want van haar moet alles schoon en een dag niet gestofzuigd is een dag niet geleefd, bij wijze van.
herkenning!!

okay smerig is het hier nooit (ik neem aan bij jou ook niet ) maar als mn lief heeft gezegd dat hij de afwas zou doen, en hij "vergeet" het vervolgens een week (of twee ) dan laat ik het rustig staan. Het staat mij niet in de weg ik stapel wel verder
zelfde geldt inderdaad voor de troepjes in de woonkamer, het ligt mij niet in de weg maar voor de vorm ruim ik wel altijd ff op als ik visite krijg

Over dat babyzwemmen, voor zover ik hier begrijp uit de website bij ons is het ook echt een cursus. Vind ik ook wel jammer. We kunnen en willen niet wekelijks, gewoon eens in de zoveel tijd ofzo. Misschien een keertje gaan (baby) vrijzwemmen gewoon, om te kijken of ze het uberhaupt leuk vindt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74892167
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef mefke79 het volgende:
Dan komt je moeder toch lekker bij jou stofzuigen
pi_74892586
Oeh babyzwemmen, ik wil het ook graag gaan doen en volgens mij is er bij 1 zwembad hier in de buurt sowieso gewoon vrije inloop, dat lijkt me het meest ideaal. Binnenkort eens informeren hoe het zit

Timo heeft iets nieuws ontdekt Hij zat in de wipstoel en ik zat naast hem op de bank, met hem te spelen.. Kijk ik echt hooguit 3 tellen ergens anders heen, kijk ik terug naar hem, is hij half uit de wipstoel geschoven Tijd om het riempje vast te gaan doen
pi_74893360
Hallo lieve mama's.
Ik lees hier regelmatig mee maar posten komt er steeds niet van. Hopelijk vanaf nu wat meer, want ik geloof dat ik een beetje in het ritme van mama zijn begin te komen

Het gaat heel goed met 'Xeentje' (mag ze in de op? 29-09-2009). Ik ga haar maar zo noemen hier want ik moet er niet aan denken dat ze ooit haar eigen naam googled en er dan achterkomt hoe haar papa's eerste reaktie was op haar komst.
Ze is inmiddels 'al' 3650 gram, maar ze komt van 2590 gram, dus dat is best heel goed Maatje 44 past niet meer, maar maatje 50 is eigenlijk nog wat te groot.
Ook verder gaat het heel goed met haar. Ze slaapt 's nachts soms al 5 uur door en verder meldt ze zich keurig iedere 3 uur. Je kunt er een klok op gelijk zetten Ze huilt alleen als het etenstijd is, als ze een plas heeft gedaan (de dagelijkse poepfeesten deren haar niks), of als ze wil knuffelen met papa en mama.

Mijn enige grote zorg is de Mexicaanse griep. Ik lees hier dat sommigen babyzwemmen doen, maar dat heb ik afgeblazen omdat ik zo bang ben voor die griep. Ook de cursus babymassage in groepsverband heb ik gecancelled, we krijgen nu priveles babymassage thuis. Erg leuk Op mijn werk vragen ze allemaal wanneer ik Xeentje kom showen, maar ook dat durf ik dus niet aan. Volgend weekend komt Sinterklaas naar het werk voor de kinderen en ik twijfel nog of we zullen gaan. Ik ben zo bang dat ze besmet raakt. Ze was zo enorm klein maar ze doet het zo goed. Ik durf gewoon geen risico's te nemen. Wat ook een rol speelt is dat het niet lukt met borstvoeding. Ze krijgt flesvoeding, dus ze mist de afweerstoffen die met de borstvoeding mee zouden komen.
Maar al die dingen die we nu moeten missen vind ik wel ontzettend jammer. En als ik hier dan lees dat veel gaan babyzwemmen dan ga ik toch weer twijfelen. Ben ik te overbezorgd?
pi_74893497
Vind ik niet hoor. Ik kan het me iig heel goed voorstellen. Niet druk om maken, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als ze straks wat stabieler oogt, kun je d'r aan de hele wereld laten zien en alle clubjes met d'r aflopen.

Als jij het een veilig idee vindt om d'r binnen te houden, lekker doen.

Ik denk trouwens dat ik hetzelfde zou doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')