abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74939911
Op dinsdag 17 november 2009 13:01 schreef mefke79 het volgende:
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6mnd) deel 4

Babietjes

30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
11 september 2009: Moha, van Zwartemarktplaats
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok

[ Bericht 1% gewijzigd door mefke79 op 23-11-2009 16:26:34 (moha erbij gezet) ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74939947
In de herhaling, de laatste (zinnige) post uit het vorige topic waarin alles keurig is samengevat:
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna, fijn dat de nachten beter gaan....! Wat is goed? Slaapt ze door?
Overdag kun je het gehuil beter verdragen als 'snachts he. Hopen dat ze snel wat lekkerder in dr velletje zit, heb je enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Senna nog steeds ziek, he toch. Beterschap daar!
Miss Sly, heb je vrij genomen van het werk?

Tess goedgekeurd! Hoezee! Hopelijk gaat dat goed met de normale voeding. Wat krijgt ze nu dan?

En Lente heeft er dus ook 2 kleine gaatjes bij , vond je het niet zielig Ssserpente?

Lars was not amused hoor , stom geprik ook.
We hadden ook niet onze "eigen" wvk, dus ik was er ook al flauw van toen we nog naar binnen moesten.
Ze lezen zich niet even in ofzo he, kun je het hele verhaal weer gaan vertellen....pffff
En op mijn vraag of ze me tips kon geven omdat Lars zo onrustig zijn flesje drinkt had ze ook geen antwoord. "doe maar een kussen onder je arm" hmmm hmmm alsof het daaraan ligt zeg.
Nou ja, we modderen nog maar even aan met die flessen. Ze gaan wel leeg uiteindelijk, maar hij draait maar heen en weer, soms huilt hij tussendoor. Het is gewoon niet even een geniet-momentje, en dat vind ik jammer.

Maar goed, meneertje doet het prima. Kijkt tevreden en helder uit.
Zijn groei gaat ook goed, hij zit nu op 5175 gram en 58 cm.
Nu maar hopen dat hij niet zo'n last van de prikken gaat krijgen.....
pi_74940033
Nijna kan met voorstellen dat je liever een goede nacht hebt. Overdag heb je toch ook meer afleiding.

Karin zoals jij het beschrijft, drinkt Esmee ook haar flessen. Soms ineens loslaten en hard brullen. En dan heb ik echt geen idee waarom ze dat doet. De ene keer wil ze daarna wel verder drinken en de andere keer juist niet... O ja ik heb meestal wel een kussen onder mijn arm, dus daar kan het niet aan liggen

Ssserpente hoe is het met de prikjes gegaan?

Ik ga deze week maar eens bellen voor een nieuwe prik-afspraak voor Esmee. De vorige ging niet door omdat we een weekje weg waren. Nu wacht ik deze week eerst even de griepprik van Linde af voordat ik straks met 2 gammele prik-kindjes tegelijk zit.

Hahaha ik moest net iets invullen voor onze hypotheek. Vul ik als geboortedatum voor mijn vriend 17-09-2009 in. Tsja dat heb je he als je dochter op dezelfde dag geboren is
  maandag 23 november 2009 @ 16:17:02 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940160
Voor alle babies die prikjes hebben gehad een dikke , hopelijk is alles goed gegaan en hebben jullie er niet zoveel last van (en jullie mama's)...

Vandaag moesten wij onze MG prik halen en als ik nu voel hoe pijn het bij mij al doet, och arm die babietjes
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_74940179
Mefke, de link naar het vorige topic klopt niet

Karin, Tess krijgt nu Friso Hypoallergene voeding.

Nou ja, wat een advies... een kussen onder je arm leggen...
Wat gebeurd er als je Lars in de wipper zet en jij ervoor gaat zitten? Drinkt ie dan wel wat rustiger?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74940261
Zo en dan kan ik ook nog even voor mezelf posten..

Ssserpente, tuurlijk was ik niet werken, werken is zoooo 2009! Ik hoef pas weer in 2010. Maar het is bij ons gebruikelijk om je baby te komen showen een paar weken voor je weer begint. En omdat de feestdagen ertussen zitten en vandaag ook al mijn collega's van de buitendienst er waren, ging ik vandaag even langs. Had wel heeeeerlijk weer uitgezocht. Nou ja, heb ik de regenhoes van de maxicosi ook een keer gebruikt.

Miss, wat sneu voor Senna en voor jullie zelf. Ik hoop dat ze nu toch gauw gaat opknappen.
Karin, stomme wvk, er zijn toch niet voor niets dossiers? En wat vervelend dat Lars onrustig drinkt. Sinds wij over zijn op fv heb ik dat hier niet meer gezien. Tis de rust zelve.
Nijna, fijn dat het beter gaat! En bedankt voor de zwemluiers, ze zijn binnen. Heb ze nog niet kunnen passen, maar dat komt vast wel binnenkort.

Oja, Driekus heeft net kennisgemaakt met Janus, een van onze dwerghangoren. De nijnen vinden Driekus helemaal niet interessant, maar zijn speelkleed wel. En ik was dus net even 2 seconden boven wat halen en toen zat Janus bij Driekus op het speelkleed. Toch maar even bij gaan staan, maar het ging Janus alleen om het speeltje van Driekus dat boven zijn hoofd hing. Het konijn is natuurlijk wel lekker zacht en hij ging helemaal tegen het handje van Driekus aan zitten, vond ie wel grappig.
Vraagje trouwens, liggen jullie kindjes wel braaf stil als ze op hun buik gelegd worden? Driekus beweegt zoveel dat ie zelfs van zijn kleed af schuift of rondjes draait.
pi_74940295
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef Vicky het volgende:
Mefke, de link naar het vorige topic klopt niet

Karin, Tess krijgt nu Friso Hypoallergene voeding.

Nou ja, wat een advies... een kussen onder je arm leggen...
Wat gebeurd er als je Lars in de wipper zet en jij ervoor gaat zitten? Drinkt ie dan wel wat rustiger?
dat heb ik nog niet geprobeerd. lijkt me zo ongezellig.
Maar is het proberen waard misschien.

Takkembah, kusje op je zere prikplekje hoor
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74940392
Linkje gefixt!
Wij laten driekus ook wel eens drinken terwijl ie op de domooseat ligt of op het voedingskussen. Gaat eigenlijk heel goed, maar ja of het echt een oplossing is. Kan het niet aan de fles zelf liggen?
Takkembah kusje er op (wij mogen donderdag).
pi_74940450
Dank voor de beterschapswensen
En Davinia bedankt voor het opzoeken! Ik had zulke dingen zelf ook al wel gevonden, en behalve dat de plasluiers toch niet echt lekker liepen, viel het wel mee, maar dat is wel iets waar ik dan bang voor ben: dat ze ongemerkt erg aan het uidrogen is en ik het te laat merk ofzo.

Rond 15 uur vandaag kreeg ze een opleving, heb ik haar even in de wipstoel gezet en zelf een boterham gegeten. Dat ging goed. Toen nog even aangelegd en toen dronk ze ook wel beter, maar nog niet veel. Toen weer even terug in de wipstoel en toen begon ze in haar oogjes te wrijven, dus heb ik haar in haar wiegje gelegd. Het is al eventjes stil, dus ik hoop dat ze dan nu echt aan een goede genezende slaap kan toegeven en op kan gaan knappen.

Ik ben op maandag altijd thuis, en morgen komen mijn ouders, dus dat zit wel goed. Hoop dat ze woensdag echt beter is, want een ziek kindje wegbrengen dat kan ik niet, zelfs als ze geen koorts meer heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74940482
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:24 schreef mefke79 het volgende:
Linkje gefixt!
Wij laten driekus ook wel eens drinken terwijl ie op de domooseat ligt of op het voedingskussen. Gaat eigenlijk heel goed, maar ja of het echt een oplossing is. Kan het niet aan de fles zelf liggen?
Takkembah kusje er op (wij mogen donderdag).
je wilt niet weten hoeveel spenen ik al heb gebruikt.
s krijgt hij het niet door
m is weer te groot.
1-2-3 wordt ie heeeeeeeeeeeeeel boos
dus nu heeft hij een s speen waar we een extra gat in hebben geprikt.....

Lars gaat wel on tour als hij op zijn rug ligt
Op zijn buik ligt hij nooit
kreeg vanmorgen nog te horen dat we dat echt moeten oefenen....
Zijn nekkie is nog niet zo sterk
  maandag 23 november 2009 @ 16:26:48 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940493
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje trouwens, liggen jullie kindjes wel braaf stil als ze op hun buik gelegd worden? Driekus beweegt zoveel dat ie zelfs van zijn kleed af schuift of rondjes draait.
Hier hebben we een buikslaper, maar leggen we haar op het speelkleed op haar buik, dan is ze ook erg druk...

Steunen op die ellebogen, schoppen, slaan, etc. Toennet rolde ze (per ongeluk) om, omdat ze alleen met links schopte en sloeg, en toen stootte ze dus ook keihard haar hoofd op de grond
Alexa en Seth zijn lief
pi_74940616
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Hier hebben we een buikslaper, maar leggen we haar op het speelkleed op haar buik, dan is ze ook erg druk...

Steunen op die ellebogen, schoppen, slaan, etc. Toennet rolde ze (per ongeluk) om, omdat ze alleen met links schopte en sloeg, en toen stootte ze dus ook keihard haar hoofd op de grond
dat was geen slimme actie!

Durf je dat aan op de buik? Lars vindt het ook wel lekker, maar ik durf het toch niet aan.
In de kinderwagen legde ik hem nog wel eens op de buik, en dan elke 5 min kijken, maar nu hij in zijn bedje slaapt durf ik dat niet meer. Nu slaapt hij ook ingebakerd tegenwoordig, dus is op de buik zowiezo out of the question
pi_74940629
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

dat heb ik nog niet geprobeerd. lijkt me zo ongezellig.
Maar is het proberen waard misschien.

Takkembah, kusje op je zere prikplekje hoor
tis juist niet ongezellig wat je zit voor hem
hij kan jou zien, je kan tegen m kletsen terwjl ie hopelijk drinkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 november 2009 @ 16:37:17 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74940844
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

dat was geen slimme actie!

Durf je dat aan op de buik? Lars vindt het ook wel lekker, maar ik durf het toch niet aan.
In de kinderwagen legde ik hem nog wel eens op de buik, en dan elke 5 min kijken, maar nu hij in zijn bedje slaapt durf ik dat niet meer. Nu slaapt hij ook ingebakerd tegenwoordig, dus is op de buik zowiezo out of the question
Yep, dat durven wij aan. Alexa heeft sowieso sinds dag 2 een absurd sterke nek.

Lars veel last gehad van de prikkies?

Voor de rest ga ik er niet diep op in, want ik weet dat sommigen antiantibuikslaap zijn en dit verder geen discussie topic is. Laten we zeggen dat ik me terdege bewust ben van bepaalde risico's en me (ook wetenschappelijk) heb ingelezen in SIDS e.d. alvorens haar zo te laten slapen
Alexa en Seth zijn lief
pi_74940908
Wij moeten van de fysio heel veel oefenen, dus Driekus ligt op zijn buik of op zijn zij. Hij slaapt wel op zijn rug en op het speelkleed is het ook wel veel op zijn rug en dan alle speeltjes rechts ivm zijn voorkeur naar links. Hij slaapt sneller op zijn buikje, maar dat mag alleen in de box, op een van ons of op het speelkleed, kortom als we het goed in de gaten kunnen houden.
pi_74940945
Takkembah, ik snap het wel. Ik vrees dat onze Driekus zodra ie gaat draaien ook op z'n buik zal slapen.
pi_74940950
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:37 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Yep, dat durven wij aan. Alexa heeft sowieso sinds dag 2 een absurd sterke nek.

Lars veel last gehad van de prikkies?

Voor de rest ga ik er niet diep op in, want ik weet dat sommigen antiantibuikslaap zijn en dit verder geen discussie topic is. Laten we zeggen dat ik me terdege bewust ben van bepaalde risico's en me (ook wetenschappelijk) heb ingelezen in SIDS e.d. alvorens haar zo te laten slapen
O ik wil ook geen discussie aanwakkeren hoor.
Meike heeft ook altijd op de buik geslapen hoor, al was die al wat ouder toen ze ermee begon.

Lars ligt nu te slapen, hij had voor het slapen al wel een beetje verhoging, maar eens zien wat de avond en nacht gaat brengen...zetpilletjes zijn in huis indien nodig!
pi_74941956
Ha, we zijn er weer!

Raar dat ze zich niet inlezen, Karin. Kun je idd je het hele verhaal weer opnieuw gaan vertellen.

Lente slaapt ook graag op d'r buik, maar ik laat het eigenlijk nooit toe. Want ze slaapt net zo goed op d'r rug. Maar zodra ik 'r wakker op d'r buik leg, wordt ze eigenlijk meteen driftig en gaat huilen. Dus dat doe ik eigenlijk nooit. Is het wel nodig? Ze kan d'r hoofdje verder al prima overeind houden.

Ze ligt echt al de héle dag te slapen. Ik heb 'r na vier uur maar wakker gemaakt om te eten en dan valt ze aan de borst weer in slaap. Echt 'last' heeft ze dus niet van de prikken.

Karin, ik vond het niet zo vreselijk als verwacht gelukkig. Maar ze huilde ook nauwelijk, dat scheelt.

Fijn dat Lars het goed doet!

Edit: oeh, bedenk me net dat we helemaal geen zetpilletjes oid in huis hebben.
pi_74942763
Karin, ze sliep al 2 keer tot rond half 6... Overdag kan ik wel iets beter tegen... Waar ze last van heeft... geen idee. Ongedurigheid?
Ze wil naar mijn idee gewoon meer dan ze aan toe is... Temperamentvol typje is ze ook.
We zijn bij osteopaat geweest, die vond geen verklaring voor de onrust, maar heeft wel ergens anders een plekje gevonden waar wat vast zat, wat dan te maken had met de darmpjes enzo.
Toeval of niet, ze poept wel een stuk makkelijker nu...
Geen flessentips...

Mefke, hihi leuk dat Driekus het konijn ok vindt!
Iris ligt ook niet echt stil die zou het liefst de hele wereld ontdekken heb ik de indruk. Gaat met haar knietjes onder haar kont, hoofdje blijft gewoon liggen . En ze rolt soms terug naar haar rug.

Sly, beterschap voor je kleine meid!

Ik ga eten koken, Iris ligt in de wipstoel haar spuugdoekje te bestuderen en te proeven... Ze heeft vanmiddag ook knap geslapen, moest er wel een paar keer heen en 2 keer de cd opnieuw aangezet met klassieke muziek, dat lijkt ook wel wat te helpen (kleintjes klassiek - ik ben moe).
Fake it till you make it...
  maandag 23 november 2009 @ 18:57:44 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74944420
Karin, hoe is het nu?
Wij kregen het advies om de mannen na t verschonen eventjes op de buik op t aankleedkussen te leggen destijds. Niet dat ik dat bij iedere verschoning heb gedaan trouwens...

Iris

Ik lees later verder bij en een uitgebreidere reactie... plicht roept hier
  maandag 23 november 2009 @ 19:24:20 #21
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74945408
Oké zijn we weer....

Wát een onweer hier zeg, niet normaal!

Nijna, wat fijn dat de osteopaat wel een beetje verlichting lijkt te geven!

Ssserpente, van de eerste prikken waren onze jongens ook heel slaperig. Ik weet nog dat ik toen dacht: doe mij vaker zo'n prik! Gemeen he? Maar t was stiekem best een relaxte dag, daardoor.

Vicky, ik heb iets gemist geloof ik. Ga je met Tess veranderen van voeding?
Onze jongens krijgen nog steeds omneo 1. Als ze 6 maanden zijn willen we eigenlijk graag naar standaard opvolgmelk. Heeft iemand daar ervaring mee? Ga je dan eerst een tijdje mengen oid?
pi_74945696
Haha, Mikoxx. Het was voor mij ook wel een relaxed dagje vandaag. Ik had vannacht erg slecht geslapen, dus ik heb samen met Lente bijna de hele dag op de bank gelegen. En de buren hebben met de hond gewandeld.

Ik ga die mopperkont toch 'ns wat vaker op d'r buik leggen dan.
pi_74946111
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:24 schreef mikoxx het volgende:
Oké zijn we weer....

Wát een onweer hier zeg, niet normaal!

Nijna, wat fijn dat de osteopaat wel een beetje verlichting lijkt te geven!

Ssserpente, van de eerste prikken waren onze jongens ook heel slaperig. Ik weet nog dat ik toen dacht: doe mij vaker zo'n prik! Gemeen he? Maar t was stiekem best een relaxte dag, daardoor.

Vicky, ik heb iets gemist geloof ik. Ga je met Tess veranderen van voeding?
Onze jongens krijgen nog steeds omneo 1. Als ze 6 maanden zijn willen we eigenlijk graag naar standaard opvolgmelk. Heeft iemand daar ervaring mee? Ga je dan eerst een tijdje mengen oid?
Tess krijgt nu Friso Hypoallergeen 1 maar als ze 6 maanden is zou ze over gaan op Hypoallergeen 2. De cb arts denkt echter dat ze niet allergisch is omdat ze ook niet reageert op peer/wortel/appel/banaan dus volgens haar kan ik overgaan op een standaard voeding 2. Ik hoef ook niet eerst te mengen.

Tess is ziekjes. Gister was ze al aan het hoesten en had ze al een snotneusje maar daarstraks had ze ineens koorts. Aangezien M. de mex. griep heeft heb ik maar even de HAP gebeld.Ik moet haar in de gaten houden en zodra ze benauwd gaat klinken weer aan de bel trekken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74948657
Fijn dat het goed gaat met Lars!

Klinkt als een knusse kennismaking, Mefke.

Gek is dat, het verschil tussen kindjes. Ik leg Ko hier al vanaf het begin op zijn buik, om zijn nekje te oefenen, maar hij heeft werkelijk nog nooit in ontspanning zijn hoofdje neer gelegd.
Alleen als hij echt niet meer kon en dan heel hard huilen daarbij.
Nu is hij daardoor wel heul sterk in zijn nekje geworden.

Och, ik hoop dat Tess niet al te ziek wordt.

Hier deed Ko vanavond een snoekduik.
Hij zat in de wipper in de keuken bij papa, naar het koken te kijken.
Papa liep even weg en toen hij terug kwam lag Ko met zijn neus voorover op de grond.
Maar met wipper nog op zijn rug!
Dus de wipper kunnen we ook wel afschrijven.

Verder gaat het heel goed met ons kindje, hij lacht graag, speelt lekker en zijn handje geneest heel goed.
Ik geniet zo van het samen giechelen en kietelen.

In Londen heb ik een leuk boek gekocht, van dik karton met tekeningen erin:

Het zijn gebaren voor eten, plassen, knuffelen etc. Dat wil ik gaan oefenen met Ko. Lijkt me heel leuk.

Oja, Miss, dat vroeg je, geloof ik nog, hij is wel geinteresseerd in het eten maar doet nog niet Hap Hap met zijn mond zoals Fruppel zei over Danique.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74948743
oh leuk boek Oeke!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74948819
Gaaf he? En ik liep gewoon eigenlijk een vrij stom winkeltje in terwijl P. met Ko op het terras zat. Kon ik even loslopen
Zie ik dit boek staan voor 5 pond! (5,50 euro) Das toch een koopje! Ik ben er helemaal blij mee!
pi_74948903
ja echt leuk! En ook zeker niet duur!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 23 november 2009 @ 21:36:46 #28
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74949827
Mijn laptopje heeft de geest gegeven, dus tot dat het gerepareerd is mag ik even afkicken van Fok
Gelukkig heb ik een kleine Thomas om me in de tussentijd mee te vermaken. Hij wil altijd al graag rechtop zitten, maar de laatste dagen is het wel extreem.
Ik liet hem vaak bij me op schoot zitten zodat hij tegen mij aangeleund redelijk rechtop kon zitten (de zogenaamde 'scheetjeshouding ) maar sinds kort is dat niet meer voldoende. Meneer gooit dan zijn hoofd naar voren en doet verwoede pogingen tot zelfstandig rechtop zitten dan. Helemaal zonder hulp gaat het nog niet, maar wel als je een vinger van mama kunt vasthouden voor de stabiliteit.

Als hij moe wordt dan zakt hij een beetje in, dus ik laat hem niet al te lang zijn gang gaan. Onder hevig protest van zijn kant

Afgelopen woensdag de tweede serie prikken gehad op het consultatiebureau, die vond ik zieliger dan de eerste. Hij moest zo huilen....
Inmiddels 7.2 kilo en 63 centimeter! (dat noppies pakje op de foto zit ook al veel te strak, ik moet echt de ruimer vallende kleertjes maat 62 uitzoeken. Michelinmannetje)

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Ko's handje Oeke. Verder een dikke knuf voor alle rommelende kindertjes.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74950337
Vanaf wanneer begonnen jullie baby's om te draaien van rug naar buik etc? Jesse hier maakt geen enkele aanstalte om zich te gaan omdraaien. Wel eens wat beweging en een enkele keer heeft hij van buik naar rug gedraaid uit onhandigheid.

Hij ligt ook helemaal niet graag op zijn buik. Hij heeft reflux, misschien dat dit ermee van doen heeft
pi_74950600
Oeh Vicky, beetje eng wel, dat Tess misschien de mexicaanse griep heeft....zo'n ukkie nog.
Beterschap!

Jeetje, Ko on tour met de wipper.....!
Fijn dat zijn handje goed geneest en dat het zo'n heerlijk ventje is!

Mikoxx volgens mij hebben wij destijds met Meike wel eerst gemengd. En die ging dan ook nog van standaard 1 naar standaard 2. Anders overleg je het even met de wvk?

Miss, hoe is het nu met Senna?

Lars is ook nogal slaperig van de prikjes. Morgen vergelijkend-babyonderzoek, terugkomochtend van de zwangerschapsgym. Weet nu al dat mijn manneke lekker toch de mooiste is van het hele stel! En de liefste!
pi_74950869
oeke, wat een leuk boekje goede koop!

Vicky, wat naar dat Tess ziek lijkt te worden. Ik hoop dat het meevalt en dat het niet die nare mexicaan is. Beterschap

Lekker kereltje, Ca.ra

TheFrankey, Senna doet uit zichzelf ook nog niet zoveel pogingen om echt te draaien. Ze kan het wel, en als we haar op het idee brengen (dus de draai instarten vanaf de heupjes) dan doet ze het wel, maar uit zichzelf nog niet. Geen zin of nog niet nodig, denk ik dan maar. Komt vanzelf, ooit, en in de tussentijd kun je dus eens met hem oefenen.

Met Senna gaat het nog steeds hetzelfde het leek weer even wat beter, en dan toen was er weer een terugval. Nu ligt ze al weer een tijdje bij schaap, ze heeft wat gedronken, maar echt het minimale en ze huilt bij iedere beweging die gemaakt moet worden. Dadelijk toch maar weer een zetpil en dan op tijd naar bed. Morgen werken, maar dan komen mijn ouders dus is ze in goede handen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74951098
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:01 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wat een leuk boekje goede koop!

TheFrankey, Senna doet uit zichzelf ook nog niet zoveel pogingen om echt te draaien. Ze kan het wel, en als we haar op het idee brengen (dus de draai instarten vanaf de heupjes) dan doet ze het wel, maar uit zichzelf nog niet. Geen zin of nog niet nodig, denk ik dan maar. Komt vanzelf, ooit, en in de tussentijd kun je dus eens met hem oefenen.
Mja, vroeg het mij gewoon af. Hij is immers al 5 maanden en had verwacht dat hij dan op en top zou rollen. Ik weet dat er geen tijd voor staat maar toch.

Als ik google lijken de meeste kinderen direct na geboorte wel te kunnen draaien. Wat een aftroeven doen ze toch allemaal aan.
pi_74951301
Nou Kobus is 5,5 maand en doet er ook niet echt zijn best voor hoor. De fysio zei tussen de 5 en 8 maanden, dus ik maak me geen zorgen. Wat we wel moesten doen is als hij op zijn buik ligt en we leggen hem op zijn rug, dat we dat dan draaiend moeten doen. En omgekeerd ook. Zodat hij die rotatie voelt in zijn lijfje. En de rol inzetten vanuit de heupjes en hem naar een speeltje laten reiken zodat hij doordraait uit zichzelf.

Lekkere flinkerd heb je Cara. Mooie haartjes heeft hij.

Ik weet ook zeker dat Lars de liefste en de mooiste en de leukste is Karin.

Gelukkig zijn je ouders er morgen, Miss.
pi_74951313
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mja, vroeg het mij gewoon af. Hij is immers al 5 maanden en had verwacht dat hij dan op en top zou rollen. Ik weet dat er geen tijd voor staat maar toch.

Als ik google lijken de meeste kinderen direct na geboorte wel te kunnen draaien. Wat een aftroeven doen ze toch allemaal aan.
Volgens mij is met 6 maanden omrollen nog normaal hoor
Kids die dat bij de geboorte al kunnen die kunnen dat vaak even later niet meer.
pi_74951473
Wat sneu voor Senna dat ze nog ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Graeme doet dat omdraaien ook nog niet echt. Alleen als we hem stimuleren. Als hij op zn rug ligt en dan geef ik hem mijn vinger, dan draait hij om. Eerst trok hij dan echt met zn armpje zichzelf om, maar nu draait ie gewoon zelf, terwijl hij mijn vinger vasthoudt, beetje raar. Maar uit zichzelf doet ie het niet. Alleen op zn zij draaien wel, en ook verschuiven zeg maar. Dan kan ie blijkbaar toch ook overal bij waar hij bij wil kunnen ofzo, lijkt wel of ie het gewoon niet nodig vind.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74952109
oke tnx voor de reacties. Zal je zien begint ie morgen te draaien :-) we zien wel.
pi_74953448
Ko
Ik zou hem nu ook niet meer zonder toezicht in de wipper laten.

Takkembah, gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat fijn is voor je meisje

Mefke, Toby haaaaaaat het om op zijn buik te liggen. Eerst gaat hij mopperen, dan grommen en dan... begint hij meestal keihard te huilen!

Beterschap voor alle ziekige kindjes met griep en prikjes-bijwerkingen

Thomas, lekker Michelin-mannetje

Nijna, hopelijk zal Iris door d'r verbeterde spijsvertering ook wat rustiger worden.

Karin, maar natuuuuuurlijk is jouw mannetje de mooiste! Zolang hij niet naast de mijne ligt that is
.... met gevoel voor drama....
pi_74954125
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef TheFrankey het volgende:
Joh die van mij strikt haar eigen veters en doet elke avond de afwas. Die van jou nog niet dan?
pi_74954316
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:16 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Joh die van mij strikt haar eigen veters en doet elke avond de afwas. Die van jou nog niet dan?
Vorige week liep ik even in de stad, kom ik mensen tegen:
waar heb je "de baby" dan?
Nou die is alleen thuis, hij weet wel waar de koelkast staat.
pi_74954873
Och Miss, wat sneu toch voor Senna! En voor jullie ook, kan me voorstellen dat het niet leuk is om je meiske zo te zien!

oeke, ik heb het even gemist, maar hoe ging de trein met Ko? En wat een leuk boekje! Ik ben niet zo thuis in het gebaren, zijn die universeel?

Vicky, hoop dat het overstappen van voeding goed gaat voor Tess!

En nog een voor alle geprikte kindjes!

Ik ben in NL nu en Lotte is prompt uit dr kleertjes gegroeid in 1 nacht. Ik had alleen geen maatje groter bij me, dus dat werd shoppen vandaag. Terwijl mn moeder dr nieuwe kleertjes filmde, en Lotte hallo-zwaaide naar dr papa die in Dld achtergebleven is, moest ze opeens toch wel lachen. En dat was nog nooit gelukt op foto of film te krijge, dus extra bijzonder

Lotte!
Noah!
pi_74955034
Lief filmpje Linda
en wat een pracht meisje is het toch
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74955533
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:39 schreef _Bar_ het volgende:
Lief filmpje Linda
en wat een pracht meisje is het toch
Wat lief!

is Roy nog een beetje rustiger geworden na vanmiddag?
Lotte!
Noah!
pi_74956596
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef Linda2205 het volgende:

Ow Linda wat een prachtig kindje zeg Zo heeeel serieus kijken en aan het eind van het filmpje toch even gaan lachen, zo lief!!

En Ca.ra, wat een leuke foto's van Thomas, wat knap dat hij al zo goed oefent met zitten!

Sterkte mama's en kindjes die ziek zijn en/of prikjes hebben gehad of nog gaan krijgen!
#geen
pi_74956621
Oeke wat zeg je nou, Kobus al 5,5 maand oud?! Jeeee wat gaat dat snel...dan zijn een hoop kindjes al ouder inmiddels dan ik in mijn gedachten heb
mijn eigen dochter is ook al 3 maanden...pfff het gaat zooooo snel!

Ow Senna ben je nog steeds ziek? Beterschap kleine meid
#geen
pi_74957331
Linda wat een lief filmpje! Wat een ontzettend lieve lach heeft Lotte zeg Was je vriend zeker wel blij mee?
Toevallig heb ik laatst net zo'n soort filmpje van Esmee gemaakt. Zal eens kijken of ik die online kan krijgen.

Duchess wat gaat het snel he?
pi_74957389
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ow Linda wat een prachtig kindje zeg Zo heeeel serieus kijken en aan het eind van het filmpje toch even gaan lachen, zo lief!!

En Ca.ra, wat een leuke foto's van Thomas, wat knap dat hij al zo goed oefent met zitten!

Sterkte mama's en kindjes die ziek zijn en/of prikjes hebben gehad of nog gaan krijgen!
Duchess! Dat is lang geleden! Hoe is het met Evi?
Lotte!
Noah!
pi_74958509
Mikoxx, we gingen eigenlijk niet voor het poepen, maar goed er is wel wat veranderd . Hihihi.
Geen ervaringen met van omneo naar standaard. Wij hebben bij Mirte friso comfort gegeven en zijn idd met de opvolgmelk overgegaan naar standaard. Volgens mij hebben we het een tijdje gemengd en steeds minder comfort en meer standaard. Ging prima!

Vicky, beterschap!

Oeke, wat een fanatieke wipper die Ko . Ik zie hem zo liggen...
Leuk boekje.

Thomas, knap hoor. Ik moet van Iris zeggen dat zitten leuk is en dat ze het ook stom vindt als mama haar weer neerlegt...

TheFrankey, onze oudste lag ook niet graag op haar buik, maar Iris vind het prima. Die moppert als ik haar weer terugleg of ze zelf naar haar rug draait...

Karin, veel plezier vanochtend.

Senna toch, knap maar gauw op meiske.

Lotte

Mindere nacht, ik heb een keer of 3 de speen weer bij Iris in haar mond gestopt, muziekje aan en dan sliep ze weer even verder... met nadruk op even... .
Maar goed, pas tegen 5 uur gevoed, het was niet echt honger dus dat ze steeds wakker was...
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:15:05 #48
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74958723
Nijna, dat spenenterugstopverhaal klinkt erg bekend.
Onze nachten doorslapen zijn echt nog op 1 hand te tellen (en ze zijn nu 5,5 mnd)! We zitten een beetje in dubio wat te doen. Op zich is het oké als we een speentje brengen (dan gaat meneer wel weer slapen), maar t scenario herhaalt zich soms wel 6 of 7 keer in 1 nacht. Waardoor we er dus zo'n beetje ieder uur wel uit moeten (zij het om en om, maar toch...). We twijfelen nu of het niet beter is er niet naartoe te gaan en meneertje te laten huilen. Hoewel hij dan natuurlijk wel helemaal wakker wordt....met het risico dat hij helemaal niet meer wil slapen. Maar man man, 6 keer per nacht wakker geschreeuwd worden is niet heel fijn voor je nachtrust (volgens mij kan je dan nog beter 1 nachtvoeding hebben....) Wat denken de experts?
pi_74958788
Haha wat is Thomas stoer Cara! Zie hem zitten!

Miss, wat balen dat Senna zich nog steeds zo beroerd voelt. Zielig is dat zeg!

The Frankey, mijn moeder beweert al dertig jaar dat ik me binnen twee dagen kon omrollen. Ik geloof er al dertig jaar geen snars van!

Jongens ik ben zo trots en blij! Isabeau heb ik gisteravond wakker in haar bed gelegd en ze is zélf gaan slapen. En vannacht om vijf uur na haar voeding nog een keer! En nu slaapt ze nog! Om vannacht weer een live-verslag te geven vond ik wat ver gaan, maar ik was er toe in staat geweest. Zo glom ik van trots! Ik wilde de strijd 's nachts afgelopen weekend nog niet aan gaan, omdat de kinderen van mijn man er toen waren. Die wilde ik niet wakker houden met een huilende I. Maar uiteindelijk viel het erg me. Ze huilde wel even, toen ben ik haar even gaan troosten en weer weggelopen en vervolgens heeft ze gewoon bijna 6 uur geslapen!

Gisteren op het CB ging het ook wel goed. Ze heeft de longen uit haar lijf geschreeuwd en toen ze prikjes kreeg draaide ze de volumeknop nog wat hoger, maar ik kan haar geen ongelijk geven Ze weegt nu 4475g en is 55,5cm. Gisteren was ze precies zes weken. We moet ik nu de fysiotherapeut bellen voor haar voorkeurshouding, want haar hoofjde word al scheef en je ziet het ook al in haar gezicht, Haar ene wang is wat uitgezakt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:25:40 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74958920
Wat een ontzettend lief filmpje! * Nog 38 dagen... Bijnabijnabijna

voor slapende isabeau! welg oed dat ze actie ondernemen over de voorkeurshouding!
had oscar niet ook een voorkeurshouding? is dat al weg?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74958983
Sorbootje, wat heerlijk

Mikoxx, ik kan er niks zinnigs over zeggen maar ik voel met je mee. Die gebroken nachten zijn nou eenmaal loodzwaar.

Wat een schatje is die Lotte!
.... met gevoel voor drama....
pi_74959630
Sorbo wat fijn! Dat liveverslag had ik wel leuk gevonden, ik verveelde me een ongeluk vannacht

Hoe is het nu met Amélie Huup? Heeft ze alweer een keer uit zichzelf gepoept sinds de grote poepluier na de klysma?

Mikoxx ik weet ook niet wat je het beste kunt doen.. Maar je kunt het natuurlijk altijd eens een nacht proberen geen speen te geven?..

Timo heeft vannacht weer goed geslapen na een paar nachten constant wakker worden.. Beetje jammer alleen dat ik totaal niet heb kunnen slapen juist
pi_74959683
Oh en hoe is het nu met Senna? Heeft ze goed kunnen slapen vannacht en is de koorts nu al wat gezakt?

En met Tess?

voor al die zieke kindjes..
pi_74961963
beterschap voor de zieke babies

Omdat Vriend voor z'n werk 2 dagen weg moet, gaat Roy 2 avondjes naar de oppas (opa en oma)
nu is het echt maar voor max 4 uurtjes (misschien ietsjes langer omdat ik daar na het werk nog blijf eten)
hoeveel voeding kan ik nu het beste meegeven 2 en 1 extra of een aantal daar neerzetten zodat ze gewoon makkelijk 2 avonden mee vooruit kunnen?

(dit omdat Roy bij mij overdag best veel komt, in de avonden de ene keer drinkt hij bij papa nog een flesje, maar de andere keer slaat hij die ook gewoon over.)

Roy is hier trouwens heel grappig alleen smorgens en begin de middag verkouden, daarna is het verstopte neusje over, en niest en hoest roy niet meer.
pi_74962031
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wat lief!

is Roy nog een beetje rustiger geworden na vanmiddag?
In de avond was hij wel rustig, maar heeft hij ook aardig wat in de auto gezeten, daarna nog even bij mama mogen drinken en daarna lekker zijn bedje in.
pi_74962070
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:22 schreef _Bar_ het volgende:

Roy is hier trouwens heel grappig alleen smorgens en begin de middag verkouden, daarna is het verstopte neusje over, en niest en hoest roy niet meer.
Hij is gewoon allergisch voor de ochtend!
pi_74962365
Met Evi gaat alles goed! We zijn bij een logopediste geweest in verband met slordig drinken (lees: knoeifestijn) en zij heeft ons aan de juiste fles & speen geholpen, nu gaat het heel goed! Ook is Evi bij een fysiotherapeut ivm voorkeurshouding en zijn we bij de osteopaat geweest om haar even helemaal te laten checken Er zit een werveltje in haar nekje niet helemaal goed en haar bekkenbodemspier is te gespannen, waardoor ze moeite heeft met haar ontlasting. Maar dit zijn geen ernstige dingen hoor
Ze doet het goed, lacht veel en 'praat' veel. Volgende week deel 2 van de entingen, dan wordt ze weer gewogen en gemeten, ben benieuwd hoe groot ze is! Het gaat supersnel!

Evi slaapt 'snachts goed door en vanmorgen kwam ze pas na 10 uur...we hebben een makkelijke dochter en heeeel veel geluk als ik de verhalen hier lees...

Hoe is het met Senna nu Miss?

En hoera voor Sorbo! Dat je daar zo blij mee kunt zijn hé?

Hupie hoe gaat het nu met Àmelie na dat klysma?

Chan balen joh, slaapt Timo ben jij wakker!

#geen
pi_74962594
Ah wat een lieve slaapfoto van Evi Graeme heeft ook zo´n popje en hij vind dat helemaal leuk. Die bolvoetjes en handjes passen precies in zijn mond haha

Linda, wat een super leuk filmpje van Lotte. Zo lief dat ze aan het eind toch begint te lachen *smelt*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74963097
Och dat filmpje van Lachende Lotte... wat een heerlijk overtuigende lach! Wat zal haar pap haar missen!

Isabeau en dr Beautyslaapjes...wat goed zeg! Wat heerlijk Sorbo! Ook knap van jou dat je t doorzet en dus al zo snel resultaat ziet bij je meisje hoor!

Duchess, ik ben ook zo benieuwd naar hoe t met Evi is! Edit..te vroeg gezeurd...wat een heerlijk meisje is ze toch! Goed dat jullie dr in ieder geval na hebben laten kijken en zo tot betere oplossingen gekomen zijn.. wat heerlijk te horen dat ze t zo goed doet! En wow...10 uur!! Lekkere luilak! succes alvast met de 2e serie prikjes, Lena heeft er gelukkig weer helemaal geen last van gehad!

Amélie, ik hoop dat je inmiddels weer heerlijk zelf aant scheten ben..heule luiers vol! Fijn dat t haar in ieder geval even opgelucht heeft die klysma, maar hopelijk is het probleem nu gewoon over!

En Senna, och lief mopje, ik hoop dat je gauw weer wat beter in je velletje zit..bah! Hier gelukkig nog geen ziek meisje gehad behalve dikke snotneuzen, maar man, wat zal je je (vooral die eerste echte keer) ook als moeder ellendig voelen... voor jullie beide

Oeke dat boekje lijkt me super! Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd of die gebaren universeel zijn! Heuj, straks spreekt de jouwe als engelse gebaren taal...hoe stoer is dat

En over stoer gesproken ...kiek dat heerlijke beertje es effe stoer bij zn mam op schoot zitten..Thomas wat goed zeg... gij snelle! Is dat een trend die je voort gaat zetten?

Karin, natuurlijk is Lars de knapste, no doubt... maar Lena is volgens mij wel licht jaloers aangelegd

Vicky.. ik hoop dat de overstap een beetje rustig verloopt voor jullie allemaal!

Oooohh man, wij hebben net weer heerlijk gezwommen, lekkere slok melk dr achteraan en hup dr bedje in...doodop was ze weer, ik heb zo t vermoeden dat ik even flink wat opruimtijd ga hebben

We zijn weer terug van een heerlijk weekendje uitwaaien aan de zeeuwse kust, hadden enorm mazzel met t weer en hebben genoten van de storm, maar jeetje, nu met een kleintje erbij realiseer ik me wel des te meer hoe fijn ik mn eigen huisje vind zeg. Ten eerste leek t een complete verhuizing aan bagage, merkten we pas daar echt hoe vaak we Lena ook even wegleggen in haar box, de wipstoel, haar schommel..dat alles mis je daar! Gelukkig heeft de draagdoek heerlijk dienst gedaan, maar toch... Bij elke voeding zat ik compleet ingepakt tussen de badlakens op de bank uit angst dat Lena over de bank zou spugen...thuis interesseert me dat niets, daar voel ik me toch veel ongemakkelijker... dus tsja, het was zo'n weekendje waarbij het ook heerlijk was om weer thuis te komen!
We hadden er een campingbedje gehuurd, maar het matrasje daarin was werkelijk zo dun en uitgewoond dat t arme ding er gewoon echt niet lekker op kon liggen, de eerste nacht heeft ze zich dan ook zo'n beetje om t uur gemeld...feest Dus ja...dat moest toch anders...de mup heeft dus voor t eerst in een stapelbed geslapen Hahahaha, doodeng vond ik t, helemaal tegen de muur aan gelegd, kussens onder t bed, maar goed ze rolt nog niet, dus de verwachting was wel dat t goed zou gaan, en dat ging t...weer een hele nacht doorgeslapen Maar oooohw wat heb ik lang staan kijken voor ik bij haar wegliep na het toedekken...
Mijn kleine pop in zo'n groot bed...kijk nou...

Omdat t babyzwemmen zo goed was gegaan namen we daar ook de gok, want er was een subtropisch zwembad aanwezig, maar het water bleek echt veel te koud voor haar helaas. 10 minuten later zaten we met een meisje met hevig trillende lipjes..dat bleek een kort avontuur dus Gelukkig hadden we een lekkere 1 persoons sauna in t huisje en heeft the mom zich weer ff helemaal kunnen opladen...heerlijk!
Tuurlijk moest Lena ook ff meegenieten

(ofcourse niet aan hoor... was gewoon een handig verschoningsplekje voor het samen met paps onder de douche gaan

Afgelopen weekend zijn we begonnen met deels overstappen naar kunstvoeding (nutrilon A.R.) Het riedeltje van afgekolfde voeding in flesje geven (met JBPM ivm het spugen), de borst er achteraan en vervolgens weer kolven voor een nieuwe voeding begon me behoorlijk op te breken.. en aangezien ik volgende week weer moet beginnen met werken hebben we nu besloten om sowieso elke voeding die 60cc te vervangen door A.R en als ze de voeding niet van mij krijgt (want KDV of papa) dan krijgt ze gewoon een hele volle fles... alle voedingen die ze wel van mij krijgt blijft ze na die 60cc gewoon lekker de borst krijgen... (maar oehh wat een lastig afbouwschema krijg je dan ivm mijn onregelmatige werktijden, maar goed das voor een ander topic)... Het gaat me alleen wel aan t hart hoor, hele weekend heeft ze bij vlagen flink last van krampjes gehad, ze merkt de overschakeling dus echt. Dan bekruipt me toch wel een klein schuldgevoel dat ze dat niet zou hebben als ik gewoon door zou zetten met t kolven en dus alleen de borstvoeding.. maar goed, voor ons samen is t wél t beste...dus we zullen er even doorheen moeten... De lading met extra kusjes ligt in ieder geval al klaar voor dr!

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppedein op 24-11-2009 13:38:40 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74963143
Even geen reactie op anderen (al heb ik wel een heel lief filmpje gezien!)

Hier zijn de afgelopen dagen erg moeizaam gegaan. Mini sproetje ging steeds minder drinken en het ging met steeds groter verzet. Toen ze ook nog minder plasluiers kreeg ben ik over gegaan op kolfen. Alleen weigert ze dus sinds gister helemaal de borst. De tranen zitten hier erg hoog. Ik heb zonet een laktatiekundige gebeld en ze komt vanmiddag. Ik hoop dat ze uitkomst kan brengen.... pffff ingewikkeld hoor een kindje. Waar is toch die gebruiksaanwijzing.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74963302
Och Sproetje... wat moeilijk! Ik maak de overstap nog maar half en die gaat me al zo aan t hart, dus bij deze een hele dikke voor jullie beide! Ik hoop dat de LK wat voor jullie kan betekenen!! Wat voor speentje/flesje gebruik je? Lena krijgt dr gekolfde voeding in een Tommee Tippee flesje en heeft nooit moeite gehad met meteen daarna weer aan de borst aanhappen..

Wat ik zelf altijd wel een fijne tip vind bij het terug aan de borstkrijgen: Een kindje moet gewoon meer moeite doen voor voeding uit de borst dan uit de fles. Ze moet dus gelijk beloofd worden... Hievoor zou je óf eerst een klein beetje kolven zodat je haar tijdens de toeschietreflex aan kunt leggen...dan hoeft ze om het weer te leren er eerst even geen moeite voor te doen... En als dat niet wil zou je ook nog een sondeslangetje in haar mondhoek kunnen laten glijden als ze aan de borst ligt, alwaar je met een spuitje wat afgekolfde melk doorspuit direct op t moment dat ze begint te zuigen... zodra ze weer doorkrijgt dat haar beloning toch echt in die borst zit zal ze het hopelijk zelf met iets meer geduld weer oppikken!!

succes hoor!
pi_74963724
Waar zouden we zijn zonder Poppedein?
pi_74963933
Lotte! Wat leuk zeg, om zo'n filmpje te hebben voor papa.

Evi!

Poppedein, wat een aandoenlijke foto, in het grote bed. En je meisje in de sauna. Met die foto kun je mooi je collega's in de maling nemen. "Kijk eens, we hadden ook een sauna in het huisje. En Lena vond het héérlijk! Het was wel wat warm natuurlijk, dus zetten we haar daarna meteen onder de koude douche!"

Wat ik me trouwens afvraag: kijk je nu anders naar een bevalling nu je het zelf hebt meegemaakt? Heb je bijv. het idee dat je je nu anders opstelt, andere dingen zegt of dingen anders aanpakt?
pi_74964096
Lotte
Poppedein, lekker weekendje weg dus maar thuis is toch altijd het prettigst
Wat een mooi grietje is Lena! En die foto in het stapelbed
Oei Nijna, geen prettige nacht dus.

Tessje is echt ziek. Rode tranende ogen, flinke snotneus, hoesten en d'r temp gaat weer op en neer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74964262
hahahahha, dat is de meest gestelde vraag hier Ssserpente Mij vragen ze niet hoe mijn bevalling gegaan is en hoeveel hechtingen ik had, maar of ik er nu heel anders tegenaan kijk... en t antwoord is nee.. Ik heb al bij teveel verschrikkelijk intieme bijzondere momenten aanwezig mogen zijn om me niet te realiseren hoeveel impact dat op mij (en mijn vriend) zou hebben... Ik vind het verschrikkelijk bijzonder dat ik t zelf nu ook meegemaakt heb en nu werkelijk écht weet hoe dat moment voelt dat dat kindje op je buik gelegd wordt. Als verloskundige is dat moment ook altijd heerlijk, maar ik denk dat ik tijdens mijn eerste bevalling weer t hardst van iedereen in de kamer sta te grienen...t kan niet anders of er volgt een momentje van herbeleving voor mij.

Wat ik me wel nog des te meer ben gaan realiseren is...
- dat reflectoire persdrang met de grootst mogelijke moeite in de wereld toch echt niet weg te zuchten is...
- dat iemand nog zo zn best kan doen om iedereen geleerd riedeltje te volgen, maar dat je eigen gevoel volgen het aller belangrijkste is, aan mij als verloskundige om nog beter aan te voelen of iemand die coaching wel of juist niet nodig heeft en t misschien juist beter doet als ze volledig naar haar eigen lijf luistert
en
- dat ik de partner nóg meer weer betrekken dan ik al deed. Nu ik van mijn (overigens hele nuchtere) lief hoor wat het allemaal met hem gedaan heeft, wat hij voelde toen hij voor t eerst over het tere velletje op haar rug wreef, hoe alles in die paar seconden zo veranderde voor hem, realiseer ik me des te meer dat mensen echt samen ouders worden en dat ik er niet alleen maar voor de mama, maar ook voor de papa in spe ben... en natuurlijk is dat ook voor iedere papa anders, en natuurlijk betrok ik de vaders eerder ook al enorm, maar nog meer dan ik eerder deed wil ik de vader nu "taken' gaan geven...zo geef ik de papa's in spe heel vaak de mogelijkheid om zelf hun kindje aan te pakken als het geboren wordt, met mijn handen er vlak boven... Het besef hoe belangrijk het voor mij voelde dat de handen van mijn beste vriendin de eerste waren die mijn kindje aanraakten...dat wil ik voor de vaders!!

Maar ik realiseer me ook heel goed dat iedere bevalling anders is, en dat iedereen anders reageert en wellicht andere behoeftes heeft als ik of mijn lief had tijdens mijn bevalling.. En juist omdat elke bevalling anders is kan ik nu nóg niet overal over meepraten..net zoals ik dat voorheen ook niet kon...
pi_74964463
Lotte wat een mooie lach geef je daar weg!

He Chan, jammer dat je niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van dat doorslapen vannacht.

Huup, heeft Amelie een klysma gehad? Ik heb echt iets gemist geloof ik. Ik kan het ook niet terug vinden.

Die gebarentaal is inderdaad Engels. Er bestaat geen universele gebarentaal. Maar ik heb een beetje vergeleken en ik geloof dat veel van die 'oer'gebaren hetzelfde zijn. Eten-knuffelen-slapen.
Het gaat mij er ook echt om dat mijn lief en ik met hem kunnen communiceren en niet perse dat hij een hele taal erbij kan.

Moeilijk Bar, beter teveel voeding dan te weinig lijkt me.

Fijn dat Evi het zo goed doet. En heerlijk dat ze zo doorslaapt.

Lekker Poppedein, een paar dagen weg! En spannend in dat stapelbed! Maar ze ligt er lekker in zo te zien.
Grappig zo'n hele volksverhuizing, we zijn 4 nachten naar Londen geweest en we hadden 1 weekendtasje, een rugzakje en een karretje op wieltjes bij ons. Moest ook wel want we gingen met de trein. Dus strak inpakken.

Moeilijk dat bv zo lastig gaat in combinatie met JBPM. Maar misschien is dit dan inderdaad wel de oplossing.

Sproetje, hopelijk kan de Lk je helpen, verder heeft Owlet goede tips over relactatie. Wat mij een hele goede lijkt is samen met je kindje op bed gaan liggen, een uur ofzo voor ze honger heeft en allebei zo weinig moeilijk aan, gordijnen dicht, kaarsje aan, iets lekkers te drinken en te eten voor jou en dan je kindje zelf de borst weer laten ontdekken. Het een fijne plek maken ipv een plek waar ze iets moet. Dan haal je de spanning weg bij haar en bij jezelf. Ik hoop dat je eruit komt.

Kobus heeft het wel wat lastig met het wennen na de reis naar Londen, daar waren we natuurlijk veel de hort op en nu moet hij weer zijn ritme zien te vinden. Dus best een pittige nacht gehad. Wel heel knus en eigenlijk was ik ergens best blij met half rechtop slapen want mijn arm deed gemeen zeer na die MG prik.
pi_74964666
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:48 schreef oeke het volgende:

Lekker Poppedein, een paar dagen weg! En spannend in dat stapelbed! Maar ze ligt er lekker in zo te zien.
Grappig zo'n hele volksverhuizing, we zijn 4 nachten naar Londen geweest en we hadden 1 weekendtasje, een rugzakje en een karretje op wieltjes bij ons. Moest ook wel want we gingen met de trein. Dus strak inpakken.

Moeilijk dat bv zo lastig gaat in combinatie met JBPM. Maar misschien is dit dan inderdaad wel de oplossing.

Thnx! Maar t vele meenemen gaat ook gepaard met t vele spugen... Lena 4x per dag schone kleren aan omdat ze nat en koud is, en ik kleed me toch ook zeker wel 2x om.. Dan nog 2 dikke honden van een halve viekantemeter mee en tsja, dan zit t wagentje wel vol

Succes met t weer in t ritme brengen van Ko, maar inderdaad knus is t zeker...hopelijk heb je even de tijd om bij te komen samen!
pi_74964741
Mikoxx, het suffe is dat Iris ook kan duimen, maar waarom ze dat dan niet doet...
Maar 6-7 keer per nacht, dat is helemaal niks . Dan idd liever 1 voeding...).

Sorbo, wat goed van Isabeau!!!

Bar, ik zou er liever teveel voeding neerzetten dan dat je het net haalt... altijd handig als ze wat meer hebben staan, tenminste zou mijn gevoel zijn hoor...

Duch, ahw . Wij hebben hetzelfde popje .

Poppedein, dat kleine mupke in dat grote bed, stoer hoor! Lekker dat ze daar een stuk beter op sliep!
Stoer in de sauna . Hihihi.

Sproet-je, .

Vicky, beterschap!
pi_74964786
Daar was ik 'bang' voor, Poppedein. Maar ik was te nieuwsgierig om 'm niet te stellen.

Maar wat weet je het onwijs mooi te omschrijven. Net als je bevallingsverhaal zelf btw. Kan me voorstellen dat elke bevalling nu extra emotioneel voor je wordt. En je laatste alinea is natuurlijk helemaal mooi gesproken. Vrouwen (en zéker de vaders) boffen maar als ze jou als vk hebben!

Ennuh, hoeveel hechtingen had je eigenlijk..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 24-11-2009 13:17:59 ]
pi_74964976
Oehhhh hèhè...eindelijk...nou, wel 2 hele! Zo dan!

En ik vind je vraag niet erg hoor, ik vind t een leuke vraag, alleen in het begin moest ik zo nadenken over t antwoord, nu heb ik m inmiddels pasklaar En ik denk dat ik m straks nog wel een flink aantal keren kan verwachten zodra tijdens de spreekuurcontroles of zelfs tijdens een bevalling....

en je complimentje vind ik alleen maar heel erg lief, al ben ik daar niet zo goed in en word ik er alleen maar enorm verlegen van thnx anyhow!
pi_74965333
Aaah Poppedein, dat kleine prulleke in dat bed! Was nog een mooi plekje voor Lars naast zie ik wel. En een afgeladen auto komt me ook wel bekend voor, we moesten hier vorige week ook flink de boel aanstampen om nog door de achteruitkijkspiegel te kunnen gluren.

Sproetje, oh zo herkenbaar hoe je je voelt, Lars wilde na een paar dagen ook niet meer aanhappen en viel af. Ik ben toen gestopt met de bv, maar ik heb ook heel wat tranen gelaten hoor!
Goed dat je de lactatiekundige erbij haalt, die kan het vast nog wel redden.
Hier was dat achteraf geen optie met het Kiss-syndroom dat Lars heeft.

Mikoxx, ik ben zo blij dat Lars zonder speen slaapt!
Hij heeft overdag wel eens een speen voor de zuigbehoefte maar met slapen nooit.
Al huilt hij nu vaak wel even voordat hij gaat slapen.
Je kunt de speen weglaten, heb je een paar nachten een ongelooflijk drama, maar dan ben je er ws ook klaar mee. Maar ja, ik weet dat je niet tegen het gehuil kunt, dus dan is dat wel weer lastig.
Ga je een nachtje bij je ouders logeren

Hoera hoera Lars heeft helemaal geen last gehad van de prikken!!!!!!!!
Hij kwam alleen vannacht wel voor een voeding, dus ik hoop dat dat prikkengerelateerd was, en dat hij vannacht weer lekker doorslaapt.

Miss Sly is natuurlijk aan het werk, ben ook benieuwd of Senna al opknapt.

Wij waren vanmorgen op de terugkomochtend van de zwangerschapsgym en wat ik al had verwacht was waar....Mijn kleine vriendje was de allermooiste en de allerliefste
Ik ga nog meedoen aan een cursus babymassage, ervaringsdeskundigen?
pi_74965547
Gets, hele replay getikt, valt Fok uit.

Maar Poppedein, wat ben ik dan blij dat Ko niet spuugt zeg. Vaak kan hij alles de volgende dag weer aan omdat het nog helemaal schoon is. En gelukkig deel ik zelf mijn tijd in dus kunnen we de ochtenden langzaam doen beginnen. Doe ik in de avond wat meer.

Arme Tess, beterschap!

Karin, natuurlijk was Lars de mooiste! Leuk, babymassage. En geen last van de prikken!
pi_74965671
Ik was met Lotte bij baby-massage Karin. De eerste keer was vreselijk. Schreeeeeuwen! Die vrouw zei dat de meeste kindjes dat de eerste keer doen. Ik vond het zo sneu dat ik alleen maar gekeken heb hoe anderen het deden en Lotte lekker tegen me aan had liggen.

Tweede keer vond ze het al veel leuker! Kon nou niet zeggen dat ze echt super-ontspannen was, maar ze heeft een uur lang niet gehuild, gepiept of wat dan ook, dus vervelend vond ze het ook niet. Ze lag gewoon lekker rond te kijken, iets wat ze normaal ook niet echt doet, want ze wil meestal gewoon ge-entertaind worden. De 3e keer vond ze het weer iets minder, maar de massage an sich vond ze wel lekker. Ik denk ook dat we niet zo'n lekker tijdstip hadden, van 09.00-10.00 en dan slaapt ze normaal nog. Ze heeft een beetje een ochtendhumeur

Aan het einde van de laatste les deden we ook nog een stukje baby-yoga en we hebben wat speciale massagetechnieken geleerd voor bijvoorbeeld verstoppingen en bij doorkomende tandjes. Ik vond het wel leuk, Lotte vond het niet vervelend en we hadden wat te doen. Maar tot nu toe heb ik het nog niet thuis gedaan...
Lotte!
Noah!
pi_74965778
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:44 schreef Linda2205 het volgende:
heel babymassage-verhaal
Het schijnt voor kindjes die heel snel geboren zijn erg fijn te zijn.

Het is hier op een avond, kan hij daarna zo door zijn bed in.
Ben wel heel benieuwd.
En je gebruikt amandelolie daarvoor toch?

Jeetje dat ze zo tekeer ging tijdens de massage ,
maar ik meen me te herinneren dat je toen schreef dat het misschien nog te vroeg was daarvoor.
Lars is volgens mij 13 weken als ik ermee begin.
pi_74965780
*komt ook ff uit de lurkstand*

oe Poppedein; als ik dat zo allemaal lees; zou jij de ideale VK zijn om ons kindje op de wereld te zetten...
ben gister bij je vervangster geweest en die kondigde je terugkomst al aan, misschien zie ik je de komende weken nog wel op controle
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 24 november 2009 @ 14:01:29 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74965926
dat zou leuk zijn, BJ!!
in de haak.
pi_74966027
boooh wat is fok irritant zeg

hihi Lotte van wie heb je dat ochtendhumeurtje? gelukkig heb je ook je stralende lach laten zien

Beterschap voor Tess en Senna
en Sproetje ik hoop dat je met een lactatiekundige erbij snel tot een fijne oplossing komt voor jou en mini-sproetje. Naar is dat toch als ze zoiets basaals waar ze écht afhankelijk van zijn zoals eten, gewoon ineens niet meer doen blegh.

Poppedein ah gut, Lena in dat bedje, wat een frummeltje zo nog zeg jeumig. En die sauna foto
ik met mn blinde kop moest nog twee keer kijken ook. "wat een gek roze zwembroekje heeft ze aan zo? zo rond?"

Oeks ik heb Amélie inderdaad een klysma moeten geven. Ze had al heel lang niet gepoept en leek er naarmate de tijd vorderde wat meer last van te krijgen. De huisarts vond haar nog te klein voor lactulose dus het werd een klysma. Dat was afgelopen donderdag, daarna heeft ze nog niet zelf weer gepoept dus ik zat maandag weer bij de HA om te vragen hoe en wat. Vooral eigenlijk omdat ze wel scheten liet die ontzettend stinken. En dan bedoel ik echt stinken volwassenen-diarree-stinken achtig... minstens! boh ik wist niet dat ze zo'n stinkkeesje kon zijn hahaha. Snel doorlopen in de supermarkt soms
tomtidom nee dat was mn kind hoor! "ja tuurlijk " nee echt!!

maar goed, bottom line, ze heeft sinds donderdag nog niet zelf gepoept en de HA (en ik) hadden het idee dat er nog meer ontlasting vast zat maar dan hoger op zeg maar, en nu heeft ze dus wel lactulose gekregen om het ook van bovenaf wat te stimuleren. Ik kijk het een paar dagen aan daarmee. Weet het ook niet zo goed (vooral omdat ik de wvk heb gesproken vandaag en die was helemaaaaal niet te spreken over de actie van de HA dus ik voelde me al enorm schuldig )

We zijn vandaag voor de tweede serie prikjes geweest. Ze was weer enorm zielig heel hard huilen. Maar verder zijn we helemaal goedgekeurd

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74966068
oh mn post staat er toch wel woehoe!

en ik heb trots om aan te kondigen dat we nu toch echt een heule volle luier hadden lang leve de fokwet

en in tegenstelling tot wat mn wvk zei en waarom ik me dus eigk schuldig voelde zater hier wel degelijk hele harde stukken poep in kan me voorstellen dat ze verstopt zat en moeite had met persen enzo.
Nouja, we zijn dr van verlost
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74966080
netjes Huup! uhh Amelie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74966191
Oh Amélie goedzo meid! Daar kun je maar weer lekker van verlost zijn

Timo heeft vanmiddag voor het eerst weer helemaal uit zichzelf gepoept sinds we twee dagen geleden gestopt zijn met de lactulose
pi_74966370
Hoera voor de poepers! !
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967119
wat fijn Chan!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967234
Net met Tess naar de huisarts geweest. Om 14.30 had ze 38,1 en een klein uurtje later had ze 40 graden koorts. HA gebeld en ik mocht even langskomen. Mijn eigen ha is ziek dus er stond een telefoonnummer op van de waarneming. Die gebeld, krijg ik het antwoordapparaat, met wel een nummer bij spoed, dus die heb ik gewoon gebeld..
Goed, de huisarts heeft gekeken en Tess heeft dus ook verdenking mex. griep. Ze heeft iig alle symptomen. De huisarts heeft de kinderarts in het ziekenhuis gebeld (ze kreeg onze eigen kinderarts aan de telefoon). Het protocol is weer iets veranderd. Gister moesten alle kindjes onder de 6mnd met de mex. griep symptomen naar het ziekenhuis maar vanaf vandaag doen ze alleen nog maar de meest zieke kindjes.
Ik heb wel een brief meegekregen van de huisarts dat, als Tess slechter/zieker wordt iof niet meer drinkt, ik meteen naar het ziekenhuis kan zonder eerst naar de ha te moeten.
Moeten iig zetpilletjes geven en neusje sprayen met zoutoplossing.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967289
he gets vicky wat eng
beterschap voor je meisje en sterkte voor jou. Je zult wel flink de zenuwen hebben nu blegh
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967354
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
he gets vicky wat eng
beterschap voor je meisje en sterkte voor jou. Je zult wel flink de zenuwen hebben nu blegh
ik vind het ook doodeng... blech!
Toen de ha zei dat ik ws. naar het ziekenhuis moest met Tess kreeg ik al de zenuwen... gelukkig hoeven we neit naar het zh... Hopen dat Tess snel opknapt, ik vind het echt niks..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:35 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74967395
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Mikoxx, ik ben zo blij dat Lars zonder speen slaapt!
Hij heeft overdag wel eens een speen voor de zuigbehoefte maar met slapen nooit.
Al huilt hij nu vaak wel even voordat hij gaat slapen.
Je kunt de speen weglaten, heb je een paar nachten een ongelooflijk drama, maar dan ben je er ws ook klaar mee. Maar ja, ik weet dat je niet tegen het gehuil kunt, dus dan is dat wel weer lastig.
Ga je een nachtje bij je ouders logeren

Ja, fijne oppepper Daar komen we verder mee hiero! Maar goed, voor stoppen met de speen is het nog een beetje vroeg nu, de zuigbehoefte neemt pas af na een maand of 9. En reken maar dat we dan een poging wagen hoor, ik vind t al zo'n akelig gezicht... Tot die tijd moet t maar he?

Wat fijn dat Lars helemaal geen last heeft gehad! Je klinkt heerlijk nu!

Vicky, dat is niet leuk zeg! Hopen dat ze snel opknapt. Die akelige mg ook! Eng, idd, dat kan ik me goed voorstellen! Beterschap!

En poppedein weer lekker opgeknapt na je vakantie? Klinkt erg fijn iig! Al kan ik me voorstellen dat het een hele volksverhuizing is...!
pi_74967398
Arme Tess. Voelt ze zich ook echt beroerd, Vick?
pi_74967461
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:05 schreef Ssserpente het volgende:
Arme Tess. Voelt ze zich ook echt beroerd, Vick?
ze voelt zich niet lekker. Hangt een beetje in de wipper maar als ik haar aankijk krijg ik nog steeds een hele brede glimlach
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74967509
Aaaah.
pi_74967616
Zo he daar is Fok eindelijk weer.

Fijn dat het nu toch weer gelukt is bij Amelie Huup. Hebben ze een idee waarom ze er zoveel moeite mee heeft?

Poppedein het lijkt me dat je beroep nu extra speciaal is als je het zelf allemaal hebt meegemaakt. En niet alleen voor jou, maar ook voor de vrouwen die je gaat begeleiden.

Leuk zeg Karin die cursus babymassage. Hier kunnen ze alleen in de buurt op dagen dat Linde niet naar de opvang is en dat gaat dus helaas niet.

Kijk mijn meisje eens blij wakker worden:

Dat Huh! is echt haar favoriete geluidje
pi_74967697
Muhhh ik had een hele lange post met voor poepende kindjes en een uitgebreide post als reply voor Poppedein omdat die ook altijd van die mooie lange posts maakt..
maar toen ging fok! down en was m'n reply weg. Dus even kort:
Poppedein, wat een schatje is ze... lekker zo'n vakantietje mijn schoonvader noemt willow altijd poppedeintje
Huup, 61cm en 6 kilo, lees ik dat goed? Willow was vanmorgen ruim 62cm en 6140 gram. Slanke dame nog steeds.
En ze was een bikkel!

*Prik*
....ik wacht op gehuil...
....

Nou nog maar een prik dan.
*huiltje*
Klaarrrrr. En dat was het Dappere dame
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74967721
Ah Stiemie wat een dotje Ze is ook helemaal d'r mondspieren aan het ontdekken he? hihi.
pi_74967757
61.5 cm en 6180 gram inderdaad Innepin
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74967922
Ze wegen bíjna hetzelfde dan
psst je zomerkindlink werkt niet
pi_74967995
Vickey wat zijn de symptomen van de mexicaanse griep bij een baby?
pi_74968023
Mijn post is ook weg.

En dat was een joepie de poepie post voor Amelie en Timo.
En ik was zo verbaasd over dat klisma omdat ik klisma's associeer met Patty Brard
maar Amelie groeit goed!

Och Vicky en Tess, wat eng inderdaad! Wel fijn dat ze zo lief lacht. Hopelijk is ze gauw weer beter.

Esmeetje

En Willow is stoerrr!
pi_74968098
Oja, ik wilde ook nog zeggen dat ik zo graag wil weten hoeveel Ko nu weegt en hoe lang hij is. Maar de afspraak met het cb is weer verplaatst, en nu gaan we pas als Ko alweer 6,5 maand is.
Dus ik ga binnenkort maar eens wegen bij mijn LK en met de meetlint aan de gang.

Net lekker samen in bad geweest, wat geniet ik daarvan.
pi_74968128
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:23 schreef innepin het volgende:
Ze wegen bíjna hetzelfde dan
psst je zomerkindlink werkt niet
yea, mn lieve speklapje

Oeke patty brard
ik moet zeggen dat ik ook hele andere ideeën had over het hele gebeuren maar och
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74968172
Het is eruit! En daar ging het om!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: