quote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef freecell het volgende:
Reintji gefeliciteerd!Schrikken joh! (en je bent al de tweede in 2 dagen waarvan ik hoor van een bevalling bij 29 weken. Resultaat ik wil NU een naam
) Wat fijn dat het zo goed gaat naar omstandigheden
Incantrix yayWanneer moet je naar de vlos? Als dat niet binnen 2 dagen oid is zou ik haar nog wel even bellen hoor
Klinkt alsof je al best ergens een stiekem startcentimetertje gemaakt hebt
quote:Op maandag 23 november 2009 10:26 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Amaranta, laat je niet gek maken door die consultatiemaffia hoor!
En fijn dat je een leuk weekend hebt gehad in mijn hometown. Waar heb je ergens geslapen? Jammer dat dat iets minder was.
uhh, ontslag, geen verlofquote:Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
heey een nieuw topic
@Dj randall; jeuj bijna verlof joh!!! wat gaat de tijd snel he? en wat fijn dat je nog op een lunch getrakteerd wordt... gezellig en fijn dat je die waardering krijgt van je baas....
en bleeeeuuggh mijn zus zit dr flink doorheen ...vrijdag heeft ze te horen gekregen dat ze colitis ulcerosa heeft... en ze heeft al echt zolang buikpijn/ bloedverlies etc.. en heeft 3 kids rondlopen en is gewoon dood en dood en doodop... en ik kan zoooo weinig voor dr doen nu... en dat voelt echt niet leuk.
Geeft nietsquote:Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
ow jee, sorry DjRandall; ik wist dat ook wel...sorrrrrrry.....
![]()
en idd Colitis Ulcerosa is iets waar je goed mee kunt leven. Maar ik denk dat ze de klachten te lang heeft verwaarloosd, ze heeft al zeker een half jaar klachten, dus heeft veel ingeleverd de laatste weken. En op een gegeven moment is het dan op he? Ze is ook erg veel afgevallen..
en die ontsteking is alleen maar erger geworden. Maar nu vanaf zaterdag eindelijk gerichte medicatie (in de zin van klysma's en zetpillen) en in principe zou het de komende week dan toch verlichting moeten geven, en de ontsteking hierop moeten reageren....
(en stress schijnt niet te helpen, en het afgelopen half jaar zijn mijn beide nichtjes geopereerd, wat de nodige stress heeft opgeleverd natuurlijk....)
maar ik baal zo, dat ik echt ff niets voor dr kan doen, behalve interesse tonen enzo...
ja dat helpen met dingen die niet lukken is dus een beetje lastig; zij heeft dus 3 kids en een huishouden, maar ik moet zelf van de VK rust houden, dus kan niet daar gaan schoonmaken of oppassen. Aangezien ik zelf mijn eigen huishouden al moet verdelen over verschillende dagen... En dat is juist wat het zo frustrerend maakt....quote:Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Geeft niets![]()
Op een gegeven moment is het op ja, en je bent ook niet binnen een maand opgeknapt. Dat kan best wel even duren. Ik weet dat ik in februari klachten kreeg en in juli pas een diagnose. Te laat helaas, dus spoed opname in het ziekenhuis gehad....ondervoed en uitgedroogd.....Dus ik geloof goed dat ze helemaal brak is. Maar vanaf nu gaat het alleen maar beter, dat weet ik zeker!! En het enige dat jullie voor haar kunnen doen is er voor haar zijn en helpen met de dingen die niet lukken.
dat snap ze ook wel hoor! Maar je kunt met haar praten, haar aanhoren. En haar helpen met acceptatie. Dat jij niet kunt helpen in huishouden, dat begrijpt iedereen wel.....quote:Op maandag 23 november 2009 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja dat helpen met dingen die niet lukken is dus een beetje lastig; zij heeft dus 3 kids en een huishouden, maar ik moet zelf van de VK rust houden, dus kan niet daar gaan schoonmaken of oppassen. Aangezien ik zelf mijn eigen huishouden al moet verdelen over verschillende dagen... En dat is juist wat het zo frustrerend maakt....
quote:Op maandag 23 november 2009 11:42 schreef Asyniur het volgende:
BJ, zij vindt het waarschijnlijk net zo vervelend dat ze niks voor jou kan betekenen nu je zwanger bent en zelf al zo slecht uit de voeten kunt ivm je bloeddruk...
Dank je wel!quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef Incantrix het volgende:
Vlindur, wat een geweldig leuk nieuws, gefeliciteerd!!En ja, die harde buiken heb ik de laatste zoveel weken ook te pas en te onpas, lekker rustigaan doen!
Tof idee van die koekjes!quote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef Incantrix het volgende:
Lang verhaal
quote:Op maandag 23 november 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
[..]
En wat moeten we hier inderdaad zonder jouw mooie lange verhalen. Hup, benen over elkaar, je wacht nog maar een paar maandjes
en dat gevoel ken ik wel asy; ik heb dat soms ook een paar dagen en moet je je vooral niet schuldig over voelen... het is juist heeeeeel belangrijk dat je het allerallerallerbeste voor jezelf en je beebje zorgt en daaraan denkt.. de rest komt vanzelf wel weer.quote:Op maandag 23 november 2009 12:08 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb al en tijdje een soort van uitslag. Eerst in 1 lies, toen bovenaan mijn buik en nu is dat zich aan het uitspreiden over mijn hele buik. En het jeukt![]()
merk trouwens dat ik de laatste tijd wat minder reageer op iedereen, maar dat is niks persoonlijks. Zit even een beetje in een coconnetje. Zal over een paar dagen wel weer over zijn![]()
* mee eens is... wat een stom weer, dan zou je eigenlijk gewoon in bed moeten blijven liggenquote:Op maandag 23 november 2009 12:10 schreef DJRandall het volgende:
AsyVandaag is ook echt een dag om in een coconnetje te kruipen. Donker en nat buiten.....
Heb je misschien een lage bloeddruk? Dan zou de misselijkheid je wel duizelig kunnen maken...quote:Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef flugeltje het volgende:
Is vandaag inderdaad coconnetjes dag
Heb een vraagje die wellicht wat naief over kan komen, zeker omdat het hier al m'n vijfde zwangerschap betreft.
Gaat ochtendmisselijkheid doorgaans gepaard met enige duizeligheid? (wat onvast op de beentjes) Ik heb de vorige keren helemaal geen last van misselijkheid gehad, ja af en toe in vlagen maar nu heb ik een constante misselijkheid met vlagen waarbij m'n hoofd een beetje lijkt te tollen... Ik probeer erachter te komen of het gewoon ochtendmisselijkheid is of wellicht weer een griepje ofzo...
Jup, hoort erbijquote:Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef flugeltje het volgende:
Is vandaag inderdaad coconnetjes dag
Heb een vraagje die wellicht wat naief over kan komen, zeker omdat het hier al m'n vijfde zwangerschap betreft.
Gaat ochtendmisselijkheid doorgaans gepaard met enige duizeligheid? (wat onvast op de beentjes) Ik heb de vorige keren helemaal geen last van misselijkheid gehad, ja af en toe in vlagen maar nu heb ik een constante misselijkheid met vlagen waarbij m'n hoofd een beetje lijkt te tollen... Ik probeer erachter te komen of het gewoon ochtendmisselijkheid is of wellicht weer een griepje ofzo...
Ik had door het hele huis (en in mijn werktas) overal crackertjes liggen. Elke 2 uur (ongeveer) at ik er een paar. Dat hielp tegen de misselijkheid.quote:Op maandag 23 november 2009 12:45 schreef flugeltje het volgende:
Het klinkt wel positief he?
Het draaierige is wat minder tof, maar bij de misselijkheid heb ik af en toe wel een glimlach. Ik hoef er overigens (nog) niet van over te geven. Eten helpt trouwens ook, ik merk dat het erger wordt naarmate ik langer niet gegeten heb.
En wat is het idd kloteweer DJRandall, ben vanochtend gewoon tot tien uur in bed blijven liggen, veel te donker om fris en fruitig op te staan. Zit nu ook met het licht aan in de keuken, dat is toch de lichtste ruimte in huis...
Dank allen voor de felicitaties!quote:Op maandag 23 november 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Reintji, trouwens, als ik het goed begrijp zijn jullie nog 'in den vreemde'.. Ik neem aan dat je vriendin ook nog in het ziekenhuis ligt? Hoe werkt dat verder? Worden jullie pas op het vliegtuig naar huis gezet op het moment dat je beebjes normaalgesproken ontslagen zouden worden uit het ziekenhuis, of gaat dat eerder met een speciale vlucht o.i.d.? Lijkt me in beide gevallen heftig, ik zal aan jullie denken!
en toch ga ik je feliciterenquote:Op maandag 23 november 2009 13:20 schreef sombie het volgende:
Ik merk nog helemaal niets! Ja, mijn buik is iets harder, lijkt wel, en heel soms dat licht duizelige. Maar niet misselijk, geen zere tieten, niets. Alleen niet ongesteld en een positieve test. Maar ik wacht mijn echo af. Dan pas durf ik hier echt te posten. Deze post telt dus eigenlijk niet.![]()
ik post hier ook slechts af en toe mee en wil zéker nog niet in de OP, eerst maar eens wat meer zekerheid.quote:Op maandag 23 november 2009 13:20 schreef sombie het volgende:
Ik merk nog helemaal niets! Ja, mijn buik is iets harder, lijkt wel, en heel soms dat licht duizelige. Maar niet misselijk, geen zere tieten, niets. Alleen niet ongesteld en een positieve test. Maar ik wacht mijn echo af. Dan pas durf ik hier echt te posten. Deze post telt dus eigenlijk niet.![]()
HALLOOOOOOOOO! WELKOM!quote:Op maandag 23 november 2009 13:20 schreef sombie het volgende:
Ik heb het hele weekend liggen slapenquote:Op maandag 23 november 2009 10:59 schreef amaranta het volgende:
Minniemin, wij zaten in de katjeskelder in Oosterhout.
Als ik had geweten dat jij in Breda woont dan hadden we een minimeet kunnen houden haha.
Hahaha, ben aan de tafel aan het werk en mijn ogen dwalen steeds af naar de hal waar de dozen staan. Gelukkig zijn ze te groot en te zwaar om te uit te pakken, dus moet tot vanavond wachten alsquote:Op maandag 23 november 2009 15:27 schreef Asyniur het volgende:
en voor happy ook eenomdat de spulletjes binnen zijn. Sta je er al naast te zwijmelen?
Voor Mama in het ziekenhuis:quote:Op maandag 23 november 2009 16:25 schreef mama_papa het volgende:
Is er eigelijk ergens een lijst van wat nou precies nodig is voor de vluchttas?
Die zijn er, en als je hem hebt dan wil ik hem ook.quote:Op maandag 23 november 2009 16:25 schreef mama_papa het volgende:
Is er eigelijk ergens een lijst van wat nou precies nodig is voor de vluchttas?
die zit idd ook in mijn portemonnee, ver eet ik geheid.quote:Op maandag 23 november 2009 16:44 schreef amaranta het volgende:
Ik heb bij Eva dus nooit (nou ja de keren kun je op een halve hand tellen) een spuugdoek hoeven gebruiken
Ponsplaatje is idd wel handig maar zit standaard in portemonneee, die zal ik maar in de tas stoppen aangezien ik dan natuurlijk niet aan mn beurs denk...
haha ja dat kan natuurlijk ook nogquote:Op maandag 23 november 2009 17:04 schreef amaranta het volgende:
Oh, en toen ik weeen had thuis liep ik gewoon in mn blote kont rond. En toen de vk kwam thshirt aan gedaan en daarna weer blote kont. Ik weet niet waarom maar ik wilde echt helemaal niks aan mijn lijf.
Ik heb voor het afdrogen hydrofiele luiers gepland. Ik heb er 18, dus dat moet wel lukkenquote:Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, in de categorie misschien rare vragen:
- Moet je voor de baby ook handdoekjes hebben (voor als ze uit badje komen) om af te drogen?
- Moeten de lakentjes en beddegoed en zo ook gewassen worden van te voren?
![]()
Dit bedacht ik me dus gisteravond en ik kon gewoon geen zinnig antwoord verzinnen...
Voor het afdrogen gebruik je de 1e weken (of maanden) een hydrofielluier.quote:Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef Lijnloos het volgende:
Vlindur, wat leuk! Nog een meidje erbij, leuke naam ook inderdaad!![]()
BJ, ik heb geen liggingsecho's gehad, alleen 3x (tot nu toe) een groeiecho. En daar meten ze dus wel de hele boel door... of dat met een liggingsecho ook zo is, weet ik eigenlijk niet.
Oh, in de categorie misschien rare vragen:
- Moet je voor de baby ook handdoekjes hebben (voor als ze uit badje komen) om af te drogen?
- Moeten de lakentjes en beddegoed en zo ook gewassen worden van te voren?
![]()
Dit bedacht ik me dus gisteravond en ik kon gewoon geen zinnig antwoord verzinnen...
Whaha, das ook wel toevalligquote:Op maandag 23 november 2009 17:38 schreef amaranta het volgende:
Haha, ik heb voor mijn opleiding werkstukken moeten schrijven. En ik heb beide namen toen als fictieve naam gebruikt, omdat ik de echte naam van de betreffende leerling niet mocht gebruiken.
Idemquote:Op maandag 23 november 2009 17:04 schreef amaranta het volgende:
Oh, en toen ik weeen had thuis liep ik gewoon in mn blote kont rond. En toen de vk kwam thshirt aan gedaan en daarna weer blote kont. Ik weet niet waarom maar ik wilde echt helemaal niks aan mijn lijf.
kan 3 weken van te voren hoorquote:Op maandag 23 november 2009 19:22 schreef Groofsken het volgende:
Ik denk dat incantrix snel gaat beginnen of al begonnen is. De slijmprop verlies je bij de eerste toch nooit lang van te voren???
![]()
![]()
![]()
![]()
mjaquote:
Ik mocht mijn gewone nachthemd aanhouden, ook tijdens het zetten van de ruggenprik. Later ben ik alsnog in zo'n ziekenhuishempje beland omdat ik niet alleen het voltallige personeel onderkotste maar ook mezelf.quote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef amaranta het volgende:
Ook zoiets. Ik had dus een bigshirt bij me, maar uiteindelijk ben ik in zo'n blotekonten hemd van het zieken huis bevallen.
Was volgens mij ivm de ruggenprik ofzo.
Bigshirt daarna aangetrokken.
Ik ook, maar ik las dus later dat dat vaak zo is! Ik had ook ineens koorts.quote:Op maandag 23 november 2009 19:31 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb trouwens vlak na het bevallen zo enorm liggen trillen, bizar was dat. Ik kwam er niet meer uit, duurde echt een tijd weet ik nog.
ik ook, maar ook vooral tussen de persweeën als ik ontspandequote:Op maandag 23 november 2009 19:31 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb trouwens vlak na het bevallen zo enorm liggen trillen, bizar was dat. Ik kwam er niet meer uit, duurde echt een tijd weet ik nog.
oh, dat had ik ook de tweede keerquote:Op maandag 23 november 2009 19:31 schreef Groofsken het volgende:
Ik had een rokje en daar was ik heel blij mee. Nu is het natuurlijk een stuk kouder, maar ik heb zeker een week geen broeken kunnen dragen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
en wat ook mee moet in de bevallingstas; een lekker huispak oid voor de terugkeer naar huis denk ik?
Ja, gloednieuw. We hebben dezequote:Op maandag 23 november 2009 20:35 schreef freecell het volgende:
vlindur
Was een nieuwe box?
Idioot!
De kraamzorgmevrouw hier vandaag: als ik jullie was zou ik je bed maar meteen op klossen zetten in het nieuwe als je gaat verhuizen, dan staat het er al vast en de vorige keer beviel je ook wat te vroeg, dus een paar weken eerder kan geen kwaadWe gaan over een week of 4/5 al verhuizen!
Wat een gedoe met die box zeg Vlindur! Wij hebben trouwens dezelfde, in het wit!quote:Op maandag 23 november 2009 20:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, gloednieuw. We hebben deze
Pfft. Gekloot.![]()
Ik ga tv kijken. Fijne avond!![]()
Succes met je bedje straks!
nee, zet op zn minst de webcam aan!quote:Op maandag 23 november 2009 22:05 schreef DJRandall het volgende:
Jeej, Incantrix is er nog!!Denk er om hoor, niet stiekum bevallen.....
quote:Op maandag 23 november 2009 20:51 schreef freecell het volgende:
Wel een mooie
Ikzoek nog een mooie goedkopen met ronde spijlen en een lade. onmogelijke combi geloof ik
herkenbaarquote:Op maandag 23 november 2009 20:13 schreef lily het volgende:
[..]
oh, dat had ik ook de tweede keer![]()
heel erg trillen (vooral mijn benen) en je hebt er totaal geen controle over
quote:Op maandag 23 november 2009 22:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
nee, zet op zn minst de webcam aan!
quote:Op maandag 23 november 2009 22:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
![]()
die van mij voldeed aan je eisen, was gratis, van bopita....
maar niemand wilde hem en toen heb ik hem gedoneerd aan stichting emmaus
hij heeft zelfs hier op fok gestaan....quote:
tsssk, flauw....quote:Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat hoef ik dan ook weer niet te zien van anderen
Ohja, ik heb dat blotekontenshirt ook ondergekotst en kreeg gewoon een schonequote:Op maandag 23 november 2009 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik mocht mijn gewone nachthemd aanhouden, ook tijdens het zetten van de ruggenprik. Later ben ik alsnog in zo'n ziekenhuishempje beland omdat ik niet alleen het voltallige personeel onderkotste maar ook mezelf.Tip: neem er meer dan één mee.
Over kleingeld voor parkeren gesproken: als je een dagje in de garage van het OLVG geparkeerd staat dan is van 'kleingeld' geen sprake meer. Mijn tip zou zijn: zorg dat je een leuk bedrag op je chippas hebt staan (vermits je daarmee kunt betalen).
En hier heeft mijn nichtje héél veel aan gehad toen haar kleine meisje pasgeleden opgenomen moest worden vlak nadat ze naar huis mocht omdat ze haar voedingen niet binnenhield en heel snel verzwakte..quote:Op maandag 23 november 2009 22:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
tsssk, flauw....
wist je dat er in veel ziekenhuizen tegenwoordig webcams hangen boven de couveuses? Alleen te openen met wachtwoord, voor familie en ouders, dat dan wel. Zodat je, als je thuis bent, ook naar je kindje kunt kijken
kutkinderen, als ik jou was zou ik gewoon niet aan kinderen beginnenquote:Op maandag 23 november 2009 22:22 schreef Incantrix het volgende:
een stom joch van een jaar of 5 a 6 dat telkens onder het gordijn van het pashokje kwam dweilen terwijl ik BH's stond te passen en mama en papa, die gingen er alleen maar om lachen. Zo, ben ik daar ook weer over uitgezeken
Och welnee, paar keer een trap voor zijn kop en hij doet het niet meerquote:Op maandag 23 november 2009 22:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
kutkinderen, als ik jou was zou ik gewoon niet aan kinderen beginnen
quote:Op maandag 23 november 2009 22:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Och welnee, paar keer een trap voor zijn kop en hij doet het niet meer(En hoe je die uitlegt mag je zelf weten
)
quote:Op maandag 23 november 2009 22:28 schreef Incantrix het volgende:
(Overigens heb ik bij dat soort situaties vooral altijd de neiging de ouders een corrigerende tik te geven)
Ik zeg gewoon doen!quote:Op maandag 23 november 2009 22:28 schreef Incantrix het volgende:
(Overigens heb ik bij dat soort situaties vooral altijd de neiging de ouders een corrigerende tik te geven)
Nou, dan is het nog maar eens goed dat jullie nu de box opzettenquote:Op maandag 23 november 2009 23:42 schreef Vlindur het volgende:
De box staat!!![]()
![]()
Ik had het immers helemaal bedacht he, Ficus naar de kant van de boekenkast en dan de box mooi op die plek. Dus vriendlief verplaatst plant, past het niet omdat de ficus veels te groot is! Dat ding verdwijnt half in de boekenkast als je nog een beetje degelijk door de deur naar buiten zou willenDus ficus weer terug. Ook nog even de box naast de bank gehad (Zoals bij Beessie) maar dat was geen porem, dus nu staat de box naast de boekenkast en dat is helemaal prima! Ik zal morgen even een foto maken, want dan snappen jullie ook wat ik bedoel
Het is wel jammer, want nu kunnen we van voor (Keuken en eethoek) de box niet zien, maar het kan gewoon echt niet. En de ficus is te mooi om hem weg te doen. Dus dan maar zo.
Inca is er nog! Meis, succes nog ff en toch fijn dat je nog even hebt kunnen shoppen! En wat schandalig dat die ouders dat kind daar gewoon hebben laten zitten zeg, die zou je er toch onder vandaan trekken?![]()
Flowebox, gefeliciteerd met je nichtje!
Ik ga ook richtig bed, of we kunnen slapen is een andere vraag
Welterusten!
box verven doe ik noooooooit meerquote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
hij heeft zelfs hier op fok gestaan....
oke, hij was spuuglelijk oranje geverfd, maar dat zou je zeg maar kunnen verven
quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:38 schreef amaranta het volgende:
Fijne droom Faja.
Ik heb gedroomd dat ik een meesteroplichter was
Die neiging heb ik ookquote:Op dinsdag 24 november 2009 08:43 schreef leonieke het volgende:
Tutut, het is nu nog 3 maand voor mij en drie maand is een trimester. Ik zit nu dus in mijn laatste trimester PUNT ANDERE LIJN![]()
Volgens mij duurt het eerste trimester 13 weken. Maar veel mensen denken 12 omdat je dan "safe" bent.... Maar ik weet het ook niet 100% zekerquote:Op dinsdag 24 november 2009 08:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik droom echt niet raar volgens mij
TARA heeft gisteren in bed een toffe naam verzonnen(om 24:00) Nog even op broeden!
Hoe zit dat nou met die trimesters?
Wat ik vond:
1e: 0-12 weken
2e: 13-27 weken
3e: 28-40 weken
Dan is je tweede trimester toch veel langer?
Hoe is het eigenlijk bij jou Poppejans? Ik moest trouwens er lachen om je sinterklaasliedjequote:Op dinsdag 24 november 2009 08:53 schreef Poppejans het volgende:
Fijn dat het alsnog gelukt is met de box Vlindur, ik kan me ZO voorstellen hoe chagerijnig je van zoiets kunt worden!
Incantrix, heeft het gerommel aangehouden vannacht? Je maakt het wel spannend hoor
Haha, dat doet me denken aan de verloskundige gisteren. Die vertelde dat ze dan tegen haar man zei: Ik ga nu even heel erg boos en chagrijnig zijn, want dat móet gewoon even...quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het stomme is dat ik heel goed door heb dat ik onredelijk ga doen (vooraf dus al!), maar dat het gevoel zo sterk is dat ik me moeilijk tot niet in kan houden. Gelukkig kan m'n man er wel om lachen, maar ik vind het zelf zo vermoeiend.
Ja precies, dat probeer ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:23 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Haha, dat doet me denken aan de verloskundige gisteren. Die vertelde dat ze dan tegen haar man zei: Ik ga nu even heel erg boos en chagrijnig zijn, want dat móet gewoon even...
quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:09 schreef Soneal het volgende:
CP... het wordt helaas niet minder als de hormonen van het eigen lichaam het overnemen
Hier hebben O&E (Onredelijk & Emotioneel) af en toe ook zo erg de overhand dat je je kapotschaamt op momenten dat je wel even helder kunt nadenken![]()
quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het stomme is dat ik heel goed door heb dat ik onredelijk ga doen (vooraf dus al!), maar dat het gevoel zo sterk is dat ik me moeilijk tot niet in kan houden. Gelukkig kan m'n man er wel om lachen, maar ik vind het zelf zo vermoeiend.
Oef, dat klinkt best zwaar, zoveel afvallen, zo misselijk, zo weinig energie... pfff. Dat het maar snel beter mag gaan voor jequote:Op maandag 23 november 2009 09:41 schreef simmu het volgende:
[..]
tis een beetje druk hier met sangdrax die over een paar weekjes nog op conferentie moet naar de vs en begin januari (200 km verderop) zijn PhD praatje heeft, daarna is het echtechtecht *af*! ben nu 17 weken (7 december 20 weken echo), idd tweeling, dus echo dan ook dubbel (hopelijk met plaspauze!). ik ben zo misselijk als wat, maar dat was met selene ook, ik val nu nog een beetje harder af (3 weken terug bij de gyn stond de teller op 7 kilo afgevallen). veel kleine beetjes eten helpt wel, ik hou het wel in de gaten, deze keer gelukkig niet permanent koorts! dat scheelt al een boel. het enige wat ik vervelend vind is dat ik werkelijk geen snipper energie heb, alles gaat naar de babies en dat merk ik goed. ah well; na januari komt er een heleboel lucht, dan heeft sangdrax ook weer vrije dagen (die waren al maanden geleden allemaal op) en kan ik wat meer bijslapen
edit: trusten
hahaquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:07 schreef freecell het volgende:
Vandaag is mijn basishumeur best goed, maar ik heb wel het gevoel steeds in huilen te kunnen uitbarsten
Heel herkenbaar!quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:07 schreef freecell het volgende:
Vandaag is mijn basishumeur best goed, maar ik heb wel het gevoel steeds in huilen te kunnen uitbarsten
nou, om te beginnen komt mijn paps 'oppassen' als sangdrax in de vs zit. die heeft er helemaal zin in om een weekje te tuttebellen met selene zodat ik eens lekker uit kan rustenquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:03 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oef, dat klinkt best zwaar, zoveel afvallen, zo misselijk, zo weinig energie... pfff. Dat het maar snel beter mag gaan voor je.
welnee, lekker doen waar je trek in hebt!quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:12 schreef amaranta het volgende:
Heb ik trouwens ook meldplicht enzo?
Nee toch?
Als de baby er is dan post ik wel een berichtje ofzo vanaf mijn Iphone of een tweet
quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:21 schreef octopussy het volgende:
Pfff heb vannacht echt een vrij rampzalige nacht gehad. Flinke pijn in mijn heup/rug/bil en steeds steken rond de baarmoedermond en harde buiken. Meisje was ook flink aan het draaien en doen. Weinig geslapen dus...
En nu heb ik menstruatie-achtige krampen![]()
Sorry voor de emo/egopost. Zit er even beetje doorheen. Met nog zo'n nacht ga ik de vlos maar even bellen.
Gewoon doen wat jullie willen en waar jullie je goed bij voelen. Als het iemand niet zint, dan blijft ie toch gewoon weg?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:19 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, om te beginnen komt mijn paps 'oppassen' als sangdrax in de vs zit. die heeft er helemaal zin in om een weekje te tuttebellen met selene zodat ik eens lekker uit kan rusten
daarnaast heb ik bedacht dat ik perse op vakantie wil komend jaar als de babies er zijn. desnoods ga ik alleen en schakel ik grootouders in om voor de kinders te zorgen als sangdrax te weinig vrije dagen heeft! we moeten alleen nog verzinnen hoe we de phd uitreiking zelf moeten doen. ik zie het niet zitten om in het westen te slapen (3 uur reizen, nacht niet slapen, uitreiking, selene in vreemde omgeving bij vreemde oppas (zowel tijdens uitreiking als tijdens formeel dineetje) en daarna weer 3 uur reizen? dacht het mooi niet he....). dus ik denk dat we de dag zelf per trein heen en weer gaan (selene mee), enkel een oppas tijdens de uitreiking zelf en geen diner maar een (vroeg!) buffet. de familie klaagt al (luid en veel) maar die hebben gewoon vette pech.
Oiquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:21 schreef octopussy het volgende:
Pfff heb vannacht echt een vrij rampzalige nacht gehad. Flinke pijn in mijn heup/rug/bil en steeds steken rond de baarmoedermond en harde buiken. Meisje was ook flink aan het draaien en doen. Weinig geslapen dus...
Sorry voor de emo/egopost. Zit er even beetje doorheen. Met nog zo'n nacht ga ik de vlos maar even bellen.
ik hou tegenwoordig mijn poot stijf met familie. het is anders gewoon geen doen. pech voor ze. ze mogen blij zijn dat ik bereid ben om tweede kerstdag tot familiedag te bombarderen (inclusief de hele dag gekrijs van selene omdat sommigen nu eenmaal consequent weigeren om naar de huishoudster (zijnde: ik) te luisteren mbt wat wel en wat niet handig is om te doen met selene)quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Gewoon doen wat jullie willen en waar jullie je goed bij voelen. Als het iemand niet zint, dan blijft ie toch gewoon weg?
hebben wij ook gedaan met onze bruiloft: wij wilden er geen kinderen bij en mijn schoonbroer wilde niet komen als de kinderen niet mee mochten. Wij hebben geen concessies gedaan dus schoonbroer is bij zijn kinderen thuis gebleven. Mijn zus heeft in begin even gesputterd maar is toch gekomen zonder haar man en kinderen. 'maar alleen omdat je mijn zus bent'
anders bel je nu toch gewoon. als je je niet goed voelt is dat aanleiding zat hoor! *knufs*quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:21 schreef octopussy het volgende:
Het zal wel een rare dag voor je zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:27 schreef DJRandall het volgende:
Amaranta: Ja, jij hebt meldplicht!![]()
Simmu: doen wij jullie zelf willen, familie moet het maar begrijpen toch?
Octo: Klinkt vervelend! Bah.....![]()
Hier zijn mijn postvakjes, lades en bureau leeg. Mijn Outlook en harde schijf leeg. Alles weg gegooid en opgeruimd en getuigschrift geregeld. Nu moet ik dus nog wachten tot ik weg mag.....
Nietusquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het zal wel een rare dag voor je zijn.
Amaranta is 3 weken geleden al bevallen
Nietus, dat zou ze nooit volhouden zonder hier te postenquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hihi, ik ben stiekem gewoon amarantas man, Amaranta is 3 weken geleden al bevallen
Dank jequote:Op dinsdag 24 november 2009 11:55 schreef DJRandall het volgende:
Vlindur: Mooi!En plek zat daar. Op je vorige foto's leek daar minder ruimte te zjin, maar staat perfect!
Thnx! Ja, ons huis is heerlijk grootquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:58 schreef amaranta het volgende:
Wat hebben jullie veel ruimte Vlindur!!! En hij staat mooi hoor. Zal hem hier ook maar eens op gaan zetten. Heb weliswaar geen katten maar wel dochter die overal waar een box staat de neiging heeft om erin te klimmen..
En dat.... moet ze afleren.
En, wat doet de kat?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:49 schreef Vlindur het volgende:
Zoals beloofd!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat sneu dat jullie zo last van die hormomen hebben. Ik heb dat echt niet!
DJ Een zoen voor jou
Nee, er zit een luchtrooster in en die zit dicht, dus het tocht nietquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
mooi vlindurdat boxkleed heb ik ook nog (in een andere kleursamenstelling).
misschien een rare vraag; maar krijgt je kindje geen last van tocht zo voor dat grote raam?![]()
En ik kreeg net mijn bestelling binnen; en heb nu eindelijk 2 goede zwarte voedingsbh's en lilypads. Ben erg benieuwd....
Dat merkt ze vanzelf wel..quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
mooi vlindurdat boxkleed heb ik ook nog (in een andere kleursamenstelling).
misschien een rare vraag; maar krijgt je kindje geen last van tocht zo voor dat grote raam?
haha en ik zie dat de kat zo vanaf de krabpaal de box inkan???![]()
En ik kreeg net mijn bestelling binnen; en heb nu eindelijk 2 goede zwarte voedingsbh's en lilypads. Ben erg benieuwd....
Die luisterde toen ik 'nee' riepquote:
ok dat wist ik niet; ik moest zelf als babytje onder zo;n lamp omdat ik geel was...quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat merkt ze vanzelf wel..
Anderzijds... soms moeten kinderen een raam worden gelegd omdat ze geel zijn en ze 'bij moeten kleuren'
ik bedoelde het ook niet negatief. Ik dacht dat je bedoelde dat ze last zou hebben van de zon ofzo.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok dat wist ik niet; ik moest zelf als babytje onder zo;n lamp omdat ik geel was...![]()
maar ik bedoelde het ook niet negatief, probeer alleen mee te denken....
en onze katten zijn ook nog niet in d
e box geweest; en hij staat er nu 5 dagen... (en die kunnen er ook zo vanaf een stoel of bank inspringen).
goed nieuws en slecht nieuws: het slechte; mijn shinnie trok zich geen bal aan van ballonnen (ook niet als je ze stukprikte naast haar). het goede nieuws: toen selene er eenmaal was droop ze zo snel af en weg bij de box dat het nooit een probleem is geweestquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die luisterde toen ik 'nee' riepMaar ik ga nu dus toch even ballonnen halen
En nu ben ik echt weg!
haha kan gebeuren tochquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik bedoelde het ook niet negatief. Ik dacht dat je bedoelde dat ze last zou hebben van de zon ofzo.
en daarop zei, dat mertk ze dan vanzelf. Sommige kinderen slapen overal en dus ook in de zon. Maar jij had het dus over tocht.
Dus even miscommunicatie.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:14 schreef pessie het volgende:
Hoi! Ik meld me even! Ben nu 5 weken. Ik zou het fijn vinden als jullie me nog niet in de update willen zetten...
In de OPquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:14 schreef pessie het volgende:
Hoi! Ik meld me even! Ben nu 5 weken. Ik zou het fijn vinden als jullie me nog niet in de update willen zetten...
Die update hebben ze weggehaald. Maar aangezien freecell het nu toch al weet kan ik wel hierheen. Ik ben geen kloon. Vind ik te lastig...quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:22 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, er was toch al een update over jou? gefeliciteerd iig!Ben je je een kloon?
BJ, achter het raam kan het heel warm worden, vandaar dat je een ledikant / wieg liever niet achter een raam moet zetten. maar in de box ben je er toch bijna altijd bij, en even voelen aan jekind en je weet zo of hij/zij het warm heeft
Die was weer weg omdat ik het niet mocht wetenquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:22 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, er was toch al een update over jou? gefeliciteerd iig!Ben je je een kloon?
Toen het me een tijdje geleden overkwam met iets heel lulligs en mijn man allang zijn excuses had aangeboden, bleef ik maar huilen. Hij snapte er niks meer van en ik meer huilen: 'ja sorry, nee het is al goed maar ik kan gewoohoon even niet meer stoppen met hui-uilen' met hierbij gierende uithalen die horen bij praten en hard huilen tegeleijkquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:29 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, hoe is het met je coconnetje?
octo, balen van je slechte nacht!
en de beste hormonale uitbarstingen zijn als je heel hard jankend aan het roepen bent "ja, ik weet, het gaat nergens over, maar het is gewoon zo vervelehehehehend en boehoehoe en mijn hormonen zijn stooohohohohommmm!!!"
Wat lief dat je dat vraagt! Alles prima, volgens mij zit Poppejantje nog veel te heerlijk en komt hij er voorlopig niet uit. Hij ligt ook nog steeds heel hoog.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:22 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk bij jou Poppejans? Ik moest trouwens er lachen om je sinterklaasliedje
de meest dramatisch hormoonschommel heb je in de eerste 10 weken.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef pessie het volgende:
Ik heb nu al last van mn hormonen. Bij 5 weken! Moet dat nog 35 weken doorgaan? Dan blijft er aan het eind helemaal niets van mij over...
Ik had er ook geen last van, tot ik moeder werd. Als Ivan huilt of smakgeluidjes maakt dan voel ik mijn baarmoeder samentrekken en soms regelmatig moet ik gewoon huilen van geluk. Achja, het is ook wel weer grappig.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:33 schreef Groofsken het volgende:
Al die hormonen van jullie. Misschien is het omdat ik alleen ben, maar ik heb er echt totaal geen last van. Zeker nu alles in huis af is, voel ik me echt heel relaxed.
![]()
Welkom in de wondere wereld van de zwangere vrouwquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef pessie het volgende:
Ik heb nu al last van mn hormonen. Bij 5 weken! Moet dat nog 35 weken doorgaan? Dan blijft er aan het eind helemaal niets van mij over...
Ja, dat herken ik wel heel erg. Dat is sinds de geboorte van S steeds zo snel makkelijk ontroerd benquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had er ook geen last van, tot ik moeder werd. Als Ivan huilt of smakgeluidjes maakt dan voel ik mijn baarmoeder samentrekken en soms regelmatig moet ik gewoon huilen van geluk. Achja, het is ook wel weer grappig.
Pff.. de misselijkheid begon bij mij vorige week al (was met freecell in de stad, choco drinken brrr hoef nooit meer choco!). En vandaag gaat het rampzalig. Net lekker gedoucht dus nu iets beter, hoop dat et goed komt voor we morgen weg gaan...quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:54 schreef Borra het volgende:
Welkom Pessie![]()
Icantrix ik ben benieuwd hoe het met haar gaat, zou ze lekker aan het genieten zijn van haar beebje..
Vandaag ben ik 8 wekenen ik begin nu ineens enorm last te krijgen van de misselijkheid
hopelijk is het snel weer over.
ter bemoediging: het gáát weer overquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Pff.. de misselijkheid begon bij mij vorige week al (was met freecell in de stad, choco drinken brrr hoef nooit meer choco!). En vandaag gaat het rampzalig. Net lekker gedoucht dus nu iets beter, hoop dat et goed komt voor we morgen weg gaan...
quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Incantrix het volgende:
Even een kort berichtje vanuit het ziekenhuis: ik ben inderdaad bevallen! Om kwart over 4 vannacht braken de vliezen en de weeën kwamen al heel snel en heel heftig.. De VK constateerde 2 cm. Rond een uur of half 8, maar ik wist niet waar ik het zoeken moest, de weeën waren zo hevig.. Ben meteen overgedragen aan het ziekenhuis voor een ruggenprik, maar eenmaal daar, een hartfilmpje en een infuus later bleek ik al op 8 cm. te zitten! De laatste weeën wat beter op kunnen vangen met zo'n apparaat met een knopje (kweeniemeer hoe dat heet) en daarna een uurtje persen (en bij het staan van het hoofdje bijna een totaalruptuur
) is Stef geboren om 11.46 uur! Ik ben overdonderd maar zielsgelukkig!! Stef weegt 3630 gram, ik ben onder volledige narcose gehecht en lig nu dus met Stef een nachtje in het ziekenhuis. Toen lief naar huis moest moest ik wel even huilen, maar verder maken we het goed. Stef is een kleine slaapkop
Meiden, ik probeer nog wat bij te lezen (Wupwup ondertussen al boven water?) maar ben ook flink moe, dus misschien nog even een powernap voor de volgende voedingEn Poppejans, sorry voor het voordringen, al hoop ik nog even op een datumtweeling
![]()
Klinkt als een zeer heftige bevallen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Incantrix het volgende:
Even een kort berichtje vanuit het ziekenhuis: ik ben inderdaad bevallen! Om kwart over 4 vannacht braken de vliezen en de weeën kwamen al heel snel en heel heftig.. De VK constateerde 2 cm. Rond een uur of half 8, maar ik wist niet waar ik het zoeken moest, de weeën waren zo hevig.. Ben meteen overgedragen aan het ziekenhuis voor een ruggenprik, maar eenmaal daar, een hartfilmpje en een infuus later bleek ik al op 8 cm. te zitten! De laatste weeën wat beter op kunnen vangen met zo'n apparaat met een knopje (kweeniemeer hoe dat heet) en daarna een uurtje persen (en bij het staan van het hoofdje bijna een totaalruptuur
) is Stef geboren om 11.46 uur! Ik ben overdonderd maar zielsgelukkig!! Stef weegt 3630 gram, ik ben onder volledige narcose gehecht en lig nu dus met Stef een nachtje in het ziekenhuis. Toen lief naar huis moest moest ik wel even huilen, maar verder maken we het goed. Stef is een kleine slaapkop
Meiden, ik probeer nog wat bij te lezen (Wupwup ondertussen al boven water?) maar ben ook flink moe, dus misschien nog even een powernap voor de volgende voedingEn Poppejans, sorry voor het voordringen, al hoop ik nog even op een datumtweeling
![]()
gefeliciteerd en dat je maar snel opknapt! geniet ze van je kleintjequote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Incantrix het volgende:
<snip>
Jawel, maar toen we jou ter sprake brachten werd er gezegd dat je een ban had en dat je vanzelf wel terug zou komen. Dus vandaar.....quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:40 schreef ymme het volgende:
Welkom hier Pessie..
Pssst, hebben jullie mij niet gemist
Dat kan ik me voorstellen... na al die maanden wil je vast wel eens weten hoe hij er nou uitziet... hihi. Nog helemaal geen last van zenuwen dus?quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat lief dat je dat vraagt! Alles prima, volgens mij zit Poppejantje nog veel te heerlijk en komt hij er voorlopig niet uit. Hij ligt ook nog steeds heel hoog.
Ikzelf word met de dag nieuwsgieriger!
Incantrix, volgens mij had je je anders allang weer laten zien hier, dus ik gooi er toch wat![]()
![]()
![]()
tegenaan hoor, wie weet heb je ze niet eens meer nodig en ben je vannacht al bevallen.
Ik ben toch zo verschrikkelijk nieuwsgierig!
Incantrix... van harte gefeliciteerd met Stef!quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Incantrix het volgende:
![]()
Gelukkig gaat het goed daarbinnen, maar 'af, in je mand jijquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:54 schreef freecell het volgende:
Vlos is weer weg
In de gaten houden, morgen urine inleveren bij HA. Als het zo blijft morgen even weer bellen.
Voorlopig gaat alles wel goed, maar wel heel koest doen.
Welkom terug Ymme!quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:40 schreef ymme het volgende:
Welkom hier Pessie..
Pssst, hebben jullie mij niet gemist
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Incantrix het volgende:
![]()
Sjee Vlindur, geniet van je verlof! (En eerst van je laatste werkdag, hahaha) Ook van jou is het nog net gisteren dat ik las dat je zwanger was....quote:Op woensdag 25 november 2009 06:55 schreef Vlindur het volgende:
Freecell, blij dat alles goed is!
Ik ga zo voor de laatste keer aan het werk!![]()
![]()
En ik ben 35 weken zwanger!![]()
![]()
Nog slechts 35 dagen over!
![]()
![]()
![]()
Tot vanmiddag!
Ze zijn nu iig even helemaal wegquote:Op woensdag 25 november 2009 08:31 schreef Asyniur het volgende:
Hé freecell, hoe is het nu met jou? Zijn je harde buiken een beetje weggetrokken?
Hmm, da's niet fijn als je niet fatsoenlijk geslapen hebt...quote:Op woensdag 25 november 2009 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze zijn nu iig even helemaal wegMaar dat zijn ze 's morgens eigenlijk altijd, dus even afwachten!
Wij hebben raar geslapen vannachtTARA werd op een gegeven moment helemaal bezweet en boos wakker en wist niet meer waarom, ik werd wakker van elke beweging van kleintje en van man en Leander meldde zich vanmorgen érg vroeg en wilde toen ook niet meer slapen
![]()
Hebben jullie beetje geslapen vannacht?
En Asy, hoe is je bekken nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |