abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2009 @ 16:06:45 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74939779
BJ! wat fijn van je bloeddruk! Houden zo!

Tan, balen dat de medijcijnen je energie zo wegslurpen!

trixie is dr slijmprop kwijt! en wellicht is het idd wel goed dat je nu voorwerk hebt. kan je beter wennen aan het idee. naja, ik vind je stoer

en hele verstopte voor sombie, flugel en mss anderen die nog niet willen posten

free, mss moet je je hormonen iets beter met je bekken laten communiceren

pff, babywasjes... heb ik me nog druk over lopen maken wanneer ik dat het beste zou kunnen doen. naja, zonder sierrand geen kast, zonder kast geen babykleertjes. simpel, toch?

asy, gewoon een voor jou en je coconnetje.

zometeen weer check-up bij de vlos zal even snel een concept-bevalplan in elkaar draaien
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 23 november 2009 @ 16:07:51 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74939824
We worden morgen in het ziekenhuis verwacht voor een echo, een ctg en een stripactie. We halen vanmiddag alvast oliebollen, want het oudejaarsavondgevoel wordt nu wel heel sterk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_74940092
hier even een minijompel voor de dames die nog even wachten met meeposten
  maandag 23 november 2009 @ 16:25:59 #54
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74940459
Is er eigelijk ergens een lijst van wat nou precies nodig is voor de vluchttas?
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74940638
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:25 schreef mama_papa het volgende:
Voor Mama in het ziekenhuis:

* 2 katoenen t-shirts/nachthemd
* warme sokken
* badjas
* pantoffels/slippers
* ondergoed
* toiletartikelen
* eventueel voedings-BH

Voor de baby:

* kleertjes (rompertje, babypakje, sokjes, jasje, mutsje)
* autostoeltje

Voor Papa:

* lijst met belangrijke telefoonnummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en kennissen)
* muntgeld, telefoonkaart, gsm
* gegevens van de ziektekostenverzekering
* foto/filmapparatuur

bron
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74940662
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:25 schreef mama_papa het volgende:
Die zijn er, en als je hem hebt dan wil ik hem ook.
Nu zit er in:
- pjama mama
- bevalshirt mama
- schone onderbroek (krijg toch van die netdingen)
- 1e kleertjes sjors
- 1 borstvoedingstop mama
- jas sjors
- lader camera
- bevalplan

moet nog bij
- camera zelf
- dextro
- broek voor mama
- voedingsbeha voor mama
- sokken voor mama

verders kan ik zo ff niks bedenken, toiletspullen kan maar hoeft niet, als ik word opgenomen dan haalt manlief ze maar thuis op ofzo, geld ook voor badjas en slippers enzo

Ik ben goedgekeurd. Helemaal. Baby zit genoeg vast (niet helemaal) om niet plat te hoeven bij gebroken vliezen.
We hebben voor de komende 3 wk al afspraken gemaakt, waarvan de laatste op 16 dec. Ik zei al dat ik er vanuit ging dat ik dan al bevallen was. En zo niet die dag aa het bevallen was aangezien ikzelf heb ingezet op de 16
pi_74940667
oe ziggyx3 spannend hoor!!!! houd je ons op de hoogte????

Hebben we nog iets gehoord van WupWup?? al zal die stiekem ook al een vers beebje hebben??

@happy; wat fijn dat je spulletjes er zijn! veel plezier met uitpakken enzo...

Ik heb net even een kaart geschreven voor mijn zus (en gepost...)

en jeuj!! een stickertje voor Amaranta

en vluchttas; daar zal ik me ook maar vast in gaan verdiepen... zal zo mijn boek van de kraamvogel eens pakken, dacht dat daar zo;n lijstje in stond. Maar kan het vast ook wel via google vinden??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74940831
Bagage voor de ziekenhuisbevalling
(van te voren klaarzetten, ook bij een thuisbevalling)
␣ toiletspullen
␣2 pyama's
␣ badjas
␣ 2 paar ondergoed
␣ eventueel: 1 voedingsbeha
␣ 2 paar warme sokken
␣ pantoffels
␣ ruim shirt voor de bevalling
␣ schone kleding voor de terugreis
␣ spuugdoekje
␣ 2 setjes babykleertjes
␣ babyjasje
␣ babymutsje
␣ omslagdekentje voor onderweg
␣ zwangerschapskaart
␣ inschrijfbewijs voor kraamzorg
␣ gsm + oplader
␣ fototoestel
␣ autostoeltje
  maandag 23 november 2009 @ 16:40:58 #59
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74940977
Bedankt!! Heb het meteen in een bestandje opgeslagen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74941118
Ik heb bij Eva dus nooit (nou ja de keren kun je op een halve hand tellen) een spuugdoek hoeven gebruiken

Ponsplaatje is idd wel handig maar zit standaard in portemonneee, die zal ik maar in de tas stoppen aangezien ik dan natuurlijk niet aan mn beurs denk...
pi_74941196
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:44 schreef amaranta het volgende:
Ik heb bij Eva dus nooit (nou ja de keren kun je op een halve hand tellen) een spuugdoek hoeven gebruiken

Ponsplaatje is idd wel handig maar zit standaard in portemonneee, die zal ik maar in de tas stoppen aangezien ik dan natuurlijk niet aan mn beurs denk...
die zit idd ook in mijn portemonnee, ver eet ik geheid.
Tip; neem ook kleingeld mee. bijvoorbeeld voor een rolstoel; de parkeerautomaat, iets te eten(voor partner) etc..
en extra batterijen en/ of oplader voor fototoestel is misschien ook wel handig....
pi_74941317
Ja muntje voor de rolstoel idd. Al kun je vast ook wel die van de afdeling pakken.
Wij hebben toen eten gekregen op de afdeling, mijn ook, allebei een overheerlijke tosti!!
Mjammie, en dat was tegen 23.00 (lieve zusters!!)
pi_74941369
Ik moest net nog even 'werken' en mijn pa was hier.... ik zei...als je je verveelt dan kun je alvast enveloppen gaan schrijven...
dus zodoende is er weer een hele stapel geschreven
pi_74941611
ik denk dat ik binnenkort ook maar vast wat dingen ga klaarleggen...
heb inmiddels 2nachthemden gekocht, draag ze thuis nooit, maar mocht ik toch in het ziekenhuis terechtkomen, dan loop ik liever niet in mijn onderbroek. (om naar het toilet te gaan bijvoorbeeld). En denk dat ze de eerste dagen thuis ook nog wel van pas kunnen komen....
pi_74941769
Ook zoiets. Ik had dus een bigshirt bij me, maar uiteindelijk ben ik in zo'n blotekonten hemd van het zieken huis bevallen.
Was volgens mij ivm de ruggenprik ofzo.
Bigshirt daarna aangetrokken.
pi_74941787
Oh, en toen ik weeen had thuis liep ik gewoon in mn blote kont rond. En toen de vk kwam thshirt aan gedaan en daarna weer blote kont. Ik weet niet waarom maar ik wilde echt helemaal niks aan mijn lijf.
pi_74941895
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:04 schreef amaranta het volgende:
Oh, en toen ik weeen had thuis liep ik gewoon in mn blote kont rond. En toen de vk kwam thshirt aan gedaan en daarna weer blote kont. Ik weet niet waarom maar ik wilde echt helemaal niks aan mijn lijf.
haha ja dat kan natuurlijk ook nog in mijn eigen huis denk ik ook dat ik geen nachthemd aan zou doen...
pi_74942476
Jaaa! Andere vriendin is ook bevallen! E l l a S o f i e
pi_74942600
tof Vlindur! en leuke naam ook!

hebben jullie trouwens ook allemaal een liggingsecho gehad? meten ze dan ook weer?
(dus een schatting van lengte en gewicht??)
pi_74942712
Beessie, nee maar met de laatste echo was alleen dat ie was ingedaald maar nog niet vast lag. En meten hebben ze nog nooit gedaan. Maar dat doen ze toch ook alleen met 36 weken?
pi_74942722
Vlindur, wat leuk! Nog een meidje erbij, leuke naam ook inderdaad!

BJ, ik heb geen liggingsecho's gehad, alleen 3x (tot nu toe) een groeiecho. En daar meten ze dus wel de hele boel door... of dat met een liggingsecho ook zo is, weet ik eigenlijk niet.

Oh, in de categorie misschien rare vragen:
- Moet je voor de baby ook handdoekjes hebben (voor als ze uit badje komen) om af te drogen?
- Moeten de lakentjes en beddegoed en zo ook gewassen worden van te voren?

Dit bedacht ik me dus gisteravond en ik kon gewoon geen zinnig antwoord verzinnen...
pi_74942885
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef Lijnloos het volgende:

- Moet je voor de baby ook handdoekjes hebben (voor als ze uit badje komen) om af te drogen?

Dit bedacht ik me dus gisteravond en ik kon gewoon geen zinnig antwoord verzinnen...
Ik heb voor het afdrogen hydrofiele luiers gepland. Ik heb er 18, dus dat moet wel lukken
En ja, ik heb *alles* gewassen, ook het beddengoed

Het zijn trouwens 2 namen, ik denk dat ze dr E l l a gaan noemen
pi_74942889
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef Lijnloos het volgende:
Vlindur, wat leuk! Nog een meidje erbij, leuke naam ook inderdaad!

BJ, ik heb geen liggingsecho's gehad, alleen 3x (tot nu toe) een groeiecho. En daar meten ze dus wel de hele boel door... of dat met een liggingsecho ook zo is, weet ik eigenlijk niet.

Voor het afdrogen gebruik je de 1e weken (of maanden) een hydrofielluier.
En ik zou de lakentjes wel een keertje wassen ja, dan is de winkelstijfheid eruit.

En ik heb geen liggingsecho gehad.
En ik moet nu even de oven aanslingeren.
pi_74942908
Haha, ik heb voor mijn opleiding werkstukken moeten schrijven. En ik heb beide namen toen als fictieve naam gebruikt, omdat ik de echte naam van de betreffende leerling niet mocht gebruiken.
pi_74942946
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:38 schreef amaranta het volgende:
Haha, ik heb voor mijn opleiding werkstukken moeten schrijven. En ik heb beide namen toen als fictieve naam gebruikt, omdat ik de echte naam van de betreffende leerling niet mocht gebruiken.
Whaha, das ook wel toevallig
pi_74943075
E..a omdat de dochter van een collega zo heet.
Sofia omdat Eva zo had geheten als ze geen Eva had geheten.
  maandag 23 november 2009 @ 18:51:36 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74944229
Wat leuk van je vriendinnen Vlindur!
  maandag 23 november 2009 @ 18:52:19 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74944255
Wij gebruiken nu weer hydrofielluiers voor het afdrogen. Uit bad eerst ff rondbanjeren in de badjas, en dan nog even met een hydrofielluiers de plooien nalopen. droog!

net weer een stickertje gehaald bij de vlos. alles was prima. bevalplan besproken, ga een paar dingen verduidelijken, komt helemaal prima in orde

over 2 wk liggingsecho, en dan zeggen ze dat ze gaan meten, dus ben benieuwd

En een echte babyboom bij Vlindur, leuk!
wat ik me vanmiddag bedacht, hebben ze al een inleiddatum voor je? omdat ze je niet overtijd laten gaan en zo?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74944660
Tof Vlindur!
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:04 schreef amaranta het volgende:
Idem
In het begin had ik een badjas aan, dan kon ik af en toe onder de douche. Op een gegeven moment ging die ook uit.
En het kon mij aan het einde te weinig schelen om nog wat aan te trekken als de vlos kwam
pi_74944701
Wat zou incantrix doen? Winkelen of puffen?

Vandaag echt te druk geweest Harde buiken en geen rug en bekken meer over
Auwe

Straks maar even onder een hete douche gaan zitten oid
  maandag 23 november 2009 @ 19:22:42 #81
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74945343
Ik denk dat incantrix snel gaat beginnen of al begonnen is. De slijmprop verlies je bij de eerste toch nooit lang van te voren???

maandag 23 november 2009 @ 19:23:29 #82
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74945380
En Free, pas goed op jezelf hoor.
  maandag 23 november 2009 @ 19:23:52 #83
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_74945390
Ik wil hier wel meeposten, maar zoveel dat jullie schrijven! Dat kan ik allemaal niet volgen hoor.
Overdag ga ik werken en nu net kinderen eten gegeven, gewassen, verhaaltjes verteld en in bed gestopt. Ik dacht ik ga effe zitten om wat bij te lezen.

Dus: Reintji, gefeliciteerd met Noa en Quinten!!
Speciale belevenis heb ik begrepen!
Hopelijk mogen jullie allemaal snel naar huis.

En ik lees over beginnende bevallingen: veel succes!!
pi_74945495
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:22 schreef Groofsken het volgende:
Ik denk dat incantrix snel gaat beginnen of al begonnen is. De slijmprop verlies je bij de eerste toch nooit lang van te voren???

kan 3 weken van te voren hoor Ook bij de eerste.
Maar als ik kijk naar de rest van haar gerommel denk ik ook dat het wel snel gaat komen nu
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:23 schreef Groofsken het volgende:
En Free, pas goed op jezelf hoor.
mja
Ik ben wel gelukkig maar nu moet ik ook echt heel rustig blijven zitten Als ik beweg heb ik al een harde buik of ik rammel uit elkaar.
En zóveel heb ik nou ook weer niet gedaan.
pi_74945601
Vlindur gefeliciteerd met je vriendinnen!! Leuk allemaal zo dicht bij elkaar!

Amaranta: herkenbaar dat niets aan je lijf willen haha, verder zweette ik me ook kapot Had alleen ijskoude voeten. Ben in een spagettibandshirtje bevallen, die ik gewoon die dag onder mn kleding droeg. Kon ook eigenlijk niet eens meer wisselen van kleding aangezien ik aan de apparatuur lag. Het boeide me eigenlijk allemaal ook niet meer haha.

Raad ook iedereen aan een paar dikke sokken in de ziekenhuistas te doen!

Heb verder ook speciaal een nachthemd (bigshirt) aangeschaft, draag die ook nooit. Hij past nog maar net over mn buik hihi.

Incantrix misschien bezig? Spannend!!
  maandag 23 november 2009 @ 19:30:45 #86
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74945618
Oh , bij mij was het de ochtend voor de bevalling dat ik de slijmprop verloor. Die nacht ging het loos .
  maandag 23 november 2009 @ 19:31:45 #87
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74945659
Ik heb trouwens vlak na het bevallen zo enorm liggen trillen, bizar was dat. Ik kwam er niet meer uit, duurde echt een tijd weet ik nog.
pi_74945667
Reintji gefeliciteerd met de tweeling!! Wat een verhaal zeg! Hoop dat jullie daar wel een beetje kunnen genieten ondanks de regeldingen.
pi_74945681
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef amaranta het volgende:
Ook zoiets. Ik had dus een bigshirt bij me, maar uiteindelijk ben ik in zo'n blotekonten hemd van het zieken huis bevallen.
Was volgens mij ivm de ruggenprik ofzo.
Bigshirt daarna aangetrokken.
Ik mocht mijn gewone nachthemd aanhouden, ook tijdens het zetten van de ruggenprik. Later ben ik alsnog in zo'n ziekenhuishempje beland omdat ik niet alleen het voltallige personeel onderkotste maar ook mezelf. Tip: neem er meer dan één mee.

Over kleingeld voor parkeren gesproken: als je een dagje in de garage van het OLVG geparkeerd staat dan is van 'kleingeld' geen sprake meer. Mijn tip zou zijn: zorg dat je een leuk bedrag op je chippas hebt staan (vermits je daarmee kunt betalen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74945709
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:31 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb trouwens vlak na het bevallen zo enorm liggen trillen, bizar was dat. Ik kwam er niet meer uit, duurde echt een tijd weet ik nog.
Ik ook, maar ik las dus later dat dat vaak zo is! Ik had ook ineens koorts.
pi_74946082
quote:
ik ook, maar ook vooral tussen de persweeën als ik ontspande
Na die tijd was 15 minuten oid
  maandag 23 november 2009 @ 19:46:14 #92
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74946168
Grappig dat veel dat herkennen. Ik vond dat echt maf om te ervaren. Ze gaven me ook niet de indruk dat het abnormaal was inderdaad .
  maandag 23 november 2009 @ 19:51:21 #93
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74946369
Bezoek van vanochtend had ik afgezegd. En nu krijg ik zo weer bezoek en het enige dat ik wil is naar bedje . Nou ja, iedereen wil me nog even hoogzwanger zien geloof ik, maar ik wil eigenlijk iedereen weer zien als ik bevallen ben .
pi_74946964
Van Incantrix is niks meer vernomen na vanmorgen volgens mij, toch stiekem aan het bevallen?

Ik heb vandaag maar in de middag toegegeven aan mijn nesteldrang en de kamer van de oudste uitgemest, jemig zeg. 2 vuilniszakken met papiertjes, zakdoekjes, stuk speelgoed, verpakkingsmateriaal van nieuw speelgoed (stond er al sinds augustus). Maar ik was zo blij toen het klaar was, nooit geweten dat een meisje van 5 zo veel troep kan maken zonder dat je dat direct opvalt.

Verders heb ik niks zinnigs te melden, ga maar even bank hangen. Mijn man is werken en de kinderen slapen.
pi_74947192
Handig al die lijstjes en tips voor het inpakken van de tas!! Daar zat ik van het weekend nog over na te denken. En ik lees dat de meesten bevallen zijn in een 'gewoon' groot t-shirt of topje? Daar zat ik ook al over na te denken.

Vandaag weer controle gehad en alles is goed! Ze hebben ook voor het eerst mijn buik opgemeten met een centimeter. Een ligginsgecho krijg ik volgens mij niet.
pi_74947309
quote:
oh, dat had ik ook de tweede keer

heel erg trillen (vooral mijn benen) en je hebt er totaal geen controle over
pi_74947365
hellow ik ben dr ook weer net ff een bezoekje gebracht aan de sporthal en straks lekker op bed tv kijken...

en trixje; is a: lekker aan het shoppen bij ikea etc of b: toch aan het bevallen
ik gok op B ...
vers beebje op komst!!!

en wat ook mee moet in de bevallingstas; een lekker huispak oid voor de terugkeer naar huis denk ik?
pi_74947611
Ze hebben trouwens bij mijn vorige echo (week of 3 geleden; placenta lokalisatie) van alles gemeten behalve de lengte van de baby (dat kon niet meer op die termijn zei ze maar ik weet niet waarom eigenlijk )
pi_74947665
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:14 schreef Beessie-Jen het volgende:

en wat ook mee moet in de bevallingstas; een lekker huispak oid voor de terugkeer naar huis denk ik?
Ik had een rokje en daar was ik heel blij mee. Nu is het natuurlijk een stuk kouder, maar ik heb zeker een week geen broeken kunnen dragen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74947782
Incantrix is toch naar de Ikea?

Enfin, Trix, nog bedankt, ben de hele dag in de keuken bezig geweest met jouw fantastische idee:

Kheb dus koekjes gebakken voor morgen.....

Beetje slechte foto's, maar de vlinders zijn wit met roze, de sterren wit met groen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')