Dat wil ik ook wel weten. Kun je daar een beetje behoorlijk schaatsen?quote:
Ik las het namelijk in de krant afgelopen week en het leek me wel leuk om even een avondje te doen, maar aangezien ik de korenmarkt al niet erg groot vind ben ik erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten. Kun je daar een beetje behoorlijk schaatsen?
Vind je het nog stééds zo aanstootgevend, Nylz?quote:
quote:
Heb ik dat ooit gevonden dan?quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:47 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vind je het nog stééds zo aanstootgevend, Nylz?
O nee, dat was jij niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:53 schreef remlof het volgende:
Heb ik dat ooit gevonden dan?
Ow en hoi Q_B
Ja, doe is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:53 schreef GimmeGore het volgende:
Ga IS dood?
Vind je het heel erg als ik die in tenenkrommende fouten in het openbaar zet?
En dat is écht waar.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:48 schreef remlof het volgende:
Nee, als je uit Nehmege komt krijg je het niet
Ja maar woon sinds een aantal maanden een soort van in Arnhemquote:
Ah, zuid dusquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:26 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja maar woon sinds een aantal maanden een soort van in Arnhem
In Malburgenquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, zuid dus
Nee, geintje, welke wijk?
Malburgen is dan ook praktisch Nehmege-noordquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:30 schreef tliciouz het volgende:
[..]
In MalburgenAls ik uit het keukenraam kijk zie ik een enorme achterstandswijk, geef mij maar Nijmegen
Malburgen West is toch aardig opgeknapt?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:30 schreef tliciouz het volgende:
[..]
In MalburgenAls ik uit het keukenraam kijk zie ik een enorme achterstandswijk, geef mij maar Nijmegen
Voel ik me toch een beetje thuis in Nimwegenquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Malburgen is dan ook praktisch Nehmege-noord
Wij zitten in Malburgen Oost.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Malburgen West is toch aardig opgeknapt?
Don`t let the door hit you!quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:30 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ligt er ook maar weer net aan in welke buurt je komt in Nijmegen, en het gaat mij er niet om waar ze beter Nederlands spreken, Arnhem zelf spreekt me gewoon totaal niet aan.quote:Op zondag 22 november 2009 23:03 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Don`t let the door hit you!![]()
Zelfs in Malburgen spreken ze beter Nederlands dan in Nijmeeeeguuh. En da is!
Ja dat kan, ikzelf zou weer nooit in Nijmegen gaan wonen. Er zit qua mentaliteit en uitstraling veel verschil vind ik tussen die 2 steden. Ik vind Nijmegen wat meer Brabants en Arnhemmers wat afstandelijker. Vandaar dat mijn voorkeur meer uitgaat naar Arnhem.quote:Op maandag 23 november 2009 08:26 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ligt er ook maar weer net aan in welke buurt je komt in Nijmegen, en het gaat mij er niet om waar ze beter Nederlands spreken, Arnhem zelf spreekt me gewoon totaal niet aan.
Het zijn beide prachtstedenquote:Op maandag 23 november 2009 13:45 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ja dat kan, ikzelf zou weer nooit in Nijmegen gaan wonen. Er zit qua mentaliteit en uitstraling veel verschil vind ik tussen die 2 steden. Ik vind Nijmegen wat meer Brabants en Arnhemmers wat afstandelijker. Vandaar dat mijn voorkeur meer uitgaat naar Arnhem.
Ja en ik heb heb dus wat meer met dat Brabantsequote:Op maandag 23 november 2009 13:45 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ja dat kan, ikzelf zou weer nooit in Nijmegen gaan wonen. Er zit qua mentaliteit en uitstraling veel verschil vind ik tussen die 2 steden. Ik vind Nijmegen wat meer Brabants en Arnhemmers wat afstandelijker. Vandaar dat mijn voorkeur meer uitgaat naar Arnhem.
Ik vind zelf het uitgaan in Arnhem leuker, Korenmarkt is echt gezellig vind ik persoonlijk. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik met stappen meestal naar Amsterdam ga.quote:Op maandag 23 november 2009 13:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het zijn beide prachtstedenNijmegen vind ik nu vooral het uitgaansleven en culturele aanbod beter. Arnhem heeft als stad wel een veel mooiere uitstraling (ja vooral Noord
). Spijkerkwartier en centrum
Ik ben zelf niet zo iemand van de kroegen, en zolang Arnhem geen tent heeft als de NDRGRND in NMGN zal Arnhem nooit leuker wordenquote:Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ik vind zelf het uitgaan in Arnhem leuker, Korenmarkt is echt gezellig vind ik persoonlijk. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik met stappen meestal naar Amsterdam ga.
Ow ja, punkrock, leuk!quote:Op maandag 23 november 2009 15:19 schreef GimmeGore het volgende:
Er is wel geteld 1 kroegje in Arnhem wat ik leuk vind
Maar goed er is toch volgende week weer een leuk concertje in the Stage, dus dan maar daar heen
quote:Op maandag 23 november 2009 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja, punkrock, leuk!
Maar ik ben in Amsterdam geloof ik, vrijdag
Ow nee, deathmetal is niet zo mijn ding. Het moet wel leuk blijvenquote:Op maandag 23 november 2009 22:30 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nee, death metal op de zaterdag
Vrijdag zit ik in Nijmegen voor een concert
quote:Op maandag 23 november 2009 23:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow nee, deathmetal is niet zo mijn ding. Het moet wel leuk blijven
quote:Op maandag 23 november 2009 23:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus daar gaan we zaterdag heen?quote:Op maandag 23 november 2009 23:03 schreef remlof het volgende:
[..]
alweerquote:Gewapende overval op tankstation Elderveld http://bit.ly/69s0py
Bah... Arme kassierequote:
En circa 45 minuten met een gewone intercity, die 4x per uur rijdt ipv 6x per dag zoals de ICEquote:
Doe jij 7 minuten over die trappenpartij?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef remlof het volgende:
[..]
En circa 45 minuten met een gewone intercity, die 4x per uur rijdt ipv 6x per dag zoals de ICE
Nee, dat gaat zitten in stoppen op Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist of dat andere kutstation waar je langs komt onderweg naar Utrecht.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Doe jij 7 minuten over die trappenpartij?
Uhuh, heel mooi pand inderdaad:quote:Op woensdag 25 november 2009 21:32 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
N.a.v. ene ander topic viel me op in wat voor een mooi pand de Mac eigenlijk is gevestigd
Die functie heeft het nu nog steedsquote:Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Uhuh, heel mooi pand inderdaad:
Overzicht
Naam: McDonalds
Adres: Rijnstraat 36, 6811 EW Arnhem
Bouwjaar: 1922
Stijl: Um 1800
Architect: W.F.C. Schaap
Opdrachtgever: Firma B.J. Voss & Zonen
Gebruik bij oplevering: winkel en atelier Voss, damesmode (1922-1976)
Gebruik sinds 1976: McDonalds restaurant
Beschrijving
Het vier verdiepingen tellende pand op de hoek Rijnstraat-Grote Oord-Jansstraat heeft een betonskelet waarvan de gevel is bekleed met natuursteen in een zandkleur. De hoek is uitgevoerd in een ronde erker met grote verticale glaspartijen en een grote koepel. Onder de koepel zijn wapenschilden, van de steden waarin Voss vestigingen had, gebeeldhouwd.
De sierlijke vrouwenbeelden boven de ingang vormen een evenwichtig contrast met de gevel: in een welhaast art-deco stijl en uitgevoerd in hardsteen symboliseren zij de winter- (links) en zomermode (rechts).
Het pand werd bewust in een traditionele, chique stijl opgetrokken om welgestelde klanten te trekken.
bron
Als je ergens vaak komt valt het je ook vaak niet eens op.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:06 schreef donroyco het volgende:
Winkelend publiek let niet op de gevel..
Hebben ze wat kunnen vinden?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef Mirel het volgende:
Donderdag met een stel Utrechters naar Arnhem geweest. Ze zochten zoveel mogelijk dingen op om Arnhem af te zeiken
Gezellige vrienden heb jij, als ik met mijn vrienden een willekeurige stad in loop zijn we vooral op zoek naar drank.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:41 schreef Mirel het volgende:
Donderdag met een stel Utrechters naar Arnhem geweest. Ze zochten zoveel mogelijk dingen op om Arnhem af te zeiken
Ja drank is inderdaad bijzonder moeilijk te vinden in Arnhem op donderdagavondquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:21 schreef Mirel het volgende:
Dat gedeelte ging niet goed en toen kreeg Arnhem het te verduren(donderdagavond)
Het kan lastig zijn als je met een busje verstandelijk beperkte mensen op stap gaat...quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja drank is inderdaad bijzonder moeilijk te vinden in Arnhem op donderdagavond
Sorry schat, ik kan je niet komen vermakenquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:03 schreef tliciouz het volgende:
Vanavond sinds een lange tijd weer stappen in Arnhem, ik ben benieuwd.
Wat is dat nouquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Sorry schat, ik kan je niet komen vermaken
Lekker thuis in bed!quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:50 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik was er gisteravond! En waar was jij!!
Het is een onvervalste Klarendalse papier-etende neg0r!quote:
Ik woon erquote:Op maandag 30 november 2009 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat heeft dat met Arnhem te maken?
Die Agenten zien er niet heel Arnhems uit, was ie op vakantie?quote:Op maandag 30 november 2009 16:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het is een onvervalste Klarendalse papier-etende neg0r!
Zijn dat geen buurtwachten in Het Broek?quote:Op maandag 30 november 2009 16:43 schreef Adelante het volgende:
Die Agenten zien er niet heel Arnhems uit, was ie op vakantie?
Het Dorp zou logischer zijnquote:Op maandag 30 november 2009 16:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zijn dat geen buurtwachten in Het Broek?
Dat is het! Op dat filmpje zie je hoe ze die neg0r weer terug in zijn rolstoel proberen te krijgen natuurlijk.quote:
Goeie vraag.quote:Op maandag 30 november 2009 19:37 schreef AMDB het volgende:
Mensen, waar vinden dit jaar de vette O&N feestjes plaats?
Jeujquote:
Elden, tegenover de Ohraquote:
als het goed is per 1 januari, ik ga vanmiddag kijken of het wat isquote:wanneer
omdat ik Didam een achterlijk inteeltdorp vind en mijn huisbaas een engerd isquote:, waarom?
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:29 schreef Muck het volgende:
omdat ik Didam een achterlijk inteeltdorp vind
Wees blij dat ze geen familie zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 13:01 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je beledigt mijn vrienden!
Mijn ouders wonen er anders nog wel.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen familie zijn
Zolang mijn huisbaas niet een van jouw ouders is, zal ik ze niet tot hun sokken toe afbrandenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen er anders nog wel.
Dank je!quote:Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef Muck het volgende:
Zolang mijn huisbaas niet een van jouw ouders is, zal ik ze niet tot hun sokken toe afbranden
haha, nee, ik woon op de Beatrixstraat, bij een hospitaquote:Op woensdag 2 december 2009 13:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Woon je boven de AH dan ofzo?
Dat was vroeger wel mooi, ik maakte met de hond altijd een rondje Beatrixstraat-Heeghstraat (woonde in de Rozenstraat).quote:Op woensdag 2 december 2009 13:45 schreef Muck het volgende:
haha, nee, ik woon op de Beatrixstraat, bij een hospita
Het is nog steeds mooi, maar ik kan hier niet wennenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat was vroeger wel mooi, ik maakte met de hond altijd een rondje Beatrixstraat-Heeghstraat (woonde in de Rozenstraat).
Syntus alleen is al voldoende reden.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:51 schreef Muck het volgende:
[..]
Het is nog steeds mooi, maar ik kan hier niet wennen
Ik woon hier nu ruim twee jaar, en ik ken amper mensen
tel daar een geschifte hospita en Syntus bij op, en tja, dan weet je waarom ik terugkom naar Arnhem
ongelofelijk toch?quote:Op woensdag 2 december 2009 14:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Syntus alleen is al voldoende reden.![]()
Ik heb een dik jaar bij mijn ouders ingewoond voordat ik een huisje kreeg en die trein reed vaker niet dan wel.![]()
Bijna elke vrijdagmiddag was het raak. Of mis eigenlijk.
Nope, ik heb 20 jaar geleden m'n rijbewijs B gehaald bij Luc Spruitenburg, die was destijds wel ok (m'n instructeur was tankcommandantquote:Op woensdag 2 december 2009 14:23 schreef GimmeGore het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met rijschool Brouwer? (bij voorkeur dan ook nog met de motor, maar alleen de rijschool is ook wel ff voldoende)
Folder van Dam heb ik net weggeknikkerd, die is zo belachelijk duur (voor de motor in ieder geval wel)quote:Op woensdag 2 december 2009 14:39 schreef Adelante het volgende:
Ik had les van J. Dam en had zo'n pakket om in twee weken je rijbewijs te halen, is prima bevallen.
Gefeli en welkom!quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum
Dus het huis ziet er goed uit?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum
quote:
Is dit iets waar ze blij mee moet zijn? Of was het meer een waarschuwing?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Adelante het volgende:
Vanaf Elden kun je kruipend naar Vitesse!
Waar woon je nu dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Thanks!quote:
ja, nicequote:Op woensdag 2 december 2009 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus het huis ziet er goed uit?
Kan je weer gratis naar Vites!
ja, en naar mijn werkquote:Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Adelante het volgende:
Vanaf Elden kun je kruipend naar Vitesse!
hehehe, ik heb niets met voetbalquote:
in didamquote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum Ernem
Import.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef GimmeGore het volgende:
Hoeveel mensen zijn hier überhaupt "rasecht" en hoeveel import gevallen zitten hier?
Sallyquote:Op woensdag 2 december 2009 23:33 schreef Sally het volgende:
Moet je het wel goed schrijven Muckie![]()
[..]
Oh, hier ben ik nog nooit geweest, als rasechte Ernemse
quote:
Hm, ik ben er geboren, maar getogen in Driel, met een omweg via Utrecht en Eindhoven toch weer een paar jaar nu in Arnhem wonendquote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef GimmeGore het volgende:
Hoeveel mensen zijn hier überhaupt "rasecht" en hoeveel import gevallen zitten hier?
quote:
Is het wel echte familie dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:58 schreef GimmeGore het volgende:
Mijn pa is hier geboren, ben ik dan een halve echte?
Wat wel grappig is, is dat er hier in Arnhem kennelijk allemaal familie woont die ik dus niet ken.
Maar mijn achternaam komt hier in ieder geval vaker voor dan in de regio Amersfoort
quote:Op donderdag 3 december 2009 00:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het wel echte familie dan?
Mijn oma woonde hier in een seniorenwoning, en toen kreeg ze nieuwe buren met exact dezelfde achternaam. Maar in de verste verte geen (bloedverwante) familie, dus. Wellicht ooit ergens in het verre verre verleden.
Goed, goed..quote:Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef Sally het volgende:
[..]Hoy Boy Roy!
How ya doin' down under?
Natquote:Op donderdag 3 december 2009 00:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Goed, goed..
Hoe is Arnhem tegenwoordig?
Helaas moest ook ik een nieuwe pas aanvragen - en betalen.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ook als je daar een jaar later pas achter komt? Ik had namelijk geen idee dat er zo'n pas moest zijn
Elk huishouden in Arnhem dat staat ingeschreven bij de gemeente heeft recht op een afvalpas, gekoppeld aan het adres. Als je 'm kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen voor ¤5, zie http://www.arnhem.nl/piga_deeplink.jsp?xdl=loket/GgvDrg&xsl=loket/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=1503122554&theme=internet&mode=vraag&TrfIn=azquote:Op donderdag 3 december 2009 14:26 schreef GimmeGore het volgende:
Ik weet niet eens of wij hier een afvalpas hebben
Maar ben ik dan mn eigen huishouden of hebben we er hier eentje voor 9 man?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Elk huishouden in Arnhem dat staat ingeschreven bij de gemeente heeft recht op een afvalpas, gekoppeld aan het adres. Als je 'm kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen voor ¤5, zie http://www.arnhem.nl/piga_deeplink.jsp?xdl=loket/GgvDrg&xsl=loket/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=1503122554&theme=internet&mode=vraag&TrfIn=az
"Ieder huishouden in Arnhem krijgt een pasje met een uniek nummer dat is gekoppeld aan het adres. "quote:Op donderdag 3 december 2009 14:38 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Maar ben ik dan mn eigen huishouden of hebben we er hier eentje voor 9 man?
Want anders heb ik em nooit gehad toen ik hier kwam wonen.
braaf gedaanquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef AMDB het volgende:
Nijmegen #461 - Vinden Arnhem ook tof
Kom allemaal even gedag zeggen
Ik ookquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef AMDB het volgende:
Nijmegen #461 - Vinden Arnhem ook tof
Kom allemaal even gedag zeggen
quote:
Nee, in Leusdenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:24 schreef Dj_unkie het volgende:
ow gossie je bent opgegroeid in Elden
Nee, inderdaad, nu ben ik gewoon verkoudenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook hooikoortsMaar nu gelukkig geen last van
Ik ga altijd naar MyCom op de Steenstraat. Al jaren goeie ervaringen mee, zaten vroeger op het Gelerijdersplein.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:34 schreef GimmeGore het volgende:
Wat is in Arnhem een goeie, betrouwbare computerzaak? ik zie het nl niet meer zo zitten met die in Leusden waar mijn laptop vandaan komt.
Ze proberen me nu weer zo ver te krijgen dat ik mijn laptop maar even 3 weken zonder vervanging achterlaat, terwijl ik in het afgelopen half jaar als zeker 2 maanden zonder heb gezeten vanwege problemen met dit kreng en ik heb 1x een leen geval gekregen (waar niet eens office op zat en toen gingen ze zeiken dat ik open office erop had gezet)
Heb je dan ook een duitse tastatur? En Windows auf Deutsch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:30 schreef Adelante het volgende:
Ik ga voor al mijn pc spullen naar Gistron, net over de grens bij Elten (DLD). Prima service en goede prijzen.
Er werken gewoon Nederlanders meestalquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je dan ook een duitse tastatur? En Windows auf Deutsch?
quote:Leegstand op Korenmarkt
ARNHEM - Op de Korenmarkt vallen gaten. Sinds Café Plaza de deuren heeft gesloten, staan er zes panden leeg. Arjen de Vries, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Afdeling Arnhem maakt zich zorgen over de huidige situatie.
"Er gaan te veel lichten uit; dat maakt een desolate indruk. We moeten samen aan de slag, anders zijn de perspectieven somber."
Volgens De Vries is het belangrijk dat er een verbinding komt van het Centraal Station naar de Korenmarkt. "Om passanten van het station direct naar het horecaplein te leiden."
De gemeente Arnhem, Korenmarkt- ondernemers, vastgoedeigenaren en de brouwerijen zijn in overleg over dit plan.
Het viel me laatst al op dat Plaza dicht was, another one bites the dust, dacht ik nog. En die Irish Pub gaat het ook niet lang redden met hun nieuwe concept, het lijkt nu op alles, behalve een ierse pubquote:
Die ijsbaan is dit jaar groter dan vorige jaren, of is dat mijn inbeelding?quote:Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef tliciouz het volgende:
Ja maar de korenmarkt ziet er ook niet echt uitnodigend uit. Nu met die ijsbaan wel, maar rest van het jaar is het maar een kale boel.
Ik kom pas sinds januari in Arnhem dus ik zou het niet wetenquote:Op zondag 6 december 2009 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ijsbaan is dit jaar groter dan vorige jaren, of is dat mijn inbeelding?
quote:Op zondag 6 december 2009 17:19 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik kom pas sinds januari in Arnhem dus ik zou het niet wetenEn ik wil er zo snel mogelijk weer uit
Sorry maar Arnhem is gewoon niet mijn stad. Mijn hart ligt in Nijmegenquote:
Maak het nou niet nóg ergerquote:Op zondag 6 december 2009 17:26 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Sorry maar Arnhem is gewoon niet mijn stad. Mijn hart ligt in Nijmegen
Ach welnee, Nehmege is een uitgestrekte kutstudentenstad met versplinterd nachtleven en een waardeloos voetbalteamquote:Op zondag 6 december 2009 17:31 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Nijmegen ziet er toch veul mooier uit zeg nou eerlijk!
Vitesse is ook zo waardeloos als wat. En ik ben voor feyenoord dus daar gaat het mij niet om. Hier lopen ook genoeg studentenquote:Op zondag 6 december 2009 17:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach welnee, Nehmege is een uitgestrekte kutstudentenstad met versplinterd nachtleven en een waardeloos voetbalteam
Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bosquote:
Qua evenementen is Nijmegen zeker beterquote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bosIk vergelijk het kronenburg park even met het verlepte parkje in de stad.
Niet voor niets van 2007 t/m 2009 Beste Binnenstad van Nederlandquote:Op zondag 6 december 2009 20:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Qua evenementen is Nijmegen zeker beterDat kan niemand ontkennen! Sonsbeek is wel supertof en de binnenstad van Arnhem is zeker mooier.
Ja om te shoppen. Maar ik heb het over de gebouwen. De terrasjes etc. In Arnhem heb je de korenmarkt en aan de rijnkade wat cafe's enzo. In Nijmegen heb je uitgaansgelegenheden door heel de stad zitten zoveel meer gezelligheid. Sorry maar ik moet Nijmegen toch wel een beetje verdedigenquote:Op zondag 6 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Niet voor niets van 2007 t/m 2009 Beste Binnenstad van Nederland(en Nijmegen 'maar' tweede)
Ik heb ook in Utrecht en Nijmegen gewoond, maar ik vond de binnenstad van Arnhem ook het leukste om te shoppen.
hahaha, stadsmensenquote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef tliciouz het volgende:
Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bos
Het is wel een bos, ja. Zo groot is het wel. Maar het is toch ook zeker een park, met allerlei evenementen die er gehouden wordenquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 13:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is wel een bos, ja. Zo groot is het wel. Maar het is toch ook zeker een park, met allerlei evenementen die er gehouden worden![]()
Het enige park on Nijmegen waar evenementen gehouden worden, is het kale Goffert-park..
Hahahaquote:
Goed dat je weer terug komt.quote:Op maandag 7 december 2009 09:09 schreef Muck het volgende:
Vanmiddag om half 4 kom ik mijn krabbeltje zetten onder het huurcontract.
Mochten jullie dus een ondermaatse pluizenbol zien rondhuppelen, zwaai dan even
ik ben er ook heel erg blij meequote:
Fijn ook dat ze dat tegenwoordig helemaal niet meer doorgeven op 9292ov ook.quote:Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Muck het volgende:
Vooral als je bedenkt dat ik nu weer eens zit te wachten omdat er weer eens wat syntustreinen uitgevallen zijn
Nou meid, noem er eens drie dan!quote:
BRASSA!quote:Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Adelante het volgende:
Nou meid, noem er eens drie dan!
Action komt er wel. Nijmegen krijgt over een tijdje Primark dat heet Arnhem dan weer niet. Wat een discussie ook weerquote:Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
BRASSA!
DILLE & KAMILLE!
ACTION!
En die zijn ook nog eens alledrie niet in Nijmegen.
Ik vind de Simon Levelt beter.quote:
En lekker boeiendquote:Op maandag 7 december 2009 15:52 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Action komt er wel. Nijmegen krijgt over een tijdje Primark dat heet Arnhem dan weer niet. Wat een discussie ook weer
Alleen kun je bij ons droog op de bus wachtenquote:Op maandag 7 december 2009 15:54 schreef AMDB het volgende:
[..]
En lekker boeiend![]()
Wij hebben Café Jos en Café Samson voor speciaalbieren, toch wel even beter dan het Moordgat in Arnhem![]()
Zullen we dan maar even alles gaan vergelijken?![]()
NIJMEGEN HEEFT EEN STATIONSGEBOUW NANANANAANANA
In Nijmegen ook hoorquote:Op maandag 7 december 2009 15:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
Alleen kun je bij ons droog op de bus wachten
Touché!quote:Op maandag 7 december 2009 15:54 schreef AMDB het volgende:
[..]
En lekker boeiend![]()
Wij hebben Café Jos en Café Samson voor speciaalbieren, toch wel even beter dan het Moordgat in Arnhem![]()
Zullen we dan maar even alles gaan vergelijken?![]()
NIJMEGEN HEEFT EEN STATIONSGEBOUW NANANANAANANA
Zit dat op Koningstraat 24 soms?quote:Op maandag 7 december 2009 16:41 schreef Guppyfriend het volgende:
24 Kingstreet is ook een leuke winkel
Leuk Muck!quote:
Ik ben zo blij hequote:
Thanks!quote:Op maandag 7 december 2009 19:08 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Gefeli Muck.![]()
Lekker gevoel hè?
Ik gok op zo'n badmutsje dat je weleens in hotels krijgtquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 22:12 schreef Sally het volgende:
Idd, zo'n ding wat je krijgt in een hotelAl had ik 'm niet nodig.
Ikke heb mooie plaatjes geschoten![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:14 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Foto's of het is niet waarDuh, ik moest eerst de batterij verwisselen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[22:14:28] <Sal|lt> 1 batterij, 3 uur, 3 graden minder en 200 foto's later
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ow ik dacht voor op je hoofdquote:Op maandag 7 december 2009 22:12 schreef Sally het volgende:
Idd, zo'n ding wat je krijgt in een hotelAl had ik 'm niet nodig, maar handig issie wel als je een dur camera wil beschermen
Ikke heeft mooie plaatjes geschoten![]()
![]()
Kannie ook voor gebruikt wordenquote:
Ik wil de lange versie van het verhaal graag.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:18 schreef GimmeGore het volgende:
die man gister bij de mycom had duidelijk zijn dag niet.
wat een chagerijn
Ik de mediumquote:Op woensdag 9 december 2009 14:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik wil de lange versie van het verhaal graag.
Ben een echte native, geboren en getogenquote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef GimmeGore het volgende:
Het heeft meerdere vestigingen, maar óók op de Koningstraat 24quote:
Jaaa die is heerlijk, ze kenden me al bij mn voornaam in mn studententijdquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:58 schreef Adelante het volgende:
Chinese Restaurant Top 100
1 Restaurant Dynasty Reguliersdwarsstraat 30 Amsterdam
2 Han Ting Prinsestraat 33 Den Haag
3 Restaurant Royal Mandarin Emmastraat 9 Hilversum
4 Memories of Asia Velperplein 16 Arnhem
5 Lai Sin Arnhemsebovenweg 46 Driebergen
Die is idd erg goed
Op velperplein kun je ze ook kopen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Vork het volgende:
Iemand die nog een handig adresje weet voor een niet al te grote kerstboom?
in westervoort zit een goede die niet zo duur is, of vindt je dat te ver?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Vork het volgende:
Iemand die nog een handig adresje weet voor een niet al te grote kerstboom?
Je kan het niet missen er staat een heule grote kerstboom. En daar zijn ze kerstbomen aan het verkopen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:15 schreef Vork het volgende:
Nou, Velperplein is een heel stuk dichterbij dan Westervoort. Ik heb geen auto he, dus iets aan die kant van de stad zou wel mooi zijn.
Die bloemenstal tegenover de V&Dquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Je kan het niet missen er staat een heule grote kerstboom. En daar zijn ze kerstbomen aan het verkopen.
Ja en daar weer tegenover. Er zit daar zon brasserie en. En daarvoor hebben ze nu een hele grote boom staan en worden kerstbomen verkocht.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die bloemenstal tegenover de V&D
Die bomen die ze daar hadden waren me wat te groot om naar huis te slepen. Bij Velperplein hadden ze inderdaad ook boompjes, een stuk handzamer en daar heb ik dan ook een prima exemplaar weten te bemachtigen. Voorzover dat mogelijk is bij kersdtbomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Onze boom komt van de Steenstraat (ergens in de buurt van station Velperpoort), kostte ¤ 14,95 en kwam inclusief emmer.
as mooi zoquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:25 schreef Vork het volgende:
[..]
Die bomen die ze daar hadden waren me wat te groot om naar huis te slepen. Bij Velperplein hadden ze inderdaad ook boompjes, een stuk handzamer en daar heb ik dan ook een prima exemplaar weten te bemachtigen. Voorzover dat mogelijk is bij kersdtbomen.
Ja, een aantal vielen ook wat tegen, heb alleen niet alle eindresultaten gezien. Is de winnaar al bekend?quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef AMDB het volgende:
Iemand de ijssculpturen gezien vandaag? Zaten mooie tussen
Ik ken het niet, maar klinkt als een Surinaamse resto?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:40 schreef Sally het volgende:
Als iemand ooit een keer goedkoop (en eenvoudig) wat wil eten: ik ben net bij Café Papaya geweest, en daar stond op het bord een beperkt aantal gerechten, vanaf 5.-. Nasi of Bami met kip kost 6,-. Verder op de kaart: saté, roti, visbal (ja, dat stond er echt) enz. Prijzen tot 12,50.
Dus dat is retegoedkoop imo. Ik ga het binnenkort iig proberen!
Je moet wel van wat Caraïbische muziek houden, want dat draaiden ze iig vanavond.
Plaats van handeling: Cantina Papaya (of La Papaya), rechts naast de Schouwburg (als je ervoor staat), Koningsplein 6.
Het mooiste vind ik: Burgemeesterswijk/Hoogkampquote:Op zondag 13 december 2009 01:10 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar klinkt als een Surinaamse resto?
Ik vraag me af: wat vinden jullie de mooiste wijken en in welke wijken zouden jullie nóóit willen wonen?
Ik woon in Malburgen en geef je helemaal gelijkquote:Op zondag 13 december 2009 11:05 schreef Wazeggie het volgende:
Ik heb eerder in het Spijkerkwartier gewoond, moet zelf zeggen dat dit nog steeds mijkn voorkeur heeft. Maar goed, wij huren en het is een zeer populaire wijk (= aburde wachtlijsten). Ik heb zelf een voorkeur voor Noord in het algemeen wel, woon bijv liever op de Geitenkamp (wat eigenlijk nog best een mooie wijk is) dan in een van die hoge flats bij de gevangenis op Immerloo.
Waar ik écht niet zou gaan wonen is Malburgen, daar heb ik niets mee.
quote:
do.31.12.2009 Kosmonaut Purple, Club Dancequote:Op woensdag 16 december 2009 16:12 schreef GimmeGore het volgende:
Is er in Arnhem eigenlijk wat leuks te beleven met oud en nieuw?
En of er sneeuw ligt. Vanochtend gemaakt vanuit het keukenraam :quote:Op donderdag 17 december 2009 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ligt er sneeuw nu dan? Toen ik vermorgen wegfietse, vielen er net een paar vlokjes
Ja zo ziet hij er ook wel uit. Heel onverzorgd, grote baard, altijd zelfde kleren. En maar oeh blijven roepen. Eerst dachten we dat het een uil was ofzo. Maar toen bleek het van hem af te komenquote:Op donderdag 17 december 2009 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Die heb ik ook wel eens gehoord/gezien! Volgens mij scharrelt ie ook vaak rond de drugs-boot en bij het Airborneplein
Je zou op de Geitenkamp wonen, volgens mij kom je nu die bult niet opquote:Op donderdag 17 december 2009 20:09 schreef GimmeGore het volgende:
Christus te paard, voor een ijsbaan hoef ik niet naar de Korenmarkt, de Parkstraat is net zo goed een ijsbaan
Enige verschil is dat ik niet in Arnhem zit, maar in Australië..quote:Op vrijdag 18 december 2009 00:38 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb ook nergens last van, gewoon doorfietsen op dat gladde stuk werkt best wel goed
Al die Nederlanders die panisch worden op de weg van wat witte vlokjes uit de lucht...
Mwah, ik heb de auto maar laten staan vandaagquote:Op vrijdag 18 december 2009 00:38 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb ook nergens last van, gewoon doorfietsen op dat gladde stuk werkt best wel goed
Al die Nederlanders die panisch worden op de weg van wat witte vlokjes uit de lucht...
Enig idee hoeveel moeite het kost om ergens extra treinstellen achter te plakken? Daarmee worden dan treinen ook te zwaar, en ze hebben met dit weer al een langere remweg.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:18 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ja, als er al twee treinen naar Utrecht zijn uitgevallen is het volstrekt logisch om vervolgens maar één treinstel in te zetten.
Zat de trein helemaal vol?quote:En wat doe je dan als machinist?
Dan sluit je de deuren tien minuten voor vertrek.
Nee, gewoon gezond verstand en daarbij studeer ik Logistiek en ben altijd erg geïnteresseerd in zulke klachten. Kan er ook niet tegen dat mensen heel erg af zitten te geven op de NS en ProRail terwijl we hier één van de beste railnetwerken ter wereld hebben. Met een ongelofelijk hoog aantal treinen.quote:
Jij reist vast niet dagelijks met de trein.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:14 schreef AMDB het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezond verstand en daarbij studeer ik Logistiek en ben altijd erg geïnteresseerd in zulke klachten. Kan er ook niet tegen dat mensen heel erg af zitten te geven op de NS en ProRail terwijl we hier één van de beste railnetwerken ter wereld hebben. Met een ongelofelijk hoog aantal treinen.
Nu klaagt iedereen dat in allerhande koude landen treinen wel rijden met sneeuw, en dat hier alles plat ligt, maar daar rijdt ook maar 1 trein per uur over een spoor heen terwijl er hier al snel 6 of meer rijden.
Jawelquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Jij reist vast niet dagelijks met de trein.![]()
Mijn vriend reist ook dat traject en heeft inderdaad niet veel te mopperen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:44 schreef AMDB het volgende:
JawelMet de Veolia nog wel, en eigenlijk maar weinig problemen mee. En vaak ook Nijmegen-Arnhem, ook weinig vertraging en problemen daar.
Ik kan me vooral ergeren aan de zeer gebrekkige communicatie van NS. Als er 'ongeveer 5 minuten vertraging' staat dan is dit vaak 10 minuten. Als er 10 minuten staat een kwartier, en als er een kwartier staat dan is het 20 minuten. Vaak kan ik als de vertraging van tevoren duidelijk wordt gecomuniceerd een snellere methode vinden om ergens heen te komen. Ook moet de vertragingstijd veel specifieker aangegeven kunnen worden op de minuut af.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:01 schreef GimmeGore het volgende:
Ach, toen ik nog thuis woonde moest ik elke dag met dat treintje van Connexxion van Amersfoort naar Ede Wageningen.
Nou ja, de bedoeling was dat ik elke dag ging, maar die vaak werd dat minsten 1 tot 2 keer per week via Utrecht omdat de trein gewoon niet reed.
Moet je een tentamen maken, zit je te wachten tot de trein gaat rijden om 7:15, wordt er om 7:25 omgeroepen dat de trein niet zal rijden.
Rennen naar de trein naar Rotterdam, dan op Utrecht rennen naar de trein naar Nijmegen en dus alsnog te laat komen op je tentamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |