quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:05 schreef Sally het volgende:[..]
Is het wel echte familie dan?
Mijn oma woonde hier in een seniorenwoning, en toen kreeg ze nieuwe buren met exact dezelfde achternaam. Maar in de verste verte geen (bloedverwante) familie, dus. Wellicht ooit ergens in het verre verre verleden.
Ja, het is allemaal familie van mijn opa.
Tijdje terug bij toeval een stamboom van de familie gevonden toen ik ging kijken hoe makkelijk je informatie van iemand op internet kan vinden.
Dus ik typte op google vrolijk mijn vaders naam in. en wat zie ik daar de website: fredjansie.nl (zie net dat die site uit de lucht is)
En daar kwam ik zelfs meerdere mensen tegen met exact dezelfde naam als mijn paps, allemaal naar dezelfde opa vernoemd.
Maar mijn oma en opa zijn lang geleden gescheiden, in de tijd dat dat nog heel bijzonder was, en dat dat alleen bij hoge uitzondering gebeurde.
En mijn oma heeft altijd het contact met de familie van mijn opa tegen gehouden.
Ik heb die Fred Jansie gemaild, want hij had van onze tak van de familie geen verdere informatie dan mijn opa en oma met wat aanvullingen, dus mijn vader (+vrouw en kinderen) en wat basis info van mijn tantes en oom (want daarvan weet ik echt niet wanneer en waar ze geboren zijn)
En die man mailde terug dat hij het heel leuk vond eens wat te horen van onze tak. En hij ook dat hij zelfs een keer een gefrankeerde envelop aan mijn oma had gegeven zodat ze daar wat info over haar kinderen enzo in kon sturen. Maar dat heeft ze nooit gedaan.
Het eerste wat ik dacht toen ik dat las was: typisch oma...

En ik zit nu voor het eerst op school bij een andere Jansie

Dat is me nog nooit gebeurd (nou ja, niet na de basisschool, waar mijn broers ook zaten)
Nou is de HAN ook wel iets groter dan mijn middelbare school